Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.02.13., csüt. 23:13
Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem. 2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg13004-large_default.jpg
Lehet a kényelmen úgy tudnak kicsit szépíteni. A profilos nyeregcső már lehet túl merev lenne.
Amúgy a szélcsatornatesztek még a Reacto idejében nem a vázra vonatkozott, hanem az azon felvehető aerodinakus üléspozícióra,úgy, hogy a szigorú UCI szabályoknak megfeleljen. Ezt régebben ki is hangsúlyozták, de a nép, az istenadta, ezt már nem tudta beemelni, így a marketingszöveg mindenkinél korlátozódott a vázcsövek kialakítására.

Ezen a vázon nagyon be lehet hasalni. Egyébként a Pincsinek belefér a profilos nyeregcső. A TT gépeken a kényelem egy nem létező szempont.

De érdekes az anyagválasztás is. A jól eltalált fémvázak attackosabbak a karbonnál, de egyelőre ezek a különleges mix anyagok túl drágák,hogy beférjenek a mainstream világba,meg bátorság lenne karbonról váltani egy gyártónak, de ez a jövő. Nem lepődnék meg, ha szèp lassan beszivárognak a profi világba... lehet csak lassan...

Az adatok bizos nem megfeleltethetők egymásnak, de ez nem újdonság. Ha ezeknek hinni lehetne, az elmúlt 10 évben amennyit és ahányszor nőtt a merevség és wattmegtakarítás,a versenyàtlag felugrott 42-röl 83-ra :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4094
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5216
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Azért a jelölt részek nem úgy néznek ki, mint amiket számtalan formaváltozat számítógépes modellezésével és több száz óra szélcsatorna teszttel alakítottak volna ilyenre. Azt is kevéssé tartom valószínűnek - semennyire - hogy pl. a nyeregvázcső, nyeregcső legkisebb ellenálású profilja éppen a kör lenne.
Valahogy pl. egy Bolide-ból ezt a fejlesztési munkát inkább kinézem.
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2~2.jpeg (75.91 KiB) Megtekintve 1089 alkalommal
13004-large_default.jpg
13004-large_default.jpg (60.82 KiB) Megtekintve 1089 alkalommal

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ezektől függetlenül ezen a geometrián látszik, hogy síkon gyors. A vázanyag összetétele is arra enged következtetni, hogy lényegesen merevebb a karbonnál. Amiben kételkedem, az a kényelem. De ránézésre ez a sík tempómenésen kívül nem biztos,hogy másra is jó. Nagyon hajolósnak néz ki. Kiv lennék,kaptatón, hogy megy. Nem a hajtáshatékonyság miatt (az jó lehet ott is), inkább az üléspozíció. De bizt van az a derék, ami megülu
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.02.13., csüt. 21:45
Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre. :D
Ezt megértem! A BMX vázra épített karbon villás országúti, látványnak sem utolsó. :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4094
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5216
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ja, most láttam egy GCN videót, amiben csak úgy szőr menten említették a gépet, megemlítve a csodás eredmény zavaros hátterét. Mindenesetre az állítás annyira vad, hogy gerilla marketingnek is felfogható, annyian fognak rápörögni.
Engem egyébként igazából a szépsége fogott meg elsőre. :D

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 752
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 462

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

pärt írta:
2025.02.13., csüt. 19:51
"As mentioned above, Toot Engineering claims that TheFalcon 300 RR would require 361W to hold 50km/h (31.1mph) compared with 391W for the Colnago Y1Rs, 518W for the Cervelo S5, and 542W for the Specialized Tarmac SL8."
Azért ez tényleg elég durva különbség, ennél általában szerényebb előnnyel szoktak kecsegtetni egy új modellnél.
Azóta már tisztázódott, hogy nem egyféle mérési módszerről van szó. A legtöbb eredményt több helyről összeollózták, a sajátot mérték, de azt sem "rendes" szélcsatornában.
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4094
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5216
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

"As mentioned above, Toot Engineering claims that TheFalcon 300 RR would require 361W to hold 50km/h (31.1mph) compared with 391W for the Colnago Y1Rs, 518W for the Cervelo S5, and 542W for the Specialized Tarmac SL8."
Azért ez tényleg elég durva különbség, ennél általában szerényebb előnnyel szoktak kecsegtetni egy új modellnél.

Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4094
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5216
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.02.08., szomb. 14:50
Mostanában elég sok Colnago Y1Rs videóba ütközök. Elég menő ez az új design. Kíváncsi leszek a többiek mikor húznak merészebbet.


.
IMG_1963.png
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2.jpeg
2025-toot-engineering-tred-thefalcon-2.jpeg (71.51 KiB) Megtekintve 956 alkalommal
Azt hiszem, ezt a gnómot nem lesz könnyű űberelni.
https://road.cc/content/feature/fastest ... rld-312343

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5819
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.02.13., csüt. 08:44
Vinkler írta:
2025.01.27., hétf. 20:34

Ha lehetne én ki is kapcsolnám az embereket
ÉS LEHET! Le is kapcsoltam az avatarokat! ;peace;
Saját,lezárt pálya! Mekkora királyság!A TPV Neked fejlesztette! ;peace;

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Vinkler írta:
2025.01.27., hétf. 20:34

Ha lehetne én ki is kapcsolnám az embereket
ÉS LEHET! Le is kapcsoltam az avatarokat! ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2025.02.12., szer. 07:24
Kinek milyen öröm jut. Nekem ilyen ;peace;
20250212_065205.jpg
Kis öröm is öröm! :tutiok:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5819
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Kinek milyen öröm jut. Nekem ilyen ;peace;
20250212_065205.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

régi videó,azt nézem,de mennyi baromságra kell figyelni :D Azóta árnyalja a képet, hogy bevezettek 3 magassági kategóriát, ahol eltérő adatokkal kell kalkulálni :D


youtu.be/4OJcIhNahyY
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Közben sikerült cipőt is találni nagy nehezen. ;peace;

.
IMG_4883.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4094
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5216
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.02.11., kedd 11:19

Még keresem a tökéleteset. De a mostani, meg az előző is elfogadható volt.
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Akaratlanul is megfogalmaztad a legtökéletesebb párkereső hirdetést. :D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.02.11., kedd 11:11
Vinkler írta:
2025.02.11., kedd 11:00

60. Ha minden jól megy, akkor szerintem még egyet fogok elhozni.
és van eddig már esélyes és már csak azért,nehogy kimaradjon egy még jobb, vagy egyelőre még keresésben vagy?
Még keresem a tökéleteset. De a mostani, meg az előző is elfogadható volt.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.02.11., kedd 11:00

60. Ha minden jól megy, akkor szerintem még egyet fogok elhozni.
és van eddig már esélyes és már csak azért,nehogy kimaradjon egy még jobb, vagy egyelőre még keresésben vagy?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.02.11., kedd 10:52
Vinkler írta:
2025.02.11., kedd 10:45
Megy a próba tovább. juppi.gif

.

IMG_4884.jpegIMG_4886.jpeg
mennyit mondtál? 50-60 tesztnyergük van? :kapdelm:
nagy fa ez komám :kapdelm:
60. Ha minden jól megy, akkor szerintem még egyet fogok elhozni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.02.11., kedd 10:45
Megy a próba tovább. juppi.gif

.

IMG_4884.jpegIMG_4886.jpeg
mennyit mondtál? 50-60 tesztnyergük van? :kapdelm:
nagy fa ez komám :kapdelm:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14443
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9563
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Megy a próba tovább. juppi.gif

.
IMG_4884.jpeg
IMG_4886.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.02.10., hétf. 12:38
asebestyen írta:
2025.02.10., hétf. 11:02
Rotox írta:
2025.02.10., hétf. 10:53


"Bevánszorogtam": 106 km, majdnem 1 km szint, közel 30 km/h avg, mindez fagypont körül. Elmész ám Te, tudod hová... :D :P :nonononono:
Folyamatosan alapozunk, LT1 alatt illene tudnom kimenni a világból (bármi van). Nyilván a tempó szar, Szalon pl sokkal gyorsabban tud/szokott menni, ráadásul hosszabban, hogy csak a HiFibzk halmazbol merítsek. :smile32: Persze ilyenkor direkt megyünk lassan.
Persze,ez alapozás, Neked! :smile32: De nagyon sok embernek ez a "vánszorgás" is csak álom kategória ;)
(természetesen ez így van rendben :smile32: )
a natúr adatok mellett azért érdemes egy pillantást vetni a szélre és a nagy kerékre, ami nem annyira barátok. mivel a start délben volt, ezek már nem sokat változnak. a reggeli szél még meg-megálhat,de ami délben fúj, jellemzően nem szokott. volt ebben meló :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6267
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7818
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

AAttila írta:
2025.02.10., hétf. 17:16
asebestyen írta:
2025.02.10., hétf. 17:06
. A maximális erő, izomtömeg, robbanékonyság, stb ezek sajnos a korral kopnak, persze az esési töréspont és meredekség kitolható, ellaposítható.
Ezzel ugye nem azt akarod mondani, hogy hiába edzek VO2max-ra??!!!! :angry: Az volt a célom,hogy 50 évesen kezdem szisztematikusan építeni és 55-re elérem a 80-82 szintet. Erre jössz nekem,hogy ez a korral csökken :smile51:
:fekverohog: :fekverohog: :fekverohog:
Nem, nagyon jól teszed, ha VO2 edzéseket csinálsz (véleményem szerint esszenciális), ha nem is éred el a VO2 maxodat minden alkalommal. Viszont azzal magában nem fogsz építeni alap állóképességet, én csak ezt mondom és azt, hogy állóképesség nélkül nem fogsz tudni fejlődni a VO2-ben sem, mert a résztávok, a blokkok és az edzések közt sem fogsz tudni elég jól regenerálódni ahhoz, hogy megfelelő minőségben elvégezd a következő résztávot, blokkot, edzést. (tudom hogy Te értetted eddig is) Különben amellett hogy persze csökken a VO2 max a korral, az elég sokáig viszonylag magasan tartható, ellentétben mondjuk a 6mp sprint wattokkal vagy az 1 ismétéses guggolással, stb.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5819
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2025.02.10., hétf. 17:06
. A maximális erő, izomtömeg, robbanékonyság, stb ezek sajnos a korral kopnak, persze az esési töréspont és meredekség kitolható, ellaposítható.
Ezzel ugye nem azt akarod mondani, hogy hiába edzek VO2max-ra??!!!! :angry: Az volt a célom,hogy 50 évesen kezdem szisztematikusan építeni és 55-re elérem a 80-82 szintet. Erre jössz nekem,hogy ez a korral csökken :smile51:
:fekverohog: :fekverohog: :fekverohog:

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6267
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7818
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

AAttila írta:
2025.02.10., hétf. 16:28
Én tudom, de sokan csak mondják,hogy úúú... meg ááá.....,de ténylegesen nem tesznek szinte semmit, hogy ennyit elérjenek.
Sajnos Ámerikából begyűrűzött mindenhova, így ide is, a HIIT őrület, ahol azt ígérik, hogy azzal majd kiváltod a mennyiséget és az milyen jó, mert a mai embernek nincs ideje sokat edzeni és ez tökéletesen helyettesíti, lásd Tabata meg társai. Gyakorlatilag a végtelenségig lehetne sorolni azt a sok marhaságot, amik valami olyannal kecsegtetnek, hogy megspórolhatsz valamit, mégis eléred ugyanazt a célt. Vagy hogy egy FatMax edzéstől Te majd jobban fogysz.
De komoly(nak tűnő) edzők száját is elhagyják olyan mondatok, hogy nem írok elő pedálfordulatot, mert mindenkinek más a kényelmes. ...ttyaúristen...
És igen, a világ legvastagabb könyve lehetne a kifogásoké, ha egyszer kiadnák, valószínű sorozatot kéne kiadni, mert egybe nem férne bele.
Az állóképességgel az a jó, hogy bármikor bármeddig fejleszthető. A maximális erő, izomtömeg, robbanékonyság, stb ezek sajnos a korral kopnak, persze az esési töréspont és meredekség kitolható, ellaposítható.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 578
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 289

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Szalon írta:
2025.02.09., vas. 22:00
pärt írta:
2025.02.09., vas. 21:52
Rokkantnyugdíjas lett?
:tutiok:
Nem tört volna el a váz, ha a kulacs anyagából készítik... Látod milyen pöpecül feszít a tartójában :D
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”