
Jöttömre nyugat felől számíthattok, 11 órakor!

Na, elszóltam magam
Merhogy jössz/mégy?
én is hordok. nekem sokáig minimpumpám volt, csak egy téli edzésen kaptam defektet (amúgy eddig kétszer. a téli tároláskor elfonnyadt latexes vittoria eresztését nem számolom ide) és a kb -2C°-ban, hiába comboztam a pumpával, a szél gyorabb volt és elég jól lefagyott a kezem (meg mindenem). Akkor mentem el CO2-t venni. Az ominózus latexes eresztésen kívül, lekopogom,még sose kellett. Xal erre kb mindegy igazából, mid van. Ha őszinte akarok lenni, nekem se volt tudatos a szelepes vásárlás, valamit vettem, kereket, vagy gumikat,passz és kaptam grátiszba németektől. kipróbáltam, tyűű, ez kafa, és átettem a pótgumi mellé a régi helyére.Vinkler írta: ↑2025.04.30., szer. 09:07
Eddig én sem hordtam semmit, de most, hogy megyünk a Tisza Tóra, gondoltam viszek tartalék gumit, meg pumpát. Ezért vettem még egy nyeregtáskát is. No meg most már elértem a 70 km körüli endurance edzésekhez, ami vélhetőleg még több lesz, sokkal egyszerűbb gyorsan gumit javítani, mint odahívni valakit.
Egyébként meg a Trigger Drive-on is van szelep. Nem menetes, de ott is tudsz adagolni, még, ha nem is annyira szofisztikátlan. Egy egy rövid befújással tudsz bele kb. 1 bart pumpálni. Egyszer egyszer meg lehet oldani ezzel is mindent szerintem.
Eddig én sem hordtam semmit, de most, hogy megyünk a Tisza Tóra, gondoltam viszek tartalék gumit, meg pumpát. Ezért vettem még egy nyeregtáskát is. No meg most már elértem a 70 km körüli endurance edzésekhez, ami vélhetőleg még több lesz, sokkal egyszerűbb gyorsan gumit javítani, mint odahívni valakit.revox írta: ↑2025.04.30., szer. 08:29megvan az új lánckenés
amúgy van értelme a szelepnek, de robbantani, ha a másik rendszert tényleg fel lehet pattintani szelelés nélkül, jobb megoldás lehet.
a szabályozósnak ott van értelme (az alulpumpált gumi esteleges utánfújása mellett), ha egy lassú defekt van. Nekem egyszer a szelepnél engedett "anyagában" a gumi (vittoria betegség) de ezt már akkor vettem észre,amikor mentem kb 15 kilit,hogy kezd a segge kacsázni. Akkor lehetett benne kb 5 bar. Erre nem lőttem be egy komplett patront és a hirtelen bezúduló nyomás se biztos,hogy segített volna rajta, de ha már kimentem, igyekeztem megcsinálni az aznapi penzumot. Így szép lassan adagolgattam a gumiba többször (meg-megállva), keveset. Erre a célra a szabályozós jól adagolható és jól záró szelepe alkalmasabb. ha sarkítani akarom, jobban hasonlít egy normál pumpa funkciójára.
de ez már okafogyottá vált, Vinkler is robbantani fog, csak a teljesség kedvéért, hogy lehessen mélázni a robbantás és finom adagolás számegyenesén (matematikus @chord után szabadon)Persze,erre van akkor a két patron, meg a három és lassan visszatérünk oda, hogy digitális pärti kománk, analóg pumpája lesz a megfejtés
![]()
nálunk az utánpótlás pl semmit nem hord, csak egy mobiltelefont: "hé fater, defektem lett,itt és itt vagyok".
Tegnap megrendeltem.Szalon írta: ↑2025.04.30., szer. 06:48Kezdtem egy nyomásszabályzóssal, de gyakorlatban igazából semmi értelme, viszont cserébe az első rárobbantás nem mindig sikerült, mivel pont a hirtelen és gyors kiáramlást akadályozza a szelep…Vinkler írta: ↑2025.04.29., kedd 11:36Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir. Az utóbbi kettő nyomásszabályozós, lehet állítani, mint a szifonnál, hogy mennyi gázt engedjen át, bár lehet ez teljesen felesleges. Valószínű, hogy én is TL-re állok át az új kerékszettel majd, így esélyes, hogy jobb választás lehet a Trigger Drive.
A 32-es gumit nem valószínű, hogy kisebbre váltom, de 5,1 bar-on használom, szerintem annyit tud a 16g-os patron, ahogy olvastam. Ha esetleg nem is, 4,8-al is simán tovább tudok menni.
Egyébként más patronnal is kompatibilis, vagy csak a sajátjával használható?
Szerk: közben megtaláltam, hogy minden menetes patronnal kompatibilis.
Amit linkeltem amúgy jól passzol a szelepre, egyszer sem lőtt mellé semmit, finoman szabályozni pedig nincs is igazából szükség… út mentén úgy is bele kell mindent nyomni, az első szerelésnél meg ha nem is szükséges az egész patron, egy második felrobbantásra sosem maradt elegendő levegő benne (16-20g patron esetében) szóval itt sincs igazából semmi szükség rá…
Amúgy minden patronnal mindegyik ilyen megoldás kompatibilis, mert szabványos a patron.
Kezdtem egy nyomásszabályzóssal, de gyakorlatban igazából semmi értelme, viszont cserébe az első rárobbantás nem mindig sikerült, mivel pont a hirtelen és gyors kiáramlást akadályozza a szelep…Vinkler írta: ↑2025.04.29., kedd 11:36Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir. Az utóbbi kettő nyomásszabályozós, lehet állítani, mint a szifonnál, hogy mennyi gázt engedjen át, bár lehet ez teljesen felesleges. Valószínű, hogy én is TL-re állok át az új kerékszettel majd, így esélyes, hogy jobb választás lehet a Trigger Drive.
A 32-es gumit nem valószínű, hogy kisebbre váltom, de 5,1 bar-on használom, szerintem annyit tud a 16g-os patron, ahogy olvastam. Ha esetleg nem is, 4,8-al is simán tovább tudok menni.
Egyébként más patronnal is kompatibilis, vagy csak a sajátjával használható?
Szerk: közben megtaláltam, hogy minden menetes patronnal kompatibilis.
a 3ból én a BBB-t venném. annak a nyomásszabályozója fent van és nem hülyeség,ha van. a másik,ami miatt ez a jobb (és ez nem hülyeség!!!), meg tudod támasztani magát a pumpát a szelep síkjában és így sokkal jobban rá tudod tartani egyenesen, nem fickándozik,mint amit marokra fogva kell egyenesen tartani. az enyém is hasonló felépítésű, sokkal könnyebb ezzel fellökni, mint ami nem ilyen. Előtte a decathlonossal pont az volt a bajom, ha nem tartottam nyílegyenesen,amit azzal nehéz volt megoldani, szelelt minden irányba.
Köszi a véleményt.Szalon írta: ↑2025.04.29., kedd 09:44
Én ezt használom: Lezyne Trigger Drive CO2 CNC
Kompakt, egyszerű, elfér mindenhol. 2 célból is használom, az egyik, mivel tubeless gumit használok, ezért az első felrakásnál az esetek 80-90%-ánál sajnos sima pumpával nem pattan fel a gumi, ezért ezzel tudom a legegyszerűbben "felrobbantani". Nem akartam még 1 ilyen spec pumpát venni. (a pumpa árából életem végéig elegendő CO2 patront tudok vásárolni...)
Annyi, hogy amit adnak hozzá kis anyagot, azt érdemes a CO2 patronra rátenni, mert használat során a hideg tud égési sérülést okozni. De nem kell tőle félni, semmi extra, csak érdemes használni, a biztonság kedvéért.
CO2 patronból többféle méret van és igazából ez határozza meg, hogy mennyire tudod felfújni a gumit. Én a kicsit (16g) használom, mert felrobbantani bőven elég.
Útközbeni defekt esetén szerintem sokkal kényelmesebb a pumpánál, ha kicsit veszel, azzal egy örökké valóság rendesen felpumpálni, a pumpa felmelegszik, ha TPU belsőt használsz, akkor a szelep is megolvadhat akár... (saját szemmel láttam ilyet már) ha nagyobb a pumpa, akkor meg plusz súly, plusz kényelmetlen cipelni... vázra én sem raknám...
Egy kis patronnal is kb 5-6 barra fel lehet fújni egy gumit (26-28mm) ami bőven elég, de én 2db CO2 patront tartok a táskában 2 belsővel - volt már dupla defektem :) - a biztonság kedvéért.
De van nagyobb patron is, ha kevesled. Szerintem ez a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb megoldás a defektre, nem kell 5-10 percig pumpálni, fél perc alatt mindennel megvagy.
igen, a hideg veszélyes lehet :) tud fagyniSzalon írta: ↑2025.04.29., kedd 09:44Annyi, hogy amit adnak hozzá kis anyagot, azt érdemes a CO2 patronra rátenni, mert használat során a hideg tud égési sérülést okozni.Vinkler írta: ↑2025.04.29., kedd 08:42Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
Én ezt használom: Lezyne Trigger Drive CO2 CNCVinkler írta: ↑2025.04.29., kedd 08:42Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
na,most olyat írok,ami szokatlan. először megvettem az alap deacthlonost, na, ezt nem ajánlom. Csak próbának elfüstöltem két patront, mert nem sikerült értelmesen használni. Lehet van a decában is komolyabb, de az alap az elég kalap xar...Vinkler írta: ↑2025.04.29., kedd 08:42Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
Teljesen érthető, karbon bicóra én sem tennék ilyet. Viszont egy szép, titán vázon, mint a mellékelt képen is látható, szerintem stílusos kiegészítő.
Ezt a terméket kivezettem. Van annyi megoldás már. Ez a konzolos verzió, hogy ott lógjon, nekem már nem tetszetős. A nyeregtáskába nem fér be, így gondoltam keresek más alternatívát.pärt írta: ↑2025.04.28., hétf. 23:34Hová kell beférnie? Kulacstartó alatti konzolba bepattintva nem sok látszik egy minipumpából (bár tény, hogy vagy 1 Wattot megzabál a légellenállása).
Ez nálam kb. 20 éve állandó darab. Apró cnc-zett pumpa, 72g az egész, még sosem hagyott cserben, szerencsére ritkán kell használnom. Nyilván megvan az előnye a patronosnak is, de én mindig a botegyszerű dolgokat kedveltem.IMG20250428231210.jpg
Hová kell beférnie? Kulacstartó alatti konzolba bepattintva nem sok látszik egy minipumpából (bár tény, hogy vagy 1 Wattot megzabál a légellenállása
Haza lehet vele gurulni. Olyan, mintha mankókerékkel mennél az autóval. Az is hazavisz, de óvatosabban kell menni.Vinkler írta: ↑2025.04.28., hétf. 21:22Hát ez az. Pumpa nem fér be, az akksis, meg 30-50k-ért overkill-nek tűnik. Így marad ez az opció. Annyi féle van, gondoltam begyűjtöm a tapasztalatokat.
Hát ez az. Pumpa nem fér be, az akksis, meg 30-50k-ért overkill-nek tűnik. Így marad ez az opció. Annyi féle van, gondoltam begyűjtöm a tapasztalatokat.