Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6125
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7546
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4987
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Az új csapágyaknak lehet némi játéka, ami beépítés után optimális esetben eltűnik, mivel a külső gyűrű kissé összenyomódik a fészekben - ha nyomódik. Ha tág a fészek, könnyen "beleesik" a csapágy, na akkor jól jöhet az a tengelyirányú állítási lehetőség.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
Re: Kerékpározás
ha van apró kottyanása, ami a csapágyhézagból (golyók és golyópálya) fakad, azt lehet (és kell) vele eltüntetni. ugyanígy, kisebb kopást el lehet, de akkor már kell kezdeni gyűjteni a következő csapágyszettreasebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 14:52Revitől, mint fémipari ÉS géptan ismeretekkel rendelkező keréképítő mestert kérdezném, hogy egy mélyhornyú radiális golyóscsapágy axiális feszesség állításának mi a "zértelme"? Előre is köszönöm!![]()

(jóvanna, értem. új csapágyak voltak, kb 20 km-el

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6125
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7546
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Revitől, mint fémipari ÉS géptan ismeretekkel rendelkező keréképítő mestert kérdezném, hogy egy mélyhornyú radiális golyóscsapágy axiális feszesség állításának mi a "zértelme"? Előre is köszönöm! 

Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Kerékpározás
ilyen Experted van? ez nem galléros... ezeknél csak annyi van,amit ráhúznak... Valamikor a Sram S40-em volt hasonló rendszerű. A szervizben nem tudták megoldani a csapágycserét rendesen. vagy kottyant,vagy szorult,de már lövésem sincs,hogy sakkoztam ki,hogy jó lett, de türelemjátékkal sikerült... Nagyon régen volt. De ezek általában ki vannak mérve,hogy csak addig lehet húzni,hogy pont jó legyen. kérdés,behúzták e rendesen a helyére a csapágyat. egy-két tized már okozhat szorulást. a csapágyak holtjátéka elég minimális szokott lenni. De úgyis cserés lesz. ez meg jó lesz tartaléknak, meg xarabb időben.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad, nem sokáig bírta. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jó szarul forog. Sírok, amikor a kezembe megforgatom. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
https://www.theoddspoke.com.au/merida-e ... d-wheelset

