Pici bácsi egész dalt szentelt ennek.

youtu.be/8hpek9wA1DI
ha nincs a zenei felén a lyuk felé eső 'szabad' felületben IFPI kód, akkor tuttira hamis
Ez orosz hamisítvány, rengeteg ilyen van Esoteric cimkével.
Valószínűleg hamisítvány.
https://www.lowbeats.de/erster-test-vol ... en-welten/denesdr írta: ↑2025.02.25., kedd 13:31Ha nem jár, akkor mi van? Valakinek az okoz örömet, hogy megveszi a legújabb, legdrágább modellt, na bumm.Rock60 írta: ↑2025.02.24., hétf. 19:47Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Abban nem lehetünk teljesen biztosak, hogy a kategórián belül modellváltás mindig hangminőség javulással is jár.
A szóban forgó erősítőnél (Marantz Model 10) maradva, ha tényleg igaz, hogy 5 évig fejlesztették, akkor azért valószínűsíthető, hogy nem lett rosszabb hangú, mint az elődje. Bár ebbe a kérdésbe talán nem is érdemes annyira belemenni, mert biztos lesz akinek egy korábbi modell jobban tetszik.
Ha nem jár, akkor mi van? Valakinek az okoz örömet, hogy megveszi a legújabb, legdrágább modellt, na bumm.Rock60 írta: ↑2025.02.24., hétf. 19:47Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
Abban nem lehetünk teljesen biztosak, hogy a kategórián belül modellváltás mindig hangminőség javulással is jár.
Ennek a hobbinak nyilvánvalóan szűkséges a technikai háttér, így kerek a történet.Alex_Aston írta: ↑2025.02.23., vas. 22:04
Miért, mi ennek a hobbinak akkor a lényege?
Ő esetleg.megtalalta magának az adott márkát, ami gondolom bevált neki. Maradt ennél az iránynál, úgy jó eséllyel csalódás sem éri.
A hirdetésben ez igencsak off, átraktam ide a témát.sssggg írta: ↑2025.02.23., vas. 21:49madreselva írta: ↑2025.02.23., vas. 21:08madreselva írta: ↑2025.02.23., vas. 20:29Eladóvá vált a címben szereplő dual-mono, teljesen szimmetrikus felépítésű integrált erősítőm..... A Marantz korábbi csúcsmodellje, amit a most kijött legújabbra és mégdrágábbra cseréltem.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szomorú, hogy neked ez a hobbi lényege!
A spektrum-on a REW "Spectrogram" fülét értettem, de lehet hogy rossz kifejezést használok rá. Amúgy nyilván a hangnyomásgörbe nekem is impresszív mikor szép egyenletes de van az a szint amikor már el kell engedni. :-)Luxor Audio írta: ↑2025.02.17., hétf. 13:31Mit értesz az alatt, hogy "spektrum tekintetében"?
Veled egyetértve a tengelyben mért hangnyomás önmagában szerintem sem túl beszédes paraméter, maximum néhány durva hibát képes kimutatni, mégis ezen rugózik majdnem mindenki. Talán emiatt, a komplex jelenségek végletes egyszerűsítése miatt is dúl a méréspárti és mérésellenes táborok közötti áldatlan vita.
Mit értesz az alatt, hogy "spektrum tekintetében"?Robici írta: ↑2025.02.17., hétf. 11:33Ha már mérés, akkor inkább a kész hangsugárzó-szoba rendszert mérném a hallgatási pozícióban és úgy törekednék az egyenletes átvitelre és nem csak a hangnyomásgörbe, hanem például a spektrum tekintetében (ami az én tapasztalatom szerint sokkal többet mond). Tehát fontos az egyenletes átvitel (legalábbis az én fülemnek biztosan) de abból hogy van egy egyenletes on-axis átvitelű doboz, sajnos nem következik hogy a végeredmény is jó lesz amikor a szobában hallgatom. Az alacsony torzítással egyetértek.
Google fordítóval:Snipi írta: ↑2025.02.17., hétf. 09:15Elnézést, ha rossz helyen teszem fel a kérdést, nem találtam jobbat neki.
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
A Mobile Fidelity Sound Lab UltraDisc One-Step (UD1S) technikája megkerüli a hagyományos háromlépcsős bevonatolási folyamatban rejlő generációs veszteségeket azáltal, hogy eltávolítja a két lépést: az alap- és anyalemezek előállítását, amelyeket úgy hoznak létre, hogy minden egyes levágott lakkból számos bélyegzőt kapjanak. Az UD1S bevonathoz a bélyegzőket (más néven „konvertálást”) közvetlenül a lakkokból készítik. Mivel minden lakk csak egy bélyegzőt eredményez, több lakkot kell levágni. A Mobile Fidelity Sound Lab UD1S eljárása a lehető legalacsonyabb zajszintű végső LP-t állít elő. A lemezezési folyamat két lépésének eltávolítása olyan zenei részleteket és dinamikát is feltár, amely egyébként elveszne a szokásos többlépcsős eljárás miatt. Az UD1S segítségével a bakelitgyártás minden aspektusa úgy van optimalizálva, hogy a ma elérhető legjobb hangzású bakelitalbumot készítsék.
Arra gondolok, hogy egyrészt attól, hogy egy süketszobában vagy Klippel NFS-sel mért egyenletes on-axis átvitelű dobozt beteszünk egy lakószobába, ott abból bármi lehet. Tudom, próbáltam. Az off-axis legalább ugyanilyen fontos és ha mindezt összekeverjük egy átlagos szobaakusztikával akkor eléggé sokváltozós lesz a végeredmény. Egyébként még Erin is arra jutott rengeteg doboz meghallgatása meg mérése után, hogy a végső eredmény szempontjából a mérés sajnos csak általános irányelveket mutathat. Meg hát nincs a világon két olyan doboztípus aminek egyforma lenne a mérése tehát mindig lesznek eltérések és innentől kezdve bejön a szubjektív vélemény. Ha már mérés, akkor inkább a kész hangsugárzó-szoba rendszert mérném a hallgatási pozícióban és úgy törekednék az egyenletes átvitelre és nem csak a hangnyomásgörbe, hanem például a spektrum tekintetében (ami az én tapasztalatom szerint sokkal többet mond). Tehát fontos az egyenletes átvitel (legalábbis az én fülemnek biztosan) de abból hogy van egy egyenletes on-axis átvitelű doboz, sajnos nem következik hogy a végeredmény is jó lesz amikor a szobában hallgatom. Az alacsony torzítással egyetértek.
Arra gondolsz, hogy a smooth on-axis és a low distortion nem elegendő a hangsugárzótól és/vagy esetenként nem is kívánatos?Robici írta: ↑2025.02.17., hétf. 09:45Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, and low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Az igaz, hogy nálam 4 - 5 kHz - től ment a magas, viszont pont az tűnt fel, amikor a meghalt dóm helyére kerűlt, hogy a nagyobb hatásfoka mellett pont a legmagasabb tartományban volt gyengébb, tehát nem ment annyira magasra - legalább is fülre.denesdr írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:41
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.
Biztos, hogy pont az a gyártmány és modell volt a te hangfalaidban is, mint amit a Dahlquist használ?
tunerman írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:42Részvétem.chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20...meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.Rock60 írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:25Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
Anno egy nagy Akai megpusztult dómját cseréltem le erre, szerencsére akkor még csak diszkóra használtam a hifit, az akkori szemmel is belépő szintű hangszórócska oda pont megfelelt.
Kis tölcsérének köszönhetően óriási hatásfokkal sziszegő, grízes hangú darab az, ha jól rémlik 24 DM/stück volt akkoriban.![]()
/ Volt ennek - most is van még a fiókomban - ugyan evvel a motorral hajtott tölcsér nélküli változata, kb. ugyan ennyiért, kisebb hatásfokkal és simább hanggal, de az is a felejthető kategória. A piezo attól még piezo.../
Ha annak a doboznak a többi részét is ilyen " gondosan " válogatták össze, nem tudom, mitől lenne jó hangja...![]()
Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20Technikailag biztos korrektebbek az időtállóbb megoldások.
Hangra egyáltalán nem mondanám.
Nem egy számítógép-teremben vagyunk, ahol az adatpontosság az úr.
Nekem elég meghatározó élmény volt az, amikor futóműveket próbáltunk, régen. Volt egy ipari-műremek felsőkasztos Sony mechanika, ezek ma is futnak gond nélkül a zafír csapágyaikon, az 100%, olyan karcos CDR-eket kiolvastak, amik már a kuka mellett voltak, második egy szintén drága Pro9 mechanikás szerkezet, amire még ránézni is jó volt, meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).