Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Shimano "Még véletlenül sem értem úgy hogy kitaláltad a skodás dolgot,de én már ott is vertem volna az asztalt náluk,itt meg nem fizetettem volna ki azt amit nem tudtak megjavítani,mert ha valamit nem jól csinálnak meg,azért pénz sem jár,szerintem."
A Prosche Tatabányánál vertem eléggé az asztalt, de tudod nem-tulajdonosként (az a lízingcég volt, ugye a Skoda céges...) elég kevés lehetőségem van jogi lépésekre, és a flottakezelőnknek meg a lízingcégnek nem volt olyan fontos az én bajom....
A Petrányinál a dolog úgy működik, hogy előbb fizetsz (automatájuk van a fizetéshez, nem a munkafelvevőnél vagy pénztárosnál kell fizetni), a fizetési bizonylattal vissza a munkafelvevőhöz, akkor kapod vissza a kulcsot, és az infót, hogy hol parkol az autód, ls viheted. Természetesen azonnal kipróbáltam és azonnal vissza is mentem, hogy nem működik, amiért azonnal ki is hívták a szerelőt... A téma nincs lezárva, mivel tényleg nem működik, de egy másik alkatrészt (az USB Hub egységet) is meg kell rendelni, és vissza kell vinni.
Okosnak utólag könnyű lenni, de pláne ha már megszabadítottak a pénztől, bele kell menni a játékba - legalábbis én így láttam.
A Prosche Tatabányánál vertem eléggé az asztalt, de tudod nem-tulajdonosként (az a lízingcég volt, ugye a Skoda céges...) elég kevés lehetőségem van jogi lépésekre, és a flottakezelőnknek meg a lízingcégnek nem volt olyan fontos az én bajom....
A Petrányinál a dolog úgy működik, hogy előbb fizetsz (automatájuk van a fizetéshez, nem a munkafelvevőnél vagy pénztárosnál kell fizetni), a fizetési bizonylattal vissza a munkafelvevőhöz, akkor kapod vissza a kulcsot, és az infót, hogy hol parkol az autód, ls viheted. Természetesen azonnal kipróbáltam és azonnal vissza is mentem, hogy nem működik, amiért azonnal ki is hívták a szerelőt... A téma nincs lezárva, mivel tényleg nem működik, de egy másik alkatrészt (az USB Hub egységet) is meg kell rendelni, és vissza kell vinni.
Okosnak utólag könnyű lenni, de pláne ha már megszabadítottak a pénztől, bele kell menni a játékba - legalábbis én így láttam.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- kasumi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1028
- Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
- Értékelés: 420
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Autós topik autósoknak
Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.
Újratervezés
Online
Épp ma kért a Petrányi visszajelzést - automatikusan - az elégedettségemről - le is írtam objektíven, hogy mivel voltam elégedett és mivel nagyon elégedetlen szubjektíve
Ami a skodás sztorimtra vonatkozó megjegyzésedet illeti: remélem ezzel nem azt sugalltad, hogy én találtam ki, mert bizonyítékokkal tudom alátámasztani, csak talán egy fórum nem arra való, hogy itt konkrét bizonyítékokat (munkalapokat, számlákat, a hibáról készített videót, stb) preentáljak, ez mégsem egy bíróság
. Hidd el nekem, a kálváriámról való beszámolóim valóságtartalma 100%, és Vinkler - ha akraná - akár tanúsíthatná is, hogy mennyi gond van ezekkel a 4-es Octaviákkal, kifejezetten az LCI előtti, korai évjáratokkal.
Ami a műszerfal-lebontást illeti: nem beetetés, valóban le kell szedni a műszerfal egy részét ahhoz, hogy hozzá lehessen férni az elülső USB-csatihoz, amely fizikailag ugyanazon a panelen van, mint a szivargyújtó. Utánanéztem, mert először én magam szerettem volna megszerelni, de így már nem vállaltam be. Az utas előtti oldalsó és felső műanyag elemeket, amelyek az oldalsó és középső légbeömlőket is tartalmazzák, le kell szedni (ez a kényes rész!!!), majd az infotainment-részt is ki kell venni egy kicsit bonyolultabb művelettel, és ekkor lehet hozzáférni ahhoz a "SHAKER" feliratot mutogató műanyagpanelhez, ami az USB csatlakozót és a szivargyújtót tartalmazza... A kormány mügütti műszerfal-részt nem kell megbontani, de amit igen, annak a szakszerű lebontásához és visszarakásához szerintem teljesen korrekt másfél órát mondani.
Nem szoktam teljesen fogalmatlan lenni, amikor szervizbe viszem az autót, kicsit nehezebb (de nem lehetetlen) engem átverni, mint a óz átlagot.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Én sem ezt várnám el egy márkaszerviztől, de sajnos más márkaszervizekben is tapasztaltam hanyagságot és - talán - hozá nem értést is (?). Kedveseknek mindenhol kedvesek, ennyit legalább teljesítenek.
Épp ma kért a Petrányi visszajelzést - automatikusan - az elégedettségemről - le is írtam objektíven, hogy mivel voltam elégedett és mivel nagyon elégedetlen szubjektíve

Ami a skodás sztorimtra vonatkozó megjegyzésedet illeti: remélem ezzel nem azt sugalltad, hogy én találtam ki, mert bizonyítékokkal tudom alátámasztani, csak talán egy fórum nem arra való, hogy itt konkrét bizonyítékokat (munkalapokat, számlákat, a hibáról készített videót, stb) preentáljak, ez mégsem egy bíróság

Ami a műszerfal-lebontást illeti: nem beetetés, valóban le kell szedni a műszerfal egy részét ahhoz, hogy hozzá lehessen férni az elülső USB-csatihoz, amely fizikailag ugyanazon a panelen van, mint a szivargyújtó. Utánanéztem, mert először én magam szerettem volna megszerelni, de így már nem vállaltam be. Az utas előtti oldalsó és felső műanyag elemeket, amelyek az oldalsó és középső légbeömlőket is tartalmazzák, le kell szedni (ez a kényes rész!!!), majd az infotainment-részt is ki kell venni egy kicsit bonyolultabb művelettel, és ekkor lehet hozzáférni ahhoz a "SHAKER" feliratot mutogató műanyagpanelhez, ami az USB csatlakozót és a szivargyújtót tartalmazza... A kormány mügütti műszerfal-részt nem kell megbontani, de amit igen, annak a szakszerű lebontásához és visszarakásához szerintem teljesen korrekt másfél órát mondani.
Nem szoktam teljesen fogalmatlan lenni, amikor szervizbe viszem az autót, kicsit nehezebb (de nem lehetetlen) engem átverni, mint a óz átlagot.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem teljesen érhető az a felhasználói elvárás, hogy egy funkció, amivel az autó rendelkezik, az működjön is. Számomra ez alap.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nah iggeeeen. Pontosan ezek a szarságok, amik egyáltalán nem kellenének az autókba és valljuk be teljesen feleslegesek is, ellenben baromira megdrágítják azokat. Régóta szajkózom ezt. A németek azt hitték (talán még most is), hogy ezekkel a parasztvakításokkal minden pénzt ki tudnak húzni a fogyasztók zsebéből, így lehetett, hogy egy közepes C ára is 20-25M körül mozog, ami azért elmebeteg sztem. Az emberek nem hülyék (mondjuk de, tisztelet a kivételnek) előbb utóbb rájönnek, hogy felesleges szarokkal éneklik ki zsebükből a sajtot. Remélem megváltozik a gyártók hozzáállása is. Csak egy üdítő kivétel (amin magam is meglepődtem) a VW kivezette az érintőgombos kormányokat, helyette visszaállította a fizikai nyomógombos kivitelt.Aszpirin írta: ↑2025.05.10., szomb. 14:20Épp au USA-ban vagyok, és 11 napig (amiből 4 nap már eltelt) egy 2025-ös Mercedes E350 4MATIC Sedan van a fenekem alatt (AMG kivitelben). kb fullextrás, világos bőr belsővel, még panorámatető is van hozzá.
Luximuxi az autó, de a nagy modernizálásban ezt is telerakták k.vaidegesítő "ficsörökkel", kezdve a "kijövő" kilincsekkel, amik a keyless entry-vel együtt úgy kell (kelene) működjenek, hogy ha megsimogatod, és nálad van a kulcs, akkor kijön... és ez marhára vagy működik vagy nem... eső meg mittomén mi még (reggeli lefagyás májusban már itt sem jellemző) rendesen befolyásolja, és ha nem jön ki a kilincs, nincs mit megfogni, nem lehet kinyitni az ajtókat... Nem értem, ez miért kell, parasztvakítás az egész, az ilyeneket meg kellett volna hagyni a teslásoknak, hadd kínlódjanak ők a kibújó ajtókilincsekkel.
Aztán ott vannak a kormánygombok, Szerintem iszonyat elkomplikálták a kormányt, mindkét oldalon vannak menüválasztó gombok meg O.K., és ezeket lehet simogatni meg nyomogatni is, de iszonyat nem intuitív, hogy mikor mire fog reagálni, nekem még 4 nap alatt nem sikerült megtanulni kezelni, főleg a kormány mögötti képernyőt egyszerűen nem tudom beállítani, a menüben nem tudok mozogni fel/le, stb...) kib. idegesítő.
A napfénytető dettó. Simogatni kell előre-hátra egy "vájatot" a tetőn, és azzal lehet állítgatni, de az egész olyan esetlen és esetleges hogy fájó... főleg menet közben, ha úgy gondolod, hogy a a tetőárnyékolót elhúznád, ő meg úgy gondolja, hogy akkor nyissuk ki a tetőt... autópálya-sebességnél. És ezek után nem tudod b.meg, hogyan csukd vissza.... nyilván ez user error, de akkor menet közben vegyem elő a kézikönyvet, és tanulmányozzam át megint, hogy mit felejtettem el a kezelésével kapcsolatban????
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Az ok hogy zavart,de egyrészt gyanítom beetettek ezzel a műszerfal bontással,mert az egy baromi nagy munka,így nem is csinálták meg,másrészt meg ha nem lett jó,mire és miért is fizettéĺ?,de tényleg.Aszpirin írta: ↑2025.05.20., kedd 12:37Igen, ebben igazad van, hülyeség volt. (Amit az okozott, hogy idegesített, hogy van a műsezerfalon eg USB csatlakozó, ami nem működik. Van más USB csati, ami működik, de engem zavart. Ezt neveztem maximalizmustnak, az unokahúgom inkább autistának nevez, mert ilyen apróságok tudnak zavarni.)Shimano írta: ↑2025.05.20., kedd 07:15Én ezt másként fogalmaznám,szerintem hülyeség volt ebbe belemászni,és főleg ennyit fizetni a semmiért,mert hát ugye nem lett jó.Arról nem is beszélve,hogy ha ténylegesen lekellett bontani a műszerfalat,azt ember már nem teszi vissza úgy mint a gyárban.Sok helyen nem is vállalnak ilyen munkát,annyi macerával jár egy műszerfal levétel.
Nem is hinném hogy ebben az esetben is levették,max megbonthatták valahol adva a sz@rnak,na meg a pénztárcádnak egy pofont.
Meg is fiztem a hülyeségem árát :)
A műszerfal viszont masszívan a helyén van, egyelőre nem látni, hogy le volt véve. Végülus nem véletlenól vittem márkaszervizbe, a dolog bekerül a Ford által vezetett szerviztörténetbe is (akárcsak a múltkori váltóolaj-csere).

Ha ők sakkoznak azzal hogy mi lehet a baj,és kicserélik azt is ami jó,az legyen már az ő saruk,szerintem.
Azért vitted el hogy jó legyen,nem lett az,és fizettél a semmiért egy rakat pénzt,nem is értelek,de ha szerinted ez rendben van így,legyen.
Egy márákaszerviztől nem ezt várná az ember,mert ott a géppark adott a hibák felderítéséhez,mondjuk a skodás sztorid is érdekes volt,de lehet vonzod a bajt kocsi ügyben,

Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
ELEX: az lájkhoz fűzött kommentedre reagálva: ("Skoda-Ford-Volvo.... Ha az embernek igényei vannak, akkor autót kell venni, nem ötlettől vezérelve valamit, ami gurul.") Mivel érdemeltem ki nálad ezt a maró gúnyt? Azzal, hogy le mertem írni az őszinte véleményemet az aktuális E-Merciről?
A Mustang GT - leírtam - nem csak hirtelen ötlet, hanem régi álmom, Az neked mióta "valami, ami gurul"? Komolyan is gondolod ezt? Miből gondolod, hogy - miközben kiadok 12 milliót egy használt példányért - nem jártam körbe a témát elég alaposan?
Az én GT-met a Petrányinál vette az előző tulaj, és a márkaszervizelését is a Petrányi látja el a típusnak. Mint ahogyan a Nissannnak, Dodge-nak, stb. Ennyi. Mi az, hogy "magamnak kerestem a bajt"? Nem működik egy USB csati benne, és meg akarom csináltatni. Nem a világvége. Jó drága lesz, de most már végigmegyek a folyamaton, ha van vége.
És hogy jön most ide a Volvo? Amit még meg sem kaptam (de elvileg holnap kellene átvennem, ez már csúszás, valószínűleg még csúszik)? Az megvan ugye, hogy a Volvo céges autó lesz, és van konkrét márka-listánk, amiből választhatunk?
A Skoda Octavia anno valóban hirtelen ötlet volt, ami rossz döntésnek bizonyult, de mentségemre szolgáljon, hogy az eredetileg kiválasztott Kia Optima kombira (amire rendesen rá voltam izgulva) - bár a Kia magyar honlapján még fenn volt a konfigurátorban - egy héttel az ajénlatbegyűjtési határidő előtt jött meg az elutasítás azzal az általam nem ismert érvvel, hogy a Kia kivonja az Optimnát az európai piacairól. Paff. És volt még egy hetem, amiben gyorsan el kellett dönteni, mi legyen... nem részletezem, maradjunk annyiban, hogy a Skoda Octavia 4 olyan mély sebet hagyott bennem, hogy jelenleg nem kell semmilyen VW-konszern-termék.
A másik, hogy utálom a SUV-okat és 2006 óta csak kombit vettem, annyira bevált nálam ez a kivitel, ami - ha tartani akarom eme igényemet - eléggé bekorlátozza a még létező modelleket.
Nem tudom, hogy jó döntés volt-e a Volvo V60, mert ennek megállapításához több tapasztalat kell, de nyugodtan írd le, Neked mi a riossz tapasztalatod vele. Kérlek.
A Mustang GT - leírtam - nem csak hirtelen ötlet, hanem régi álmom, Az neked mióta "valami, ami gurul"? Komolyan is gondolod ezt? Miből gondolod, hogy - miközben kiadok 12 milliót egy használt példányért - nem jártam körbe a témát elég alaposan?


És hogy jön most ide a Volvo? Amit még meg sem kaptam (de elvileg holnap kellene átvennem, ez már csúszás, valószínűleg még csúszik)? Az megvan ugye, hogy a Volvo céges autó lesz, és van konkrét márka-listánk, amiből választhatunk?
A Skoda Octavia anno valóban hirtelen ötlet volt, ami rossz döntésnek bizonyult, de mentségemre szolgáljon, hogy az eredetileg kiválasztott Kia Optima kombira (amire rendesen rá voltam izgulva) - bár a Kia magyar honlapján még fenn volt a konfigurátorban - egy héttel az ajénlatbegyűjtési határidő előtt jött meg az elutasítás azzal az általam nem ismert érvvel, hogy a Kia kivonja az Optimnát az európai piacairól. Paff. És volt még egy hetem, amiben gyorsan el kellett dönteni, mi legyen... nem részletezem, maradjunk annyiban, hogy a Skoda Octavia 4 olyan mély sebet hagyott bennem, hogy jelenleg nem kell semmilyen VW-konszern-termék.
A másik, hogy utálom a SUV-okat és 2006 óta csak kombit vettem, annyira bevált nálam ez a kivitel, ami - ha tartani akarom eme igényemet - eléggé bekorlátozza a még létező modelleket.
Nem tudom, hogy jó döntés volt-e a Volvo V60, mert ennek megállapításához több tapasztalat kell, de nyugodtan írd le, Neked mi a riossz tapasztalatod vele. Kérlek.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Apaci72
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 346
- Csatlakozott: 2013.01.06., vas. 17:11
- Értékelés: 127
- Tartózkodási hely: Budapest IX.
Re: Autós topik autósoknak
meg egy olasz Japánban:
PD Cyviz F22 - Apple TV4K - Oppo 203 - Sennheiser Ambeo Max - Nordost/Hydra/Power-R - Kontaset
- Apaci72
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 346
- Csatlakozott: 2013.01.06., vas. 17:11
- Értékelés: 127
- Tartózkodási hely: Budapest IX.
Re: Autós topik autósoknak
Akkor jöjjön egy japán:
PD Cyviz F22 - Apple TV4K - Oppo 203 - Sennheiser Ambeo Max - Nordost/Hydra/Power-R - Kontaset
Online
Meg is fiztem a hülyeségem árát :)
A műszerfal viszont masszívan a helyén van, egyelőre nem látni, hogy le volt véve. Végülus nem véletlenól vittem márkaszervizbe, a dolog bekerül a Ford által vezetett szerviztörténetbe is (akárcsak a múltkori váltóolaj-csere).
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Igen, ebben igazad van, hülyeség volt. (Amit az okozott, hogy idegesített, hogy van a műsezerfalon eg USB csatlakozó, ami nem működik. Van más USB csati, ami működik, de engem zavart. Ezt neveztem maximalizmustnak, az unokahúgom inkább autistának nevez, mert ilyen apróságok tudnak zavarni.)Shimano írta: ↑2025.05.20., kedd 07:15Én ezt másként fogalmaznám,szerintem hülyeség volt ebbe belemászni,és főleg ennyit fizetni a semmiért,mert hát ugye nem lett jó.Arról nem is beszélve,hogy ha ténylegesen lekellett bontani a műszerfalat,azt ember már nem teszi vissza úgy mint a gyárban.Sok helyen nem is vállalnak ilyen munkát,annyi macerával jár egy műszerfal levétel.
Nem is hinném hogy ebben az esetben is levették,max megbonthatták valahol adva a sz@rnak,na meg a pénztárcádnak egy pofont.
