Vizsgáljuk meg a gyakorlati hangszer megszólalási (hangforrás) és akusztikai összefüggéseket. Hosszú leszek.ELEX írta: ↑2025.05.29., csüt. 21:42Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....
A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.
Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
Megteszi más.:)
'Lángész nem követ el hibát. Tévedései akaratlagosak és a felfedezés kapui'

Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Mesélek egy sztorit kábelek torzításáról. Aki elolvassa és elgondolkodik rajta, nem reménytelen eset. A többiek sajnos azok...
Ültünk a Merlinben, elég régen. Én akkor ott új fiú voltam. Akkor volt új a Quad ESL 989 nagy panel és a Classic-II ill 99es sorozat. Nem állítom, hogy maradéktalanul tetszett volna, de úgy voltam, ez biztos ilyen, nekem nem tetszik.
Quad panelek, azok tápkábelei és hangfalkábel. Supwrtweeter a hangfalkábelével. Előfok+ tápja+interkonnekt a DAC felől és IC a végfok felé. CD futómű és tápja +digit kábel. Végfoknak tápja, DAC-nak tápja... Talán mindent felsoroltam. Perszek, ezek izolációja (mivel a nem megfelelő izoláció is tud torzítást szülni), de a hangfalak nem helyes befofgatása is.
Ment ez a rendszer, István(Csontos) az előtérben tett-vett (az még messze is volt). Egyszer bejött és a maga leugatós módján beszólt,hogy fordítsátok már meg a digit kábelt (a hangsúlyban a "süketek" szó is ott volt). Erre mondta valaki, hogy jól van bekötve, a szöveg irányába. Erre rámnézett: revox, mi a kábel iránya? én: Amely irányban jól szól. CsI: na akkor fordítsátok meg!
És elkezdett a Quad szólni, el is múlt a seggviszketésem. (Van is két Quad CDP99-em)
Vagyok e ilyen szinten? Nem! Biztos, hogy nem, de valamennyire megy a dolog.
Lesz e valaki valaha ilyen szinten, aki a hülyeségeket írja a rendszerek torzításáról? Tizedére sincs esélye.
Rutinnal kialakul a különféle torzítások felusmerése, de biztos kell hozzá valami adottságféle is
Tanuljatok inkább, mint a hangoskodó, bár annál "járatlanabb" hülyeségeivel megnyugtatnátok magatokat: " nem süllyedünk, nem süllyedünk"
Ui: megkérem a dilettante juzereket, ezt ne kommentálják. Nincs már kedvem osztogatni a "süket" jelvényt,köszi
Ültünk a Merlinben, elég régen. Én akkor ott új fiú voltam. Akkor volt új a Quad ESL 989 nagy panel és a Classic-II ill 99es sorozat. Nem állítom, hogy maradéktalanul tetszett volna, de úgy voltam, ez biztos ilyen, nekem nem tetszik.
Quad panelek, azok tápkábelei és hangfalkábel. Supwrtweeter a hangfalkábelével. Előfok+ tápja+interkonnekt a DAC felől és IC a végfok felé. CD futómű és tápja +digit kábel. Végfoknak tápja, DAC-nak tápja... Talán mindent felsoroltam. Perszek, ezek izolációja (mivel a nem megfelelő izoláció is tud torzítást szülni), de a hangfalak nem helyes befofgatása is.
Ment ez a rendszer, István(Csontos) az előtérben tett-vett (az még messze is volt). Egyszer bejött és a maga leugatós módján beszólt,hogy fordítsátok már meg a digit kábelt (a hangsúlyban a "süketek" szó is ott volt). Erre mondta valaki, hogy jól van bekötve, a szöveg irányába. Erre rámnézett: revox, mi a kábel iránya? én: Amely irányban jól szól. CsI: na akkor fordítsátok meg!
És elkezdett a Quad szólni, el is múlt a seggviszketésem. (Van is két Quad CDP99-em)
Vagyok e ilyen szinten? Nem! Biztos, hogy nem, de valamennyire megy a dolog.
Lesz e valaki valaha ilyen szinten, aki a hülyeségeket írja a rendszerek torzításáról? Tizedére sincs esélye.
Rutinnal kialakul a különféle torzítások felusmerése, de biztos kell hozzá valami adottságféle is
Tanuljatok inkább, mint a hangoskodó, bár annál "járatlanabb" hülyeségeivel megnyugtatnátok magatokat: " nem süllyedünk, nem süllyedünk"

Ui: megkérem a dilettante juzereket, ezt ne kommentálják. Nincs már kedvem osztogatni a "süket" jelvényt,köszi

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 290
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 762
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Kábelezzünk
Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....
A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.
Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Re: Kábelezzünk
Mehetsz luxor haveroddal a hifioviba. Gyűlik a kiscsoport...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Kb ennyi ez. Látszik, hogy jó iskolába jártál és érted a dörgést félszavakból. Csak azért nem egy mezei lájkot dobtam rá, hadd lása professzorúr,milyen egyszerű sport a hifi, és kb tudja magát pozícionálni.Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Egyik ismerős pont ma hívott, hogy vett egy Ongakut. Gyorsan volt pár kérdése,többek között tápkábel is.. Megbeszéltük, nem kérdezett vissza, csak megköszönte és előjegyeztetett egy halyszíni konzultációval egybekötött installt. Ehhez vagyok szokva, csak-hogy még kicsit nagyképűbb legyek.
ui: meguntam a finomkodást. Ha valaki okoskodik és nagyon távol van a szinttől, mától (tegnaptól) jelzem neki... de nyugi, nem szándékozom sokáig időzn. Hátránya, hogy kevesen állnak majd velem szóba, előnye,hogy a számomra érdektelen emberekkel nem kell az időmet vesztegetni
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Ahogy valaki beszél a hifiről, lehet tudni hol jár. Hogy azt a rövid mondatot megértsd, még sokat kell tanulnod.Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40Nagyképű? Nekem egészen más jelzők jutnak eszembe mondatodat olvasva. Ezek ismertetése helyett kiosztok neked egy HiFi Nagymester címet, mivel úgy tűnik, a Matrix filmekből ismeretes Neot megszégyenítő szabadságfokkal mozogsz a dimenziók között és talán kisujjad apró rezdítésével megálljt parancsolsz a gonosz torzításoknak.
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege. Ha esetleg ezeket le akarnád pucolni a Szent Hangról, akkor a MIDI rendszert tudom neked ajánlani, aminél végletesen egyszerű parancsokból és - akár színuszos tisztaságú - szintetikus hullámokból áll össze a megszólalás. Ott aztán nincs torzítás, mondjuk zenei hangzás sem.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.



Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15732
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11004
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Nagyképű? Nekem egészen más jelzők jutnak eszembe mondatodat olvasva. Ezek ismertetése helyett kiosztok neked egy HiFi Nagymester címet, mivel úgy tűnik, a Matrix filmekből ismeretes Neot megszégyenítő szabadságfokkal mozogsz a dimenziók között és talán kisujjad apró rezdítésével megálljt parancsolsz a gonosz torzításoknak.

Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege. Ha esetleg ezeket le akarnád pucolni a Szent Hangról, akkor a MIDI rendszert tudom neked ajánlani, aminél végletesen egyszerű parancsokból és - akár színuszos tisztaságú - szintetikus hullámokból áll össze a megszólalás. Ott aztán nincs torzítás, mondjuk zenei hangzás sem.
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Pedig a kábelekkel sem nagyon jutunk előbbre évek óta! Akkor meg mindegy is....MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 21:41Lehet tényleg szövegértési problémáid vannak?Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 21:11Nyilván nem gondolom, hogy nem a hangminőség az elsőrendű szempont mindenki számára, mégis feltűnő volt ennek a jellemzőnek a kihagyása a " fontossági sorrend " szempontjából. / Ott a " sorrend "./MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 18:58
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont.
Mind amellett el tudok képzelni olyan ronda drótot, amit nem szeretnék látni, bármilyen jól is szól.
"nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján"
De nem gond, írjál még, addig sem a hangfalakról megy a duma.![]()
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Nem tudom hogyan viszonyul a spendorhoz. Haveromnak Prelude volt de ő hamarabb lecserélte, mert még rosszabb volt mint az sp1. De kb 4 évnél én sem bírtam tovább. Ennek már kb 30 éve... :) Csontos mondta ne vegyük meg, vegyünk J/b-t. :) Utólag jobb is lett volna.... Prelude helyett aztán az lett. Én másra váltottam.
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2834
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 444
Re: Kábelezzünk
Lehet tényleg szövegértési problémáid vannak?Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 21:11Nyilván nem gondolom, hogy nem a hangminőség az elsőrendű szempont mindenki számára, mégis feltűnő volt ennek a jellemzőnek a kihagyása a " fontossági sorrend " szempontjából. / Ott a " sorrend "./MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 18:58
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont.
Mind amellett el tudok képzelni olyan ronda drótot, amit nem szeretnék látni, bármilyen jól is szól.
"nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján"
De nem gond, írjál még, addig sem a hangfalakról megy a duma.

Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Beszédérthetőség? Neked sem volt sosem ilyen spendorod?juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 21:09Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)
Re: Kábelezzünk
Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Mi az a "felhangbőség amit a kábelek szeretnek elszínezni....? :) és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 20:17Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Re: Kábelezzünk
Bocsi. Csak telóm van és rossz szemem. Törölhető hozzászólás, ha ennyire gázsupravox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:23Revi!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:14Ha már idetévedtem (thanks for pärtMrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?)
Amiröl kevés szo esik ameghelenése. Én se szeretrm a locsolöxsöveket, de a másij frkéről inkább. Lehet egy drót világelső, ha egy értelmes, legalább neccharisnyát nem húznak rá. Vagy 25 évd fivat volt a vízszerelős teflondzalaggal betekergetni a madzek drótojat, most talán a rextil van soron. Verjetrk meg, de nem endeném be a szobába. Szép a hifi, a szoba központi eleme,nem bámulok egy ilyen drótot. Bár ebben is van eltérés. Pl.cables drótjai egész esztétukisak. De nemrég volt nálam fülelek drótja, az is szépen meg volt csinálva. De sok girbegurba nadzagot lehet látni. Biztos van köztük jó hangú, de, ha a kínaiak kamu ezüstöt szépen be tudják bugyizni,ne gatyamadzagok lógjanak ki a készülékekböl. Persze, szerintem.
A többi passz. Van jó egyeres, sodfot, réz és ezüst is, bàr tapasztalatom szerint a jó ezüstnek jobb a hangja, mint a jó réznek, de az árban is jekentkezik általában
Summázva, azért a "csomagolás" is számít. Semmi extra, csak ne legyen ronda.
Én eskü legtöbbször bírom az írásaidat.
De vedd már a fáradtságot,hogy ellenőrizd le mit is pötyögtél be.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Ne haragudj, hülyeségre nincs idömjuliush írta: ↑2025.05.28., szer. 19:55Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Köszi.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Csak hogy értsétek, hogy itt mi a lényeg, és hogy mit keres ez a sztori a kábeleknél.
Amit KF vetett fel.
Hogy aztán Nórit mindenféle trükkös kérdéssel próbáltuk rávenni, hogy nyilatkozzon már, hogy jó volt-e a lemezhang, vagy menjünk haza sírni, hifisek mind, vagy egyáltalán, a CD hang tartalmaz-e nyomokban gambahangot, meg egyáltalán az élő / konzervzene viszonya, stb...
Nem tudtunk semmit kihúzni belőle. Pedig nagyon okos nő. De egyszerűen ez a rész nem érdekelte. 'Aha, elég jó volt', ilyesmi jött ki max.
'Out of my scope', mondaná a művelt angol.:)
Szóval, nem mindenki hifizik. Aki meg igen, az legalább ilyesmi nem-egyformán érzékeli / értékeli a dolgokat, mint pl. mi itt.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Köszi.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Az első jáki templomos szóló hegedű felvétele első próbájakor Sebestyén Ernő hegedűművész hosszasan válogatta a hegedű álltámaszát: játszott, felvettük, meghallgatta a felvételt, majd elővette a következőt és ismétlődött a folyamat. A felvételen nem az szólt a legjobban, ami a játékakor élőben. A támasz kiválasztását követően jött csak a vonók kiválasztása, többfélét is használt a különböző tételek felvételéhez és volt olyan tétel, amit többféle vonóval is eljátszott.chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 19:36Egyáltalán nem off.
Pl. ezek a vonó-különbségek kissé analóg módon viselkednek a kábelezéssel.
Aztán volt egy vonó-teszt, rögtön utána. Volt nála egy 'mezei' vonó, meg egy 'jegyzett' vonó. Kb. 10× árkülönbség. (Hogy ne csak a drága kábelek árától essünk már hasra...) Kétszer játszott egy kis Ortízt, egyiket ezzel, másikat azzal.
Szerencsénkre, a jelenlévők, szépen kihallottuk, hogy a jobb hang a jobb vonóval jött elő.
Nem egyszerű elmagyarázni a különbséget; a nyelv vergődik, - mert pont nem arra való, hogy ezekre az érzékelt eltérésekre szóalakokat találjunk - Nóri sem tudta elmondani, azt mondta, hogy simán hallani, hogy jobb, nem?,
szóval, részemről, ott volt a lényeg pontosan, mint a kábelek esetében: a felhangok 'kezelése'.
Mintha többfelé 'szálasodott' volna pl. az egyetlen megszólaltatott húr hangja. Vagy valami ilyesmi.
És ehhez képest, a jobbikhoz képest vágyódott a lemezen lévőre...
Re: Kábelezzünk
Gtominak még:
az is fontos, hogy ez egy viola da gamba volt. Aminek a húrfeszítése kb. fele a csellóénak; a vonót nem rányomják, hanem fordított fogással 'ráhúzzák', más a fogólap szöge, stb..., szóval fizikailag több felhang jön ki belőle, színesebb a felharmonikus-kavalkád.
Hogy miért 'halt ki'?, hát mert a hangereje kb. 1/3-a a csellóénak.
Hogy mi köze ennek a kábelezéshez?
Hát az, hogy mégis vannak sokan, akik egyszerűen a cselló hangját jobban szeretik. A sivárabb felhangjaival. Mert az 'csellósabb'. Dögösebb. Jobb és kész. Meg pl. sokkal kevésbé sérülékeny egy át-nem-gondolt rossz kábelmanőverre; a gamba-hang, az annyira érzékeny, hogyha másképp fogod a lemez tokját, már meghallatszik...:)
az is fontos, hogy ez egy viola da gamba volt. Aminek a húrfeszítése kb. fele a csellóénak; a vonót nem rányomják, hanem fordított fogással 'ráhúzzák', más a fogólap szöge, stb..., szóval fizikailag több felhang jön ki belőle, színesebb a felharmonikus-kavalkád.
Hogy miért 'halt ki'?, hát mert a hangereje kb. 1/3-a a csellóénak.
Hogy mi köze ennek a kábelezéshez?
Hát az, hogy mégis vannak sokan, akik egyszerűen a cselló hangját jobban szeretik. A sivárabb felhangjaival. Mert az 'csellósabb'. Dögösebb. Jobb és kész. Meg pl. sokkal kevésbé sérülékeny egy át-nem-gondolt rossz kábelmanőverre; a gamba-hang, az annyira érzékeny, hogyha másképp fogod a lemez tokját, már meghallatszik...:)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Azért a hölgy vonó hang figyelésének, előtérbe helyezésének a művész fül mellett lehetett egy prózaibb oka is.
Épp akkor akart venni egy jobb vonót és annak a hangjára koncentrált ott a HEED rendezvényen.
Épp akkor akart venni egy jobb vonót és annak a hangjára koncentrált ott a HEED rendezvényen.
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára cables 2025.05.28., szer. 19:56-kor.