Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Kerékpározás
Most hétvégén mindkét nap 40km et mentem, ma csak 26 ot de a mai nem esett túl jól, szóval csak apránként lépkedek de a nyárra a napi 40 meglesz lehet, hogy több is, majd elválik, aztán kereshetek hosszabb útvonalakat.
Kerékpározás
30km elég kevés szerintem. El kéne kezdened 50-60-70eket nyomni, hétvégén meg akár 80-100at is. Nem baj ha csökken az átlagsebességed. Állóképességet hosszabb távokon jobban szerzel.
akkor most kezd el, mert ha családod van akkor ez kivitelezhetetlen..
Bár nincs saját családom. De pl ma is olyannal tekertem(65km-et), akinek van. Hétvégente is szoktam olyanokkal tekerni, akiknek van gyereke, felesége. Ők is szoktak hétközben is tekerni. Nem minden nap, de mondjuk 2-3szor. Persze szerencse is kell hozzá, hogy olyan legyen a meló, hogy legyen rá idő. Elhiszem, hogy valakinek nem jut rá ideje sajnos. De azért akadnak olyanok is akiknek akad.
Kerékpározás
30km elég kevés szerintem. El kéne kezdened 50-60-70eket nyomni, hétvégén meg akár 80-100at is. Nem baj ha csökken az átlagsebességed. Állóképességet hosszabb távokon jobban szerzel.
akkor most kezd el, mert ha családod van akkor ez kivitelezhetetlen..
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Kerékpározás
A maxpulzust legjobb egy sportorvosi vizsgálat keretében a Sportkórházban megcsináltatni. Pontos árát nem tudom, de nem ingyé van ám... :kiraly:
Kerékpározás
Amúgy én csak a napi meló után szoktam tekerni olyan 30km -t, de most akarom feltornászni napi 40re, szóval inkább erőnléti-kondicionáló célzattal tekerek (egész nap ülök), de azért ha már csinálom akkor úgy szeretném, hogy a legtöbbet hozhassam ki magamból, ezért érdekel ez a pulzusos határértékes dolog.Először is, hogy határozod meg a max értéket, (a 200 - életkor nem hinném, hogy elég pontos ezen a szinten)
Max pulzust úgy határozol meg szerintem, hogy bemelegítesz rendesen kb 30 perc. Aztán fokozod a tempót, hogy szépen menjen fel a pulzusod, aztán jöhet az emelkedő. Amin már úgy mész hogy nagyon nem kényelmes aztán még sprintelsz felfelé ahogy bírsz.:kiraly: Na az lesz a max pulzusod. Ha utána nem vagy teljesen ki akkor rosszul csináltad. Ja és szívproblémával ne csinálj ilyet. És felelősséget se vállalok, ha bármi bajod lesz.
30km elég kevés szerintem. El kéne kezdened 50-60-70eket nyomni, hétvégén meg akár 80-100at is. Nem baj ha csökken az átlagsebességed. Állóképességet hosszabb távokon jobban szerzel.
Kerékpározás
Sziasztok!Köszi a bringámat ért dicsérő szavakat, majd átadom neki :kiraly:
CsepiZs!
Kicsit elmaradtam a fórumozásban, de látom nélkülem is kitárgyaltátok a lényeget
A kérdésedre válaszolva:
44/11-32-őt használok, ebből zömmel síkon a 44/14-16-18-at nyüstölöm/pörgetem, a kónuszra csak akkor teszem le, ha kilépek. Általában csak alapozáskor van fent a slick, aztán jön a ducigumi :kiraly:
A sebességet már nem nagyon nézem, elsősorban pulzusra (zömmel HRmax: 65-80%-án) és időre (heti 7-1x óra) edzek. A 30as tempót síkon alapállón általában nem gond tartani részemről montival ducigumival sem, ha formában vagyok.
Az outisokról lefelé viszont le szoktam akadni, ez egyértelműen a kisebb áttétel hiánya.
Én inkább montizom (hosszútávú maratonok), ott meg mások a preferenciák, s mi nem nagyon nézzük az átlagsebességet: erőbeosztás, frissítés, kerékpár-kezelési technika, terep, időjárás, millió más változó, ezek befolyásolják az elért időeredményt, aminek a végső szummája persze egy átlagsebesség. Megnéztem a polarban nekem 14-18km/h között változnak az átlagaim a táv és terep függvényében. Az eleje 20 fölött megy, VK kupafutamokon 25 fölött. Na az már nagyon durva terepen....
Ha gyorsa(bba)n akarsz menni, jobb az outi. Majd veszek én is egyszer megint
A pulzust valóban magasabb pedálcsapással érdemes emelni, vagy dombos terepre menni (ez utóbbi a legjobb szerintem).
Írtad, hogy a 149 az alsó határod. Nagyon nem merek tanácsot adni ez ügyben, mert nem tudom a max pulzusod meg a céljaid (fogyás/állóképesség növelés/versenyzés), s ráadásul elég nagyok az egyéni eltérések is. Nekem pl a 149 már az alapálló képességi zónám felső értéke, onnan már jön az intenzív, majd a laktát zóna (hosszútávú versenyeim átlagpulzus értéke). Rövid 1-2 órás tekerésekhez jó amúgy a magas intenzitás is, de hosszabb távon 3 óra fölött már eléggé kipukkaszt(hat)ja az embert, ott célszerűbb alacsonyabb frekin nyomni.
Az eredmény akár lehet ugyanaz is! Van akinek nincs ideje hosszan/sokat tekerni, ezért választja az előbbi metódust.
Én inkább az utóbbi utat járom, de nekem ez kell, mert ettől "fejlődöm" inkább sérülésmentesen.
Üdv,
Sanci
Köszönöm a kimerítő választ, mivel úgy látom komolyan versenyzel kérdeznék pár dolgot a pulzusos határértékekkel kapcsolatban.
Amúgy én csak a napi meló után szoktam tekerni olyan 30km -t, de most akarom feltornászni napi 40re, szóval inkább erőnléti-kondicionáló célzattal tekerek (egész nap ülök), de azért ha már csinálom akkor úgy szeretném, hogy a legtöbbet hozhassam ki magamból, ezért érdekel ez a pulzusos határértékes dolog.
Először is, hogy határozod meg a max értéket, (a 200 - életkor nem hinném, hogy elég pontos ezen a szinten), ha mondjuk nem célzónádba edzel akkor az miben nyilvánul meg, illetve tényleg olyan jelentős-e a különbség, hogy mondjuk az élvezetes tekerésből érdemes átváltani "odafigyelős" módba?
Többen javasoltátok a dombokat, hát itt Békés Megyében van vagy 3 szánkódomb összesen viszont még szélcsendben is fúj a szél (nemhiába viharsarok) az is majdnem olyan jó szerintem.
Előre is köszi a fáradozást a válasszal!
CsepiZs
Kerékpározás
Lehet, hogy én értettem félre de ezt:"most 31km/h val eljárok vele" úgy értelmeztem hogy folyamatosan tud ennyivel haladni nem a max. sebesség ez az érték.(48/14-el szerintem végsebességre többet lehet menni)
Folyamatosan megy 31km/h-val én is így értettem, mert az még neki a kényelmes lábfordulat. De ha 31-el megy síkon, akkor nem lesz soha 31-es átlaga, mert vannak emelkedők, szembe szél, kanyarodás, lámpa, sorompó, stb. Az átlag, meg a folyamatosan megyek x sebességel az nem azonos fogalmak, legalábbis nekem.
Egyértelmű! Ez esetben viszont maradnak a dombok (különben is, sík terepen kerekezni folyamatosan nagyon unalmas). :kiraly:
Kerékpározás
Lehet, hogy én értettem félre de ezt:"most 31km/h val eljárok vele" úgy értelmeztem hogy folyamatosan tud ennyivel haladni nem a max. sebesség ez az érték.(48/14-el szerintem végsebességre többet lehet menni)
Folyamatosan megy 31km/h-val én is így értettem, mert az még neki a kényelmes lábfordulat. De ha 31-el megy síkon, akkor nem lesz soha 31-es átlaga, mert vannak emelkedők, szembe szél, kanyarodás, lámpa, sorompó, stb. Az átlag, meg a folyamatosan megyek x sebességel az nem azonos fogalmak, legalábbis nekem.:kiraly:
Kerékpározás
Lehet, hogy én értettem félre de ezt:"most 31km/h val eljárok vele" úgy értelmeztem hogy folyamatosan tud ennyivel haladni nem a max. sebesség ez az érték.(48/14-el szerintem végsebességre többet lehet menni)
igen, így van a vége olyan 40-42 körül van de az csak pár száz méteren át megy.
Kerékpározás
Lehet, hogy én értettem félre de ezt:"most 31km/h val eljárok vele" úgy értelmeztem hogy folyamatosan tud ennyivel haladni nem a max. sebesség ez az érték.(48/14-el szerintem végsebességre többet lehet menni)
Onkyo TX-L20D, KEF Q350, Dali Sub E-12F HGL, Project Debut III. phono, DENON DVD-3910, Sony UBP-X700, Egreat A11, Philips CD720, WiiM Pro Plus, Panasonic TX-58EX700E
Kerékpározás
Sziasztok!
