Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4982
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 665
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Általában a hifiről
Rega Io / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4947
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2636
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
https://www.lowbeats.de/erster-test-vol ... en-welten/denesdr írta: ↑2025.02.25., kedd 13:31Ha nem jár, akkor mi van? Valakinek az okoz örömet, hogy megveszi a legújabb, legdrágább modellt, na bumm.Rock60 írta: ↑2025.02.24., hétf. 19:47Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Abban nem lehetünk teljesen biztosak, hogy a kategórián belül modellváltás mindig hangminőség javulással is jár.
A szóban forgó erősítőnél (Marantz Model 10) maradva, ha tényleg igaz, hogy 5 évig fejlesztették, akkor azért valószínűsíthető, hogy nem lett rosszabb hangú, mint az elődje. Bár ebbe a kérdésbe talán nem is érdemes annyira belemenni, mert biztos lesz akinek egy korábbi modell jobban tetszik.
van benne 2 érdekes mondat:
1.Wer sich mit Marantz in den vergangenen Jahrzehnten klanglich auseinandergesetzt hat, der weiß, dass die Japaner den ursprünglich amerikanischen Sound weiterhin gepflegt haben.
2.Man mag das oder eben nicht.
a google forditó,segithet...

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Ha nem jár, akkor mi van? Valakinek az okoz örömet, hogy megveszi a legújabb, legdrágább modellt, na bumm.Rock60 írta: ↑2025.02.24., hétf. 19:47Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Abban nem lehetünk teljesen biztosak, hogy a kategórián belül modellváltás mindig hangminőség javulással is jár.
A szóban forgó erősítőnél (Marantz Model 10) maradva, ha tényleg igaz, hogy 5 évig fejlesztették, akkor azért valószínűsíthető, hogy nem lett rosszabb hangú, mint az elődje. Bár ebbe a kérdésbe talán nem is érdemes annyira belemenni, mert biztos lesz akinek egy korábbi modell jobban tetszik.
Re: Általában a hifiről
Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Abban nem lehetünk teljesen biztosak, hogy a kategórián belül modellváltás mindig hangminőség javulással is jár.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5006
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3255
Re: Általában a hifiről
A hirdetésben ez igencsak off, átraktam ide a témát.sssggg írta: ↑2025.02.23., vas. 21:49madreselva írta: ↑2025.02.23., vas. 21:08madreselva írta: ↑2025.02.23., vas. 20:29Eladóvá vált a címben szereplő dual-mono, teljesen szimmetrikus felépítésű integrált erősítőm..... A Marantz korábbi csúcsmodellje, amit a most kijött legújabbra és mégdrágábbra cseréltem.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szomorú, hogy neked ez a hobbi lényege!
Miért, mi ennek a hobbi akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Miben rosszabb ez, mint mondjuk pár havonta cserélgetni, mindig másra, vahgv kábelekkel játszani?
Neki ez okoz örömet, és biztos vagyok benne, hogy élvezettel hallgatja így is a zenét.
Csak a Marantz! :-D
Re: Általában a hifiről
A spektrum-on a REW "Spectrogram" fülét értettem, de lehet hogy rossz kifejezést használok rá. Amúgy nyilván a hangnyomásgörbe nekem is impresszív mikor szép egyenletes de van az a szint amikor már el kell engedni. :-)Luxor Audio írta: ↑2025.02.17., hétf. 13:31Mit értesz az alatt, hogy "spektrum tekintetében"?
Veled egyetértve a tengelyben mért hangnyomás önmagában szerintem sem túl beszédes paraméter, maximum néhány durva hibát képes kimutatni, mégis ezen rugózik majdnem mindenki. Talán emiatt, a komplex jelenségek végletes egyszerűsítése miatt is dúl a méréspárti és mérésellenes táborok közötti áldatlan vita.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Mit értesz az alatt, hogy "spektrum tekintetében"?Robici írta: ↑2025.02.17., hétf. 11:33Ha már mérés, akkor inkább a kész hangsugárzó-szoba rendszert mérném a hallgatási pozícióban és úgy törekednék az egyenletes átvitelre és nem csak a hangnyomásgörbe, hanem például a spektrum tekintetében (ami az én tapasztalatom szerint sokkal többet mond). Tehát fontos az egyenletes átvitel (legalábbis az én fülemnek biztosan) de abból hogy van egy egyenletes on-axis átvitelű doboz, sajnos nem következik hogy a végeredmény is jó lesz amikor a szobában hallgatom. Az alacsony torzítással egyetértek.
