Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4921
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2112
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Kábelezzünk
Az, hogy valakinek egy adott rendszerben mi tetszik jobban, ízlés és akusztikai környezet függvénye, és valóban nem szükséges hozzá semmilyen "magyarázkodás."
Ennek ellenére sokan mégis ezt teszik.
Ennek ellenére sokan mégis ezt teszik.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Online
- wasiliy888
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 427
- Csatlakozott: 2014.08.06., szer. 22:59
- Értékelés: 146
Re: Kábelezzünk
Nehezen tudom elképzelni, hogy a felbontás növekedése, dinamika, testesség, élethűbb hangzás, több apró részlet elérhető lenne bármiféle tologatással, forgatással. Persze nyilván egy forrás, erősítő, vagy hangsugárzó csere, vagy ezek részeinek a cseréje is hozhat ilyet. Ahogy a kábelek cserélgetése szintén.
Van egy olyan elmélet, hogy ahogy a zajszint csökken, azzal arányosan több információ jön át, amit mi hallgatók, egyre jobb, élethűbb hangzásnak értékelünk.
Van egy olyan elmélet, hogy ahogy a zajszint csökken, azzal arányosan több információ jön át, amit mi hallgatók, egyre jobb, élethűbb hangzásnak értékelünk.
Dynavox X4000
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
Re: Kábelezzünk
MrCollector is megjegyezte lejjebb, vagy följebb,juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!



Mikor erősítőt cseréltem - a több apró különbség mellett - bennem is az fogalmazódott meg előszőr, hogy milyen a mélye, ( teltebb) milyen a magasa, ( finomabb, természetesebb).
Akkor most hangszínt szabályoztam ?
Frászkarikát, szerintem.

Mert hogy a középtartomány is testesebb, élőbb, a tér atmoszférája pedig klasszissal nagyobb. Visszatéve a korábbi motyót, minden kicsit művibb lett...
Kábelcseréknél is hasonló különbségekben bízunk és reménykedünk, ami nagyobb lépés esetén be is jön.
Ahogy az elektronikáknak, futóműveknek, dobozoknak lehet a hangzási ballanszában némi eltérés az abszolút líneárishoz képest, nyilván a kábeleknek is lehet. Ezeknek a komponenseknek az egymásra találása már a synergia világa.
És, ahogy Zoli76 is célzott rá :
Ha a hangmérnökök húzhatják - vonhatják a potikat, mélyet, magasat, térélményt kevernek, ne hogy már a felhasználónak a saját akusztikai környezetében az adott rendszerében magyarázkodni kelljen, hogy miért tetszik neki jobban az új kábelének a mélye, vagy magasa...
Nyilván hangszínt szabályoz a perverzje...



A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rock60 2025.01.13., hétf. 12:54-kor.
Online
Komoly érdeklődéssel várom az írásodat ezzel kapcsolatban.
Nekem csak a parametrikus equalizerekkel van/ volt némi, elég felületes tapasztalatom, a számitógépes megoldásokról semmit sem tudok, nekem az fehér folt.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4709
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kábelezzünk
Ilyen alapon a neves hifi szaklapok tesztelőit, cikkeik szerzőit is érheti a kritika, mert Mi hozzájuk képest csak kisinasok vagyunk 1-1 hangzás, hangkép körülirásában. Nehéz, és ingoványos kérdes ez, mert nagyjából minden meghatározást lehet kritizálni, másként magyarázni, másként értelmezni. Így ilyen alapon nagyon könnyű kétségbe vonni más jellemzését, leírását, de nem tudom, hogy ezek nélkül hogyan kellene egy jellemzést, beszámolót közzétenni? Milyen "egyezményes" kifejezések kellene használni, hogy az a többségnek elfogadható, értelmezhető legyen?kaef2 írta: ↑2025.01.13., hétf. 12:18Már egy ideje agyalgatok egy íráson, ami az általad felvetetteket boncolgatná, talán meg is írom hamarosan. Azt is érintve, hogy a "javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet" véleményt hogyan kell értelmezni - mert hát ugye ezek mögött nagyon kevés megfogható műszaki fogalom (neadjisten mérés) áll, főképpen úgy hogy gőzünk nincs az alkotók mit hallottak, hagytak jóvá.zoli73 írta: ↑2025.01.13., hétf. 09:14Azért ezt az utolsó bekezdést némileg vitatnám, mert ez túlságosan általános jellemzés, hogy a kábelekkel hangszínt szabályozunk.kaef2 írta: ↑2025.01.13., hétf. 08:30
Ezért is írtam úgy, ahogy:
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény.![]()
Ilyesmire is van példa, de ha az történik, ami nálam a legutóbbi kábelcserénél, akkor nekem nem az equalizálás jut eszembe.
Konkrétan javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet. Az én fogalmaimban/tapasztalatom szerint, egy hifi célra készül parametrikus equalizerrel, meghatározott frekvencia tartományokon tudunk változtatni, amik ugyan hangzás változásokat idéznek elő, de teljesen más jellegűeket, mint a fent vázoltak.
Most abba ne menjünk bele, hogy számitógépes úton(DSP) miket lehet elérni, akár már a felvételek során, mert szerintem ez meghaladja egy átlag hifista/zenehallgató "hatáskörét".
Rövid megjegyzések:
- az eqzás nem bűn, nem ciki, ha valaki használja, vannak problémák, amikre nem nagyon van más vagy egyszerűbb megoldás
- az eqzás esetében ne ragadjunk le a hifi tornyokba berakott 1 vagy 2U magas parametrikus eq elképzelésének a szintjén, gondoljunk olyesmire is, mint amit egy Roon vagy Hqplayerbe épített szoftverek tudnak, vagy a pro fázishiba nélkül működő EQ plug-inekre pár tíz, vagy max egy-két száz eurós átlag áron.
- a kábelek hatásának megítélésekor számomra a fontos kérdés, hogy amit egy cserekor a rendszerben hallok azt a változást elő lehet-e idézni a rendszer más pontján valami változtatással? Mint amilyen a hangfal tologatása, forgatása például?
Komoly érdeklődéssel várom az írásodat ezzel kapcsolatban.

Nekem csak a parametrikus equalizerekkel van/ volt némi, elég felületes tapasztalatom, a számitógépes megoldásokról semmit sem tudok, nekem az fehér folt.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Kábelezzünk
Már egy ideje agyalgatok egy íráson, ami az általad felvetetteket boncolgatná, talán meg is írom hamarosan. Azt is érintve, hogy a "javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet" véleményt hogyan kell értelmezni - mert hát ugye ezek mögött nagyon kevés megfogható műszaki fogalom (neadjisten mérés) áll, főképpen úgy hogy gőzünk nincs az alkotók mit hallottak, hagytak jóvá.zoli73 írta: ↑2025.01.13., hétf. 09:14Azért ezt az utolsó bekezdést némileg vitatnám, mert ez túlságosan általános jellemzés, hogy a kábelekkel hangszínt szabályozunk.kaef2 írta: ↑2025.01.13., hétf. 08:30Ezért is írtam úgy, ahogy:juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény.![]()
Ilyesmire is van példa, de ha az történik, ami nálam a legutóbbi kábelcserénél, akkor nekem nem az equalizálás jut eszembe.
Konkrétan javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet. Az én fogalmaimban/tapasztalatom szerint, egy hifi célra készül parametrikus equalizerrel, meghatározott frekvencia tartományokon tudunk változtatni, amik ugyan hangzás változásokat idéznek elő, de teljesen más jellegűeket, mint a fent vázoltak.
Most abba ne menjünk bele, hogy számitógépes úton(DSP) miket lehet elérni, akár már a felvételek során, mert szerintem ez meghaladja egy átlag hifista/zenehallgató "hatáskörét".
Rövid megjegyzések:
- az eqzás nem bűn, nem ciki, ha valaki használja, vannak problémák, amikre nem nagyon van más vagy egyszerűbb megoldás
- az eqzás esetében ne ragadjunk le a hifi tornyokba berakott 1 vagy 2U magas parametrikus eq elképzelésének a szintjén, gondoljunk olyesmire is, mint amit egy Roon vagy Hqplayerbe épített szoftverek tudnak, vagy a pro fázishiba nélkül működő EQ plug-inekre pár tíz, vagy max egy-két száz eurós átlag áron.
- a kábelek hatásának megítélésekor számomra a fontos kérdés, hogy amit egy cserekor a rendszerben hallok azt a változást elő lehet-e idézni a rendszer más pontján valami változtatással? Mint amilyen a hangfal tologatása, forgatása például?
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4991
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 670
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Kábelezzünk
Jutott eszembe pár hete, hogy van itthon egy 75 ohm-os 60cm rca - rca kábelem, Monitor, made in germany, kb. 15 éve biztosan meg van.
Az emlékeimben az volt hogy ez egy nagyon rossz kábel, mert "magasba" húz, vékony a hangja... és totál elképzelhető volt talán akkor, mikor vettem és rendszerben volt anno.
De azt most nem tudnám megmondani, hogy akkor JBL, Rega, vagy a DIY hangfalam volt éppen, de esélyes hogy az első kettő közül vmelyik, és a cd lejátszóm mi. (Sony, esetleg HK, lehetett talán), hangfalkábel barna lapos volt, neve nem ugrik be (ismertebb márkanév pedig) vhol szerintem meg van az is, vagy esetleg
Supra Ply 3,4, vagy éppen az óriásölő "tűzálló" lehetett :)
Dac az Vibavoice vagy egy kínai (vagy taiwani?), műanyag dobozos volt, akkor ismertebb márka volt, a chi-fi még. (sehol talán a fotója meg van), a tápkábelek, pedig sima egyszerű gyáriak...
Most betettem a cd lejátszó (Revox b226 és dac közé, (addig nem is néztem, hogy a csatija vékony és befér a Revox-ba) és csodálatosan, kiegyensúlyozottan szól, amin rohadtul meglepődtem, mert nem így "kellene" szólnia az emlékeim szerint...
Van egy ezer éves Videoton hangfal itthon, fiam pc-jére van kötve, erősítő+dac. Már nem is tudom milyen hangfalkábellel(talán Dietz) volt összekötve és nagyon nem szólt szépen, aztán eszembe jutott, hogy a dobozaim mélyén van egy Audioquest type2-es. És "lett" hangja a Videoton DB2001e hangfalaknak, pedig nem egy csúcs ugyebár, de a körülményekhez képest jelentősen jobban szól. (Persze játékhoz használja jellemzően, de néha zenét is hallgat.)
Az emlékeimben az volt hogy ez egy nagyon rossz kábel, mert "magasba" húz, vékony a hangja... és totál elképzelhető volt talán akkor, mikor vettem és rendszerben volt anno.
De azt most nem tudnám megmondani, hogy akkor JBL, Rega, vagy a DIY hangfalam volt éppen, de esélyes hogy az első kettő közül vmelyik, és a cd lejátszóm mi. (Sony, esetleg HK, lehetett talán), hangfalkábel barna lapos volt, neve nem ugrik be (ismertebb márkanév pedig) vhol szerintem meg van az is, vagy esetleg
Supra Ply 3,4, vagy éppen az óriásölő "tűzálló" lehetett :)
Dac az Vibavoice vagy egy kínai (vagy taiwani?), műanyag dobozos volt, akkor ismertebb márka volt, a chi-fi még. (sehol talán a fotója meg van), a tápkábelek, pedig sima egyszerű gyáriak...
Most betettem a cd lejátszó (Revox b226 és dac közé, (addig nem is néztem, hogy a csatija vékony és befér a Revox-ba) és csodálatosan, kiegyensúlyozottan szól, amin rohadtul meglepődtem, mert nem így "kellene" szólnia az emlékeim szerint...
