Persze, de Taylor Swift (és az emberek túlnyomó része) lehet nem is tudja, hogy a kábelek hangbeli változást tudnak okozni.kaef2 írta: ↑2025.06.18., szer. 08:36Ezekkel a mikrofonokkal (és kábelekkel) dollár (száz?)milliókat hozó hangfelvételeket készítenek.
Például Taylor Swift is használ Telefunken U47-et, M49-et és sokáig használt szintén nagy kapszulás Avantone CV12-t és más vintage Neumann mikrofonokat is.
Ebben a nagyságrendben, ha látnák értelmét a 9 euró méterárú kábel (vagy a mikrofonnal kapott ingyenes) helyett, mondjuk 90 vagy 900 eurós méterárú mikrofonkábelt használni, biztosan megtehetnék, a költségeikbe bőven beleférne egy ilyen beruházás.
A Pennában használtunk Royer SF24 csöves sztereó szalagmikrofont a saját felvételeink elkészítéséhez (mi voltunk a disztribútorai is 2007 és 2014 között). Megpróbáltuk a gyári helyett kiváltani a 7 szálas mikrofonkábelt Nirvana hook-upból készülttel. Nem vált be.
De egy stúdióban nem is fontos annyira, hiszen ezen kábelek a keverő előtt vannak. Ha valami hiányzik "pótolja" a hangmérnök. Maximum az elektronika és a hangfalak vagy fejhallgató közötti kábelek szólnak bele a végeredménybe. Mert ott már csak a füle az ami alapján tologatja a csúszkákat.
Másrészt szerintem ilyen stúdiókábeleket nem készítenek az "audiofil" kábelgyártók, mert nem is keresi náluk senki. Talán az előbb említett okokból kifolyólag.
Az viszont érdekes kísérlet lenne, ha mondjuk egy felvétel előtt nagyon jó kábelekkel bekábelezni egy stúdiót (amit lehet), majd csinálni egy felvételt. Ezután visszarakni a standard kábeleket és mindenféle beállításkorrekció nélkül megcsinálni ugyan azt a felvételt. Kíváncsi vagyok mi lenne a két felvétel között a különbség, már ha lenne.