A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Ideális esetben hol áll a hangerőszabályzó átlagos szoba hangerő esetében ?
Ha azonos a gain különböző teljesítményű végerősítők esetében...pl azonos sorozatú, de eltérő teljesítményű vegfokoknál, akkor az előfok hangerőszabályzójának állása ugyanakkora hangerőt eredményez a kisebb, meg a nagyobb teljesítményű végfok esetén is.
Ok, kösz a magyarázatot, a lényeget megértettem.
A kérdésem lényegi részére mit tudnál mondani ?
Van lényegi része a kérdésednek?
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Ideális esetben hol áll a hangerőszabályzó átlagos szoba hangerő esetében ?
Ha azonos a gain különböző teljesítményű végerősítők esetében...pl azonos sorozatú, de eltérő teljesítményű vegfokoknál, akkor az előfok hangerőszabályzójának állása ugyanakkora hangerőt eredményez a kisebb, meg a nagyobb teljesítményű végfok esetén is.
Ok, kösz a magyarázatot, a lényeget megértettem.
A kérdésem lényegi részére mit tudnál mondani ?
Talán nincsen erre fix recept, de általában ideális esetben hol áll a hangerőszabályzó átlagos szoba hangerő esetében ?
Igaz, én nem szoktam ordíttatni, de a 35 wattos integrált csöves potija 10 - 12 óra között, nagyon ritkán 1 óránál áll a 85 DB - es Quadnál.
Digit forrás, tuner és phono esetében is.
Sokak szerint a teljesítményből sosem elég.
Egy jóval nagyobb teljesítményű erősítőnél talán soha nem lehetne 9 - 10 óránál feljebb tekerni a potmétert. Az nem túl jó, gondolom...
Ne gondolkodj, járj utána!
A dolog a végerősítő nyereségétől függ. Ha azonos a gain különböző teljesítményű végerősítők esetében (mint ahogy az általában lenni szokott pl azonos sorozatú, de eltérő teljesítményű vegfokoknál), akkor az előfok hangerőszabályzójának állása ugyanakkora hangerőt eredményez a kisebb, meg a nagyobb teljesítményű végfok esetén is. A különbség annyi, hogy a nagyobb teljesítményű végfoknak magasabb feszültség kell az előfok felől, hogy kijöjjön belőle a nagyobb teljesítmény, azaz tovább lehet tekerni vele az előfok potiját, anélkül, hogy klippelne.
Persze ha eltér a végerősítő gain, akkor más a helyzet.
Ez szerintem nagyban függ attól is milyen zenét hallgatunk, így nem csak a vas határozza meg. A klasszikus felvételeknél a jelszint jellemzően sokkal alacsonyabb, ezért feljebb kell tekerni a hangerőt. Ha ilyenkor jön egy dinamikus rész a zenében, jó ha épp nem a határon van az erősítő, mert egy kását lehet majd hallani a nagyzenekar helyett. És akkor inkább nincs is kedve hozzá az embernek.
Talán nincsen erre fix recept, de általában ideális esetben hol áll a hangerőszabályzó átlagos szoba hangerő esetében ?
Igaz, én nem szoktam ordíttatni, de a 35 wattos integrált csöves potija 10 - 12 óra között, nagyon ritkán 1 óránál áll a 85 DB - es Quadnál.
Digit forrás, tuner és phono esetében is.
Sokak szerint a teljesítményből sosem elég.
Egy jóval nagyobb teljesítményű erősítőnél talán soha nem lehetne 9 - 10 óránál feljebb tekerni a potmétert. Az nem túl jó, gondolom...
vazze írta:
Egyébként volt Supernait-om. 1-es és 2-es is.
Annyira azért én nem estem hanyatt tőle. A hengerőszabályzása meg katasztrófa. Egy kicsit rábiggyesztesz a távra és már ordít. Akkor lefelé egy picit és elhallgat. Ilyen az 5i és az xs is.
Én a NAIM távszabályzóval azt tapasztaltam, hogy kétféle lehetőséget nyújt. "Rábiggyesztve" gyorsan teker, hosszabban nyomva lassan szabályozza a hangerőt. Praktikus volt. Lehet ez megszűnt?
Sajnos túl gyakori jelenség ez, az erősítőfokozatok, különösen a végerősítők feszültségerősítését (gain) egyszerűen a hétköznapi környezet hangosításához messze túlméretezik, mintha egy kisebb koncerttermet kellene állandóan betöltenie a viszonylag érzéketlen hangfalakkal. A Naim-nél 29 dB a gain. Az eredmény az lesz, hogy az előfok, legyen szó aktív, vagy passzív verzióról valójában előhalkít a bejövő jelen, hogy a végfok bődületes erősítése normális hangerőt eredményezzen.
