Mondjuk a CULT csapágyak esetén elég konkrétan lehet tudni, mit akartak a mérnökök, ettől függetlenül senkit nem biztatnék arra, hogy CULT, vagy USB csapágynak essen neki, még utánhúzásnak, de újrakenésnek se (vagy főleg ne)Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 12:23Az a baj a Youtube-on terjedő "oktató" videók nagy részével, hogy sosem tudhatod, mennyire szakszerű az, amit művelnek. Nyilván akinek van némi affinitása az el tudja dönteni, de általában nem az. Aztán szerencsétlen júzer meg pislog, mint hal a szatyorban, amikor kuka a 200 EUR-os csapágykészlete, vagy más egyéb szuperül meghekkelt kütyüje. Mer' a mérnökök úgy sem tudják mit terveztek, nem tudták belőle kihozni a benne rejlő potenciált, stb-stb.
ezek nagyon finom rendszerek és nem fog menni kalapáccsal. kell az összes célszerszám hozzá és nem árt a gyakorlat. Az se baj, ha az illetőnek vannak fémipari és/vagy géptan ismeretei, hogy értse is, mit akart a költő, amikor megalkotott egy CULT rendszert.
Apró kis részletkere elég, ha nem figyel a szerelő és máris kukaéretté nyilvánít egy ilyen kereket, holott semmi baja, csak nem érti, hogy épül fel. A csatolt képen lévő kis kúpos alátétek (nyilakkal jelölve) a beállítást követően teljesen beékelődnek a tengely és a könuszgyűrű közé és utána az onnan nem akar kimoccanni, de befele semmiképp nem megy. Ha valaki csak lazán után akarja állítani a rendszert és elkezdi a csapágyfeszítő-csavart (HB-BO119 vagy FH-BO019) tekerni befele, az nem fog menni sehova, mert ez az alátét annál jobban be fogja ékelni a csapágygyűrű-tengely kapcsolatot. Ezt az egész rendszert, egy egyszerű, párszszáados kottyanás esetén is teljesen vissza kell bontani, ezt az "éket" kiszedni, de nem fog könnyen jönni. Tűhegyes kampókka lehet kibogarászni, esetleg egy picit lehet, finoman gumikalapáccsal, aprókat kocogttatva tehermenetesíteni ezt az ékkötést. A tengelyt kiütni ugyanúgy nem szabad, mert ez az alátét akkor a tengelyben tesz kárt, annak felületét, ahol beékelődött, koptatni fogja. Ez egy ipari csapágyas megoldás estén elég egyszerű. A szorítóanyán kicsit bentebb tekerünk és kész van. De ez csak az utánállítás. Ha a csapágy egyébként szépen fut, mindezt úgy kell eljátszani, hogy a csapágyba szennyeződés ne kerüljön be. Ezeknek addig jó, míg hozzá nem nyúlunk

Egyébként, ha jól meg van csinálva, nagyon szépen fut és tartós a kenés. A porvédelem is rendben van, de aki nagyon esős vidéken él, az agybajt fog kapni egy ilyen kerékszettől

Persze,egyéb dolgokra is figyelni kell, mivel kenjük a rotort (van speckó rotorzsír,ami a tömítést se támadja meg) és az lehetőleg ne tudjon a csapágyak közelébe férkőzni. Az összes leszedett alkatrész közé az oda megfelleő zsírt kell betenni,hogy a következő szétszedés is összejöjjön. Axxem, 4 féle zsírt (kenőanyagot) használok pl egy hátsó agyhoz, de van,aminek csak korrózióvédelmi szerepe van(lásd, következő szétszedés).
Miért jók akkor ezek? Igazából nekem már bekötött szemmel megy a dolog. Szeretem ezt a kónuszos megoldást ,elég finoman be lehet állítani. Gyorsabb lesz e, mint más rendszerű kerék? Tudja a fene. Valamit biztos számít, de vélhetően nem ezen múlik. Műszaki szemmel mindenképp egy sokkal szebb megoldás, mint egy sima ipari csapágy alkalmazása és bár drágább sokkal (tényleg elég butikára van


Szalon egyébként el tudja mondani, volt e változás az USB után betett CULT-al. De arról is tudna mesélni, a szervizben hogy vágták haza a teljes kerekét egy egyszerűnek tűnő csapágycsere kapsán.
Jómagam, ha CULT-ot is hoznak oda, megkérdezem, mit akar bele, zsírt, vagy olajat. Nekem jobb a zsír, ritkábban hozzák átnézni, de amit a kedves vendég kíván

