Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
(ex)Cat
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2089
Csatlakozott: 2003.03.11., kedd 06:36
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: (ex)Cat »

Most egy ideje nálam van egy 10 éves 535i BMW. Kezdek kételkedni abban, hogy ezután vmi más autót akarok

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »


- itt motorrol van szo es nem valtorol - asszem a tema a valto recsegese miatt kerult elo.
Nem, a váltó recsegését, illetve annak megszünését csak én említettem meg, mint kellemes hozadéka a pörgetős indításnak.
- ok.
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


- itt motorrol van szo es nem valtorol - asszem a tema a valto recsegese miatt kerult elo.

Nem, a váltó recsegését, illetve annak megszünését csak én említettem meg, mint kellemes hozadéka a pörgetős indításnak.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »


- itt motorrol van szo es nem valtorol
- asszem a tema a valto recsegese miatt kerult elo.
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


És még egy jó tanács, ami elsőre talán kicsit furcsának tűnik, de érdemes élni vele: hideg indítás után mielőtt ténylegesen elindulsz, még üresben érdemes a motort egy párszor alaposan "megbőgetni", azaz felpörgetni a maximális fordulatszám közelébe, ha a környezeted engedi (értsd: nem lincselnek meg a szomszédok).
 
Ez mire jó? Egészséges ez? Nem vagyok biztos benne, hogy terheletlenül szeretik ezt a motorok, persze nem értek hozzá

Az EVO-nak van egy rovata, ahol olvasói kérdésekre válaszolnak. Az egyik számban egy levél író arra volt kiváncsi, hogy mi az ideális metódus a motor melegítésére hideg indítás után? A levelében azt írta, hogy több alkalommal meglepve tapasztalta, hogy a versenyautókat hideg indítás után általában többször egymás után felpörgertik. Arra volt kiváncsi, hogy ez valami speciális technika, amit csak versenyautóknál szoktak alkalmazni, vagy utcai autóknál is működik?
 
Jeff Daniels technikai guru válasza a következő volt:
 
"Igen, lényegében működik, bár feltehetően nem növeli az ember népszerűségét a szomszédok körében. A versenycsapatok sem viccből csinálják, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy mennyibe kerül egy verseny motor. A helyzet az, hogy a közhiedelemmel ellentétben a motor tényleges megpróbáltatásnak csak terhelés alatt van kitéve (... itt egy kis műszaki duma van, amit nem tudok pontosan lefordítani...). A legrosszabb dolog, amit az ember tehet, hogy a motor beindítását követően azonnal kövér gázzal elindul. Ha "megpumpálod" a hideg motort egy párszor, amolyan versenyautós stílusban, két dolgot teszel: egyrészt jelentős mennyiségű hőt termelsz, ami elősegíti az általános melegítési procedúrát, és javítja az olaj viszkozitást (szó szerint:" thin the oil to working viscosity ), másrészt alaposan szétfröcskölöd az olajat a motorban, ami a motor megfelelő kenését biztosítja indulás előtt."
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Amúgy vicces dolog lenne ezt a mélygarázsban csinálni.
Én ott csinálom!
 
(Persze csak ha nincs lent rajtam kívül más )
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


És még egy jó tanács, ami elsőre talán kicsit furcsának tűnik, de érdemes élni vele: hideg indítás után mielőtt ténylegesen elindulsz, még üresben érdemes a motort egy párszor alaposan "megbőgetni", azaz felpörgetni a maximális fordulatszám közelébe, ha a környezeted engedi (értsd: nem lincselnek meg a szomszédok).
 
Ez mire jó?

Pár hsz-szel ezelőtt írtam le, hogy mire.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
dékány
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: 2005.10.29., szomb. 13:14
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dékány »

21st! reggel kipróbáltam igy a váltást. és valóban rengetegett finomodott, már alig észrevehető. millio kösz a tippért
TV:Pioneer 4280XA; Erősítő:Marantz SR-5200; DVD-lejátszó: Denon DVD-1910; Front: TDL RTL 3; Center: Wharfedale Diamond 8 Center; Surround: Wharfedale Diamond 8.1 Surrond; Sub: Wharfedale Power Cube 12A Konzol: XBOX 360; HD lejátszó: Popcorn Hour NMT-100A

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 14

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


De más forrásból azt is hallottam, hogy az alapjáratos melegítés se jó,
Ezt olvastam mindenütt én is, és nem is csinálok ilyet soha.
 
Elindítom a motort és még max az övet kapcsolom be, aztán megyek, aztán ha a víz már meleg, akkor merem jobban nyomni neki, de akkor se durván, mert - mint tanultabb kollégánk is mondta - a víz még nem az olaj.
 
Szomszédomon szoktam röhögni - fodrász a lelkem - aki vett egy 530D-t, még nem az új szériát.
Elindulási módszere: beszáll, kimegy az utcánkra és tol neki egy padlót úgy kb. 120-150-ig (automata a kocsi). Eleinte azt hittem, hogy biztos csak én nem figyelek, és valójában 5 percre jött haza és a motor már üzemmeleg. De nem, ez minden reggel így küldi a szegény dízelt.
Már várom, mikor esik neki szét benne valami, pl. turbo, ilyesmi... Kár, hogy a bömbit kemény fából faragták, de szerintem az se fogja örökké bírni.
Mindenesetre ebből az a tapasztalat (azon kívül, hogy baszki, minek a parasztnak zongora?) hogy legalább az alap dolgokat valahol valakinek a fejébe kéne verni az embereknek, vagy tegyenek minden kocsiba leszabályzást amíg nem üzemmeleg a motor.

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Ez mire jó? Egészséges ez? Nem vagyok biztos benne, hogy terheletlenül szeretik ezt a motorok, persze nem értek hozzá, de az enyém pl. nem is engedi terheletlenül magát 4500 rpm fölé pörgetni, ott leszabályoz.
Én is ezt hallottam, furcsának tűnik, hogy hidegen pörgetni kéne.. De más forrásból azt is hallottam, hogy az alapjáratos melegítés se jó, hanem a legcélszerűbb elindulni, és finom gázadást használni, amíg el nem éri a motor az üzemi hőfokot és kész.

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 14

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


Jelenleg úgy csinálod, hogy váltásnál miután kapcsoltad a következő fokozatot, először felengeded a kuplungut, és csak utána lépsz a gázra? Mert ez is lehet a rángatás oka. Ez esetben próbálj úgy váltani, hogy miközben engeded fel a kuplungut, már adhatod neki finoman a gázt. A gáz- és kuplungpedál mozgásának megfelelő összehangolása a titka az észrevétlen sebességváltásnak.
Ja, ez így van, van amelyik autónál jobbam van amelyiknél kevésbé kell csinálni, de rá lehet érezni.
 
Sose értettem, hogy valakinek 3 éve ugyanaz az autója van és még mindig képtelen ugrálás nélkül váltani... Ilyenkor vagy nem figyel, vagy nincs érzéke hozzá, vagy a kocsi is olyanabb jellegű.. Tulajdonképpen láttam már mindhármat... Ha kipróbálok egy új autót, mindig kínosan ügyelek arra, hogy igyekezzek minél finomabban váltogatni-kuplungolni a rángatást elkerülendő, ebből már amolyan kis belső presztizskérdést csináltam.

Avatar
tsc
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2707
Csatlakozott: 2003.03.22., szomb. 13:57
Értékelés: 14

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: tsc »


És még egy jó tanács, ami elsőre talán kicsit furcsának tűnik, de érdemes élni vele: hideg indítás után mielőtt ténylegesen elindulsz, még üresben érdemes a motort egy párszor alaposan "megbőgetni", azaz felpörgetni a maximális fordulatszám közelébe, ha a környezeted engedi (értsd: nem lincselnek meg a szomszédok).
 
Ez mire jó? Egészséges ez? Nem vagyok biztos benne, hogy terheletlenül szeretik ezt a motorok, persze nem értek hozzá, de az enyém pl. nem is engedi terheletlenül magát 4500 rpm fölé pörgetni, ott leszabályoz. Sokan rajt-automatikának hívják.
 
Amúgy vicces dolog lenne ezt a mélygarázsban csinálni.

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


- uresben a valtoban alig forog par tengely, nem produkalnak nagy olajfelkavarast, foleg nem akkora valtozast az olajzasban amitol megszunne egy reccseno hang, a reccsenes nem kenesi hianyossagra utal..
Akkor biztos mágia
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Amióta ezt a felpörgetési procedúrát végrehajtom minden reggel, azóta olyan simán siklik a váltó, mint kés a vajban. 
- a felporgetest, hogyan csinalod? uresben? es meg benyomott kuplungal?

Üresben, de nem benyomott kuplunggal.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Nem értem ezt a sebváltós problémátokat. Én minden eddigi autómban tudtam észrevétlenül váltani. Mondjuk Golfot még nem vezettem.
Valószínüleg jó lábad van, ennyi.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15715
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10999
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Nem értem ezt a sebváltós problémátokat. Én minden eddigi autómban tudtam észrevétlenül váltani. Mondjuk Golfot még nem vezettem.

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »


Amióta ezt a felpörgetési procedúrát végrehajtom minden reggel, azóta olyan simán siklik a váltó, mint kés a vajban.
- a felporgetest, hogyan csinalod? uresben? es meg benyomott kuplungal?
- uresben a valtoban alig forog par tengely, nem produkalnak nagy olajfelkavarast, foleg nem akkora valtozast az olajzasban amitol megszunne egy reccseno hang, a reccsenes nem kenesi hianyossagra utal..
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
dékány
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: 2005.10.29., szomb. 13:14
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dékány »


tanuló autó peugeot 206 1.4hdi dízel patentul ment a váltás ugrás, darabosság nélkül... pedig még akkor nem volt ilyen finom lábmunkám (kuplungkiengedés)  fater toyota hiace-e 2.4 d4d dízel motor itt is frankon ment a váltás. ennél a két autonál megse lehetett érezni a váltást...
a golfnál akár mennyire ovatosan, lassan próbálom a kuplungot kiengedni. picit mindig ugrik, főleg a nagyvárosi közlekedésben ahol meg pirosnál dinamikusabban kell elindulni meg váltani. ott jobban észre lehet venni.


Jelenleg úgy csinálod, hogy váltásnál miután kapcsoltad a következő fokozatot, először felengeded a kuplungut, és csak utána lépsz a gázra? Mert ez is lehet a rángatás oka. Ez esetben próbálj úgy váltani, hogy miközben engeded fel a kuplungut, már adhatod neki finoman a gázt. A gáz- és kuplungpedál mozgásának megfelelő összehangolása a titka az észrevétlen sebességváltásnak.

jaja úgy csináltam. ugy tanították ... de kipróbálom akkor úgyis. köszi a tippet
TV:Pioneer 4280XA; Erősítő:Marantz SR-5200; DVD-lejátszó: Denon DVD-1910; Front: TDL RTL 3; Center: Wharfedale Diamond 8 Center; Surround: Wharfedale Diamond 8.1 Surrond; Sub: Wharfedale Power Cube 12A Konzol: XBOX 360; HD lejátszó: Popcorn Hour NMT-100A

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


tanuló autó peugeot 206 1.4hdi dízel patentul ment a váltás ugrás, darabosság nélkül... pedig még akkor nem volt ilyen finom lábmunkám (kuplungkiengedés) fater toyota hiace-e 2.4 d4d dízel motor itt is frankon ment a váltás. ennél a két autonál megse lehetett érezni a váltást...
a golfnál akár mennyire ovatosan, lassan próbálom a kuplungot kiengedni. picit mindig ugrik, főleg a nagyvárosi közlekedésben ahol meg pirosnál dinamikusabban kell elindulni meg váltani. ott jobban észre lehet venni.


Jelenleg úgy csinálod, hogy váltásnál miután kapcsoltad a következő fokozatot, először felengeded a kuplungut, és csak utána lépsz a gázra? Mert ez is lehet a rángatás oka. Ez esetben próbálj úgy váltani, hogy miközben engeded fel a kuplungut, már adhatod neki finoman a gázt. A gáz- és kuplungpedál mozgásának megfelelő összehangolása a titka az észrevétlen sebességváltásnak.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


ja vagy még valami eszembe jutott... mivel csak 1 éves az autó és alig 7000km van benne esetleg lehet azért mert még nincs bejáródva rendesen a kuplung? mert ilyet is hallottam. hogy uj autónál érzékenyebb
Nem valószínű, hogy ez lenne a gond. Autója is válogatja, meg sofőrje is. Apám BMW-jével is nehéz volt "zökkenő mentesen" váltani, Renault Safrane-jával meg még nehezebb, nekem szinte soha sem ment, mondjuk nekem ehhez úgy általában nincs elég finom lábam. Ugyanakkor a Focus-szal, amivel járok, viszonylag észrevétlenül sikerül a váltás az esetek többségében
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
dékány
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 253
Csatlakozott: 2005.10.29., szomb. 13:14
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dékány »


3ból 4be, 4-ből 5-be már szépen lehet váltani, de az első 3-nál kicsit ugrik, vagyis nem tudok olyan "komfortosan" váltani mint egy dízelnél...
Ez érdekes. Mert épp a dízeleknél szokás kicsit "darabosabban" váltani, vagyis ott nagyobb a megugrás veszélye.

ugy látszik ezen is megoszlanak a vélemények...
tapasztalatból:
tanuló autó peugeot 206 1.4hdi dízel patentul ment a váltás ugrás, darabosság nélkül... pedig még akkor nem volt ilyen finom lábmunkám (kuplungkiengedés)
fater toyota hiace-e 2.4 d4d dízel motor itt is frankon ment a váltás. ennél a két autonál megse lehetett érezni a váltást...
a golfnál akár mennyire ovatosan, lassan próbálom a kuplungot kiengedni. picit mindig ugrik, főleg a nagyvárosi közlekedésben ahol meg pirosnál dinamikusabban kell elindulni meg váltani. ott jobban észre lehet venni.
de ez valoszinuleg azért van amit 21st is mondott hogy hiába huzatom ki x fordulatig , ahogy levettem a lábam a gázról jelentősen visszaesik... akkor most vagy még gyorsabban kéne váltani vagy még óvatosabban kiengedni a kuplungot??
ja vagy még valami eszembe jutott... mivel csak 1 éves az autó és alig 7000km van benne esetleg lehet azért mert még nincs bejáródva rendesen a kuplung? mert ilyet is hallottam. hogy uj autónál érzékenyebb
TV:Pioneer 4280XA; Erősítő:Marantz SR-5200; DVD-lejátszó: Denon DVD-1910; Front: TDL RTL 3; Center: Wharfedale Diamond 8 Center; Surround: Wharfedale Diamond 8.1 Surrond; Sub: Wharfedale Power Cube 12A Konzol: XBOX 360; HD lejátszó: Popcorn Hour NMT-100A

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


21st: a beröffentés utáni gyors felpörgetés az miért jó? Én pont azt hallottam, hogy ilyenkor a legelején még nem az igazi a motor kenése Épp ezért  
A nagy gázfröccsökkel egyrészt hőt termelsz, ami javítja az olaj viszkozitását, másrészt szétfröcskölöd az olajat a motortérben, ami mechanikai szempontból fontos.
 
Én minden reggel tolatva állok ki a parkoló helyemről. Régen a hátramenetbe kapcsolás általában egy is reccsenéssel járt hideg indítás után, hacsak nem egészen lassan és óvatosan hajtottam végre a műveletet. Amióta ezt a felpörgetési procedúrát végrehajtom minden reggel, azóta olyan simán siklik a váltó, mint kés a vajban.

Ahha, köszi. Az indítás utáni tolatásba kapcsoláskor nekem is szokott reccsenni kicsit. Momdjuk nem vészes, de minden zajt utálok a kocsiban, ami első hallásra nem illik oda.

3-4 alkalommal pörgesd fel 5-6 ezres fordulatig üresben, majd úgy rakd be hátramenetbe. Oszd majd meg velünk, hogy mit tapasztaltál
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1428
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 138
Tartózkodási hely: Budapest

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


21st: a beröffentés utáni gyors felpörgetés az miért jó? Én pont azt hallottam, hogy ilyenkor a legelején még nem az igazi a motor kenése Épp ezért  
A nagy gázfröccsökkel egyrészt hőt termelsz, ami javítja az olaj viszkozitását, másrészt szétfröcskölöd az olajat a motortérben, ami mechanikai szempontból fontos.
 
Én minden reggel tolatva állok ki a parkoló helyemről. Régen a hátramenetbe kapcsolás általában egy is reccsenéssel járt hideg indítás után, hacsak nem egészen lassan és óvatosan hajtottam végre a műveletet. Amióta ezt a felpörgetési procedúrát végrehajtom minden reggel, azóta olyan simán siklik a váltó, mint kés a vajban.

Ahha, köszi. Az indítás utáni tolatásba kapcsoláskor nekem is szokott reccsenni kicsit. Momdjuk nem vészes, de minden zajt utálok a kocsiban, ami első hallásra nem illik oda.
AV: Marantz SR7015 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


21st: a beröffentés utáni gyors felpörgetés az miért jó? Én pont azt hallottam, hogy ilyenkor a legelején még nem az igazi a motor kenése
Épp ezért
 
A nagy gázfröccsökkel egyrészt hőt termelsz, ami javítja az olaj viszkozitását, másrészt szétfröcskölöd az olajat a motortérben, ami mechanikai szempontból fontos.
 
Én minden reggel tolatva állok ki a parkoló helyemről. Régen a hátramenetbe kapcsolás általában egy is reccsenéssel járt hideg indítás után, hacsak nem egészen lassan és óvatosan hajtottam végre a műveletet. Amióta ezt a felpörgetési procedúrát végrehajtom minden reggel, azóta olyan simán siklik a váltó, mint kés a vajban.
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1428
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 138
Tartózkodási hely: Budapest

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


3ból 4be, 4-ből 5-be már szépen lehet váltani, de az első 3-nál kicsit ugrik, vagyis nem tudok olyan "komfortosan" váltani mint egy dízelnél...
Ez érdekes. Mert épp a dízeleknél szokás kicsit "darabosabban" váltani, vagyis ott nagyobb a megugrás veszélye. Egyszer jött egy japán barátom hozzám, és kimentel elé Ferihegyre. Mikor jöttünk hazafelé, végig beszéltünk ugye, és mikor a ház előtt parkoltam, akkor látta, hogy előre-hátra-előre ott kapcsolgattam a váltóval. Ekkor rámnézett, és annyit mondott, hogy "I thought it was automatic". Tehát egy olyan országban, ahol az autók jellemzően autzómata váltóval kelnek el (a srác mondta), neki sem tűnt fel a parkolásig, hogy manuálisban ül. (Azzal volt elfoglalva, hogy a jobb-egyben ül, és nem ő vezet ) Tehát valószínű sikerült elég jól 1-től 5-ig váltogatnom.
 
Tami: így mennyit fogyaszt a kocsid autópályán? Meg mennyivel szoktál ott menni? Mert a Golf az 1.6-ossal 140-nél van 4100-es fordulaton. A 4500-5000 nem sok kicsit? Meg ilyenkor nincs túl erős motorzaj?
 
21st: a beröffentés utáni gyors felpörgetés az miért jó? Én pont azt hallottam, hogy ilyenkor a legelején még nem az igazi a motor kenése, így inkább egy olyan fél percig csak járassam, és utána induljak. Mondjuk ez főleg téli hidegindításra vonatkozik.
AV: Marantz SR7015 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”