A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Én azt mondom a kábelemről, hogy ez tökéletesen kiegyenlített hangú. Valaki beteszi a rendszerébe és elpanaszolja mindenkinek, hogy felborult a hangkép, pl. sok lett a magas. Igen ám, de mi van akkor, ha ezt a rendszer egy másik vagy éppen több eleme okozza?
Benne van a pakliban.
Neked, aki kábeleket gyárt tudnod kell, hogy egy ( nagyon ) jó kábel, még ha önhibáján kívül meg is borítja kicsit a korábban összebarkácsolt, megszokott hangzási ballanszt, sok más, az egész rendszerre gyakorolt pozitív tulajdonságai miatt hozza a " kötelezőt ", jobban szól tőle a rendszer.
HA elbillent a ballansz, az apróságokkal mindig korrigálható...
Na de pont erről beszéltem! Mi a garancia arra, hogy az a "jó" balansz, amit mondjuk te annak tartasz? Vagy én. Semmi.
Pont a tavalyi találkozón az Audioforum-ban szembesültem többedszerre is azzal milyen ízlés-hallásbeli eltérések lehetnek személyenként. Ami valakinek tetszett azt más hallgathatatlannak titulálta, de igazán "szakmailag" nem tudta megmagyarázni miért. Na meg az első Audio Expo-n is ahol a standomnál kipróbáltam egy valaki által odahozott és agyondicsért fejhallgatót (ami megjegyzem sokkal olcsóbb volt, mint amihez hasonlítottuk) és nem értettem a tulajdonosa miért van annyira elragadtatva tőle. Aztán a végén megegyeztünk annyiban, hogy a maga árszintjén teljesen jó. És itt ugrik a majom a vízbe, mert sajnos sokan, akiknek nincs elég tapasztalatuk drágább illetve a sajátjuktól eltérő rendszerekkel, egyszerűen rossz mértékkel mérnek. Simán előfordulhat, hogy egy jó kábel egy "rossz" rendszerben helytelen megítélést kap, mert a jóságok mellett a hibákat is előhozza amik sokkal zavaróbbak lehetnek, mint a nyereség. Na ezt nem tudják sokan megemészteni és ebből adódnak a félrevezető véleményezések. Én, munkámból kifolyólag, sok helyen megfordulok kábeltesztelés okán és tisztában vagyok vele. Azonban a legtöbb helyen egy jó kábel mindig pozitív irányba billenti a mérleg nyelvét.
... egyformán "gyenge" minden pontjában és a végeredmény egy olyan berendezés,amit igaz,csak görgőzni használok (szobabickli népiesen), de nem akadály neki egy Motörhead koncert (takt), de nemrég kipróbáltam Bach-al és mondanám, hogy meglepődtem, ha ma kezdtem volna, de tudtam, mi fog történni: gond nélkül letolta azt a csemballós lemezt,amit nemrég @chord ajánlására vettem meg.
A csembalónál, vagy más, felhang-érzékeny hangszernél az van, hogy a kicsi krumpli rendszereken olykor meglepően jó hang lesz. Akár autóhifin is. Mert ezeket a balhés részeket egyszerűen lenyelik, nem sugározzák le, jótékonyan hagyják, hogy a hallásunk kipótolja a hiányzó részt. És ezzel a pótlással jobban járunk.
A 'nagy' rendszerek egy jó vastag része hallgathatatlan csembaló felvételekkel. Ez sajnos tény. Még a túlzó árcédula sem biztosíték. Mert a felhang-hibák, amelyek valamiféle torzítások, vagy jitter, vagy egy rossz drót, vagy a mittudoménmi eredményei, ott sütkéreznek a napon.
A Brothers in Arms vagy a Motörhead ettől még szólhat nagyon megnyerően, jó ritmussal, meg basszussal, meg mindennel, de a csembaló, az egy csalafinta dolog, ott nincs pardon.
Csak kérdezem, a Heed+ Spendor mit tud lesugározni ezekből a felhangokból? Nem lehet, hogy az is krumpli, mint a Navon, csak kicsit nagyobb kupac?
