Az csak a puhány fiúkat zavarja.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
Re: Kerékpározás
nemtom, miből volt a TibiGyerök hátsója, vagy ti kipróbáltátok-e, de amilyen gyorsan repesztett, ugyanúgy szét_ver_te az ember s...ggét a Supernovarevox írta: ↑2025.02.14., pén. 09:31...15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával...Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban...

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Re: Kerékpározás
az egyedi bringagyártás mindig drága volt. kb 25-30 éve,amikor 1 millából felénk lakást lehetett venni, jöttek a Milire külföldi bringás futárok. Volt egy new yortki csávó aki egy Eddy Merckx bringával feszített. Akkor súgták oda a többiek,hogy az a váz 2milla. de valami olyan spéci kerekei voltak,hogy párja annak is 2 milla volt.pärt írta: ↑2025.02.14., pén. 00:50Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból.![]()
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
Egyébként a karbonvázak gyártása már jól be van járatva. Egyszer valahol megtaláltam, hogy egy Merida Reacto (mi más,arról olvasgattam
Amit említettem,hogy a jövőbe mutat, az inkább az anyaghasználat, bár nem tudjuk pontosan, de az alu,a szakndium és a kerámia miként és hogy keveredik, vélhetően ettől többet nem is fogunk megtudni. De vannak jobb reakcióképességgel rendelkező vázanyagok, mint a karbon. A Ganna féle egyórás bringa is valami hasonló mix volt.
hogy ez a geometria mutat e a jövőbe? szeritnem nem.
itt teszek egy apró kitérőt
Az, hogy ezt milyne módon kell javítani, ahhoz már kell nem kevés rendszerinstallálási tapasztalat, de simán tanulható dolgok,csak sokat kell csinálni.
Na, ugyanez van a bringánál
Ez a forma nem ismeretlen dolog. 15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával. Ugye a neve is mutatja, mi volt a céljuk ezzel.

ha megnézzük ezt a geot, látszik a lapos vázvezetés, az extrém alacsony homlokcső, ami a maga korában nagyon rövidnek számított és az elnyújtott váz.
Itt van róla cikk, nem olvastam el, csak képet kerestem. https://bikemag.hu/shopping-guide/botte ... -fegyvere/
De, főleg azért nem olvastam el, mert valamikor az Utensilnord ilyet gépeket használt, Campa SRecorddal és a mi Róka Tibinket leigazolták. Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban
De nem volt idegen ez a forma a Felt bicóktól sem, csak hozzánk az kevsébé gyűrűzött be. Annak a pontos típusát nem tudom, de ehhez hasonlított:
nálunk ilyen brinmgája egy télen amerikában, nyáron itthon élő srácnak volt. 62-es zipp kerekekkel, úgy ment síkon, mint a barom. A maga autodidakta módján tanult bringázni, de volt,hogy előreállt 45-50 között és vezetett 15 kilit, úgy, hogy nem volt "kedvünk" neki segíteni (nem egy elit soros emberünk, egy full amatőr!!!). Baromi hatékony bringa volt ez is, de másra nem nagyon volt alkalmas, csak a sík tempómensére. Gyors leigazoltuk, elvittük versenyre és végigvittük,hogy csak a sprintet kell leszednie (amúgy ez hülyeség volt, hangoztattam is,hogy ennek a fiúnak inkább vezetni kellene, tempót vereteni, de ... na...).Aztán a sprinten le is durrantották, nem tudta behúzni. de ez még az alakíthatóbb bringák egyike,de ez is elég erősen aero.
visszatérve a Supernovára, nyilván eltűnt a süllyesztőben. Ez a nagyon aero vázforma nem életképes, de való igaz, síkon baromi gyors. De, ha megnézzük a versenycsapatok választását, inkább korlátozódik a semi aero vázakra, mint az aerora. Ha csak az SL8-ast nézzük, az a gyártónak a semi váza (nem is értem az ahhoz való viszonyítást), az aero ott is a Venge. Talán a Jumbo (vagy hívják bárhogy is) aki még váltogatja az aero és hegyibringát, de a többség nem a full aero mellett szavazott.
szóval ez a bicaj akár lehet is gyors, a potenciál ott van benne, de maga a vázforma szerintem nem fog forradalmat csinálni. Az anyaghasználat elterjedését meg már egy másik korosztály fogja megélni. persze, szigorúan szerintem
de akkor jöhet Trane linkje
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
kicsit bővebben A Sólyomról
> https://escapecollective.com/toot-engin ... departure/
védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4095
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5218
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból.
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
Re: Kerékpározás
Lehet a kényelmen úgy tudnak kicsit szépíteni. A profilos nyeregcső már lehet túl merev lenne.pärt írta: ↑2025.02.13., csüt. 23:13Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem. 2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg13004-large_default.jpg
Amúgy a szélcsatornatesztek még a Reacto idejében nem a vázra vonatkozott, hanem az azon felvehető aerodinakus üléspozícióra,úgy, hogy a szigorú UCI szabályoknak megfeleljen. Ezt régebben ki is hangsúlyozták, de a nép, az istenadta, ezt már nem tudta beemelni, így a marketingszöveg mindenkinél korlátozódott a vázcsövek kialakítására.
Ezen a vázon nagyon be lehet hasalni. Egyébként a Pincsinek belefér a profilos nyeregcső. A TT gépeken a kényelem egy nem létező szempont.
De érdekes az anyagválasztás is. A jól eltalált fémvázak attackosabbak a karbonnál, de egyelőre ezek a különleges mix anyagok túl drágák,hogy beférjenek a mainstream világba,meg bátorság lenne karbonról váltani egy gyártónak, de ez a jövő. Nem lepődnék meg, ha szèp lassan beszivárognak a profi világba... lehet csak lassan...
Az adatok bizos nem megfeleltethetők egymásnak, de ez nem újdonság. Ha ezeknek hinni lehetne, az elmúlt 10 évben amennyit és ahányszor nőtt a merevség és wattmegtakarítás,a versenyàtlag felugrott 42-röl 83-ra
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4095
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5218
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
Re: Kerékpározás
Ezektől függetlenül ezen a geometrián látszik, hogy síkon gyors. A vázanyag összetétele is arra enged következtetni, hogy lényegesen merevebb a karbonnál. Amiben kételkedem, az a kényelem. De ránézésre ez a sík tempómenésen kívül nem biztos,hogy másra is jó. Nagyon hajolósnak néz ki. Kiv lennék,kaptatón, hogy megy. Nem a hajtáshatékonyság miatt (az jó lehet ott is), inkább az üléspozíció. De bizt van az a derék, ami megülu
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ezt megértem! A BMX vázra épített karbon villás országúti, látványnak sem utolsó.pärt írta: ↑2025.02.13., csüt. 21:45Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.![]()
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4095
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5218
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre.
Re: Kerékpározás
Azóta már tisztázódott, hogy nem egyféle mérési módszerről van szó. A legtöbb eredményt több helyről összeollózták, a sajátot mérték, de azt sem "rendes" szélcsatornában.pärt írta: ↑2025.02.13., csüt. 19:51"As mentioned above, Toot Engineering claims that TheFalcon 300 RR would require 361W to hold 50km/h (31.1mph) compared with 391W for the Colnago Y1Rs, 518W for the Cervelo S5, and 542W for the Specialized Tarmac SL8."
Azért ez tényleg elég durva különbség, ennél általában szerényebb előnnyel szoktak kecsegtetni egy új modellnél.
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4095
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5218
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
"As mentioned above, Toot Engineering claims that TheFalcon 300 RR would require 361W to hold 50km/h (31.1mph) compared with 391W for the Colnago Y1Rs, 518W for the Cervelo S5, and 542W for the Specialized Tarmac SL8."
Azért ez tényleg elég durva különbség, ennél általában szerényebb előnnyel szoktak kecsegtetni egy új modellnél.
Azért ez tényleg elég durva különbség, ennél általában szerényebb előnnyel szoktak kecsegtetni egy új modellnél.
Online
https://road.cc/content/feature/fastest ... rld-312343
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4095
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5218
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Azt hiszem, ezt a gnómot nem lesz könnyű űberelni.
https://road.cc/content/feature/fastest ... rld-312343
Online
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
ÉS LEHET! Le is kapcsoltam az avatarokat!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Kis öröm is öröm!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Kerékpározás
Kinek milyen öröm jut. Nekem ilyen
Re: Kerékpározás
régi videó,azt nézem,de mennyi baromságra kell figyelni
Azóta árnyalja a képet, hogy bevezettek 3 magassági kategóriát, ahol eltérő adatokkal kell kalkulálni 
youtu.be/4OJcIhNahyY
youtu.be/4OJcIhNahyY
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Közben sikerült cipőt is találni nagy nehezen.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Még keresem a tökéleteset. De a mostani, meg az előző is elfogadható volt.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
és van eddig már esélyes és már csak azért,nehogy kimaradjon egy még jobb, vagy egyelőre még keresésben vagy?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
60. Ha minden jól megy, akkor szerintem még egyet fogok elhozni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
mennyit mondtál? 50-60 tesztnyergük van?
nagy fa ez komám

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14447
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9569
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Megy a próba tovább.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos