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
az iparinál ara kell ügyelni, hogy inkább kell az a kiszedő és behúzó szerzszám, mint kiütögetni. Nemrég pl olyan kerékkel találkoztam, amiből vélhetően mindig kikalapálták a csapágyat,meg be és az agytest belső palástja kikopott (ahova a csapágy külső gyűrűje befekszik). ilyenkor csak az átfúzés segít. Persze,lehet kis ideig játszani a tömítős zsírokal/kencékkel ilyen esetekben a csapágy külső gyűrűjén, de jobb megelőzni a bajt. A behúzók és kiszedő szerszámok viszonylag billenésmentesen hűzzák ki a csapágyat a szimmetriatengelyel párhuzamosan. Nyilván minden ki és behúzás mikronokat koptatni fog azon a belső fészken, de ezt azért kenéssel lehet minamalizálni.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad nem sokat bírt. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve a kereket. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jól szarul forog. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
Ami hatalmas előnye, az az ára és valóban, kis gyakorlattal is elvégezhető.
sajna nem ismerem a meridák csapágyazási rendszerét, de sok olyan iparis van,ami kézben xarul forog, de betéve kap egy olyan erővektort, ami felengedi a csapágyat és szabadabban mozog. Ha megnézel egy Mavic kereket, vagyis régen,amiket én láttam, azok is elég fogósan mozogtak kézben, aztán amikor kell, mennek.
Ha ezen is van feszítőcsavar, lehet azt húzták túl... annak is van egy "hatalmas" trükkje:
Amikor be van állítva vele a megfelelő csapágyfeszesség, kb 10°-ot vissza kell lazítani,mert amikor a hasított anya rögzítő csavarját meghúzzuk, akkor kapjuk azt a feszítést,amit erdetielg szerettünk volna belőni. Ha ezt a 10 fokos visszalazítást nem csinálták meg a rögzítés előtt,akkor szorul a csapágy. Kérdés,ez ilyen "galléros" állítós e.
jut eszembe, itt van erről egy videó. 1:20 körül mutatja a lényeget, ha amit leírtam nem teljesen érthető... Ezt a lépést sokan kihagyják és nyilván nem csak a Vision kereket sajátja, de ez van kéznél. Egyébként ez igaz a kónuszos kerekek feszességének beállítására is. A 10°se kőbevésett, idővel kialakul és megy érzésre, mennyit is kell. a Legvégső finomhangolás a kis szorítócsavar meghúzúsával egész precízen megoldható.
youtu.be/4YCtodWV2Yc
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13978
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad, nem sokáig bírta. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jó szarul forog. Sírok, amikor a kezembe megforgatom. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.
Egyébként meg jó szarul forog. Sírok, amikor a kezembe megforgatom. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Mondjuk a CULT csapágyak esetén elég konkrétan lehet tudni, mit akartak a mérnökök, ettől függetlenül senkit nem biztatnék arra, hogy CULT, vagy USB csapágynak essen neki, még utánhúzásnak, de újrakenésnek se (vagy főleg ne)Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 12:23Az a baj a Youtube-on terjedő "oktató" videók nagy részével, hogy sosem tudhatod, mennyire szakszerű az, amit művelnek. Nyilván akinek van némi affinitása az el tudja dönteni, de általában nem az. Aztán szerencsétlen júzer meg pislog, mint hal a szatyorban, amikor kuka a 200 EUR-os csapágykészlete, vagy más egyéb szuperül meghekkelt kütyüje. Mer' a mérnökök úgy sem tudják mit terveztek, nem tudták belőle kihozni a benne rejlő potenciált, stb-stb.
ezek nagyon finom rendszerek és nem fog menni kalapáccsal. kell az összes célszerszám hozzá és nem árt a gyakorlat. Az se baj, ha az illetőnek vannak fémipari és/vagy géptan ismeretei, hogy értse is, mit akart a költő, amikor megalkotott egy CULT rendszert.
Apró kis részletkere elég, ha nem figyel a szerelő és máris kukaéretté nyilvánít egy ilyen kereket, holott semmi baja, csak nem érti, hogy épül fel. A csatolt képen lévő kis kúpos alátétek (nyilakkal jelölve) a beállítást követően teljesen beékelődnek a tengely és a könuszgyűrű közé és utána az onnan nem akar kimoccanni, de befele semmiképp nem megy. Ha valaki csak lazán után akarja állítani a rendszert és elkezdi a csapágyfeszítő-csavart (HB-BO119 vagy FH-BO019) tekerni befele, az nem fog menni sehova, mert ez az alátét annál jobban be fogja ékelni a csapágygyűrű-tengely kapcsolatot. Ezt az egész rendszert, egy egyszerű, párszszáados kottyanás esetén is teljesen vissza kell bontani, ezt az "éket" kiszedni, de nem fog könnyen jönni. Tűhegyes kampókka lehet kibogarászni, esetleg egy picit lehet, finoman gumikalapáccsal, aprókat kocogttatva tehermenetesíteni ezt az ékkötést. A tengelyt kiütni ugyanúgy nem szabad, mert ez az alátét akkor a tengelyben tesz kárt, annak felületét, ahol beékelődött, koptatni fogja. Ez egy ipari csapágyas megoldás estén elég egyszerű. A szorítóanyán kicsit bentebb tekerünk és kész van. De ez csak az utánállítás. Ha a csapágy egyébként szépen fut, mindezt úgy kell eljátszani, hogy a csapágyba szennyeződés ne kerüljön be. Ezeknek addig jó, míg hozzá nem nyúlunk

Egyébként, ha jól meg van csinálva, nagyon szépen fut és tartós a kenés. A porvédelem is rendben van, de aki nagyon esős vidéken él, az agybajt fog kapni egy ilyen kerékszettől

