A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Azért nagyon szép köröket futottak ezek a régi dalok.
Mert ez Castaldi szonátája, a 'Sonata 13a'. Ott az új Lislevand / Albane Imbs lemezen.
Hogy melyik volt előbb, és hogy honnan érkezett a dallam, az valószínűleg nem kideríthető.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Teljesen megértem a reakcióitokat, első körön a többség elszalad. Majdhogynem normális. Azért, mert a tonalitás valahol ab ovo a zenéhez tartozik.
De azt higgyétek el, hogy ez nálam annyira gyönyörűen-fantasztikusan-q..vajól szól, hogy itt konkrétan a hallott hangminőség miatt ragadtam le, nem a ’zene’ miatt. És amikor az ember rácsodálkozik, és ottfelejti magát, akkor, mintha kinyílna valami ajtó – na jó, nevezzük egy igen-igen szűk résnek, - és elkezdi befogadni. Nem megérteni, nem felfogni, nem rájönni a szisztémára, hanem inkább csak meghallgatni, igazából.
És ami furcsa, hogy ezt most kár szépíteni, ez egy alapvetően elektromos zene, az összecsengések meg az egymásra ülő rezonanciák, azok bizony művi dolgok, ráadásul kikalkulálva, és az egy szem igazi hangszer sem tudja őket akusztikus történéssé tenni.
És mégis tetszik.:)
Mondjuk Bach is eléggé ki van kalkulálva!
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Teljesen megértem a reakcióitokat, első körön a többség elszalad. Majdhogynem normális. Azért, mert a tonalitás valahol ab ovo a zenéhez tartozik.
De azt higgyétek el, hogy ez nálam annyira gyönyörűen-fantasztikusan-q..vajól szól, hogy itt konkrétan a hallott hangminőség miatt ragadtam le, nem a ’zene’ miatt. És amikor az ember rácsodálkozik, és ottfelejti magát, akkor, mintha kinyílna valami ajtó – na jó, nevezzük egy igen-igen szűk résnek, - és elkezdi befogadni. Nem megérteni, nem felfogni, nem rájönni a szisztémára, hanem inkább csak meghallgatni, igazából.
És ami furcsa, hogy ezt most kár szépíteni, ez egy alapvetően elektromos zene, az összecsengések meg az egymásra ülő rezonanciák, azok bizony művi dolgok, ráadásul kikalkulálva, és az egy szem igazi hangszer sem tudja őket akusztikus történéssé tenni.
Most valami furcsaság jön.
Kortárs zene.
Vidovszky László.
Hat zongorista. Egy nagy igazi zongora, meg 5 midi zongora, elektromos.
A hangolás 72 fokú. (!) Egy kromatikus félhang hatodolásáról van szó amúgy.
Laikusként azt sejtem, hogy csak és kizárólag elektromos hangszerrel lehetséges.
Hogy mi lesz?
Hát valami olyasmi, ami egy jó rendszerrel akár képes 'behúzni'.
Egyszerűen tetszik.
A felhangok / visszhangok / lecsengések / egyebek, mesés összeszövése.
Nem, nem leszek kortárs-fan, de van pár, ami nekem szembe jön, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
A Decca Sound a 80-as években élte utolsó fénykorát. Az akkor még saját fejlesztésű eszközökkel dolgozó, hihetetlenül felkészült csapat a montréali St. Eustache templomban tökéletes felvételi helyszínt talált, és sorra születtek a csodálatosnál csodálatosabb felvételek. Mint például ez a Petruska, most épp nagy kedvencem. Szándékosan nem a bombasztikusabb részekből idézek, hanem a Mór szobájának remek atmoszférájú megjelenítését.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Egy héttel a William Christie és a Les Arts Florissants álom koncert után, amikor a végén majd felrobbant a MÜPA!
Végre, hallhattam, láthattam élőben az Accademia Bizantina-t, pénteken a MÜPA-ban!
Nem ez volt a műsor sajnos, de feledhetelen volt így is. Ez a lemez meg eléggé megugorhatatlan.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Jaroussky nálam valahogy 'beragadt', vagyis, hiába káprázatos a mai kontratenor-fehozatal, de lemezről őt hallgatom legszívesebben.
Mert van valami belső kiterjedtség a hangjában. Vagy a személyiségében? Ami azért furcsa, mert egy tenor, vagy egy mezzó, de főleg egy alt esetén ez majdnem természetes, de egy kontratenor szűk süvöltésében, plusz a hifink további hang-összenyomása után, ez egyenesen csoda, mármint a hifis-is lelkesedés, legalábbis nekem.
Ha a fentitől 100 évvel visszamegyünk időben, a bűnös Velencében, 1642-ben mutatták be Monteverdi 'Poppea megkoronázása' operáját.
Van sok komolyan jó felvétel, a helyzet egyenesen örvendetes, még az őskövületek között is akad jó, de mostanában nekem ez a kedvenc:
Nem tudom.
Nálam CD preferencia van, hangilag, zeneileg, médiumilag, kezelhetőségileg, hangulatilag, kézbefoghatóságilag.:)
De azt tudom, hogy ez itt fölöttem, ez a Castaldi-hifis-gyönyörűség, ez a csak-LP-seknek ez bizony kimarad az életükből.
Annyira, de annyira, de annyira jól szól, hogy legszívesebben összehívnám a készülékek meg a drótok gyártóit, amin hallgatom, és valami q.vadrága finom pezsgővel koccintanék velük...