A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Ha jól emlékszem Pirelli TPU belső 12k
Egyébként gyártási hiba mindenhol előfordulhat.
RideNow belső van a Temun is 2500/db áron. Itthon kb. a duplájáért kínálják, az még elfogadható. Egy hagyományos is 2-3k.
Pirelli PZero Smartube 23-32/622-t használtam a Specibe végig, pár ezer km-t beletettem, soha semmi gond nem volt vele, nem is engedte gyorsan a nyomást, ellentétben a Tubolitoval pl.
BikeInn-en kb 7-8e Ft darabja, ami szintén nem olcsó, de azért nem 12k.
Ránéztem 2 áruházra, ahonnét mostanában rendeltem, kb. 12k volt mindkettőben. Biztos lehet olcsóbban is találni. Kb 7-8k még a fájdalomküszöböm, vagy marad a jó kis hagyományos belső. Nekem azzal sincs bajom. Nem az a szűk keresztmetszet nálam.
ha még elérhető produktum a Vittoria Ultra Lite, vagy hasonló nevű, sima butyl belső, azzal nem lősz mellé. nem a súlya miatt érdekes, nem sokkal könnyebb,mint egy mezei belső, a felülete kicsit érdes és elég jól megtapad a külsőben,nem ficánkol. Tudom,hogy ufo kategória, de ez a belső egy sima belsőhöz képest megérezhető, hogy jobb.
de nem tudom,van e a méretedben, azt se,létezik e még egyáltalán.
ilyen volt a doboza, eltérő szelephosszal és persze méretben készültek,arra figyelni kell
Ha jól emlékszem Pirelli TPU belső 12k
Egyébként gyártási hiba mindenhol előfordulhat.
RideNow belső van a Temun is 2500/db áron. Itthon kb. a duplájáért kínálják, az még elfogadható. Egy hagyományos is 2-3k.
Pirelli PZero Smartube 23-32/622-t használtam a Specibe végig, pár ezer km-t beletettem, soha semmi gond nem volt vele, nem is engedte gyorsan a nyomást, ellentétben a Tubolitoval pl.
BikeInn-en kb 7-8e Ft darabja, ami szintén nem olcsó, de azért nem 12k.
Ránéztem 2 áruházra, ahonnét mostanában rendeltem, kb. 12k volt mindkettőben. Biztos lehet olcsóbban is találni. Kb 7-8k még a fájdalomküszöböm, vagy marad a jó kis hagyományos belső. Nekem azzal sincs bajom. Nem az a szűk keresztmetszet nálam.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Akciósan vettem, tán 17 euro volt, ami nekem belefér - csak hát egy nagy határ szar szegény. A szelep hibás pozicionálása miatt órákig(!) szenvedtem vele, míg begyötörtem a helyére. Az alapanyag jellege nem engedi, hogy felfújás közben helyére forduljon. Sokadik próbálkozásra is így nézett ki:
Visszaküldhettem volna, de már tele volt a hócipőm a gumi témával, mivel nem sokkal ez előtt a tubeless traumatizált, úgyhogy maradt
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pärt 2025.05.13., kedd 11:01-kor.
Ha jól emlékszem Pirelli TPU belső 12k
Egyébként gyártási hiba mindenhol előfordulhat.
RideNow belső van a Temun is 2500/db áron. Itthon kb. a duplájáért kínálják, az még elfogadható. Egy hagyományos is 2-3k.
Pirelli PZero Smartube 23-32/622-t használtam a Specibe végig, pár ezer km-t beletettem, soha semmi gond nem volt vele, nem is engedte gyorsan a nyomást, ellentétben a Tubolitoval pl.
BikeInn-en kb 7-8e Ft darabja, ami szintén nem olcsó, de azért nem 12k.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Felmerült Revinél a gumizás újfent. Mostanában eléggé beleástam magam a témába...
Majd írok én is e temában, mert elég mélyre estem a nyúlüregbe (már kimásztam), addig is itt egy kép a városi gépemhez beszerzett, Ausztriában gyártott Pirelli tpu belsőről. Mottó: minek vennél valami olcsó szart, mikor vehetsz drága szart is.IMG20250202193032.jpg
Ha jól emlékszem Pirelli TPU belső 12k
Egyébként gyártási hiba mindenhol előfordulhat.
RideNow belső van a Temun is 2500/db áron. Itthon kb. a duplájáért kínálják, az még elfogadható. Egy hagyományos is 2-3k.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Felmerült Revinél a gumizás újfent. Mostanában eléggé beleástam magam a témába...
Majd írok én is e temában, mert elég mélyre estem a nyúlüregbe (már kimásztam), addig is itt egy kép a városi gépemhez beszerzett, Ausztriában gyártott Pirelli tpu belsőről. Mottó: minek vennél valami olcsó szart, mikor vehetsz drága szart is.
Felmerült Revinél a gumizás újfent. Mostanában eléggé beleástam magam a témába. Egyrészt volt némi lemaradásom, amit be kellett pótolnom, másrészt aktuális lesz majd egy upgrade.
Én régebben peremes szingót használtam, amivel maximálisan elégedett voltam. A szingót teljesen hanyagoltam a hagyományos külsős-belsős megoldással sem volt bajom, de egyszerűbbnek és jobbnak ítéltem meg a TUFO peremes szingóit. Namost, a jelenlegi bringámon 32-es külső van, amit fél éves személyes tapasztalat alapján nem cserélnék más méretre, nekem nagyon bevált. A súlyomhoz a kerékpározásom jellegéhez és a pocsék utakhoz, amiken általában tekerek elég jó választás. Későbbiekben nem vetek el egy esetleges 30-as, vagy 28-as downgradet méretben, ha a súlyom még lejjebb megy, de egyelőre marad ez a 32-es.
Ebben a méretben a peremes szingó nincs. Szingót továbbra is rühellem. Így kiesnek.
TL/nem TL.
Nos, jelenleg több TL külső abroncs van a kínálatban, mint hagyományos. A TL abroncsokkal nem is lenne bajom, mert általában erősebb oldalfal miatt még az irányíthatóságuk esetlegesen jobb, még lehet, hogy a defektvédelme is, de maga a komplett rendszer számomra rémálom. Az még hagyján, hogy szalagozgatni kell a felnit, hogy szeleprendszert kell telepíteni, hogy lötyizni kell, amit nem árt szezon közben cserélni, de még belső szivacsvédő elhelyezése is ajánlott, ami a lötyis reakciókkal a végére lehet 200g, vagy gumis esetében önmagában nehéz, meg az a rengeteg macera az egésszel úgy ánblokk, na azt köszönöm szépen, nem kérem. Én erre nem vagyok kíváncsi, még akkor sem, ha bizonyos előnyei vannak. A hátrányaira annyira nem vagyok kíváncsi, hogy az esetleges előnyei sem érdekelnek.
Arról már nem beszélek, hogy egy esetleges defekt esetén mekkora a szívás, ha nem tömít már a folyadék.
Marad a hagyományos peremes, nem TL külső. Na ez is megér egy misét. Mindenki szinte a TL-t fejleszti. Amivel önmagában nem lenne baj, de ezáltal drága és nehéz. Feleslegesen nehéz az ár egy más kérdés.De mindegy, mert azért akad olyan, mi megfelelő és árban sem vészes.
NODE kell bele belső is. A hagyományost ismerjük, a latex nem az én világom, sosem szerettem ÉS! megjelentek mára a TPU belsők. Gyártóktól függően 5-12k közötti áron. Wtf? azért ezt ízlelgessük. Kikérem magamnak a 10k körüli árat. Igaz, hogy csak 30g körül vannak és simán elfér a tátyóban 2-3 is 1db hagyományos helyén, de akkor is. A temu és társairól 1-2k körül lehet rendelni, nem tudom milyen minőségben, csak sejtéseim vannak. Mégis úgy gondolom, hogy valahol ez az én irányom. Ezt fogom kipróbálni.
Következő jó kis dilemmám a hookless/hooked felni kérdése, az is megér egy misét, de majd később.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Sokat gondolkodtam rajta, de némi egyezkedés után, a váz ma megy vissza Olaszországba, én pedig a Crash Replacement Program keretében hamarosan kapok egy újat, korrekt kedvezmény mellett. Ismerem magamat, meg tudom hogyan javítanák, mindig maradna bennem valami rossz érzés, ezért született ez a döntés...
Amennyiben van ilyen programja a gyártónak, (egyre több gyártónak van) egyértelműen ez a legjobb megoldás.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Sokat gondolkodtam rajta, de némi egyezkedés után, a váz ma megy vissza Olaszországba, én pedig a Crash Replacement Program keretében hamarosan kapok egy újat, korrekt kedvezmény mellett. Ismerem magamat, meg tudom hogyan javítanák, mindig maradna bennem valami rossz érzés, ezért született ez a döntés...
edit: bocsi, így már kevésbé érdekes, hogy Sebi terített, de már midnegy
nemtom,de nekem ami lejön,hogy outisítva lett régebben. Zoli, ha jól emléxem egy gravel bicót vett,ami szintén csak egy laza kerékcserével (és lánctányér,ha kell) átalakítható bármikor outira is. Sebinél ami most változott,kapott a kerék egy spéci gravel gumit és kész is a murvavadász repülő. A sort nem néztem,mekkora,lett e cserélve. De mostmár kergetheti a medvéket is az erdőben,meg ha akar,mehet aszfalton is a Reakcióssal,meg ott a monti is, minden van.
azt így meg nem mondom, ez a gumi tubeless, vagy szingó, de inkáb elsőre tippelek (igen, a szelep töve erre enged következtetni a kis kék rögzítőcsavar). a CX versenygumákat szokták ragasztani, mert ott a tbls lefordul 2-2,5 baron a hirtelen leborításoknál, irányváltásoknál. Eléggé szingópárti vagyok,de talán ez az a szitu,ahol kerülném. Felütés tbls-el sincs, ha meg szúrt defekt van, nem kellemes levakarni a ragasztást. főleg,hogy ezeket nem is egyszerűen ragasztják, hanem felni lescsiszol, arra egy réteg ragasztó, arra a ragasztó szalag (pl Tufo) és a gumit is lekenik előre, mert a szövetre csak simán a szalag xarul ragad. Száradás után újra lekenik és akkor illesztik össze. Xal itt a szingó többlépcsős kenés,ragasztás eredménye és Fekete Laci tudja letépni,ha jön egy defekt és a "tej" nem állítja meg
aztán, lehet pont szingó de szerintem nem. Amúgy tényleg pofás darab lett
Ez még mindig a Szilárdtól vett cross (CX) bicaj. Anno ezt használta mindenre, ami nem monti. Indult vele cross versenyen is meg országúton is, csak a kereket cserélgette benne. Ő építette át 2x-es hajtásra. Én az átépítést befejeztem és úgy ánblokk az egész bicajt felújítottam. Sokáig országúton használtam, illetve ezzel görgőztem/görgőzök, mert baromi erős váza van. Mivel van másik (már csak) 2 országutim is, ezért gondoltam teszek rá bütykös gumit. Kérdeztem is Vanik Zolit, mivel Ő sokat gravelezik, szerinte mi lenne a jó? Kaptam a bicajhoz még annó egy pár Schwalbe G-one TL 33-as gumit. Elvileg a 33 széles a max, amit fogad a váz. Viszont az is igaz, többen használják 40-essel és Zoli is azt mondta, az a minimum, amit érdemes felrakni, így vettem rá 40-est.
Ha VÍRgraveles lennék, akkor ideálisabb lenne egy gravel váz, ami fogad szélesebb, akár 2"-os abroncsokat is, illetve az 1x hajtás sokkal ideálisabb lenne. De arra a szerencsétlenkedésre, amire én képes vagyok, ez jelenleg bőven megfelel. Hatalmas feeling volt, mert sokkal ugrósabb a montinál, cserében persze lefelé rossz úton lassabb, ugyanakkor ezzel az aszfaltúton közlekedés sem ördögtől való. Egy igazi mindenes is lehet akár bizonyos keretek között.
Nem vagyok az a felfedező típus, mint pl Zoli, de néha rá fogom venni magam (mint most elsőre is), hogy bemenjek vele a számomra ismeretlenbe.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Az ilyen tréning értelme, ha versenyen hirtelen megy a sor és mégy utána, nem fogsz leszakadni. Ha kergeted a mezönyr, egy leváltással időt vesztesz és ritmust. Ilyenkor érdemesebb addig pörgetni, míg tudod,aztán ha biztonságban vagy, már ledobhatsz egyet. Csak, ha ilyenre nem trenirozod magad, nem fogod tudni megcsinálni. Mi is csináltuk teremedzésen,pl 4xfél perc, másfél perc pihenővel. Felpórgőtt lazán 180rpm-re. Hajdú Barna szerintem a 200at is megpörgette. Utcán ennyit nehéz elérni, de elég jól fel lehet tolni.