Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Na, egy utolsó kör a Falcon körül. Cannondale Topstone baba méretben. Szerintem tudtukon kívül feltalálták a meleg vizet, de senki sem szólt nekik erről, sőt, később a Toot lenyúlta az ötletüket.
cannondale-topstone-2-grx-gravel-2023-24-xs--NO.593.jpg
cannondale-topstone-2-grx-gravel-2023-24-xs--NO.593.jpg (142.05 KiB) Megtekintve 832 alkalommal
:D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.02.14., pén. 13:18
jó Neked,még mered forgatni a nyakad :D :fekverohog:

már bicajon is csak füllel figyelek hátra... nameg,alul kell visszanézni. de az megszokás kérdése. ahogy le van hajolva az ember,hónalj alatt kell visszanézni,csak akkor fejjel lefele áll a világ :D de ezt baromi xar megszokni :D

most megpróbáltam, hááát, nem leszek bagoly,aki elforgatja vagy 180°-al :D 45° még kényelmes :D
Neked is jó lehetne, ha elkezdenél mobilizálni.
Nyakaskodsz a sor elején pár percig, de nem tudsz hátranézni, hát nem tudom, nem vagyunk egyformák és ez így van jól. :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.02.14., pén. 15:03
Lőtéri kutyát nem érdekli, ki milyen beállítással teker, én legalábbis nem figyelem. Ez tényleg csak megfelelési kényszer a fiatalabb, erősebb, hajlékonyabb énünknek.
Ja, engem se. A saját is csak azért,nekem szórakoztatóbb a többiekkel menni, mint egyedül lófrálni a halál unalmas hortobágyi pusztában :D csak azok meg mennek relatíven gyorsabban. Valójában nem is aero miatt érdekes az a kb fél centi difi elől, hanem olyankor az egész test máshogy dolgozik. De nem kapkidom el a setupot :D főleg, hogy görgőn is heti 1-2 alkalom adódik. Fáradtan semmi értelme felülni, regenerálódni meg ndhéz, ha éjfélig lemezjátszót reszelek :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

trane írta:
2025.02.14., pén. 08:07
kicsit bővebben A Sólyomról :rolleyes: > https://escapecollective.com/toot-engin ... departure/
Átfutottam. Kidolgoznak egy mérési metódust, mert a többieké nem sokat ér, aztán a saját eredményeiket pont ezekkel, a valós viszonyokat szerintük nem tükröző értékekkel vetik össze. gondolkodik.gif
Mindegy is. Hogy működőképes-e a koncepció, azt úgysem nyilatkozatok és brossúrák fogják eldönteni.

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Lőtéri kutyát nem érdekli, ki milyen beállítással teker, én legalábbis nem figyelem. Ez tényleg csak megfelelési kényszer a fiatalabb, erősebb, hajlékonyabb énünknek.

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.02.14., pén. 12:44
ez biztos sokváltozós kérdés.

nekem pl a reacto és a pinarello, még korábban, behízva lett beállítva. Aztán egyszer valamit szereltem a reacton és amikor újra beállítottam, fel se tűnt,hogy mélyebbre került a kormányfogás. Persze,akkor már le voltam fogyva. Aztán jött a meglepetés,amikor megint feültem a pinarellora. Fura volt, hogy fentebb fogtam. De nem akkora a difi,hogy ne lehssen egy út alatt megszokni. Nem volt zavaró és nem volt kedvem szétkapni az elejét,így maradt. Az viszont érdekes volt,hogy a pinarelloról visszaülve a reactora, nem volt annyira észrevehető a változás, mint fordítva, pedig a reacto van lentebb.

ez az egész,akkor köszönt vissza,amikor tavasz környékén elkezdtem kimenni a dksi-s fiúkkal tekerni. Nem volt semmi extra cél,csak kicsit gyorsabban és groupban menni. kb második vagy harmadik ilyen eseményen már beforogtam (megyek elől is,nem-csak a szélárnyékban) és akkor ütött vissza, hogy nem állítottam újra a pinarellot. Azon a terhelésen, már nem volt jó,hogy nem tudtam annyira behajolni, mint kellett volna. Nyilván,igyekeztem minél lentebb hajolni,csak a csuklómnak ez nem annyira tetszett, meg úgy semminek. Egyszerűen nem úgy álltak a dolgok,ahogy kellene. Előtte voltam kint az UP sorral és a végén volt egy kis stéherezés, de csak személyautó után az ipari park kanyargós szervizútján, ahol leghátra álltam, ott már semmit nem kapsz az autóból, max aki előtted megy, abból és a Reacto alacsonyabb orra jól működött 50 körüli tempón. Na, ekkor jött az elhatározás, hogy a pinarellot is újra be kell lőni, de itt végeszakadt a történet (és azóta is úgy van a pincsi), amikor Kürthy Tomi elment és az idő nagy részét a hifi fele kellett fordítani.

de mindent a rendeltetése dönt el. nekem az jött le, -kortól függetlenül- gyorsan csak úgy lehet közlekedni, ha le van engedve az eleje, kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni :D
Engem spec ez a része EGYÁLTALÁN nem érdekel. Engem az jobban érdekel, ha tekerés közben viszonylagos kényelemben tudok 2-3-4-6 órát eltölteni. Aki baxatni akar, az vegyen top aero gépet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.02.14., pén. 13:06
revox írta:
2025.02.14., pén. 12:44
...kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni :D
Mindenki, de már néha melósabb, meg fokozatosan visszább is kell venni (jó hír: nem kell hozzá tanfolyam, a korosodás kitűnő oktató).
Azért azt hajlamosak vagyunk a korral járó végzetként elfogadni, hogy a derekunk helyére egy rozsdás zsanér, a nyakunk helyére egy féltegla került. Mióta rendszeresen tornázom reggelente - nem eleget, de már ez is sokat jelent - sokkal kevésbé állnak be a tagjaim a tekerés végére, és ha nem is mint egy bagoly, de azért könnyebben oldalra tudom fordítani a fejemet a forgalmat figyelve.
Nem tudom, a gépem a mostani beállítása alapján melyik skatulyába illik, de nem is érdekel, ahogy a szemből tekerő kollégát sem. Dőreség ebből hiúsági kérdést csinálni; ha tenyleg kell a tempó, és tekerés után fel tudsz egyenesedni, akkor lehet hasalósabb a geo kortól függetlenül.
jó Neked,még mered forgatni a nyakad :D :fekverohog:

már bicajon is csak füllel figyelek hátra... nameg,alul kell visszanézni. de az megszokás kérdése. ahogy le van hajolva az ember,hónalj alatt kell visszanézni,csak akkor fejjel lefele áll a világ :D de ezt baromi xar megszokni :D

most megpróbáltam, hááát, nem leszek bagoly,aki elforgatja vagy 180°-al :D 45° még kényelmes :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.02.14., pén. 12:44
...kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni :D
Mindenki, de már néha melósabb, meg fokozatosan visszább is kell venni (jó hír: nem kell hozzá tanfolyam, a korosodás kitűnő oktató).
Azért azt hajlamosak vagyunk a korral járó végzetként elfogadni, hogy a derekunk helyére egy rozsdás zsanér, a nyakunk helyére egy féltegla került. Mióta rendszeresen tornázom reggelente - nem eleget, de már ez is sokat jelent - sokkal kevésbé állnak be a tagjaim a tekerés végére, és ha nem is mint egy bagoly, de azért könnyebben oldalra tudom fordítani a fejemet a forgalmat figyelve.
Nem tudom, a gépem a mostani beállítása alapján melyik skatulyába illik, de nem is érdekel, ahogy a szemből tekerő kollégát sem. Dőreség ebből hiúsági kérdést csinálni; ha tenyleg kell a tempó, és tekerés után fel tudsz egyenesedni, akkor lehet hasalósabb a geo kortól függetlenül.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

ez biztos sokváltozós kérdés.

nekem pl a reacto és a pinarello, még korábban, behízva lett beállítva. Aztán egyszer valamit szereltem a reacton és amikor újra beállítottam, fel se tűnt,hogy mélyebbre került a kormányfogás. Persze,akkor már le voltam fogyva. Aztán jött a meglepetés,amikor megint feültem a pinarellora. Fura volt, hogy fentebb fogtam. De nem akkora a difi,hogy ne lehssen egy út alatt megszokni. Nem volt zavaró és nem volt kedvem szétkapni az elejét,így maradt. Az viszont érdekes volt,hogy a pinarelloról visszaülve a reactora, nem volt annyira észrevehető a változás, mint fordítva, pedig a reacto van lentebb.

ez az egész,akkor köszönt vissza,amikor tavasz környékén elkezdtem kimenni a dksi-s fiúkkal tekerni. Nem volt semmi extra cél,csak kicsit gyorsabban és groupban menni. kb második vagy harmadik ilyen eseményen már beforogtam (megyek elől is,nem-csak a szélárnyékban) és akkor ütött vissza, hogy nem állítottam újra a pinarellot. Azon a terhelésen, már nem volt jó,hogy nem tudtam annyira behajolni, mint kellett volna. Nyilván,igyekeztem minél lentebb hajolni,csak a csuklómnak ez nem annyira tetszett, meg úgy semminek. Egyszerűen nem úgy álltak a dolgok,ahogy kellene. Előtte voltam kint az UP sorral és a végén volt egy kis stéherezés, de csak személyautó után az ipari park kanyargós szervizútján, ahol leghátra álltam, ott már semmit nem kapsz az autóból, max aki előtted megy, abból és a Reacto alacsonyabb orra jól működött 50 körüli tempón. Na, ekkor jött az elhatározás, hogy a pinarellot is újra be kell lőni, de itt végeszakadt a történet (és azóta is úgy van a pincsi), amikor Kürthy Tomi elment és az idő nagy részét a hifi fele kellett fordítani.

de mindent a rendeltetése dönt el. nekem az jött le, -kortól függetlenül- gyorsan csak úgy lehet közlekedni, ha le van engedve az eleje, kérdés, ki a fene akar már ilyenkor gyorsan közlekedni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Mindenki azt hajt, amit akar. :kiss:
Mostanában több régebbi csapat/bringás társammal beszélek főleg, mióta újrakezdtem a háromkerekűvel. Többször felmerült ez a téma, főleg mikor arról folyik a diskurzus, hogy most mit hajtok. Elég sokan váltottak endurance bringára, van aki Gravelre (Az elég hasonló), van aki bevallottan azért maradt a klasszik geonál, vagy az aeronál, mert az néz ki jól, de valójában már nem olyan kényelmes, de még erőltetik, mert nehogymá' :D . Van persze olyan is, akinek még simán bejön, de talán, ha kettővel beszéltem az elmúlt fél évben. De mondom, ez az én saját kutatásom. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2868

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

Vinkler írta:
2025.02.14., pén. 10:57
Én azt mondom 40-45 felett Endurance geot mindenkinek.
embere is válogatja azé :yingyang: '> pl. nekem, 59 évesen (és majd megin', ha lemegy az a plussz x kiló ;) ), ilyen beállítással (ld. lent :rolleyes: - és a hézagoló nélkül) jobb, azaz kézre-, testre- és lábra-esőbb a klasszikus 'verseny' verzió - megazé' jobban is néz ki, na :napsut: . hegyen fölfelé pl. kifejezetten zavar az endurance-s, relatíve magasan lévő kormány :unsure:
Csatolmányok
DSCF0243_.JPG

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.02.14., pén. 10:57
Én azt mondom 40-45 felett Endurance geot mindenkinek.
de mindemképp ésszel :D

de ez a lenti akármi nem is nekünk szól.

egyébként végigrágva a Trane bejegyzését, egy sokkal értelmesebb, szerényebb cikket láthatunk. Az első azért kicsit erőszakos volt és a kommnetekből látható is, mit váltott ki, egyértelmű ellenkezést. Így lehet újságírással manipulálni a köz véleményét.

Ez a hosszú leírás azért sokkal óvatosabb és mesélnek egy elképzelésről és arról is, hogy a számadatok,ami az első cikkben kiveri a biztosítékot (főleg a fanok körében lehet ez hergelő) , nem kezelhetők hiteles összehasonlítási alapnak, de tájékoztató jellege lehet. Cserében az tényleg egy életképes elképzelés, ha a ridert pofánverő szelet/közegellenállást megpróbálják alul elvezetni, ahol kisebb felülettel érintkezik, kevésbé "fékezve".

mondjuk a váz ára meglepően alacsony a pályagép esetén a maga 5ezer eurójával, de van ilyen marketingstartégia is, hogy lent kezdenek, aztán majd emelnek... vagy, ha befutna, eladják a liszenszt, bár valsz a többi gyártó nem lesz ezt hajlandó, "csakazértse" átvenni, max kicsit módosítva lesz saját "találmányuk"... Bár nem látom ennyire erősnek a dolgot. Érdekesség, de lehet ez is csak a kukában végzi...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Én azt mondom 40-45 felett Endurance geot mindenkinek.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2868

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

pärt írta:
2025.02.14., pén. 09:50
Az csak a puhány fiúkat zavarja. :D
izé..., asszem, ezek nem csak puhányok... gondolkodik.gif > megszokták :kiss:

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

trane írta:
2025.02.14., pén. 09:42
revox írta:
2025.02.14., pén. 09:31
...15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával...Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban :D ...
nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernova uvegajto.gif
szét hát :D

de még keresgettem a Felt bicót. itt egy jól eltalált kép, a hétköznapi embernek ez menynire testreálló geometria :D

rövid,stucni,rakat hézagoló és a nyereg úgy elől van,nemhogy a -5 centit nem tarja a nyeregorr, lehet a +5-be se fér bele :D

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

trane írta:
2025.02.14., pén. 09:42

nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernova uvegajto.gif
Az csak a puhány fiúkat zavarja. :D
6ff26a681668f8bede30d5b7673d8e14.jpg
6ff26a681668f8bede30d5b7673d8e14.jpg (73.98 KiB) Megtekintve 770 alkalommal

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2868

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

revox írta:
2025.02.14., pén. 09:31
...15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával...Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban :D ...
nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernova uvegajto.gif

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.02.14., pén. 00:50
Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból. gondolkodik.gif
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
az egyedi bringagyártás mindig drága volt. kb 25-30 éve,amikor 1 millából felénk lakást lehetett venni, jöttek a Milire külföldi bringás futárok. Volt egy new yortki csávó aki egy Eddy Merckx bringával feszített. Akkor súgták oda a többiek,hogy az a váz 2milla. de valami olyan spéci kerekei voltak,hogy párja annak is 2 milla volt.
Egyébként a karbonvázak gyártása már jól be van járatva. Egyszer valahol megtaláltam, hogy egy Merida Reacto (mi más,arról olvasgattam :D de innen nézve tökmindegy melyik gépről van szó) gyártási ideje kb 16 másodperc. Nyilván nem ennyi idő laatt készül el,csak maga a gyártósor, amit egységnyi idő alatt kiköp,ennyire jön ki. Az esztergomi suzuki is amikor ünnepelte a passz-hánymilliomodik autó legyártását, kiszámoltam, egy autó legyártása nem kerül egy órába (ilyenre emléxem). De ez nem annyira fontos, inkább csak érdekes, hogy ezek a gyártási folyamatok jól kitaposottak,

Amit említettem,hogy a jövőbe mutat, az inkább az anyaghasználat, bár nem tudjuk pontosan, de az alu,a szakndium és a kerámia miként és hogy keveredik, vélhetően ettől többet nem is fogunk megtudni. De vannak jobb reakcióképességgel rendelkező vázanyagok, mint a karbon. A Ganna féle egyórás bringa is valami hasonló mix volt.

hogy ez a geometria mutat e a jövőbe? szeritnem nem.

itt teszek egy apró kitérőt :rolleyes: be szoktam lökni csak úgy dolgokat, de nyilván én se vagyok médium, meg csodagyerek. Szoktam a népet sokkolni kijelentésekkel (pl a videóról hifi beállítás) és van aki erre rá is ugrik. De, nem tenném, ha nem tudnám, hogy ezek a dolgok működnek. És ehhez nem parafenoménnak kell lenni, csak a felgyűlt ismeretet, tapasztalást tudni kell hatékonyan hasznosítani és lehet kell egy kis érzék a fejben modellezéshez, de ez minél több a tapasztalat, annál jobban megy. Pl a hifis távgyógyítás se nagy ördöngősség. A rosszul belőtt sztereókép (hangfalforgatás okán pl) bizonyos fajta torzításokat generál és ezek felismerhetők egy videófelvételről is. Bárki kipróbálhatja ezen a linken https://www.klippel.de/listeningtest/in ... test_setup
Az, hogy ezt milyne módon kell javítani, ahhoz már kell nem kevés rendszerinstallálási tapasztalat, de simán tanulható dolgok,csak sokat kell csinálni.

Na, ugyanez van a bringánál :rolleyes:

Ez a forma nem ismeretlen dolog. 15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával. Ugye a neve is mutatja, mi volt a céljuk ezzel.
Kép

ha megnézzük ezt a geot, látszik a lapos vázvezetés, az extrém alacsony homlokcső, ami a maga korában nagyon rövidnek számított és az elnyújtott váz.
Itt van róla cikk, nem olvastam el, csak képet kerestem. https://bikemag.hu/shopping-guide/botte ... -fegyvere/
De, főleg azért nem olvastam el, mert valamikor az Utensilnord ilyet gépeket használt, Campa SRecorddal és a mi Róka Tibinket leigazolták. Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban :D
De nem volt idegen ez a forma a Felt bicóktól sem, csak hozzánk az kevsébé gyűrűzött be. Annak a pontos típusát nem tudom, de ehhez hasonlított:
Kép

nálunk ilyen brinmgája egy télen amerikában, nyáron itthon élő srácnak volt. 62-es zipp kerekekkel, úgy ment síkon, mint a barom. A maga autodidakta módján tanult bringázni, de volt,hogy előreállt 45-50 között és vezetett 15 kilit, úgy, hogy nem volt "kedvünk" neki segíteni (nem egy elit soros emberünk, egy full amatőr!!!). Baromi hatékony bringa volt ez is, de másra nem nagyon volt alkalmas, csak a sík tempómensére. Gyors leigazoltuk, elvittük versenyre és végigvittük,hogy csak a sprintet kell leszednie (amúgy ez hülyeség volt, hangoztattam is,hogy ennek a fiúnak inkább vezetni kellene, tempót vereteni, de ... na...).Aztán a sprinten le is durrantották, nem tudta behúzni. de ez még az alakíthatóbb bringák egyike,de ez is elég erősen aero.

visszatérve a Supernovára, nyilván eltűnt a süllyesztőben. Ez a nagyon aero vázforma nem életképes, de való igaz, síkon baromi gyors. De, ha megnézzük a versenycsapatok választását, inkább korlátozódik a semi aero vázakra, mint az aerora. Ha csak az SL8-ast nézzük, az a gyártónak a semi váza (nem is értem az ahhoz való viszonyítást), az aero ott is a Venge. Talán a Jumbo (vagy hívják bárhogy is) aki még váltogatja az aero és hegyibringát, de a többség nem a full aero mellett szavazott.

szóval ez a bicaj akár lehet is gyors, a potenciál ott van benne, de maga a vázforma szerintem nem fog forradalmat csinálni. Az anyaghasználat elterjedését meg már egy másik korosztály fogja megélni. persze, szigorúan szerintem :rolleyes: :smile53:


de akkor jöhet Trane linkje :D lehet ott már mindent cáfoltak és csak áprilisi tréfa :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2868

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »


védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból. gondolkodik.gif
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.02.13., csüt. 23:13
Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem. 2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg13004-large_default.jpg
Lehet a kényelmen úgy tudnak kicsit szépíteni. A profilos nyeregcső már lehet túl merev lenne.
Amúgy a szélcsatornatesztek még a Reacto idejében nem a vázra vonatkozott, hanem az azon felvehető aerodinakus üléspozícióra,úgy, hogy a szigorú UCI szabályoknak megfeleljen. Ezt régebben ki is hangsúlyozták, de a nép, az istenadta, ezt már nem tudta beemelni, így a marketingszöveg mindenkinél korlátozódott a vázcsövek kialakítására.

Ezen a vázon nagyon be lehet hasalni. Egyébként a Pincsinek belefér a profilos nyeregcső. A TT gépeken a kényelem egy nem létező szempont.

De érdekes az anyagválasztás is. A jól eltalált fémvázak attackosabbak a karbonnál, de egyelőre ezek a különleges mix anyagok túl drágák,hogy beférjenek a mainstream világba,meg bátorság lenne karbonról váltani egy gyártónak, de ez a jövő. Nem lepődnék meg, ha szèp lassan beszivárognak a profi világba... lehet csak lassan...

Az adatok bizos nem megfeleltethetők egymásnak, de ez nem újdonság. Ha ezeknek hinni lehetne, az elmúlt 10 évben amennyit és ahányszor nőtt a merevség és wattmegtakarítás,a versenyàtlag felugrott 42-röl 83-ra :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg (75.91 KiB) Megtekintve 677 alkalommal
13004-large_default.jpg
13004-large_default.jpg (60.82 KiB) Megtekintve 677 alkalommal

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13728
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4292
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ezektől függetlenül ezen a geometrián látszik, hogy síkon gyors. A vázanyag összetétele is arra enged következtetni, hogy lényegesen merevebb a karbonnál. Amiben kételkedem, az a kényelem. De ránézésre ez a sík tempómenésen kívül nem biztos,hogy másra is jó. Nagyon hajolósnak néz ki. Kiv lennék,kaptatón, hogy megy. Nem a hajtáshatékonyság miatt (az jó lehet ott is), inkább az üléspozíció. De bizt van az a derék, ami megülu
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8872
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.02.13., csüt. 21:45
Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre. :D
Ezt megértem! A BMX vázra épített karbon villás országúti, látványnak sem utolsó. :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3861
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4951
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre. :D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”