Köszi a bringámat ért dicsérő szavakat, majd átadom neki :kiraly:
CsepiZs!
Kicsit elmaradtam a fórumozásban, de látom nélkülem is kitárgyaltátok a lényeget
A kérdésedre válaszolva:
44/11-32-őt használok, ebből zömmel síkon a 44/14-16-18-at nyüstölöm/pörgetem, a kónuszra csak akkor teszem le, ha kilépek. Általában csak alapozáskor van fent a slick, aztán jön a ducigumi :kiraly:
A sebességet már nem nagyon nézem, elsősorban pulzusra (zömmel HRmax: 65-80%-án) és időre (heti 7-1x óra) edzek. A 30as tempót síkon alapállón általában nem gond tartani részemről montival ducigumival sem, ha formában vagyok.
Az outisokról lefelé viszont le szoktam akadni, ez egyértelműen a kisebb áttétel hiánya.
Én inkább montizom (hosszútávú maratonok), ott meg mások a preferenciák, s mi nem nagyon nézzük az átlagsebességet: erőbeosztás, frissítés, kerékpár-kezelési technika, terep, időjárás, millió más változó, ezek befolyásolják az elért időeredményt, aminek a végső szummája persze egy átlagsebesség. Megnéztem a polarban nekem 14-18km/h között változnak az átlagaim a táv és terep függvényében. Az eleje 20 fölött megy, VK kupafutamokon 25 fölött. Na az már nagyon durva terepen....
Ha gyorsa(bba)n akarsz menni, jobb az outi. Majd veszek én is egyszer megint
A pulzust valóban magasabb pedálcsapással érdemes emelni, vagy dombos terepre menni (ez utóbbi a legjobb szerintem).
Írtad, hogy a 149 az alsó határod. Nagyon nem merek tanácsot adni ez ügyben, mert nem tudom a max pulzusod meg a céljaid (fogyás/állóképesség növelés/versenyzés), s ráadásul elég nagyok az egyéni eltérések is. Nekem pl a 149 már az alapálló képességi zónám felső értéke, onnan már jön az intenzív, majd a laktát zóna (hosszútávú versenyeim átlagpulzus értéke). Rövid 1-2 órás tekerésekhez jó amúgy a magas intenzitás is, de hosszabb távon 3 óra fölött már eléggé kipukkaszt(hat)ja az embert, ott célszerűbb alacsonyabb frekin nyomni.
Az eredmény akár lehet ugyanaz is! Van akinek nincs ideje hosszan/sokat tekerni, ezért választja az előbbi metódust.
Én inkább az utóbbi utat járom, de nekem ez kell, mert ettől "fejlődöm" inkább sérülésmentesen.
Üdv,
Sanci
Kerékpározás
A 30-35-ös átlag sztem is nagyon jó, főleg montival, de ha kevés a pulzus, akkor tessék jó kis dombokat keresni... Ha mondjuk már a Kékestetőre is megy ez az átlag, akkor szólj, kitalálunk valami mást... :kiraly:
Nem mondott 30-35-ös átlagot.
Csak hogy 31km/h-val tud haladni a legnagyobb áttételén. 30-as átlaghoz kell vagy 32-34km/h-val menni síkon, hogy ha jönnek a kisebb emelkedők, vagy lámpa/sorompó akkor meglegyen a 30as átlag.
Úgy látszik el kellett volna olvasnom az eredeti hsz-t. Én viszont csak Poli77-ét olvastam el, ott viszont ez az adat szerepel. Mondjuk tehát, hogy arra reagáltam és akkor kisebb faxnak tűnök...
Két éve egy haverommal csináltuk rendszeresen a Gyömrő-Péteri-Monor-Gomba-Bénye-Káva-Pánd-Tápiószentmárton útvonalat, ami oda-vissza kb. 70 km. Na azon tudtam 30 körüli átlagot menni (néha kicsit több, néha kicsit kevesebb, a széltől függően), de azt országútival. Egyszer próbáld ki, nagyon szép útvonal és nincs nagy forgalom. :kiraly:
Kerékpározás
A 30-35-ös átlag sztem is nagyon jó, főleg montival, de ha kevés a pulzus, akkor tessék jó kis dombokat keresni...
Nem mondott 30-35-ös átlagot.
Csak hogy 31km/h-val tud haladni a legnagyobb áttételén.:kiraly: 30-as átlaghoz kell vagy 32-34km/h-val menni síkon, hogy ha jönnek a kisebb emelkedők, vagy lámpa/sorompó akkor meglegyen a 30as átlag.
Kerékpározás
A 30-35-ös átlag sztem is nagyon jó, főleg montival, de ha kevés a pulzus, akkor tessék jó kis dombokat keresni... Ha mondjuk már a Kékestetőre is megy ez az átlag, akkor szólj, kitalálunk valami mást... :kiraly:
Kerékpározás
"de a középső harmad majdnem 45 fokos"
Még jó, hogy nem valami szakadékba lefelé... :kiraly:
Bár ez már majdnem az a kategória.
Kerékpározás
Nem akartam belemenni ebbe a sebesség mámorba, de Mathiasnak igaza van.Ezért írtam, hogy szvsz a 30-35 átlag teljesen jó.Az én csúcsom Érd és Diósd határában egy elég jó aszfaltos lejtőn volt 92 km/ó.Ha jól rémlik 46/13 volt az áttétel de úgymond elpörgött a lábam, kicsi volt az áttétel.Kb. 1 km volt az egész de a középső harmad majdnem 45 fokos.Oda jártam mindig rekordot dönteni.
Onkyo TX-L20D, KEF Q350, Dali Sub E-12F HGL, Project Debut III. phono, DENON DVD-3910, Sony UBP-X700, Egreat A11, Philips CD720, WiiM Pro Plus, Panasonic TX-58EX700E
Kerékpározás
Attól mert te kételkedsz mentem vele ennyit...Én sem azt mondtam , h kilómétereket, csak h bele tekerhető....
Kerékpározás
Én 53/12 -vel mentem az Országútin...De annak oda kellett taposni rendesen
Az sebességben kb mennyi volt?
lehet menni 60-70 el simán...Persze nem kilómétereken át, mert itt már a szél is elég hagy...
Azért ebbe hagy kételkedjek.:kiraly: Pályán, ami azért jóval gyorsabb, a profik sprintben az utolsó 200m-en jó, ha mennek 70es átlagot.
A világcsúcs repülő 500m-en 72km/h. Chris Hoy nevű kocabringás tartja(ráadásul bolíviában csinálta, ahol kisebb a légellenállás). De egy egyperces repülő 1000m-t is jóformán csak a profik tudnak országúti bicóval szélcsendben síkon.
Kerékpározás
Főleg nem egy Montival...Én mindig terepen lennék, ez a baj velem, össze is tőrném magam :kiraly:
Kerékpározás
Montiba is bele lehet tekerni 45 -öt is..
Nekem 42 volt a max de akkor volt hátszél is elég nagy, de kb 150m en áőt tudtam tartani, meg most 80kg vagyok :kiraly:
Szerintem teljesen ok. ahogy tekersz.Sík úton a 30-35-ös átlag teljesen jó.Persze lehet 60-al is tekerni rövid sprinteket.Tehát szerintem ha sík úton 35-el tekersz folyamatosan 26-os géppel az rendben van.Tekerj sokat rá fogsz jönni, hogy nem az a lényeg milyen gyorsan tekersz.
Onkyo TX-L20D, KEF Q350, Dali Sub E-12F HGL, Project Debut III. phono, DENON DVD-3910, Sony UBP-X700, Egreat A11, Philips CD720, WiiM Pro Plus, Panasonic TX-58EX700E
Kerékpározás
Montiba is bele lehet tekerni 45 -öt is..
Nekem 42 volt a max de akkor volt hátszél is elég nagy, de kb 150m en áőt tudtam tartani, meg most 80kg vagyok :kiraly:
Én mikor versenyeztem 60 kiló körül lehettem , most meg 90...Nem tudom mennyit mennék most, meg ugye ki is estem a formából...Most a sulyom vinne
Kerékpározás
Montiba is bele lehet tekerni 45 -öt is..
Nekem 42 volt a max de akkor volt hátszél is elég nagy, de kb 150m en áőt tudtam tartani, meg most 80kg vagyok :kiraly:
Kerékpározás
Én 53/12 -vel mentem az Országútin...De annak oda kellett taposni rendesen
Az sebességben kb mennyi volt?
lehet menni 60-70 el simán...Persze nem kilómétereken át, mert itt már a szél is elég hagy...
Kerékpározás
Én 53/12 -vel mentem az Országútin...De annak oda kellett taposni rendesen
Az sebességben kb mennyi volt?