Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5675
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3515

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2025.05.01., csüt. 11:13
Mi pedig ma délben indulunk.
Felkészültem :rolleyes: , (nagyon) be vagyok nasizva. (+2kg a benasizott képhez képest) sad.gif Nem csoda, hisz tekerni nem szoktam. :D
Holnap tali. :kiss:
Nem bízod a véletlenre, egy alapos pályabejárás,hogy ismerd minden részletét ;peace; vagy előtte egy Kékestető,hogy azért szint is legyen? ;) :D

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5675
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3515

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.05.01., csüt. 10:37
Ne feledjétek! Holnap Tiszafüred, Lidl parkoló! szia.gif

Jöttömre nyugat felől számíthattok, 11 órakor! ;peace;
És az az idézet is áll,hogy: repül a nehéz kő ? :fekverohog:

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2772
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1139

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

asebestyen írta:
2025.05.01., csüt. 11:37
Vinkler írta:
2025.05.01., csüt. 11:32
Akkor mit szóljak én? Ma reggel 117,3 kg-al mérlegeltem. :rolleyes:
Revinek van a legkönnyebb, legmerevebb, legkerámiacsapágyabb, legkeményebbre fújt kerekű kerékpárja, Ő a legkönnyebb, Ő szokott 40-nel menni és abból gyorsítgatni, tehát Ő megy majd elöl, mi meg majd küzdünk.
Vagy párban mentek Revivel elől és jól megvitatjátok a dolgokat :D

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6102
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7500
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Vinkler írta:
2025.05.01., csüt. 11:32
Akkor mit szóljak én? Ma reggel 117,3 kg-al mérlegeltem. :rolleyes:
Revinek van a legkönnyebb, legmerevebb, legkerámiacsapágyabb, legkeményebbre fújt kerekű kerékpárja, Ő a legkönnyebb, Ő szokott 40-nel menni és abból gyorsítgatni, tehát Ő megy majd elöl, mi meg majd küzdünk.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Akkor mit szóljak én? Ma reggel 117,3 kg-al mérlegeltem. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6102
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7500
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Mi pedig ma délben indulunk.
Felkészültem :rolleyes: , (nagyon) be vagyok nasizva. (+2kg a benasizott képhez képest) sad.gif Nem csoda, hisz tekerni nem szoktam. :D
Holnap tali. :kiss:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ne feledjétek! Holnap Tiszafüred, Lidl parkoló! szia.gif

Jöttömre nyugat felől számíthattok, 11 órakor! ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5675
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3515

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2025.05.01., csüt. 08:00
AAttila írta:
2025.04.30., szer. 19:42
Vinkler írta:
2025.04.30., szer. 17:27
Készülünk a ridera…

.
IMG_5974.jpeg
Én már akkor nem is cipelek semmit 31_1_21.gif
Merhogy jössz/mégy?
Na, elszóltam magam 31_1_21.gif Nem volt biztos semmi, ezért nem akartam jelentkezni. De már tuti,hogy megyünk a családdal, tekerhetek Veletek,utána Bükkszéken alszunk és másnap Egerbe megyünk valami nyomozós programot csinálni. De estére már haza is kell érni,mert a kutyus most nem lesz panzióban.
Úgyhogy....találkozunk ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.04.30., szer. 19:42
Vinkler írta:
2025.04.30., szer. 17:27
Készülünk a ridera…

.
IMG_5974.jpeg
Én már akkor nem is cipelek semmit 31_1_21.gif
Merhogy jössz/mégy?
Nekem kemény lesz... 3 napja iccaka 1ig lemezjátszót bütyköltem. Tegnap 2 hangkart átkábeleztem, legyen kész, aztán ma pihi. Axxony benyögte fél8kor, hogy irány bükk... nem baj, gumipók meg van fonva. Ha felkelek és odaérek 11re, már valahogy körbeérek :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1498
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Mai Tour of Romandie a környéken zajlott, sajnos a közvetítésből az első 110km kimaradt, én azon a részeken szoktam járkálni. A rajt nem lehetett túl baráti, mert kezdésnek egy 11-12%-os emelkedőn kezdtek a srácok, a lassú rajttal elvitték őket az emelkedő aljára, aztán 1 km után elengedték őket.
Csatolmányok
IMG_5975.jpeg
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 272

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Nekünk semmi felesleges súlyt nem szabad vinnünk, hogy rendesen csapathassuk :smile32:
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5675
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3515

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.04.30., szer. 17:27
Készülünk a ridera…

.
IMG_5974.jpeg
Én már akkor nem is cipelek semmit 31_1_21.gif

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Készülünk a ridera…

.
IMG_5974.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.30., szer. 09:07

Eddig én sem hordtam semmit, de most, hogy megyünk a Tisza Tóra, gondoltam viszek tartalék gumit, meg pumpát. Ezért vettem még egy nyeregtáskát is. No meg most már elértem a 70 km körüli endurance edzésekhez, ami vélhetőleg még több lesz, sokkal egyszerűbb gyorsan gumit javítani, mint odahívni valakit.
Egyébként meg a Trigger Drive-on is van szelep. Nem menetes, de ott is tudsz adagolni, még, ha nem is annyira szofisztikátlan. Egy egy rövid befújással tudsz bele kb. 1 bart pumpálni. Egyszer egyszer meg lehet oldani ezzel is mindent szerintem.
én is hordok. nekem sokáig minimpumpám volt, csak egy téli edzésen kaptam defektet (amúgy eddig kétszer. a téli tároláskor elfonnyadt latexes vittoria eresztését nem számolom ide) és a kb -2C°-ban, hiába comboztam a pumpával, a szél gyorabb volt és elég jól lefagyott a kezem (meg mindenem). Akkor mentem el CO2-t venni. Az ominózus latexes eresztésen kívül, lekopogom,még sose kellett. Xal erre kb mindegy igazából, mid van. Ha őszinte akarok lenni, nekem se volt tudatos a szelepes vásárlás, valamit vettem, kereket, vagy gumikat,passz és kaptam grátiszba németektől. kipróbáltam, tyűű, ez kafa, és átettem a pótgumi mellé a régi helyére.

a kölyköket csak elrettentő példának írtam, hogy ma már ilyenek és nincs is ingerenciájuk megtanulni a legalapabb dolgokat se. sok,nemhogy egy defektet nem tud megfoltozni (bár a tbls esetén ez nemlétező dolog), de a gumit se tudja rendesen lecserélni. Szerintem, ha a kerék nem menne be pontosan a helyére,lehet azt se tudnék központosan betenni, pl egy régi kempingbicajon :D Beszéltem az edzővel,hogy lehet kellene nekik tartani műszaki oktatást, de mondta, ha van kedvem dobálni a pénzt a feneketlen tóba,akkor tartsak... OK, köszi, akkor mégse :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.04.30., szer. 08:29
megvan az új lánckenés :D

amúgy van értelme a szelepnek, de robbantani, ha a másik rendszert tényleg fel lehet pattintani szelelés nélkül, jobb megoldás lehet.

a szabályozósnak ott van értelme (az alulpumpált gumi esteleges utánfújása mellett), ha egy lassú defekt van. Nekem egyszer a szelepnél engedett "anyagában" a gumi (vittoria betegség) de ezt már akkor vettem észre,amikor mentem kb 15 kilit,hogy kezd a segge kacsázni. Akkor lehetett benne kb 5 bar. Erre nem lőttem be egy komplett patront és a hirtelen bezúduló nyomás se biztos,hogy segített volna rajta, de ha már kimentem, igyekeztem megcsinálni az aznapi penzumot. Így szép lassan adagolgattam a gumiba többször (meg-megállva), keveset. Erre a célra a szabályozós jól adagolható és jól záró szelepe alkalmasabb. ha sarkítani akarom, jobban hasonlít egy normál pumpa funkciójára.

de ez már okafogyottá vált, Vinkler is robbantani fog, csak a teljesség kedvéért, hogy lehessen mélázni a robbantás és finom adagolás számegyenesén (matematikus @chord után szabadon) :smile46: Persze,erre van akkor a két patron, meg a három és lassan visszatérünk oda, hogy digitális pärti kománk, analóg pumpája lesz a megfejtés :kapdelm:

nálunk az utánpótlás pl semmit nem hord, csak egy mobiltelefont: "hé fater, defektem lett,itt és itt vagyok".
Eddig én sem hordtam semmit, de most, hogy megyünk a Tisza Tóra, gondoltam viszek tartalék gumit, meg pumpát. Ezért vettem még egy nyeregtáskát is. No meg most már elértem a 70 km körüli endurance edzésekhez, ami vélhetőleg még több lesz, sokkal egyszerűbb gyorsan gumit javítani, mint odahívni valakit.
Egyébként meg a Trigger Drive-on is van szelep. Nem menetes, de ott is tudsz adagolni, még, ha nem is annyira szofisztikátlan. Egy egy rövid befújással tudsz bele kb. 1 bart pumpálni. Egyszer egyszer meg lehet oldani ezzel is mindent szerintem.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

megvan az új lánckenés :D

amúgy van értelme a szelepnek, de robbantani, ha a másik rendszert tényleg fel lehet pattintani szelelés nélkül, jobb megoldás lehet.