Van egy ezer éves Videoton hangfal itthon, fiam pc-jére van kötve, erősítő+dac. Már nem is tudom milyen hangfalkábellel(talán Dietz) volt összekötve és nagyon nem szólt szépen, aztán eszembe jutott, hogy a dobozaim mélyén van egy Audioquest type2-es. És "lett" hangja a Videoton DB2001e hangfalaknak, pedig nem egy csúcs ugyebár, de a körülményekhez képest jelentősen jobban szól. (Persze játékhoz használja jellemzően, de néha zenét is hallgat.)
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Online
- wasiliy888
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 427
- Csatlakozott: 2014.08.06., szer. 22:59
- Értékelés: 146
Re: Kábelezzünk
A magam példája elég egyszerű, mert több mint húsz éven át használtam ugyanazt a közepes méretű állványos hangsugárzót, ugyanazzal a belépő szintű kábellel. És miközben az évtizedek alatt az erősítők, forrás készülékek jöttek-mentek mindvégig meg voltam győződve róla, hogy a hangdobozaimnak a mélyei igen korlátozottak, ezen a téren keveset tud. Soha nem vitt rá a lélek, hogy vegyek egy garnitúra drágább hangfal kábelt (150e Ft-ban maximalizáltam magamban a hasonló árban lévő dobozokhoz), bár többször nézegettem miket lehetne venni.
Végül néhány éve, amikor a mostani erősítőmet vettem, úgy gondoltam, hogy ez a készülék már megérdemelne egy minőségi(bb) kábelt. Megvásároltam a mostani szettet, ami akkor 125e Ft volt (külföldről, mert így volt olcsóbb). És a fene se akart ekvalizálni, viszont kiderült, hogy a dobozaimnak igenis van mélye. És nem csupán a felső basszus kiemeléséről volt szó, hanem mélyebbre ment onnantól kezdve, jól hallható a kettő közötti különbség.
Végül néhány éve, amikor a mostani erősítőmet vettem, úgy gondoltam, hogy ez a készülék már megérdemelne egy minőségi(bb) kábelt. Megvásároltam a mostani szettet, ami akkor 125e Ft volt (külföldről, mert így volt olcsóbb). És a fene se akart ekvalizálni, viszont kiderült, hogy a dobozaimnak igenis van mélye. És nem csupán a felső basszus kiemeléséről volt szó, hanem mélyebbre ment onnantól kezdve, jól hallható a kettő közötti különbség.
Dynavox X4000
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
Online
A helyzet pikantériája, hogy néhány hete úgy alakult, hogy megtörtént az előerősítő csere is.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4709
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kábelezzünk
Igen, így volt. A 400eFt-os előfok+150eFt-os tápkábel jobb hangot produkált, mint a 600eFt-os előfok+40eFt-os tápkábel. Mondjuk ez egy konkrét eset, ami az én rendszeremben jatszódott le, így semmiképpen sem szabad általános érvényűnek tekinteni.wasiliy888 írta: ↑2025.01.13., hétf. 09:46Amit Alex ír teljesen logikus és ésszerűnek tűnik. Az a baj, hogy a hifi nem ilyen, legalábbis nem minden esetben. Zoli írta pár hónapja, hogy márkán belüli feljebb lépés helyett inkább kábel csere mellett döntött, mert jobb volt neki hangra. Ugyanis konkrétan volt alkalma összehasonlítani. Igaz, ott tápkábelről és előfokról volt szó.
A helyzet pikantériája, hogy néhány hete úgy alakult, hogy megtörtént az előerősítő csere is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- wasiliy888
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 427
- Csatlakozott: 2014.08.06., szer. 22:59
- Értékelés: 146
Re: Kábelezzünk
Amit Alex ír teljesen logikus és ésszerűnek tűnik. Az a baj, hogy a hifi nem ilyen, legalábbis nem minden esetben. Zoli írta pár hónapja, hogy márkán belüli feljebb lépés helyett inkább kábel csere mellett döntött, mert jobb volt neki hangra. Ugyanis konkrétan volt alkalma összehasonlítani. Igaz, ott tápkábelről és előfokról volt szó.
Dynavox X4000
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAgSSmk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core AudioPC2015(Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)+PPAv3usb-ValhallA AgPtRXFv2usb-AudioGD M11-ValhallA CuAgSSrca-LZ5 Aquincum-Qed Sign.Rev.-DIY 2WVB20Lmk3
Re: Kábelezzünk
Én ugyan még Canare-t nem próbáltam, de van itthon egy Mogami phono-kábelem (pin dugós) és egy ugyanolyan Fapaci-féle. A Mogami 2. helyezett lett az itthoni versenyben, de ebből senki ne vonjon le semmilyen következtetést a kérdésedre vonatkozóan.

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5139
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3457
Re: Kábelezzünk
Pedig amikor árultam a Rocket 33-as, jött olyan kérdés, hogy kevésnek érzi az emberünk a mélyet, és ezzel több lenne e majd, és hasonlók... Szóval sokan csodát várnak a kábelektől.
Mindenki más szinten tartja fontosnak. Ezt szerintem el kell fogadni. Persze én sem gondolom, hogy túlzásokba érdemes esni, viszont persze azt sem, hogy elhiggyük, csodák márpedig vannak, és a 3e Ft-os kábel "jobb", mint egy 50e Ft-os. De ezt senki ne vegye vita indítónak.
Én személy szerint a valamilyen szintű ésszerűséget tartok a szemem előtt. 1 milliós erősítő mellé nem gondolnám, hogy az 1 1 milliós kábel való. Inkább akkor a 2 milliós erősítőt választanám akár PC dróttal, mivel szinte biztos, hogy az is jobb lesz, mint a korábbi erősítő, bármilyen csoda kábellel. Most itt a példa ügyében tekintsünk el az egyéb különbségektől, vegyük alapul azt, hogy pl. márkán belül a legtöbb esetben a 2x annyiba kerülő termékek jobbak szoktak lenni hang szempontjából.
Saját példámat nézve, most hangsugárzó kábel esetében nekem bevált az AQ Rocket széria, és a 88-assal meg is állok (bár nem volt nagy mozgolódás részemről amúgy sem, csak kíváncsiság hajtott) a jelenlegi rendszert figyelembe véve. Ettől előrébb lépni már akkora befektetés lenne, ami esetében inkább a Thesis sztereó végfokok cseréje lenne ésszerűbb márkán belül monoblokkokra, ami ugyanannyi pénzért többet hozna a hangon.
Mindenki más szinten tartja fontosnak. Ezt szerintem el kell fogadni. Persze én sem gondolom, hogy túlzásokba érdemes esni, viszont persze azt sem, hogy elhiggyük, csodák márpedig vannak, és a 3e Ft-os kábel "jobb", mint egy 50e Ft-os. De ezt senki ne vegye vita indítónak.
Én személy szerint a valamilyen szintű ésszerűséget tartok a szemem előtt. 1 milliós erősítő mellé nem gondolnám, hogy az 1 1 milliós kábel való. Inkább akkor a 2 milliós erősítőt választanám akár PC dróttal, mivel szinte biztos, hogy az is jobb lesz, mint a korábbi erősítő, bármilyen csoda kábellel. Most itt a példa ügyében tekintsünk el az egyéb különbségektől, vegyük alapul azt, hogy pl. márkán belül a legtöbb esetben a 2x annyiba kerülő termékek jobbak szoktak lenni hang szempontjából.
Saját példámat nézve, most hangsugárzó kábel esetében nekem bevált az AQ Rocket széria, és a 88-assal meg is állok (bár nem volt nagy mozgolódás részemről amúgy sem, csak kíváncsiság hajtott) a jelenlegi rendszert figyelembe véve. Ettől előrébb lépni már akkora befektetés lenne, ami esetében inkább a Thesis sztereó végfokok cseréje lenne ésszerűbb márkán belül monoblokkokra, ami ugyanannyi pénzért többet hozna a hangon.
Csak a Marantz! :-D
Online
Ilyesmire is van példa, de ha az történik, ami nálam a legutóbbi kábelcserénél, akkor nekem nem az equalizálás jut eszembe.
Konkrétan javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet. Az én fogalmaimban/tapasztalatom szerint, egy hifi célra készül parametrikus equalizerrel, meghatározott frekvencia tartományokon tudunk változtatni, amik ugyan hangzás változásokat idéznek elő, de teljesen más jellegűeket, mint a fent vázoltak.
Most abba ne menjünk bele, hogy számitógépes úton(DSP) miket lehet elérni, akár már a felvételek során, mert szerintem ez meghaladja egy átlag hifista/zenehallgató "hatáskörét".
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4709
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3237
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kábelezzünk
Azért ezt az utolsó bekezdést némileg vitatnám, mert ez túlságosan általános jellemzés, hogy a kábelekkel hangszínt szabályozunk.kaef2 írta: ↑2025.01.13., hétf. 08:30Ezért is írtam úgy, ahogy:juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény.![]()
Ilyesmire is van példa, de ha az történik, ami nálam a legutóbbi kábelcserénél, akkor nekem nem az equalizálás jut eszembe.
Konkrétan javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet. Az én fogalmaimban/tapasztalatom szerint, egy hifi célra készül parametrikus equalizerrel, meghatározott frekvencia tartományokon tudunk változtatni, amik ugyan hangzás változásokat idéznek elő, de teljesen más jellegűeket, mint a fent vázoltak.
Most abba ne menjünk bele, hogy számitógépes úton(DSP) miket lehet elérni, akár már a felvételek során, mert szerintem ez meghaladja egy átlag hifista/zenehallgató "hatáskörét".
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2868
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 482
Re: Kábelezzünk
Melyik az az eszköz aminél nem így van?kaef2 írta: ↑2025.01.13., hétf. 08:30Ezért is írtam úgy, ahogy:juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény.![]()
Nyilván egy dac-nál/streamer-nél vannak egyéb műszaki paraméterek is, de ritkán az a "váltás" oka.
A legnagyobb gond az amikor a "megmondóemberek" egy-egy termékről elhitetik, hogy az a tuti. Szegény tulaj meg, mit tehet mást, ragaszkodik ezekhez (hiszen x-y halálra dícsérte) és próbál normális hangot kihozni belőlük, úgy, hogy minden mást cserélget. Pedig lehet pont ezekben van a baj. Ami lehet akár egy kábel is.
Egy normális kábelezés, ami nem olcsó sajnos, minden jó rendszerbe illeszkedik. A többi meg tüneti kezelés.
A stúdió kábelek sem egyformák, ott is vannak elég "nagy" hangzásbeli különbségek. Az utána jövő szerelésbeli eltérésekről, amik a hangot nagyban befolyásolják, már ne is beszéljünk. Tehát nem érdemes általánosítani, ezek alapján vásárolni pedig még úgy sem.
A különböző zenei/hallásbeli/ízlésbeli tényezőkről pedig szinte mindenki elfelejtkezik egy idő után. Pedig egy véleményezésnél ezek a legfontosabb tényezők. És itt borul is minden általában.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrCollector 2025.01.13., hétf. 09:15-kor.
Ha kérdésed van: 20/3383456
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4991
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 670
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Kábelezzünk
Off.:juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08(...) Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", (...)
Kicsit olyan mint a borkostoláson: kis angyalok játszanak a pohár szélén a rubintos aranyfényben, ha lemenő napsugár fényében nézzük a megcsillanó borospohár szélén. Ettől még nem tudom milyen is a bor íze

Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Re: Kábelezzünk
Ezért is írtam úgy, ahogy:juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény.

Re: Kábelezzünk
Köszönöm.
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13289
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6276
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kábelezzünk
Még tegnap kijavítottam.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
Ez az ing mindannyiunkon ott feszül.
Aki meg kábeltagadó, az ide nem hiszem, hogy bejár nézelődni.
Re: Kábelezzünk
Pontosan.juliush írta: ↑2025.01.12., vas. 22:08Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Ez az ing mindannyiunkon ott feszül.
Aki meg kábeltagadó, az ide nem hiszem, hogy bejár nézelődni.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
Ha ez ilyen egyszerű lenne, jó lenne.Rock60 írta: ↑2025.01.12., vas. 21:16Nyilván Te tudod, ez csak egy kósza gondolat volt.kaef2 írta: ↑2025.01.12., vas. 20:45Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során...
Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?
Nagyobb példányszám esetén valszeg jóval kevesebb lenne.![]()
Egy újabb Jazz At The Panwshop kiadasért talán igen, abból lehet, hogy el lehet adni 2-5000 példányt LP-n és lehet hogy letöltenék a DSD256-ot mondjuk 1-2000-en, megvennék szalagon mondjuk százan, pár év alatt a világon. De ettől többre nem nagyon van esély. Ez rétegigényt kiszolgáló rétegzene, szóljon bármennyire is jól.
A tavaly májusban a Jazzfeszten felvett Lukács Miklós, Oláh Krisztián, Szokolay Dongó Balázs (cimbalom, zongora, fa- és rézfúvósok) élő, trió, 4 csatornás DSD256, és sztereó szalagos felvételért, hiába csodálatos, világszinvonalú fúziós zene a jazz, klasszikus és világzene határán, és hiába sikerült igazán nagyon jól a felvétel, kb és mondjuk max 2-300 LP-t lehetne eladni, talán letöltenék százan és talán megvennék a szalagot mondjuk öten, tizen, és esetleg elmenne 2-3-500 CD. A világon. Pár év alatt.
Erre nincs az az üzleti számítás, ami azt hozná ki, hogy érdemes 100 ezer eurót kábelezésre és 4-500 ezer eurót a szuperkoorvajó analóg és digitális max 4 csatornás felvételi rendszerre meg pár szuper mikrofonra elkölteni.
Akinek a felvételeit megosztottam az előbb, Ő egy nagyon jól menő, nem magyar, nyugdíjas fogorvos, aki a vagyonából finanszírozza a felvételek készítését, a zenészeket és a technikát, alapvetően a maga és a felesége szórakozására készülnek a felvételek...
- edzoba
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 816
- Csatlakozott: 2012.10.26., pén. 20:34
- Értékelés: 172
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
már beraktam a kosárba az audiophonics-on a 4S11G-t, letöltöttem az STL fájlt a kábelpenderítőhöz, necsináld kérlek-kérlek:)
iFi audio Zen Stream+LHY Audio LPS ǀ Gustard R26+LHY Audio OCK-1 ǀ AUDIONET AMP I V2 ǀ Dynaudio Audience 40+REL T5i ǀ Perfect Acoustic elemek ǀ ENTREQ Vibbeater ǀ iFi audio DC Blocker ǀ Supra kábelek
Re: Kábelezzünk
Nekem az elmúlt napok csevegéseivel kapcsolatban csak annyi lenne a kérdésem, hogy csak nekem tetszenek jobban a Mogami kábelek, mint a Canare-k? 

Re: Kábelezzünk
Nyilván Te tudod, ez csak egy kósza gondolat volt.kaef2 írta: ↑2025.01.12., vas. 20:45Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során...
Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?
Nagyobb példányszám esetén valszeg jóval kevesebb lenne.

Re: Kábelezzünk
Köszönöm.gomolalaci írta: ↑2025.01.12., vas. 20:58Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!kaef2 írta: ↑2025.01.12., vas. 20:45Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.Rock60 írta: ↑2025.01.12., vas. 19:49
Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ? / A készülékek is kerülnek valamennyibe./
Avval a kábelkészlettel hány felvétel készíthető, X felvétel elkészítése során összesen hány elkészített példányban manifesztálódik ez a költség, hogy ne lenne rentabillis ?
Nem annyira a Te munkádra, rentabillítás tekintetében inkább nagyobb cégek, sokkal nagyobb példányszámban kiadott felvételeire gondolok...
1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).
Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.
Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.
Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.
Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.
Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?
https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672
így tisztán látszik, hogy ez az Ön trollkodása és nem az én írásom része.