Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2074
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1236
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Nem a jobb géppel úszom meg a tisztogatást, hanem a poros/sáros montihoz képest. Az oldtimer Mali outit bőven nem tisztogattam minden tekerés után...
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3862
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Lám, pedig évekig Te voltál a csapat " Nem veszek semmit, csak nézelődöm" tagja.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)

Azt viszont nem értem, a koszt hogy tudod megúszni a jobb géppel.

Re: Kerékpározás
Én minden tekerés után kezeltem a láncot,így szinte alig kopott.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktatok olajozni? (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.)
Online
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2074
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1236
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Azt hiszem, már év(tized
)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...
(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)


Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2025.04.12., szomb. 17:34-kor.
Online
Dehát “a szél a legjobb edzőtárs! Mindig elkísér!” (By asebestyen)
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Így lesz ez ma is, végig a Duna mellett.
Dehát “a szél a legjobb edzőtárs! Mindig elkísér!” (By asebestyen)
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Re: Kerékpározás
Nyilván. De legalább annyi szétcseszett kónuszos fotó is van,de azokra a rozsda nem jellemző (gondolom az anyag jobb), cserébe ráégett kosz,zsír,vagy isten tudja mi az, de vakarni kell a tengelyről... persze a rotor azokon is gatya...
Figyelni kell rá, de sokszor csak akkor derül ki, ha ki van véve a kerék,hogy van valami. Hajtva pl egy megrogyáson lévő rotort nem nagyon lehet érezni és az kapja legkönnyebben a koszt, egyebeket. Néha ki kell venni a hátsö kerrket és ránézni a dolgokra. Hozzám is, amik kerülnek, alapvetően figyel rà a gazdája,meg takarítgatja a többség, de a hátsó kereket ritkán veszik ki. Aztán, berohad a rotor,jön egy eső, a rohadt "lé" folyik be tovább... Sokszor a rotort szerviz után kitömöm zsírral, úgy tovább tart nekik valamivel...
De kb mindegy, csak érdemes figyelni ezekre, ha ipari, ha más.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A válaszom 2. része ettől függetlenül áll.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Ez az volt




avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én az ipari csapágyakra gondoltam, bocs, lehet félreérthető voltam.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
néha fotózom,mit szedek ki,hogy lássa a tulaj, meg kicsit okuljon. hirtelen ezt találtam... de van sok

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
a csapágyakat el tudja áztatni. nem úgy tűnik,de a gyakorlat azt mutatja, hogy képesek rá a userek


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
A gőzmozdony büntetni fog a tónálpärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 16:26A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.![]()
Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.

Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8874
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mármint honnan mossa ki a víz a kenést?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
ez mind igaz, de pl a fulcrum kerekek estén finomabban be lehet állítani az iparis megoldásokat is. pl haver Mavic kerekes bicaját mikor csak toltam, éreztem,hogy nem annyira finoman gurul,mint az akkor általam használt fulcrum quattro tette azt. Ahol nincs állítási lehetőség,inkább egy picit túlfeszítik a csapágyat,de legalább nem kottyan,mert az hamarabb kinyírja. Másodsorban a kerék sugarán már egész jól meg lehet kottyantani egy csapágyat,így inkább biztosra mennek. Ott is van a csapágynak feszítése, ami kiiktatja a csapágyhézagot,csak be van kalkulálva és nem szabályozható.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
egyébként ezeknek a csapágyaknak legtöbbször, ha nem rommáázik és kimos minden kenést a víz, általában nem a futásból eredő kopás a halála, hanem az út felől érkező felütések minden egyes döccenő esetén (barokkos túlzással

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3862
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.

Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.
Re: Kerékpározás
sok esetben a csapágyhézag nagyon minimális, kézzel nem is érezhető, de létező dolog (ahogy minden olyan helyen, ahol illesztünk és főleg,ahol kenünk és persze cél a szabad mozgás). Ahol van állítási lehetőség, jobban be lehet ezt lőni.pärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:25Az új csapágyaknak lehet némi játéka, ami beépítés után optimális esetben eltűnik, mivel a külső gyűrű kissé összenyomódik a fészekben - ha nyomódik. Ha tág a fészek, könnyen "beleesik" a csapágy, na akkor jól jöhet az a tengelyirányú állítási lehetőség.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
egyik srác vett valami fura karbonkereket angliából (ránézésre kínai agy és felni volt összeszerelve, de angol cég volt), egész olcsón. aztán amikor kicserélgettük a csapágyat, kiderült miért volt annyi

Pontosabban ott az lett,hogy nem tekertünk be mindent tövig,amíg lehetett,hanem hagytunk rá. A vázba betéve és beszorítva így jó lett. De ez elég necces megoldás.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6103
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7506
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3862
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Az új csapágyaknak lehet némi játéka, ami beépítés után optimális esetben eltűnik, mivel a külső gyűrű kissé összenyomódik a fészekben - ha nyomódik. Ha tág a fészek, könnyen "beleesik" a csapágy, na akkor jól jöhet az a tengelyirányú állítási lehetőség.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
Re: Kerékpározás
ha van apró kottyanása, ami a csapágyhézagból (golyók és golyópálya) fakad, azt lehet (és kell) vele eltüntetni. ugyanígy, kisebb kopást el lehet, de akkor már kell kezdeni gyűjteni a következő csapágyszettreasebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 14:52Revitől, mint fémipari ÉS géptan ismeretekkel rendelkező keréképítő mestert kérdezném, hogy egy mélyhornyú radiális golyóscsapágy axiális feszesség állításának mi a "zértelme"? Előre is köszönöm!![]()

(jóvanna, értem. új csapágyak voltak, kb 20 km-el

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6103
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7506
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Revitől, mint fémipari ÉS géptan ismeretekkel rendelkező keréképítő mestert kérdezném, hogy egy mélyhornyú radiális golyóscsapágy axiális feszesség állításának mi a "zértelme"? Előre is köszönöm! 

Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Kerékpározás
ilyen Experted van? ez nem galléros... ezeknél csak annyi van,amit ráhúznak... Valamikor a Sram S40-em volt hasonló rendszerű. A szervizben nem tudták megoldani a csapágycserét rendesen. vagy kottyant,vagy szorult,de már lövésem sincs,hogy sakkoztam ki,hogy jó lett, de türelemjátékkal sikerült... Nagyon régen volt. De ezek általában ki vannak mérve,hogy csak addig lehet húzni,hogy pont jó legyen. kérdés,behúzták e rendesen a helyére a csapágyat. egy-két tized már okozhat szorulást. a csapágyak holtjátéka elég minimális szokott lenni. De úgyis cserés lesz. ez meg jó lesz tartaléknak, meg xarabb időben.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad, nem sokáig bírta. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jó szarul forog. Sírok, amikor a kezembe megforgatom. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
https://www.theoddspoke.com.au/merida-e ... d-wheelset

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
az iparinál ara kell ügyelni, hogy inkább kell az a kiszedő és behúzó szerzszám, mint kiütögetni. Nemrég pl olyan kerékkel találkoztam, amiből vélhetően mindig kikalapálták a csapágyat,meg be és az agytest belső palástja kikopott (ahova a csapágy külső gyűrűje befekszik). ilyenkor csak az átfúzés segít. Persze,lehet kis ideig játszani a tömítős zsírokal/kencékkel ilyen esetekben a csapágy külső gyűrűjén, de jobb megelőzni a bajt. A behúzók és kiszedő szerszámok viszonylag billenésmentesen hűzzák ki a csapágyat a szimmetriatengelyel párhuzamosan. Nyilván minden ki és behúzás mikronokat koptatni fog azon a belső fészken, de ezt azért kenéssel lehet minamalizálni.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad nem sokat bírt. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve a kereket. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jól szarul forog. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
Ami hatalmas előnye, az az ára és valóban, kis gyakorlattal is elvégezhető.
sajna nem ismerem a meridák csapágyazási rendszerét, de sok olyan iparis van,ami kézben xarul forog, de betéve kap egy olyan erővektort, ami felengedi a csapágyat és szabadabban mozog. Ha megnézel egy Mavic kereket, vagyis régen,amiket én láttam, azok is elég fogósan mozogtak kézben, aztán amikor kell, mennek.
Ha ezen is van feszítőcsavar, lehet azt húzták túl... annak is van egy "hatalmas" trükkje:
Amikor be van állítva vele a megfelelő csapágyfeszesség, kb 10°-ot vissza kell lazítani,mert amikor a hasított anya rögzítő csavarját meghúzzuk, akkor kapjuk azt a feszítést,amit erdetielg szerettünk volna belőni. Ha ezt a 10 fokos visszalazítást nem csinálták meg a rögzítés előtt,akkor szorul a csapágy. Kérdés,ez ilyen "galléros" állítós e.
jut eszembe, itt van erről egy videó. 1:20 körül mutatja a lényeget, ha amit leírtam nem teljesen érthető... Ezt a lépést sokan kihagyják és nyilván nem csak a Vision kereket sajátja, de ez van kéznél. Egyébként ez igaz a kónuszos kerekek feszességének beállítására is. A 10°se kőbevésett, idővel kialakul és megy érzésre, mennyit is kell. a Legvégső finomhangolás a kis szorítócsavar meghúzúsával egész precízen megoldható.
youtu.be/4YCtodWV2Yc
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu