Ha már ilyen DAC van aminek van valódi szimmetrikus kimenete, akkor olyan erősítő kéne ami valódi szimmetrikus és hidalt, vagyis 4 végfok van és kettő kettő hídba van kötve, hogy ki is tudd haszálni........
Írtam PÜ.t
Ha már ilyen DAC van aminek van valódi szimmetrikus kimenete, akkor olyan erősítő kéne ami valódi szimmetrikus és hidalt, vagyis 4 végfok van és kettő kettő hídba van kötve, hogy ki is tudd haszálni........
Ja nem, 2 darab Swans M6F
Mi a pontos típusa a dobozoknak, ha nem titok ?
A teljesítménytartalék tényleg nem árt, viszont az "erősségét" a feszültségerősítése felől nézve már gyakran tök feleslegesek a jelenleg elterjedt 25-40dB gainnel dolgozó fokozatok. A végeredmény az lesz, hogy majd máshol potenciométerekkel kell visszafogni a túlzásokat.wasiliy888 írta: ↑2024.12.03., kedd 16:52Ezek miatt az erős végfoktól nem szabad megijedni, inkább erősebb legyen, mint gyengébb a kelleténél.
Műszaki háttér gyakorlati mérésekkel:wasiliy888 írta: ↑2024.12.03., kedd 16:52...Jók ezek a számítások, de ahogy mondani szokták kevés szerencsét mutatnak annak tekintetében, hogy közelítsék a valós történéseket egy ilyen rendszerben, mint az erősítő-hangsugárzó....
Jók ezek a számítások, de ahogy mondani szokták kevés szerencsét mutatnak annak tekintetében, hogy közelítsék a valós történéseket egy ilyen rendszerben, mint az erősítő-hangsugárzó.juliush írta: ↑2024.12.03., kedd 13:26Ugye kiszámoltuk, hogy 4ohmon 22 Volttal 120W teljesítménnyel hajtjuk épp a hangfalakat.Shinji írta: ↑2024.12.03., kedd 13:10Ezt a feszültség értéket hol találom meg, vagy honnan tudom visszaszámolni?
Vegyük példának az említett Hypex NC252MP-t
https://apollonaudio.com/product/hypex- ... amplifier/
A gyártó ezeket adja csak meg:
Frequency Response: 10 – 50k Hz +0/-3dB
Low Distortion: THD+N – – 0.0015 % 20Hz
High Input Impedance 47K
26 dB Gain
Power rating (per channel)
- 180W @ 2ohm
- 250W @ 4ohm
- 150W @ 8ohm
Ebből ha nem tévedek nem derül ki az érték? Vagy Gain-ből lehet valahogy kiszámolni?
A 26dB nagyjából 20-szoros feszültségerősítének felel meg (egy hasznos link ehhez: https://sengpielaudio.com/calculator-amplification.htm), ami azt jelenti, hogy 1.1 Volt kell a végfok bemenetén a 120W-hoz a hangfalon.
Úgy látom, hogy ez az NC252MP nem biztosít állítható gain-t, az NC500-asok már igen.
Ugye kiszámoltuk, hogy 4ohmon 22 Volttal 120W teljesítménnyel hajtjuk épp a hangfalakat.Shinji írta: ↑2024.12.03., kedd 13:10Ezt a feszültség értéket hol találom meg, vagy honnan tudom visszaszámolni?
Vegyük példának az említett Hypex NC252MP-t
https://apollonaudio.com/product/hypex- ... amplifier/
A gyártó ezeket adja csak meg:
Frequency Response: 10 – 50k Hz +0/-3dB
Low Distortion: THD+N – – 0.0015 % 20Hz
High Input Impedance 47K
26 dB Gain
Power rating (per channel)
- 180W @ 2ohm
- 250W @ 4ohm
- 150W @ 8ohm
Ebből ha nem tévedek nem derül ki az érték? Vagy Gain-ből lehet valahogy kiszámolni?
Ezt a feszültség értéket hol találom meg, vagy honnan tudom visszaszámolni?juliush írta: ↑2024.12.03., kedd 12:39A "teljesítmény" adatokról: az erősítőknél ez azt mutatja, mekkora teljesítmény leadására képes tartósan, vagy rövid idejű dinamikai csúcsokban, adott torzítási szint alatt. A hangfalaknál meg azt, hogy mekkora ráadott teljesítényt képes még kezelni.
Ami nagyon fontos paraméter még, ennek ellenére ritkán beszélünk róla, az az erősítő berendezés feszültségerősítésének mértéke! Ezt szorzóval, vagy dB-ben adják meg, és arról informál, hogy a kimenetén a bemenő feszültség hányszorosát adja le.
Nagyon fontos azt megérteni, hogy a megadott "teljesítmény" értékektől függetlenül két erősítő pontosan ugyanannyit fog erősíteni a bemenő jelen, ugyanolyan hangosan fog szólni, amennyiben a feszültségerősítése egyenlő, mindössze a "kisebb wattos" erősítő hamarabb (értsd kisebb bemenő jel esetén) fog "kifulladni". Vegyünk két Naim végfokot például, amelyek egységesen 29dB feszültségerősítéssel dolgoznak, a 70W-os és a 140W-os egy jó ideig ugyanolyan hangosan fogja hajtani a hangfalakat azonos hangerőállásnál, de ahogy növeljük a hangerőt, a 70W-os jóval alacsonyoabb szinten már torzítani kezd, míg a nagyobb még bírja, és akár túl is tolhatná a hangfalaidat, mielőtt torzítani kezdene.
A Hypex-eknél általában lehetőség van a feszültségerősítés mértékének állítására (valójában a bemenő fokozatot szabályozva, a legkisebb erősítésnél akár ki is iktatva), nálam az Audiophonics NC500-asnál például 12,7 és 30-valamennyi dB között 4 szinten. Könnyen belátható, hogy ennek gyakorlati hatása az lesz, hogy míg a legkisebb erősítésnél úgy 10V-os bemeneti szint szükséges a bődületes maximális teljesítmény leadásához (ún. teljes kivezérlés), addig a legnagyobb feszültségerősítés esetén ehhez 2V-os bemeneti jelszint is elegendő.
Konkrétan a Te esetednél a 4 ohmon 120W terhelhetőség azt jelenti, hogy a végerősítőnek nem kellene nagyjából 22V-nál több feszültséggel hajtania (a P=U^2/R-ből visszaszámolva).
Ha a példának okáért egy változtatható kimenetű forrásod van, mondjuk egy DAC, tegyük fel 2v-os max. kimenettel, akkor addig nem lehet gond, még max hangerőn sem, míg a végfok 11x (durván 20,8dB) erősítéssel dolgozik. Ha van közben előerősítő is, akkor annak a feszültségerősítésével is számolni kell, ha túl sokat tol, akkor jön az, hogy a hangerőszabályzóval kezdjük "visszafogni", mígnem erősítés helyett már gyakorlatilag csillapít!![]()
Egyébként meg praktikusan úgy találom, hogy személy szerint jóval hamarabb érzem túl hangosnak a zenét, mintsem a leadott teljesítmény bármi kárt okozhatna a hangfalakban. Ugyanakkor nem árt tisztában lenni, hogy ilyen esetekben az egyes berendezéseink, vagy azok fokozatai többnyire feleslegesen túlzóan sokat erősítenek, hogy aztán azokat potenciométerekkel kompenzáljuk. Nálam ezért a minimálisan szükséges feszültségerősítésre való törekvés egy fontos cél, a Hypex erősítőm is a legkisebb opcióra állítva dolgozik, a csöves előfok úgyis erősít már eleget előtte!
A "teljesítmény" adatokról: az erősítőknél ez azt mutatja, mekkora teljesítmény leadására képes tartósan, vagy rövid idejű dinamikai csúcsokban, adott torzítási szint alatt. A hangfalaknál meg azt, hogy mekkora ráadott teljesítényt képes még kezelni.Shinji írta: ↑2024.12.03., kedd 11:29Sziasztok!
Nem tudom a kérdésem itt vagy a kezdő fórumba illik, de egy D osztályú erősítőben gondolkozom, viszont elbizonytalanodtam a méretezésen. Én klasszikusan úgy tudtam (lehet, hogy ez nem helyes), hogy az erősítő teljesítményét körülbelül a hangszóró teljesítménye alá kell picit lőni, i.e. 120W hangfalnál 100W-os erősítő, nehogy túlszabályozzuk azt.
Az Apollon audiónál érdeklődtem, hogy a 4 Ohm-os with 89 dB/1M/2.83V érzékenységű és 10-120W teljesítményű hangfalamhoz mit javasolnak. Namost ők a Hypex NC252MP - 250W / 4 Ohm vagy inkább a NCx500 ST - 600W / 4 Ohm erősítőjüket javasolták.
Valaki segítsen értelmezni, mert kb azt gondolnám 600W-osat bekapcsolom és kb minimális tekeréssel túltolom a hangfalat. Ez reális ajánlás, ha igen, miért?
Mindegy is milyen osztályú erősítőben gondolkodsz, a régi elv hibás, hogy a hangsugárzó terhelhetősége alá kell lőni az erősítő teljesítményét, amivel hajtod. Így lehet könnyebben kivégezni a hangszórókat, mert nagy hangerő mellett a mechanikai torzítási határait nem éred el, viszont elektromosan már túlterhelődik a tekercsük és leég. Ez nem is látható/hallható, csak váratlanul megtörténik. Aztán jön a nagy csodálkozás, hogy a gyenge erősítő tönkretette a hangsugárzót.Shinji írta: ↑2024.12.03., kedd 11:29Sziasztok!
Nem tudom a kérdésem itt vagy a kezdő fórumba illik, de egy D osztályú erősítőben gondolkozom, viszont elbizonytalanodtam a méretezésen. Én klasszikusan úgy tudtam (lehet, hogy ez nem helyes), hogy az erősítő teljesítményét körülbelül a hangszóró teljesítménye alá kell picit lőni, i.e. 120W hangfalnál 100W-os erősítő, nehogy túlszabályozzuk azt.
Az Apollon audiónál érdeklődtem, hogy a 4 Ohm-os with 89 dB/1M/2.83V érzékenységű és 10-120W teljesítményű hangfalamhoz mit javasolnak. Namost ők a Hypex NC252MP - 250W / 4 Ohm vagy inkább a NCx500 ST - 600W / 4 Ohm erősítőjüket javasolták.
Valaki segítsen értelmezni, mert kb azt gondolnám 600W-osat bekapcsolom és kb minimális tekeréssel túltolom a hangfalat. Ez reális ajánlás, ha igen, miért?
Én a jelenleg is Texas Instruments gyártásút NE5532A-t használnám az 5532-k közül ( pl.: https://hu.mouser.com/ProductDetail/Tex ... Y84w%3D%3D )turho írta: ↑2024.07.30., kedd 14:05Shany, azokból van kedvenc?
Cd-roncsból pl. lehetne bontani, bár én sok éve elajándékoztam mindent akkori feltörekvő, lelkes kezdő pákász fiataloknak. Volt rózsaszín kerámiatokos 5532 is pedig, asszem...
De azt gondolom, az A70 kapni fog 1 pár 1656-ot, meg néhány jobb csatolókondit.
Hoppá!
Felsorolnád ezeket? Esetleg csak tizet? Esetleg csak ötöt? Esetleg csak egyetlen kínai félvezető gyártót, aki a saját nevén gyártja és forgalmazza ?
Ismét a kínaiak a téma.turho írta: ↑2024.07.28., vas. 08:37Elképesztő hitvitákat olvasok azzal kapcsolatban, hogy az egyik tábor szerint a kínai 5532 is mindenre elég, és semmi különbség és nem hallhatsz semmit. Ők speciel fel vannak háborodva, hogy az lehetetlen.fülelek írta: ↑2024.07.24., szer. 15:36"tisztább, szárazabb érzés"
semmilyen irányban nem színez, ha valaki úgy hallja, akkor ott másutt van a probléma, vagy nem megfelelő a viszonyítási alap. Ha mondjuk 4 buffer fokozatot ebből az opából egymás után kötnénk, akkor sem hallod meg, hogy ott van, persze el lehet intézni úgy, hogy legyen differencia, de az a nem megfelelő kiszolgálás táp, földelés és egyéb alkatrészeken múlik.
Mellesleg a világ összes utóbbi 35 év felvételein egészen biztosan keresztülment a jel legalább 5-10db NE55xx áramkörön...
Nem tartom ésszerűnek a Burson top és egyéb egzotikus vásárlásokat, de én is hiszek benne, hogy van minimális hangi aláírás különbség.
,,Akinél nincs érzékelhető különbség azt rendszert hagyni kell, az már rendben van"tunerman írta: ↑2024.07.28., vas. 10:03turho írta: ↑2024.07.28., vas. 08:37Elképesztő hitvitákat olvasok azzal kapcsolatban, hogy az egyik tábor szerint a kínai 5532 is mindenre elég, és semmi különbség és nem hallhatsz semmit. Ők speciel fel vannak háborodva, hogy az lehetetlen.fülelek írta: ↑2024.07.24., szer. 15:36"tisztább, szárazabb érzés"
semmilyen irányban nem színez, ha valaki úgy hallja, akkor ott másutt van a probléma, vagy nem megfelelő a viszonyítási alap. Ha mondjuk 4 buffer fokozatot ebből az opából egymás után kötnénk, akkor sem hallod meg, hogy ott van, persze el lehet intézni úgy, hogy legyen differencia, de az a nem megfelelő kiszolgálás táp, földelés és egyéb alkatrészeken múlik.
Mellesleg a világ összes utóbbi 35 év felvételein egészen biztosan keresztülment a jel legalább 5-10db NE55xx áramkörön...
Nem tartom ésszerűnek a Burson top és egyéb egzotikus vásárlásokat, de én is hiszek benne, hogy van minimális hangi aláírás különbség.
A világegyetemben szerintem nincs két egyforma dolog, ebből következik, hogy minél több különbség van bármilyen komponens esetén - annál inkább jobb a helyzetünk![]()
Akinél nincs érzékelhető különbség azt rendszert hagyni kell, az már rendben van (ide nem merek semmilyen szmájlit rakni)
TJ.
turho írta: ↑2024.07.28., vas. 08:37Elképesztő hitvitákat olvasok azzal kapcsolatban, hogy az egyik tábor szerint a kínai 5532 is mindenre elég, és semmi különbség és nem hallhatsz semmit. Ők speciel fel vannak háborodva, hogy az lehetetlen.fülelek írta: ↑2024.07.24., szer. 15:36"tisztább, szárazabb érzés"
semmilyen irányban nem színez, ha valaki úgy hallja, akkor ott másutt van a probléma, vagy nem megfelelő a viszonyítási alap. Ha mondjuk 4 buffer fokozatot ebből az opából egymás után kötnénk, akkor sem hallod meg, hogy ott van, persze el lehet intézni úgy, hogy legyen differencia, de az a nem megfelelő kiszolgálás táp, földelés és egyéb alkatrészeken múlik.
Mellesleg a világ összes utóbbi 35 év felvételein egészen biztosan keresztülment a jel legalább 5-10db NE55xx áramkörön...
Nem tartom ésszerűnek a Burson top és egyéb egzotikus vásárlásokat, de én is hiszek benne, hogy van minimális hangi aláírás különbség.
Elképesztő hitvitákat olvasok azzal kapcsolatban, hogy az egyik tábor szerint a kínai 5532 is mindenre elég, és semmi különbség és nem hallhatsz semmit. Ők speciel fel vannak háborodva, hogy az lehetetlen.fülelek írta: ↑2024.07.24., szer. 15:36"tisztább, szárazabb érzés"
semmilyen irányban nem színez, ha valaki úgy hallja, akkor ott másutt van a probléma, vagy nem megfelelő a viszonyítási alap. Ha mondjuk 4 buffer fokozatot ebből az opából egymás után kötnénk, akkor sem hallod meg, hogy ott van, persze el lehet intézni úgy, hogy legyen differencia, de az a nem megfelelő kiszolgálás táp, földelés és egyéb alkatrészeken múlik.
Mellesleg a világ összes utóbbi 35 év felvételein egészen biztosan keresztülment a jel legalább 5-10db NE55xx áramkörön...
Azt írtam hogy dragonweed tuningolta az erősítőt, Említette hogy a tuning nagy része a panel másik oldalán van. Az opánál is kerámia, sima kondi ellenállás van forrasztva. Pár féle opát kipróbáltam benne. Ami feltűnő a sparkos opánál hogy lényegesen nagyobb a tér minden irányban és tiszta nagyon a hangkép.Nagy dinamika és mikrodinamika, de nem zavaró. Mély hangok erőre kaptak és pontosak, kottát lehetne írni mert kulombséget lehet tenni mély hang és mély hangok között. A magas hangok szépen csengenek minden zavaró él nélkül. A semleges és kiegyensúlyozott a hangképe.
Küldjek ? Hány db kell ?turho írta: ↑2024.07.24., szer. 19:35Köszi, kíváncsivá tettél, elgondolkodom a hestore-sen. Mondjuk néztem az so8 dip átalakító panelkájukat. Azt nem tudom, hogy lesz annak lába, főleg foglalatba illeszkedő lábai :) (biztos láma vagyok, de nem tiszta....)
https://www.hestore.hu/prod_10037910.html
Ott van linken a tüske sor is, és abból beforrasztol 2db 4est et és készturho írta: ↑2024.07.24., szer. 19:35Köszi, kíváncsivá tettél, elgondolkodom a hestore-sen. Mondjuk néztem az so8 dip átalakító panelkájukat. Azt nem tudom, hogy lesz annak lába, főleg foglalatba illeszkedő lábai :) (biztos láma vagyok, de nem tiszta....)
https://www.hestore.hu/prod_10037910.html