A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Nincs.
Találtam egy régi, monitorhibás laptopot, amiben van olvasó. Ott a saját lejátszójával megy a lemez, bár 0 bájtot ismer fel.
20220224_195152.jpg
20220224_195028.jpg
20220224_195028.jpg
nos ,csak jelzem,ez a MIZÉRIA a mai napig nem került kijavitásra,a kereskedelemben,még mindig megtalálhatóak téves pédányok ...
Sajnos. Én írtam az előadóművésznek egy üzenetet szépen megfogalmazva. Hogy tudjon róla, mivel ez másokat is (fogyasztókat, rajongókat) érinthet. Kaptam egy hibátlan lemezt tőlük, de nem ez volt a célom. Írták, hogy sajnos tudnak a problémáról.
kb 3 év elteltével,úgy éreztem,érdemes lenne nekifutni és hogy kivonták a forgalombol a hibás pédányokat...DE NEM !
van rajta másolásvédelem (egy matrica a borítópopsin) az simán okozhatja
Nincs.
Találtam egy régi, monitorhibás laptopot, amiben van olvasó. Ott a saját lejátszójával megy a lemez, bár 0 bájtot ismer fel.
20220224_195152.jpg
20220224_195028.jpg
20220224_195028.jpg
nos ,csak jelzem,ez a MIZÉRIA a mai napig nem került kijavitásra,a kereskedelemben,még mindig megtalálhatóak téves pédányok ...
Sajnos. Én írtam az előadóművésznek egy üzenetet szépen megfogalmazva. Hogy tudjon róla, mivel ez másokat is (fogyasztókat, rajongókat) érinthet. Kaptam egy hibátlan lemezt tőlük, de nem ez volt a célom. Írták, hogy sajnos tudnak a problémáról.
...Rega Planet I-es kis játékosom csak tekeri, de nem ismer fel a lemezen semmilyen zeneszámot...
van rajta másolásvédelem (egy matrica a borítópopsin) az simán okozhatja
Nincs.
Találtam egy régi, monitorhibás laptopot, amiben van olvasó. Ott a saját lejátszójával megy a lemez, bár 0 bájtot ismer fel.
20220224_195152.jpg
20220224_195028.jpg
20220224_195028.jpg
nos ,csak jelzem,ez a MIZÉRIA a mai napig nem került kijavitásra,a kereskedelemben,még mindig megtalálhatóak téves pédányok ...
Van egy H/K 980-as cd lejátszóm, szerintem 15 éve meg van. Mikor vettem újonnan, utána nem sokkal, de még a garancia lejárta előtt azt csinálta, hogy "egyszercsak" félbe hagyta a lejátszást és alaphelyzetbe állt.
Ezzel a hibával én olyankor találkoztam, amikor az optika elakadt a szánon. Belső képeken a hd980 is ilyen mechanikás. Feszültségmentes állapotban ellenőrizd, könnyedén csúszik-e az optika. Ha nem, egy csepp finom műszerolaj egy fél technikus, szokták mondani.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
Akadt egy kis problémám. Marantz CD5000-esem, tök jól működik, csak már alig látszik a kijelzője. Már sötétben is, csak alig.
Első kérdésem, hogy javítható-e?
Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007.
Van, egy másik alternatíva is, nevezetesen, a blu ray lejátszóm, előlépne, CD-lehátszónak. Pioneer BDP-LX58-ról van szó. Szerintetek, van olyan, mint a CD6007, CD-lejátszóként?
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű válaszokat, véleményeket!
Gyakori típushiba, az én példányomon is halovány, de még nem annyira, hogy használhatatlan lenne. Itt tárgyalják a témát. Elvileg a C2251 (220uF) kondi cseréje segíthet.
(Mielőtt lecserélnéd, komolyan hallgatózz, van-e értelme. Elég kellemes jószág, némi kultusszal a dac-ja körül.)
Így van, én is szeretem a hangját. Pár éve kapott új optikát, már csak ezért is jó lenne, megtartani. Ennek a javításnak, utánajárok. Köszönöm az infót!
Akadt egy kis problémám. Marantz CD5000-esem, tök jól működik, csak már alig látszik a kijelzője. Már sötétben is, csak alig.
Első kérdésem, hogy javítható-e?
Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007.
Van, egy másik alternatíva is, nevezetesen, a blu ray lejátszóm, előlépne, CD-lehátszónak. Pioneer BDP-LX58-ról van szó. Szerintetek, van olyan, mint a CD6007, CD-lejátszóként?
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű válaszokat, véleményeket!
Gyakori típushiba, az én példányomon is halovány, de még nem annyira, hogy használhatatlan lenne. Itt tárgyalják a témát. Elvileg a C2251 (220uF) kondi cseréje segíthet.
(Mielőtt lecserélnéd, komolyan hallgatózz, van-e értelme. Elég kellemes jószág, némi kultusszal a dac-ja körül.)
Van egy H/K 980-as cd lejátszóm, szerintem 15 éve meg van. Mikor vettem újonnan, utána nem sokkal, de még a garancia lejárta előtt azt csinálta, hogy "egyszercsak" félbe hagyta a lejátszást és alaphelyzetbe állt.
Akkor elvittem a hivatalos szakszervizbe (rémlik hogy hova, de nem akarom leírni, lehet tévedek), ott mókoltak vele, egy darabig működött, aztán ugyanazt kezdte csinálni és akkor elraktam.
(Most nemrég a szekrény mélyéről előkerült, hogy bekapcs, mi is volt a baja (?), aztán egy próba cd-vel leállt megint, kb. 5 perc után (többször is) meg kb. hangos mikor pörgeti a lemezt, és akkor állt össze a kép, hogy mi volt vele.)
Mit gondoltok, érdemes elvinni, átnézetni, javíttatni (ha igen hova), vagy nem éri meg a vesződést?
Én, mindenképpen futnék vele egy kört. A Totel, több készülékemet is javította és elégedett voltam a munkájukkal.
Van egy H/K 980-as cd lejátszóm, szerintem 15 éve meg van. Mikor vettem újonnan, utána nem sokkal, de még a garancia lejárta előtt azt csinálta, hogy "egyszercsak" félbe hagyta a lejátszást és alaphelyzetbe állt.
Akkor elvittem a hivatalos szakszervizbe (rémlik hogy hova, de nem akarom leírni, lehet tévedek), ott mókoltak vele, egy darabig működött, aztán ugyanazt kezdte csinálni és akkor elraktam.
(Most nemrég a szekrény mélyéről előkerült, hogy bekapcs, mi is volt a baja (?), aztán egy próba cd-vel leállt megint, kb. 5 perc után (többször is) meg kb. hangos mikor pörgeti a lemezt, és akkor állt össze a kép, hogy mi volt vele.)
Mit gondoltok, érdemes elvinni, átnézetni, javíttatni (ha igen hova), vagy nem éri meg a vesződést?
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
...Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007...
Én a helyedben elengedném ezt a vonalat, és CD-17-es valamelyik verziójú, vagy hasonló lejátszót néznék a CD6007 helyett. Meglepődsz majd, mennyivel jobb a hangja.
Erre a lehetőségre is, gondoltam már.
Van, másik opció is, egy Philips CDR770. Rákötnék egy megfelelő DAC-ot és kész.
...Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007...
Én a helyedben elengedném ezt a vonalat, és CD-17-es valamelyik verziójú, vagy hasonló lejátszót néznék a CD6007 helyett. Meglepődsz majd, mennyivel jobb a hangja.
...Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007...
Én a helyedben elengedném ezt a vonalat, és CD-17-es valamelyik verziójú, vagy hasonló lejátszót néznék a CD6007 helyett. Meglepődsz majd, mennyivel jobb a hangja.
Akadt egy kis problémám. Marantz CD5000-esem, tök jól működik, csak már alig látszik a kijelzője. Már sötétben is, csak alig.
Első kérdésem, hogy javítható-e?
Amennyiben nem javítható, a cseréjét is, megfontolnám. A kinézete típus: CD6007.
Van, egy másik alternatíva is, nevezetesen, a blu ray lejátszóm, előlépne, CD-lehátszónak. Pioneer BDP-LX58-ról van szó. Szerintetek, van olyan, mint a CD6007, CD-lejátszóként?
Köszönöm mindenkinek az építő jellegű válaszokat, véleményeket!
Senki sem tudja, hogy a CD lejátszás folyamata analóg erősítőkkel kezdődik, azzal is végződik?
(Laser preamp input & L/R analog output)
TJ.
Sajnos az Általad felvázolt kép pont a digitális technológia lényegét felejti ki, azt a nem-lineáris logikai döntés sorozatot, amely a CD-ről kiolvasott információt (amely egyébként nem az analóg jelalakból, hanem az adott hullámhosszúságú, koherens lézernyalább oda-vissza útjának fáziskülönbségeiből adódik a pitek és nem-pitek esetén) a digitális kódolásban alkalmazott faék egyszerűségű "jelszótárra", "1"-esekre és "0"-kra fordítja le. A CD-technológia kidolgozói elég komoly erőfeszítéseket tettek a folyamat hibatűrő képességének biztosításáért.
Innen még elég messze van az a szakasz a fizikai D/A-átalakítást követően, amelytől kezdve a jel alakja közvetlenül a zenei információt reprezentálja, és mint ilyen lineáris, analóg erősítés tárgyát képezi.
Szerencsére a CD lejátszókban az analóg erősítő fokozatok - mindezek ellenére - megkérdőjelezhetetlenül továbbra is ott vannak...
TJ.
Senki sem tudja, hogy a CD lejátszás folyamata analóg erősítőkkel kezdődik, azzal is végződik?
(Laser preamp input & L/R analog output)
TJ.
Sajnos az Általad felvázolt kép pont a digitális technológia lényegét felejti ki, azt a nem-lineáris logikai döntés sorozatot, amely a CD-ről kiolvasott információt (amely egyébként nem az analóg jelalakból, hanem az adott hullámhosszúságú, koherens lézernyalább oda-vissza útjának fáziskülönbségeiből adódik a pitek és nem-pitek esetén) a digitális kódolásban alkalmazott faék egyszerűségű "jelszótárra", "1"-esekre és "0"-kra fordítja le. A CD-technológia kidolgozói elég komoly erőfeszítéseket tettek a folyamat hibatűrő képességének biztosításáért.
Innen még elég messze van az a szakasz a fizikai D/A-átalakítást követően, amelytől kezdve a jel alakja közvetlenül a zenei információt reprezentálja, és mint ilyen lineáris, analóg erősítés tárgyát képezi.
Senki sem tudja, hogy a CD lejátszás folyamata analóg erősítőkkel kezdődik, azzal is végződik?
(Laser preamp input & L/R analog output)
TJ.
De nem arról volt szó, hogy a dekódoláskor veszteségmentesen visszakapjuk a jelet? Sőt, itt most csak a kiolvasásról van szó, a korongon lévő pitek olvasásáról. Ha pl. Morze hasonlattal élnénk, a tá-tá-ti, az akkor is egy G betű, ha közben sercegés van és mindenféle analóg zavarjel zavarja az adást / vételt?
Illetve, ha nincs is dekódolás, csak kiolvasás, vagyis az 11110 az a dac bemenetén már nem 11110?
Úgy látom, hogy nem tudod a CD lejátszók alapvető működését - a lemezről visszaverődőtt lézerfényt fotódetektorok érzékelik, és az áramváltozásokat ANALÓG erősìtőfokozatok fogadják
Ez érvényes a komplex fázismodulált jelfolyamra (Eye Pattern), és a szervó áramkörökre is - itt aztán jönnek a szokásos analóg áramköri problémák
Igyekszem megérteni.
Ha egy dac fogad egy optikai kábelen digitális jelfolyamot, amelyik bithelyes, és mégis kihalljuk a futómű függesztését, vagy pl. a futómű alátét-manővereit, akkor hol van az analóg vonalon a probléma? 'Másképp' bithelyes? Vagy ez az egész bithelyesség csak a 26. probléma, és a digitális jelfolyam befertőződött valahogyan, hogy pl. silány basszust hallunk?
Aki sok futóművet már kipróbált, tudja, hogy a mélyátvitelben akkora eltérések lehetnek, mintha valami eq lenne a háttérben.
Ha az autóban a digitális vezérlésű ABS panelt gumibakokra függesztjük, másképp fog fékezni?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára chord_ 2025.03.02., vas. 15:44-kor.
A széles sávú rugós rezgés csillapító, energia elnyelőt úgy módosította a barátod ad-hoc alapon, hogy a rugó+gumi töltet saját frekvenciája jóval magasabbra került, mint ahol magában a rugóé volt, elkezdett átereszteni és gerjedni. Az ilyesmi mérnöki szempontok alapján elég jól tervezhető és kézben tartható.
Egy LP játszónál ez valószínűleg helyes érvelés.
A digitális technikában viszont nem.
Miért fáj az 1-0 soroknak, ha egy függesztés ilyen vagy olyan?
Nehogy azzal gyertek, hogy a 'kiolvasási pontosság', mert akkor a karcosabb CD lemezek gyengébben szólnának, amit első körön cáfolni tudok, valamint a nagy pufferes, sokszor-beolvasós lejátszók ezt a problémát eleve kikerülik, mégsem mindegy nekik sem a mechanikai csatolás.
Úgy látom, hogy nem tudod a CD lejátszók alapvető működését - a lemezről visszaverődőtt lézerfényt fotódetektorok érzékelik, és az áramváltozásokat ANALÓG erősìtőfokozatok fogadják
Ez érvényes a komplex fázismodulált jelfolyamra (Eye Pattern), és a szervó áramkörökre is - itt aztán jönnek a szokásos analóg áramköri problémák
(A fotón saját mérésem jelalakja látható)
TJ.
Amiről Te írsz, az a komplett A/D-D/A folyamat, melyben a mechanikai rezgésnek még "analóg tartományban" kitett folyamaton A/D átalakítás után szoftveresen mutatod ki a mechanikus beavatkozás hatását.
A CD-olvasóban egy korábban rögzített mechanikai folyamat, a zene már A/D-átalakításon esett át valamikor, és a kiolvasó egységben a rezgések mechanikai hatásának a i.) tárolt és kiolvasott digitalizált információra, és/vagy ii.) a D/A-átalakításra gyakorolt hatását kellene magyaráznunk.
Az i.) eset ugye a bithelyesség sérülése lenne, vagyis a kiolvasást követően eltér a digitálisan tárolt információ az eredetitől.
A ii.) esetben a kiolvasás során olyan fizikai környezetbéli változás történik a rezgések hatására, amely a D/A-átalakítás folyamatát befolyásolja a bithelyesség teljes megőrzése mellett is. Például a kiolvasás pontossága többszöri ismétlést, erőteljesebb hibajavító számításokat követel meg, amelynek hatása megnövekedett EM hatás, ami befolyásolja az órajelek pontosságát, vagy a D/A átalakító működésének linearitását, zaját.
Így van. Ezért is írtam, hogy fogalmam sincs mi okozza a készülékben a problémát.
Mechanikai olvasata ennek úgy néz ki, hogy az áthangolt, szűkebb tartományban dolgozó csillapító elem a hangra nem kívánt hatást gyakorolt. Javasolt a gyári állapot visszaállítása.
Absztrakcióban gondolkozol, így a cáfolatod nem alapos.
Hasonlóval foglalkozom, igaz nem audio, hanem video, ipari video, hiperspektrális kamerák, lidar berendezések, egyéb ilyesmi szenzorok rezgés problémáival. Néhány esetben egy felvételből szoftveres úton meg tudom mondani hány Hz-en keletkezik a digitális alapon működő berendezésben a zaj, azt melyik mechanikai szerkezeti elem vagy környezeti hatás okozza, pl dronoknál elég jól belőhető. Hogy konkrétan a puffer nem bírja tovább, az érzékelés lesz extra zajos vagy a szoftveres szűrők kezdenek átereszteni, az már nem az én szakterületem (én gépészeti irányból közelítek). Megtervezem hozzá a megfelelő elnyelőt vagy tanácsot adok a konstrukció módosítására és -jó esetben- megszűnik a probléma.
A kedvencem a CMOS floating szenzor, azt arra tervezték, hogy ne kelljen ezzel foglalkozni, na az a legérzékenyebb.
Hasonló ez is, mint a szoba akusztika. :)
Amiről Te írsz, az a komplett A/D-D/A folyamat, melyben a mechanikai rezgésnek még "analóg tartományban" kitett folyamaton A/D átalakítás után szoftveresen mutatod ki a mechanikus beavatkozás hatását.
A CD-olvasóban egy korábban rögzített mechanikai folyamat, a zene már A/D-átalakításon esett át valamikor, és a kiolvasó egységben a rezgések mechanikai hatásának a i.) tárolt és kiolvasott digitalizált információra, és/vagy ii.) a D/A-átalakításra gyakorolt hatását kellene magyaráznunk.
Az i.) eset ugye a bithelyesség sérülése lenne, vagyis a kiolvasást követően eltér a digitálisan tárolt információ az eredetitől.
A ii.) esetben a kiolvasás során olyan fizikai környezetbéli változás történik a rezgések hatására, amely a D/A-átalakítás folyamatát befolyásolja a bithelyesség teljes megőrzése mellett is. Például a kiolvasás pontossága többszöri ismétlést, erőteljesebb hibajavító számításokat követel meg, amelynek hatása megnövekedett EM hatás, ami befolyásolja az órajelek pontosságát, vagy a D/A átalakító működésének linearitását, zaját.
Egy LP játszónál ez valószínűleg helyes érvelés.
A digitális technikában viszont nem.
Miért fáj az 1-0 soroknak, ha egy függesztés ilyen vagy olyan?
Nehogy azzal gyertek, hogy a 'kiolvasási pontosság', mert akkor a karcosabb CD lemezek gyengébben szólnának, amit első körön cáfolni tudok, valamint a nagy pufferes, sokszor-beolvasós lejátszók ezt a problémát eleve kikerülik, mégsem mindegy nekik sem a mechanikai csatolás.
Absztrakcióban gondolkozol, így a cáfolatod nem alapos.
Hasonlóval foglalkozom, igaz nem audio, hanem video, ipari video, hiperspektrális kamerák, lidar berendezések, egyéb ilyesmi szenzorok rezgés problémáival. Néhány esetben egy felvételből szoftveres úton meg tudom mondani hány Hz-en keletkezik a digitális alapon működő berendezésben a zaj, azt melyik mechanikai szerkezeti elem vagy környezeti hatás okozza, pl dronoknál elég jól belőhető. Hogy konkrétan a puffer nem bírja tovább, az érzékelés lesz extra zajos vagy a szoftveres szűrők kezdenek átereszteni, az már nem az én szakterületem (én gépészeti irányból közelítek). Megtervezem hozzá a megfelelő elnyelőt vagy tanácsot adok a konstrukció módosítására és -jó esetben- megszűnik a probléma.
A kedvencem a CMOS floating szenzor, azt arra tervezték, hogy ne kelljen ezzel foglalkozni, na az a legérzékenyebb.
Hasonló ez is, mint a szoba akusztika. :)
A széles sávú rugós rezgés csillapító, energia elnyelőt úgy módosította a barátod ad-hoc alapon, hogy a rugó+gumi töltet saját frekvenciája jóval magasabbra került, mint ahol magában a rugóé volt, elkezdett átereszteni és gerjedni. Az ilyesmi mérnöki szempontok alapján elég jól tervezhető és kézben tartható.
Egy LP játszónál ez valószínűleg helyes érvelés.
A digitális technikában viszont nem.
Miért fáj az 1-0 soroknak, ha egy függesztés ilyen vagy olyan?
Nehogy azzal gyertek, hogy a 'kiolvasási pontosság', mert akkor a karcosabb CD lemezek gyengébben szólnának, amit első körön cáfolni tudok, valamint a nagy pufferes, sokszor-beolvasós lejátszók ezt a problémát eleve kikerülik, mégsem mindegy nekik sem a mechanikai csatolás.
Egy barátomnál, egy nagyon jó hangú láncnál, az xxx CD játszónál, (kb 1M kategória), csak azt csinálta, hogy a mechanika függesztésénél a kicsi gumi(?) bakok alá betett pici mittudoménmit, tuning-ötlet gyanánt, tényleg egy minimális változtatás, -
ez egy AB tesz volt, én ültem a fotelben végig, és akkorát változott a hang, hogy a legvadabb kábel-kísérletek sem okoztak ilyet....
Rosszabb lett amúgy. De nem kicsit.
Szóval, a helyzet elkeserítő. Hogy ilyen zéró dolgokkal mennyire el lehet b@szni a hangot, kb. 2 perc alatt.
Nesze neked digitális technika.:)
A széles sávú rugós rezgés csillapító, energia elnyelőt úgy módosította a barátod ad-hoc alapon, hogy a rugó+gumi töltet saját frekvenciája jóval magasabbra került, mint ahol magában a rugóé volt, elkezdett átereszteni és gerjedni. Az ilyesmi mérnöki szempontok alapján elég jól tervezhető és kézben tartható.