a szabályozósnak ott van értelme (az alulpumpált gumi esteleges utánfújása mellett), ha egy lassú defekt van. Nekem egyszer a szelepnél engedett "anyagában" a gumi (vittoria betegség) de ezt már akkor vettem észre,amikor mentem kb 15 kilit,hogy kezd a segge kacsázni. Akkor lehetett benne kb 5 bar. Erre nem lőttem be egy komplett patront és a hirtelen bezúduló nyomás se biztos,hogy segített volna rajta, de ha már kimentem, igyekeztem megcsinálni az aznapi penzumot. Így szép lassan adagolgattam a gumiba többször (meg-megállva), keveset. Erre a célra a szabályozós jól adagolható és jól záró szelepe alkalmasabb. ha sarkítani akarom, jobban hasonlít egy normál pumpa funkciójára.

de ez már okafogyottá vált, Vinkler is robbantani fog, csak a teljesség kedvéért, hogy lehessen mélázni a robbantás és finom adagolás számegyenesén (matematikus @chord után szabadon) :smile46: Persze,erre van akkor a két patron, meg a három és lassan visszatérünk oda, hogy digitális pärti kománk, analóg pumpája lesz a megfejtés :kapdelm:

nálunk az utánpótlás pl semmit nem hord, csak egy mobiltelefont: "hé fater, defektem lett,itt és itt vagyok".
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szalon írta:
2025.04.30., szer. 06:48
Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 11:36
Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir. Az utóbbi kettő nyomásszabályozós, lehet állítani, mint a szifonnál, hogy mennyi gázt engedjen át, bár lehet ez teljesen felesleges. Valószínű, hogy én is TL-re állok át az új kerékszettel majd, így esélyes, hogy jobb választás lehet a Trigger Drive.
A 32-es gumit nem valószínű, hogy kisebbre váltom, de 5,1 bar-on használom, szerintem annyit tud a 16g-os patron, ahogy olvastam. Ha esetleg nem is, 4,8-al is simán tovább tudok menni.

Egyébként más patronnal is kompatibilis, vagy csak a sajátjával használható? gondolkodik.gif

Szerk: közben megtaláltam, hogy minden menetes patronnal kompatibilis.
Kezdtem egy nyomásszabályzóssal, de gyakorlatban igazából semmi értelme, viszont cserébe az első rárobbantás nem mindig sikerült, mivel pont a hirtelen és gyors kiáramlást akadályozza a szelep…
Amit linkeltem amúgy jól passzol a szelepre, egyszer sem lőtt mellé semmit, finoman szabályozni pedig nincs is igazából szükség… út mentén úgy is bele kell mindent nyomni, az első szerelésnél meg ha nem is szükséges az egész patron, egy második felrobbantásra sosem maradt elegendő levegő benne (16-20g patron esetében) szóval itt sincs igazából semmi szükség rá…

Amúgy minden patronnal mindegyik ilyen megoldás kompatibilis, mert szabványos a patron.
Tegnap megrendeltem.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1498
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 11:36
Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir. Az utóbbi kettő nyomásszabályozós, lehet állítani, mint a szifonnál, hogy mennyi gázt engedjen át, bár lehet ez teljesen felesleges. Valószínű, hogy én is TL-re állok át az új kerékszettel majd, így esélyes, hogy jobb választás lehet a Trigger Drive.
A 32-es gumit nem valószínű, hogy kisebbre váltom, de 5,1 bar-on használom, szerintem annyit tud a 16g-os patron, ahogy olvastam. Ha esetleg nem is, 4,8-al is simán tovább tudok menni.

Egyébként más patronnal is kompatibilis, vagy csak a sajátjával használható? gondolkodik.gif

Szerk: közben megtaláltam, hogy minden menetes patronnal kompatibilis.
Kezdtem egy nyomásszabályzóssal, de gyakorlatban igazából semmi értelme, viszont cserébe az első rárobbantás nem mindig sikerült, mivel pont a hirtelen és gyors kiáramlást akadályozza a szelep…
Amit linkeltem amúgy jól passzol a szelepre, egyszer sem lőtt mellé semmit, finoman szabályozni pedig nincs is igazából szükség… út mentén úgy is bele kell mindent nyomni, az első szerelésnél meg ha nem is szükséges az egész patron, egy második felrobbantásra sosem maradt elegendő levegő benne (16-20g patron esetében) szóval itt sincs igazából semmi szükség rá…

Amúgy minden patronnal mindegyik ilyen megoldás kompatibilis, mert szabványos a patron.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.04.29., kedd 13:30
A legfontosabb viszont, hogy ha van a pumpán nyomásmérő, az csak analóg lehet; a digitális kijelzősökkel felfújt kerék darabosan viselkedik, elkeni a sűrített gáz időbeliségét, jóval az úthiba után kezdi csak kirugózni azt. Ne feledjük: a levegő is analóg!
:D
Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3860
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A legfontosabb viszont, hogy ha van a pumpán nyomásmérő, az csak analóg lehet; a digitális kijelzősökkel felfújt kerék darabosan viselkedik, elkeni a sűrített gáz időbeliségét, jóval az úthiba után kezdi csak kirugózni azt. Ne feledjük: a levegő is analóg!

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 11:36
Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir.

a 3ból én a BBB-t venném. annak a nyomásszabályozója fent van és nem hülyeség,ha van. a másik,ami miatt ez a jobb (és ez nem hülyeség!!!), meg tudod támasztani magát a pumpát a szelep síkjában és így sokkal jobban rá tudod tartani egyenesen, nem fickándozik,mint amit marokra fogva kell egyenesen tartani. az enyém is hasonló felépítésű, sokkal könnyebb ezzel fellökni, mint ami nem ilyen. Előtte a decathlonossal pont az volt a bajom, ha nem tartottam nyílegyenesen,amit azzal nehéz volt megoldani, szelelt minden irányba.

a nyomásszabáylozó azért is jó dolog, van időd a szelepre passzentosan rátenni a pumpát. A félautomata,amitkor elkzded rátenni, kezd süvíteni minden irányba,míg tökéletesen síkba (közös szimmetriatengelyre) nem teszed a szeleppel. Ezt odafogod a szelepre és amikor azt érezed, jól rajta van.akkor elkezded finoman adagolni a csappal. ha süvít,gyorsan elzárod,mert még nem jó,igazítasz rajta és újra nyithatod a csapot. Nem mindegy,hogy a delej fele elmegy arra,hogy eltaláld a szelepet :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13933
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szalon írta:
2025.04.29., kedd 09:44

Én ezt használom: Lezyne Trigger Drive CO2 CNC
Kompakt, egyszerű, elfér mindenhol. 2 célból is használom, az egyik, mivel tubeless gumit használok, ezért az első felrakásnál az esetek 80-90%-ánál sajnos sima pumpával nem pattan fel a gumi, ezért ezzel tudom a legegyszerűbben "felrobbantani". Nem akartam még 1 ilyen spec pumpát venni. (a pumpa árából életem végéig elegendő CO2 patront tudok vásárolni...)
Annyi, hogy amit adnak hozzá kis anyagot, azt érdemes a CO2 patronra rátenni, mert használat során a hideg tud égési sérülést okozni. De nem kell tőle félni, semmi extra, csak érdemes használni, a biztonság kedvéért.
CO2 patronból többféle méret van és igazából ez határozza meg, hogy mennyire tudod felfújni a gumit. Én a kicsit (16g) használom, mert felrobbantani bőven elég.
Útközbeni defekt esetén szerintem sokkal kényelmesebb a pumpánál, ha kicsit veszel, azzal egy örökké valóság rendesen felpumpálni, a pumpa felmelegszik, ha TPU belsőt használsz, akkor a szelep is megolvadhat akár... (saját szemmel láttam ilyet már) ha nagyobb a pumpa, akkor meg plusz súly, plusz kényelmetlen cipelni... vázra én sem raknám...
Egy kis patronnal is kb 5-6 barra fel lehet fújni egy gumit (26-28mm) ami bőven elég, de én 2db CO2 patront tartok a táskában 2 belsővel - volt már dupla defektem :) - a biztonság kedvéért.
De van nagyobb patron is, ha kevesled. Szerintem ez a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb megoldás a defektre, nem kell 5-10 percig pumpálni, fél perc alatt mindennel megvagy.
Köszi a véleményt.
3 pumpát néztem ki.
Az egyik ez volt, a másik a Control Drive, a harmadik, meg a BBB EasyAir. Az utóbbi kettő nyomásszabályozós, lehet állítani, mint a szifonnál, hogy mennyi gázt engedjen át, bár lehet ez teljesen felesleges. Valószínű, hogy én is TL-re állok át az új kerékszettel majd, így esélyes, hogy jobb választás lehet a Trigger Drive.
A 32-es gumit nem valószínű, hogy kisebbre váltom, de 5,1 bar-on használom, szerintem annyit tud a 16g-os patron, ahogy olvastam. Ha esetleg nem is, 4,8-al is simán tovább tudok menni.

Egyébként más patronnal is kompatibilis, vagy csak a sajátjával használható? gondolkodik.gif

Szerk: közben megtaláltam, hogy minden menetes patronnal kompatibilis.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2025.04.29., kedd 09:44
Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 08:42
Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
Annyi, hogy amit adnak hozzá kis anyagot, azt érdemes a CO2 patronra rátenni, mert használat során a hideg tud égési sérülést okozni.
igen, a hideg veszélyes lehet :) tud fagyni :D
nekem egy ilyen csőből volt levágva egy darab még a decás patronhoz, de a tacx esetén maga a patrontartó ezt helyettesíti.

a kép illusztráció,a méretére nem emlékszem. eleve ráhúztam patronra,úgy tettem zsebre

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1498
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 08:42
Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
Én ezt használom: Lezyne Trigger Drive CO2 CNC
Kompakt, egyszerű, elfér mindenhol. 2 célból is használom, az egyik, mivel tubeless gumit használok, ezért az első felrakásnál az esetek 80-90%-ánál sajnos sima pumpával nem pattan fel a gumi, ezért ezzel tudom a legegyszerűbben "felrobbantani". Nem akartam még 1 ilyen spec pumpát venni. (a pumpa árából életem végéig elegendő CO2 patront tudok vásárolni...)
Annyi, hogy amit adnak hozzá kis anyagot, azt érdemes a CO2 patronra rátenni, mert használat során a hideg tud égési sérülést okozni. De nem kell tőle félni, semmi extra, csak érdemes használni, a biztonság kedvéért.
CO2 patronból többféle méret van és igazából ez határozza meg, hogy mennyire tudod felfújni a gumit. Én a kicsit (16g) használom, mert felrobbantani bőven elég.
Útközbeni defekt esetén szerintem sokkal kényelmesebb a pumpánál, ha kicsit veszel, azzal egy örökké valóság rendesen felpumpálni, a pumpa felmelegszik, ha TPU belsőt használsz, akkor a szelep is megolvadhat akár... (saját szemmel láttam ilyet már) ha nagyobb a pumpa, akkor meg plusz súly, plusz kényelmetlen cipelni... vázra én sem raknám...
Egy kis patronnal is kb 5-6 barra fel lehet fújni egy gumit (26-28mm) ami bőven elég, de én 2db CO2 patront tartok a táskában 2 belsővel - volt már dupla defektem :) - a biztonság kedvéért.
De van nagyobb patron is, ha kevesled. Szerintem ez a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb megoldás a defektre, nem kell 5-10 percig pumpálni, fél perc alatt mindennel megvagy.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13720
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4290
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.04.29., kedd 08:42
Ok, ezek szép eszmefuttatások, de engem a konkrét tapasztalatok érdekelnének, már amennyiben van. Rengeteg féle megoldást találtam az egészen gagyi betekerős szelepestől (amiről trane is rakott fel egy videót), a szinte minipumpára hajazó megoldásig. MA-holnap veszek egyet, csak gondoltam begyűjtök pár infót, mielőtt döntök.
na,most olyat írok,ami szokatlan. először megvettem az alap deacthlonost, na, ezt nem ajánlom. Csak próbának elfüstöltem két patront, mert nem sikerült értelmesen használni. Lehet van a decában is komolyabb, de az alap az elég kalap xar...

Talán tacx-em van most. Az nagyon baba, de majd lefotózöm este. Könnyen lehet a patront "élesíteni", jól szabályozható a kijövő mennyiség és ha elzárod, nem engedi el a naftát. Egyszer felqrtam magam,mert túl puha volta a hátsó kerekem, előkaptam a patront, otthon mértem meg, fel tudta tolni 14 barra is :D (persze, a meglévő nyomás mellett. alapban kb 7 barig nyomnak a kis patronok egy 23-as gumit, ha az full üres, de vannak combosabb patronok is,amik montit is tudnak kezelni.)

áá,meg is van... elég minimál kinézetre,de nem kell túlbonyolítani :) ja,most nézem ebben működési irányban van. alul a hasíték azért van,hogy a patront be tudod tenni fejjel lefele, hogy ne fogjon dupla helyet

https://www.bol.com/nl/nl/p/pomp-tacx-c ... 029868716/

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.04.29., kedd 09:46-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”