Azért ez nem is olyan kicsiprobléma...Alex_Aston írta: ↑2024.11.19., kedd 10:12Az ilyen mechanikus kapcsolat kianya valóban probléma szerintem is a hasonló helyzetekben.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/ ... t-halalra/

Azért ez nem is olyan kicsiprobléma...Alex_Aston írta: ↑2024.11.19., kedd 10:12Az ilyen mechanikus kapcsolat kianya valóban probléma szerintem is a hasonló helyzetekben.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/ ... t-halalra/
Ebben legalább még van némi markolható,nem úgy mint pl egy újabb teslaban,amiben a tapipadon kell matatni hogy hozzáférj a váltóhoz,a kormánykeréken b@sztatni egy gombot az index használatához,(ez izgalmas is lehet egy körforgalomban pl) szóval nem is annyira minimal ez,mint amilyen lehetne még ebben a szép új autós világban.komarfamily írta: ↑2024.11.17., vas. 11:34Olajcserere varva...szep az uj ex90 bar nekem a belso mar tul minimal
Nem tudom, miért szeretik a deszkát. Lehet, egyszerűbb (olcsóbb) így, mint beépíteni.komarfamily írta: ↑2024.11.17., vas. 11:34Olajcserere varva...szep az uj ex90 bar nekem a belso mar tul minimal
Változnak az idők….Aszpirin írta: ↑2024.11.13., szer. 19:18Nézem a Speedzone-videót Vályi Pistával a BYD Seal-ről, hát én már rég láttam Pistát ilyen lelkesen dícsérni elektromos autót… az embernek a kedve is megjön hozzá…
https://www.youtube.com/live/_P3CkrYhXxA
Most már tudom, miért villogom le a Volvokat autópályán a belső sávban 180-nál.Aszpirin írta: ↑2024.11.11., hétf. 22:30
Ami kicsit idegesít, az a 180 km/h-s leszabályozás, na nem mintha bármikor is mennék gyorsabban, csak olyan izé, hogy egy majdnem 200 lóerős autót leszabályoznak 180-mál... ezt annyira hülyeségnek tartom, mert ha már ütközik, kb. tökmindegyhogy 180-nal vagy 250-nel, szóval ez csak parasztvakítás. De mivel nem szándékozom gyorsan közlekedni, ez inkább csak pszichológiai korlát, nem szeretem. Egye fene, eléldegélek valahogy vele
Egyszer az egyik "Autókereskedők" c. műsorban egy ilyet újítottak fel. Megkeresték az eredeti tervezőjét a hátsó szárnyak, és csináltak vele együtt egy két szárnyast, amilyet a mester is akart eredetileg, de hát az úgy túl drága lett volna. No ezek megcsinálták. Hát valami fantasztikus gyönyörű lett, és még a leszorító erő is nőtt, szóval még értelme is volt.
Sajnos linket nem tudok, mert ez már nem egy újkeletű dolog(amúgy sem vagyok jó az ilyenek megkeresésében). Kb. 2-2,5 éve olvastam az egyik autós portálon, talán a vezess.hu-n. Kimondottan ez volt a cikk témája, hogy milyen tévedésben vannak azok az autósok, akik bátran használják csak első menetfénnyel rendelkező autójukon, nappali körülmények között, a tompított fényszóró helyett. Még valami paragrafusokkal megtámogatott linket is mellékeltek.Shimano írta: ↑2024.11.10., vas. 18:05Tudnál egy linket erről a kressz szabályról?,mert szinte mérget vennék arra hogy szabályos csak az első menetfény,azaz világítás használata is jó látási viszonyok közt.Sok új autón is csak elöl van világítás menetfénnyel,ezek akkor ha igazad van,csak dísznek jók ha már használni nem lehet.zoli73 írta: ↑2024.11.10., vas. 17:03
Na most, ez egész pontosan úgy néz ki a KRESZ szerint, hogy elfogadott a menetfény a tompított helyett, ha annak használata közben, hátul is van "zárófény". Kezdetben, mikor megjelentek a menetfények, csak elöl voltak, és nem volt összefüggésben a hátsó lámpákkal. Ez utóbbi megoldással már nem helyettesíthető a tompított. Ezt sokan nem tudják, és nyugodt lelkiismerttel használják tompított helyett.
Tudnál egy linket erről a kressz szabályról?,mert szinte mérget vennék arra hogy szabályos csak az első menetfény,azaz világítás használata is jó látási viszonyok közt.Sok új autón is csak elöl van világítás menetfénnyel,ezek akkor ha igazad van,csak dísznek jók ha már használni nem lehet.zoli73 írta: ↑2024.11.10., vas. 17:03
Na most, ez egész pontosan úgy néz ki a KRESZ szerint, hogy elfogadott a menetfény a tompított helyett, ha annak használata közben, hátul is van "zárófény". Kezdetben, mikor megjelentek a menetfények, csak elöl voltak, és nem volt összefüggésben a hátsó lámpákkal. Ez utóbbi megoldással már nem helyettesíthető a tompított. Ezt sokan nem tudják, és nyugodt lelkiismerttel használják tompított helyett.
Na most, ez egész pontosan úgy néz ki a KRESZ szerint, hogy elfogadott a menetfény a tompított helyett, ha annak használata közben, hátul is van "zárófény". Kezdetben, mikor megjelentek a menetfények, csak elöl voltak, és nem volt összefüggésben a hátsó lámpákkal. Ez utóbbi megoldással már nem helyettesíthető a tompított. Ezt sokan nem tudják, és nyugodt lelkiismerttel használják tompított helyett.Shimano írta: ↑2024.11.10., vas. 16:24Pontosabban,jó látási viszonyok közt elég csak az elöl világító jelzőfény is,akár lakott területen kívül is.zoli73 írta: ↑2024.11.10., vas. 13:19Pedig erről a KRESZ is rendelkezik. Szó szerint nem tudom idézni, de az van, hogy a menetfény csak akkor helyettesítheti a tompított világítást, ha az hátul is világít. Sokan erre fittyet hánynak.Shimano írta: ↑2024.11.10., vas. 10:03Mentem ma ebben a szutyok ködös időben az autópályán,és meglepően sok autós nem tudja,(gondolom nem,mert ha tudná bekapcsolná) hogy ilyenkor nem elég az automata állás a világítás kapcsolón,mert ugyan a jelzőfény akár előre még ilyenkor is elég lenne,de ebben az esetben hátul semmi sem világít,tehát csak szólok hogy tekerni kéne legalább még egyet azon a kapcsolón ködös időben nappal.![]()
Jó dolog ez az automata kütyü is,de mindent ő sem tud megoldani.
A másik amit szeretek, mikor automatára van állítva a világítás.
Az állandó tompított világításnak lehet egy olyan negativ hozadéka is,hogy huzamosabb használatnál,tehát sok sok kilómétert beletéve az autókba ezeknél a modernebb autóknál egyszerűen szétégethetik a foncsort,búrát az erős égők,és ezek javítása nem olcsó,sőt,és ezért is jó dolog a menetfény,mert így kevesebbet használódik a drágább lámpatest.Persze erre jöhet olyan komment,hogy ha telik drága lámpára,akkor teljen a javítására is,de ma már a viszonylag olcsóbb kategóriákban is egy sokk a tulajoknak az esetleges javítási költség,mert ez meglepően húzós tétel is lehet.
Ha lehet hosszabbítani az élettartamot a menetfények használatával,akkor miért is ne éljünk vele ha jók a látási viszonyok,és az év nagyrészében nappal jók szoktak lenni,így felesleges is a tompított világítást használni állandóan,szerintem.
Pontosabban,jó látási viszonyok közt elég csak az elöl világító jelzőfény is,akár lakott területen kívül is.zoli73 írta: ↑2024.11.10., vas. 13:19Pedig erről a KRESZ is rendelkezik. Szó szerint nem tudom idézni, de az van, hogy a menetfény csak akkor helyettesítheti a tompított világítást, ha az hátul is világít. Sokan erre fittyet hánynak.Shimano írta: ↑2024.11.10., vas. 10:03Mentem ma ebben a szutyok ködös időben az autópályán,és meglepően sok autós nem tudja,(gondolom nem,mert ha tudná bekapcsolná) hogy ilyenkor nem elég az automata állás a világítás kapcsolón,mert ugyan a jelzőfény akár előre még ilyenkor is elég lenne,de ebben az esetben hátul semmi sem világít,tehát csak szólok hogy tekerni kéne legalább még egyet azon a kapcsolón ködös időben nappal.![]()
Jó dolog ez az automata kütyü is,de mindent ő sem tud megoldani.
A másik amit szeretek, mikor automatára van állítva a világítás.