Félreértettél...

Nem a műszakis / nem műszakis határra gondoltam, hanem a kábeles / nem kábeles határra, amiről revox is írt.
Közben olvasom Kaef reagálását is...
Érdekes téma, szívesen olvasom, ha olyanom van, pl. az Általában a hifiről - ben...

Félreértettél...
A dinamika kapcsán irt pár posztom esetében felhivom a figyelmet arra, hogy nem én hoztam fel a témát, hanem hodyka azzal, hogy dinamikátlan találta a felvételt. Ami ugye nem egészen így van, nem elvitatva annak a lehetőségét, hogy igy hallotta.Rock60 írta: ↑2025.01.31., pén. 17:10Miért fáj az igazság ?Shimano írta: ↑2025.01.31., pén. 13:16Miért is fontos ez a topik?,ja megvan,csak a vékony drót a jó,a szigetelés felesleges és sz@r,stb stb,stb és ha nem e körül megy a téma,már rögvest világnak kell menni,hát nosza,el lehet indulni.
![]()
Én szívesebben olvasom kaef2 "magyarázatait",mint azt hogy miért nem jó az,amit nem te csinálsz.
Azért ,mert Cables írta ?
Nem csak Neked mondom, hogy teljesen jogos felvetés, hogy a Kábelezzünk topicban kb. kábelekről beszéljünk, ha vékony, ha vastag, ha gyári, ha DIY...
Kaef írásait és Robici linkelését én is szívesen olvasom, de tényleg jobb helye lenne ezeknek a kábel témától eltérő műszakizásoknak valamelyik csevegős helyen - Általános csevegő, Általában a hifiről - akiket érdekel, ott is megtalálja...![]()
/ Fenntartom többedmagammal, hogy az utóbbi feleslegesen van oda eldugva. Benne van a címében, hogy " hifi "./
És szerinted hogy vonjuk meg a határt a "műszakis" és "nem műászakis" kábel-threadek között, először kérdezzünk meg Téged vagy valaki mást, hogy érted-e és-vagy érdekel-e, és ha nem érted és/vagy nem érdekel, akkor mehet a műszakisba?
Miért fáj az igazság ?Shimano írta: ↑2025.01.31., pén. 13:16Miért is fontos ez a topik?,ja megvan,csak a vékony drót a jó,a szigetelés felesleges és sz@r,stb stb,stb és ha nem e körül megy a téma,már rögvest világnak kell menni,hát nosza,el lehet indulni.
![]()
Én szívesebben olvasom kaef2 "magyarázatait",mint azt hogy miért nem jó az,amit nem te csinálsz.
Ez a topik a fonó tagjainak fontos. Minél többet kelljen fonni!!
Arról ugye, hogy "miért jók a lemezeink" egyáltalán nem írtam.
Szuper.Minél messzebbre,ha lehet.
én értéeklem ezt a szakmai tudást,de ez már inkább más terület,nem a hifi. ráadásul elég jól félre is visz gyanútlanokat,akik újak a témában. hetente kb 3 szor tér vissza a "mit vesznek fel" plusz Feri már megmérte a fél világot, most legutóbb a karateedzéstVoyager írta: ↑2025.01.31., pén. 12:13Igazad van, nem itt kell ebben elmélyülni.revox írta: ↑2025.01.31., pén. 12:02nekem a hifi, mint home audio, de a kábelek holtbiztos, ott kezdődik, hogy a kész lemez a kezemben van.
Ennek a technikai fonalnak nem lehetne valami topicot nyitni a megfelelő helyen, aztán akit érdekel, az nézegetheti a számokat. engem speciel a hang érdekel, nem a matek és még biztos vagyunk így páran. Számunkra ez kb annyira unalmas, mint a digitális topicokban a PC guruk 0 és 1-es sorozatára való hivatkozás (és csendben mondom,legalább annyira fejeljük az asztalt, mint azok a 0 és 1-eseken, akik hallják a digit kábelek közti hangi eltérést) köszi![]()
egyébként is, statárium van kihirdetve... hol a gyebi -bíró![]()
Igazad van, nem itt kell ebben elmélyülni.revox írta: ↑2025.01.31., pén. 12:02nekem a hifi, mint home audio, de a kábelek holtbiztos, ott kezdődik, hogy a kész lemez a kezemben van.
Ennek a technikai fonalnak nem lehetne valami topicot nyitni a megfelelő helyen, aztán akit érdekel, az nézegetheti a számokat. engem speciel a hang érdekel, nem a matek és még biztos vagyunk így páran. Számunkra ez kb annyira unalmas, mint a digitális topicokban a PC guruk 0 és 1-es sorozatára való hivatkozás (és csendben mondom,legalább annyira fejeljük az asztalt, mint azok a 0 és 1-eseken, akik hallják a digit kábelek közti hangi eltérést) köszi![]()
egyébként is, statárium van kihirdetve... hol a gyebi -bíró![]()
Köszönöm a magyarázatot! Este beszkennelek pár LP - CD felvételt (a sajátjaim közül is).kaef2 írta: ↑2025.01.31., pén. 09:50Az igért LU érték a 76 cm/s sebességű szalagos felvételről:kaef2 írta: ↑2025.01.31., pén. 07:58A legalsó sor talán a legfontosabb, és a legegyszerűbben értelmezhető is, az LUFS érték, ami: - 18,35.
Ez a szabvány szerinti hangosság érték mérés és a zajos alapkörnyezet (szomszéd szoba demózása behallatszik) miatt nem még jobb, 20 feletti érték. A modern albumok készítésében ez az az érték általában 1-10 között van, manapság inkább 1-5 között.
Vagyis ez az átlagnál dinamikusabb felvétel, úgy hogy semmilyen dinamika limitálás, beavatkozás, sem éló, sem utómunka során nem történt semmilyen hangosságérzet növelő processzálás, nem volt.
A dinamika és hangosság érzetünket számos módon csapják be a hangfelvételkészítők, az elmúlt kb 20-30 évben.
majd ha az irodában leszek, megmutatok egy 76 cm/s sebességű szalagos felvételről digitalizált, hetvenes évek végéről származó full analóg soul zenei dal dinamikájára, hangosságára jellemző a hasonló LUFS értékét, a tanulság végett.
4 az LUFS érték. A mi felvételünké ugye 18 volt. A formátum mellett lévő számot kell nézni.
Ez a szintén a hifi kiállításon 2023-ban élőben felvett korei dobolós zene különböző trackjeinek és konverzióiak pár értéke:
A leghangosabbak esetében 22, de ott kb 5-6 méterre a zenészektől becsúszott a 120 dB hangosság is (A súlyozással) néha élőben a teremben.
Az igért LU érték a 76 cm/s sebességű szalagos felvételről:kaef2 írta: ↑2025.01.31., pén. 07:58A legalsó sor talán a legfontosabb, és a legegyszerűbben értelmezhető is, az LUFS érték, ami: - 18,35.Voyager írta: ↑2025.01.30., csüt. 21:54EZkaef2 írta: ↑2025.01.27., hétf. 12:52
Nem tudom melyik felvételekre gondolsz, a 2023-as Hifi Shown készült felvételek, mint ez is amit meghallgattál, például biztosan nem halkak és nem is dinamikátlanok, a DSD256 file-ok +3 dB-ig vannak kivezérelve (a DSD nem klippel 0 dB-nél) és kb 65 dB a dinamikájuk, hiszen semmilyen limitert vagy bármilyen dinamikai beavatkozást nem használtunk. Érdemes innen a DSD256 változatokat letölteni és aki tudja natívan, azokat lejátszani:
https://medium.com/@mediaengineering/22 ... cc30e1e19e
A korábban a Super Size stúdióban készült felvételek halkak, esetleg ezekre gondolhattál, mivel ott a csúcsok - 6 dB-nél vannak, az esetleges DSD-PCM konverziónál számos régebbi DAC által hozzáadott + 6 dB extra gain miatt. Csak így lehetett elkerülni, hogy ezek a DAC-ok ne kezdjenek el klippelni a konverziót követően lejátszáskor.
Dinamikai beavatkozás itt sem nagyon volt, ezért általában 60 dB körüli dinamikájuk van a felvételeknek. A mai modern, sokkal hangosabb kommersz felvételek dinamikája még a 10 dB-et sem éri el általában, csak sokkal hangosabbak.
Vagyis a halkban igazad lehet, a dinamikátlanban már nem.![]()
Egész jó a tér, de csak ezt a dinamikatartományt mérem. (aztán lehet, hogy nem jól?)
Screenshot 2025-01-30 215141.png
Ez a szabvány szerinti hangosság érték mérés és a zajos alapkörnyezet (szomszéd szoba demózása behallatszik) miatt nem még jobb, 20 feletti érték. A modern albumok készítésében ez az az érték általában 1-10 között van, manapság inkább 1-5 között.
Vagyis ez az átlagnál dinamikusabb felvétel, úgy hogy semmilyen dinamika limitálás, beavatkozás, sem éló, sem utómunka során nem történt semmilyen hangosságérzet növelő processzálás, nem volt.
A dinamika és hangosság érzetünket számos módon csapják be a hangfelvételkészítők, az elmúlt kb 20-30 évben.
majd ha az irodában leszek, megmutatok egy 76 cm/s sebességű szalagos felvételről digitalizált, hetvenes évek végéről származó full analóg soul zenei dal dinamikájára, hangosságára jellemző a hasonló LUFS értékét, a tanulság végett.
Nem. Arra gondolok, hogy árnyékolás általában felesleges és ront a hangon (vannak kivételek persze). Arra gondolok, hogy a huzalok többszörösen túlméretezettek abból a téveszméből, hogy vastagabb huzal jobban vezeti a hangjelet, ami nagyon nem igaz. Arra gondolok, hogy minden felesleges köpeny ront a hangon. Arra gondolok, hogy jobbnak hitt robusztus klón csatik jók.Rock60 írta: ↑2025.01.31., pén. 08:59Melyik dogmára gondolsz ? A kábel-hosszal kapcsolatban ?cables írta: ↑2025.01.31., pén. 07:14----
Ha beleolvasok ebbe a nagyon pörgő topikba mindig egy régi vicc jut eszembe. Móricka ne járj körbe, mert leszegezem a másik lábadat is!
Olyan emberek ismételgetnek vég nélkül saját vagy általános dogmákat, akik már rájöttek arra, hogy igen fontos egy rendszerben a kábelezés. Most már csak arra kéne rájönni hogy lépjen ki Móricka a leszögelt cipőből!
Mindig ez a kapkodás...
Melyik dogmára gondolsz ? A kábel-hosszal kapcsolatban ?cables írta: ↑2025.01.31., pén. 07:14----
Ha beleolvasok ebbe a nagyon pörgő topikba mindig egy régi vicc jut eszembe. Móricka ne járj körbe, mert leszegezem a másik lábadat is!
Olyan emberek ismételgetnek vég nélkül saját vagy általános dogmákat, akik már rájöttek arra, hogy igen fontos egy rendszerben a kábelezés. Most már csak arra kéne rájönni hogy lépjen ki Móricka a leszögelt cipőből!
A legalsó sor talán a legfontosabb, és a legegyszerűbben értelmezhető is, az LUFS érték, ami: - 18,35.Voyager írta: ↑2025.01.30., csüt. 21:54EZkaef2 írta: ↑2025.01.27., hétf. 12:52Nem tudom melyik felvételekre gondolsz, a 2023-as Hifi Shown készült felvételek, mint ez is amit meghallgattál, például biztosan nem halkak és nem is dinamikátlanok, a DSD256 file-ok +3 dB-ig vannak kivezérelve (a DSD nem klippel 0 dB-nél) és kb 65 dB a dinamikájuk, hiszen semmilyen limitert vagy bármilyen dinamikai beavatkozást nem használtunk. Érdemes innen a DSD256 változatokat letölteni és aki tudja natívan, azokat lejátszani:
https://medium.com/@mediaengineering/22 ... cc30e1e19e
A korábban a Super Size stúdióban készült felvételek halkak, esetleg ezekre gondolhattál, mivel ott a csúcsok - 6 dB-nél vannak, az esetleges DSD-PCM konverziónál számos régebbi DAC által hozzáadott + 6 dB extra gain miatt. Csak így lehetett elkerülni, hogy ezek a DAC-ok ne kezdjenek el klippelni a konverziót követően lejátszáskor.
Dinamikai beavatkozás itt sem nagyon volt, ezért általában 60 dB körüli dinamikájuk van a felvételeknek. A mai modern, sokkal hangosabb kommersz felvételek dinamikája még a 10 dB-et sem éri el általában, csak sokkal hangosabbak.
Vagyis a halkban igazad lehet, a dinamikátlanban már nem.![]()
Egész jó a tér, de csak ezt a dinamikatartományt mérem. (aztán lehet, hogy nem jól?)
Screenshot 2025-01-30 215141.png
Na, te is jókor szólsz!Rock60 írta: ↑2025.01.30., csüt. 20:12Érdekes módon úgy - nem emlékszem a pontos hosszokra, csak a tendenciát mondanám - a 130 centis gyengébben szólt, mint a 168, a 200 - as megint gyengébben, de a 240 - es hasonló jól, mint a 168 - as. Tehát egy hullámzó tendenciát figyeltek meg a hossz növekedés függvényében, nem arányosan volt jobb, vagy rosszabb a hosszabb.
passzolok. A Tiglon is 1,20-al kezd és utána szigorúan 60 centinként lépdel... Biztos tudják miért. Ahhoz nem merek nyúlniRock60 írta: ↑2025.01.30., csüt. 20:12Van, aki a lehető legrövidebbre esküszik - SM - , van aki szerint 3 méterig egyre jobb, és ha jól értem, szerinted is fölösleges a kelleténél hosszabb.revox írta: ↑2025.01.30., csüt. 14:14
Ami fontos,nem kell semmiféle 1,5méter és hasonló, valaki által kitalált szabályt tartani a tápok esetén. Annyi kell,ami elég kényelmesen az elosztóig. ne feszüljön,de az se baj,ha nem fekszik a fele a padlón.
Valamit beszéltetek a hosszabbítóról... oda nem fontos számolnod, de oda is van egy tippem,ami (nem csak) nálam nagyon bevált.
...Így, csak egy tápdrót van a fali/hálózati tápellátás és a készülék között. "felénk" ez tűnik a legjobb megoldásnak jelenleg.
Nekem ez azért furcsa, mert a tápkábel hat a rendszer hangjára - direkt nem írtam, hogy csinál valamit a hangjával - és józan paraszti ésszel arra gondolnék, hogy a hosszabb jobban hat, jobban érvényre jut az, amiért használjuk.![]()
A Black Rhodium hosszan ír róla, hogy az Ő kábeljük miért pont 168 cm.
Írnak impedanciáról, kapacitásról - ezekhez nem értek - ellenállásról, hallgatási tesztekről, végül is arra jutottak, hogy a hossz növekedésével hullámzó mértékben javul a hangzás egy jó darabig.
Érdekes módon úgy - nem emlékszem a pontos hosszokra, csak a tendenciát mondanám - a 130 centis gyengébben szólt, mint a 168, a 200 - as megint gyengébben, de a 240 - es hasonló jól, mint a 168 - as. Tehát egy hullámzó tendenciát figyeltek meg a hossz növekedés függvényében, nem arányosan volt jobb, vagy rosszabb a hosszabb.
Mivel valahogyan el kellett döntenem, hogy a DIY drótjaimat mekkorára készítsem, a 168 centit lőttem be én is, lopok, mint a szarka...![]()
/ Megfonva nem igen több 150 - nél./
Mifelénk is így van.![]()
Semmi hoszabító, elosztó, meg hasonlók.
Kábelek a fali aljzatokig, aztán csá...![]()
![]()
EZkaef2 írta: ↑2025.01.27., hétf. 12:52Nem tudom melyik felvételekre gondolsz, a 2023-as Hifi Shown készült felvételek, mint ez is amit meghallgattál, például biztosan nem halkak és nem is dinamikátlanok, a DSD256 file-ok +3 dB-ig vannak kivezérelve (a DSD nem klippel 0 dB-nél) és kb 65 dB a dinamikájuk, hiszen semmilyen limitert vagy bármilyen dinamikai beavatkozást nem használtunk. Érdemes innen a DSD256 változatokat letölteni és aki tudja natívan, azokat lejátszani:
https://medium.com/@mediaengineering/22 ... cc30e1e19e
A korábban a Super Size stúdióban készült felvételek halkak, esetleg ezekre gondolhattál, mivel ott a csúcsok - 6 dB-nél vannak, az esetleges DSD-PCM konverziónál számos régebbi DAC által hozzáadott + 6 dB extra gain miatt. Csak így lehetett elkerülni, hogy ezek a DAC-ok ne kezdjenek el klippelni a konverziót követően lejátszáskor.
Dinamikai beavatkozás itt sem nagyon volt, ezért általában 60 dB körüli dinamikájuk van a felvételeknek. A mai modern, sokkal hangosabb kommersz felvételek dinamikája még a 10 dB-et sem éri el általában, csak sokkal hangosabbak.
Vagyis a halkban igazad lehet, a dinamikátlanban már nem.![]()
Avocado jár minden Kondo elektronikához, csak nincs 1,8-as. Akinek ilyen van, tudja milyen méretek léteznek hivatalosan. Most adtam el egy Sougát. az dupla kartonos volt, egy ekkora dobozban el se férne, nagyobb. Nem tudom, mikor váltottak, ezért írtam, hogy a KSL Neiro még fadobozos volt. Aki hírdette, 3 vagy 4 évesnek írta, így úgy ítéltem meg a fiatalabbak már papírosak. A G70 is dupla kartonban jött (és ment). Az Overture is dupla kartonos. másabb, kockább, cserébe jó nagyELEX írta: ↑2025.01.30., csüt. 19:29Azért ezekkel a kijelentésekkel óvatosabban!revox írta: ↑2025.01.30., csüt. 16:05....Egyébként sokszor ezek nem is onnan jönnek,ami ki van írva. az afrikai csapat ebből sportot űz. Nemrég "Rakamazon" árultak egy Kondo Sougát 10.000 euroért, ami vicc ár (meg vakartam a fejem,ki lehet az. Azért nagyjából tudnunk a hazai Kpndokról,merre vannak). De olyanokat írt, hogy 1,8m Avocadot ad hozzá,ami sose volt,csak 1,5 1,75 és 2m. aztán írta,hogy van hozzá gyári fadoboz, ami még tudom, a KSL Neiro idején tényleg fadobozokban jöttek a Kondok, de a Souga idejében már duplán csomagolták,bazi erős kartonba.....
A Kondo Souga FALÁDÁBAN érkezett Magyarországra.
És Avocado volt a gyári tápkábele.