Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kábelezzünk

Avatar
pjm
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 620
Csatlakozott: 2022.05.05., csüt. 18:07
Értékelés: 304

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: pjm »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 20:22
A semlegesség a studió oldalon ítélhető meg igazán. Amikor ott ülünk a vezérlőben a szólam felvételekor.

Otthon, mivel nem tudjuk mi van a felvételen, nem nagyon lehet semlegesség megitéléséről beszélni. Egyszerűen nincs esélyünk korrekt módon eldönteni, hogy amit hallunk semleges-e. Gondolhatjuk, hogy semleges, de nem tudhatjuk. :smile53:
Értem én, én azt írom, ha a 6 studio kábel mind semleges akkor hogy lehet, hogy másképp szól, és melyik az etalon?
Van itthon AT mikrofonom, bekötöm a Focusrite-ba és az asszony a Klotznál azt mondja ez nem az én hangom a Cordialnál meg azt, hogy ez az... Fülesen hallgatja, nincs akusztika, közvetlenül a Focusriteról.
Ha mind színezetlen, hogy lehet különbség?
Ez számomra az ellentmondás.

Online
Avatar
supravox
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3194
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 2524

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: supravox »

chord_ írta:
2025.06.18., szer. 17:51
asebestyen írta:
2025.06.18., szer. 15:42
Aztán ha sikerült a hifistáknak leigázni a felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó területet, utána jöhetnek a hangszerkészítők. Mindenhol nagy szükség lenne az audiofil vécépapirgurigán át csőlátó szemléletre. :smile29: :D
Sírógörcsöt kaptunk hirtelen, hogy a 'felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó terület' picit piszkálva lett.
Hihetetlen mennyiségű rossz felvétel van, hifiileg, a komolyzene területén is, pedig oda igényesebb dolgokat szeretünk képzelni...
Mégis miből gondolod,hogy a felvétel a rossz és nem a kiadvány?
Nekem az a tapasztalatom,hogy nem a felvételi oldalon kell keresni a bajt.
A kiadvány minősége és a saját láncunk bajai többet nyomnak a latba.Csak hát ezt nem szeretjük beismerni.
Hogy van az,hogy ugyanaz a lemez jobban tetszően kezd el szólni ha jó irányba fejlesztjük a motyót???
Szerintem ezt a 2 dolgot teljesen külön kellene kezelni.
Annyira szánalmas már a hangmérnököket szapulni.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6744
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3635

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 15:25
nemtomm írta:
2025.06.18., szer. 15:14
MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46


Az viszont érdekes kísérlet lenne, ha mondjuk egy felvétel előtt nagyon jó kábelekkel bekábelezni egy stúdiót (amit lehet), majd csinálni egy felvételt. Ezután visszarakni a standard kábeleket és mindenféle beállításkorrekció nélkül megcsinálni ugyan azt a felvételt. Kíváncsi vagyok mi lenne a két felvétel között a különbség, már ha lenne.
Ez nem igazán megoldható sztem mert ki adna annyi kábelt a stúdiónak vagy netán venne , hogy kisérletezzen vele. Utána mit csinálna vele kiárusítaná féláron a kábelt? Biztos vagyok benne, hogy jó párszáz méter kellene... :smile53:
Azért van ott az "amit lehet", tehát a rövidebb kábeleket.
Úgy látom, hogy 2018 után megint eljött az ideje a stúdió látogatások megszervezésének....

Kép


youtu.be/nkjTK7GpzU4


Nincsenek ugyanis rövid kábelek a stúdiókban és a hangfalkábelek száma is elhanyagolható, a többnyire aktív hangsugárzós monitorozás miatt.

A rövid mikrofonkábelek a felvételi helységben 5-10 méteresek, ezek csatlakoznak egy a falon lévő dugasztáblára általában majd a másik oldalon (sokszor egy másik, a mikrofon kábelnél olcsóbb un installációs kábellel) mennek tovább a rackbe az interfészek, és az eszközök csatlakozásaihoz, sokszor még egy dugasztáblán keresztül. Viszonylag rövid (3-5M) kábeleket ott lehetne hsználni, ahol analógban kevernek és az un aux buszokon keresztül küldik ki analóg bemenetes effektekhez majd onnan vissza a keverőbe rögzítéshez.

A kommersz felvételek hangzása semmilyen módon nem múlik a kábeleken, az utómunka sokkal meghatározóbb és utómunka nélkül nincs kommersz felvétel.

Csináltunk élő felvételeket pár éve próbából (szóló és duó), nagy felbontásban (DSD256 és DXD) különböző mikrofonkábelekkel, lehet egyszer majd megosztok belőle párat. Voltak különbségek, de nem mondanám szignifikánsnak őket.
Nehéz egy ilyen tesztet kompromisszumoktól mentesen megcsinálni.

Avatar
kupecke
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1424
Csatlakozott: 2016.08.26., pén. 19:38
Értékelés: 1301

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kupecke »

Hajdanában danában, volt egy hely, ahol nem volt ciki pro kábelekkel zenét hallgatni, ezt megosztani. Én is ott kaptam először "neves" kábeleket kipróbálni, többe kerlült, mint az autóm, hazavittem, tetszett is, örömködtem, pedig csak egy high-end nézőpontból alap rendszerbe kötöttem be ( máig hálás vagyok wartam-nak :smile53: ), ma az aprót nézve nem megfizethettelen, sőt... Ma az összes tápom vdc, Mogami ic-m is van (ismét), és igen, egy alap rendszerben is meghallani, hogy pl klotz ac 110 v mc5000, vagy kanári, mogami stb. van bekötve. Írom ezt úgy, hogy teljesen más "hangot" preferálok PJM-től kábelek terén, mivel talán csak a tápkábelekben van egyezés rendszereinkben.

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6744
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3635

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

pjm írta:
2025.06.18., szer. 19:29
kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 11:31
Kiindulásnak összekötő kábelnek megfelelőek a jobb minőségű mikrofonkábelek, többségüknek nem nagyon van jellemző saját hangja, általában semlegesnek lehet őket mondani. A hifisták jó része persze nem igazán semleges hangot keres, még akkor sem, ha esetleg így gondolja.
Ferikém én sokszor egyetértek veled, de most nem.
Szeretem a pro kábeleket, van valami egyszerűség a hangjukban. A Van damme hálózatiját 10 éve használom. Interconnectben volt vagy 3 féle Klotz ( hiszem, hogy az mc5000 népszerűsítésében nagy érdemeim vannak), de volt Van damme, Cordial, Belden, Canare, Mogami (az most is van). Mindezen mennyiség megvolt hangfal kábelben is. Nagyon jó ár érték arányúak vannak közöttük, de ha a naturalitásról lenne szó mind másképp natúr, ahogy én hallottam. A feleségem mind közül bármikor rámutat a mogamira úgy, hogy nem tudja mi szól.

Inkább arróllehet szó, hogy a pro elektronikák másképp viszonyulnak a kábelekhez.
Szerintem.
Nem kell egyetértenünk, csak hangosan gondolkozom. :smile53:
A semlegesség a studió oldalon ítélhető meg igazán. Amikor ott ülünk a vezérlőben a szólam felvételekor.

Otthon, mivel nem tudjuk mi van a felvételen, nem nagyon lehet semlegesség megitéléséről beszélni. Egyszerűen nincs esélyünk korrekt módon eldönteni, hogy amit hallunk semleges-e. Gondolhatjuk, hogy semleges, de nem tudhatjuk. :smile53:

Avatar
pjm
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 620
Csatlakozott: 2022.05.05., csüt. 18:07
Értékelés: 304

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: pjm »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 11:31
Kiindulásnak összekötő kábelnek megfelelőek a jobb minőségű mikrofonkábelek, többségüknek nem nagyon van jellemző saját hangja, általában semlegesnek lehet őket mondani. A hifisták jó része persze nem igazán semleges hangot keres, még akkor sem, ha esetleg így gondolja.
Ferikém én sokszor egyetértek veled, de most nem.
Szeretem a pro kábeleket, van valami egyszerűség a hangjukban. A Van damme hálózatiját 10 éve használom. Interconnectben volt vagy 3 féle Klotz ( hiszem, hogy az mc5000 népszerűsítésében nagy érdemeim vannak), de volt Van damme, Cordial, Belden, Canare, Mogami (az most is van). Mindezen mennyiség megvolt hangfal kábelben is. Nagyon jó ár érték arányúak vannak közöttük, de ha a naturalitásról lenne szó mind másképp natúr, ahogy én hallottam. A feleségem mind közül bármikor rámutat a mogamira úgy, hogy nem tudja mi szól.

Inkább arróllehet szó, hogy a pro elektronikák másképp viszonyulnak a kábelekhez.
Szerintem.

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 936
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 1008

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

Rock60 írta:
2025.06.18., szer. 18:37
Rock60 írta:
2025.06.18., szer. 14:13
chord_ írta:
2025.06.18., szer. 13:23

Vagyis, ahol nem ANvz kábel volt a felvételi oldalon, azoknál a kiadott CD-knél fontos dolgok hiányoznak a hangból.
,,,számomra nem kérdés, hogy ami a lehallgató láncban megmutatkozik hangban a kábelek között, az legalább annyira megmutatkozik/megmutatkozna a felvételi oldalon is.

Kíváncsi lennék a magyarázatra, hogy miért is ne ?
Elegánsan átsiklottál - Te is - a kérdésen.
Ha már fontosnak tartottál egy kis Vz-zést, akár erre is válaszolhatnál. :D
Érdekelne a véleményed.
Köszi. :smile53:
A véleményem már ismert eléggé, asszem.
Miszerint a kábelekkel ide-oda kísérletezünk, színezünk, kínlódunk olykor: emitt kevesebb lesz az akármilyen-detektálhatatlan torzítás, cserében amott egy más területen kicsit 'elmászik' az ízlésünktől; az ének annyira jó lett az x kábellel, hogy nem is lehet már hallgatni; a kedvenc alátétünk a másik xy kábellel meg leginkább akkor működik jól most, ha kivesszük; az ünnepelt felbontás-többlet az y kábellel kiderül harmadnapra, hogy egy derekas loudness hatás, egy másik rendszerben meg fenomenális, egy diyer drót nálam húrt sokszoroz, az állam leesik azóta is, nálad meg 'semmi különös', stb....stb...
A berendezések mind-mind mást 'szeretnének', az áram, az akusztika, a biztosíték, a személyes ízlés, és egy csomó faktor egy érdekes mátrixot alkotnak, amelyben a kábelekkel lavírozunk, próbáljuk a finomhangolást és a személyre szabást okosan elvégezni, a berendezéseink vélt tökéletlenségeit elsimítani valahogy, sejtett jó oldalaikat kiemelni - és nem, nem haladunk semmiféle objektivitás felé, hanem az élményt keressük, a saját sk. élményt, ami pedig nem 'szabványosítható'.
Káosz.
A természethez közeli.:)

Ennek tükrében a felvételi oldalon számunkra semmi jelentősége nincs a kábelezésnek, akkor sem, ha tényleg van pár lánglelkű hangmérnök, aki komolyan akart valamit, akár a kábelezéssel is; mire az elképzelésük a lejátszó oldalra ér, ami semmi más, csak egy elképzelés, egy idea, - belevész/elporlad a ténylegesen igen-igen bonyolult Mátrixba. Ami meg átvészeli, abból meg az lesz, hogy igen, szeretem pl. az 'Alpha' kiadót, én, személy szerint, de nem hinném, hogy a kábeleik, vagy az én kábeleim miatt.
A rossz felvételeket meg nem a felvétel-oldali kábelezés rontotta el, abban biztos vagyok.

A kérdésed olyan kb., mint az, hogy CD írásakor az író alá tett 5k$ alátét/kábel/akármi hang-javítása felbukkan-é vajon a megírt lemez hangján, amikor betesszük a lejátszóba?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Online
Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4940
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1372

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

Rock60 írta:
2025.06.18., szer. 14:13
chord_ írta:
2025.06.18., szer. 13:23

Vagyis, ahol nem ANvz kábel volt a felvételi oldalon, azoknál a kiadott CD-knél fontos dolgok hiányoznak a hangból.
...számomra nem kérdés, hogy ami a lehallgató láncban megmutatkozik hangban a kábelek között, az legalább annyira megmutatkozik/megmutatkozna a felvételi oldalon is.

Kíváncsi lennék a magyarázatra, hogy miért is ne ?
Elegánsan átsiklottál - Te is - a kérdésen.
Ha már fontosnak tartottál egy kis Vz-zést, akár erre is válaszolhatnál. :D
Érdekelne a véleményed.
Köszi. :smile53:

Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6244
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1215

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: SoundMania »

asebestyen írta:
2025.06.18., szer. 15:42
Aztán ha sikerült a hifistáknak leigázni a felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó területet, utána jöhetnek a hangszerkészítők. Mindenhol nagy szükség lenne az audiofil vécépapirgurigán át csőlátó szemléletre. :smile29: :D
Szerintem a hifistának beleszólása semmibe nincs. A gyártók is azt látják, hogy bármit/mindent megvesznek. A chifi aljától a highend tetejéig. Így csak annyi a dolguk, hogy sűrűn csináljanak valami új dolgot. Néha sikerül kicsit jobbat is kitalálni.....A hifista annyit tehetne, hogy pl nem vesz kilóméterszámra kábelt, amit a következő héten lecserél valami másik hasonlóra, hiszen nem került sokba, kipróbálja....Meg a streamereket is már úgy veszik mint a telefonokat.... Pár év, aztán elavul(tatják) , kidobják... Ez is egy soha be nem telő piac lesz... :)

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 936
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 1008

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

asebestyen írta:
2025.06.18., szer. 15:42
Aztán ha sikerült a hifistáknak leigázni a felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó területet, utána jöhetnek a hangszerkészítők. Mindenhol nagy szükség lenne az audiofil vécépapirgurigán át csőlátó szemléletre. :smile29: :D
Sírógörcsöt kaptunk hirtelen, hogy a 'felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó terület' picit piszkálva lett.
Hihetetlen mennyiségű rossz felvétel van, hifiileg, a komolyzene területén is, pedig oda igényesebb dolgokat szeretünk képzelni...
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6139
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7573
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Aztán ha sikerült a hifistáknak leigázni a felvétel készítő-, keverő, maszterelő, kiadó területet, utána jöhetnek a hangszerkészítők. Mindenhol nagy szükség lenne az audiofil vécépapirgurigán át csőlátó szemléletre. :smile29: :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

MrCollector
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2828
Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
Értékelés: 440

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: MrCollector »

nemtomm írta:
2025.06.18., szer. 15:14
MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46
kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 08:36
Az viszont érdekes kísérlet lenne, ha mondjuk egy felvétel előtt nagyon jó kábelekkel bekábelezni egy stúdiót (amit lehet), majd csinálni egy felvételt. Ezután visszarakni a standard kábeleket és mindenféle beállításkorrekció nélkül megcsinálni ugyan azt a felvételt. Kíváncsi vagyok mi lenne a két felvétel között a különbség, már ha lenne.
Ez nem igazán megoldható sztem mert ki adna annyi kábelt a stúdiónak vagy netán venne , hogy kisérletezzen vele. Utána mit csinálna vele kiárusítaná féláron a kábelt? Biztos vagyok benne, hogy jó párszáz méter kellene... :smile53:
Azért van ott az "amit lehet", tehát a rövidebb kábeleket.

Avatar
nemtomm
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3018
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 932

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46
kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 08:36
Az viszont érdekes kísérlet lenne, ha mondjuk egy felvétel előtt nagyon jó kábelekkel bekábelezni egy stúdiót (amit lehet), majd csinálni egy felvételt. Ezután visszarakni a standard kábeleket és mindenféle beállításkorrekció nélkül megcsinálni ugyan azt a felvételt. Kíváncsi vagyok mi lenne a két felvétel között a különbség, már ha lenne.
Ez nem igazán megoldható sztem mert ki adna annyi kábelt a stúdiónak vagy netán venne , hogy kisérletezzen vele. Utána mit csinálna vele kiárusítaná féláron a kábelt? Biztos vagyok benne, hogy jó párszáz méter kellene... :smile53:
"Az igazi barát szemből támad."

Online
Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4940
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1372

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

chord_ írta:
2025.06.18., szer. 13:23


Vagyis, ahol nem ANvz kábel volt a felvételi oldalon, azoknál a kiadott CD-knél fontos dolgok hiányoznak a hangból.
:)
Nem kell a VZ - re kihegyezni a kérdést, azt hittem, Te érted... gondolkodik.gif
Azért írtam, hogy a márkák tetszőlegesen behelyettesíthetőek.
Miért nem írtam Cables drótot ? :smile51: Azt kellett volna... :kiss:

/ Azért kíváncsi voltam, ki ugrik az AN - re, bejött a tippem. :D /

Tehát a lényeg az, hogy számomra nem kérdés, hogy ami a lehallgató láncban megmutatkozik hangban a kábelek között, az legalább annyira megmutatkozik/megmutatkozna a felvételi oldalon is.
Kíváncsi lennék a magyarázatra, hogy miért is ne ?

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 936
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 1008

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 13:15
Rock60 írta:
2025.06.18., szer. 13:09
MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46

De egy stúdióban nem is fontos annyira, hiszen ezen kábelek a keverő előtt vannak. Ha valami hiányzik "pótolja" a hangmérnök.
Azért arra is kíváncsi lennék, hogy ami egy AN VZ hangjához képest hiányzik egy Canáriban, azt hogyan pótolja potitologatással a hangmérnök. gondolkodik.gif
/ A képlet természetesen más tetszőleges márkákkal is behelyettesíthető./
Olyan, mint ha azt mondanánk, hogy ami egy Stradivari hangjához képest hiányzik egy Tesco gazdaságos hegedűből, azt majd pótoljuk potitolival, hiszen az még inkább a keverő előtt van. :yingyang:
Sok minden van még a keverő előtt, szerintem mindenhol számít minden.
Amiről nem tudjuk, hogy lennie kellene, az nem is hiányzik.
Igen, ez bizonyosan így van.
Vagyis, ahol nem ANvz kábel volt a felvételi oldalon, azoknál a kiadott CD-knél fontos dolgok hiányoznak a hangból.
:)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

MrCollector
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2828
Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
Értékelés: 440

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: MrCollector »

Rock60 írta:
2025.06.18., szer. 13:09
MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46

De egy stúdióban nem is fontos annyira, hiszen ezen kábelek a keverő előtt vannak. Ha valami hiányzik "pótolja" a hangmérnök.
Azért arra is kíváncsi lennék, hogy ami egy AN VZ hangjához képest hiányzik egy Canáriban, azt hogyan pótolja potitologatással a hangmérnök. gondolkodik.gif
/ A képlet természetesen más tetszőleges márkákkal is behelyettesíthető./
Olyan, mint ha azt mondanánk, hogy ami egy Stradivari hangjához képest hiányzik egy Tesco gazdaságos hegedűből, azt majd pótoljuk potitolival, hiszen az még inkább a keverő előtt van. :yingyang:
Sok minden van még a keverő előtt, szerintem mindenhol számít minden.
Amiről nem tudjuk, hogy lennie kellene, az nem is hiányzik.

Online
Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4940
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1372

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

MrCollector írta:
2025.06.18., szer. 12:46

De egy stúdióban nem is fontos annyira, hiszen ezen kábelek a keverő előtt vannak. Ha valami hiányzik "pótolja" a hangmérnök.
Azért arra is kíváncsi lennék, hogy ami egy AN VZ hangjához képest hiányzik egy Canáriban, azt hogyan pótolja potitologatással a hangmérnök. gondolkodik.gif
/ A képlet természetesen más tetszőleges márkákkal is behelyettesíthető./
Olyan, mint ha azt mondanánk, hogy ami egy Stradivari hangjához képest hiányzik egy Tesco gazdaságos hegedűből, azt majd pótoljuk potitolival, hiszen az még inkább a keverő előtt van. :yingyang:
Sok minden van még a keverő előtt, szerintem mindenhol számít minden.

MrCollector
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2828
Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
Értékelés: 440

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: MrCollector »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 08:36
Ezekkel a mikrofonokkal (és kábelekkel) dollár (száz?)milliókat hozó hangfelvételeket készítenek.
Például Taylor Swift is használ Telefunken U47-et, M49-et és sokáig használt szintén nagy kapszulás Avantone CV12-t és más vintage Neumann mikrofonokat is.

Ebben a nagyságrendben, ha látnák értelmét a 9 euró méterárú kábel (vagy a mikrofonnal kapott ingyenes) helyett, mondjuk 90 vagy 900 eurós méterárú mikrofonkábelt használni, biztosan megtehetnék, a költségeikbe bőven beleférne egy ilyen beruházás.

A Pennában használtunk Royer SF24 csöves sztereó szalagmikrofont a saját felvételeink elkészítéséhez (mi voltunk a disztribútorai is 2007 és 2014 között). Megpróbáltuk a gyári helyett kiváltani a 7 szálas mikrofonkábelt Nirvana hook-upból készülttel. Nem vált be.
Persze, de Taylor Swift (és az emberek túlnyomó része) lehet nem is tudja, hogy a kábelek hangbeli változást tudnak okozni.
De egy stúdióban nem is fontos annyira, hiszen ezen kábelek a keverő előtt vannak. Ha valami hiányzik "pótolja" a hangmérnök. Maximum az elektronika és a hangfalak vagy fejhallgató közötti kábelek szólnak bele a végeredménybe. Mert ott már csak a füle az ami alapján tologatja a csúszkákat.
Másrészt szerintem ilyen stúdiókábeleket nem készítenek az "audiofil" kábelgyártók, mert nem is keresi náluk senki. Talán az előbb említett okokból kifolyólag.
Az viszont érdekes kísérlet lenne, ha mondjuk egy felvétel előtt nagyon jó kábelekkel bekábelezni egy stúdiót (amit lehet), majd csinálni egy felvételt. Ezután visszarakni a standard kábeleket és mindenféle beállításkorrekció nélkül megcsinálni ugyan azt a felvételt. Kíváncsi vagyok mi lenne a két felvétel között a különbség, már ha lenne.

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 936
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 1008

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 11:31
... A hifisták jó része persze nem igazán semleges hangot keres, még akkor sem, ha esetleg így gondolja. ...
Maximális egyetértésem.
És ez a 'nem igazán semleges', ez kb. 10e féle lehet.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6744
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3635

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

SoundMania írta:
2025.06.18., szer. 09:39
kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 08:36
MrCollector írta:
2025.06.17., kedd 22:48


Nyilván ugyan úgy ellátja a feladatát, mint egy 1000 Ft-os tápkábel. Ha jól emlékszem a 60000€-s Sennheiser HE1 is ilyennel volt demózva, egy minipc-ről, hasonló árú usb kábellel.
Ezekkel a mikrofonokkal (és kábelekkel) dollár (száz?)milliókat hozó hangfelvételeket készítenek.
Például Taylor Swift is használ Telefunken U47-et, M49-et és sokáig használt szintén nagy kapszulás Avantone CV12-t és más vintage Neumann mikrofonokat is.

Ebben a nagyságrendben, ha látnák értelmét a 9 euró méterárú kábel (vagy a mikrofonnal kapott ingyenes) helyett, mondjuk 90 vagy 900 eurós méterárú mikrofonkábelt használni, biztosan megtehetnék, a költségeikbe bőven beleférne egy ilyen beruházás.

A Pennában használtunk Royer SF24 csöves sztereó szalagmikrofont a saját felvételeink elkészítéséhez (mi voltunk a disztribútorai is 2007 és 2014 között). Megpróbáltuk a gyári helyett kiváltani a 7 szálas mikrofonkábelt Nirvana hook-upból készülttel. Nem vált be.
És az nem jutott eszetekbe, hogy akkor ezt a mikrofonkábelt megpróbáljátok máshova a Nirvana hook up helyett? :)
Másrészt, ugyan nem részletezted, de a kábel készítés nem csak abból áll, hogy 7db-ot egymás mellé teszel....
Természetesen kipróbáltuk a mikrofonkábelt is interkonnetként és nem csak egymás mellé tettünk 7db hook up kábelt.
Nem volt olyan konklúziója a kisérletezésnek, amiről most különösebb értelme lenne irni. A mikrofonkábel mikrofonhoz jó (esetleg phono kábelnek a lemezjátszóhoz), a hook up meg szerelő kábelnek.

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6744
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3635

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tottyi írta:
2025.06.18., szer. 09:38
kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 09:24
tottyi írta:
2025.06.18., szer. 08:52


De akkor miert gyartanak tobbeszer euros kabeleket ha eleg par euros kabel?! Meg en is hallok kulonbseget pedig en nem is hittem benne es nem voltam hajlando meg csak kiprobalni sem draga kabeleket de sajnos hallok kulonbseget egy 6 euros es egy 2000 euros kabel kozott es joval jobb a 2000- euros. Nalam az olcso kabelen minden olyan egyforman szol, maszatos az egesz de ezt addig nem tudod amig ki nem probalsz egy dragabb kabelt es persze az egesz rendszerbe kell ilyen kabel mert egyet hiaba dugsz be probakeppen, semmit nem fog csinalni. Az en fulem nem nagyon hall 6 es parszaz euros kabel kozott kulonbseget.
A stúdiók többségében sokkal kontrolláltabbak a körülmények, mint otthon.
A jobb stúdiókban, ahol akusztikailag általában kezelt felvételi helységben van a felvételkor a hangszer és a művész, és így akár az élő megszólaláshoz is hasonlítható a kábelek hangzásra gyakorolt hatása, sokkal kisebbek a különbségek, mint otthon. Kábel és kábel között. Az esetleg hallható különbség nemcsak nem indokolja a sokkal drágább kábelek használatát, ráadásul a drágább kábelek esetleges pozitív hatása az utómunka során gyakorlatilag el is tűnik. A kommersz felvételek esetében legalábbis, ahol az utómunka szerepe sokkal hangsúlyosabb, mint magáé a felvételkészítésé és az utómunka ma már többnyire egy számítógép memóriájában és háttártárain készül.

A csekély számú audiofil felvétel esetében már előfordulhatnak drágább kábelek is, mint ahogy mi is használunk a My Reel Club felvételekhez drága kábeleket is, rövidebb, mint 10m hosszokban. Erről itt is írtam már korábban, most nem ismételném magam.
Tehat akkor inkabb erdemes eloszor az akusztikaval foglalkozni, mar amennyire az asszony faktor megengedi es ahoz kabelozni a rendszerunket es akkor mar nem is lennenek akkor kulonbsegek kabelek kozott?
Mondjuk en szivesen kiprobalnam egy akusztikailag fullosan kezel szobaban, hogy mennyi kulonbseg van a 6 euros es tobb ezer euros kabelozas kozott. :)
Némileg leegyszerűsítve, rendszerintegrátorként azt szoktam javasolni, hogy előbb találjuk meg a szoba - hallgatási pozíció - hangsugárzó pozíció optimális viszonyát és csak utána kezdjünk el a (számomra) másodlagos dolgokkal (kábelek, alátétek, szoftverek, stb) foglalkozni. Meg kellene értenünk, hogy a szoba hogyan működik, milyen hangsugárzó az ideális oda és honnan érdemes hallgatni.

Kiindulásnak összekötő kábelnek megfelelőek a jobb minőségű mikrofonkábelek, többségüknek nem nagyon van jellemző saját hangja, általában semlegesnek lehet őket mondani. A hifisták jó része persze nem igazán semleges hangot keres, még akkor sem, ha esetleg így gondolja. Ami rendben van, az a fontos, hogy a RENDSZER egésze ízlésünk szerint hozza ki a helység adta maximumot a lehetőségeinkből. Ne felejtsük el, hogy nem tudunk önmagában egy komponenst meghallgatni, kell hozzá egy rendszer, aminek része a helység is.

Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6244
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1215

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: SoundMania »

tottyi írta:
2025.06.18., szer. 08:52
kaef2 írta:
2025.06.17., kedd 21:38
Érdekességképpen jegyezném meg, hogy a ma kapható egyik legdrágább nagy felületű csöves és trafós mikrofon (Telefunken C12, illetve ELA M 251E, áruk 12 illetve 16 ezer euró per darab) mellé a gyártó milyen kábelt ajánl.

Kép

Kép

A 7 eres (5 audio+ 2 táp), tápot is vivő mikrofonkábel ajánlás hozzá a Sommer SC-Octave Tube típusú kábele.
OFC réz, árnyékolt természetesen, métere 7,60 Euro.

Screenshot 2025-06-17 at 21.17.17.png

Ez egy selymes, dinamikus és részletgazdag hangú, csöves (GE JAN 6072a (NOS)), trafós, nagy kapszulás mikrofon, énekre egyike a legjobbnak, amit használni lehet. Számolatlan klasszikus zenei felvételt készítettek a nagy kiadók ezzel a két mikrofonnal.
De akkor miert gyartanak tobbeszer euros kabeleket ha eleg par euros kabel?! Meg en is hallok kulonbseget pedig en nem is hittem benne es nem voltam hajlando meg csak kiprobalni sem draga kabeleket de sajnos hallok kulonbseget egy 6 euros es egy 2000 euros kabel kozott es joval jobb a 2000- euros. Nalam az olcso kabelen minden olyan egyforman szol, maszatos az egesz de ezt addig nem tudod amig ki nem probalsz egy dragabb kabelt es persze az egesz rendszerbe kell ilyen kabel mert egyet hiaba dugsz be probakeppen, semmit nem fog csinalni. Az en fulem nem nagyon hall 6 es parszaz euros kabel kozott kulonbseget.
Vannak olyan kábelek amikből 1 is elég, hogy halld, bámilyen rendszerben, anélkül, hogy mindet kicseréld. De nem 6 és nem is csak pár 100 eurós... Sajnos.
És a 6 és párszáz eurós között nincs is nagyobb különbség sokszor mint amit (nem) hallasz.... Csak más.... Szóval esélyes, hogy jól hallottad amit nem hallottál.... :)

Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6244
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1215

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: SoundMania »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 08:36
MrCollector írta:
2025.06.17., kedd 22:48
kaef2 írta:
2025.06.17., kedd 21:38
Érdekességképpen jegyezném meg, hogy a ma kapható egyik legdrágább nagy felületű csöves és trafós mikrofon (Telefunken C12, illetve ELA M 251E, áruk 12 illetve 16 ezer euró per darab) mellé a gyártó milyen kábelt ajánl.

A 7 eres (5 audio+ 2 táp), tápot is vivő mikrofonkábel ajánlás hozzá a Sommer SC-Octave Tube típusú kábele.
OFC réz, árnyékolt természetesen, métere 7,60 Euro.
Nyilván ugyan úgy ellátja a feladatát, mint egy 1000 Ft-os tápkábel. Ha jól emlékszem a 60000€-s Sennheiser HE1 is ilyennel volt demózva, egy minipc-ről, hasonló árú usb kábellel.
Ezekkel a mikrofonokkal (és kábelekkel) dollár (száz?)milliókat hozó hangfelvételeket készítenek.
Például Taylor Swift is használ Telefunken U47-et, M49-et és sokáig használt szintén nagy kapszulás Avantone CV12-t és más vintage Neumann mikrofonokat is.

Ebben a nagyságrendben, ha látnák értelmét a 9 euró méterárú kábel (vagy a mikrofonnal kapott ingyenes) helyett, mondjuk 90 vagy 900 eurós méterárú mikrofonkábelt használni, biztosan megtehetnék, a költségeikbe bőven beleférne egy ilyen beruházás.

A Pennában használtunk Royer SF24 csöves sztereó szalagmikrofont a saját felvételeink elkészítéséhez (mi voltunk a disztribútorai is 2007 és 2014 között). Megpróbáltuk a gyári helyett kiváltani a 7 szálas mikrofonkábelt Nirvana hook-upból készülttel. Nem vált be.
És az nem jutott eszetekbe, hogy akkor ezt a mikrofonkábelt megpróbáljátok máshova a Nirvana hook up helyett? :)
Másrészt, ugyan nem részletezted, de a kábel készítés nem csak abból áll, hogy 7db-ot egymás mellé teszel....

Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3732
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 864
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: tottyi »

kaef2 írta:
2025.06.18., szer. 09:24
tottyi írta:
2025.06.18., szer. 08:52
kaef2 írta:
2025.06.17., kedd 21:38
Érdekességképpen jegyezném meg, hogy a ma kapható egyik legdrágább nagy felületű csöves és trafós mikrofon (Telefunken C12, illetve ELA M 251E, áruk 12 illetve 16 ezer euró per darab) mellé a gyártó milyen kábelt ajánl.

A 7 eres (5 audio+ 2 táp), tápot is vivő mikrofonkábel ajánlás hozzá a Sommer SC-Octave Tube típusú kábele.
OFC réz, árnyékolt természetesen, métere 7,60 Euro.

Ez egy selymes, dinamikus és részletgazdag hangú, csöves (GE JAN 6072a (NOS)), trafós, nagy kapszulás mikrofon, énekre egyike a legjobbnak, amit használni lehet. Számolatlan klasszikus zenei felvételt készítettek a nagy kiadók ezzel a két mikrofonnal.
De akkor miert gyartanak tobbeszer euros kabeleket ha eleg par euros kabel?! Meg en is hallok kulonbseget pedig en nem is hittem benne es nem voltam hajlando meg csak kiprobalni sem draga kabeleket de sajnos hallok kulonbseget egy 6 euros es egy 2000 euros kabel kozott es joval jobb a 2000- euros. Nalam az olcso kabelen minden olyan egyforman szol, maszatos az egesz de ezt addig nem tudod amig ki nem probalsz egy dragabb kabelt es persze az egesz rendszerbe kell ilyen kabel mert egyet hiaba dugsz be probakeppen, semmit nem fog csinalni. Az en fulem nem nagyon hall 6 es parszaz euros kabel kozott kulonbseget.
A stúdiók többségében sokkal kontrolláltabbak a körülmények, mint otthon.
A jobb stúdiókban, ahol akusztikailag általában kezelt felvételi helységben van a felvételkor a hangszer és a művész, és így akár az élő megszólaláshoz is hasonlítható a kábelek hangzásra gyakorolt hatása, sokkal kisebbek a különbségek, mint otthon. Kábel és kábel között. Az esetleg hallható különbség nemcsak nem indokolja a sokkal drágább kábelek használatát, ráadásul a drágább kábelek esetleges pozitív hatása az utómunka során gyakorlatilag el is tűnik. A kommersz felvételek esetében legalábbis, ahol az utómunka szerepe sokkal hangsúlyosabb, mint magáé a felvételkészítésé és az utómunka ma már többnyire egy számítógép memóriájában és háttártárain készül.

A csekély számú audiofil felvétel esetében már előfordulhatnak drágább kábelek is, mint ahogy mi is használunk a My Reel Club felvételekhez drága kábeleket is, rövidebb, mint 10m hosszokban. Erről itt is írtam már korábban, most nem ismételném magam.
Tehat akkor inkabb erdemes eloszor az akusztikaval foglalkozni, mar amennyire az asszony faktor megengedi es ahoz kabelozni a rendszerunket es akkor mar nem is lennenek akkor kulonbsegek kabelek kozott?
Mondjuk en szivesen kiprobalnam egy akusztikailag fullosan kezel szobaban, hogy mennyi kulonbseg van a 6 euros es tobb ezer euros kabelozas kozott. :)
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R

Online
Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6744
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3635

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tottyi írta:
2025.06.18., szer. 08:52
kaef2 írta:
2025.06.17., kedd 21:38
Érdekességképpen jegyezném meg, hogy a ma kapható egyik legdrágább nagy felületű csöves és trafós mikrofon (Telefunken C12, illetve ELA M 251E, áruk 12 illetve 16 ezer euró per darab) mellé a gyártó milyen kábelt ajánl.

A 7 eres (5 audio+ 2 táp), tápot is vivő mikrofonkábel ajánlás hozzá a Sommer SC-Octave Tube típusú kábele.
OFC réz, árnyékolt természetesen, métere 7,60 Euro.

Ez egy selymes, dinamikus és részletgazdag hangú, csöves (GE JAN 6072a (NOS)), trafós, nagy kapszulás mikrofon, énekre egyike a legjobbnak, amit használni lehet. Számolatlan klasszikus zenei felvételt készítettek a nagy kiadók ezzel a két mikrofonnal.
De akkor miert gyartanak tobbeszer euros kabeleket ha eleg par euros kabel?! Meg en is hallok kulonbseget pedig en nem is hittem benne es nem voltam hajlando meg csak kiprobalni sem draga kabeleket de sajnos hallok kulonbseget egy 6 euros es egy 2000 euros kabel kozott es joval jobb a 2000- euros. Nalam az olcso kabelen minden olyan egyforman szol, maszatos az egesz de ezt addig nem tudod amig ki nem probalsz egy dragabb kabelt es persze az egesz rendszerbe kell ilyen kabel mert egyet hiaba dugsz be probakeppen, semmit nem fog csinalni. Az en fulem nem nagyon hall 6 es parszaz euros kabel kozott kulonbseget.
A stúdiók többségében sokkal kontrolláltabbak a körülmények, mint otthon.
A jobb stúdiókban, ahol akusztikailag általában kezelt felvételi helységben van a felvételkor a hangszer és a művész, és így akár az élő megszólaláshoz is hasonlítható a kábelek hangzásra gyakorolt hatása, sokkal kisebbek a különbségek, mint otthon. Kábel és kábel között. Az esetleg hallható különbség nemcsak nem indokolja a sokkal drágább kábelek használatát, ráadásul a drágább kábelek esetleges pozitív hatása az utómunka során gyakorlatilag el is tűnik. A kommersz felvételek esetében legalábbis, ahol az utómunka szerepe sokkal hangsúlyosabb, mint magáé a felvételkészítésé és az utómunka ma már többnyire egy számítógép memóriájában és háttártárain készül.

A csekély számú audiofil felvétel esetében már előfordulhatnak drágább kábelek is, mint ahogy mi is használunk a My Reel Club felvételekhez drága kábeleket is, rövidebb, mint 10m hosszokban. Erről itt is írtam már korábban, most nem ismételném magam.

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”