Meg is fiztem a hülyeségem árát :)
A műszerfal viszont masszívan a helyén van, egyelőre nem látni, hogy le volt véve. Végülus nem véletlenól vittem márkaszervizbe, a dolog bekerül a Ford által vezetett szerviztörténetbe is (akárcsak a múltkori váltóolaj-csere).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Autós topik autósoknak
Én ezt másként fogalmaznám,szerintem hülyeség volt ebbe belemászni,és főleg ennyit fizetni a semmiért,mert hát ugye nem lett jó.Arról nem is beszélve,hogy ha ténylegesen lekellett bontani a műszerfalat,azt ember már nem teszi vissza úgy mint a gyárban.Sok helyen nem is vállalnak ilyen munkát,annyi macerával jár egy műszerfal levétel.
Nem is hinném hogy ebben az esetben is levették,max megbonthatták valahol adva a sz@rnak,na meg a pénztárcádnak egy pofont.
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Na és akkor még egy "kellemes" élmény: Ford Petrányi, Budaörsi út. Másodszor voltam ma ott, mert a Mustangban nem működik az infotainment alatti USB csatlakozó... mivel igencsak le kell bontani a műszerfalat a hozzáféréséhez, a munkadíj úgy 60ezer forint körül volt már első alkalommal is (április vége felé), és akkor csak azt állapították meg, hogy cserélni kell magát a csatit, ami kb filléres alkatrész és nincs nekik raktáron... és a munkadíj ugye...
Na megegyeztünk hogy megrendelik, és mivel majdnem 3 hétig a tengerentúlon voltam, mára volt időpontom, el is mentem, és kivártam úgy 2 órát, majd kipengettem még 67ezer forintot nagy boldogan... és beülök az autóba, rádugom a telefont... semmi. Vissza a szalonba a szerviz-munkafelvevőhöz, az kiküldi a szerelőt, aki javította, hozza az ő telefonját, azt tölti ugyan, de nincs nála sem adatforgalom. Az enyémet (iPhone 14 Pro) még csak nem is tölti. Tanakodunk, hát csak a könyöklőben lévő hub lehet a ludas, azt is kellene cserélni, csak valami 54ezer forint, de persze nincs raktáron, Németországból kell rendelni. Mondom oké, de ha azzal sem megy, nem fizetem ki. Semmi gond, ehhez ne kell sokat szerelni, csak kikapják, rádugják az újat, ha nem megy, nem ez a hiba... Szóval megegyeztünk, hogy megrendelem azt a hubot is.
Jó drága USB-csati lesz ez, már kezdem bánni, hogy maximalista vagyok...
Ja, persze itthon tök gyári kábellel és pendrive-val is kipróbáltam, semmi...
Na megegyeztünk hogy megrendelik, és mivel majdnem 3 hétig a tengerentúlon voltam, mára volt időpontom, el is mentem, és kivártam úgy 2 órát, majd kipengettem még 67ezer forintot nagy boldogan... és beülök az autóba, rádugom a telefont... semmi. Vissza a szalonba a szerviz-munkafelvevőhöz, az kiküldi a szerelőt, aki javította, hozza az ő telefonját, azt tölti ugyan, de nincs nála sem adatforgalom. Az enyémet (iPhone 14 Pro) még csak nem is tölti. Tanakodunk, hát csak a könyöklőben lévő hub lehet a ludas, azt is kellene cserélni, csak valami 54ezer forint, de persze nincs raktáron, Németországból kell rendelni. Mondom oké, de ha azzal sem megy, nem fizetem ki. Semmi gond, ehhez ne kell sokat szerelni, csak kikapják, rádugják az újat, ha nem megy, nem ez a hiba... Szóval megegyeztünk, hogy megrendelem azt a hubot is.
Jó drága USB-csati lesz ez, már kezdem bánni, hogy maximalista vagyok...
Ja, persze itthon tök gyári kábellel és pendrive-val is kipróbáltam, semmi...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
A nulláról százat pedig nem attól mérik, amikor a vezető lenyomja a gázpedált, hanem amikor elindul az autó, tehát ez a döglassú gáz- és váltóreakció TUTI nincs benne.
Ami a Volvós megjegyzésedet illeti: köszönöm szépen, kedves tőled. Nem ismerem a 2025-ös Volvókat ilyen oldalról (de más frisebb évjáratot sem), szóval nem írtam róla semmit, csak annyit, hogy REMÉLEM ennél jobb lesz, mert akarnék vele hosszút is menni, rögtön júniusban (kevesebb, mint egy hónap múlva) pl. egy olaszországi utat tervezek vele.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Gábor, de bizony ilyen. Én sem ültem még eddig kényelmetlen Merciben, nekem egy 2010-es évekbeli C-Merci is bőven kényelmes volt. 700 km-en 5-en ültünk az autóban, és MINDENKI panaszkodott (nem csak a középső hátsó, hanem tényleg mindenki, én meg úgy szálltam ki, hogy konkrétan fájtak a combjaim és a fenekem). Kb 550 kilométeren csak 3-an voltunk benne, és a hátsó utas (a 24 éves keresztfiam) is panaszkodott. A (sztenderd???) bőrülések szűkek (!!!) az ülőfelület kisebb, mint a gyűlölt Skodámban, és alul furán van formázva. A hátsó szélső utasoknak a térdüknek nem volt elég hely (!!!), cserében jó nagy csomagtere van (ami az ilyen luxi szedánoknál szokatlan). Hidd el nekem NEM akartam szarnak érezni (miért is akartam volna annak érezni egy autót, amiért durván 1250 dollárt fizettem 11 napra?), de szerencsés akkor alkotni véleményt az aktuális E-Mercikről, ha vezetted már őket egy kipróbáláson túlmenően is, mert egy pár kilométeres próbaúton tuti, hogy nem erre fogsz panaszkodni, lesz ott bőven egyéb is.. ÉS nem azt mondtam, hogy lassú, hanem hogy lassú a gázreakciója, ez két külön dolog. Még kormányfüllel manuálisan kettőt is visszaváltva majd azonnal a gázra lépve is számolsz egy-kettő-három, és felbőg a motor, meglódul az autó. Sport váltómódot pedig a szokásos módon (D-ből ismét "lehúzva" a váltókart) ebben az autóban nem tudtam kapcsolni, sőt semmilyen üzemmódot (ha ez extra egy AMG-trim merciben, akkor mindenképp meg kell rendelni). De mint mondtam, az igen fura és nem intuitív menükezelés miatt nem is jöttem rá, hogyan lehetne, és igen, tudom, RTFM, de ez van, arra tényleg nem volt időm...
A nulláról százat pedig nem attól mérik, amikor a vezető lenyomja a gázpedált, hanem amikor elindul az autó, tehát ez a döglassú gáz- és váltóreakció TUTI nincs benne.
Ami a Volvós megjegyzésedet illeti: köszönöm szépen, kedves tőled. Nem ismerem a 2025-ös Volvókat ilyen oldalról (de más frisebb évjáratot sem), szóval nem írtam róla semmit, csak annyit, hogy REMÉLEM ennél jobb lesz, mert akarnék vele hosszút is menni, rögtön júniusban (kevesebb, mint egy hónap múlva) pl. egy olaszországi utat tervezek vele.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 271
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 719
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
"Azért az elszomorító, hogy egy ilyen prémium autó, amit a legtöbb ember meg sem engedhet magának, az ilyen kiábrándítóan teljesítsen."Aszpirin írta: ↑2025.05.19., hétf. 11:05......az aktuális E-Merciről, hogy NEM KÉNE.
....... úgy szallsz ki az autóból, hogy konkrétan fáj a segged meg a lábad… és ezt az anyósülésen meg a hátül ülők is mondják… akkor nem érted… ...... És nem is voltam elájulva a menettulajdonságaitól (E350 4MATIC), a lassú gáz- és váltóreakciótól sehogy sem tudtam megszabadulni (lehet, hogy volt a menüjében valami, nem hoszem, hogy ez ilyen döglassú lenne állítási lehetőség nélkül… csakhogy a menetközbeni menüjét meg nem tudtam kezelni az istennek sem…) . .........
Zoli, biztosan nem ilyen!
Ha ilyen lenne, hogyan tudnák eladni? A csillag nem adja el a szemetet. Ez pedig Aszpirin szerint az.
Azt elhiszem, hogy neki ilyen (nyilvánvalóan ilyennek is akarta érezni, akkor ilyen is).
Azért egy kocsi, ami 6 másodperc alatt van 100-on, nem lassú, nagyon nem az.
https://www.mbusa.com/en/vehicles/model ... dan/e350w4
Mérés szerint 5.8 másodperc.
https://www.caranddriver.com/mercedes-benz/e-class
Az, hogy nem kényelmes az adott vezetőnek, elhiszem. Ezeket átlagos testalkatra tervezik.
Én még kényelmetlen, nem komfortos Mercedesben nem ültem. Ha valami, akkor a komfortjuk, minőségük emeli ki őket a tömegből.
Az érintő felületekkel egyetértek, én is rühellem őket. De sajnos ez a jövő. Mindegyik ilyen ma már eléggé el nem ítélhetően.
A Volvoról inkább nem írok semmit.
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Volvo mint gyártó kínai tulajdonban van. De - egyelőre - ugyanott gyártják, mint amikor még nem abban volt. Igen, sanszos, hogy jobb lesz. Aminthogy az is, hogy nem :)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nah, 11 nap és parezer kilométer együttlét után bátran kijelentem az aktuális E-Merciről, hogy NEM KÉNE.
Azonkívül, hogy nagyon szép kívül-belül (szerintem: gyönyörű!), nem jut eszembe róla pozitívum…
Cserébe: amikor parszáz kilométer után már úgy szallsz ki az autóból, hogy konkrétan fáj a segged meg a lábad… és ezt az anyósülésen meg a hátül ülők is mondják… akkor nem érted… ez elvileg egy nagy és kényelmes autó kellene legyen. Nagynak nagy, de nem kényelmes, nem is értem. Még a Skodával sem volt ilyen gondom. És nem is voltam elájulva a menettulajdonságaitól (E350 4MATIC), a lassú gáz- és váltóreakciótól sehogy sem tudtam megszabadulni (lehet, hogy volt a menüjében valami, nem hoszem, hogy ez ilyen döglassú lenne állítási lehetőség nélkül… csakhogy a menetközbeni menüjét meg nem tudtam kezelni az istennek sem…) . Meg a csomó érintőfelületes megoldás benne, amiről már írtam… Nos, kvára örülök így utólag, hogy nem a kistestvérét, egy C300-ast rendeltem cégautónak. Csak remélni tudom, hogy a V60-as Volvo (ami a napokban kell megérkezzen) jobb lesz ennél.
(ugyanennyiért bérelhettem volna ugyanott egy rendes 5-ös bömöst, de úgy voltam vele, hogy inkabb a Mercit próbálom ki)
Azonkívül, hogy nagyon szép kívül-belül (szerintem: gyönyörű!), nem jut eszembe róla pozitívum…
Cserébe: amikor parszáz kilométer után már úgy szallsz ki az autóból, hogy konkrétan fáj a segged meg a lábad… és ezt az anyósülésen meg a hátül ülők is mondják… akkor nem érted… ez elvileg egy nagy és kényelmes autó kellene legyen. Nagynak nagy, de nem kényelmes, nem is értem. Még a Skodával sem volt ilyen gondom. És nem is voltam elájulva a menettulajdonságaitól (E350 4MATIC), a lassú gáz- és váltóreakciótól sehogy sem tudtam megszabadulni (lehet, hogy volt a menüjében valami, nem hoszem, hogy ez ilyen döglassú lenne állítási lehetőség nélkül… csakhogy a menetközbeni menüjét meg nem tudtam kezelni az istennek sem…) . Meg a csomó érintőfelületes megoldás benne, amiről már írtam… Nos, kvára örülök így utólag, hogy nem a kistestvérét, egy C300-ast rendeltem cégautónak. Csak remélni tudom, hogy a V60-as Volvo (ami a napokban kell megérkezzen) jobb lesz ennél.
(ugyanennyiért bérelhettem volna ugyanott egy rendes 5-ös bömöst, de úgy voltam vele, hogy inkabb a Mercit próbálom ki)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5005
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3252
Re: Autós topik autósoknak
Én ezt sem tudom megunni. Nálam ez a leg ikonikusabb modell.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5005
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3252
Re: Autós topik autósoknak
Csak a szokásos Porsche...
De ez legalább egy kicsit más, és ennyi km-el gyakorlatilag új...
De ez legalább egy kicsit más, és ennyi km-el gyakorlatilag új...

Csak a Marantz! :-D
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5956
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Épp au USA-ban vagyok, és 11 napig (amiből 4 nap már eltelt) egy 2025-ös Mercedes E350 4MATIC Sedan van a fenekem alatt (AMG kivitelben). kb fullextrás, világos bőr belsővel, még panorámatető is van hozzá.
Luximuxi az autó, de a nagy modernizálásban ezt is telerakták k.vaidegesítő "ficsörökkel", kezdve a "kijövő" kilincsekkel, amik a keyless entry-vel együtt úgy kell (kelene) működjenek, hogy ha megsimogatod, és nálad van a kulcs, akkor kijön... és ez marhára vagy működik vagy nem... eső meg mittomén mi még (reggeli lefagyás májusban már itt sem jellemző) rendesen befolyásolja, és ha nem jön ki a kilincs, nincs mit megfogni, nem lehet kinyitni az ajtókat... Nem értem, ez miért kell, parasztvakítás az egész, az ilyeneket meg kellett volna hagyni a teslásoknak, hadd kínlódjanak ők a kibújó ajtókilincsekkel.
Aztán ott vannak a kormánygombok, Szerintem iszonyat elkomplikálták a kormányt, mindkét oldalon vannak menüválasztó gombok meg O.K., és ezeket lehet simogatni meg nyomogatni is, de iszonyat nem intuitív, hogy mikor mire fog reagálni, nekem még 4 nap alatt nem sikerült megtanulni kezelni, főleg a kormány mögötti képernyőt egyszerűen nem tudom beállítani, a menüben nem tudok mozogni fel/le, stb...) kib. idegesítő.
A napfénytető dettó. Simogatni kell előre-hátra egy "vájatot" a tetőn, és azzal lehet állítgatni, de az egész olyan esetlen és esetleges hogy fájó... főleg menet közben, ha úgy gondolod, hogy a a tetőárnyékolót elhúznád, ő meg úgy gondolja, hogy akkor nyissuk ki a tetőt... autópálya-sebességnél. És ezek után nem tudod b.meg, hogyan csukd vissza.... nyilván ez user error, de akkor menet közben vegyem elő a kézikönyvet, és tanulmányozzam át megint, hogy mit felejtettem el a kezelésével kapcsolatban????
Amúgy az autó eszméletlen szép kívülről-belülről, és viszonylag tűrhetően megy is, de az egész rohadt autóiparnak ezt az érintőfelületes simogatós-tapizós dolgot k.va gyorsan el kellene felejteni, mert nagyon nem felhasználóbarát.... nem elég, hogy ott a tapis képernyő, még mindenhol máshol is, a kormányon, a tetőn, az ajtókilincseken, stb tapis gesztusokkal operálni rendes gombok vagy rendes kilincsek helyett.... ááááá....
Most már kevésbé bánom, hogy nem Merci lesz a következő céges autóm (egy C300 kombira pályáztam, de végül sokkal-sokkal jobb lízingajánlatot kaptam a listaáron majdnem ugyanannyiba kerülő Volvóra).
Luximuxi az autó, de a nagy modernizálásban ezt is telerakták k.vaidegesítő "ficsörökkel", kezdve a "kijövő" kilincsekkel, amik a keyless entry-vel együtt úgy kell (kelene) működjenek, hogy ha megsimogatod, és nálad van a kulcs, akkor kijön... és ez marhára vagy működik vagy nem... eső meg mittomén mi még (reggeli lefagyás májusban már itt sem jellemző) rendesen befolyásolja, és ha nem jön ki a kilincs, nincs mit megfogni, nem lehet kinyitni az ajtókat... Nem értem, ez miért kell, parasztvakítás az egész, az ilyeneket meg kellett volna hagyni a teslásoknak, hadd kínlódjanak ők a kibújó ajtókilincsekkel.
Aztán ott vannak a kormánygombok, Szerintem iszonyat elkomplikálták a kormányt, mindkét oldalon vannak menüválasztó gombok meg O.K., és ezeket lehet simogatni meg nyomogatni is, de iszonyat nem intuitív, hogy mikor mire fog reagálni, nekem még 4 nap alatt nem sikerült megtanulni kezelni, főleg a kormány mögötti képernyőt egyszerűen nem tudom beállítani, a menüben nem tudok mozogni fel/le, stb...) kib. idegesítő.
A napfénytető dettó. Simogatni kell előre-hátra egy "vájatot" a tetőn, és azzal lehet állítgatni, de az egész olyan esetlen és esetleges hogy fájó... főleg menet közben, ha úgy gondolod, hogy a a tetőárnyékolót elhúznád, ő meg úgy gondolja, hogy akkor nyissuk ki a tetőt... autópálya-sebességnél. És ezek után nem tudod b.meg, hogyan csukd vissza.... nyilván ez user error, de akkor menet közben vegyem elő a kézikönyvet, és tanulmányozzam át megint, hogy mit felejtettem el a kezelésével kapcsolatban????
Amúgy az autó eszméletlen szép kívülről-belülről, és viszonylag tűrhetően megy is, de az egész rohadt autóiparnak ezt az érintőfelületes simogatós-tapizós dolgot k.va gyorsan el kellene felejteni, mert nagyon nem felhasználóbarát.... nem elég, hogy ott a tapis képernyő, még mindenhol máshol is, a kormányon, a tetőn, az ajtókilincseken, stb tapis gesztusokkal operálni rendes gombok vagy rendes kilincsek helyett.... ááááá....
Most már kevésbé bánom, hogy nem Merci lesz a következő céges autóm (egy C300 kombira pályáztam, de végül sokkal-sokkal jobb lízingajánlatot kaptam a listaáron majdnem ugyanannyiba kerülő Volvóra).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2799
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2697
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Tegnap lőttük:
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi
.

.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kb 15 éve venni szerettem volna egyet, körbeérdeklődtem, de már akkor sem lehetett hozzá semmit venni, így elengedtem.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online