Veled egyetértve a tengelyben mért hangnyomás önmagában szerintem sem túl beszédes paraméter, maximum néhány durva hibát képes kimutatni, mégis ezen rugózik majdnem mindenki. Talán emiatt, a komplex jelenségek végletes egyszerűsítése miatt is dúl a méréspárti és mérésellenes táborok közötti áldatlan vita.
- peterson
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1164
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 782
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Általában a hifiről
Google fordítóval:Snipi írta: ↑2025.02.17., hétf. 09:15Elnézést, ha rossz helyen teszem fel a kérdést, nem találtam jobbat neki.
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
A Mobile Fidelity Sound Lab UltraDisc One-Step (UD1S) technikája megkerüli a hagyományos háromlépcsős bevonatolási folyamatban rejlő generációs veszteségeket azáltal, hogy eltávolítja a két lépést: az alap- és anyalemezek előállítását, amelyeket úgy hoznak létre, hogy minden egyes levágott lakkból számos bélyegzőt kapjanak. Az UD1S bevonathoz a bélyegzőket (más néven „konvertálást”) közvetlenül a lakkokból készítik. Mivel minden lakk csak egy bélyegzőt eredményez, több lakkot kell levágni. A Mobile Fidelity Sound Lab UD1S eljárása a lehető legalacsonyabb zajszintű végső LP-t állít elő. A lemezezési folyamat két lépésének eltávolítása olyan zenei részleteket és dinamikát is feltár, amely egyébként elveszne a szokásos többlépcsős eljárás miatt. Az UD1S segítségével a bakelitgyártás minden aspektusa úgy van optimalizálva, hogy a ma elérhető legjobb hangzású bakelitalbumot készítsék.
Re: Általában a hifiről
Arra gondolok, hogy egyrészt attól, hogy egy süketszobában vagy Klippel NFS-sel mért egyenletes on-axis átvitelű dobozt beteszünk egy lakószobába, ott abból bármi lehet. Tudom, próbáltam. Az off-axis legalább ugyanilyen fontos és ha mindezt összekeverjük egy átlagos szobaakusztikával akkor eléggé sokváltozós lesz a végeredmény. Egyébként még Erin is arra jutott rengeteg doboz meghallgatása meg mérése után, hogy a végső eredmény szempontjából a mérés sajnos csak általános irányelveket mutathat. Meg hát nincs a világon két olyan doboztípus aminek egyforma lenne a mérése tehát mindig lesznek eltérések és innentől kezdve bejön a szubjektív vélemény. Ha már mérés, akkor inkább a kész hangsugárzó-szoba rendszert mérném a hallgatási pozícióban és úgy törekednék az egyenletes átvitelre és nem csak a hangnyomásgörbe, hanem például a spektrum tekintetében (ami az én tapasztalatom szerint sokkal többet mond). Tehát fontos az egyenletes átvitel (legalábbis az én fülemnek biztosan) de abból hogy van egy egyenletes on-axis átvitelű doboz, sajnos nem következik hogy a végeredmény is jó lesz amikor a szobában hallgatom. Az alacsony torzítással egyetértek.
Re: Általában a hifiről
Még az előzőhöz:
Vagy szerinted ez ettől bonyolultabb?
Vagy szerinted ez ettől bonyolultabb?
Re: Általában a hifiről
Arra gondolsz, hogy a smooth on-axis és a low distortion nem elegendő a hangsugárzótól és/vagy esetenként nem is kívánatos?Robici írta: ↑2025.02.17., hétf. 09:45Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, and low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Elnézést, ha rossz helyen teszem fel a kérdést, nem találtam jobbat neki.
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
Re: Általában a hifiről
Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Az igaz, hogy nálam 4 - 5 kHz - től ment a magas, viszont pont az tűnt fel, amikor a meghalt dóm helyére kerűlt, hogy a nagyobb hatásfoka mellett pont a legmagasabb tartományban volt gyengébb, tehát nem ment annyira magasra - legalább is fülre.denesdr írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:41
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.
Biztos, hogy pont az a gyártmány és modell volt a te hangfalaidban is, mint amit a Dahlquist használ?
Vagy, 5 - 12 - ig olyan harsány volt, hogy elnyomta a felette lévő tartományt.

Nem lehetek 100 % - ban biztos, de annyira jellegzetes, annyira hasonlít, hogy eszembe sem jutott, hogy esetleg nem ugyanaz...
Re: Általában a hifiről
tunerman írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:42Részvétem.chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20...meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
FYKI...a Sanyo lézer fejegységeit igen nagy becsben tartja a szakma, olyan gyártók használták a legendás SF-90-et,később az SFP1-et, akár egészen a legmagasabb kategóriákig, mint a C.E.C., Audiomeca, Parasound, Audio Alchemy, Roksan és társaik.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.Rock60 írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:25Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
Anno egy nagy Akai megpusztult dómját cseréltem le erre, szerencsére akkor még csak diszkóra használtam a hifit, az akkori szemmel is belépő szintű hangszórócska oda pont megfelelt.
Kis tölcsérének köszönhetően óriási hatásfokkal sziszegő, grízes hangú darab az, ha jól rémlik 24 DM/stück volt akkoriban.![]()
/ Volt ennek - most is van még a fiókomban - ugyan evvel a motorral hajtott tölcsér nélküli változata, kb. ugyan ennyiért, kisebb hatásfokkal és simább hanggal, de az is a felejthető kategória. A piezo attól még piezo.../
Ha annak a doboznak a többi részét is ilyen " gondosan " válogatták össze, nem tudom, mitől lenne jó hangja...![]()
Biztos, hogy pont az a gyártmány és modell volt a te hangfalaidban is, mint amit a Dahlquist használ?
Re: Általában a hifiről
Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
Anno egy nagy Akai megpusztult dómját cseréltem le erre, szerencsére akkor még csak diszkóra használtam a hifit, az akkori szemmel is belépő szintű hangszórócska oda pont megfelelt.
Kis tölcsérének köszönhetően óriási hatásfokkal sziszegő, grízes hangú darab az, ha jól rémlik 24 DM/stück volt akkoriban.

/ Volt ennek - most is van még a fiókomban - ugyan evvel a motorral hajtott tölcsér nélküli változata, kb. ugyan ennyiért, kisebb hatásfokkal és simább hanggal, de az is a felejthető kategória. A piezo attól még piezo.../
Ha annak a doboznak a többi részét is ilyen " gondosan " válogatták össze, nem tudom, mitől lenne jó hangja...

Online
Részvétem.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2889
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2708
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20Technikailag biztos korrektebbek az időtállóbb megoldások.
Hangra egyáltalán nem mondanám.
Nem egy számítógép-teremben vagyunk, ahol az adatpontosság az úr.
Nekem elég meghatározó élmény volt az, amikor futóműveket próbáltunk, régen. Volt egy ipari-műremek felsőkasztos Sony mechanika, ezek ma is futnak gond nélkül a zafír csapágyaikon, az 100%, olyan karcos CDR-eket kiolvastak, amik már a kuka mellett voltak, második egy szintén drága Pro9 mechanikás szerkezet, amire még ránézni is jó volt, meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
Részvétem.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2800
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2698
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek. Lehet más számára ismert, de én csak most találtam rá erre a hangfalra:
Dahlquist DQ-10 . Kinézetre mintha egy 4.-es technika szakkörön készült volna. Ha a kuka mellett látnám sem vittem volna haza. (Jó most már igen
)Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell
youtu.be/TdmQ3kfcMS4
youtu.be/uiqHoEtNJj0
youtu.be/ie4sjUswSLg
Dahlquist DQ-10 . Kinézetre mintha egy 4.-es technika szakkörön készült volna. Ha a kuka mellett látnám sem vittem volna haza. (Jó most már igen


youtu.be/TdmQ3kfcMS4
youtu.be/uiqHoEtNJj0
youtu.be/ie4sjUswSLg
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
Technikailag biztos korrektebbek az időtállóbb megoldások.
Hangra egyáltalán nem mondanám.
Nem egy számítógép-teremben vagyunk, ahol az adatpontosság az úr.
Nekem elég meghatározó élmény volt az, amikor futóműveket próbáltunk, régen. Volt egy ipari-műremek felsőkasztos Sony mechanika, ezek ma is futnak gond nélkül a zafír csapágyaikon, az 100%, olyan karcos CDR-eket kiolvastak, amik már a kuka mellett voltak, második egy szintén drága Pro9 mechanikás szerkezet, amire még ránézni is jó volt, meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2889
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2708
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Az általam leìrt, Compact Disc rendszerén belüli futómű generációs szembeállítás leírását nem fogja megváltoztatni utólagos elemzés, mivel az a váltás a múltban már bekövetkezett.
(Időtálló lézeregység kontra gagyi műanyag utód)
TJ.
(Időtálló lézeregység kontra gagyi műanyag utód)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
A digitális tartományban történő dekódolási, szűrési és egyéb transzformációs, átalakító műveletek során mindig átmeneti tároló(k)ba kerül az információ, és a végső D/A-átalakításig mindvégig PCM, vagy DSD kódolt marad. Az csak "kényelmi" kérdés, hogy mennyit tölt az infó tárolókban, bármelyik ilyen ponton dönthetnénk úgy is, hogy pár napig ott marad, és csak akkor folytatjuk a folyamatot. Tehát szó sincs valódi Real Time-ról műszakilag, még ha kívülről úgy is tűnik!
Ellentétben az analóg rendszerekkel, amelyekben működési elvükből adódóan a jel minden időpillanatban közvetlenül reprezentálja a hasznos információt, tehát a folytonosság nem szakadhat meg. (Hacsak nem rögzítünk a folyamat során analóg módon, mondjuk szalagra).
A korai rendszerekben a részegységek, mint a kiolvasás (ami egyszeri próbálkozás lehetett, annak minden tökéletlenségével), transzformálás és dekódolás időzítései közös órajelen osztoztak, innen az "izokrón" elnevezés.
Az Általad lenézett modern digitális rendszerekben pont a fenti "tárolhatóságra" támaszkodva "aszinkron" megoldásokat alkalmaznak inkább, ahol a részegységek saját ütemezésük szerint végezhetik a dolgukat. A sokszoros sebességű kiolvasó többszöri próbálkozással nagyobb pontossággal olvashatja ki az információt a médiumról egy átmeneti tárolóba, amelyből a következő szekció a saját "igénye" szerint olvashatja ki, hogy aztán önálló ütemezéssel végezze el a feladatát, legyen szó digitális szűrőalgoritmusokról, vagy épp a végső D/A-átalakításról.
Elterjedt alkalmazás erre a CD tartalmának ellenőrizhetően bitpontos (ld. AccurateRip) kiolvasása valamilyen informatikai tárolóeszközre, NAS-ra, filléres CD/DVD/BluRay-meghajtóval (amelyet 1000 óra múlva akár le is cserélhetünk egy hasonlóan olcsó újra), amit aztán közvetlenül a tárolóeszközről olvasva, vagy épp hálózati streameléssel juttatunk el a lejátszó eszközhöz, DAC-hoz. Ennek a megoldásnak a kiolvasási pontossága, és az ütemezések aszinkron jellege tökéletesen eliminálja a korai játékosok óhatatlan olvasási problémáit, amelyektől még olyan örökkévalóságnak tervezett egységek sem mentesek, mint a CDM-0/1.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
[/quote]
Úgy látom mégsem olvastad el a téma inditását - arról irtam, hogy az LP hallgatása után átkapcsolva a CD-re hasonló hangzást kapjanak. Ezt az analóghoz közelítő hangzást a Philips CD100 trial run lejátszóval támasztottam alá.
Ezután szóba került a Compact Disc futóművek kérdése, hogy mi miért van, részletes műszaki magyarázatot fűztem a kérdéskörhöz.
Erre persze nulla objektìv műszaki válasz van, helyette feltetelezéseket sejtetsz, gondolatolvasó üzemmódba kapcsolsz - szerintem az itt olvasók megérdemelnék az általam beírtak cáfolatát, vagy netán az elfogadását...
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2889
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2708
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Szerintem nincs félreértés.chord_ írta: ↑2025.01.31., pén. 21:44
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
[/quote]
Úgy látom mégsem olvastad el a téma inditását - arról irtam, hogy az LP hallgatása után átkapcsolva a CD-re hasonló hangzást kapjanak. Ezt az analóghoz közelítő hangzást a Philips CD100 trial run lejátszóval támasztottam alá.
Ezután szóba került a Compact Disc futóművek kérdése, hogy mi miért van, részletes műszaki magyarázatot fűztem a kérdéskörhöz.
Erre persze nulla objektìv műszaki válasz van, helyette feltetelezéseket sejtetsz, gondolatolvasó üzemmódba kapcsolsz - szerintem az itt olvasók megérdemelnék az általam beírtak cáfolatát, vagy netán az elfogadását...
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
[/quote]
Szerintem nincs félreértés.
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek