Az ' itteniek " - et kifejtenéd ?

Vannak/vagyunk itten' egy páran.

Miért tenné? A technika és a filozófia nem mindenkit köt le, az a 3 kábel ami itteniek szerint elfogadható meg 3 perc alatt megtalálható.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 19:36Én próbálkozok, de van aki mindig tévútra terel.Ha meg nem válaszolok talán félreértheti a nagyérdemű.
Szerintem itt a többség akit a kábelezés érdekelne, már megszólalni sem mer.![]()
Senkit nem érdekel hogy és miből készül a fagyi, de a tégelyeket feliratozzák pont azért, hogy ha valaki megjárta a dinnyéssel, akkor tudja, hogy melyikből ne kérjen és ha baromira jó a pisztácia, akkor tudja melyik az.wasiliy888 írta: ↑2025.06.09., hétf. 22:30Az az igazság, hogy bár egyszerűnek tűnő kérdést tettél fel, de szerintem valójában mégsem könnyű megválaszolni. És természetesen minél többen adunk rá válaszokat, annyival többfélék is lesznek ezek.
Véleményem szerint, aki nem készít saját maga is valamilyen szintű diy kábeleket, annak a sok technikai adat, a vezető anyaga, geometriája, árnyékolása, szigetelése, rezgéscsillapítás mibenléte, külcsín stb. mind másodlagos szempont, vagy legalábbis az kellene legyen, mert ugysem tudja melyik milyen hatással bír pontosan. Ezeket csak az tudja, aki kipróbálta.
A magam részéről ha kábeleket (tudnék) készíteni olyan szinten határoznám csak meg az egyes darabokat, hogy 1: belépő, 2: közép, 3: legjobb és ennyi. Ez ennyibe kerül, amaz meg annyiba.
Most őszintén, nem tök mindegy mi a bánatból készül, ha baromira jól szól vele a zene?
Annyit tennék hozzá, hogy a kábelgyárak valószínűleg már tudják mitől lesz jó hangú egy kábel, mert tudnak jókat csinálni. Míg a diyerek nagy többsége nem. Legalábbis amiket eddig hallottam nem volt jó. Max az 1-es kategóriádba fér bele. Nem hiszem, hogy ők bármit is mérnek, vagy tudnák, hogy melyik paráter mutatja meg hogy a kábel jó hangzású. És ettől még a profiknak fontos paramáterek tényleg szükségesek, de a hangminőségről úgy néz ki nem sokat árulnak el. Teszteken is legalábbis ezeket tapasztalták. Talán Max Townshend tudta/akarta demonstrálni méréssel a hangminőséget a szerkezetével egyedül. És csinált is jó kábeleket.... Ilyen szinteket hazai "kábelkészítőktől" messze nem hallottam. Azt meg nem tartom diyerkedésnek ha valaki megvesz egy bulk kábelt és szerel rá dugókat. Meg azok közül is csak nagyon kevés ami nem csak belépő kategóriás.... És a nagyon nagy többség nem költ kábelre eleget. Elehet ahhoz, hogy rájöjjön/megtapasztalja, hogy mennyire fontosak. Persze akkor a legtöbb kábel diyer tönkre menne azonnal, vagy nagyon össze kellene kapnia magát, hogy megmaradjon.... És persze ez is csak általánosítás....wasiliy888 írta: ↑2025.06.09., hétf. 22:30Az az igazság, hogy bár egyszerűnek tűnő kérdést tettél fel, de szerintem valójában mégsem könnyű megválaszolni. És természetesen minél többen adunk rá válaszokat, annyival többfélék is lesznek ezek.
Véleményem szerint, aki nem készít saját maga is valamilyen szintű diy kábeleket, annak a sok technikai adat, a vezető anyaga, geometriája, árnyékolása, szigetelése, rezgéscsillapítás mibenléte, külcsín stb. mind másodlagos szempont, vagy legalábbis az kellene legyen, mert ugysem tudja melyik milyen hatással bír pontosan. Ezeket csak az tudja, aki kipróbálta.
A magam részéről ha kábeleket (tudnék) készíteni olyan szinten határoznám csak meg az egyes darabokat, hogy 1: belépő, 2: közép, 3: legjobb és ennyi. Ez ennyibe kerül, amaz meg annyiba.
Most őszintén, nem tök mindegy mi a bánatból készül, ha baromira jól szól vele a zene?
Az általánosítás (nem egy konkrét felvétel készítőjét kritizálod, hanem általánosságban mindenkit), amivel válogatás nélkül igénytelennek bélyegzed a hangmérnököket úgy általában és a zenészeket meg olyanoknak, akiknek nincs jobb dolguk, mint nevetgélni a hifistákon, nagyon erős túlzás és egyáltalán nem jellemző. Úgy állítod be, mintha a hangfelvételek minőségi hiányosságai lennének a hifisták útkeresésének a legnagyobb problémái. A valóság valójában ettől sokkal bonyolultabb, de ennek kifejtésével nem untatnék senkit.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45Milyen szintre ? Az igazságéra?kaef2 írta: ↑2025.06.09., hétf. 12:56Szó nincs semmiféle "magas lóról".
Felesleges erre a szintre vinni a dolgot. Én még nagyképű zenésszel nem találkoztam, és a hangmérnökök között sem jellemő ez a hozzáállás.
Egyszerűen másra figyelnek, a szokásos audiofil hangzást jellemző kifejezések nem mondanak nekik semmit.
Ráadásul a hangmérnökök és a zenészek sokkal többet vannak élő zene és hús-vér előadók közvetlen közelében, ebben a közegben, valós gyakorlati hangszerközeli hangzás tapasztalatok birtokában mások az elvárásaik.
Egy kábelt vagy annak készítőjét kritizálhatja akár ki, de egy felvétel készítőjét nem?
Azt hozzáteszem, hogy a zenészeknél inkább a megmosolygás az ami jellemző, mert hiszen mégis művészemberek, a lelkük érzékenyebb. Ők mondjuk tisztában vannak vele, hogy egy nagyzenekar hangját semmilyen eszköz nem tudja teljes mértékben reprodukálni. Azonban, míg a hangszereiket a lehetőségeikhez mérten a legmagasabb szinten választják ki, a többire, lehet pont az előbbi miatt, már annyira nem koncentrálnak.
Azonban abban hibáztatom őket is, hogy kikerülnek olyan albumok, amik mondhatnám hallgathatatlanok. Sajnos többségük megbízik a hangmérnökben illetve a stúdió felszereltségében. Illetve nem tudnak vagy akarnak annyit fizetni ami egy csúcsminőségű felvételhez kellene. Szerintem ezzel a saját munkájukat, képességeiket degradálják le. Szomorú, de ez van.
Jártam már stúdiós környezetben, még ha nem is sokban, és tapasztaltam, hogy egy 1 méteres USB kábel cseréje milyen változást hozott, amit hallott a stúdiós is és nem tudott napirendre térni felette. Egy másik helyen meg nem is hallotta a tulajdonos, pedig volt különbség. Akkor most miről is beszélünk? Nyilván több 10-100 méternyi, főleg ahol ezek egyben vannak, kábel cseréje lényegében megoldhatatlan (illetve soha nem térülne meg), de a rövid kábeleknél igen és ezen a hangminőséget tekintve profitálhatna mindenki.
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
Én próbálkozok, de van aki mindig tévútra terel.
Szépen egymásra találtatok.Rock60 írta: ↑2025.06.09., hétf. 19:15Ez a legjobb bekezdés.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
![]()
Avval egészíteném ki, hogy a hangmérnöknek, mivel művészekkel dolgozik, ergo művészi produktumot állít elő, szakmai tudásán és igényességén túl bizonyos művészi vénával is kell rendelkeznie.
Ennek nyilván vannak fokozatai.![]()
Ez a legjobb bekezdés.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
Milyen szintre ? Az igazságéra?kaef2 írta: ↑2025.06.09., hétf. 12:56Szó nincs semmiféle "magas lóról".
Felesleges erre a szintre vinni a dolgot. Én még nagyképű zenésszel nem találkoztam, és a hangmérnökök között sem jellemő ez a hozzáállás.
Egyszerűen másra figyelnek, a szokásos audiofil hangzást jellemző kifejezések nem mondanak nekik semmit.
Ráadásul a hangmérnökök és a zenészek sokkal többet vannak élő zene és hús-vér előadók közvetlen közelében, ebben a közegben, valós gyakorlati hangszerközeli hangzás tapasztalatok birtokában mások az elvárásaik.
A posztod minden szavával egyetértek, az utolsó mondatod különösen mellbevágó.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 11:02
De jelen esetben ez a zenészekre és a hangmérnökökre is igaz. Ha egy felvétel egyikük (vagy mindkettő) hibájából kifolyólag nem lesz "jó", akkor mi görcsölhetünk itt milliós kábelekkel és elektronikákkal teljesen feleslegesen.
Azonban a zenészek és akiket eddig hallottam stúdiósok (hangmérnökök), a mi "hülyeségeinken" csak röhécselnek, magas lóról.
Szó nincs semmiféle "magas lóról".MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 11:02Azonban a zenészek és akiket eddig hallottam stúdiósok (hangmérnökök), a mi "hülyeségeinken" csak röhécselnek, magas lóról.Luxor Audio írta: ↑2025.06.09., hétf. 09:44Az érdemi párbeszédet rendszeresen legyőzi az ellenszegülési hajlam. Elképesztőnek gondolom, ahogy félreértitek, félremagyarázzátok mások szavait.
A fotós témát bár én hoztam ide hasonlatként, nem cincálnám tovább, mert pont úgy vagyok vele ezen a fórumon, mint a hangfelvétel készítéssel.
Nyilván, ha szembesítenéd az ő gagyi felvételét egy igazán jóval, akkor felhúzná az orrát, vagy elkezdene magyarázkodni, szakmai irányokra, felfogásokra hivatkozni.
Ha van egy tehetséges fotós, de nem jó a felszerelése, akkor témától függően pl. sportfotózás, NEM FOGJA TUDNI megcsinálni azokat a képeket amiket szeretne. Az is igaz, hogy van akinek a kezébe hiába adunk profi felszerelést, a képei nem lesznek "jók", és esetleg nem csak minőségre, hanem a képi értékeiket tekintve sem.Luxor Audio írta: ↑2025.06.09., hétf. 09:44Az érdemi párbeszédet rendszeresen legyőzi az ellenszegülési hajlam. Elképesztőnek gondolom, ahogy félreértitek, félremagyarázzátok mások szavait. Ha esetleg figyelmesen olvasnád amit írtam, talán felfedeznéd, hogy még csak hasonlót sem írtam, a privát véleményemet pedig semennyire sem tettem közzé. Az állításom annyi volt, hogy "nagyjából ugyanolyan arányban vannak jelen a fotós és HiFi hobbikban azok, akik szinte kizárólag a műszaki adatokból kiindulva hoznak döntéseket". Hogy ebből miként lehet azt kiolvasni, amit az idézett mondatodban nekem nyilvánítottál, talány számomra.
A fotós témát bár én hoztam ide hasonlatként, nem cincálnám tovább, mert pont úgy vagyok vele ezen a fórumon, mint a hangfelvétel készítéssel.
Az érdemi párbeszédet rendszeresen legyőzi az ellenszegülési hajlam. Elképesztőnek gondolom, ahogy félreértitek, félremagyarázzátok mások szavait. Ha esetleg figyelmesen olvasnád amit írtam, talán felfedeznéd, hogy még csak hasonlót sem írtam, a privát véleményemet pedig semennyire sem tettem közzé. Az állításom annyi volt, hogy "nagyjából ugyanolyan arányban vannak jelen a fotós és HiFi hobbikban azok, akik szinte kizárólag a műszaki adatokból kiindulva hoznak döntéseket". Hogy ebből miként lehet azt kiolvasni, amit az idézett mondatodban nekem nyilvánítottál, talány számomra.
Ez igaz.wasiliy888 írta: ↑2025.06.08., vas. 23:48Egy hasonló korszakos zseni ma is utat találna magának, a mai, vagy akár a régi technikával is. Egyébként a fotóművészek közül... ma is sokan régi, filmes géppel készítik a képeiket.
Nem olyan.wasiliy888 írta: ↑2025.06.08., vas. 23:48
Ez kb olyan mintha azt mondanád, hogy Bach nem tudna zenét komponálni a mai modern technikával, vagy tudna, de jelentéktelen maradna. Ez hülyeség.
Először is nem "Cappa", hanem Capa. Másodszor nagyon rosszul látod (az első pontodban leírtakat). Egy hasonló korszakos zseni ma is utat találna magának, a mai, vagy akár a régi technikával is. Egyébként a fotóművészek közül (nem a profi fotósról beszélek, aki esküvőkre jár jópénzért sok milliós technikát magával cipelve) ma is sokan régi, filmes géppel készítik a képeiket. Ez kb olyan mintha azt mondanád, hogy Bach nem tudna zenét komponálni a mai modern technikával, vagy tudna, de jelentéktelen maradna. Ez hülyeség.Rock60 írta: ↑2025.06.08., vas. 16:05Igen.MrCollector írta: ↑2025.06.08., vas. 13:29
1. Jó pár profi fotós ismerősöm van, én is próbálkozgattam eleget, és a minőség sokat nyom a latba nekik a felszerelésüknél.
2. Mi zenehallgatók nem azoknak felelünk meg akik fényképeznek, hanem akik nézegetik a fényképeket.
1. Nem lehet a szemére vetni egy mai amatőr fotósnak sem, hogy nem elégszik meg 3 Mp - el, miközben a 100 Mp - estelefonok reklámjai vesznek bennünket körül.
A profiknál meg létkérdés a 24, 36, 48, stb...
Hiába zseniálisak pl. Robert Cappa fekete - fehér képei, azokkal ma már sokra nem jutna, mindenki hiányolná technikai hátteret. A tehetség és művészi szint mellé elengedhetetlenek a ma elvárható képminőség feltételei.
2. Pontosan.
Igen.MrCollector írta: ↑2025.06.08., vas. 13:29
1. Jó pár profi fotós ismerősöm van, én is próbálkozgattam eleget, és a minőség sokat nyom a latba nekik a felszerelésüknél.
2. Mi zenehallgatók nem azoknak felelünk meg akik fényképeznek, hanem akik nézegetik a fényképeket.
Példának nem rossz, csak nem jól látod.Luxor Audio írta: ↑2025.06.08., vas. 12:54Korábban már leírtam, mivel nem értek egyet, bár részemről nem véleményről, inkább pár évtizedes megfigyelés esedményéről beszéltem. Nem feltétlenül csúsztatás, ha nem a Te logikád szerint fogalmazom meg a mondataimat.chord_ írta: ↑2025.06.07., szomb. 13:26Ne csúsztassunk, így nem ér semmit az eszmecsere. Hogy az én világom csak....
A fotós példa nem korrekt, ill. túl messzire vezetne az analógia boncolgatása. Ezerszer megbeszéltük.
Miért nem írod a fenti mondatom bármelyik részére, konkrétan, hogy ezzel meg ezzel nem értek egyet, szerintem ez meg ez... stb...?
Mondd inkább a kapcsolatokat a keresett hifis hangminőség és a felsorolt technikai paraméterek között.
Tényleg kíváncsi vagyok, mit gondolsz. Hátha okosodunk.:)
A fotós párhuzam számomra érdemi, mivel szerintem nagyjából ugyanolyan arányban vannak jelen a fotós és HiFi hobbikban azok, akik szinte kizárólag a műszaki adatokból kiindulva hoznak döntéseket és azok, akik saját tapasztalatukra, élményükre támaszkodnak. Wattok, damping factor, elektromos visszacsatolás, DSD, MQA, sodort/tömör, réz/ezüst vezetőszálak, 50+MPx, 15+ fényértéknyi dinamika, végtelen ISO érték... hogy csak néhány címszót említsek, amikhez sokan kötik az (elő)ítéleteiket, ám gyorsan zavarba lehetne hozni őket (amit a lufi épsége érdekében nyilván nem teszünk). A két hobbi között több hasonlóság van, mint talán hiszed, pl. mindkét táborban igen magas azok száma, akiknek a kép/zene igazából csak tesztanyag egy technikai versenyhez. A fotós társalkodó felületeken legalább annyi semmitmondó, unalmas kép látható, mint a High(est) End tesztlemezeken érdektelen zenei tartalom, ám amire használják őket, azaz technikai képességek összevetésére alkalmasak. És a többség elégedett azzal, hogy a cucca tudja az MQA-t és az óriásplakátokhoz szükséges képfelbontást, mégha ezekből kb semmit nem érzékel a problémás akusztikájú szobájában és a Facebookon közzétett (azaz agyontömörített) fotókon.
Az AVX fórumon írkáló, kisebbségnek mondható néhány ember nem reprezentálja a hifistákat, ezt szerintem nem árt figyelembe venni.
Korábban már leírtam, mivel nem értek egyet, bár részemről nem véleményről, inkább pár évtizedes megfigyelés esedményéről beszéltem. Nem feltétlenül csúsztatás, ha nem a Te logikád szerint fogalmazom meg a mondataimat.chord_ írta: ↑2025.06.07., szomb. 13:26Ne csúsztassunk, így nem ér semmit az eszmecsere. Hogy az én világom csak....
A fotós példa nem korrekt, ill. túl messzire vezetne az analógia boncolgatása. Ezerszer megbeszéltük.
Miért nem írod a fenti mondatom bármelyik részére, konkrétan, hogy ezzel meg ezzel nem értek egyet, szerintem ez meg ez... stb...?
Mondd inkább a kapcsolatokat a keresett hifis hangminőség és a felsorolt technikai paraméterek között.
Tényleg kíváncsi vagyok, mit gondolsz. Hátha okosodunk.:)
Nem a "Hifis társadalom" nevében posztoltam, a saját szempontjaimat meséltem el, a feltett kérdéseknek megfelelően.ELEX írta: ↑2025.06.07., szomb. 17:07Na, végig olvastam a két nap termését. Nagyon fárasztó volt és főleg elkeserítő.
Két világ mondja a magáét, akiknek gyakorlatilag nincs közös halmazuk.
Az egyik oldalon 30+m-es pro audios kábelfelhasználó, akinek a felhasználási körülményei között valóban fontosak lehetnek a megadott kábel paraméterek.
A másik oldalon az otthoni szimpla zenehallgató, akinek a leghosszabb összekötő kábele 1m, a hangfalkábele maximum 3 m. Ilyen hosszaknál szinte akármilyen készülék ki- és bemeneti impedanciáknál a világon semmi jelentősége azoknak a mérhető kábel paramétereknek, amiket a pro audios felemleget, mint mértékadó paraméterek.
Az otthoni szimpla zenehallgatót ezek az adatok rohadtul hidegen hagyják, mert az ég egy világon semmi összefüggés nincs a megadott adatok és a hangminőség között.
Ennek megértéséhez valóban a HiFi világán belül kell élni és nem kívülről szemlélni a "szerencsétlen HiFis társadalom vergődését" a kábelek világában. Nem kell őket lenézni, kioktatni pláne nem kell, mivel az oktatófilmnek semmi köze az ő zenei élményükhöz.
Egy "kábelgyártó" terméke nem attól lesz jó, hogy bérel egy LCR mérőt és azon megméri hány pF/m a kábele kapacitása.
Ő, a saját referencia rendszerében, a saját ízlése alapján kísérletezik és hoz létre kábeleket.
Nálánál milliószor nagyobb tőkéjű gyártók kábelei se attól jók, vagy rosszabbak, mert van pénzük egy LCR mérőre vagy nincs.
Mindegyik a saját referencia rendszerében a saját ízlésvilága szerint tervezi, kivitelezi a kábeleit, hozza létre a portfólióját a legolcsóbbtól a legdrágább szintig. De minden kábelénél mindig fellelhető a saját filozófiája a hang reprodukálásáról.
Egy Kubala Sosna, Nordost, Siltech tökéletesen azonos LCR mérési paraméterekkel is tökéletesen eltérő, de beazonosítható hangot produkál - MINDEN RENDSZERBEN. A hang nem rendszerfüggő, csak az adott rendszerbe illik vagy nem. Erősíti a rendszer erényeit, gyengíti a hibáit vagy nem. Illeszkedik a felhasználó ízlésvilágához vagy nem.
A lenézett HiFis társadalom halandó tagjainak meg engedtessék már meg, hogy nagy ívben "le...k" a kábel LCR mérővel mért paramétereit, csakis a saját rendszerükhöz a saját ízlésviláguk szerint találják meg a számukra boldog zenehallgató órákat biztosító kábeleket. Ettől a pillanattól kezdve okafogyottá válik a számonkérni a kábel gyártóktól bármiféle LCR mérővel mérhető paramétert, mert zéró az összefüggés a paraméterek és az élvezeti faktor között.