EQ alatt az equalizer néven ismert eszközre gondoltam, aminek többféle digitális verziója a DSP kódokba is beilleszthető. Az átvitel egyengetésére sokféle módszer létezik, egyre több áll rendelkezésünkre (esetünkben FIR és IIR szűrők). Ezeket nem EQ-nak nevezzük (a Sigma programozó szoftvere sem így hívja őket) akkor sem, ha részben jelszint ekvalizálásra (is) szolgálnak.denesdr írta: ↑2025.02.17., hétf. 10:47Luxor Audio írta: ↑2025.02.17., hétf. 10:36Mi nem is használunk EQ-t a programkódban, ennél kifinomultabb megoldások léteznek már az átvitel egyengetésére.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
DAC-olás
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
Re: DAC-olás
A "sima" 2x4-essel szemben a "HD" változat már digitális bemenetekkel is ellátott, és én kizárólag azzal használom. Sajnos már beruháztam 2db 2x4HD-re, utána jelent csak meg a Flex: addig 8 csatornás lebegőpontos SHARC processzoros készülékük nem volt

Re: DAC-olás
Luxor Audio írta: ↑2025.02.17., hétf. 10:36Mi nem is használunk EQ-t a programkódban, ennél kifinomultabb megoldások léteznek már az átvitel egyengetésére.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
48 különálló in/out audio csatornát tud kezelni a DSP (ebből mi 8+4-et használunk). Ez nem keverendő az EQ szűrők számával, ami elvileg végtelen. Mi nem is használunk EQ-t a programkódban, ennél kifinomultabb megoldások léteznek már az átvitel egyengetésére.
Re: DAC-olás
A 2x4HD-nak nem a DSP része au igazán gáz, hanem a beépített A/D - D/A konverzió a rémesen gyenge.severance írta: ↑2025.02.17., hétf. 06:44Amatőr miniDSP 2x4HD felhasználóként van egy olyan kérdésem, hogy amikor DSP-ről írtok, konkrétan milyen típusokra (gyártmányokra) gondoltok? Igazából az érdekel, hogy hol van a helye a miniDSP-knek a Galaxisban, és hogy létezik-e amatőr célra megfizethető alternatívája? Nekem annyi tapasztalatom van vele, hogy simán sztereo DAC-nak konfigurálva (tehát crossover és szűrő beállítások nélkül) nem túl meggyőző a hangminősége. Előre is köszönöm a válaszokat.
Digitális be és kimenettel érdemes ezeket használni a forrás és a DAC között, például a MiniDSP FLEX-et.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: DAC-olás
Igen, látom hogy a Sigma szériás processzorok a miniDSP által használt SHARC széria felett helyezkednek el, és hogy ezt már Sigma Studio nevű programmal - számomra a PLC-kre emlékeztető "létrás" módon - lehet konfigurálni. Amit nem értek, az a 48 csatorna: gondolom ez nem azt jelenti, hogy sztereóban gondolkodva 2x24 utas rendszer építhető vele - talán azt, hogy 48 ponton lehet beavatkozni a frekvenciamenetbe?Luxor Audio írta: ↑2025.02.17., hétf. 07:32Mi saját programozású, 48 csatornás, 192kHz/32bit ADI Sigma DSP-t használunk
Jópár hangfalat próbáltam már amúgy "minidéespésíteni", csekély sikerrel: így tisztában vagyok vele, hogy a széleskörű lehetőségek dacára ez nem egy egyszerű feladat. Sikerrel igazából egyetlen típusnál jártam, aminél egyszerű 12dB/oktávos vágáson kívül semmi más korrekciót nem volt szükséges beállítani.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
A DSP jellemzően nem egy komplett készülék, hanem egy programozható, sokféle célra használható, bonyolult számítások elvégzésére alkalmas digitális jelprocesszor chip. Sok audio eszközben megtalálható a hangpultoktól a keresztváltókig, de a házimozi erősítőkben és az autók hangrendszereiben is ott van.severance írta: ↑2025.02.17., hétf. 06:44Amatőr miniDSP 2x4HD felhasználóként van egy olyan kérdésem, hogy amikor DSP-ről írtok, konkrétan milyen típusokra (gyártmányokra) gondoltok? Igazából az érdekel, hogy hol van a helye a miniDSP-knek a Galaxisban, és hogy létezik-e amatőr célra megfizethető alternatívája? Nekem annyi tapasztalatom van vele, hogy simán sztereo DAC-nak konfigurálva (tehát crossover és szűrő beállítások nélkül) nem túl meggyőző a hangminősége. Előre is köszönöm a válaszokat.
Mi saját programozású, 48 csatornás, 192kHz/32bit ADI Sigma DSP-t használunk, amit Te is megvehetsz nyers állapotában, de önmagában nem sokra mész vele, kell hozzá elektronikai és szoftveres környezet, vezérlés, A/D és D/A fokozat, jelerősítők. Használata és programozása összetettebb, mint a miniDSP-é, ami szerintem játszani jó, de komoly hangminőségre nem képes.
Re: DAC-olás
Amatőr miniDSP 2x4HD felhasználóként van egy olyan kérdésem, hogy amikor DSP-ről írtok, konkrétan milyen típusokra (gyártmányokra) gondoltok? Igazából az érdekel, hogy hol van a helye a miniDSP-knek a Galaxisban, és hogy létezik-e amatőr célra megfizethető alternatívája? Nekem annyi tapasztalatom van vele, hogy simán sztereo DAC-nak konfigurálva (tehát crossover és szűrő beállítások nélkül) nem túl meggyőző a hangminősége. Előre is köszönöm a válaszokat.
Online
Az aktív hangsugárzók bemenetei általában elég toleránsak és jól támadhatóak akár passzív hangerőszabályzókkal is. A Nagy Pali - féle autoformeres előfokok például ideálisak hozzájuk általában. Én nem szeretem a forráskészülékbe épített szabályozást és inkább külön előfokot használok, de ez inkább csak érzés, nem pedig valamiféle tudományosan igazolt technológiai korlát.
Re: DAC-olás
Mindkét megoldás lehetséges, akár a Roonba épített DSP-s hangerőszabályozás is jól működhet, persze ebben az esetben nem fog menni a natív DSD lejátszás, hiszen PCM-re lesz konvertálva DSD file. És persze érdemes óvatosnak lenni vele... A nagy Danley 4 utas hangsugárzókra (pár ezer watt beépített teljesítménnyel és 100 dB érzékenységű hangsugárzókra egyszer otthon véletlenül kiküldtem hajnali kettő körül egy Dream Theatre album első nótáját full hangerőn... ).alto írta: ↑2025.02.14., pén. 10:13Egyébként ebben a saját aktív hangsugárzós rendszerben hol szabályozol hangerőt? Benn az aktív hangfalban digitális tartományban, benn az aktív hangfalban analóg tartományban, vagy előtte forrás oldalon?Luxor Audio írta: ↑2025.02.14., pén. 09:39Erre nem tudok úgy reagálni, hogy ne legyen benne számomra kellemetlenül sok marketing a hangsugárzóinkkal kapcsolatosan, így csak annyit írok, hogy én magam általában analóg jelet küldök az otthoni példányomba, pedig ki van építve a digitális vonal is, egy mozdulattal tudok köztük váltani.alto írta: ↑2025.02.14., pén. 09:32Kb. szóról szóra egyetértünk. Annyit tennék még hozzá, hogy egy ilyen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzós rendszerben (amivel egyesek előítéleteivel szemben úgyanúgy lehet prémium minőségű megszólalást produkálni mint a hagyományos passzív hangfalas rendszerekkel, sőt, egyes esetekben akár jobbat is) érdemes eleve digitálisan becsatlakozni ha van rá mód, mert azért azt lássuk tisztán hogy egy D/A - A/D - (DSP) - D/A rendszerben van némi tök felesleges redundancia.
(De ebben talán az is benne van, hogy olyan sokat dolgoztunk az analóg részen, hogy nincs szívem nem használni. Ez is egyfajta előítélet.)
Az aktív hangsugárzók bemenetei általában elég toleránsak és jól támadhatóak akár passzív hangerőszabályzókkal is. A Nagy Pali - féle autoformeres előfokok például ideálisak hozzájuk általában. Én nem szeretem a forráskészülékbe épített szabályozást és inkább külön előfokot használok, de ez inkább csak érzés, nem pedig valamiféle tudományosan igazolt technológiai korlát.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
A forráskészülék saját előerősítőjén (az enyémben tényleg van, sok más kütyüvel ellentétben). A hangdobozban is van lehetőség a DSP-n belül jelszinteket vezérelni, de az jóval kényelmetlenebb megoldás jelenleg. Majd egyszer...
Re: DAC-olás
Egyébként ebben a saját aktív hangsugárzós rendszerben hol szabályozol hangerőt? Benn az aktív hangfalban digitális tartományban, benn az aktív hangfalban analóg tartományban, vagy előtte forrás oldalon?Luxor Audio írta: ↑2025.02.14., pén. 09:39Erre nem tudok úgy reagálni, hogy ne legyen benne számomra kellemetlenül sok marketing a hangsugárzóinkkal kapcsolatosan, így csak annyit írok, hogy én magam általában analóg jelet küldök az otthoni példányomba, pedig ki van építve a digitális vonal is, egy mozdulattal tudok köztük váltani.alto írta: ↑2025.02.14., pén. 09:32Kb. szóról szóra egyetértünk. Annyit tennék még hozzá, hogy egy ilyen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzós rendszerben (amivel egyesek előítéleteivel szemben úgyanúgy lehet prémium minőségű megszólalást produkálni mint a hagyományos passzív hangfalas rendszerekkel, sőt, egyes esetekben akár jobbat is) érdemes eleve digitálisan becsatlakozni ha van rá mód, mert azért azt lássuk tisztán hogy egy D/A - A/D - (DSP) - D/A rendszerben van némi tök felesleges redundancia.
(De ebben talán az is benne van, hogy olyan sokat dolgoztunk az analóg részen, hogy nincs szívem nem használni. Ez is egyfajta előítélet.)
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
Erre nem tudok úgy reagálni, hogy ne legyen benne számomra kellemetlenül sok marketing a hangsugárzóinkkal kapcsolatosan, így csak annyit írok, hogy én magam általában analóg jelet küldök az otthoni példányomba, pedig ki van építve a digitális vonal is, egy mozdulattal tudok köztük váltani.alto írta: ↑2025.02.14., pén. 09:32Kb. szóról szóra egyetértünk. Annyit tennék még hozzá, hogy egy ilyen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzós rendszerben (amivel egyesek előítéleteivel szemben úgyanúgy lehet prémium minőségű megszólalást produkálni mint a hagyományos passzív hangfalas rendszerekkel, sőt, egyes esetekben akár jobbat is) érdemes eleve digitálisan becsatlakozni ha van rá mód, mert azért azt lássuk tisztán hogy egy D/A - A/D - (DSP) - D/A rendszerben van némi tök felesleges redundancia.
(De ebben talán az is benne van, hogy olyan sokat dolgoztunk az analóg részen, hogy nincs szívem nem használni. Ez is egyfajta előítélet.)
Re: DAC-olás
Kb. szóról szóra egyetértünk. Annyit tennék még hozzá, hogy egy ilyen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzós rendszerben (amivel egyesek előítéleteivel szemben úgyanúgy lehet prémium minőségű megszólalást produkálni mint a hagyományos passzív hangfalas rendszerekkel, sőt, egyes esetekben akár jobbat is) érdemes eleve digitálisan becsatlakozni ha van rá mód, mert azért azt lássuk tisztán hogy egy D/A - A/D - (DSP) - D/A rendszerben van némi tök felesleges redundancia.Luxor Audio írta: ↑2025.02.14., pén. 09:13Akkor megvan az új ellenségkép és lekerülhet végre a terítékről az EQ, a dinamika kompresszor és a hangszínszabályzó? Miként az áramkörökben, úgy az előítéleteknél is helyettesítheti őket a digitális jelprocesszor? Nyílván nem mondok vele újat, de azért le kell írnom, hogy a DSP-t is lehet okosan és bután használni, be lehet állítani korrekt és elhibázott módon. Mivel hetek óta DSP programozással telik napjaim nagy része, a magam kárán is megtanultam, hogy több évtizedes hangtechnikai gyakorlat birtokában sem célszerű félvállról venni a témát és elbizakodott rutinból letolni. Már-már olyan érzékenységű a kérdés, mint egy komplex analóg áramkör felépítése.
Jó, de akkor is... Ne zavard össze az előítéleteket unalmas tényekkel!TomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 18:44Nem tudom mi volt az oka a lassulásnak, de ebben az aktív hangsugárzóban nem volt DSP.
Jól ismert gyártókénál és a saját hangsugárzóinknál is azt tapasztaltam, hogy ez az átalakítás a végeredményt tekintve nem annyira meghatározó, mint sejtenénk. Nem mondom, hogy teljesen észrevehetetlen (maximum hogy engem nem zavar), de nem érdemes rá izomból mutogatni. Terméktesztelés közben tucatnyi, e fórumon is ismert, lesajnált és kedvelt forráskészüléket használok mostanában és bizony szépen kihallható a jellegzetességük akkor is, ha az analóg kimenetüket vezetem a digitális jelfeldolgozású hangsugárzónkba és akkor is, ha a digitális jelet küldöm oda. A 96kHz/32bit-es belső processzálás meglehetősen transzparens, semleges átvitelt eredményez.
Nehéz megállnom, hogy ne emlegessem fel az esetet, mikor analóg és digitális hangfelvételeket mutattunk be és a hallgatóság egy elkötelezett része határozottan és perdöntően detektálta a számukra oly' kedves "analóg hangzást", miközben egy digitális működésű, megkerülhetetlen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzóval prezentáltuk a műsort.
Sokaknál valóban hitkérdéssé vált a téma, aminek szépen megágyazott a rámenősebb gyártók és kereskedők félrevezető kommunikációja. Én magam nem hiszem, hogy a D/A átalakítást végző chipek között ne lehetne hallható különbséget felfedezni. (A HiFi-ben nem létezik olyan komponens, aminek hatását legalább egy hobbitárs ne hallaná és bizonygatná.) De a differenciát és sajátosságokat, amiket sokan annak az apró alkatrésznek tudnak be, inkább a működési, beépítési környezet eredményezi.
A DAC chipek gyártói a termékdokumentációban általában közzétesznek "ajánlott" áramköröket, amikben elképzelték, esetleg tesztelték az alkatrészt. Ettől el lehet, el is illik térni, inkább egyfajta tipikus tesztkörnyezetnek tekinthető, de a költséghatékony készülékgyártók nagy része nem vacakol ezzel, egy az egyben átveszi és beteszi a saját kütyüjébe. Na ezeknél határozottan tettenérhető lesz az a hangzási jellegzetesség, amit a D/A lapka és a környező áramkör együttese valóban produkál.
Szerencsére vannak gerincesebb, önérzetesebb, innovatívabb gyártók is a világon, akik saját, hús-vér tervező és tesztrészleget üzemeltetnek, az alapoktól építkeznek, nem csak összeszerelő üzemként működnek. Az ő készülékeik szoktak alaposan rácáfolni a DAC lapkák körüli előítéletekre. Előfordulnak és itt is szóba kerülnek néha olyan esetek, mikor egy érdemi munkát végző cég kitűnő hangzást képes kihozni egy lenézett alkatrészből, amivel mások - a nagy kapkodásban - nem jutottak dűlőre, ezért igencsak rossz híre van a hifisták köreiben. Néhányan persze stabilan ragaszkodnak a komoly munkával összegereblyézett előítéleteikhez, velük nehéz beszélgetni, a többiekkel viszont érdemes.

BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15683
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
Akkor megvan az új ellenségkép és lekerülhet végre a terítékről az EQ, a dinamika kompresszor és a hangszínszabályzó? Miként az áramkörökben, úgy az előítéleteknél is helyettesítheti őket a digitális jelprocesszor? Nyilván nem mondok vele újat, de azért le kell írnom, hogy a DSP-t is lehet okosan és bután használni, be lehet állítani korrekt és elhibázott módon. Mivel hetek óta DSP programozással telik napjaim nagy része, a magam kárán is megtanultam, hogy több évtizedes hangtechnikai gyakorlat birtokában sem célszerű félvállról venni a témát és elbizakodott rutinból letolni. Már-már olyan érzékenységű a kérdés, mint egy komplex analóg áramkör felépítése.
Jó, de akkor is... Ne zavard össze az előítéleteket unalmas tényekkel!TomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 18:44Nem tudom mi volt az oka a lassulásnak, de ebben az aktív hangsugárzóban nem volt DSP.
Jól ismert gyártókénál és a saját hangsugárzóinknál is azt tapasztaltam, hogy ez az átalakítás a végeredményt tekintve nem annyira meghatározó, mint sejtenénk. Nem mondom, hogy teljesen észrevehetetlen (maximum hogy engem nem zavar), de nem érdemes rá izomból mutogatni. Terméktesztelés közben tucatnyi, e fórumon is ismert, lesajnált és kedvelt forráskészüléket használok mostanában és bizony szépen kihallható a jellegzetességük akkor is, ha az analóg kimenetüket vezetem a digitális jelfeldolgozású hangsugárzónkba és akkor is, ha a digitális jelet küldöm oda. A 96kHz/32bit-es belső processzálás meglehetősen transzparens, semleges átvitelt eredményez.
Nehéz megállnom, hogy ne emlegessem fel az esetet, mikor analóg és digitális hangfelvételeket mutattunk be és a hallgatóság egy elkötelezett része határozottan és perdöntően detektálta a számukra oly' kedves "analóg hangzást", miközben egy digitális működésű, megkerülhetetlen A/D - D/A átalakítást végző, DSP-vel felszerelt hangsugárzóval prezentáltuk a műsort.
Sokaknál valóban hitkérdéssé vált a téma, aminek szépen megágyazott a rámenősebb gyártók és kereskedők félrevezető kommunikációja. Én magam nem hiszem, hogy a D/A átalakítást végző chipek között ne lehetne hallható különbséget felfedezni. (A HiFi-ben nem létezik olyan komponens, aminek hatását legalább egy hobbitárs ne hallaná és bizonygatná.) De a differenciát és sajátosságokat, amiket sokan annak az apró alkatrésznek tudnak be, inkább a működési, beépítési környezet eredményezi.
A DAC chipek gyártói a termékdokumentációban általában közzétesznek "ajánlott" áramköröket, amikben elképzelték, esetleg tesztelték az alkatrészt. Ettől el lehet, el is illik térni, inkább egyfajta tipikus tesztkörnyezetnek tekinthető, de a költséghatékony készülékgyártók nagy része nem vacakol ezzel, egy az egyben átveszi és beteszi a saját kütyüjébe. Na ezeknél határozottan tettenérhető lesz az a hangzási jellegzetesség, amit a D/A lapka és a környező áramkör együttese valóban produkál.
Szerencsére vannak gerincesebb, önérzetesebb, innovatívabb gyártók is a világon, akik saját, hús-vér tervező és tesztrészleget üzemeltetnek, az alapoktól építkeznek, nem csak összeszerelő üzemként működnek. Az ő készülékeik szoktak alaposan rácáfolni a DAC lapkák körüli előítéletekre. Előfordulnak és itt is szóba kerülnek néha olyan esetek, mikor egy érdemi munkát végző cég kitűnő hangzást képes kihozni egy lenézett alkatrészből, amivel mások - a nagy kapkodásban - nem jutottak dűlőre, ezért igencsak rossz híre van a hifisták köreiben. Néhányan persze stabilan ragaszkodnak a komoly munkával összegereblyézett előítéleteikhez, velük nehéz beszélgetni, a többiekkel viszont érdemes.
- TomLeftiger
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1815
- Csatlakozott: 2010.08.08., vas. 10:51
- Értékelés: 495
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: DAC-olás
Egy Pass Labs XP-10 előfokkal próbáltam, illetve Parasound P6-os előfokkal is. Egyikkel sem volt jó. Közvetlenül nem tudtam volna meghajtani, mivel ebben a DAC-ban nincs hangerőszabályzó.juliush írta: ↑2025.02.09., vas. 20:07Közvetlenül hajtottad a hangfalakat a DAC kimenetéről, vagy előerősítőn keresztül?TomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 16:46Aztán úgy alakult, hogy aktív hangsugárzóra váltottam, és az én szeretett DAC-om valamiért nagyon nem illett ebbe a remdszerbe, a zene borzalmsan belassult, mintha nem is ugyanaz a DAC lett volna, amit úgy szerettem.
Online
Re: DAC-olás
Közvetlenül hajtottad a hangfalakat a DAC kimenetéről, vagy előerősítőn keresztül?TomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 16:46Aztán úgy alakult, hogy aktív hangsugárzóra váltottam, és az én szeretett DAC-om valamiért nagyon nem illett ebbe a remdszerbe, a zene borzalmsan belassult, mintha nem is ugyanaz a DAC lett volna, amit úgy szerettem.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
A jól megcsinált A/D-DSP-D/A környezet transzparensnek tekinthető, főképpen ha 96k vagy magasabb mintavételezéssel történik, nem nagyon hagy (egy pici latencia növekedésen túl a FIR processzálás esetében) érdemben észlelhető nyomot maga után, miközben segítségével elkerülhető egy csomó probléma például keresztváltás esetében. Szerintem.
Re: DAC-olás
Igen, gondoltam, köszi, hogy kiegészítettél.alto írta: ↑2025.02.09., vas. 18:19Itt inkább arról lehetett szó, hogy ha egy dsp-s aktív dobozt használsz analóg bemenetről, akkor ott belül van egy plussz A/D és D/A konverzió, ami jórészt "elfedi" az előtte lévő DAC kvalitásait. Feri, te ezt nyilván tudod, valójában nem is neked írom, hanem azoknak, akiknek ez nem tiszta.
A jól megcsinált A/D-DSP-D/A környezet transzparensnek tekinthető, főképpen ha 96k vagy magasabb mintavételezéssel történik, nem nagyon hagy (egy pici latencia növekedésen túl a FIR processzálás esetében) érdemben észlelhető nyomot maga után, miközben segítségével elkerülhető egy csomó probléma például keresztváltás esetében. Szerintem.

- TomLeftiger
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1815
- Csatlakozott: 2010.08.08., vas. 10:51
- Értékelés: 495
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: DAC-olás
Nem tudom mi volt az oka a lassulásnak, de ebben az aktív hangsugárzóban nem volt DSP.alto írta: ↑2025.02.09., vas. 18:19Itt inkább arról lehetett szó, hogy ha egy dsp-s aktív dobozt használsz analóg bemenetről, akkor ott belül van egy plussz A/D és D/A konverzió, ami jórészt "elfedi" az előtte lévő DAC kvalitásait. Feri, te ezt nyilván tudod, valójában nem is neked írom, hanem azoknak, akiknek ez nem tiszta.
Re: DAC-olás
Itt inkább arról lehetett szó, hogy ha egy dsp-s aktív dobozt használsz analóg bemenetről, akkor ott belül van egy plussz A/D és D/A konverzió, ami jórészt "elfedi" az előtte lévő DAC kvalitásait. Feri, te ezt nyilván tudod, valójában nem is neked írom, hanem azoknak, akiknek ez nem tiszta.kaef2 írta: ↑2025.02.09., vas. 17:48Van vagy 5 pár dsp-s aktív doboz otthon és biztosan mondhatom, hogy egyik sem "lassú".hodyka írta: ↑2025.02.09., vas. 17:22A lassulás nem a DAC miatt volt, hanem az aktív dobozod miatt, főleg ha volt benne DSP is, mi is tapasztaltunk ilyet, DSP ki és láss csodát minden helyre álltTomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 16:46
Aztán úgy alakult, hogy aktív hangsugárzóra váltottam, és az én szeretett DAC-om valamiért nagyon nem illett ebbe a remdszerbe, a zene borzalamsan belassult, mintha nem is ugyanaz a DAC lett volna,
![]()
Vagyis nem érdemes általánosítani. Szerintem.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: DAC-olás
Na persze
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Online
Vagyis nem érdemes általánosítani. Szerintem.
Re: DAC-olás
Van vagy 5 pár dsp-s aktív doboz otthon és biztosan mondhatom, hogy egyik sem "lassú".hodyka írta: ↑2025.02.09., vas. 17:22A lassulás nem a DAC miatt volt, hanem az aktív dobozod miatt, főleg ha volt benne DSP is, mi is tapasztaltunk ilyet, DSP ki és láss csodát minden helyre álltTomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 16:46
Aztán úgy alakult, hogy aktív hangsugárzóra váltottam, és az én szeretett DAC-om valamiért nagyon nem illett ebbe a remdszerbe, a zene borzalamsan belassult, mintha nem is ugyanaz a DAC lett volna,
![]()
Vagyis nem érdemes általánosítani. Szerintem.
Re: DAC-olás
Én nem írtam olyat, hogy nem hallok különbséget. Ezzel szemben pont azt írtam, hogy én nem hallom ezt a chipre jellemző karakterisztikát, ellenben fundamentális, lényeges különbséget hallok különböző DAC-ok között, ugyanazzal a chippel szerelve.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: DAC-olás
Na most kapok a fejemre biztos...........

Az hogy Te nem hallasz különbségeket az egy dolog........a Fiam azt is meg hallja hogy a TDA 1540 kerámia vagy sima chipes
És is meg hallok sok fajtát még most is.....

Topping E70 Velvet + TPA3255 szimmetrikus hidalt üzemmódban + Focal Onyx hangdoboz
„A zene lelket ad az univerzumnak, szárnyakat az elmének, menekülést a képzeletnek és életet mindennek”
„A zene lelket ad az univerzumnak, szárnyakat az elmének, menekülést a képzeletnek és életet mindennek”
Re: DAC-olás
A lassulás nem a DAC miatt volt, hanem az aktív dobozod miatt, főleg ha volt benne DSP is, mi is tapasztaltunk ilyet, DSP ki és láss csodát minden helyre álltTomLeftiger írta: ↑2025.02.09., vas. 16:46
Aztán úgy alakult, hogy aktív hangsugárzóra váltottam, és az én szeretett DAC-om valamiért nagyon nem illett ebbe a remdszerbe, a zene borzalamsan belassult, mintha nem is ugyanaz a DAC lett volna,

Topping E70 Velvet + TPA3255 szimmetrikus hidalt üzemmódban + Focal Onyx hangdoboz
„A zene lelket ad az univerzumnak, szárnyakat az elmének, menekülést a képzeletnek és életet mindennek”
„A zene lelket ad az univerzumnak, szárnyakat az elmének, menekülést a képzeletnek és életet mindennek”
Re: DAC-olás
Na de most itt nem árakról beszéltünk, hanem arról, hogy a dac chipeknek "van egy karakterisztikájuk ami jellemző a hangjukra". Akkor ezt hallani kellene ártól függetlenül is nem?chord_ írta: ↑2025.02.09., vas. 15:10EUR 5200 vs. EUR 300.
Túl nagy a különbség, a műszaki megvalósításban is.
Ezek a mai hiedelmek a Sabre vs. AKM vs. R2R vs. stb.. nem alap nélküliek szerintem.
A régiek közül elég megemlíteni a 1541-es csipet - én valamennyi általam hallott készüléknél kihallottam ez a jellegzetes hangi színezetet, amit, - tőlem függetlenül -, tényleg nagyon sokan szeretnek. Pedig a körítés-beli szórás itt sem kicsi.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275