Persze,egyéb dolgokra is figyelni kell, mivel kenjük a rotort (van speckó rotorzsír,ami a tömítést se támadja meg) és az lehetőleg ne tudjon a csapágyak közelébe férkőzni. Az összes leszedett alkatrész közé az oda megfelleő zsírt kell betenni,hogy a következő szétszedés is összejöjjön. Axxem, 4 féle zsírt (kenőanyagot) használok pl egy hátsó agyhoz, de van,aminek csak korrózióvédelmi szerepe van(lásd, következő szétszedés).
Miért jók akkor ezek? Igazából nekem már bekötött szemmel megy a dolog. Szeretem ezt a kónuszos megoldást ,elég finoman be lehet állítani. Gyorsabb lesz e, mint más rendszerű kerék? Tudja a fene. Valamit biztos számít, de vélhetően nem ezen múlik. Műszaki szemmel mindenképp egy sokkal szebb megoldás, mint egy sima ipari csapágy alkalmazása és bár drágább sokkal (tényleg elég butikára van


Szalon egyébként el tudja mondani, volt e változás az USB után betett CULT-al. De arról is tudna mesélni, a szervizben hogy vágták haza a teljes kerekét egy egyszerűnek tűnő csapágycsere kapsán.
Jómagam, ha CULT-ot is hoznak oda, megkérdezem, mit akar bele, zsírt, vagy olajat. Nekem jobb a zsír, ritkábban hozzák átnézni, de amit a kedves vendég kíván


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13978
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Az a baj a Youtube-on terjedő "oktató" videók nagy részével, hogy sosem tudhatod, mennyire szakszerű az, amit művelnek. Nyilván akinek van némi affinitása az el tudja dönteni, de általában nem az. Aztán szerencsétlen júzer meg pislog, mint hal a szatyorban, amikor kuka a 200 EUR-os csapágykészlete, vagy más egyéb szuperül meghekkelt kütyüje. Mer' a mérnökök úgy sem tudják mit terveztek, nem tudták belőle kihozni a benne rejlő potenciált, stb-stb.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
látod, te is boomer vagypärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 11:45Revi, ezt a kerék horrort szedd már le!revox írta: ↑2025.04.10., csüt. 10:12
...ez a láncolaj, két csepp. a műszerolaj még pörgősebb(próbáljátok így megpörgetni a tengelyt. ennyi az előnye. de tekerve nem tudom, mit hoz. őszintén, nem érzek difit, igaz, USB-m 35-ös van csak, CULT meg 50-es. lejtőn az biztos,hogy nagyon gurul). igen,ez így "csörög". a kerámia hangja. Engem idegesített
ezt is szétszedtem újra és kapott még vagy 3 csepp olajat, úgy csendesebb. de létező jelenség... az én műszaki -öreg- vénámnak ez a hang kenetlenséget jelez, pedig nem,de a bogarakkal nincs mit kezdeni
![]()
https://www.youtube.com/shorts/MlNsutcH ... ture=shareMár raktad be korábban, akkor is összeszartam magam az ijedtségtől, mikor a semmiből felordított az a kenetlen csapágy.
A csapágy felületi minőségének van valamennyi jelentősége a gördülési ellenállásban - bár biztos vagyok benne, hogy nagyságrenddel kevesebb, mint ami indokolná ezeknek a butik cuccoknak az árát - de a kenőanyag viszkozitásának jóval kevesebb. Annyi semmiképp, hogy érdemes lenne ilyen híg izékkel gyötörni.
Ha valakit nagyon aggaszt a zsírok belső ellenállása, akkor érdemesebb a mennyiseget csökkenteni: tömített gyapágyaknál egy filmréteg is elég lehet, egy jó zsír nem préselődik ki és tartósan tapad a fémen.


nyugi,adtam még neki olajat


egyébként most néztem, 2020. július 1-én tettem fel ezt a videót. Utána még tettem bele pár csepp olajat, azóta nem volt szétszedve, nem kell. Nem megy annyit,mint más alatt és súlyban se adok neki olyan terhelést, de az lassan 5 év...
"The Campagnolo upgrade / repair kit consists of 2 CULT bearings and is suitable for Record hubs with 17 mm oversize axle, e.g Campagnolo Zonda, Bullet, Bora or Hyperon as well as Fulcrum Racing 3, Red Wind or Racing Zero wheels.
CULT™ is the combination of the highest quality ceramic ball bearings available on the market and races made of Cronitect® chromium stainless steel, i.e. the technological wonder made by the German company Schaeffler.
Ceramic ball bearings make it possible to reduce friction to the minimum and maintain consistent performance over time; bearing races made of Cronitect® with thermochemical surface treatment make the sliding surface of the bearings extremely hard and resistant to wear.
But that's not all. Friction of the wheel and crankset is extremely reduced thanks to the minimal lubrication system required by CULT™: only a thin film of oil in the place of the grease traditionally used."
https://www.bike24.com/p286983.html
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4987
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Revi, ezt a kerék horrort szedd már le!revox írta: ↑2025.04.10., csüt. 10:12
...ez a láncolaj, két csepp. a műszerolaj még pörgősebb(próbáljátok így megpörgetni a tengelyt. ennyi az előnye. de tekerve nem tudom, mit hoz. őszintén, nem érzek difit, igaz, USB-m 35-ös van csak, CULT meg 50-es. lejtőn az biztos,hogy nagyon gurul). igen,ez így "csörög". a kerámia hangja. Engem idegesített
ezt is szétszedtem újra és kapott még vagy 3 csepp olajat, úgy csendesebb. de létező jelenség... az én műszaki -öreg- vénámnak ez a hang kenetlenséget jelez, pedig nem,de a bogarakkal nincs mit kezdeni
![]()
https://www.youtube.com/shorts/MlNsutcH ... ture=share

A csapágy felületi minőségének van valamennyi jelentősége a gördülési ellenállásban - bár biztos vagyok benne, hogy nagyságrenddel kevesebb, mint ami indokolná ezeknek a butik cuccoknak az árát - de a kenőanyag viszkozitásának jóval kevesebb. Annyi semmiképp, hogy érdemes lenne ilyen híg izékkel gyötörni.
Ha valakit nagyon aggaszt a zsírok belső ellenállása, akkor érdemesebb a mennyiseget csökkenteni: tömített gyapágyaknál egy filmréteg is elég lehet, egy jó zsír nem préselődik ki és tartósan tapad a fémen.
Re: Kerékpározás
Szalonnál a pont, 19-es. 2024. év elején vette, akkor még nem volt 23-as. lehet arra vált...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
köszi,..

itt egy nagyon picit pontosítanék. a csapágyak az usb-ben is kerámiák, ránézésre én nem látok eltérést, szerintem a kosár,minden egyezik, viszont a gördőlúkónuszok az ULTRA esetén brutálisan keményre felületkezeltek és nagyon simák (de az USB se panaszkodhat). Ez annyi előnyt jelent, hogy amíg az USB-t speckó kerámiazsírral érdemes kenni, addig az ULTRA esetén két csepp múszerolaj kell csak a csapágyba,ami filmet képez és brutálisan forog, minimális súrlódással. Ez valamikor a görkorisoktól lesték el,akik a jobb gurulás érdekében elhagyták a kenőzsírokat és olajokkal kezdtek gurulni. CSak a görkorinál,gördeszkánál a könnyen bejutó por miatt ez szinte minden etap utáni takarítást kért és újraolajozást. A bicajkerekek, szerencsére ettől sokkal zártabb rendszerek és nem igényelnek a CULT csapágyak se sűrűbb karbantartást, mint az USB. BEvallom, én a CULT-ba se műszerolajat teszek, inkább híg láncolajat. elvileg elég kell legyen a műszerolaj, de, na.... ez az én begyógyulásom,hogy picit vastagabbat teszek bele

USB hack...
Amit írtál, az is működik, de aki ért a csapágyak szétszedéséhez, meg van kedve, megkenheti az USB-t is olajjal, csak sűrűbben kell takarítani, mint a CULT-ot. az USB könuszgyűrűjének anyaga valamivel lazább szerkezetű,így a fémrészecskék gyorsabban levállnak róla. De az se kéri a hetenkénti takarítást. De jobb a békesség, meg kell kenni kerámiazsírral, az a biztos, vagy akkor csere. Elég a belső és kúpos csapágycsészét (többi egyezik az USB-vel), de külön megvéve se sokkal olcsóbb, mint csomagban a komplett csapágy: belső csapágycsésze, golyóskosár golyókkal, külső kónuszgyűrű, porvédő).
a harmadik campa/fulcrum könuszos csapágy már acélgolyós, de ezt főleg a Fulcrum 3-ba, talán 1-be(?) és a ... nem jut eszembe a neve, Zonda-ban voltak... Előfordulnak régi Bora és Speed kerekekben is (Akkor még az ULTRA szócska valóban elválasztotta a keráémiát az acéltől ,de ezek a kerekek hozzánk nem értek ide, max néhány szett,amit kintről behoztak valamikor), illetve használtan bármiben, ahova sajnálták a pénzt a kerámiásra

ez a láncolaj, két csepp. a műszerolaj még pörgősebb



https://www.youtube.com/shorts/MlNsutcH ... ture=share
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
megkérdezem, melyik széles... de akkor ez is 19 lesz valsz
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1498
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Kerékpározás
Hát... ha már kérdeztél...revox írta: ↑2025.04.10., csüt. 08:55én se annak szántam, csak gyors közreadtam. haver ma reggel küldte. minden évben új bicajt vesz, gondolom most megint váltott valamit és ilyenkor kiszórja a "régi"-t. megláttam az árat, akit érdekel, ennyiért ez elég kedvező, csak szóltam. szerintem már a 3ezer eurót nyaldossa a WTO. viszont,ha valakit érdekel, nem tudom centrírozni. nem tudom betenni az állványba az átütös kereket. ha valakinek kell,adok egy telszámot,aztán megebszélitek. nekem a végső árat mondta, nemtom mennyiért hirdeti facebook trithlonos és egyéb hirdetőkben.
...
most nézem, lentebb ment az ára... csak 2450... azt nem értem, itt USB csapágyakat írnak,de én ebben CULT-ra emlékszem. de akkor lehet rosszul...
https://www.campagnolo.com/us-en/bora-w ... WTO60.html
edit: egy peremes szettet találtam amagicbike-nál,az volt 550ezer![]()
a faxt... a tárcsást is annyiért adják... akkor passz, mennyire jó vétel...
https://magicbike.hu/termek/campagnolo- ... erekszett/
Szalon tudja megmondani akkor, mi az igazság...

Létezik a WTO és a WTO ultra. A sima WTO USB csapágyas, a WTO ultra kerámia. Ami jó, hogy a sima WTO-t lehet upgradelni a gyári kerámia csapággyal (én ezt meg is tettem az enyémmel ~ 250 EUR+munkadij, ha nem tudod magadnak megcsinálni)
Ezeket kb 1 éve frissitették és mind a kettő modellből már új verzó van ezért a régieket - ami a hirdetett is- most jó árakon be lehet szerezni még itt-ott. A sima WTO-t 900 EUR körül ki lehetett fogni, a WTO ultra meg kb 1300-1400 EUR között van/volt. (nem nézeggettem mostanában) Szóval ilyen árak mellett az ultra WTO nagyon jó vétel szvsz.
A régi verziók 19mm-es belső peremszélességgel rendelkeznek, az újak má 23mm-esek, igy az új verziókat inkább 28-35mm-es gumikhoz javasoltak. Ha 23-26mm-es gumival akarsz menni, akkor a régi verzió jobb lehet.
Viszont a szélesebb új verziók ~100g-al könnyebbek lettek, azaz az új sima WTO gyakorlatilag könnyebb lett a régi WTO ultránál! De itt a full lista, ha valakit érdekel:
- Csatolmányok
-
- Campa.jpg (25.62 KiB) Megtekintve 321 alkalommal
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Kerékpározás



avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
szerintem ezek már 23-asok. de nem annyira követtem a WTO-t. bespájzoltam sima Borákből, WTO-t meg főleg tárcsást láttam,azt is csak a csapágyakat néztem át. 50 fölé még nem mentem, de Peti az év egyik felét Ausztriában tölti. Az biztos, hogy a Vengével és ezzel a kerékkel, síkon elég gyors volt és tudtommal nincs kisebb kereke, ezzel mászkál Ausztriában is. de nekem biztos nagy lenne, nincs erőm beforgatni. Ezekhez a kerekekhez kell az izom a megfelelő perdület felvételéhez. Neked, Sebinek, Atinak megvan, de szeritnem Szalon is ilyesmit hajt (de neki van több). Géza kereke nem emlékszem mekkora. A magamfajta girnyóknak a 40-45 az optimális. 35 és 50-eseim vannak.Azért még az 50essel elboldogulok,de át kellett rá szokni a lábamnak, időbe telt.
ami a hátulütője, azért Borákkal,amikor pukkantak vesenyen a kölykök, volt hétvége, hogy hármat törtek össze, sima ráfutásos, vagy belerongyolásos ütközésnél. De azok az 1200gramm körüli Borák voltak. Itt a WTO-t kicsit combosabbra tervzeték és az ULTRA esetén látom,hogy jelentőseb könnyítés van. vélhetően az se okoz problémát,nem száguldozunk 100 fős mezőnyben, de a karbonos mesélte, hogy menne rá még egy réteg karbon, sokkal strapabírobbak lennének és kb 20 dekát jelentene/szett, csak az leírva már 200 gramm és a számháboró ezt nem tűri meg.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
ja,van külön ultra... az már 3700 juró... fog a cerka... de ez más,mint a fotón lévő. akkor az sima WTO
https://www.campagnolo.com/hu-en/bora-u ... C23DB.html
akkor lehet a fulcrum speddel kevertem, az is volt nálam átnézni,mikor eladta (ezt meg vette). az tuti,hogy CULT volt...
https://www.campagnolo.com/hu-en/bora-u ... C23DB.html
akkor lehet a fulcrum speddel kevertem, az is volt nálam átnézni,mikor eladta (ezt meg vette). az tuti,hogy CULT volt...

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13978
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Egyébként most, hogy a Wilier megvette a Miche-t, ott is eléggé belefejlesztettek. Mondjuk árban is. 

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13978
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A 60-as kerék már eléggé hardcore. Meg az is kár, hogy lemaradtak 19 mm-nél, miközben a trend már szélesedik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
én se annak szántam, csak gyors közreadtam. haver ma reggel küldte. minden évben új bicajt vesz, gondolom most megint váltott valamit és ilyenkor kiszórja a "régi"-t. megláttam az árat, akit érdekel, ennyiért ez elég kedvező, csak szóltam. szerintem már a 3ezer eurót nyaldossa a WTO. viszont,ha valakit érdekel, nem tudom centrírozni. nem tudom betenni az állványba az átütös kereket. ha valakinek kell,adok egy telszámot,aztán megebszélitek. nekem a végső árat mondta, nemtom mennyiért hirdeti facebook trithlonos és egyéb hirdetőkben.
...
most nézem, lentebb ment az ára... csak 2450... azt nem értem, itt USB csapágyakat írnak,de én ebben CULT-ra emlékszem. de akkor lehet rosszul...
https://www.campagnolo.com/us-en/bora-w ... WTO60.html
edit: egy peremes szettet találtam amagicbike-nál,az volt 550ezer

a faxt... a tárcsást is annyiért adják... akkor passz, mennyire jó vétel...
https://magicbike.hu/termek/campagnolo- ... erekszett/
Szalon tudja megmondani akkor, mi az igazság...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13978
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8913
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Nekem van pár kulacstartóm elfekvőbe. De nem apróhirdetés, így nem teszem fel ide. 
Pedig van citromsárga is, milyen jól menne az SMP nyereghez!

Pedig van citromsárga is, milyen jól menne az SMP nyereghez!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Bora wto 60 +szelep.
3-4ezret ment kb, hobbista
400ezer
3-4ezret ment kb, hobbista
400ezer
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
11 órás indulásra szavazok.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Re: Kerékpározás
A parkoló alkalnas mindenre :)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu