
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Na, egy utolsó kör a Falcon körül. Cannondale Topstone baba méretben. Szerintem tudtukon kívül feltalálták a meleg vizet, de senki sem szólt nekik erről, sőt, később a Toot lenyúlta az ötletüket.

Online
Nyakaskodsz a sor elején pár percig, de nem tudsz hátranézni, hát nem tudom, nem vagyunk egyformák és ez így van jól.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Neked is jó lehetne, ha elkezdenél mobilizálni.revox írta: ↑2025.02.14., pén. 13:18jó Neked,még mered forgatni a nyakad![]()
![]()
már bicajon is csak füllel figyelek hátra... nameg,alul kell visszanézni. de az megszokás kérdése. ahogy le van hajolva az ember,hónalj alatt kell visszanézni,csak akkor fejjel lefele áll a világde ezt baromi xar megszokni
![]()
most megpróbáltam, hááát, nem leszek bagoly,aki elforgatja vagy 180°-al45° még kényelmes
![]()
Nyakaskodsz a sor elején pár percig, de nem tudsz hátranézni, hát nem tudom, nem vagyunk egyformák és ez így van jól.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
csak azok meg mennek relatíven gyorsabban. Valójában nem is aero miatt érdekes az a kb fél centi difi elől, hanem olyankor az egész test máshogy dolgozik. De nem kapkidom el a setupot
főleg, hogy görgőn is heti 1-2 alkalom adódik. Fáradtan semmi értelme felülni, regenerálódni meg ndhéz, ha éjfélig lemezjátszót reszelek
Re: Kerékpározás
Ja, engem se. A saját is csak azért,nekem szórakoztatóbb a többiekkel menni, mint egyedül lófrálni a halál unalmas hortobágyi pusztában



avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Mindegy is. Hogy működőképes-e a koncepció, azt úgysem nyilatkozatok és brossúrák fogják eldönteni.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Átfutottam. Kidolgoznak egy mérési metódust, mert a többieké nem sokat ér, aztán a saját eredményeiket pont ezekkel, a valós viszonyokat szerintük nem tükröző értékekkel vetik össze.trane írta: ↑2025.02.14., pén. 08:07kicsit bővebben A Sólyomról> https://escapecollective.com/toot-engin ... departure/

Mindegy is. Hogy működőképes-e a koncepció, azt úgysem nyilatkozatok és brossúrák fogják eldönteni.
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Lőtéri kutyát nem érdekli, ki milyen beállítással teker, én legalábbis nem figyelem. Ez tényleg csak megfelelési kényszer a fiatalabb, erősebb, hajlékonyabb énünknek.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Engem spec ez a része EGYÁLTALÁN nem érdekel. Engem az jobban érdekel, ha tekerés közben viszonylagos kényelemben tudok 2-3-4-6 órát eltölteni. Aki baxatni akar, az vegyen top aero gépet.revox írta: ↑2025.02.14., pén. 12:44ez biztos sokváltozós kérdés.
nekem pl a reacto és a pinarello, még korábban, behízva lett beállítva. Aztán egyszer valamit szereltem a reacton és amikor újra beállítottam, fel se tűnt,hogy mélyebbre került a kormányfogás. Persze,akkor már le voltam fogyva. Aztán jött a meglepetés,amikor megint feültem a pinarellora. Fura volt, hogy fentebb fogtam. De nem akkora a difi,hogy ne lehssen egy út alatt megszokni. Nem volt zavaró és nem volt kedvem szétkapni az elejét,így maradt. Az viszont érdekes volt,hogy a pinarelloról visszaülve a reactora, nem volt annyira észrevehető a változás, mint fordítva, pedig a reacto van lentebb.
ez az egész,akkor köszönt vissza,amikor tavasz környékén elkezdtem kimenni a dksi-s fiúkkal tekerni. Nem volt semmi extra cél,csak kicsit gyorsabban és groupban menni. kb második vagy harmadik ilyen eseményen már beforogtam (megyek elől is,nem-csak a szélárnyékban) és akkor ütött vissza, hogy nem állítottam újra a pinarellot. Azon a terhelésen, már nem volt jó,hogy nem tudtam annyira behajolni, mint kellett volna. Nyilván,igyekeztem minél lentebb hajolni,csak a csuklómnak ez nem annyira tetszett, meg úgy semminek. Egyszerűen nem úgy álltak a dolgok,ahogy kellene. Előtte voltam kint az UP sorral és a végén volt egy kis stéherezés, de csak személyautó után az ipari park kanyargós szervizútján, ahol leghátra álltam, ott már semmit nem kapsz az autóból, max aki előtted megy, abból és a Reacto alacsonyabb orra jól működött 50 körüli tempón. Na, ekkor jött az elhatározás, hogy a pinarellot is újra be kell lőni, de itt végeszakadt a történet (és azóta is úgy van a pincsi), amikor Kürthy Tomi elment és az idő nagy részét a hifi fele kellett fordítani.
de mindent a rendeltetése dönt el. nekem az jött le, -kortól függetlenül- gyorsan csak úgy lehet közlekedni, ha le van engedve az eleje, kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni![]()
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
már bicajon is csak füllel figyelek hátra... nameg,alul kell visszanézni. de az megszokás kérdése. ahogy le van hajolva az ember,hónalj alatt kell visszanézni,csak akkor fejjel lefele áll a világ
de ezt baromi xar megszokni
most megpróbáltam, hááát, nem leszek bagoly,aki elforgatja vagy 180°-al
45° még kényelmes
Re: Kerékpározás
jó Neked,még mered forgatni a nyakadpärt írta: ↑2025.02.14., pén. 13:06Mindenki, de már néha melósabb, meg fokozatosan visszább is kell venni (jó hír: nem kell hozzá tanfolyam, a korosodás kitűnő oktató).
Azért azt hajlamosak vagyunk a korral járó végzetként elfogadni, hogy a derekunk helyére egy rozsdás zsanér, a nyakunk helyére egy féltegla került. Mióta rendszeresen tornázom reggelente - nem eleget, de már ez is sokat jelent - sokkal kevésbé állnak be a tagjaim a tekerés végére, és ha nem is mint egy bagoly, de azért könnyebben oldalra tudom fordítani a fejemet a forgalmat figyelve.
Nem tudom, a gépem a mostani beállítása alapján melyik skatulyába illik, de nem is érdekel, ahogy a szemből tekerő kollégát sem. Dőreség ebből hiúsági kérdést csinálni; ha tenyleg kell a tempó, és tekerés után fel tudsz egyenesedni, akkor lehet hasalósabb a geo kortól függetlenül.


már bicajon is csak füllel figyelek hátra... nameg,alul kell visszanézni. de az megszokás kérdése. ahogy le van hajolva az ember,hónalj alatt kell visszanézni,csak akkor fejjel lefele áll a világ


most megpróbáltam, hááát, nem leszek bagoly,aki elforgatja vagy 180°-al


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Azért azt hajlamosak vagyunk a korral járó végzetként elfogadni, hogy a derekunk helyére egy rozsdás zsanér, a nyakunk helyére egy féltegla került. Mióta rendszeresen tornázom reggelente - nem eleget, de már ez is sokat jelent - sokkal kevésbé állnak be a tagjaim a tekerés végére, és ha nem is mint egy bagoly, de azért könnyebben oldalra tudom fordítani a fejemet a forgalmat figyelve.
Nem tudom, a gépem a mostani beállítása alapján melyik skatulyába illik, de nem is érdekel, ahogy a szemből tekerő kollégát sem. Dőreség ebből hiúsági kérdést csinálni; ha tenyleg kell a tempó, és tekerés után fel tudsz egyenesedni, akkor lehet hasalósabb a geo kortól függetlenül.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Mindenki, de már néha melósabb, meg fokozatosan visszább is kell venni (jó hír: nem kell hozzá tanfolyam, a korosodás kitűnő oktató).
Azért azt hajlamosak vagyunk a korral járó végzetként elfogadni, hogy a derekunk helyére egy rozsdás zsanér, a nyakunk helyére egy féltegla került. Mióta rendszeresen tornázom reggelente - nem eleget, de már ez is sokat jelent - sokkal kevésbé állnak be a tagjaim a tekerés végére, és ha nem is mint egy bagoly, de azért könnyebben oldalra tudom fordítani a fejemet a forgalmat figyelve.
Nem tudom, a gépem a mostani beállítása alapján melyik skatulyába illik, de nem is érdekel, ahogy a szemből tekerő kollégát sem. Dőreség ebből hiúsági kérdést csinálni; ha tenyleg kell a tempó, és tekerés után fel tudsz egyenesedni, akkor lehet hasalósabb a geo kortól függetlenül.
Online
Re: Kerékpározás
ez biztos sokváltozós kérdés.
nekem pl a reacto és a pinarello, még korábban, behízva lett beállítva. Aztán egyszer valamit szereltem a reacton és amikor újra beállítottam, fel se tűnt,hogy mélyebbre került a kormányfogás. Persze,akkor már le voltam fogyva. Aztán jött a meglepetés,amikor megint feültem a pinarellora. Fura volt, hogy fentebb fogtam. De nem akkora a difi,hogy ne lehssen egy út alatt megszokni. Nem volt zavaró és nem volt kedvem szétkapni az elejét,így maradt. Az viszont érdekes volt,hogy a pinarelloról visszaülve a reactora, nem volt annyira észrevehető a változás, mint fordítva, pedig a reacto van lentebb.
ez az egész,akkor köszönt vissza,amikor tavasz környékén elkezdtem kimenni a dksi-s fiúkkal tekerni. Nem volt semmi extra cél,csak kicsit gyorsabban és groupban menni. kb második vagy harmadik ilyen eseményen már beforogtam (megyek elől is,nem-csak a szélárnyékban) és akkor ütött vissza, hogy nem állítottam újra a pinarellot. Azon a terhelésen, már nem volt jó,hogy nem tudtam annyira behajolni, mint kellett volna. Nyilván,igyekeztem minél lentebb hajolni,csak a csuklómnak ez nem annyira tetszett, meg úgy semminek. Egyszerűen nem úgy álltak a dolgok,ahogy kellene. Előtte voltam kint az UP sorral és a végén volt egy kis stéherezés, de csak személyautó után az ipari park kanyargós szervizútján, ahol leghátra álltam, ott már semmit nem kapsz az autóból, max aki előtted megy, abból és a Reacto alacsonyabb orra jól működött 50 körüli tempón. Na, ekkor jött az elhatározás, hogy a pinarellot is újra be kell lőni, de itt végeszakadt a történet (és azóta is úgy van a pincsi), amikor Kürthy Tomi elment és az idő nagy részét a hifi fele kellett fordítani.
de mindent a rendeltetése dönt el. nekem az jött le, -kortól függetlenül- gyorsan csak úgy lehet közlekedni, ha le van engedve az eleje, kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni
nekem pl a reacto és a pinarello, még korábban, behízva lett beállítva. Aztán egyszer valamit szereltem a reacton és amikor újra beállítottam, fel se tűnt,hogy mélyebbre került a kormányfogás. Persze,akkor már le voltam fogyva. Aztán jött a meglepetés,amikor megint feültem a pinarellora. Fura volt, hogy fentebb fogtam. De nem akkora a difi,hogy ne lehssen egy út alatt megszokni. Nem volt zavaró és nem volt kedvem szétkapni az elejét,így maradt. Az viszont érdekes volt,hogy a pinarelloról visszaülve a reactora, nem volt annyira észrevehető a változás, mint fordítva, pedig a reacto van lentebb.
ez az egész,akkor köszönt vissza,amikor tavasz környékén elkezdtem kimenni a dksi-s fiúkkal tekerni. Nem volt semmi extra cél,csak kicsit gyorsabban és groupban menni. kb második vagy harmadik ilyen eseményen már beforogtam (megyek elől is,nem-csak a szélárnyékban) és akkor ütött vissza, hogy nem állítottam újra a pinarellot. Azon a terhelésen, már nem volt jó,hogy nem tudtam annyira behajolni, mint kellett volna. Nyilván,igyekeztem minél lentebb hajolni,csak a csuklómnak ez nem annyira tetszett, meg úgy semminek. Egyszerűen nem úgy álltak a dolgok,ahogy kellene. Előtte voltam kint az UP sorral és a végén volt egy kis stéherezés, de csak személyautó után az ipari park kanyargós szervizútján, ahol leghátra álltam, ott már semmit nem kapsz az autóból, max aki előtted megy, abból és a Reacto alacsonyabb orra jól működött 50 körüli tempón. Na, ekkor jött az elhatározás, hogy a pinarellot is újra be kell lőni, de itt végeszakadt a történet (és azóta is úgy van a pincsi), amikor Kürthy Tomi elment és az idő nagy részét a hifi fele kellett fordítani.
de mindent a rendeltetése dönt el. nekem az jött le, -kortól függetlenül- gyorsan csak úgy lehet közlekedni, ha le van engedve az eleje, kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mindenki azt hajt, amit akar.
Mostanában több régebbi csapat/bringás társammal beszélek főleg, mióta újrakezdtem a háromkerekűvel. Többször felmerült ez a téma, főleg mikor arról folyik a diskurzus, hogy most mit hajtok. Elég sokan váltottak endurance bringára, van aki Gravelre (Az elég hasonló), van aki bevallottan azért maradt a klasszik geonál, vagy az aeronál, mert az néz ki jól, de valójában már nem olyan kényelmes, de még erőltetik, mert nehogymá'
. Van persze olyan is, akinek még simán bejön, de talán, ha kettővel beszéltem az elmúlt fél évben. De mondom, ez az én saját kutatásom. 

Mostanában több régebbi csapat/bringás társammal beszélek főleg, mióta újrakezdtem a háromkerekűvel. Többször felmerült ez a téma, főleg mikor arról folyik a diskurzus, hogy most mit hajtok. Elég sokan váltottak endurance bringára, van aki Gravelre (Az elég hasonló), van aki bevallottan azért maradt a klasszik geonál, vagy az aeronál, mert az néz ki jól, de valójában már nem olyan kényelmes, de még erőltetik, mert nehogymá'


Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
embere is válogatja azé





védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
de ez a lenti akármi nem is nekünk szól.
egyébként végigrágva a Trane bejegyzését, egy sokkal értelmesebb, szerényebb cikket láthatunk. Az első azért kicsit erőszakos volt és a kommnetekből látható is, mit váltott ki, egyértelmű ellenkezést. Így lehet újságírással manipulálni a köz véleményét.
Ez a hosszú leírás azért sokkal óvatosabb és mesélnek egy elképzelésről és arról is, hogy a számadatok,ami az első cikkben kiveri a biztosítékot (főleg a fanok körében lehet ez hergelő) , nem kezelhetők hiteles összehasonlítási alapnak, de tájékoztató jellege lehet. Cserében az tényleg egy életképes elképzelés, ha a ridert pofánverő szelet/közegellenállást megpróbálják alul elvezetni, ahol kisebb felülettel érintkezik, kevésbé "fékezve".
mondjuk a váz ára meglepően alacsony a pályagép esetén a maga 5ezer eurójával, de van ilyen marketingstartégia is, hogy lent kezdenek, aztán majd emelnek... vagy, ha befutna, eladják a liszenszt, bár valsz a többi gyártó nem lesz ezt hajlandó, "csakazértse" átvenni, max kicsit módosítva lesz saját "találmányuk"... Bár nem látom ennyire erősnek a dolgot. Érdekesség, de lehet ez is csak a kukában végzi...
Re: Kerékpározás
de mindemképp ésszel

de ez a lenti akármi nem is nekünk szól.
egyébként végigrágva a Trane bejegyzését, egy sokkal értelmesebb, szerényebb cikket láthatunk. Az első azért kicsit erőszakos volt és a kommnetekből látható is, mit váltott ki, egyértelmű ellenkezést. Így lehet újságírással manipulálni a köz véleményét.
Ez a hosszú leírás azért sokkal óvatosabb és mesélnek egy elképzelésről és arról is, hogy a számadatok,ami az első cikkben kiveri a biztosítékot (főleg a fanok körében lehet ez hergelő) , nem kezelhetők hiteles összehasonlítási alapnak, de tájékoztató jellege lehet. Cserében az tényleg egy életképes elképzelés, ha a ridert pofánverő szelet/közegellenállást megpróbálják alul elvezetni, ahol kisebb felülettel érintkezik, kevésbé "fékezve".
mondjuk a váz ára meglepően alacsony a pályagép esetén a maga 5ezer eurójával, de van ilyen marketingstartégia is, hogy lent kezdenek, aztán majd emelnek... vagy, ha befutna, eladják a liszenszt, bár valsz a többi gyártó nem lesz ezt hajlandó, "csakazértse" átvenni, max kicsit módosítva lesz saját "találmányuk"... Bár nem látom ennyire erősnek a dolgot. Érdekesség, de lehet ez is csak a kukában végzi...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én azt mondom 40-45 felett Endurance geot mindenkinek.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
izé..., asszem, ezek nem csak puhányok...


védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
de még keresgettem a Felt bicót. itt egy jól eltalált kép, a hétköznapi embernek ez menynire testreálló geometria
rövid,stucni,rakat hézagoló és a nyereg úgy elől van,nemhogy a -5 centit nem tarja a nyeregorr, lehet a +5-be se fér bele
Re: Kerékpározás
szét háttrane írta: ↑2025.02.14., pén. 09:42nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernovarevox írta: ↑2025.02.14., pén. 09:31...15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával...Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban...
![]()

de még keresgettem a Felt bicót. itt egy jól eltalált kép, a hétköznapi embernek ez menynire testreálló geometria

rövid,stucni,rakat hézagoló és a nyereg úgy elől van,nemhogy a -5 centit nem tarja a nyeregorr, lehet a +5-be se fér bele


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernovarevox írta: ↑2025.02.14., pén. 09:31...15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával...Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban...

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
Egyébként a karbonvázak gyártása már jól be van járatva. Egyszer valahol megtaláltam, hogy egy Merida Reacto (mi más,arról olvasgattam
de innen nézve tökmindegy melyik gépről van szó) gyártási ideje kb 16 másodperc. Nyilván nem ennyi idő laatt készül el,csak maga a gyártósor, amit egységnyi idő alatt kiköp,ennyire jön ki. Az esztergomi suzuki is amikor ünnepelte a passz-hánymilliomodik autó legyártását, kiszámoltam, egy autó legyártása nem kerül egy órába (ilyenre emléxem). De ez nem annyira fontos, inkább csak érdekes, hogy ezek a gyártási folyamatok jól kitaposottak,
Amit említettem,hogy a jövőbe mutat, az inkább az anyaghasználat, bár nem tudjuk pontosan, de az alu,a szakndium és a kerámia miként és hogy keveredik, vélhetően ettől többet nem is fogunk megtudni. De vannak jobb reakcióképességgel rendelkező vázanyagok, mint a karbon. A Ganna féle egyórás bringa is valami hasonló mix volt.
hogy ez a geometria mutat e a jövőbe? szeritnem nem.
itt teszek egy apró kitérőt
be szoktam lökni csak úgy dolgokat, de nyilván én se vagyok médium, meg csodagyerek. Szoktam a népet sokkolni kijelentésekkel (pl a videóról hifi beállítás) és van aki erre rá is ugrik. De, nem tenném, ha nem tudnám, hogy ezek a dolgok működnek. És ehhez nem parafenoménnak kell lenni, csak a felgyűlt ismeretet, tapasztalást tudni kell hatékonyan hasznosítani és lehet kell egy kis érzék a fejben modellezéshez, de ez minél több a tapasztalat, annál jobban megy. Pl a hifis távgyógyítás se nagy ördöngősség. A rosszul belőtt sztereókép (hangfalforgatás okán pl) bizonyos fajta torzításokat generál és ezek felismerhetők egy videófelvételről is. Bárki kipróbálhatja ezen a linken https://www.klippel.de/listeningtest/in ... test_setup
Az, hogy ezt milyne módon kell javítani, ahhoz már kell nem kevés rendszerinstallálási tapasztalat, de simán tanulható dolgok,csak sokat kell csinálni.
Na, ugyanez van a bringánál
Ez a forma nem ismeretlen dolog. 15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával. Ugye a neve is mutatja, mi volt a céljuk ezzel.

ha megnézzük ezt a geot, látszik a lapos vázvezetés, az extrém alacsony homlokcső, ami a maga korában nagyon rövidnek számított és az elnyújtott váz.
Itt van róla cikk, nem olvastam el, csak képet kerestem. https://bikemag.hu/shopping-guide/botte ... -fegyvere/
De, főleg azért nem olvastam el, mert valamikor az Utensilnord ilyet gépeket használt, Campa SRecorddal és a mi Róka Tibinket leigazolták. Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban
De nem volt idegen ez a forma a Felt bicóktól sem, csak hozzánk az kevsébé gyűrűzött be. Annak a pontos típusát nem tudom, de ehhez hasonlított:

nálunk ilyen brinmgája egy télen amerikában, nyáron itthon élő srácnak volt. 62-es zipp kerekekkel, úgy ment síkon, mint a barom. A maga autodidakta módján tanult bringázni, de volt,hogy előreállt 45-50 között és vezetett 15 kilit, úgy, hogy nem volt "kedvünk" neki segíteni (nem egy elit soros emberünk, egy full amatőr!!!). Baromi hatékony bringa volt ez is, de másra nem nagyon volt alkalmas, csak a sík tempómensére. Gyors leigazoltuk, elvittük versenyre és végigvittük,hogy csak a sprintet kell leszednie (amúgy ez hülyeség volt, hangoztattam is,hogy ennek a fiúnak inkább vezetni kellene, tempót vereteni, de ... na...).Aztán a sprinten le is durrantották, nem tudta behúzni. de ez még az alakíthatóbb bringák egyike,de ez is elég erősen aero.
visszatérve a Supernovára, nyilván eltűnt a süllyesztőben. Ez a nagyon aero vázforma nem életképes, de való igaz, síkon baromi gyors. De, ha megnézzük a versenycsapatok választását, inkább korlátozódik a semi aero vázakra, mint az aerora. Ha csak az SL8-ast nézzük, az a gyártónak a semi váza (nem is értem az ahhoz való viszonyítást), az aero ott is a Venge. Talán a Jumbo (vagy hívják bárhogy is) aki még váltogatja az aero és hegyibringát, de a többség nem a full aero mellett szavazott.
szóval ez a bicaj akár lehet is gyors, a potenciál ott van benne, de maga a vázforma szerintem nem fog forradalmat csinálni. Az anyaghasználat elterjedését meg már egy másik korosztály fogja megélni. persze, szigorúan szerintem
de akkor jöhet Trane linkje
lehet ott már mindent cáfoltak és csak áprilisi tréfa
Re: Kerékpározás
az egyedi bringagyártás mindig drága volt. kb 25-30 éve,amikor 1 millából felénk lakást lehetett venni, jöttek a Milire külföldi bringás futárok. Volt egy new yortki csávó aki egy Eddy Merckx bringával feszített. Akkor súgták oda a többiek,hogy az a váz 2milla. de valami olyan spéci kerekei voltak,hogy párja annak is 2 milla volt.pärt írta: ↑2025.02.14., pén. 00:50Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból.![]()
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
Egyébként a karbonvázak gyártása már jól be van járatva. Egyszer valahol megtaláltam, hogy egy Merida Reacto (mi más,arról olvasgattam

Amit említettem,hogy a jövőbe mutat, az inkább az anyaghasználat, bár nem tudjuk pontosan, de az alu,a szakndium és a kerámia miként és hogy keveredik, vélhetően ettől többet nem is fogunk megtudni. De vannak jobb reakcióképességgel rendelkező vázanyagok, mint a karbon. A Ganna féle egyórás bringa is valami hasonló mix volt.
hogy ez a geometria mutat e a jövőbe? szeritnem nem.
itt teszek egy apró kitérőt

Az, hogy ezt milyne módon kell javítani, ahhoz már kell nem kevés rendszerinstallálási tapasztalat, de simán tanulható dolgok,csak sokat kell csinálni.
Na, ugyanez van a bringánál

Ez a forma nem ismeretlen dolog. 15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával. Ugye a neve is mutatja, mi volt a céljuk ezzel.

ha megnézzük ezt a geot, látszik a lapos vázvezetés, az extrém alacsony homlokcső, ami a maga korában nagyon rövidnek számított és az elnyújtott váz.
Itt van róla cikk, nem olvastam el, csak képet kerestem. https://bikemag.hu/shopping-guide/botte ... -fegyvere/
De, főleg azért nem olvastam el, mert valamikor az Utensilnord ilyet gépeket használt, Campa SRecorddal és a mi Róka Tibinket leigazolták. Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban

De nem volt idegen ez a forma a Felt bicóktól sem, csak hozzánk az kevsébé gyűrűzött be. Annak a pontos típusát nem tudom, de ehhez hasonlított:
nálunk ilyen brinmgája egy télen amerikában, nyáron itthon élő srácnak volt. 62-es zipp kerekekkel, úgy ment síkon, mint a barom. A maga autodidakta módján tanult bringázni, de volt,hogy előreállt 45-50 között és vezetett 15 kilit, úgy, hogy nem volt "kedvünk" neki segíteni (nem egy elit soros emberünk, egy full amatőr!!!). Baromi hatékony bringa volt ez is, de másra nem nagyon volt alkalmas, csak a sík tempómensére. Gyors leigazoltuk, elvittük versenyre és végigvittük,hogy csak a sprintet kell leszednie (amúgy ez hülyeség volt, hangoztattam is,hogy ennek a fiúnak inkább vezetni kellene, tempót vereteni, de ... na...).Aztán a sprinten le is durrantották, nem tudta behúzni. de ez még az alakíthatóbb bringák egyike,de ez is elég erősen aero.
visszatérve a Supernovára, nyilván eltűnt a süllyesztőben. Ez a nagyon aero vázforma nem életképes, de való igaz, síkon baromi gyors. De, ha megnézzük a versenycsapatok választását, inkább korlátozódik a semi aero vázakra, mint az aerora. Ha csak az SL8-ast nézzük, az a gyártónak a semi váza (nem is értem az ahhoz való viszonyítást), az aero ott is a Venge. Talán a Jumbo (vagy hívják bárhogy is) aki még váltogatja az aero és hegyibringát, de a többség nem a full aero mellett szavazott.
szóval ez a bicaj akár lehet is gyors, a potenciál ott van benne, de maga a vázforma szerintem nem fog forradalmat csinálni. Az anyaghasználat elterjedését meg már egy másik korosztály fogja megélni. persze, szigorúan szerintem


de akkor jöhet Trane linkje


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
kicsit bővebben A Sólyomról
> https://escapecollective.com/toot-engin ... departure/

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból.
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.

Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
Online
Amúgy a szélcsatornatesztek még a Reacto idejében nem a vázra vonatkozott, hanem az azon felvehető aerodinakus üléspozícióra,úgy, hogy a szigorú UCI szabályoknak megfeleljen. Ezt régebben ki is hangsúlyozták, de a nép, az istenadta, ezt már nem tudta beemelni, így a marketingszöveg mindenkinél korlátozódott a vázcsövek kialakítására.
Ezen a vázon nagyon be lehet hasalni. Egyébként a Pincsinek belefér a profilos nyeregcső. A TT gépeken a kényelem egy nem létező szempont.
De érdekes az anyagválasztás is. A jól eltalált fémvázak attackosabbak a karbonnál, de egyelőre ezek a különleges mix anyagok túl drágák,hogy beférjenek a mainstream világba,meg bátorság lenne karbonról váltani egy gyártónak, de ez a jövő. Nem lepődnék meg, ha szèp lassan beszivárognak a profi világba... lehet csak lassan...
Az adatok bizos nem megfeleltethetők egymásnak, de ez nem újdonság. Ha ezeknek hinni lehetne, az elmúlt 10 évben amennyit és ahányszor nőtt a merevség és wattmegtakarítás,a versenyàtlag felugrott 42-röl 83-ra
Re: Kerékpározás
Lehet a kényelmen úgy tudnak kicsit szépíteni. A profilos nyeregcső már lehet túl merev lenne.pärt írta: ↑2025.02.13., csüt. 23:13Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem. 2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg13004-large_default.jpg
Amúgy a szélcsatornatesztek még a Reacto idejében nem a vázra vonatkozott, hanem az azon felvehető aerodinakus üléspozícióra,úgy, hogy a szigorú UCI szabályoknak megfeleljen. Ezt régebben ki is hangsúlyozták, de a nép, az istenadta, ezt már nem tudta beemelni, így a marketingszöveg mindenkinél korlátozódott a vázcsövek kialakítására.
Ezen a vázon nagyon be lehet hasalni. Egyébként a Pincsinek belefér a profilos nyeregcső. A TT gépeken a kényelem egy nem létező szempont.
De érdekes az anyagválasztás is. A jól eltalált fémvázak attackosabbak a karbonnál, de egyelőre ezek a különleges mix anyagok túl drágák,hogy beférjenek a mainstream világba,meg bátorság lenne karbonról váltani egy gyártónak, de ez a jövő. Nem lepődnék meg, ha szèp lassan beszivárognak a profi világba... lehet csak lassan...
Az adatok bizos nem megfeleltethetők egymásnak, de ez nem újdonság. Ha ezeknek hinni lehetne, az elmúlt 10 évben amennyit és ahányszor nőtt a merevség és wattmegtakarítás,a versenyàtlag felugrott 42-röl 83-ra

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
Online
Re: Kerékpározás
Ezektől függetlenül ezen a geometrián látszik, hogy síkon gyors. A vázanyag összetétele is arra enged következtetni, hogy lényegesen merevebb a karbonnál. Amiben kételkedem, az a kényelem. De ránézésre ez a sík tempómenésen kívül nem biztos,hogy másra is jó. Nagyon hajolósnak néz ki. Kiv lennék,kaptatón, hogy megy. Nem a hajtáshatékonyság miatt (az jó lehet ott is), inkább az üléspozíció. De bizt van az a derék, ami megülu
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13934
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8872
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ezt megértem! A BMX vázra épített karbon villás országúti, látványnak sem utolsó.pärt írta: ↑2025.02.13., csüt. 21:45Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.![]()

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3861
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4951
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.
