Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Nekem főleg TDK SA és azok változatai vannak, meg Sony-k. Néhány Maxell. Agfa és Philips szerintem egy se. Pár BASF még van. Sajnos azok a kazik amiken a "megkopást" hallom TDK SA-X és XG kazik.
Szóval azok is romlanak. Nem tudtam ezt, de most már hogy Jenő is megerősítette elfogadom, ez van. Nem baj, majd így hallgatom őket. Háttérzenének még jók. Vannak újak is, azokat fogom "leülős" zenehallgatással hallgatni. (A régieken úgyis a 80-as évek olyan zenéi vannak amik akkor - fiatalon - tetszettek, ezek nagy része ma már nem jön be. Főleg anno a diszkókban játszott zenék, "tucatfunky" meg ilyenek. Persze a "nagyok" - Earth Wind & Fire stb. kivétel, az ma is tetszik. Igaz azok LP és/vagy CD-n is megvannak.)
Ami a From the Cradle lemezt illeti tényleg ... Sajnos rosszul olvastam el. Összefolyt a szöveg a szemem előtt. Nemsokára műtik, cserélik benne az emulgálódott szilikont amit 2.5 éve tettek bele amikor levált a retinám, és most már nagyon rosszul látok vele. Szerencse, hogy a hülye számítógépet még úgy ahogy látom (inverz képüzemmódban : fekete alapon fehér betűk) mert ha már ez se lenne mehetnék rokinak, ami anyagilag nagyon nem lenne jó.
(Roki : az én szókincsemben a rokkantnyugdíjast jelenti.)
Szóval azok is romlanak. Nem tudtam ezt, de most már hogy Jenő is megerősítette elfogadom, ez van. Nem baj, majd így hallgatom őket. Háttérzenének még jók. Vannak újak is, azokat fogom "leülős" zenehallgatással hallgatni. (A régieken úgyis a 80-as évek olyan zenéi vannak amik akkor - fiatalon - tetszettek, ezek nagy része ma már nem jön be. Főleg anno a diszkókban játszott zenék, "tucatfunky" meg ilyenek. Persze a "nagyok" - Earth Wind & Fire stb. kivétel, az ma is tetszik. Igaz azok LP és/vagy CD-n is megvannak.)
Ami a From the Cradle lemezt illeti tényleg ... Sajnos rosszul olvastam el. Összefolyt a szöveg a szemem előtt. Nemsokára műtik, cserélik benne az emulgálódott szilikont amit 2.5 éve tettek bele amikor levált a retinám, és most már nagyon rosszul látok vele. Szerencse, hogy a hülye számítógépet még úgy ahogy látom (inverz képüzemmódban : fekete alapon fehér betűk) mert ha már ez se lenne mehetnék rokinak, ami anyagilag nagyon nem lenne jó.
(Roki : az én szókincsemben a rokkantnyugdíjast jelenti.)
Online
Re: Általában a hifiről
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
A kazettáim nagy része TDK SA, SAX, Metal, Agfa Metal, Sony Chrom, Maxell Chrom...chord_ írta: ↑2024.11.07., csüt. 17:00Három ilyenem volt.tunerman írta: ↑2024.11.07., csüt. 15:45
Egy kis információ a kazettás felhasználóknak (de a szalagokra is vonatkozik), az európai gyártású, BASF, Agfa, Philps mind kuka, a chromok gyakorlatilag elvesztették a felmágnesezhetőséget.
Két olyan gyártó termékét érdemes tartani, amelyek kiállták az idők próbáját, ez a TDK és a Maxell.
Hangra a TDK Metal volt a legjobb és az árához képest a TDK SA. ( Érdekesség, hogy csak 90 percest lehetett beszerezni, minden másból volt 60 - as is. )
Az SA egy Bias II szallag volt, de nem chrom, hanem valami egyedi okosság...
Nagyon szerettem az Agfa Metal hangját is, de nem volt sokkal olcsóbb, mint a TDK M, és nem tudom, mit tett velük az idő, egyiket sem hallgattam már vagy 30 éve...



- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13110
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6164
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Általában a hifiről
Szerintem nézz rá harmadszor is.

https://www.discogs.com/master/85154-Er ... The-Cradle
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Re: Általában a hifiről
1. Miután egy hifi fórumban vagyunk, én nem értem, mi a kiforgatás vagy az elitista abban, hogy engem nem elégít ki az, hogy mobilon hallgassak zenét, de aki akar az hallgasson, nem kell senkinek " hiányt szenvednie."juliush írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:471. Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz...... Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
2. Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat...
3. Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?![]()
2. Nekem is volt Sony walkman-om, nagy divat volt valamikor bedugott füllel ballagva hallgatni az utcán, akár csak ma a mobilokat. Hamar megkapta a fiam, rájöttem, az nagyon nem az én világom, de nem a hangminősége miatt. Az akkor jónak tartott általános szinthez képest nem szóltak azok egyáltalán olyan rosszul.
Ja, igen a kazetták elkopnak, lemágneseződnek, megnyúlnak, nem 30 évre tervezték őket.
És akkor mi van...

3. Hosszú. Nagyon.
Online

Három ilyenem volt.
Valami q.vadrága volt, arra emlékszem.
A mai CDR meg akkori reálértéken mondjuk 5 Ft.
De a Jóisten igazságos, mert akkor meg pl. kábelezés nem nagyon volt.
Szóval, a pénz elkölthető mindig. :)
Re: Általában a hifiről
tunerman írta: ↑2024.11.07., csüt. 15:45
Egy kis információ a kazettás felhasználóknak (de a szalagokra is vonatkozik), az európai gyártású, BASF, Agfa, Philps mind kuka, a chromok gyakorlatilag elvesztették a felmágnesezhetőséget.
Két olyan gyártó termékét érdemes tartani, amelyek kiállták az idők próbáját, ez a TDK és a Maxell.
TJ.

Három ilyenem volt.
Valami q.vadrága volt, arra emlékszem.
A mai CDR meg akkori reálértéken mondjuk 5 Ft.
De a Jóisten igazságos, mert akkor meg pl. kábelezés nem nagyon volt.
Szóval, a pénz elkölthető mindig. :)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Re: Általában a hifiről
itt a párja
(7"-os)



avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Általában a hifiről
Tanulságos sztori a neves Carlos Kleiber egyetlen ránk maradt Beethoven 6. "Pastoral" szimfónia felvételének története! Bár a Bajor Rádió következetesen felvette ezeket a koncerteket, amelyeket aztán az Orfeo kiadó jelentetett meg, valahogy ennek az 1983 novemberi estének a hivatalos mesterszalagjai elvesztek. Csupán a karmester fiának készített kazettás másolat maradt ránk, úgyhogy az Orfeo végül ebből készítette CD-kiadását.
youtu.be/-bbinrDGNJw
youtu.be/-bbinrDGNJw
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2024.11.07., csüt. 14:01Egyetértek.
Nem túl rég, belehallgattam pár kazettába még a magnós korszakomból, most a garázsban porosodnak.
Az a minőség, - ami tényleg olyan volt, hogy az akkor jónak tartott CD játszóról felvételt készítve, a monitor gomb nyomogatásával (forrás hang / felvett hang) megkülönbözhetetlen volt a két hangzás, - most konkrétan rémisztően gyenge.
Amikor nálam volt az új SMSL PL200 CD játszó, egy sima okostelefonról, Blue-tooth összeköttetéssel, milliószor-milliószor jobb hang jött le.
Egy kis információ a kazettás felhasználóknak (de a szalagokra is vonatkozik), az európai gyártású, BASF, Agfa, Philps mind kuka, a chromok gyakorlatilag elvesztették a felmágnesezhetőséget.
Két olyan gyártó termékét érdemes tartani, amelyek kiállták az idők próbáját, ez a TDK és a Maxell.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Online
) év alatt javult a tömegek számára elérhető hangminőség és persze az elérhető zene mennyisége, ennek illusztrálására hoztam fel egy saját élményt. Nyilvánvaló, hogy mind a hivatkozott kazettás forrásanyagok, mind a lejátszó minősége romlott valamelyest, mindazonáltal elég nagy biztonsággal állítom, hogy sohasem szólt úgy, ahogy most a BT fejhallgató telefonról. Ugyanakkor a két korszak összevetésénél nagyjából azonos felhasználói szintet, réteget képviselnek az adott időszakokra vonatkozóan.
Re: Általában a hifiről
Az állításom az volt, hogy az eltelt 30 (Snipi írta: ↑2024.11.07., csüt. 13:46Azért itt lehet még pár dolog a háttérben. Nem tudom miért, nem értek ezekhez a dolgokhoz, de én is a minap vettem észre, hogy régi (értsd több mint 30 éve) felvett kazettáim nem szólnak jól. És nem azért mert sz&r magnóval lettek felvéve (amúgy Teac V-750-el ami akkor a csúcsok csúcsa volt kb.) hanem mert valószínűleg maga az "adathordozó" öregedett el. Az 5 évnél fiatalabb felvételeim nagyon jól szólnak. Meg is lepődtem nemrég rajta, amikor vettem mostanában egy Naka decket, hogy ajnye, ez k..va jól szól. Jobban mint vártam.
Szóval szvsz. abban hogy a régi (bocs Juliush nem tudom mennyi idős vagy, így nem tudom mikor voltál egyetemista, de felteszem nem mostanában, mert akkor mint egyetemista nem kazettás magnót hallgattál volna) felvételek, amik - mint írtam - valamilyen okból vesztettek az eredeti hangminőségükből. Pedig ha valaki, én nagyon vigyázok a kazettáimra (van 1965-ös kazettám is, igen még nem éltem de a ez a kazetta már létezett) fiókban tartom őket, nedvességszívó izé van a fiókokban stb ... És mégis valahogy "megkoptak" a régen (Teac V-750 mondom mégegyszer) kiválóan szóló (általában a kor legjobbjait képező lemezjátszóval, LP-ről felvett) felvételeim.
Az okát sajna nem tudom, mondom (írom) ezekhez a műszaki izékhez nem értek.

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
de én meg a meta tartalmat nem értem, ill annak hiányát
Re: Általában a hifiről
szerintem, csak szimplán nem érted, ami le lett írvachord_ írta: ↑2024.11.07., csüt. 13:50Lábjegyzetként csak annyi, hogy bizony, akad, aki nem így gondolja. (most per pillanat.)
Van, akit nem húz be az E, és a régebben 'jó sávszélek'-nek hitt hangot ma már kegyetlenül színezettnek és kevésnek és egyrétegűnek hallja.
Annyira, hogy az 'E' dobozt magamban elneveztem 'a meta- tartalom nélküli' hangdoboznak....
Mindezt csak azért kellett beszúrjam, mert innentől az összes hangi-vélemény, akit 'mocskosul behúz' az AN-E, gyakorlatilag minden hifis dologról, amit itt feljebb olvashatunk, ilyetén kap egy jó nagy kérdőjelet, finomabban fogalmazva, egy teljesen és totálisan másik pályán halad.

de én meg a meta tartalmat nem értem, ill annak hiányát
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Nem túl rég, belehallgattam pár kazettába még a magnós korszakomból, most a garázsban porosodnak.
Az a minőség, - ami tényleg olyan volt, hogy az akkor jónak tartott CD játszóról felvételt készítve, a monitor gomb nyomogatásával (forrás hang / felvett hang) megkülönbözhetetlen volt a két hangzás, - most konkrétan rémisztően gyenge.
Amikor nálam volt az új SMSL PL200 CD játszó, egy sima okostelefonról, Blue-tooth összeköttetéssel, milliószor-milliószor jobb hang jött le.
Re: Általában a hifiről
Egyetértek.
Nem túl rég, belehallgattam pár kazettába még a magnós korszakomból, most a garázsban porosodnak.
Az a minőség, - ami tényleg olyan volt, hogy az akkor jónak tartott CD játszóról felvételt készítve, a monitor gomb nyomogatásával (forrás hang / felvett hang) megkülönbözhetetlen volt a két hangzás, - most konkrétan rémisztően gyenge.
Amikor nálam volt az új SMSL PL200 CD játszó, egy sima okostelefonról, Blue-tooth összeköttetéssel, milliószor-milliószor jobb hang jött le.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Van, akit nem húz be az E, és a régebben 'jó sávszélek'-nek hitt hangot ma már kegyetlenül színezettnek és kevésnek és egyrétegűnek hallja.
Annyira, hogy az 'E' dobozt magamban elneveztem 'a meta- tartalom nélküli' hangdoboznak....
Mindezt csak azért kellett beszúrjam, mert innentől az összes hangi-vélemény, akit 'mocskosul behúz' az AN-E, gyakorlatilag minden hifis dologról, amit itt feljebb olvashatunk, ilyetén kap egy jó nagy kérdőjelet, finomabban fogalmazva, egy teljesen és totálisan másik pályán halad.
Re: Általában a hifiről
Lábjegyzetként csak annyi, hogy bizony, akad, aki nem így gondolja. (most per pillanat.)
Van, akit nem húz be az E, és a régebben 'jó sávszélek'-nek hitt hangot ma már kegyetlenül színezettnek és kevésnek és egyrétegűnek hallja.
Annyira, hogy az 'E' dobozt magamban elneveztem 'a meta- tartalom nélküli' hangdoboznak....
Mindezt csak azért kellett beszúrjam, mert innentől az összes hangi-vélemény, akit 'mocskosul behúz' az AN-E, gyakorlatilag minden hifis dologról, amit itt feljebb olvashatunk, ilyetén kap egy jó nagy kérdőjelet, finomabban fogalmazva, egy teljesen és totálisan másik pályán halad.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Általában a hifiről
Azért itt lehet még pár dolog a háttérben. Nem tudom miért, nem értek ezekhez a dolgokhoz, de én is a minap vettem észre, hogy régi (értsd több mint 30 éve) felvett kazettáim nem szólnak jól. És nem azért mert sz&r magnóval lettek felvéve (amúgy Teac V-750-el ami akkor a csúcsok csúcsa volt kb.) hanem mert valószínűleg maga az "adathordozó" öregedett el. Az 5 évnél fiatalabb felvételeim nagyon jól szólnak. Meg is lepődtem nemrég rajta, amikor vettem mostanában egy Naka decket, hogy ajnye, ez k..va jól szól. Jobban mint vártam.juliush írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:47Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
Az vitathatatlan tény, hogy a digitális "tartalomszórásnak" köszönhetően korábban soha nem látott tömegek számára vált könnyen, és viszonylag magas minőségben elérhetővé a zene.
Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat, csak hogy megdöbbenve tapasztaljam, mennyivel jobban szól a telefonomhoz bluetooth-on kapcsolódó (akciósan ugyan) 15e Ft-ért vásárolt Sennheiser HD250BT vezetéknélküli fejhallgató. De tényleg, ég és föld a minőségbeli ugrás, és akkor még nem beszéltem a felhasználói élményről, melyet a Roon (ARC) és Tidal nyújt! És a Panasonic akkoriban drágább volt, mint ez a Sennheiser füles most, nyilvánvalóan inflációval korrigálva. És pár kazetta árából havonta most milliónyi albumhoz történő hozzáférésre fizethetek elő.
Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?![]()
Szóval szvsz. abban hogy a régi (bocs Juliush nem tudom mennyi idős vagy, így nem tudom mikor voltál egyetemista, de felteszem nem mostanában, mert akkor mint egyetemista nem kazettás magnót hallgattál volna) felvételek, amik - mint írtam - valamilyen okból vesztettek az eredeti hangminőségükből. Pedig ha valaki, én nagyon vigyázok a kazettáimra (van 1965-ös kazettám is, igen még nem éltem de a ez a kazetta már létezett) fiókban tartom őket, nedvességszívó izé van a fiókokban stb ... És mégis valahogy "megkoptak" a régen (Teac V-750 mondom mégegyszer) kiválóan szóló (általában a kor legjobbjait képező lemezjátszóval, LP-ről felvett) felvételeim.
Az okát sajna nem tudom, mondom (írom) ezekhez a műszaki izékhez nem értek.
Online
Az vitathatatlan tény, hogy a digitális "tartalomszórásnak" köszönhetően korábban soha nem látott tömegek számára vált könnyen, és viszonylag magas minőségben elérhetővé a zene.
Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat, csak hogy megdöbbenve tapasztaljam, mennyivel jobban szól a telefonomhoz bluetooth-on kapcsolódó (akciósan ugyan) 15e Ft-ért vásárolt Sennheiser HD250BT vezetéknélküli fejhallgató. De tényleg, ég és föld a minőségbeli ugrás, és akkor még nem beszéltem a felhasználói élményről, melyet a Roon (ARC) és Tidal nyújt! És a Panasonic akkoriban drágább volt, mint ez a Sennheiser füles most, nyilvánvalóan inflációval korrigálva. És pár kazetta árából havonta most milliónyi albumhoz történő hozzáférésre fizethetek elő.
Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?
Re: Általában a hifiről
Nem értem, miért kell ezeket a kijelentéseket kiforgatni, elitista túlzásokba esni!Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
Az vitathatatlan tény, hogy a digitális "tartalomszórásnak" köszönhetően korábban soha nem látott tömegek számára vált könnyen, és viszonylag magas minőségben elérhetővé a zene.
Talán már írtam, hogy a közelmúltbéli költözésünk során előkerült az egyetemi, kollégiumi éveim alatt elsődleges forrásként oly sok boldog zenehallgatással eltöltött órával megajándékozó Panasonic walkman-em. Nosztalgiától könnyes szemmel elővettem pár kedvenc kazettámat, csak hogy megdöbbenve tapasztaljam, mennyivel jobban szól a telefonomhoz bluetooth-on kapcsolódó (akciósan ugyan) 15e Ft-ért vásárolt Sennheiser HD250BT vezetéknélküli fejhallgató. De tényleg, ég és föld a minőségbeli ugrás, és akkor még nem beszéltem a felhasználói élményről, melyet a Roon (ARC) és Tidal nyújt! És a Panasonic akkoriban drágább volt, mint ez a Sennheiser füles most, nyilvánvalóan inflációval korrigálva. És pár kazetta árából havonta most milliónyi albumhoz történő hozzáférésre fizethetek elő.
Ugyanakkor az is tény, hogy megmaradt, sőt fejlődött az élvonalbéli technika annak a "pártizezernek" is, mind analóg, mind digitális vonalon, akik a tömegigénynél messze magasabb szinvonallal érik csak be. Akkor most kinek, hova, miért is kellene bújdokolnia?

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
azt tudom még mondani, egy Avantgarde nem egyszerű történet és hamar kiderül, hogy ami eddig rejtve volt, az nem kellemes. Nem akarom szegény Voydot bántani, de nézz meg megépítésben egy mai, tele fémmel, 30kg lemezjátszót és azt hallgasd meg, pl ZYX hangszedővel, ami híres a letisztult hangjáról. Még egy egyszerű Bloom50 is olyan dobokat ver, csak pislog az ember és az a legalja (igaz, lassan az is kb 4-500ezer). ezek a dolgok nem szépen szólnak, inkább a "helyesen" kifejezést kedvelem. Ha szépre vágyunk, hallgassunk helyesen, szép zenét, az szép lesz
Bár ez már elég messze ment az eredeti kérdéstől, miszerint egy digitálisan mesterolt felvétel miért lehet jobb LP-n, de valójába arról már senki nem beszél
Helyette, bár én nem sokat olvastam a fórumot, egyszerűen nem értem rá, de már nekem is feltűnt,hogy megint előkerült ez ezerszer lerágott gumicsont, de arra még kevés válasz érkezett, ha feltételezetten ugyanaz megy fel a CD-re és LP-re, miért lehet jobb az LP. (persze,erre jönnek a troll beszólások, hogy nem jobb, meg egyéni prferencia, stb..., xal erre választ vélhetően ma se kapunk
engem pl érdekelne más elgondolása erről)
Re: Általában a hifiről
az első AVantgarde-ok nem is sikerültek még annyira jól, meg ezeket meg kellett tanulni használni is. Nekem is volt olyan, hogy az E dobozt a Kegon hajtotta és az Avnatgarde-ot a Zero rendszer (ez valami HES-en volt így kint). Valamit meghallgattunk a Kegonon, aztán "na,ezt most vigyük át az Avantgardera", mekkorát fog szólni, aztán lekonyult a szánk... A Kegon olyan energiákat megmozgatott az E dobozzal (és DAC5-el), amire a Zero rendszer képtelen volt.Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:58Persze, ennél jobban valószínűleg nem lehet összefoglalni pár mondatban.![]()
Szerintem az E - n is hallatszott, hogy a basszus szárazabb CD - vel, de azon kívül minden / sokkal / jobban tetszett analógon.
A Hyett szobábájában, igaz " csak " a Meihsuval a kiállítás végén az összecsomagolás előtt összehallgattunk néhány CD/LP párost, nem kicsivel volt jobb az LP, bár lehet, hogy ott nem a DAC5 volt, csak a 3...![]()
Nekem igazából elég vegyes benyomásom volt az első Avantgarde hallgatáskor, nyilván nem állt még össze semmi.
Az tűnt fel először is, hogy mennyivel nagyobb a lemezzaj az E - hez képest, plusz kihozta az analóg lötyögősebb mélyét, így aztán a középtartomány hiába volt jobb, életszerűbb az analógon, összességében a CD volt élvezhetőbb a tölcséreken.
azt tudom még mondani, egy Avantgarde nem egyszerű történet és hamar kiderül, hogy ami eddig rejtve volt, az nem kellemes. Nem akarom szegény Voydot bántani, de nézz meg megépítésben egy mai, tele fémmel, 30kg lemezjátszót és azt hallgasd meg, pl ZYX hangszedővel, ami híres a letisztult hangjáról. Még egy egyszerű Bloom50 is olyan dobokat ver, csak pislog az ember és az a legalja (igaz, lassan az is kb 4-500ezer). ezek a dolgok nem szépen szólnak, inkább a "helyesen" kifejezést kedvelem. Ha szépre vágyunk, hallgassunk helyesen, szép zenét, az szép lesz

Bár ez már elég messze ment az eredeti kérdéstől, miszerint egy digitálisan mesterolt felvétel miért lehet jobb LP-n, de valójába arról már senki nem beszél


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2887
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2702
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Rock60 írta: ↑2024.11.07., csüt. 12:15Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20
Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?)
Nekem erről a szemléletről a HiFi Magazin egyik interjúrészlete jut eszembe - kérdezik a BRG vezetőjét:
- Miért nem csinálnak jobb, megbizhatóbb magnókat?
- Mert nincs rá ígény...
(No comment)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SRX-mkIII
Re: Általában a hifiről
Már megint itt tarunk ?Luxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20
Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Örülünk, hogy örülsz, mindenki örül, senkinek nem okoznak degradációt a fejlemények, engem nem zavar kicsit sem, hogy mobilját hallgatva jóllakik 5 milliárd ember, téged se zavarjon, hogy van, akinek ez kevés.
( Nem tudom, most el kellene bujdosnunk ?

Re: Általában a hifiről
Biztos. Bár igaz, hogy november 7.-e van, de még korán van, és még nem kezdtem el ünnepelni, úgyhogy még józan vagyok - egyelőre ... Kétszer is elolvastam az LP-ről a címét ...


Online
Re: Általában a hifiről
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Persze, ennél jobban valószínűleg nem lehet összefoglalni pár mondatban.

Szerintem az E - n is hallatszott, hogy a basszus szárazabb CD - vel, de azon kívül minden / sokkal / jobban tetszett analógon.
A Hyett szobábájában, igaz " csak " a Meihsuval a kiállítás végén az összecsomagolás előtt összehallgattunk néhány CD/LP párost, nem kicsivel volt jobb az LP, bár lehet, hogy ott nem a DAC5 volt, csak a 3...

Nekem igazából elég vegyes benyomásom volt az első Avantgarde hallgatáskor, nyilván nem állt még össze semmi.
Az tűnt fel először is, hogy mennyivel nagyobb a lemezzaj az E - hez képest, plusz kihozta az analóg lötyögősebb mélyét, így aztán a középtartomány hiába volt jobb, életszerűbb az analógon, összességében a CD volt élvezhetőbb a tölcséreken.
Online
Re: Általában a hifiről
nehéz lenne egy CD-t lejátszani lemezjátszón és/vagy fordítvaLuxor Audio írta: ↑2024.11.07., csüt. 11:20Szerintem soha senkinek nem volt még lehetősége arra, hogy teljesen azonos rendszeren összevesse egy zenei kiadvány analóg és digitális verzióját,

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
No csak megnéztem azt az Eric Clapton lemezt, és természetesen hülyeséget írtam
.
A lemez igazi címe : From the Cardle ...

A lemez igazi címe : From the Cardle ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15682
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10967
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Szeretjük kiönteni a gyereket a fürdővízzel együtt. A dinamika processzálás nélküli zenei produkció nagyjából olyan gyakori, mint a fedhetetlen politikus. Sok száz évvel ezelőtt is az előadás szerves része volt a dinamikai játék, lásd a korabeli kottákat! Mikor egy gyakorlott énekes előadás közben folyamatosan játszik a kezében tartott mikrofon távolságával, az is egyfajta dinamika processzálás. Vagy mikor a processzálás nélküli termékként hirdetett zenei kiadványon a gitáros erősítőjébe épített dinamika kompresszor végigdolgozta a felvétel idejét. Ilyen lépések, trükkök ezernyi helyen tetten érhetők muzsikálás és hangfelvételkészítés közben. Melyiket tekintsük bűnnek, melyiket engedélyezzük, melyik felett hunyhatunk szemet? Biztos, hogy ezen múlik a végeredmény, vagy csak kitaláltunk egy újabb, jól marketingelhető bikakakit?
... de azért újra és újra nekifutnak néhányan, amit már év(tized)ekkel ezelőtt sem értettem, ma még annyira sem tudom hova tenni.
Szerintem soha senkinek nem volt még lehetősége arra, hogy teljesen azonos rendszeren összevesse egy zenei kiadvány analóg és digitális verzióját, így aztán bátor dolog bármelyiket önmagában jobbnak mondani. Vagy itt most könnyedén felülemelkedünk azon, hogy egy hanglemez, egy CD, esetleg online forrás lejátszása teljesen más készülékeken és jelúton zajlik, miközben kábelek, alátétek jelentőségét lelkesen firtatjuk? Ilyenkor eszembe jut a lábaitól megszabadított, emiatt megsüketült bolha esete.
A témában elhangzó vélemények inkább a lejátszási technikát és készülékeket képesek jellemezni, nem magát a hangfelvételt, nem is a megvásárolt hordozót. Érdemi vitát akkor lehetne lefolytatni a kérdésben, ha végre sikerülne közmegegyezéssel definiálni, hogy a jobb konkrétan miben jobb, a rosszabb konkrétan miben rosszabb. Hogy személyesen kinek melyik tetszik, azon lehet évődni, de minek? Ha az a cél, hogy sokadszorra is démonizáljuk a digitális zengetőket, kompresszorokat (amik kb annyira megkerülhetetlenek a hangfelvételek többségének készítése során, mint az autóknál a kerék), akkor persze hajrá! Le lehet írni ugyanazokat a mondatokat 1848. alkalommal is, ha ettől érezzük teljesnek a napunkat.
Privát véleményem a kérdésben csupán annyi, hogy ha a végső hangzás lenne az egyetlen döntési szempont, még ma is hanglemezeket hallgatnék, mert nem lett volna okom váltani. De vannak más, hasonló fontosságú szempontjaim is annak eldöntésében, milyen technikát használjak otthoni zenehallgatáshoz. Ha pl. az a kérdés, hogy ugyanazt a párszáz albumot hallgassam egész életemben, amit meg tudok vásárolni kiemelkedően jó minőségű és tisztán analóg technológiával készített nyomaton, vagy általánosan jó minőségben hallgassam tetszőleges technikával azt a műsort, amire éppen zeneileg vágyom, akkor nálam itt már el is dőlt. Gomb és kabát, nyúl és a puska.
Egy idegen tájegység megismerésének leghatékonyabb módszere a lassú gyalogtúra, ennek ellenére az emberek többsége valamilyen gyors gépjárművel közlekedik, nem is igazán érdeklik őket a táj részletei. Kikiálthatjuk JOBBnak az analóg technikát, ettől még a világ és benne a többmilliárd zenehallgató, zenész és egyéb tartalomgyártó nem fog visszarendeződni a 80-as évekre. Nyilván visszaléptünk azóta néhány dologban, de másokban nagyot léptünk előre. Az e topikban is néha megmutatkozó elitista hozzáállás mindig csak azoknak szimpatikus, akik a szűk elit részének tekintik magukat. Csak hát az elitből kifelé szólogatva és agarakat ugratva könnyen kiderülhet a lesajnált "igénytelen" hobbitársról, hogy más területen esetleg jóval igényesebbek nálunk! Itt szakad a part.
Az én elveim szerint örömteli fejlemény, hogy a modern technikával sokkal többen jutnak hozzá jó minőségű zenehallgatáshoz. Ezt nem léptetném vissza azért, mert pár tízezer ember számára némi degradációt okoznak a fejlemények. Egyformán lakjon jól 5 milliárd ember, vagy zabálja tele magát pártízezer úgy, hogy közben mások hiányt szenvednek?
Online
Re: Általában a hifiről
Szerintem itt most kezdjük összemosni a dolgokat. A "loudness war"-ként elhíresült jelenség a "dinamika processzálás" egy szűk területre koncentráló felhasználása, melynek célja a hallgató figyelmének saját anyagaikra történő koncentrálása minél magasabbnak érzékelhető hangerővel, amit a teljes kivezérlés közelébe egyre jobban kompresszált dinamikával érnek el. A "dinamika processzálás" ennél sokkal szerteágazóbb, bizonyos élethelyzetekben, például zajosabb környezetben hallgatva zenét, vagy épp eltérő energiájú hangszerek "kiegyensúlyozottabb" rögzítésénél kifejezetten hasznos lehet, tehát nem eleve ördögtől való.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene