Arra gondolok, hogy egyrészt attól, hogy egy süketszobában vagy Klippel NFS-sel mért egyenletes on-axis átvitelű dobozt beteszünk egy lakószobába, ott abból bármi lehet. Tudom, próbáltam. Az off-axis legalább ugyanilyen fontos és ha mindezt összekeverjük egy átlagos szobaakusztikával akkor eléggé sokváltozós lesz a végeredmény. Egyébként még Erin is arra jutott rengeteg doboz meghallgatása meg mérése után, hogy a végső eredmény szempontjából a mérés sajnos csak általános irányelveket mutathat. Meg hát nincs a világon két olyan doboztípus aminek egyforma lenne a mérése tehát mindig lesznek eltérések és innentől kezdve bejön a szubjektív vélemény. Ha már mérés, akkor inkább a kész hangsugárzó-szoba rendszert mérném a hallgatási pozícióban és úgy törekednék az egyenletes átvitelre és nem csak a hangnyomásgörbe, hanem például a spektrum tekintetében (ami az én tapasztalatom szerint sokkal többet mond). Tehát fontos az egyenletes átvitel (legalábbis az én fülemnek biztosan) de abból hogy van egy egyenletes on-axis átvitelű doboz, sajnos nem következik hogy a végeredmény is jó lesz amikor a szobában hallgatom. Az alacsony torzítással egyetértek.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Még az előzőhöz:
Vagy szerinted ez ettől bonyolultabb?
Vagy szerinted ez ettől bonyolultabb?
Re: Általában a hifiről
Arra gondolsz, hogy a smooth on-axis és a low distortion nem elegendő a hangsugárzótól és/vagy esetenként nem is kívánatos?Robici írta: ↑2025.02.17., hétf. 09:45Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Én nagyrészt egyetértek azzal amit ír, de ez: "to deploy loudspeakers with smooth on axis response, and low distortion" sajnos nem ennyire egyszerű.denesdr írta: ↑2025.02.03., hétf. 17:15Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Elnézést, ha rossz helyen teszem fel a kérdést, nem találtam jobbat neki.
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
A minap láttam egy webshop-ban egy LP-t. Az LP megvan nekem, de valószínű nem ez a változat. (Ugyanaz a kiadó, borító stb ..., csak ár nem, de most nem is ez a lényeg.)
Tegnap meghallgattam az én példányomat, tényleg nagyon szépen szól.
Amit most láttam annyiban különbözik az enyémtől, hogy "1 Step Vinyl" van ráírva.
Ez mit jelent? Nem találtam ennek a leírását, csak hogy ez meg az a lemez 1 Step és hogy az maga az isten ... Valaki tudja, hogy az 1 Step Vinyl miben különbözik a "mezitlábas" hanglemeztől?
Re: Általában a hifiről
Ezt csak úgy, "emlékeztető" gyanánt:
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
https://audiosciencereview.com/forum/in ... st-2216705
Re: Általában a hifiről
Az igaz, hogy nálam 4 - 5 kHz - től ment a magas, viszont pont az tűnt fel, amikor a meghalt dóm helyére kerűlt, hogy a nagyobb hatásfoka mellett pont a legmagasabb tartományban volt gyengébb, tehát nem ment annyira magasra - legalább is fülre.denesdr írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:41
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.
Biztos, hogy pont az a gyártmány és modell volt a te hangfalaidban is, mint amit a Dahlquist használ?
Vagy, 5 - 12 - ig olyan harsány volt, hogy elnyomta a felette lévő tartományt.

Nem lehetek 100 % - ban biztos, de annyira jellegzetes, annyira hasonlít, hogy eszembe sem jutott, hogy esetleg nem ugyanaz...
Re: Általában a hifiről
tunerman írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:42Részvétem.chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20...meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
FYKI...a Sanyo lézer fejegységeit igen nagy becsben tartja a szakma, olyan gyártók használták a legendás SF-90-et,később az SFP1-et, akár egészen a legmagasabb kategóriákig, mint a C.E.C., Audiomeca, Parasound, Audio Alchemy, Roksan és társaik.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Nem tudjuk, hogy milyen szűréssel használtad azt a Piezo magasat. A Dahlquist DQ-10 -ben 12 kHz-es váltással működik supertweeterként és simán lehet, hogy a rá szánt feladatra így teljesen megfelelő.Rock60 írta: ↑2025.02.01., szomb. 14:25Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
Anno egy nagy Akai megpusztult dómját cseréltem le erre, szerencsére akkor még csak diszkóra használtam a hifit, az akkori szemmel is belépő szintű hangszórócska oda pont megfelelt.
Kis tölcsérének köszönhetően óriási hatásfokkal sziszegő, grízes hangú darab az, ha jól rémlik 24 DM/stück volt akkoriban.![]()
/ Volt ennek - most is van még a fiókomban - ugyan evvel a motorral hajtott tölcsér nélküli változata, kb. ugyan ennyiért, kisebb hatásfokkal és simább hanggal, de az is a felejthető kategória. A piezo attól még piezo.../
Ha annak a doboznak a többi részét is ilyen " gondosan " válogatták össze, nem tudom, mitől lenne jó hangja...![]()
Biztos, hogy pont az a gyártmány és modell volt a te hangfalaidban is, mint amit a Dahlquist használ?
Re: Általában a hifiről
Én ezt ebben a formában nem hallottam, de egyetlen komponensét, azt a kettévágott citromra emlékeztető tölcséres Motorola piezo magassugárzót jól ismerem.Tctronic írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:41Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek.
Dahlquist DQ-10 .
Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell![]()
Anno egy nagy Akai megpusztult dómját cseréltem le erre, szerencsére akkor még csak diszkóra használtam a hifit, az akkori szemmel is belépő szintű hangszórócska oda pont megfelelt.
Kis tölcsérének köszönhetően óriási hatásfokkal sziszegő, grízes hangú darab az, ha jól rémlik 24 DM/stück volt akkoriban.

/ Volt ennek - most is van még a fiókomban - ugyan evvel a motorral hajtott tölcsér nélküli változata, kb. ugyan ennyiért, kisebb hatásfokkal és simább hanggal, de az is a felejthető kategória. A piezo attól még piezo.../
Ha annak a doboznak a többi részét is ilyen " gondosan " válogatták össze, nem tudom, mitől lenne jó hangja...

Online
Részvétem.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2025.02.01., szomb. 09:20Technikailag biztos korrektebbek az időtállóbb megoldások.
Hangra egyáltalán nem mondanám.
Nem egy számítógép-teremben vagyunk, ahol az adatpontosság az úr.
Nekem elég meghatározó élmény volt az, amikor futóműveket próbáltunk, régen. Volt egy ipari-műremek felsőkasztos Sony mechanika, ezek ma is futnak gond nélkül a zafír csapágyaikon, az 100%, olyan karcos CDR-eket kiolvastak, amik már a kuka mellett voltak, második egy szintén drága Pro9 mechanikás szerkezet, amire még ránézni is jó volt, meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
Részvétem.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2799
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2697
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Sajnos a jó hanghoz, kellenek jó alkatrészek én is ezt vallom. De vannak valóban néha megmagyarázhatatlan okból kifolyólag az egyszerűségük ellenére valahogy nagyon jól eltalált, összeállt készülékek. Lehet más számára ismert, de én csak most találtam rá erre a hangfalra:
Dahlquist DQ-10 . Kinézetre mintha egy 4.-es technika szakkörön készült volna. Ha a kuka mellett látnám sem vittem volna haza. (Jó most már igen
)Hangszóró készlete hangváltója jelenlegi szemmel belépő szint, ráadásul 5 utas, annak minden problémájával. Ennek ellenére egy hihetetlen zseniális hangfal szerintem, még úgy is hogy csak youtube-on tudtam megfülelni. Szóval a jó hanghoz nem tudom mi kell
youtu.be/TdmQ3kfcMS4
youtu.be/uiqHoEtNJj0
youtu.be/ie4sjUswSLg
Dahlquist DQ-10 . Kinézetre mintha egy 4.-es technika szakkörön készült volna. Ha a kuka mellett látnám sem vittem volna haza. (Jó most már igen


youtu.be/TdmQ3kfcMS4
youtu.be/uiqHoEtNJj0
youtu.be/ie4sjUswSLg
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
Technikailag biztos korrektebbek az időtállóbb megoldások.
Hangra egyáltalán nem mondanám.
Nem egy számítógép-teremben vagyunk, ahol az adatpontosság az úr.
Nekem elég meghatározó élmény volt az, amikor futóműveket próbáltunk, régen. Volt egy ipari-műremek felsőkasztos Sony mechanika, ezek ma is futnak gond nélkül a zafír csapágyaikon, az 100%, olyan karcos CDR-eket kiolvastak, amik már a kuka mellett voltak, második egy szintén drága Pro9 mechanikás szerkezet, amire még ránézni is jó volt, meg harmadiknak egy futómű, amiben egy Sanyo mechanika volt, egy gagyi, ami imbolygott-lötyögött, műanyaghalom alkatrészekkel, az írott lemezeket kb. harmadszorra tudta nagy nehezen beolvasni, a pici mágneses leszorító a tetején olyan excentrikus volt, hogy majdnem lerepült.
Hangra, ez az utóbbi annyival, de annyival jobb volt, hogy az ismeretségi körben akkor három, jónak gondolt rendszer is darabjaira hullott miatta... (az egyik az enyém volt).
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Az általam leìrt, Compact Disc rendszerén belüli futómű generációs szembeállítás leírását nem fogja megváltoztatni utólagos elemzés, mivel az a váltás a múltban már bekövetkezett.
(Időtálló lézeregység kontra gagyi műanyag utód)
TJ.
(Időtálló lézeregység kontra gagyi műanyag utód)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
A digitális tartományban történő dekódolási, szűrési és egyéb transzformációs, átalakító műveletek során mindig átmeneti tároló(k)ba kerül az információ, és a végső D/A-átalakításig mindvégig PCM, vagy DSD kódolt marad. Az csak "kényelmi" kérdés, hogy mennyit tölt az infó tárolókban, bármelyik ilyen ponton dönthetnénk úgy is, hogy pár napig ott marad, és csak akkor folytatjuk a folyamatot. Tehát szó sincs valódi Real Time-ról műszakilag, még ha kívülről úgy is tűnik!
Ellentétben az analóg rendszerekkel, amelyekben működési elvükből adódóan a jel minden időpillanatban közvetlenül reprezentálja a hasznos információt, tehát a folytonosság nem szakadhat meg. (Hacsak nem rögzítünk a folyamat során analóg módon, mondjuk szalagra).
A korai rendszerekben a részegységek, mint a kiolvasás (ami egyszeri próbálkozás lehetett, annak minden tökéletlenségével), transzformálás és dekódolás időzítései közös órajelen osztoztak, innen az "izokrón" elnevezés.
Az Általad lenézett modern digitális rendszerekben pont a fenti "tárolhatóságra" támaszkodva "aszinkron" megoldásokat alkalmaznak inkább, ahol a részegységek saját ütemezésük szerint végezhetik a dolgukat. A sokszoros sebességű kiolvasó többszöri próbálkozással nagyobb pontossággal olvashatja ki az információt a médiumról egy átmeneti tárolóba, amelyből a következő szekció a saját "igénye" szerint olvashatja ki, hogy aztán önálló ütemezéssel végezze el a feladatát, legyen szó digitális szűrőalgoritmusokról, vagy épp a végső D/A-átalakításról.
Elterjedt alkalmazás erre a CD tartalmának ellenőrizhetően bitpontos (ld. AccurateRip) kiolvasása valamilyen informatikai tárolóeszközre, NAS-ra, filléres CD/DVD/BluRay-meghajtóval (amelyet 1000 óra múlva akár le is cserélhetünk egy hasonlóan olcsó újra), amit aztán közvetlenül a tárolóeszközről olvasva, vagy épp hálózati streameléssel juttatunk el a lejátszó eszközhöz, DAC-hoz. Ennek a megoldásnak a kiolvasási pontossága, és az ütemezések aszinkron jellege tökéletesen eliminálja a korai játékosok óhatatlan olvasási problémáit, amelyektől még olyan örökkévalóságnak tervezett egységek sem mentesek, mint a CDM-0/1.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
[/quote]
Úgy látom mégsem olvastad el a téma inditását - arról irtam, hogy az LP hallgatása után átkapcsolva a CD-re hasonló hangzást kapjanak. Ezt az analóghoz közelítő hangzást a Philips CD100 trial run lejátszóval támasztottam alá.
Ezután szóba került a Compact Disc futóművek kérdése, hogy mi miért van, részletes műszaki magyarázatot fűztem a kérdéskörhöz.
Erre persze nulla objektìv műszaki válasz van, helyette feltetelezéseket sejtetsz, gondolatolvasó üzemmódba kapcsolsz - szerintem az itt olvasók megérdemelnék az általam beírtak cáfolatát, vagy netán az elfogadását...
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Szerintem nincs félreértés.chord_ írta: ↑2025.01.31., pén. 21:44
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
[/quote]
Úgy látom mégsem olvastad el a téma inditását - arról irtam, hogy az LP hallgatása után átkapcsolva a CD-re hasonló hangzást kapjanak. Ezt az analóghoz közelítő hangzást a Philips CD100 trial run lejátszóval támasztottam alá.
Ezután szóba került a Compact Disc futóművek kérdése, hogy mi miért van, részletes műszaki magyarázatot fűztem a kérdéskörhöz.
Erre persze nulla objektìv műszaki válasz van, helyette feltetelezéseket sejtetsz, gondolatolvasó üzemmódba kapcsolsz - szerintem az itt olvasók megérdemelnék az általam beírtak cáfolatát, vagy netán az elfogadását...
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
[/quote]
Szerintem nincs félreértés.
Mert a CDM lézeregységekhez akarva / akaratlanul 'hozzátapasztod', ide-szuggerálod a jobb hangminőséget. Hiszen te is a jobb hangra gyúrsz, nem pedig arra, hogy mégy egy 40 évig elpörögjön a mechanika.
Én meg azt mondom, hogy ezeket messze meghaladták már hangilag.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2025.01.31., pén. 17:35tunerman írta: ↑2025.01.30., csüt. 10:51
Ezért a Philips mérnőkei a lejátszó mechanikai egységét (CDM0) stabil, időtállóra tervezték a lejátszátszás minél precizebb, nagyobb hibajavítást nem igénylő műkődésére gondolva.
Ez az "öröklét számára tervezett" futómű került ki a későbbi generációkból, és helyette az olcsóbb, sok műanyagot tartalmazó gagyi változat lett a sorozatgyártás fő eleme. Persze ezt az "olcsítást" úgy lehetett véghezvinni, hogy az elektronikai elemek, memóriák piaci ára nagyott esett, így azokkal pótolták az elveszett mechanikai stabilitást.
Így jöttek a 3 sugaras lézerrel, többszöri újraolvasással és nagykapacítású memória pufferrel működő CD készülékek, amelyek a gyengébb képességű mechanikát próbálták ideig óráig még használhatóvá tenni![]()
Itt van az az észrevehető, működtetést alapvetően befolyásoló szembeállítás a két Compact Disc generáció kivitelezésénél, amit nagyon sokan nem is tudnak.
TJ.
Nekem mostanában teljesen eltérő tapasztalataim vannak.
Futóműveknél és a dac csipeknél is a teljesen friss szeleket hallom jobbnak, és nem kicsit. Néhány éves dolgokról van szó.
Valamit félreértettél...
Részemről az "öröklét számára tervezett" Compact Disk futómű, kontra műanyag gagyi utódja témában volt az alapvető szembeállítás.
És az sehol sem vitatéma, hogy a Philips CDM0/CDM1 lézeregységek még 40 év után is műkődőképesek, míg a modernebb utódok a gazdaságosan betervezett 1000- 2000 üzemóra után cserére szorulnak.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
Nekem mostanában teljesen eltérő tapasztalataim vannak.tunerman írta: ↑2025.01.30., csüt. 10:51
Ezért a Philips mérnőkei a lejátszó mechanikai egységét (CDM0) stabil, időtállóra tervezték a lejátszátszás minél precizebb, nagyobb hibajavítást nem igénylő műkődésére gondolva.
Ez az "öröklét számára tervezett" futómű került ki a későbbi generációkból, és helyette az olcsóbb, sok műanyagot tartalmazó gagyi változat lett a sorozatgyártás fő eleme. Persze ezt az "olcsítást" úgy lehetett véghezvinni, hogy az elektronikai elemek, memóriák piaci ára nagyott esett, így azokkal pótolták az elveszett mechanikai stabilitást.
Így jöttek a 3 sugaras lézerrel, többszöri újraolvasással és nagykapacítású memória pufferrel működő CD készülékek, amelyek a gyengébb képességű mechanikát próbálták ideig óráig még használhatóvá tenni![]()
Itt van az az észrevehető, működtetést alapvetően befolyásoló szembeállítás a két Compact Disc generáció kivitelezésénél, amit nagyon sokan nem is tudnak.
TJ.
Futóműveknél és a dac csipeknél is a teljesen friss szeleket hallom jobbnak, és nem kicsit. Néhány éves dolgokról van szó.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Re: Általában a hifiről
Ha már a régmúlt digitális dolgairól beszélünk, a képen látható egy DAC és egy clock kimenettel is rendelkező DDC, jelenleg USB-SPDIF, AES és I2S átalakítóként használva. A DAC csak a dobozában TEAC, amúgy 2db sztereó koronás TDA1541 chip van a gépben. A forrás egy linuxos Roon Core, erre csatlakozik közvetlenül a DDC.

Így aztán most a hétvégén össze fogom hasonlítani az Accuphaset (belül 6 db Analog Devices AD1955 csippel), mint DAC-ot, a Sabo Audio dupla TDA-s DAC-ot és a Gustard-ot (ez I2S-sel csatlakozik a DDC-hez).

A DDC (Audio-GD DI24) érdekessége, hogy Amanero interfész van benne és van clock kimenete is.

Így aztán most a hétvégén össze fogom hasonlítani az Accuphaset (belül 6 db Analog Devices AD1955 csippel), mint DAC-ot, a Sabo Audio dupla TDA-s DAC-ot és a Gustard-ot (ez I2S-sel csatlakozik a DDC-hez).

A DDC (Audio-GD DI24) érdekessége, hogy Amanero interfész van benne és van clock kimenete is.
Re: Általában a hifiről
A gondolat második feléhez nem tudok hozzászólni, de a futóművekre vonatkoztatva van egy meglátásom.
Amikor a Rock megjelent, abban a kategóriában szinte kizárólag függesztett rendszerű és filccel borított fém tányéros gépek voltak.
Kivétel pl. a Pink Triangle, de az emlékeim szerint későbbi termék...
Tehát Thorensek, Linnek, AR - ek, Heybrook-ok, stb. világába toppant be a Rock, drasztikusan eltérő felépítéssel és anyaghasználattal.
Kapott egy Rock I - et tesztelgetésre a Hifi Magazin, és annyira meglepte őket amit hallottak, hogy szinte sütött az oldalakról az ítészek zavarodottsga.
Nem azért, mert annyira jónak, vagy rossznak tűnt számukra, hanem annyira másnak, mint amit eddig megszokhattak.
Érezték benne az erős potenciált, de azt nem értették, hogy miért nem hasonlít jobban arra, amit eddig nagyon jónak hallottak ?

Végül is, leírták azt a mondatot, ami akkor az analóg hívőknek nagyon rosszul esett, nekem meg felkeltette az érdeklődésemet.
" A leg CD-bb hangú lemezjátszó, amit valaha is hallottunk ".
Ismerve a kor akkori CD játszóinak hangját és a HM ellenszenvét is a formátum iránt, ez egyáltalán nem volt hízelgő.
Aztán persze a cikk kifejti, hogy nem a dinamikátlanságára és bántó magasaira gondoltak a CD - hez való hasonlatosságban, hanem a színezettlenségére, feszes, kontrollált erős basszusaira, csendes hátterére, ami az akkori kategóriájára egyáltalán nem volt jellemző.
Tehát úgy tűnt, hogy a Rock képes a két formátum előnyeit hozni azok minél kevesebb hátrányával.
Azóta persze sok új modell lepte el a piacot, új anyagokkal, különösen a tányérok terén és ezek a gépek más irányvonalat szabtak a hangzással kapcsolatos elvárásban. Audiomeca, "kis" SME, stb...
A Rock nagy vályúját persze nem használhatják mások, avval a hang még egy kis lépést távolodik a klasszik lemezhangtól, van aki ezért mellőzi is...
Rövidebbre szántam...
Szerintem a CD hangját a nagyobb tömegű, jobban csillapított, keményebb mat-ot, vagy azt sem használó semlegesebb hangú gépekhez érdemes hasonlítani, ott több hasonlóságot fogunk találni.
Online
Éppenhogy az analóg lemezjátszás és az első generációs Philips CD lejátszók gondolatébresztő, távoli, hasonló műkődéséről írtam.
Ha mégis valami szembenállást akarunk találni, akkor azt a Compact Disc működési rendszerén belül találjuk meg, ami talán nem is annyira publikus...
A CD első generációjának a megjelenésekor nem voltak komplex, összevont működtető IC-k, ezek a nagy bonyolultságú integrált áramkörök érthető módon még nem voltak megalkotva. Ezeket még diszkrét elemek sokaságából tervezték meg, hogy a készülék alapfunkcióit megfelelően működtessék. A helyzet nem volt jobb a szükséges memória IC-vel sem, mert azok akkoriban igen drága alkatrésznek számítottak.
Ezért a Philips mérnőkei a lejátszó mechanikai egységét (CDM0) stabil, időtállóra tervezték a lejátszátszás minél precizebb, nagyobb hibajavítást nem igénylő műkődésére gondolva.
Ez az "öröklét számára tervezett" futómű került ki a későbbi generációkból, és helyette az olcsóbb, sok műanyagot tartalmazó gagyi változat lett a sorozatgyártás fő eleme. Persze ezt az "olcsítást" úgy lehetett véghezvinni, hogy az elektronikai elemek, memóriák piaci ára nagyott esett, így azokkal pótolták az elveszett mechanikai stabilitást.
Így jöttek a 3 sugaras lézerrel, többszöri újraolvasással és nagykapacítású memória pufferrel működő CD készülékek, amelyek a gyengébb képességű mechanikát próbálták ideig óráig még használhatóvá tenni
Itt van az az észrevehető, működtetést alapvetően befolyásoló szembeállítás a két Compact Disc generáció kivitelezésénél, amit nagyon sokan nem is tudnak.
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Rock60 írta: ↑2025.01.30., csüt. 09:35" Lehet, hogy valamit nem vettem észre, de egy fél szó formátum - szembeállítást sem látok TJ hozzászólásában.zoli73 írta: ↑2025.01.29., szer. 12:32Még mindig a formátumok versenyeztetésénél, vagy szembeállitásánál tartunk? Szerintem ennek baromira semmi értelme, mert csak a konfliktusokat gerjeszti, én döntésre sincs szükség, egy ilyen kérdésben.
Szerintem senki sem hallotta a világ összes cd játszóját, hogy ezt bátran ki lehessen jelenteni, különben is, ennek a megitélése teljesen szubjektív.
Nem kell ott verni a habot, ahol nincs tojás..."
Éppenhogy az analóg lemezjátszás és az első generációs Philips CD lejátszók gondolatébresztő, távoli, hasonló műkődéséről írtam.
Ha mégis valami szembenállást akarunk találni, akkor azt a Compact Disc működési rendszerén belül találjuk meg, ami talán nem is annyira publikus...
A CD első generációjának a megjelenésekor nem voltak komplex, összevont működtető IC-k, ezek a nagy bonyolultságú integrált áramkörök érthető módon még nem voltak megalkotva. Ezeket még diszkrét elemek sokaságából tervezték meg, hogy a készülék alapfunkcióit megfelelően működtessék. A helyzet nem volt jobb a szükséges memória IC-vel sem, mert azok akkoriban igen drága alkatrésznek számítottak.
Ezért a Philips mérnőkei a lejátszó mechanikai egységét (CDM0) stabil, időtállóra tervezték a lejátszátszás minél precizebb, nagyobb hibajavítást nem igénylő műkődésére gondolva.
Ez az "öröklét számára tervezett" futómű került ki a későbbi generációkból, és helyette az olcsóbb, sok műanyagot tartalmazó gagyi változat lett a sorozatgyártás fő eleme. Persze ezt az "olcsítást" úgy lehetett véghezvinni, hogy az elektronikai elemek, memóriák piaci ára nagyott esett, így azokkal pótolták az elveszett mechanikai stabilitást.
Így jöttek a 3 sugaras lézerrel, többszöri újraolvasással és nagykapacítású memória pufferrel működő CD készülékek, amelyek a gyengébb képességű mechanikát próbálták ideig óráig még használhatóvá tenni

Itt van az az észrevehető, működtetést alapvetően befolyásoló szembeállítás a két Compact Disc generáció kivitelezésénél, amit nagyon sokan nem is tudnak.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Online
Mert jól tudjuk, hogy Jenő foglakozik ilyen cd játszók taplra állításával, és ez a megjegyzés erősen rátereli a figyelmet ezekre.
De ha ezekből a "trial run demo" gépekből csak maroknyi létezik a világban, akkor meg értelmetlen rájuk terelni a figyelmet, mint az Lp digitális alternatívái, mert nagyjából senki számára sem hozzáférhetők.
Tehát mindkét megközelítésben sántít valami.
Amúgy nem Te irtad tegnap, hogy nem kellene minden kommentbe belekötni valamiért?
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4632
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Hát jó, akkor fogalmazhatok úgy is, hogy ez egy bújtatott reklám!Rock60 írta: ↑2025.01.30., csüt. 09:35Lehet, hogy valamit nem vettem észre, de egy fél szó formátum - szembeállítást sem látok TJ hozzászólásában.zoli73 írta: ↑2025.01.29., szer. 12:32Még mindig a formátumok versenyeztetésénél, vagy szembeállitásánál tartunk? Szerintem ennek baromira semmi értelme, mert csak a konfliktusokat gerjeszti, én döntésre sincs szükség, egy ilyen kérdésben.
Szerintem senki sem hallotta a világ összes cd játszóját, hogy ezt bátran ki lehessen jelenteni, különben is, ennek a megitélése teljesen szubjektív.
Nem kell ott verni a habot, ahol nincs tojás...
Mi nem szubjektív a hifiben ?
Ez alapján senki nem mondhatna véleményt semmiről, mert várhatóan mindig lesz valaki - szinte biztos - aki előugrik a bokorból és szubjektívet kiált.
Mert jól tudjuk, hogy Jenő foglakozik ilyen cd játszók taplra állításával, és ez a megjegyzés erősen rátereli a figyelmet ezekre.
De ha ezekből a "trial run demo" gépekből csak maroknyi létezik a világban, akkor meg értelmetlen rájuk terelni a figyelmet, mint az Lp digitális alternatívái, mert nagyjából senki számára sem hozzáférhetők.
Tehát mindkét megközelítésben sántít valami.
Amúgy nem Te irtad tegnap, hogy nem kellene minden kommentbe belekötni valamiért?
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
Lehet, hogy valamit nem vettem észre, de egy fél szó formátum - szembeállítást sem látok TJ hozzászólásában.zoli73 írta: ↑2025.01.29., szer. 12:32Még mindig a formátumok versenyeztetésénél, vagy szembeállitásánál tartunk? Szerintem ennek baromira semmi értelme, mert csak a konfliktusokat gerjeszti, én döntésre sincs szükség, egy ilyen kérdésben.
Szerintem senki sem hallotta a világ összes cd játszóját, hogy ezt bátran ki lehessen jelenteni, különben is, ennek a megitélése teljesen szubjektív.
Nem kell ott verni a habot, ahol nincs tojás...
Mi nem szubjektív a hifiben ?
Ez alapján senki nem mondhatna véleményt semmiről, mert várhatóan mindig lesz valaki - szinte biztos - aki előugrik a bokorból és szubjektívet kiált.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5324
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2870
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A Nakamichi nekem is kimaradt, azt szívesen meghallanám. Viszont hogy hozzászóljak érdemben… szóval nehéz dolog ez az LP/CD kérdés, hogy melyik hasonlít melyikre. Először is azt kellene tisztázni melyik LP játszóra kell hasonlítani? Egy Audiomeca-ra, egy Rock-ra, Holbora, Techdasra, Sikora-ra, valamelyik Technics-re? SP10 vagy 1200? Vagy netán egy “sima” Systemdeckre, Lencora, Garrardra vagy ujabbakra? Es akkor még azt sem vettük elő, milyen karral, milyen hangszedővel, milyen leszoritoval, milyen lemezalatettel, és… milyen phono előfokkal? Kb 100 a hatodikon variacios lehetoseg. Es csak ez utan jön be, hogy egyebkent milyen felvetellel hasonlitjuk? Olyannal, aminek a mesterszalagjarol keszult digitalizalt valtozat, vagy olyat, ami nem is letezik digitalis formaban sehol? Eleg nehez ezeket a dolgokat összefésülni.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu