Ebben a "Szentélyben" vettem át valami ezüst karkábelnek való /jajj,hogy most fogalmazzak/ madzagot.

Mivel nem csilliárdokat hagytam ott,szinte szóra se méltattak.
Bekukkantani nem engedtek egyik szobába se nem hogy hallgatózni.
Ebben a "Szentélyben" vettem át valami ezüst karkábelnek való /jajj,hogy most fogalmazzak/ madzagot.
erről van szó: 1989. és mai napig a csodájára járnak... van akinek mai napig egy mezei Rock a bakancslistán van és 2025-öt írunk
ez az írás nem zárt ki senki mást, csupán rávilágít, ez a dolog régről fakad. Ezek az aggályok benned keletkeztek csak, ezért nincs Neked audio note-od.
Gondold at az objektiv szo jelenteset.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 10:07balgaság.kaef2 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:37Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33
Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
A szubjektivitással mindig azok takaróznak,akiknek gyenge a rendszere. esetleg kerülik a konfrontálódást, de ettől még tudják jól,hogy nem mondanak igazat.
a hifi. bár számszaikilag nem mérhető, pl a hangminőség, igenis vannak objektíve jobb és gyengébb hangú rendszerek.
Eddig is sejtettem,hogy azt gondolod,hogy a Merlin volt a zenei mindenhatóság.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:58nem fogsz értemes választ kapni, csak azt,hogy a zene érzelmi töltetét, belső valóját és csodáját hallgatja,amiről lövse sincs senkinek megmondta tegnap. Csak ezzel a szlogennel Csontos Pista 1988-ban haknizott, majd lett belőle azállóige, majd közhely. Van még néhány ilyen dolog, pl a "zenét hallagtom, nem a hifit". ezt speciel én szültem meg a '90-es években az index hififórumán (amikor ment a szájkarate a mindent tudó elektrolakatosokkal), ahogy a "zenei rendszer" kifejezést is. Ezekből is közhely lett,ahogy mindenki meglovagolva, magáraaggatta. jött a természetes megszólalás, az is erre a sorsra jutott. Ami nem került elő ,de ennek biztos oka az is, hogy a társaságunk "undergroundba" vonult, az erő és energia közvetítése még nem hódított teret (a torzítatlan információ kezd erre a sorsra jutni, de még azt is kevesen lovagolták meg, mert nem értik, mit jelent. Mérhető torzításokat keresnekRock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
), még nem sokan tűzik a cégérre, pedig ez se mai keletű történet. Vélhetően ami késik, nem múlik...
XAl azt fikázni, akit utánozni próbálunk, elég öngól. Lehet nem tudja, hogy régen megelőzték és nyilván elkapta a szlogent az éterben valahol, valamikor, de ez a saját gondja. Talán az a difi,amikor ezt Pista hangoztatta, már akkor olyan referenciákkal rendelkezett,melyekből a legkisebb rendszer is, mai napig bőven megállná a helyét, de nem árulok el nagy titkot, az a szegmens is fejlődött, változott, mondjuk úgy, még jobb lett, legfeljebb ebből idehaza keveset láttak az emberek, mert nem volt könnyen hozzáférhető az infó (amúgy de, csak ahhoz ki kell lépni a béklyóink fogsásából).
na,hogy ez is közhely legyen, már volt, de ismétlés a tudás atyja. Már ekkor is régen futott az elmélet, de mindig vannak, akiknek új lehet, még 2025-ben is. (szeretem Attila ezen írását, mert jól tükrözi, milyen az, amikor az átlagosnak mondható refernciákakl rendlkező zenebaárt találkozik valami olyannal, amit előtte kevsébé észlelt és változtatja meg az egész hozzáállását a témához.
https://halfnote.hu/node/149
"...A lemezeket otthon hagytam. A lemezeket mindig otthon hagyom, ezt később bánom is meg nem is, úgyis hallottam már mindegyiket, ellenben rém kíváncsi lennék, hogy itt most milyennek mutatkoznak. Ezen a bosszankodós tökölésen rögtön túlteszem magam, amikor a kezembe kaparintottam a távirányítót. Valami ilyesmit érezhet a szomjas alkoholista, amikor a közelebbi kapcsolatba kerül egy dugóhúzóval és pár üveg Chatou Lafitte-tal. Az álom netovábbja: jól bebaszni egy igazán minőségi piától. Itt is valami ilyesmi történt. A végére mindenkinek csillogott a szeme és csettingettünk a nyelvünkkel, pedig esküszöm, nem ittunk egy kortyot sem. Arról kellene most itt beszámolnom, hogy mit hallottunk. De sokkal inkább arról tudok elmélkedni, hogy mit nem hallottam. Tehát akkor nem hallottunk: fáradt, lapos, kiegyenlítetlen és színtelen hangot. Mindkét rendszer ugyanazt a szellemiséget képviselte: minden zenén egyforma teljesítményre volt képes. Az most mellékes, hogy az egyik helyen egy nem egészen 8 cm széles hangszóró, a másikon pedig két ötven kilós mélyládával megtámogatott tölcsér szólt. A feladat az volt, hogy ne kelljen megtartóztatni magunkat, bármit is akarunk feltenni, legyen az édesbús komolyzene, übermetál, heroin alap rockzene, döngölős-kokszos techno, tökös jazz, koszos gépi sikolyok vagy bármi egyéb, ki kell hozni a tartalmat mindegyikből. Megoldások nem voltak, csupán végeredmény lett. A lemezek minősége itt most nem volt téma. Mellesleg nem is tűnt fel, hogy ezen kellene leakadnunk, eljutottunk oda, hogy a zenék lényegét sikerült minden probléma nélkül detektálni. Van-e benne erő, vagy nincs? A legtöbben volt, a fene egye meg, a többit pedig félre dobtuk. (Miért? Ha valaki meg tudja mondani, akkor várom a megoldást. Bármilyen megoldást. Mert én nem tudom, egyszerűen annyit tudok csupán, hogy ezek a készülékek szóltak, zenéltek, ha úgy tetszik, és nem csupán működtek, vagy zajt bocsátottak ki magukból, ették az áramot, ilyesmi...."
ezt azért meghatározza,mennyit ölhet bele az llető a történetbe.SoundMania írta: ↑2025.07.11., pén. 09:48+ teljesen igaz. De a kábeleket én tolom a környezetemben... Vz-től 99%-ban behu... Dps-től szintén. Olyan rendszerekben is ami összesen nem ér annyit. Mindenhol kvázi referencia. Lehet hozzá építeni rendszert. Kiegyenlítettségre. Szintre nem kell, nem mindenkinek jut rá annyi. De szerintem ma, jól élvezhető rendszert 2M alatt nehéz is lenne összerakni. Használt áron.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:29Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem(a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)
semmi. vagyis minden még jobb lett, de alapvetően semmi. Persze, a 2008 csak ez az eset. akkor ez már régen létező dolog volt. Itt van néhány ismerős arc :) Már ekkor javában létezett.
balgaság.kaef2 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:37Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
nem fogsz értemes választ kapni, csak azt,hogy a zene érzelmi töltetét, belső valóját és csodáját hallgatja,amiről lövse sincs senkinek megmondta tegnap. Csak ezzel a szlogennel Csontos Pista 1988-ban haknizott, majd lett belőle azállóige, majd közhely. Van még néhány ilyen dolog, pl a "zenét hallagtom, nem a hifit". ezt speciel én szültem meg a '90-es években az index hififórumán (amikor ment a szájkarate a mindent tudó elektrolakatosokkal), ahogy a "zenei rendszer" kifejezést is. Ezekből is közhely lett,ahogy mindenki meglovagolva, magáraaggatta. jött a természetes megszólalás, az is erre a sorsra jutott. Ami nem került elő ,de ennek biztos oka az is, hogy a társaságunk "undergroundba" vonult, az erő és energia közvetítése még nem hódított teret (a torzítatlan információ kezd erre a sorsra jutni, de még azt is kevesen lovagolták meg, mert nem értik, mit jelent. Mérhető torzításokat keresnekRock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
+ teljesen igaz. De a kábeleket én tolom a környezetemben... Vz-től 99%-ban behu... Dps-től szintén. Olyan rendszerekben is ami összesen nem ér annyit. Mindenhol kvázi referencia. Lehet hozzá építeni rendszert. Kiegyenlítettségre. Szintre nem kell, nem mindenkinek jut rá annyi. De szerintem ma, jól élvezhető rendszert 2M alatt nehéz is lenne összerakni. Használt áron.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:29Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem(a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)
Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ok.
Hogy kapj esélyt kicsit magyarázkodni....chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 22:50Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.tunerman írta: ↑2025.07.11., pén. 07:58Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
A cikk igazán semmi újat nem tartalmaz, csupán azokat az un hangzásminőségre vonatkozó fizikai hatásokat foglalja össze, amik a rezgések, hullámok terjedéséből illetve a levegő súrlódási veszteségéből származnak.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.kaef2 írta: ↑2025.07.10., csüt. 08:10
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
https://mediaengineering.medium.com/a-t ... 1d39a305af
Kicsit rövid, lehetne pár merészebb következtetést levonni arról, amit pl. itt csinálunk, hifisek, a kábelekkel. :)
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?PgSpa írta: ↑2025.07.09., szer. 23:24Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem, szűk anyagi lehetőségeim korlátai között-, hogy csak a kedvenc zenéinken -és itt megint Chord jön elő, akinek rengeteg ajánlóját hallgattam meg és szerettem meg- tesztelve valamit nagyon furcsa irányba is tévedhetünk. Ilyenkor jó elővenni egy nem igazán szeretett, de hatásosan durva, zúzós felvételt, és ha ez is jó, akkor biztosan nem hangolódtunk el. Bevallom, nekem pl. ezért volt csalódás Rudi bácsi vékony hangszórókábele, mert nálam hazudik, édesen, de hazudik.
Van annak valami bája, amikor a vidéki versenyzők már három héttel a nagy esemény előtt boxolják a bekaptafázott makkoscipőt. Megkeresik a ballagóöltönyt, fehér ing fehér zokni, aztán irány a metropoliszba kútúrálödni. Aki meg ott él, gondol egyet és bármikor áttötyög egy ilyenre,csak azért, mert kedd van és unatkozik. Figyelem! A kocsit is le kell mosni, de érdemes használni a telekocsi appot.