Én valahigy nem étzem ezen a lemezen a bonyolultságot (cserébe unalmas), a nemrég valahol emlegetett Boris Vian ötször hájendebb :)
No igen , de mi lenne az összehasonlítási alap alapja?
Vagyis mihez képest, mert kábelcserével se biztos hogy tudom, hogy szólna élőben a hangszer, főleg aki sose hallott még pl.
(és akkor ott van akusztika és millió más apróság, mint azt tudjuk :) )
Nagyon egyszerű.
Sok dolgot hallottam már élőben, de ilyen kétmanuálos flamand csembalót biztosan nem; ezzel a különös nem temperált eltolt középtónusos hangolással meg 100%, hogy nem. Szóval én sem tudom, hogyan szól a valóságban. De nem azt kell keresni.
Hanem az élményt. A megszólalást. Amelyik tetszik. Mondjuk annyira, hogy nem hallgatsz ilyeneket, sőt, akár maga a darab sem olyan, hogy gyere gombóc, hamm, bekaplak, szóval tökidegen a harctér, - de egy csere után tud annyira gyönyörűen szólni, hogy felkapod rá a fejed, hogy nézzük már meg egyáltalán, mi a csuda ez, ami egyáltalán így tud szólni.
Jómagam jártam már így pl. kortárs zenével. Mentem a hangzás után. Aztán 'meglett' a zene, bement. Volt persze, ami nem, de akkor is őrült jól szólt.
Csembalónál sajnos az van, hogy sok helyen már az is nagy fegyvertény, hogy nem idegesít halálra.
Mert a rossz megszólalás az itt idegesítő, konkrétan. Nem az van, mint a kojaniszkacsinál, hogy pl. picit laposabb a közepe, vagy silányabb a basszus, vagy hogy a művi térmélység csak 2m lett a 6 helyett, hanem az, hogy annyira zavaró, hogy egy erős késztetés van arra, hogy ezt most azonnal ki kellene kapcsolni...
És a hifi ebben nyakig benne van.
A vezetékek is.
Én azt mondom a kábelemről, hogy ez tökéletesen kiegyenlített hangú. Valaki beteszi a rendszerébe és elpanaszolja mindenkinek, hogy felborult a hangkép, pl. sok lett a magas. Igen ám, de mi van akkor, ha ezt a rendszer egy másik vagy éppen több eleme okozza?
Benne van a pakliban.
Neked, aki kábeleket gyárt tudnod kell, hogy egy ( nagyon ) jó kábel, még ha önhibáján kívül meg is borítja kicsit a korábban összebarkácsolt, megszokott hangzási ballanszt, sok más, az egész rendszerre gyakorolt pozitív tulajdonságai miatt hozza a " kötelezőt ", jobban szól tőle a rendszer.
HA elbillent a ballansz, az apróságokkal mindig korrigálható...
Még annyit hogy én könnyebb helyzetben vagyok a hangsugárzóm miatt is,(heed grand enigma)mint sokan mások,mert ezzel nekem nem olyan fontos a tűpontos térábrázolás mint a direkt sugárzóknál,nem is úgy működik a kontstrukció miatt sem.Nekem csak az kell hogy kiegyensúlyozott legyen,legyen egy lendületes és hihető életszerűség a hangzásban,és ezzel együtt egy jó értelemben vett nyersesség is,ami kell pl egy motörhead,vagy bármi más rockzenéhez,meg szerintem egyéb zenékhez is az életszerűség miatt.
A tér nálam olyan mint amit az élő zenénél hallunk,egy kerek egész bárhonnét is hallgatom,tehát nem kell az hogy a drótok precízen és kézzelfoghatóan tárják elém a zenét egy bizonyos pontból hallgatva,és ezen kritériumokat a pro drótok is teljesítik,persze nem mindegyik,keresgélni kell itt is mire összejön a hihetőség,tehát az hogy elhiteti velem a rendszer azt hogy ez így szólhat élőben is,a homogenitás,kiegyensúlyozottság,és persze a tisztaság,mert mosott és lapos hangú pro drótból is sok van.
... egyformán "gyenge" minden pontjában és a végeredmény egy olyan berendezés,amit igaz,csak görgőzni használok (szobabickli népiesen), de nem akadály neki egy Motörhead koncert (takt), de nemrég kipróbáltam Bach-al és mondanám, hogy meglepődtem, ha ma kezdtem volna, de tudtam, mi fog történni: gond nélkül letolta azt a csemballós lemezt,amit nemrég @chord ajánlására vettem meg.
A csembalónál, vagy más, felhang-érzékeny hangszernél az van, hogy a kicsi krumpli rendszereken olykor meglepően jó hang lesz. Akár autóhifin is. Mert ezeket a balhés részeket egyszerűen lenyelik, nem sugározzák le, jótékonyan hagyják, hogy a hallásunk kipótolja a hiányzó részt. És ezzel a pótlással jobban járunk.
A 'nagy' rendszerek egy jó vastag része hallgathatatlan csembaló felvételekkel. Ez sajnos tény. Még a túlzó árcédula sem biztosíték. Mert a felhang-hibák, amelyek valamiféle torzítások, vagy jitter, vagy egy rossz drót, vagy a mittudoménmi eredményei, ott sütkéreznek a napon.
A Brothers in Arms vagy a Motörhead ettől még szólhat nagyon megnyerően, jó ritmussal, meg basszussal, meg mindennel, de a csembaló, az egy csalafinta dolog, ott nincs pardon.
Módfelett nehéz olyan rendszert összerakni, ahol az ember elkezd csembaló lemezeket egyáltalán hallgatni, nemhogy gyűjtögetni.
A revox által említett Bach lemez egy szép hangzású, 'közönségbarát' felvétel, aránylag azért kihívás.
Itt egy nehezebb példa. (A streamelősöknek pár kattintás.) (gondolom).
Kábeltesztelésre kiváló.
Meg arra, hogy ki mit hall hamisnak.:)
pjm kérdésére, fentebb, válaszolva, ha pl. ez a felvétel úgy 'át tud menni' egy kábelen, mert mondjuk pont kábelcsere volt, hogy a hallgatás után irány a net, hogy meg kell venni az eredetit, nem pedig csak a jó minőségű audiofil kiírású CDR-en hallgatni, mert konkrétan akkora hangi gyönyörűség lett, és elkezd fájni nagyon az ár, amit a nepperek sajnos pontosan tartanak, akkor valami jó dolog történt.:)
P.S.
Nekem fél Európa kereste ezt a lemezt annó.... q.vadrága volt... most meg van pont egy példány egy Balaton-szelet áráért....
Nem tudom hogy mi az a szint a hifi kábeleknél ahol már jók vannak minden tekintetben,és nem ezt a mindenképpen mutatni akarok valamit erőltetik,de azok valszeg már lőtávolon kívül eshetnek nekem,na meg a racionális hozzáállásomat is túllépik.
Na, ez egy jó kérdés, de az még mindig nem tisztázott, mi az, hogy minden tekintetben ? / Merhogy olyan nem nagyon van.../
Szerintem meglehetősen széles a mezsgye a " mutatni akarnak valamit " és a " jók minden tekintetben " között.
Mondjuk 10.000 Ft/m - 2000.000 Ft/m...
Előre bocsájtom, soha nem hallottam pro kábeleket, így azokhoz nem tudok viszonyítani.
A ( nagyon ) jól hallgatható hifire szánt 2x3 méteres hsz kábelek nálam 200.000 Ft-nál kezdődnek és kb ott is végződnek, amíg nem találok valahol még 800 ezrest - nem fogok - mert akkor irány a bolt a nagybácsiért.
Ezek persze az én számaim, mások, pl. Revox, ELEX, SM, Mishow és Supravox biztosan máshonnan datálják a hallgatható hsz kábelek hangját.
Gyakran olvasom, hogy egy kábel hozzátesz-elvesz, kiegyenlített.
De mihez képest? Melyik az a kábel amit etalonnak tekinthetünk?
A másik részről nézve. Én azt mondom a kábelemről, hogy ez tökéletesen kiegyenlített hangú. Valaki beteszi a rendszerébe és elpanaszolja mindenkinek, hogy felborult a hangkép, pl. sok lett a magas. Igen ám, de mi van akkor, ha ezt a rendszer egy másik vagy éppen több eleme okozza? Akkor az én kábelem rossz, mert rávilágít a rendszer hibájára? Persze könnyebb egy új kábelt okolni, mint a szeretett hangfalat, erősítőt vagy éppen egy másik kábelt. Na és nyilván az sem mindegy ki mondja. Hiszen tudhatjuk mi milyen az illető szubjektív ízlése illetve a fizikai hallása?
Nyilván más a helyzet akkor mikor valaki összehasonlít, és a különbségeket mondja el. Ez alapján már könnyebb helyzetben van az aki ismeri valamelyik modellt és el tudja "képzelni" a lehetséges változásokat. De még akkor is, minden megállapítás egy adott rendszer, egy adott akusztikai környezet alapján került megállapításra.
Javarészt elmentetek amellett amire irányult volna a kérdésem, miszerint mi alapján hozott meg ( csak a példa kedvéért, lehetne más is) Shimano egy olyan döntést, hogy pro kábel és semmi más (jelenleg). Mi a boldogság okozója egy olcsóbb és egy drágább kábel esetén, mi az indíttatás, és hogy a fenébe nem tudunk más tapasztalatot elfogadni, vagy fél úton megegyezni? Írásban ez nem egyszerű, de remélem lejött.
Én azt szoktam mondani, hogy nem érdemes korlátozni nagyon a lehetőségeket, mert kihagyhatunk valamit, amivel jól járunk. Így aki csak árban gondolkodik, kizár néhány jó lehetőséget is...
Az én esetemben az van amit ELEX is megpendített,miszerint az olcsóbb,(és ez lehet akár feljebb is) hifi drótok mutatni,villantani akarnak valami olyat,és oly módon,ami nekem,na meg a rendszeremnek sem nem jön be.
A pro drótok nem ilyenek,ezekkel egy különösebb hibák nélküli kiegyensúlyozott,és homogén hang jöhet ki,ami ugyan lehet elvesz valamennyit,de ez még mindig jobb mintha hozzá akarna tenni,szerintem.
Próbáltam drágább kábeleket is természetesen,nem is keveset,és ettől jött le ez a vélemény.Azokért meg amik már nem villantani akarnak,jelentsen ez bármit is,ha nem már minden tekintetben jók,én személy szerint nem vagyok hajlandó annyit adni amennyibe kerülnek,annak tükrében meg főleg,hogy tetszik amit hallok a pro drótokkal is.
Persze nem mindegyik jó ezekből sem,a canaretől amit próbáltam,abból a 2s11 hs-nek,és az lv77s digitnek volt a legjobb,a többi ic pár,ezekből is van több,nekem nem jött be.A klotz is volt nálam hs-nek,de az kifejezetten zavaros volt,viszont valamiért ez a canare jó,és hogy miért is lehetnek ilyen drasztikus különbségek közöttük az jó kérdés,de erre választ nem valószínű hogy kideríthetjük,de nem is kell.
Nem tudom hogy mi az a szint a hifi kábeleknél ahol már jók vannak minden tekintetben,és nem ezt a mindenképpen mutatni akarok valamit erőltetik,de azok valszeg már lőtávolon kívül eshetnek nekem,na meg a racionális hozzáállásomat is túllépik.
Kb. 18-20 évvel ezelőtt történt, hogy az egyik fórumtárs elhozta diy rca kábelét, hogy milyen jól szól, és mennyire részletes, aztán bekötöttük, és nagyon megelepődtünk, egy másik emberkével együtt, hogy mennyire laposan szólt, akkor ott nálam, (rendszeremre nem emlékszem, de nem volt kiugróan jó, vhol a házimozi és sztereó körül lézengtem) egy másik fórumtárs (aki egy ideig fejlesztett is ezt azt) kábeléhez képest, ami addig szólt .
Viszont így utólag belegondolva, és a drótos vitákat követve, lehet, tényleg jól szólt nála, akkor ott a saját rendszerében.
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
de bővítem a keretet és legyen három csoport (csak felhasználók. gyártót és kereskedőt hagyjuk ki)
- leszarom a drótokat
- megveszem ami tetszik és nem keresem mi kerül ezen ennyibe (ha véletlen drágább, mint 2 kifli)
- okostojások
Ketteske... remélem.
örülök,höogy értd a viccet és nem vetted magadra
Szerintem az előző kérdésedre az a válasz,hogy zenét hallgatni olcsó drótokkal is lehet és bár elllentmondásosnak látszik,hogy nem ezt teszem, ettől nem vetem el. Amire mindig figyelni kell a homogenitása a drótokhalmaznak. Aztán ,aki megtalálja a számára elegendően informatív rendszert, vagy kábelrendszert, az elvan vele és nem érti, más miért ad annyit érte. A másik véglet nem érti, mások miért nem kíváncsiak a jó drótkra. Csak,mert nem vagyunk egyformák. De vannak bizonyos rendszerek, amelyek meg tudják fogni a zenének pl a ritmusát,ami egy fontos dolog és különösebbben zavaró tortzítás nélkül (ezek azok,amik inkább elhallgatnak információkat,mintsem többet akarnának mutatni) szólnak. Ezekkel lehet leélni egy egész életet is, nem lesz gondba a tulaja.
már sokszor felhoztam példának a Navon mikor-DVD-t. 22ezer forint volt. Nem ér egetverően hájend élmény,de kiegyenlítetten és ami fontos, egyformán "gyenge" minden pontjában és a végeredmény egy olyan berendezés,amit igaz,csak görgőzni használok (szobabickli népiesen), de nem akadály neki egy Motörhead koncert (takt), de nemrég kipróbáltam Bach-al és mondanám, hogy meglepődtem, ha ma kezdtem volna, de tudtam, mi fog történni: gond nélkül letolta azt a csemballós lemezt,amit nemrég @chord ajánlására vettem meg.
Néha olyan, mintha sávot tévesztene, de ez a nagy rendszeren is ilyen. lehet a lemezem selejt, de fülest be és tessék, 22ezer forint, természetesen gatyamadzaggal... hájend-e? nem annyira. Hallgatható? lehet nem jön le,de igen. Jobb a nagyobb rendszer? Végülis, ja... Van e élet az olcsóbb érában, legyen az készülék vagy drót? Persze. Egy nagyobb költségevetésű rendszer azért lehet jobb? persze...
NA!vonra fel... csak el kell képzelni a másik fél gondolatmenetét és máris megviláglik minden...
Szerintem a kulcs a saját tapasztalatokban és az azokból levont - jó esetben - helyes következtetésekben van.
Tedd be a rendszeredbe a 300 forintos drótot és figyeld meg, mi történik a hanggal és veled.
Tedd be a 10x vagy 100x vagy 1000x drágábbat és figyeld meg ugyanezt.
Ha valamelyest objektív tudsz maradni vagy találsz egy objektív mérőszámot (pl. a zenehallgatással töltött idő), akkor jó esélyed van arra, hogy saját magad válaszold meg a kérdéseid.
Univerzális válasz azért nem létezik, mert az én tapasztalatom más lesz (más rendszerből és más személyből - ez utóbbi önmagában is elég; tehát ha ugyanazt a rendszert is halljuk, nem feltétlen fog egyezni a véleményünk - fakadóan), mint másoké.
Jobban tud működni hosszabb távon. Azaz egy hét múlva zavar-e. Vagy csak hallgatod a zenét...
Volt már olyan, hogy azt hittem más van bekötve....
Javarészt elmentetek amellett amire irányult volna a kérdésem, miszerint mi alapján hozott meg ( csak a példa kedvéért, lehetne más is) Shimano egy olyan döntést, hogy pro kábel és semmi más (jelenleg). Mi a boldogság okozója egy olcsóbb és egy drágább kábel esetén, mi az indíttatás, és hogy a fenébe nem tudunk más tapasztalatot elfogadni, vagy fél úton megegyezni? Írásban ez nem egyszerű, de remélem lejött.
Én azt szoktam mondani, hogy nem érdemes korlátozni nagyon a lehetőségeket, mert kihagyhatunk valamit, amivel jól járunk. Így aki csak árban gondolkodik, kizár néhány jó lehetőséget is...
Egyvalami azonban minden mellékzönge nélkül, pusztán emberi kíváncsiságból érdekelne, aki megválaszolja, megköszönöm: szóval itt van például a Canare (de bármi más is lehetne), végre felfedezte az OFC vezetőt. Tényleg örülök, fejlesztenek. Most akkor ez a csúcs és a többi átb@szás, vagy ez az amit még érdemes megvenni, vagy tökmindegy, csak réz legyen? Ha mindegy, hogy réz legyen, akkor miért pont ez? Miért nem a másik Canare, vagy Klotz olcsóbban, vagy egy lámpazsinór 300 forintért? Ha eddig is tök jó volt a 4S11, akkor miért lett belőle OFC, és miért lettek az eddig jók lecserélve erre (hifisták által)? Egyáltalán a jót miért fejlesztette a Canare? Vagy csak marketingfogás, ha már más (Pl a Mogami) is használja, ne ezért bukják el a hifisták mezőnyét, akik 5 métert vesznek a rendszerükhöz, nem 100-at mint akik hangosítanak? (Láttam ilyen vásárlást. 200 méter mikrofonkábel, még 100 forint pluszt sem adott érte, jó a MY 206. Még így is drága, mondta.)
Komolyan érdekelne ez a teljes gondolatmenet, de azt szerintem nem fogom megtudni, pedig itt állok a két tábor között a középkategória alján szerelő kábeleimmel, így mindig csak a virtuális pofonokat kapom, hogy amim van vagy nem elég drága/jó, vagy nem elég olcsó és benne vagyok a mókuskerékben.
Tényleg, a mókuskerék milyen ár fölött fordul meg? Mert a csere olcsón is csere, szerintem. Sőt, ha nem váltasz kategóriát csak oldallépés. Na az lehet aztán a fölösleges.
Itt vagyok a rengeteg gyermeteg kérdésemmel, és - szerintem sokadmagammal - keresem a helyem köztetek, komolyan mondom.
És még az is áll az esetemben, hogy sokszor jobban tetszett egy-egy olcsóbb darab mint a drágább, (de ez az én hibám is lehet), birtoklok is ilyeneket, szeretem és tisztelem is, hogy mit adnak mennyiért, viszont mégsem gondolom egy pillanatig sem, hogy 3-5000 forintért meg lehet váltani a világot. Maximum a magad világát, ha az, hogy ezen spóroltál megnyugvással tölt el.
A kérdés nagyon jó és azt szoktam mondani az ilyen kérdésekre,
1- ha tudnám a titkot, gyártó lennék és nem vásárló
2 - aki azt állítja magáról, hogy tudja a kábelek titkát, más gaztettren is képes. És ebbe beleértem a gyártókat is. Hangminőség nem mérhető, így a gyártók is csak a tapasztalatból építkeznek, esetleg többet próbálgatnak és sokkal több így a tapasztalatuk és mennek egy irányba,amit jónak éreznek. Persze, a hallottak alapján a gyártástechnológia már objektív mutató és az anyagválasztás, fonás, szigetelés,csillapítás, árnyékolás,... egyebek, de ezt tervezni csak nagyvonalakban tudják, aztán vagy bejön, vagy nem.
summázva, ne akard tudni és főleg nem egy hififórumon fogod megtudni. Egyszerűen dőlj hátra és legyél vásárló, ahogy én is (és még elég sokan) teszem. Lehet akarni tudni, de úgyse fogod. Nem Te konkrétan, egyikőnk se. Nem is konkrétan Neked szól, csak Te dobtad be. De majd figyeld meg, lesz még vagy 70 szagértő hozzászólás, na,az majd segít elpakolnod magad, mely csoportba is tartozol
de bővítem a keretet és legyen három csoport (csak felhasználók. gyártót és kereskedőt hagyjuk ki)
- leszarom a drótokat
- megveszem ami tetszik és nem keresem mi kerül ezen ennyibe (ha véletlen drágább, mint 2 kifli)
- okostojások
Szerintem a kulcs a saját tapasztalatokban és az azokból levont - jó esetben - helyes következtetésekben van.
Tedd be a rendszeredbe a 300 forintos drótot és figyeld meg, mi történik a hanggal és veled.
Tedd be a 10x vagy 100x vagy 1000x drágábbat és figyeld meg ugyanezt.
Ha valamelyest objektív tudsz maradni vagy találsz egy objektív mérőszámot (pl. a zenehallgatással töltött idő), akkor jó esélyed van arra, hogy saját magad válaszold meg a kérdéseid.
Univerzális válasz azért nem létezik, mert az én tapasztalatom más lesz (más rendszerből és más személyből - ez utóbbi önmagában is elég; tehát ha ugyanazt a rendszert is halljuk, nem feltétlen fog egyezni a véleményünk - fakadóan), mint másoké.
Egyvalami azonban minden mellékzönge nélkül, pusztán emberi kíváncsiságból érdekelne, aki megválaszolja, megköszönöm: szóval itt van például a Canare (de bármi más is lehetne), végre felfedezte az OFC vezetőt. Tényleg örülök, fejlesztenek. Most akkor ez a csúcs és a többi átb@szás, vagy ez az amit még érdemes megvenni, vagy tökmindegy, csak réz legyen? Ha mindegy, hogy réz legyen, akkor miért pont ez? Miért nem a másik Canare, vagy Klotz olcsóbban, vagy egy lámpazsinór 300 forintért? Ha eddig is tök jó volt a 4S11, akkor miért lett belőle OFC, és miért lettek az eddig jók lecserélve erre (hifisták által)? Egyáltalán a jót miért fejlesztette a Canare? Vagy csak marketingfogás, ha már más (Pl a Mogami) is használja, ne ezért bukják el a hifisták mezőnyét, akik 5 métert vesznek a rendszerükhöz, nem 100-at mint akik hangosítanak? (Láttam ilyen vásárlást. 200 méter mikrofonkábel, még 100 forint pluszt sem adott érte, jó a MY 206. Még így is drága, mondta.)
Komolyan érdekelne ez a teljes gondolatmenet, de azt szerintem nem fogom megtudni, pedig itt állok a két tábor között a középkategória alján szerelő kábeleimmel, így mindig csak a virtuális pofonokat kapom, hogy amim van vagy nem elég drága/jó, vagy nem elég olcsó és benne vagyok a mókuskerékben.
Tényleg, a mókuskerék milyen ár fölött fordul meg? Mert a csere olcsón is csere, szerintem. Sőt, ha nem váltasz kategóriát csak oldallépés. Na az lehet aztán a fölösleges.
Itt vagyok a rengeteg gyermeteg kérdésemmel, és - szerintem sokadmagammal - keresem a helyem köztetek, komolyan mondom.
És még az is áll az esetemben, hogy sokszor jobban tetszett egy-egy olcsóbb darab mint a drágább, (de ez az én hibám is lehet), birtoklok is ilyeneket, szeretem és tisztelem is, hogy mit adnak mennyiért, viszont mégsem gondolom egy pillanatig sem, hogy 3-5000 forintért meg lehet váltani a világot. Maximum a magad világát, ha az, hogy ezen spóroltál megnyugvással tölt el.
A hifi drót gyártók is fejlesztenek,miért ne lenne ez másként a pro drótoknál.De az említett ofc sem új a canarenál,van ez a g verzió is már vagy 10-15 éve minden típusnál.A canareből is többféle beválhat,4s8-4s10-2s9-2s11,stb,tehát nem csak a 4s11 van itt kihegyezve mint jó és ajánlott.Nekem pl úgy fest hogy a pvc burkolat nélküli 2s11 lesz ami a legjobb,másnak meg más,de ez így is van jól.Az ofc és a sima közt nincs nagy különbség hangzásban,legalábbis ezt csiripelik a madarak.