
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Jó lenne, ha a Bartók Rádió egy "élő adásának" meghallgatása után, kicsit később a tárolt változatán is erről az állításodról meggyőződnél
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2718
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
juliush írta: ↑2024.12.10., kedd 10:44Amennyiben digitalizált, sőt tömörített az információ, akkor óhatatlanul tárolt és processzált, akár többször is ismétlődve. Ilyenkor már teljesen mindegy, hogy az információ a digitális formában történő tárolását követően milliszekundumok, vagy épp napok múlva kerül processzálásra, lejászásra, tehát hiába tűnik valós idejűnek, technikailag már nem tekinthető annak.tunerman írta: ↑2024.12.09., hétf. 20:24A Bartókon az élő közvetítések még mindig egészen jól tudnak szólni, hiába van veszteséges tömörítés a közvetítési láncban. Az hogy nincs utómunkázás, úgy tűnik visz bele valami természetességet, valami életet, ami sokszor hiányzik a hivatalos kiadványokból, hiába jobb elvileg a hangminőségük.
Talán inkább az ellenkezője lehet annak amit beírtál - nem visz bele természetességet az élő adásba, hanem inkább MEGMARAD valamennyi az élő adás atmoszférájából (a REAL TIME -nak nincs versenytársa).![]()
TJ.
Jó lenne, ha a Bartók Rádió egy "élő adásának" meghallgatása után, kicsit később a tárolt változatán is erről az állításodról meggyőződnél

TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
Amennyiben digitalizált, sőt tömörített az információ, akkor óhatatlanul tárolt és processzált, akár többször is ismétlődve. Ilyenkor már teljesen mindegy, hogy az információ a digitális formában történő tárolását követően milliszekundumok, vagy épp napok múlva kerül processzálásra, lejászásra, tehát hiába tűnik valós idejűnek, technikailag már nem tekinthető annak.tunerman írta: ↑2024.12.09., hétf. 20:24A Bartókon az élő közvetítések még mindig egészen jól tudnak szólni, hiába van veszteséges tömörítés a közvetítési láncban. Az hogy nincs utómunkázás, úgy tűnik visz bele valami természetességet, valami életet, ami sokszor hiányzik a hivatalos kiadványokból, hiába jobb elvileg a hangminőségük.
Talán inkább az ellenkezője lehet annak amit beírtál - nem visz bele természetességet az élő adásba, hanem inkább MEGMARAD valamennyi az élő adás atmoszférájából (a REAL TIME -nak nincs versenytársa).![]()
TJ.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
A Rádió közvetítőkocsival vonult ki általában az élő koncertekhez.
A felvételeket élőben sztereóra keverve egy Tascam CD íróval, MAM arany írott CD-re rögzítették (tisztelet a kevés számú kivételnek amikor sokcsatornán), így aztán nem volt lehetőség utómunkára. Talán 2005-2006 után ugyanolyan Studer digitális hangkeverővel dolgoztak, mint, ami a Nemzeti Szinházban, majd kicsit később a MÜPÁ-ban és 2009-től az MTV-ben is volt. 48 kHz/24 bites mintavételezéssel, amit a Tascam CD író 44,1 kHz/16 biten írt CD-re.
Az élő közvetítésekhez nagyon sokáig dupla ISDN kapcsolatot (2x128 kbit/s) használtak, korábban pedig mikrohullámot.
Ha jól emlékszem.
A felvételeket élőben sztereóra keverve egy Tascam CD íróval, MAM arany írott CD-re rögzítették (tisztelet a kevés számú kivételnek amikor sokcsatornán), így aztán nem volt lehetőség utómunkára. Talán 2005-2006 után ugyanolyan Studer digitális hangkeverővel dolgoztak, mint, ami a Nemzeti Szinházban, majd kicsit később a MÜPÁ-ban és 2009-től az MTV-ben is volt. 48 kHz/24 bites mintavételezéssel, amit a Tascam CD író 44,1 kHz/16 biten írt CD-re.
Az élő közvetítésekhez nagyon sokáig dupla ISDN kapcsolatot (2x128 kbit/s) használtak, korábban pedig mikrohullámot.
Ha jól emlékszem.
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 360
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Általában a hifiről
Pedig nagyon aktuális lenne ma is!chord_ írta: ↑2024.12.08., vas. 22:12"Egykor valószínűleg fontos volt, hogy ne üssék agyon egymást a különböző műsorok, legyen idő érzelmileg átváltani az egyikből a másikba. S emiatt a két műsor közé nem valami tangli zenét, hanem a szünetjelet tették.
Megjegyzem, a szünetjel gép, tehát az az automata, amelyik egyetlen gombnyomásra folyamatosan játszani kezdte a szünetjelet, magyar találmány volt a két világháború között. S azt is megjegyzem, hogy 2007-ben Such György, Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc közös rádióelnök-kedvence törölte el a Magyar Rádió szünetjeleit, köztük az „Éljen a magyar szabadság, éljen a haza” Kossuth Rádió szünetjelet, mint a kommunizmus bűnét."
A gondolkodás nem megerőltető...
Online
Talán inkább az ellenkezője lehet annak amit beírtál - nem visz bele természetességet az élő adásba, hanem inkább MEGMARAD valamennyi az élő adás atmoszférájából (a REAL TIME -nak nincs versenytársa).
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2718
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
A Bartókon az élő közvetítések még mindig egészen jól tudnak szólni, hiába van veszteséges tömörítés a közvetítési láncban. Az hogy nincs utómunkázás, úgy tűnik visz bele valami természetességet, valami életet, ami sokszor hiányzik a hivatalos kiadványokból, hiába jobb elvileg a hangminőségük.
Talán inkább az ellenkezője lehet annak amit beírtál - nem visz bele természetességet az élő adásba, hanem inkább MEGMARAD valamennyi az élő adás atmoszférájából (a REAL TIME -nak nincs versenytársa).

TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Online
Volt a covid alatt egy Vikingur Olaffson-Várdai István duó koncert ha jól emlékszem a Müpában, a korlátozások miatt közönség nem lehetett, a tök üres teremben koncerteztek, és élő videóközvetítés volt a neten, talán 384 kbites mp3 stream hanggal. Mivel mindkét művész nagy kedvencem, rögzítettem a hangot számítógépen (fura déjavu érzés volt, mint amikor kamaszkoromban az Akai orsóssal vettem fel rádióból
), és hallgatom is azóta, mp3 ide vagy oda, de ad egy speciális jelenlétérzetet.
Re: Általában a hifiről
A Bartókon az élő közvetítések még mindig egészen jól tudnak szólni, hiába van veszteséges tömörítés a közvetítési láncban. Az hogy nincs utómunkázás, úgy tűnik visz bele valami természetességet, valami életet, ami sokszor hiányzik a hivatalos kiadványokból, hiába jobb elvileg a hangminőségük.chord_ írta: ↑2024.12.09., hétf. 17:37Emlékszem a Bartók régi szünetjelére.
Valóban, egyenesen üdítő volt a Kossuth-féléhez képest.
Aztán ezek eltűntek a süllyesztőben... ez valahol normális.
Az tény, hogy a reklám a Bartókon is ott van, pedig nem is kereskedelmi rádió.
A youtube-on is ott van. Az adblockeres szép idők elmúltak.
Hifiileg kezembe került egy régi bedigitalizált Bartók rádiós élő koncert. Akkoriban nagyon tetszett, kiírt CD-ről.
Most meg nem annyira...
Persze túl sok a zavaró tényező. Leginkább az akkor használt AD kártya, meg a szoftver; hangjuk nyilván ott van.
Meg az is lehetséges, hogy már abban a korszakban volt, amiről asszem Feri beszélt, hogy a legendás élő közvetítések is már tömörítetten közlekedtek az éterben.
Volt a covid alatt egy Vikingur Olaffson-Várdai István duó koncert ha jól emlékszem a Müpában, a korlátozások miatt közönség nem lehetett, a tök üres teremben koncerteztek, és élő videóközvetítés volt a neten, talán 384 kbites mp3 stream hanggal. Mivel mindkét művész nagy kedvencem, rögzítettem a hangot számítógépen (fura déjavu érzés volt, mint amikor kamaszkoromban az Akai orsóssal vettem fel rádióból

BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Általában a hifiről
Emlékszem a Bartók régi szünetjelére.
Valóban, egyenesen üdítő volt a Kossuth-féléhez képest.
Aztán ezek eltűntek a süllyesztőben... ez valahol normális.
Az tény, hogy a reklám a Bartókon is ott van, pedig nem is kereskedelmi rádió.
A youtube-on is ott van. Az adblockeres szép idők elmúltak.
Hifiileg kezembe került egy régi bedigitalizált Bartók rádiós élő koncert. Akkoriban nagyon tetszett, kiírt CD-ről.
Most meg nem annyira...
Persze túl sok a zavaró tényező. Leginkább az akkor használt AD kártya, meg a szoftver; hangjuk nyilván ott van.
Meg az is lehetséges, hogy már abban a korszakban volt, amiről asszem Feri beszélt, hogy a legendás élő közvetítések is már tömörítetten közlekedtek az éterben.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Általában a hifiről
"Egykor valószínűleg fontos volt, hogy ne üssék agyon egymást a különböző műsorok, legyen idő érzelmileg átváltani az egyikből a másikba. S emiatt a két műsor közé nem valami tangli zenét, hanem a szünetjelet tették.
Megjegyzem, a szünetjel gép, tehát az az automata, amelyik egyetlen gombnyomásra folyamatosan játszani kezdte a szünetjelet, magyar találmány volt a két világháború között. S azt is megjegyzem, hogy 2007-ben Such György, Orbán Viktor és Gyurcsány Ferenc közös rádióelnök-kedvence törölte el a Magyar Rádió szünetjeleit, köztük az „Éljen a magyar szabadság, éljen a haza” Kossuth Rádió szünetjelet, mint a kommunizmus bűnét."
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
- PgSpa
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 895
- Csatlakozott: 2017.07.02., vas. 18:21
- Értékelés: 417
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Általában a hifiről
Chord: „Éljen a magyar szabadság, éljen a haza” szünetjele a Kossuth rádiónak volt, a Bartóknak a III. zongoraverseny zongoraszólama első ütemei.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15686
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nyilvánvaló, a jegybevételek a működési költségek töredékét fedezik egy ilyen intézménynél, külső támogatás nélkül nem tudnának életben maradni még a jómódú országokban sem, pedig ott 150-200 € is lehet egy koncertjegy. A MÜPA pénzügyi története már a publikus információk alapján is minimum pikáns, vastagon átszövi a pártpolitika és korrupció (mit nem?), de más opció hiányában ezen felülemelkedve sokunknak mégis kedvenc intézménye.
Re: Általában a hifiről
Lehet, nem kedvenc vonal a kulturális támogatás, - én pl. a foci-cuccoktól/stadionoktól kiütést kapok, még attól is, aki beszél róla, - de pl. a MÜPA belépőjegyünk az nagyon kevés lenne a működéshez / fenntartáshoz.Luxor Audio írta: ↑2024.12.08., vas. 15:05Egyfajta zenekultúrát támogattak, amit én nem tudok minőséginek nevezni, néhányat tűrtek, sok mást meg tiltottak. A mai helyzet felelőseinek keresése során gyorsan politikai területre keverednénk, amiből megint születne néhány alpári, személyeskedő hozzászólás, így inkább el sem indulnék ezen az úton, de annyi talán kijelenthető vita nélkül, hogy a kulturális támogatás nem kedvenc tevékenysége a jelenlegi hatalomnak.
Lehet beszélni általános, tömeges, társadalmi kulturális színvonalról, de az egyénnek mindig is joga volt és remélhetően lesz is abból kimaradni, a saját életét másként irányítani.
Ugyanakkor érdekes kérdésnek gondolom, ki mit ért zenekultúra alatt. Pl. az én felfogásom szerint nincs sok köze a HiFi-hez.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15686
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Egyfajta zenekultúrát támogattak, amit én nem tudok minőséginek nevezni, néhányat tűrtek, sok mást meg tiltottak. A mai helyzet felelőseinek keresése során gyorsan politikai területre keverednénk, amiből megint születne néhány alpári, személyeskedő hozzászólás, így inkább el sem indulnék ezen az úton, de annyi talán kijelenthető vita nélkül, hogy a kulturális támogatás nem kedvenc tevékenysége a jelenlegi hatalomnak.
Lehet beszélni általános, tömeges, társadalmi kulturális színvonalról, de az egyénnek mindig is joga volt és remélhetően lesz is abból kimaradni, a saját életét másként irányítani.
Ugyanakkor érdekes kérdésnek gondolom, ki mit ért zenekultúra alatt. Pl. az én felfogásom szerint nincs sok köze a HiFi-hez.
Re: Általában a hifiről
Nem kicsit gondold túl (félre) a dolgot, ha irónia volt akkor persze bocs, de ha jól esik csak nyugodtan.chord_ írta: ↑2024.12.08., vas. 12:20Kicsit azért szabad szigorúbbnak / reálisabbnak is lennünk.kaef2 írta: ↑2024.12.08., vas. 08:52
Számomra fontosabb ebben a Cs. Kádár írásban, hogy anno évtizedekkel ezelőtt még lehetett a hangkulturával "államilag", az adónkból finanszírozva, foglalkozni. Ma ez teljesen esélytelen. Én legalábbis semmilyen lehetőséget nem látok manapság arra, hogy ez a közmédiában megtörténhessen, hasonló (vagy bármilyen) módon, mint akkor (nyilvánvalóan figyelembe véve a tehcnikai különbségeket és lehetőségeket).
Mit is csinált CS. Kádár?, a közmédiába bevitt egy nagyon erősen réteg dolgot, ami pár ezer embert érdekelt akkoriban.
Mert,
sorolom, kiket nem érdekel / nem érdekelt ez az egész hangzáskultúra dolog, hogy Furtwangler felvétele az egyik kütyün szól jobban, vagy a másik kütyün, (vagy hogy a KSL tényleg q.va jó drót-e, vagy csak elsz@rja a hangot):
- a vasutasok 99%-a
- a rádióhallgatók 99%-a
- a zenészek 99%-a
- a zenetanárok 99%-a
- az előadóművészek 99%-a
- a Marinénik, Józsibácsik agrár-seregének 99,99%-a
- a fogékony fiatalok 99%-a
- a polgárok 99%-a
- a Rádióban műszaki osztályán dolgozók 90%-a (sacc)(mint a többi is sacc)
És össze ne keverjük a dolgokat. Az ügyes vitatkozó mondaná, hogy de és a rádióban (közmédiában) a versek?, vagy a kortárs regényirodalom? a fogósabb fajták?, hogy csak picit jobb %-ok lennének?
Hát, a két dolog alapvetően különbözik. A verseknek van egy meta-utó-hatása, amely emelheti még a Marinéni létezési szintjét is. Vagy Arany János, akinek olvasásakor / hallgatásakor egyszerűen ránk ragad a szókincse, feljebb megbeszéltük.
Minálunk mi ragadna a lelkes nyíltszívű polgárokra a hifiből?
Hogy digitálisan nem is lenne szabad zenét hallgatni? (mert ugye a természeti törvények?)
Hogy aki mp3-al hallgat zenét, az bizonyosan a WCpucolók kasztjába tartozik?
Hogy dugdossuk a hülye sok100ezres drótjainkat, és bemagyarázzuk magunknak, hogy jobb lesz a hang?
Hogy megfordítjuk a 220-as dugót, és új időszámítás kezdődik zeneileg, meg a kiemelkedés lesz a lekorlátozott létezésből???:)
Nem CsKP csinálta, hanem még egy jó pár tucat ember rajta kívül, Újházy Lászlóval (rip), Kishonti Istvánnal például.
Megértem őket és tisztelem azért, amit elvégeztek. Akárhány emberrel is tettek jót vagy keltették fel az érdeklődését.
Re: Általában a hifiről
Kicsit azért szabad szigorúbbnak / reálisabbnak is lennünk.kaef2 írta: ↑2024.12.08., vas. 08:52
Számomra fontosabb ebben a Cs. Kádár írásban, hogy anno évtizedekkel ezelőtt még lehetett a hangkulturával "államilag", az adónkból finanszírozva, foglalkozni. Ma ez teljesen esélytelen. Én legalábbis semmilyen lehetőséget nem látok manapság arra, hogy ez a közmédiában megtörténhessen, hasonló (vagy bármilyen) módon, mint akkor (nyilvánvalóan figyelembe véve a tehcnikai különbségeket és lehetőségeket).
Mit is csinált CS. Kádár?, a közmédiába bevitt egy nagyon erősen réteg dolgot, ami pár ezer embert érdekelt akkoriban.
Mert,
sorolom, kiket nem érdekel / nem érdekelt ez az egész hangzáskultúra dolog, hogy Furtwangler felvétele az egyik kütyün szól jobban, vagy a másik kütyün, (vagy hogy a KSL tényleg q.va jó drót-e, vagy csak elsz@rja a hangot):
- a vasutasok 99%-a
- a rádióhallgatók 99%-a
- a zenészek 99%-a
- a zenetanárok 99%-a
- az előadóművészek 99%-a
- a Marinénik, Józsibácsik agrár-seregének 99,99%-a
- a fogékony fiatalok 99%-a
- a polgárok 99%-a
- a Rádióban műszaki osztályán dolgozók 90%-a (sacc)(mint a többi is sacc)
És össze ne keverjük a dolgokat. Az ügyes vitatkozó mondaná, hogy de és a rádióban (közmédiában) a versek?, vagy a kortárs regényirodalom? a fogósabb fajták?, hogy csak picit jobb %-ok lennének?
Hát, a két dolog alapvetően különbözik. A verseknek van egy meta-utó-hatása, amely emelheti még a Marinéni létezési szintjét is. Vagy Arany János, akinek olvasásakor / hallgatásakor egyszerűen ránk ragad a szókincse, feljebb megbeszéltük.
Minálunk mi ragadna a lelkes nyíltszívű polgárokra a hifiből?
Hogy digitálisan nem is lenne szabad zenét hallgatni? (mert ugye a természeti törvények?)
Hogy aki mp3-al hallgat zenét, az bizonyosan a WCpucolók kasztjába tartozik?
Hogy dugdossuk a hülye sok100ezres drótjainkat, és bemagyarázzuk magunknak, hogy jobb lesz a hang?
Hogy megfordítjuk a 220-as dugót, és új időszámítás kezdődik zeneileg, meg a kiemelkedés lesz a lekorlátozott létezésből???:)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Általában a hifiről
Az idézett CsKP írás 2014-ben készült és egy 1989-es eseményről szólt. Az esemény maga és annak a 2-3 tucat embernek a közvetlen munkája volt a tárgya, akik az akkori hallgatóknak többnyire örömet okoztak a több hónapos munkájukkal.alto írta: ↑2024.12.08., vas. 11:23Feri, félreértettel, én sem gúnyolódtam az öregségen. Fura is lenne, hiszen 61 évesen magam is vészesen öregszem.kaef2 írta: ↑2024.12.08., vas. 08:52Nem igazán számít, hogy ki milyen lett öregségére.
Számomra fontosabb ebben a Cs. Kádár írásban, hogy anno évtizedekkel ezelőtt még lehetett a hangkulturával "államilag", az adónkból finanszírozva, foglalkozni. Ma ez teljesen esélytelen. Én legalábbis semmilyen lehetőséget nem látok manapság arra, hogy ez a közmédiában megtörténhessen, hasonló (vagy bármilyen) módon, mint akkor (nyilvánvalóan figyelembe véve a tehcnikai különbségeket és lehetőségeket).
Miközben a streaming segítségével sokkal több emberhez jut(hat) el a napi zenehallgatás lehetősége, így akár fontos le(het)ne, hogy az igényes zenehallgatásról is beszéljünk.
Viszont szerintem számít ki milyen lesz öregségére, lehet méltósággal, a világra nyitottnak maradva, nosztalgikus siránkozások nélkül is megöregedni, és lehet megkeseredett vénemberként a múltban elmerülve, a világgal perben, haragban állva is megöregedni. Ez utóbbit én igyekszem elkerülni.
Nem gondoltam, hogy ki lehet belőle olvasni valami negatívumot a szerző mostani korára és habitusára vonatkozóan is.
Re: Általában a hifiről
Szó nem volt a zenei kultúra hanyatlásáról, legalább is én biztosan nem szóltam róla.Luxor Audio írta: ↑2024.12.08., vas. 11:04
Az átlagosnál gyakrabban járok, pedig talán erősebben válogatok a koncertek között és mindig van kivel mennem, a nézőterek is megtelnek általában, pedig olyan mennyiségű zenei program van a környéken, amiről fiatal koromban nem is álmodhattunk. Ez nekem nem a zenei kultúra hanyatlását jelzi.
Arról volt szó, hogy az átkosban mintha államilag jobban támogatták volna a zenekultúrát, mint napjainkban és hogy ez most oszt, vagy szoroz - e a végeredmény tekintetében...
Re: Általában a hifiről
Forradalmár szemszögből persze lehet, hogy ez nem probléma, de nem vagyunk mind forradalmárok, sokakat irritál ez a jellegű leépülés.

Online
Viszont szerintem számít ki milyen lesz öregségére, lehet méltósággal, a világra nyitottnak maradva, nosztalgikus siránkozások nélkül is megöregedni, és lehet megkeseredett vénemberként a múltban elmerülve, a világgal perben, haragban állva is megöregedni. Ez utóbbit én igyekszem elkerülni.
Re: Általában a hifiről
Feri, félreértettel, én sem gúnyolódtam az öregségen. Fura is lenne, hiszen 61 évesen magam is vészesen öregszem.kaef2 írta: ↑2024.12.08., vas. 08:52Nem igazán számít, hogy ki milyen lett öregségére.
Számomra fontosabb ebben a Cs. Kádár írásban, hogy anno évtizedekkel ezelőtt még lehetett a hangkulturával "államilag", az adónkból finanszírozva, foglalkozni. Ma ez teljesen esélytelen. Én legalábbis semmilyen lehetőséget nem látok manapság arra, hogy ez a közmédiában megtörténhessen, hasonló (vagy bármilyen) módon, mint akkor (nyilvánvalóan figyelembe véve a tehcnikai különbségeket és lehetőségeket).
Miközben a streaming segítségével sokkal több emberhez jut(hat) el a napi zenehallgatás lehetősége, így akár fontos le(het)ne, hogy az igényes zenehallgatásról is beszéljünk.
Viszont szerintem számít ki milyen lesz öregségére, lehet méltósággal, a világra nyitottnak maradva, nosztalgikus siránkozások nélkül is megöregedni, és lehet megkeseredett vénemberként a múltban elmerülve, a világgal perben, haragban állva is megöregedni. Ez utóbbit én igyekszem elkerülni.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Általában a hifiről
Ezerszer leírtam, ezeregyedjére is, hogy nem minden sz.r, csak sok minden, hogy ne menjünk messze, pl. az a Sony a lemezjátszó topicban.chord_ írta: ↑2024.12.08., vas. 10:03
Óvakodjunk ettől a 'minden sz@r', 'meg minden minőség lefelé megy' helyzetértékelésekről.
Én inkább azt látom, hogy nagyon-nagyon sokan hallgatnak zenét, és egyszerűen 'sikk' lett jó zenéket hallgatni. Aki a MÜPA-ba akar jegyet venni pl. a 2025-ös régizenei koncertekre, az már most elkésett. Megbeszéltük ezerszer.
Minden nézőpont kérdése.
Ha kikeveredünk az ismert zeneszerető/hifista ismeretségi szubkultúrális körből, kihúzzuk a fejünket a homokból, és rákérdezünk átlag érdeklődésű embereknél, azt sem tudják, mi a MÜPA, azt meg pláne, hogy ott koncerteket is adnak.
De, ha annyira túlterheltnek tűnik, hogy nem lehet már jegyet venni egy évvel előre, abból nem azt a konzekvenciát vonnám le, hogy milyen baromi sokan látogatják, hanem, hogy kellene még vagy 3 - 4 belőle.
Egyébként teljesen másról is beszélünk.
Én az igénytelenség alatt az átlag ember viselkedéskultúrájáról, beszédstílusáról, írásmódjáról, megszólíttatásunkról - IKEA és társai - beszélek, nem arról, hogy hányan mennek bármilyen koncertre, vagy színházba, " természetesen " farmerben.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15686
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10970
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A többség a maga kisebb/nagyobb buborékja alapján ítéli meg a világot, néha nem feltétlenül reálisan. A panaszolt igénytelenség mindig is jelen volt az életünkben, még azokban az évtizekedben is, amiket most a fénykorként szokás emlegetni. (Érdekes módon ez mindig 5 évtizeddel előzi meg az aktuális évszámot, tehát folyamatosan tolódik.) Tessék megnézni a korabeli sikerlistákat, táncdalfesztiválokat, azokból szépen kiviláglik, mennyi gagyi volt akkoriban és mennyire kajálta a nép. Amúgy is tegye fel a kezét, aki úgy érzi, a "tömegigénytelenséget elősegítő nyomulás" hatására igénytelenebbé vált!
Az én barátaim, ismerőseim többsége igényes valamilyen területen, legyen az zenekultúra, öltözködés, lakberendezés, általános műveltség. Az átlagosnál gyakrabban járok, pedig talán erősebben válogatok a koncertek között és mindig van kivel mennem, a nézőterek is megtelnek általában, pedig olyan mennyiségű zenei program van a környéken, amiről fiatal koromban nem is álmodhattunk. Ez nekem nem a zenei kultúra hanyatlását jelzi. Akinek van igénye (és lehetősége), az bőven megtalálja a számára megfelelő szintű szórakozást.
Olyan embert viszont nem ismerek, aki minden területen maximalista a világgal és önmagával szemben. Jártamban, keltemben nem ritkán látok olyan HiFi hobbitársat, akinek ugyan van egy igényes, felsőszintű lejátszó rendszere, de az élet más részén láthatóan igénytelen (nem feltétlenül pejoratív értelemben). Persze ennek ellenkezőjére is sok példa van, de az én szememben nem lesz valaki igénytelen attól, hogy nem 10-20 milliós HiFi rendszeren hallgatja a kedvenceit. Sokkal lényegesebb, hogy mit és hogyan hallgat.
A Cs. Kádár könyv sikerének egyetlen oka volt, hogy akkoriban nem volt más. (Itt van a polcomon és egyszer be is mutattam a tanítványaimnak, hogy tessék, pár évvel ezelőtt itt tartottunk.) A felkészültebb, hozzáértő olvasó akkoriban is ráncolta a homlokát az irományt lapozgatva, pár évvel később meg olyan szakkönyvekhez jutottunk, amik egészen durva különbséggel vannak feljebb szakmailag, irodalmilag és hitelességüket tekintve is. Pl. az Amazon áruházból évek óta olyan szakkönyveket lehet beszerezni, amik az audio kultúra legfelsőbb szintjét képviselik. Akik a rothadást, hanyatlást emlegetik, esetleg körülnéztek-e, ne adj' ég vásároltak-e már ott? Ha a következő 20 évemben olvasással tölthetném minden napomat, akkor sem tudnám mindet kiolvasni.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4633
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Akkor miért nekem? Ezt nem én írtam.
Ha már Cs. Kádár Péter, a Diszkónika című könyvét srác koromban előszeretettel forgattam, szinte bibliaként.
Aztán több évtized távlatából, és már sok tapasztalattal felvértezve, ma kézbe veve már egész másként tekintek rá.
Nem tudom, hogy tördelési/nyomtatási hibák miatt e, de nagyon sok benne a hiba, elírás, rossz magyarázat, és sok olyan elmélet, nézet van benne tényként kezelve, ami mára teljesen megdölt.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
Nem.Rock60 írta: ↑2024.12.08., vas. 09:55Olyan fokú a tömegigénytelenséget elősegítő nyomulás, hogy szél ellen vizelés lenne bármi, amit ellene próbálna tenne bárki.tunerman írta: ↑2024.12.08., vas. 09:00...Számomra fontosabb ebben a Cs. Kádár írásban, hogy anno évtizedekkel ezelőtt még lehetett a hangkulturával "államilag", az adónkból finanszírozva, foglalkozni. Ma ez teljesen esélytelen. Én legalábbis semmilyen lehetőséget nem látok manapság arra, hogy ez a közmédiában megtörténhessen,...
A mai realista "hangkultúra" helyzetértékelése elfogadva, Magyarországon kevesen foglalkoznak az általános igénytelenség megállításával..
TJ.
Lassan ott tartunk, hogy cool bunkónak, neveletlennek lenni, erre tart a világ...![]()
Ez nem így van.
Valóban, nem lehet ezeket felülről irányítani.
De az itt jelenlévők egyike sem azért kezdett igényes zenehallgatást művelni, mert az állami rádión volt egy 'Hangzáskultúra nap'.
Óvakodjunk ettől a 'minden sz@r', 'meg minden minőség lefelé megy' helyzetértékelésekről. Mert aki ezt tartja, annak a koordináta-rendszerében akkor valóban úgy mennek a dolgok.
Én inkább azt látom, hogy nagyon-nagyon sokan hallgatnak zenét, és egyszerűen 'sikk' lett jó zenéket hallgatni. Aki a MÜPA-ba akar jegyet venni pl. a 2025-ös régizenei koncertekre, az már most elkésett. Megbeszéltük ezerszer.
Egy komolyzenei blognak akkora nézettsége van, hogy a tizedét sem hinnétek el.
És nem csak a komolyzenéről van szó.
Az átellenes tengelyen, ott van pl. a techno. Hogy szimplán sz@r zene? Nem hinném.
Inota fesztivál, megvan?, itt volt 15km-re mellettünk, és azt mondták jó ízlésű (sőt, csembalókedvelő) emberek, hogy egyszerűen fantasztikus volt. Zeneileg is és kapcsolt vizuál-művészetileg is. És a semmiből nőtt ki az egész project, egy elhagyatott alumíniumkohóban.

Meg hogy leülünk a fotelbe, és hopp, nézzünk egy 1967-es Godard filmet? Kristálytiszta minőségben? És ott van, két kattintás. És ingyen, vagy valami nevetséges pénzért. 3mm KSL drót ára / hó...:)
Hol voltak ezek a Cs. Kádár idejében??
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára chord_ 2024.12.08., vas. 10:15-kor.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek