pärt írta: ↑2025.02.14., pén. 00:50
Nem hiszem, hogy egy ilyen váz drágább lenne, mint egy csúcs karbon, sőt. Valószínű, hogy a méretre szabott vázhoz szükséges nyomtatott alkatrészek méretfájljait változtatni olcsóbb, mint méretenkénti méregdrága formákat gyártani a karbonhoz. Nem valószínű, hogy a kényelem kiemelt szempont lehetett, szóval az a kerek profilú cső nem azért van ott, hogy a szerényen a világ leggyorsabbjának kikiáltott vázuk még kényelmes is legyen. De ha mégis, akkor valamit nagyon jól csinálnak, ha ennek ellenére is bohócot csinál a többi nagyból.
Behasalni bármin lehet, amit kellően rövid homlokcsővel készítenek. Azért ilyen geometriát nem csak ezzel a bmx vázzal lehet elérni.
De majd kiderül, hallunk-e még róla, és a házi tesztjükben legyőzött gyártók is ilyen irányba indulnak-e.
az egyedi bringagyártás mindig drága volt. kb 25-30 éve,amikor 1 millából felénk lakást lehetett venni, jöttek a Milire külföldi bringás futárok. Volt egy new yortki csávó aki egy Eddy Merckx bringával feszített. Akkor súgták oda a többiek,hogy az a váz 2milla. de valami olyan spéci kerekei voltak,hogy párja annak is 2 milla volt.
Egyébként a karbonvázak gyártása már jól be van járatva. Egyszer valahol megtaláltam, hogy egy Merida Reacto (mi más,arról olvasgattam

de innen nézve tökmindegy melyik gépről van szó) gyártási ideje kb 16 másodperc. Nyilván nem ennyi idő laatt készül el,csak maga a gyártósor, amit egységnyi idő alatt kiköp,ennyire jön ki. Az esztergomi suzuki is amikor ünnepelte a passz-hánymilliomodik autó legyártását, kiszámoltam, egy autó legyártása nem kerül egy órába (ilyenre emléxem). De ez nem annyira fontos, inkább csak érdekes, hogy ezek a gyártási folyamatok jól kitaposottak,
Amit említettem,hogy a jövőbe mutat, az inkább az anyaghasználat, bár nem tudjuk pontosan, de az alu,a szakndium és a kerámia miként és hogy keveredik, vélhetően ettől többet nem is fogunk megtudni. De vannak jobb reakcióképességgel rendelkező vázanyagok, mint a karbon. A Ganna féle egyórás bringa is valami hasonló mix volt.
hogy ez a geometria mutat e a jövőbe? szeritnem nem.
itt teszek egy apró kitérőt

be szoktam lökni csak úgy dolgokat, de nyilván én se vagyok médium, meg csodagyerek. Szoktam a népet sokkolni kijelentésekkel (pl a videóról hifi beállítás) és van aki erre rá is ugrik. De, nem tenném, ha nem tudnám, hogy ezek a dolgok működnek. És ehhez nem parafenoménnak kell lenni, csak a felgyűlt ismeretet, tapasztalást tudni kell hatékonyan hasznosítani és lehet kell egy kis érzék a fejben modellezéshez, de ez minél több a tapasztalat, annál jobban megy. Pl a hifis távgyógyítás se nagy ördöngősség. A rosszul belőtt sztereókép (hangfalforgatás okán pl) bizonyos fajta torzításokat generál és ezek felismerhetők egy videófelvételről is. Bárki kipróbálhatja ezen a linken
https://www.klippel.de/listeningtest/in ... test_setup
Az, hogy ezt milyne módon kell javítani, ahhoz már kell nem kevés rendszerinstallálási tapasztalat, de simán tanulható dolgok,csak sokat kell csinálni.
Na, ugyanez van a bringánál
Ez a forma nem ismeretlen dolog. 15 éve már debütált a Bottecchia SP9 Supernovával. Ugye a neve is mutatja, mi volt a céljuk ezzel.
ha megnézzük ezt a geot, látszik a lapos vázvezetés, az extrém alacsony homlokcső, ami a maga korában nagyon rövidnek számított és az elnyújtott váz.
Itt van róla cikk, nem olvastam el, csak képet kerestem.
https://bikemag.hu/shopping-guide/botte ... -fegyvere/
De, főleg azért nem olvastam el, mert valamikor az Utensilnord ilyet gépeket használt, Campa SRecorddal és a mi Róka Tibinket leigazolták. Aztán Tibi az ilyen géppel járt ki edzésre és láttuk, az egyébként is időfutam specialista mit kezdett egy ilyen
supernovával a KTM után. Mondanom se kell, ment,mint a meszes. avagy ha nem ment, folyton azon problémázott,hogy a pulzusa nagyon lent van,menjünk gyorsabban
De nem volt idegen ez a forma a Felt bicóktól sem, csak hozzánk az kevsébé gyűrűzött be. Annak a pontos típusát nem tudom, de ehhez hasonlított:
nálunk ilyen brinmgája egy télen amerikában, nyáron itthon élő srácnak volt. 62-es zipp kerekekkel, úgy ment síkon, mint a barom. A maga autodidakta módján tanult bringázni, de volt,hogy előreállt 45-50 között és vezetett 15 kilit, úgy, hogy nem volt "kedvünk" neki segíteni (nem egy elit soros emberünk, egy full amatőr!!!). Baromi hatékony bringa volt ez is, de másra nem nagyon volt alkalmas, csak a sík tempómensére. Gyors leigazoltuk, elvittük versenyre és végigvittük,hogy csak a sprintet kell leszednie (amúgy ez hülyeség volt, hangoztattam is,hogy ennek a fiúnak inkább vezetni kellene, tempót vereteni, de ... na...).Aztán a sprinten le is durrantották, nem tudta behúzni. de ez még az alakíthatóbb bringák egyike,de ez is elég erősen aero.
visszatérve a Supernovára, nyilván eltűnt a süllyesztőben. Ez a nagyon aero vázforma nem életképes, de való igaz, síkon baromi gyors. De, ha megnézzük a versenycsapatok választását, inkább korlátozódik a semi aero vázakra, mint az aerora. Ha csak az SL8-ast nézzük, az a gyártónak a semi váza (nem is értem az ahhoz való viszonyítást), az aero ott is a Venge. Talán a Jumbo (vagy hívják bárhogy is) aki még váltogatja az aero és hegyibringát, de a többség nem a full aero mellett szavazott.
szóval ez a bicaj akár lehet is gyors, a potenciál ott van benne, de maga a vázforma szerintem nem fog forradalmat csinálni. Az anyaghasználat elterjedését meg már egy másik korosztály fogja megélni. persze, szigorúan szerintem
de akkor jöhet Trane linkje

lehet ott már mindent cáfoltak és csak áprilisi tréfa
