Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne...
2008 után sokáig a Penna volt a hazai disztributor, és a 2010-es évek elején volt olyan időszak, amikor idehaza többet adtunk el belőle, mint az akkori japán disztributor. Főképpen a nagyobb ProAc hangsugárzókkal (Response 4) volt igen népszerű, akkoriban Dénes Zolinak is Proac Response 3.8 volt, ha jól emlékszem, csak később vette meg a YG Acoustics hangsugárzókat, amikkel (2 szubbal) ma is használja.
Re: Általában a hifiről
Amennyiben Dénes Zoli rendszeréről van szó, akkor érdemes hozzátenni, hogy még mindig azokat a Devialet erősítőket használja, amiket olyan 2011, 2012 táján adhattunk el neki a Pennában, csak átment időközben egy komoly gyári upgraden az elektronika.
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne...
2008 után sokáig a Penna volt a hazai disztributor, és a 2010-es évek elején volt olyan időszak, amikor idehaza többet adtunk el belőle, mint az akkori japán disztributor. Főképpen a nagyobb ProAc hangsugárzókkal (Response 4) volt igen népszerű, akkoriban Dénes Zolinak is Proac Response 3.8 volt, ha jól emlékszem, csak később vette meg a YG Acoustics hangsugárzókat, amikkel (2 szubbal) ma is használja.
Online
Evvel az esettel azért vagyok képben, mert három éve ugyanez zajlott le a Mi cégünkel is. Fúzionáltunk egy másik céggel, aki kvázi megmentett minket, és mára bebizonyosodott, hogy nagyon nem járt rosszúl ezzel a lépésével.
Bízzunk benne, hogy az MBL-t is sikerül megmenteni. Nélküle szegényebb lenne a high-end audio világa.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4673
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3192
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Ez még nem csőd, "csak" fizetésképtelenség. Ebből még simán van visszaút, mert ilyenkor még nem számolják fel az adott céget, hanem keresik a megoldást a megmentésére. Ilyenkor általában az szokott lenni a megoldás, hogy beleolvad egy nagyobb cégbe, vagy fúzióra lép egy másikkal. Amelyik cég válalja egy ilyen, gondban lévő cég(márka) megmentését, az ezért állami támogatásra is jogosult, ami sok esetben vonzó lehet.kaef2 írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:57A linkelt cikk az MBL csődeljárásáról szól, ha valaki nem tudna németül és a csődgondnok cég nyilatkozatát tartalmazza.fererencz írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:30Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Evvel az esettel azért vagyok képben, mert három éve ugyanez zajlott le a Mi cégünkel is. Fúzionáltunk egy másik céggel, aki kvázi megmentett minket, és mára bebizonyosodott, hogy nagyon nem járt rosszúl ezzel a lépésével.
Bízzunk benne, hogy az MBL-t is sikerül megmenteni. Nélküle szegényebb lenne a high-end audio világa.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Re: Általában a hifiről
A Devialet esetén én nem lepődók meg annyira. Egy japánból hazatelepült ismerősömnél hallottam szólni én legszívesebben kifutottam volna a szobából, nekem annyira hideg, erőszakos hangja volt. Persze ízlések mint tudjuk...
Online
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Re: Általában a hifiről
A linkelt cikk az MBL csődeljárásáról szól, ha valaki nem tudna németül és a csődgondnok cég nyilatkozatát tartalmazza.fererencz írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:30Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Online
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1489
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 881
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem szotkam hibázni.
Online
Re: Általában a hifiről
Off, valamelyest.
Tessék utalni és támogatni az elveszett, majd megkerült felvétel kiadását. Én már utaltam. A 10 ezer forintnál nagyobb összeget utalók megkapják majd az elkészült CD-t és rákerülnek a borítóra is.
https://jazz.hu/kiemelt/2997-elkeszult- ... ez-mastere
Irk Réka (jazz.hu) posztja a Facebookon:
Miközben tovább küzdünk az immár 11 éves Érdi Jazz Fesztivál fennmaradásáért, elkészült egy igazi kincs: a három évvel ezelőtt rögzített Szakcsi Lakatos Béla-koncert felvétele végre napvilágot lát!
Aki ott volt, tudja, milyen lehengerlő volt az az este, de a lemez még ezt is felülmúlja. És belegondolni, hogy ez a felvétel majdnem a feledés homályába veszett! Rajta van minden: a tapsok, a bekiabálások, és persze Béla bácsi hangja.
Óriási köszönet Binder Károlynak és Horváth Tamásnak, akik elképesztő munkát végeztek a hanganyaggal.
A zenekar pedig maga volt a jazz-álomcsapat:
Kőszegi Imre, Fekete-Kovács Kornél, Juhász Gábor és Orbán György.
Most indul a lemez gyártása! Ha szeretnél hozzájárulni ehhez a különleges emlékhez, főleg, mivel az állam nem igazán dotálta a megmentésért való fáradozásunkat, még mindig csatlakozhatsz a támogatókhoz.
Jazzponthu Kulturális Alapítvány
10700770-73692180-51100005


Tessék utalni és támogatni az elveszett, majd megkerült felvétel kiadását. Én már utaltam. A 10 ezer forintnál nagyobb összeget utalók megkapják majd az elkészült CD-t és rákerülnek a borítóra is.
https://jazz.hu/kiemelt/2997-elkeszult- ... ez-mastere
Irk Réka (jazz.hu) posztja a Facebookon:
Miközben tovább küzdünk az immár 11 éves Érdi Jazz Fesztivál fennmaradásáért, elkészült egy igazi kincs: a három évvel ezelőtt rögzített Szakcsi Lakatos Béla-koncert felvétele végre napvilágot lát!
Aki ott volt, tudja, milyen lehengerlő volt az az este, de a lemez még ezt is felülmúlja. És belegondolni, hogy ez a felvétel majdnem a feledés homályába veszett! Rajta van minden: a tapsok, a bekiabálások, és persze Béla bácsi hangja.
Óriási köszönet Binder Károlynak és Horváth Tamásnak, akik elképesztő munkát végeztek a hanganyaggal.
A zenekar pedig maga volt a jazz-álomcsapat:
Kőszegi Imre, Fekete-Kovács Kornél, Juhász Gábor és Orbán György.
Most indul a lemez gyártása! Ha szeretnél hozzájárulni ehhez a különleges emlékhez, főleg, mivel az állam nem igazán dotálta a megmentésért való fáradozásunkat, még mindig csatlakozhatsz a támogatókhoz.
Jazzponthu Kulturális Alapítvány
10700770-73692180-51100005


Online
Re: Általában a hifiről
Az a baj, hogy bármit, amit mondunk nemcsak saját fül, hanem saját készülékek és kábelezés is jellemzi és ha ugyanazt a felvételt saját füllel, de más rendszerben halljuk egészen más lehet a véleményünk. Ezért szép az audió. Nem lehet megunni :) .
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4987
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2690
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
inkább a III-as (sztem)..a VMR,analitikusabb,finomabb részletek,olyan nagyon finom "csipkés/bársonyos" hangja van a felső tartományban,mint pl a Benz Ace-nek,amely szintén még MR tűprofilal volt szerelve,gyárilag..a MasterTracker jól ötvözi a homogenitást,és részleteket megfelelő megjelenitését,de az utolsót nem "játsza" túl (mesterségesen,nekem,mint mondjuk egy AT VM760SLC...)Rock60 írta: ↑2025.06.22., vas. 17:39A VMR analitikusabb, de vékonyabb, testetlenebb, mint a III - as ?dixie-chicken írta: ↑2025.06.22., vas. 08:56...ami érdekes még,a kérdéses felvételnél,listázva van több lemezjátszó,hangkar,hangszedő,köztük szerepel a Shure V15/VMR,amit én használtam annó még amikor aktuális termék volt,és az utóbbi kb 15 évben,JICO féle SAS tűprofilokkal,de én ott is visszaléptem a V15/III generációra...az okok gyakorlatilag ugyanazok,amiért pöröltem a kérdéses felvételt...![]()
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
de ez magánvéleményem...
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
Re: Kábelezzünk
A VMR analitikusabb, de vékonyabb, testetlenebb, mint a III - as ?dixie-chicken írta: ↑2025.06.22., vas. 08:56...ami érdekes még,a kérdéses felvételnél,listázva van több lemezjátszó,hangkar,hangszedő,köztük szerepel a Shure V15/VMR,amit én használtam annó még amikor aktuális termék volt,és az utóbbi kb 15 évben,JICO féle SAS tűprofilokkal,de én ott is visszaléptem a V15/III generációra...az okok gyakorlatilag ugyanazok,amiért pöröltem a kérdéses felvételt...![]()
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4987
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2690
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
ennyi,és nem többkaef2 írta: ↑2025.06.21., szomb. 22:44Azon, hogy kinek melyik felvétel és zene tetszik vagy nem tetszik nem lehet vitatkozni. Ott mindenkinek igaza van. Ez egy ennyire szubjektív téma.Rock60 írta: ↑2025.06.21., szomb. 21:28Nem tudom, melyikőtöknek van igaza, de jól rámutat a vitátok a - felvétel készítésen túl - készülékek jellemző hangzásvilágára is.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 13:18@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam...
Te is most hasonlok elkészitésében utazol![]()
![]()
Arra gondolok, hogy egy erősítő konstruktör, vagy hangfalgyártó cég, stb, fejének ízlévilága, hangzási ideálja, mennyire rányomja a bélyegét a végeredményre.
Van akinek nagyon bejön, van akinek kevésbé...
Nem volt közöttünk vita tehát, csak leírtam mit tudok a felvételi technikáról és az album készültéről és hogy szerintem hogyan érdemes hallgatni. Ha valakinek ettől lesz kedve meghallgatni szuper, ha nem, az is.


Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Nem volt közöttünk vita tehát, csak leírtam mit tudok a felvételi technikáról és az album készültéről és hogy szerintem hogyan érdemes hallgatni. Ha valakinek ettől lesz kedve meghallgatni szuper, ha nem, az is.
Re: Kábelezzünk
Azon, hogy kinek melyik felvétel és zene tetszik vagy nem tetszik nem lehet vitatkozni. Ott mindenkinek igaza van. Ez egy ennyire szubjektív téma.Rock60 írta: ↑2025.06.21., szomb. 21:28Nem tudom, melyikőtöknek van igaza, de jól rámutat a vitátok a - felvétel készítésen túl - készülékek jellemző hangzásvilágára is.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 13:18@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam...
Te is most hasonlok elkészitésében utazol![]()
![]()
Arra gondolok, hogy egy erősítő konstruktör, vagy hangfalgyártó cég, stb, fejének ízlévilága, hangzási ideálja, mennyire rányomja a bélyegét a végeredményre.
Van akinek nagyon bejön, van akinek kevésbé...
Nem volt közöttünk vita tehát, csak leírtam mit tudok a felvételi technikáról és az album készültéről és hogy szerintem hogyan érdemes hallgatni. Ha valakinek ettől lesz kedve meghallgatni szuper, ha nem, az is.
Online
Arra gondolok, hogy egy erősítő konstruktör, vagy hangfalgyártó cég, stb, fejének ízlévilága, hangzási ideálja, mennyire rányomja a bélyegét a végeredményre.
Van akinek nagyon bejön, van akinek kevésbé...
Re: Kábelezzünk
Nem tudom, melyikőtöknek van igaza, de jól rámutat a vitátok a - felvétel készítésen túl - készülékek jellemző hangzásvilágára is.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 13:18@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam...
Te is most hasonlok elkészitésében utazol![]()
![]()
Arra gondolok, hogy egy erősítő konstruktör, vagy hangfalgyártó cég, stb, fejének ízlévilága, hangzási ideálja, mennyire rányomja a bélyegét a végeredményre.
Van akinek nagyon bejön, van akinek kevésbé...
Online
A hangmérnökök basztatása kapcsán tettem azt a több, mint száz kiadós listát fel, ami az audiofil igényeket figyelembe vevő, az iparitól eltérő, sokkal egyszerűbb felvételi módszereket és drágább audiofil eszközöket is használó kiadókat mutatta meg. Te reagáltál erre és hoztad fel az albumokat példának. Ha nem tetszik a Meeting By The River, az nem nagy dolog, teljesen rendben van. Ettől még mérföldköve a hangfelvételkészítésnek, kiadásnak, sokkal inkább, mint a szinte mindenki által ismert és általam nagyon nem szeretett Jazz At The Pawnshop például. Az egy collos sztereó Studer C37 magnót egy japán kiadó azóta is használja és készít vele 76 cm/s sebességű sztereó felvételeket.
Még két érdekesség:
Re: Kábelezzünk
Semmi felháborodás nincs bennem, nem tudom miből veszed ezt.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 13:18@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam,de értem felháborodásodat,Te is most hasonlok elkészitésében utazol![]()
![]()
A hangmérnökök basztatása kapcsán tettem azt a több, mint száz kiadós listát fel, ami az audiofil igényeket figyelembe vevő, az iparitól eltérő, sokkal egyszerűbb felvételi módszereket és drágább audiofil eszközöket is használó kiadókat mutatta meg. Te reagáltál erre és hoztad fel az albumokat példának. Ha nem tetszik a Meeting By The River, az nem nagy dolog, teljesen rendben van. Ettől még mérföldköve a hangfelvételkészítésnek, kiadásnak, sokkal inkább, mint a szinte mindenki által ismert és általam nagyon nem szeretett Jazz At The Pawnshop például. Az egy collos sztereó Studer C37 magnót egy japán kiadó azóta is használja és készít vele 76 cm/s sebességű sztereó felvételeket.
Még két érdekesség:
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4987
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2690
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam,de értem felháborodásodat,Te is most hasonlok elkészitésében utazol
...a BVSC egész más tészta,az hús/vér hangzás,de ott tudtommal nagyon prosztó eszközök lettek használva felvételkészitésnél,és sokkal szélésebb körökben került elfogadásra,de ott a zenei tartalom is egész más,szélesebb hallgatói köröket céloztak meg vele....nah pont az általad emlitett Bela Fleck felvétel,ha már ott vagyunk,az amivel szembesiteni kell (és lehet) a TdP eszközöket használó felvételt:testes bendzsó hang,aminek van "tartása"
de szwsz 3x




de szwsz 3x

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Végül is ez talán az egyetlen, minden szempontból audiofilnek mondható felvétel, ami Grammy díjat kapott, megérdemli , hogy a zenéjéről is beszéljünk.
Talán két album említhető még a Grammy díjasok közül, ami audiofilek között is népszerű:
- Az egyik Béla Fleck & The Flecktones – Flight of the Cosmic Hippo, jazz és világzene keveréke, kiváló hangminőséggel, és Grammy-díjat nyert a "Best Contemporary Jazz Performance" kategóriában 1993-ban.
- Illetve a mindenki által jól ismert, Buena Vista Social Club, amely kubai zenészek közreműködésével készült, 1998-ban kapott Grammy-díjat "Best Tropical Latin Performance" kategóriában.
Viszont, ha ránézel a fotóra, az alapján kb pont azt kell hallanod, amit leírtál: szofisztikált, levegős hangot, mint amilyenek a hasonló indiai zenék és felvételek általában.
Ahogy irtam nem akarlak meggyőzni, természetesen, csak azért ajánlom ilyen lelkesen ezt az albumot, mert remélem lesznek, akik belehallgatnak. Fenn van a Tidalon:
https://tidal.com/browse/album/38608201?u
Meg a többi streaming szolgáltatónál is.
Re: Kábelezzünk
Az utóbbi posztban a zenéről beszéltem, a hangzásról nem volt szó.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 11:51@kaef2: amit kaptunk egy filigrán,törékeny hang...nekem,nem az esetem,de nem zavar ha másnak pont ez tetszik,és hányan fogják listázni az "1000 felvétel,amit ismerned kell" cimű témákhoz,az sem foglalkoztat![]()


Végül is ez talán az egyetlen, minden szempontból audiofilnek mondható felvétel, ami Grammy díjat kapott, megérdemli , hogy a zenéjéről is beszéljünk.
Talán két album említhető még a Grammy díjasok közül, ami audiofilek között is népszerű:
- Az egyik Béla Fleck & The Flecktones – Flight of the Cosmic Hippo, jazz és világzene keveréke, kiváló hangminőséggel, és Grammy-díjat nyert a "Best Contemporary Jazz Performance" kategóriában 1993-ban.
- Illetve a mindenki által jól ismert, Buena Vista Social Club, amely kubai zenészek közreműködésével készült, 1998-ban kapott Grammy-díjat "Best Tropical Latin Performance" kategóriában.
Viszont, ha ránézel a fotóra, az alapján kb pont azt kell hallanod, amit leírtál: szofisztikált, levegős hangot, mint amilyenek a hasonló indiai zenék és felvételek általában.
Ahogy irtam nem akarlak meggyőzni, természetesen, csak azért ajánlom ilyen lelkesen ezt az albumot, mert remélem lesznek, akik belehallgatnak. Fenn van a Tidalon:
https://tidal.com/browse/album/38608201?u
Meg a többi streaming szolgáltatónál is.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4987
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2690
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
@kaef2: amit kaptunk egy filigrán,törékeny hang...nekem,nem az esetem,de nem zavar ha másnak pont ez tetszik,és hányan fogják listázni az "1000 felvétel,amit ismerned kell" cimű témákhoz,az sem foglalkoztat 

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Csak egy tanács:
próbáld meg egyszer úgy hallgatni, hogy ez nem Ry Cooder anyag, hanem valami különleges, tex-mexbe hajló indiai zene, éjszakai csendben halkan és aztán másnap amilyen hangosan csak lehet.
Ahogy az egyik kritika irja róla:
"Without so much as a half-hour between their first introduction and the start of the session, Cooder's Tex-Mex border slide and Bhatt's shimmering Indian quaver meet on that laughing white sliver of moon that smiles peacefully at the segregation of musical categorization and gently blows it off into the cosmos where it can do the least harm. As the session progresses, Ry's guitar lines start bending their heads toward India while Vishwa's get bluesier; the two seemingly disparate guitars eventually embrace one another and intertwine until you can't tell where one leaves off and the other begins. Backed by the rhythm section of Sukhvinder Singh Namdhari on tabla and Cooder's 14-year-old son Joachim on the bongo-like dumbek, the two master slide guitarists converse in ancient broken melodies and weave a spell that begs for Sag Paneer, darkness, and infinite repeat. /// ///// Alig fél órával az első találkozásuk után már el is kezdődött a játék – Cooder tex-mex határvidéki slide játéka és Bhatt csillogó, indiai vibrálása azon a nevető, fehér holdsarlón találkozik, amely békésen mosolyog a zenei kategóriák szétválasztásán, majd gyengéden elfújja azokat a kozmoszba, ahol a legkevesebb kárt tehetik. Ahogy halad előre a felvétel, Ry gitárszólamai lassan India felé hajlanak, míg Vishwa játékában egyre több bluesos hang jelenik meg; a két, látszólag eltérő hangzásvilágú gitár végül egymásba fonódik és ölelkezik, mígnem már meg sem lehet mondani, hol ér véget az egyik, és hol kezdődik a másik. A ritmusszekciót Sukhvinder Singh Namdhari tabla játéka és Cooder 14 éves fia, Joachim, a bongószerű dumbeken való játéka biztosítja. A két mesteri slide gitáros ősi, töredezett dallamokban beszélget, és olyan varázslatot szőnek, amelyhez csak ságg paneer, sötétség és végtelen ismétlés illik."
Ha létezik felvétel, ahol a technológia tökéletesen kiszolgálja a zenei tartalmat - akkor szerintem ez az album ennek a tökéletetes mintapéldája.
Re: Kábelezzünk
Teljesen ok, ha nem jön be. Nem akarlak meggyőzni, hogy szeresd meg.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 10:26@kaef2:minden csodálatos,varázslatos,top eszközök lettek használva,Cooder világzenei felvételei történelmet irtak,imádom reggeli kávézáshoz hallgatni a "Meeting by the river"-t,azt még a feleségém is megtűrikaef2 írta: ↑2025.06.20., pén. 23:09A "Ry Cooder & M.V.Bhatt "Meeting by the river" album egy hifi történeti ritkaság. 1994-ben Grammy díjat is nyert World Music kategóriában és a Billborad World Music top listáján a negyedik helyig jutott 1994-ben.dixie-chicken írta: ↑2025.06.19., csüt. 08:46
@kaef2 a napokban listázott talán 100 olyan kiadót ahol speckó kábelezést használnak/vagy hangrögzitésnél van némi "pedigré" is az eszköztárban..a listán szerepel a Venus,és Water Lily kiadó is...és én találtam a gyüjteményemben egy Cardas kiadványt is..
Archie Shepp "Blue ballads" (Venus)
Ben Harper "Peasure and pain" (Cardas)
Ry Cooder & M.V.Bhatt "Meeting by the river (Lily)
Cooder és Harper bármely "komersz" sorlemeze nagyobb élményt nyújt,számomra![]()
![]()
Megvan SACD-n és DSD file formátumban is, de nagyon szivesen megveszem Tőled az LP-t, ha Neked nem tetszik.![]()
A Talking Timbuktu után ez a második kedvenc Ry Cooder felvételem.![]()
,de én jobban szeretem a sima "komersznek" vélt felvételeit,27 LPjét számoltam a polcomon
...sok bába között,elveszett a gyerek
...
![]()

Csak egy tanács:
próbáld meg egyszer úgy hallgatni, hogy ez nem Ry Cooder anyag, hanem valami különleges, tex-mexbe hajló indiai zene, éjszakai csendben halkan és aztán másnap amilyen hangosan csak lehet.
Ahogy az egyik kritika irja róla:
"Without so much as a half-hour between their first introduction and the start of the session, Cooder's Tex-Mex border slide and Bhatt's shimmering Indian quaver meet on that laughing white sliver of moon that smiles peacefully at the segregation of musical categorization and gently blows it off into the cosmos where it can do the least harm. As the session progresses, Ry's guitar lines start bending their heads toward India while Vishwa's get bluesier; the two seemingly disparate guitars eventually embrace one another and intertwine until you can't tell where one leaves off and the other begins. Backed by the rhythm section of Sukhvinder Singh Namdhari on tabla and Cooder's 14-year-old son Joachim on the bongo-like dumbek, the two master slide guitarists converse in ancient broken melodies and weave a spell that begs for Sag Paneer, darkness, and infinite repeat. /// ///// Alig fél órával az első találkozásuk után már el is kezdődött a játék – Cooder tex-mex határvidéki slide játéka és Bhatt csillogó, indiai vibrálása azon a nevető, fehér holdsarlón találkozik, amely békésen mosolyog a zenei kategóriák szétválasztásán, majd gyengéden elfújja azokat a kozmoszba, ahol a legkevesebb kárt tehetik. Ahogy halad előre a felvétel, Ry gitárszólamai lassan India felé hajlanak, míg Vishwa játékában egyre több bluesos hang jelenik meg; a két, látszólag eltérő hangzásvilágú gitár végül egymásba fonódik és ölelkezik, mígnem már meg sem lehet mondani, hol ér véget az egyik, és hol kezdődik a másik. A ritmusszekciót Sukhvinder Singh Namdhari tabla játéka és Cooder 14 éves fia, Joachim, a bongószerű dumbeken való játéka biztosítja. A két mesteri slide gitáros ősi, töredezett dallamokban beszélget, és olyan varázslatot szőnek, amelyhez csak ságg paneer, sötétség és végtelen ismétlés illik."
Ha létezik felvétel, ahol a technológia tökéletesen kiszolgálja a zenei tartalmat - akkor szerintem ez az album ennek a tökéletetes mintapéldája.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4987
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2690
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
@kaef2:minden csodálatos,varázslatos,top eszközök lettek használva,Cooder világzenei felvételei történelmet irtak,imádom reggeli kávézáshoz hallgatni a "Meeting by the river"-t,azt még a feleségém is megtűri



@Rock:az én pédányomat még kaef2 szerezte be,még P&P korszakában,de még mindig elérhető:
https://www.bakelitfutar.hu/ry-cooder-a ... er-uj07633

- Csatolmányok
-
- IMG_5824.JPG (201.56 KiB) Megtekintve 1084 alkalommal
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Megvan SACD-n és DSD file formátumban is, de nagyon szivesen megveszem Tőled az LP-t, ha Neked nem tetszik.

Ez volt az első album, amit a Tim Paravicini által sztereóra módosított 1 collos Studer magnóval, 38 és 76 cm/s sebességgel vett fel Kavi Alexander hangmérnök. Paravicini kicserélte a magnó elektronikáját is a sajátjára. A mikrofon is különleges, Tim által épített Blumlein konfigurációs sztereó csöves, dual Milab kapszulás, amorf magos trafós kimenetű mikrofon pár volt, természetesen szintén Paravicini által gyártott mikrofon előerősítővel, aminek a kimenetén szintén amorf magos trafók voltak.

Semmiféle dinamikai beavatkozás nem volt a felvétel során (így ez is egy halk felvétel, igazán jól hangosan szól vagy éjszaka halkan tök csendben és sötétben). 1994-ben CD-n jelent meg először, és ha jól emlékszem talán 2007-ben LP-n.
A képen Kevin Gray masztering mérnök a magnóval.


A Talking Timbuktu után ez a második kedvenc Ry Cooder felvételem.
Re: Kábelezzünk
A "Ry Cooder & M.V.Bhatt "Meeting by the river" album egy hifi történeti ritkaság. 1994-ben Grammy díjat is nyert World Music kategóriában és a Billborad World Music top listáján a negyedik helyig jutott 1994-ben.dixie-chicken írta: ↑2025.06.19., csüt. 08:46@kaef2 a napokban listázott talán 100 olyan kiadót ahol speckó kábelezést használnak/vagy hangrögzitésnél van némi "pedigré" is az eszköztárban..a listán szerepel a Venus,és Water Lily kiadó is...és én találtam a gyüjteményemben egy Cardas kiadványt is..Rock60 írta: ↑2025.06.18., szer. 14:13Nem kell a VZ - re kihegyezni a kérdést, azt hittem, Te érted...![]()
Azért írtam, hogy a márkák tetszőlegesen behelyettesíthetőek.
Miért nem írtam Cables drótot ?Azt kellett volna...
![]()
/ Azért kíváncsi voltam, ki ugrik az AN - re, bejött a tippem./
Tehát a lényeg az, hogy számomra nem kérdés, hogy ami a lehallgató láncban megmutatkozik hangban a kábelek között, az legalább annyira megmutatkozik/megmutatkozna a felvételi oldalon is.
Kíváncsi lennék a magyarázatra, hogy miért is ne ?
Archie Shepp "Blue ballads" (Venus)
Ben Harper "Peasure and pain" (Cardas)
Ry Cooder & M.V.Bhatt "Meeting by the river (Lily)
A Shepp lemezen csak egy vlmilyen direct to disc folyamatot emlagetnek,és kiveszem a trilogiábol,mert a régivágású hangrögzitési folyamatot idézi (sztem,ahogyan én mondani szoktam,John Wayne,berúgta az ajtót,lövök és aztán kérdezek féle megközelités),és ez az amivel elő koncerten esetleg találkozhatunk,a másik kettő,annak ellenére hogy Cooder és Harper rajongó vagyok,audiofilista fingreszelésre való...Cooder és Harper bármely "komersz" sorlemeze nagyobb élményt nyújt,számomra![]()
![]()
Megvan SACD-n és DSD file formátumban is, de nagyon szivesen megveszem Tőled az LP-t, ha Neked nem tetszik.


Ez volt az első album, amit a Tim Paravicini által sztereóra módosított 1 collos Studer magnóval, 38 és 76 cm/s sebességgel vett fel Kavi Alexander hangmérnök. Paravicini kicserélte a magnó elektronikáját is a sajátjára. A mikrofon is különleges, Tim által épített Blumlein konfigurációs sztereó csöves, dual Milab kapszulás, amorf magos trafós kimenetű mikrofon pár volt, természetesen szintén Paravicini által gyártott mikrofon előerősítővel, aminek a kimenetén szintén amorf magos trafók voltak.

Semmiféle dinamikai beavatkozás nem volt a felvétel során (így ez is egy halk felvétel, igazán jól hangosan szól vagy éjszaka halkan tök csendben és sötétben). 1994-ben CD-n jelent meg először, és ha jól emlékszem talán 2007-ben LP-n.
A képen Kevin Gray masztering mérnök a magnóval.


A Talking Timbuktu után ez a második kedvenc Ry Cooder felvételem.

-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 932
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 364
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Általában a hifiről
Szemüveg nélkül, telefont elvesztve, 23:21-kor kelet felé fordulva fél álomban hallottam tegnap éjjel, hogy a telihold hatására olyan hangok jöttek az éterből amelyet nem tudok hová elhelyezni, de fantasztikus élmény volt. A napszemüvegemet felvéve rájöttem: Nem álom volt, hanem a valóság egy nem létező elmegyógyintézetben.....
A gondolkodás nem megerőltető...
Online
Nem véletlen, hogy sokunk úgy képes tökéletesen befogadni a zenét, hogy lehunyja a szemét. / Világosban./
Este, sötétben, ez nem szűkségszerű...
Ezért /is/ halljuk este jobbnak a hifit, mint nappal, nem csak a tápellátás problémáiban kell keresni az okokat.
Igen, a képek feldolgozása agyi kapacitás von el a többi érzékszervtől.
Ez már csak így van egy ideje...
Re: Általában a hifiről
Persze.

Nem véletlen, hogy sokunk úgy képes tökéletesen befogadni a zenét, hogy lehunyja a szemét. / Világosban./
Este, sötétben, ez nem szűkségszerű...

Ezért /is/ halljuk este jobbnak a hifit, mint nappal, nem csak a tápellátás problémáiban kell keresni az okokat.
Igen, a képek feldolgozása agyi kapacitás von el a többi érzékszervtől.
Ez már csak így van egy ideje...

Online
De volt már párszor, hogy így ültem végig egy koncertet, mert a mögöttem ülők folyamatosan pof@ztak...
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2237
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1214
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Sokat fizethettek neki ezért....alto írta: ↑2025.06.08., vas. 14:31Ezt még lehet fokozni a Fischer Iván féle akusztika javító maszkkal:denesdr írta: ↑2025.06.08., vas. 13:46Akkor egy válaszként azt mondom, hogy én is másképp hallom a rendszert, ha előrehajtom a fejem (imitálva pl az olvasást), szerintem ez teljesen normális, mivel emiatt máshogy fog állni a fülkagylónk a fő hangforráshoz képest, mintha felemelt fejjel hallgatnánk. Szemüvegem nincs, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni.
Amúgy azt próbáltad, hogy a szemüveg rajtad van, de nem olvasol, hanem pl a rendszert nézed?![]()
youtu.be/qHFXmIuEu7s
De volt már párszor, hogy így ültem végig egy koncertet, mert a mögöttem ülők folyamatosan pof@ztak...
Online
youtu.be/qHFXmIuEu7s
Re: Általában a hifiről
Ezt még lehet fokozni a Fischer Iván féle akusztika javító maszkkal:denesdr írta: ↑2025.06.08., vas. 13:46Akkor egy válaszként azt mondom, hogy én is másképp hallom a rendszert, ha előrehajtom a fejem (imitálva pl az olvasást), szerintem ez teljesen normális, mivel emiatt máshogy fog állni a fülkagylónk a fő hangforráshoz képest, mintha felemelt fejjel hallgatnánk. Szemüvegem nincs, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni.
Amúgy azt próbáltad, hogy a szemüveg rajtad van, de nem olvasol, hanem pl a rendszert nézed?

youtu.be/qHFXmIuEu7s
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Általában a hifiről
Ez is normális szerintem, az agyunk nem végtelen erőforrású, nem tudunk egyszerre több (vagy sok) dologra nagy mértékben koncentrálni.