Párszor beszámoltam már a tapasztalataimról a Süti által épített 0dB feszültségerősítésű kimenő fokozataimmal, amelyek a DAC-ok kimenő fokozatairól közvetlenül hajtva is meglepően virgonc hangzást eredményeznek a i.) megfelelően kivezérelt felvételekkel, ii.) a saját, kis légtérben, majdhogynem közeltérizve hallgatva, a iii.) meglehetősen érzéketlen Harbeth-ekkel. De egy 12 dB erősítésű csöves előfokkal hallgatva végképp minden korlát eltűnik, a hangerőszabályzó finoman működtethető a tartománya felső felében, harmadában.
Egyébként volt Supernait-om. 1-es és 2-es is.
Annyira azért én nem estem hanyatt tőle. A hengerőszabályzása meg katasztrófa. Egy kicsit rábiggyesztesz a távra és már ordít. Akkor lefelé egy picit és elhallgat. Ilyen az 5i és az xs is.
[/quote]
Én a NAIM távszabályzóval azt tapasztaltam, hogy kétféle lehetőséget nyújt. "Rábiggyesztve" gyorsan teker, hosszabban nyomva lassan szabályozza a hangerőt. Praktikus volt. Lehet ez megszűnt?
Amit CB is említett, sokszor hasznosabb a jel minőségének megőrzése szempontjából, ha egy jobb dróton vezetjük, mint a nyákon.
Mint említettem vannak üdítő kivételek de azok inkább kis darabszámba előállított, kézműves darabok...
Szeretném felhívni a figyelmedet pl. a nem kézműves Naim SuperNait 2 erősítő belvilágára - most akadtam bele a hirdetések között.
Sokak szerint nem vitatható a készülék hangbéli kvalítása, megítélésed szerint szép, rendezett a belseje ?
Egyébként volt Supernait-om. 1-es és 2-es is.
Annyira azért én nem estem hanyatt tőle. A hengerőszabályzása meg katasztrófa. Egy kicsit rábiggyesztesz a távra és már ordít. Akkor lefelé egy picit és elhallgat. Ilyen az 5i és az xs is.
Van egy Rotel RA-820AX erősítőm, ahol a tone kapcsoló vacakol: off állásban nem szól mind2 csatorna rendesen, csak az egyik, és a másik meg serceg.
Engem annyira nem motivál, hogy " belenyúlás mentes " maradjon a készülék, főleg ha ilyen minimális és visszaalakítható változtatás történik.
Nem vacakolnék a kapcsoló életrekeltésével, hanem a legrövidebb úton áthidalnám, kihagynám a jel útjából a " Tone " funkciót.
Persze, ha rendszeresen használod, akkor úgy kell eljárni, ahogy Voyager javasolta, de hang szempontjából szerintem jobban járnál nélküle...
Többnyire "off" állásban van, nem nagyon használom
Amit CB is említett, sokszor hasznosabb a jel minőségének megőrzése szempontjából, ha egy jobb dróton vezetjük, mint a nyákon.
Mint említettem vannak üdítő kivételek de azok inkább kis darabszámba előállított, kézműves darabok...
Szeretném felhívni a figyelmedet pl. a nem kézműves Naim SuperNait 2 erősítő belvilágára - most akadtam bele a hirdetések között.
Sokak szerint nem vitatható a készülék hangbéli kvalítása, megítélésed szerint szép, rendezett a belseje ?
Ahogy korábban írtam vannak kivételek
Azért a Hegel-hez képest még mindíg rendben van.
Had hozzak én is egy példát magam ellen: Luxman M200.
Káosz és tyúkbelek össze-vissza, és életem egyik legjobb hangja
Amit CB is említett, sokszor hasznosabb a jel minőségének megőrzése szempontjából, ha egy jobb dróton vezetjük, mint a nyákon.
Mint említettem vannak üdítő kivételek de azok inkább kis darabszámba előállított, kézműves darabok...
Szeretném felhívni a figyelmedet pl. a nem kézműves Naim SuperNait 2 erősítő belvilágára - most akadtam bele a hirdetések között.
Sokak szerint nem vitatható a készülék hangbéli kvalítása, megítélésed szerint szép, rendezett a belseje ?
Van egy Rotel RA-820AX erősítőm, ahol a tone kapcsoló vacakol: off állásban nem szól mind2 csatorna rendesen, csak az egyik, és a másik meg serceg.
Engem annyira nem motivál, hogy " belenyúlás mentes " maradjon a készülék, főleg ha ilyen minimális és visszaalakítható változtatás történik.
Nem vacakolnék a kapcsoló életrekeltésével, hanem a legrövidebb úton áthidalnám, kihagynám a jel útjából a " Tone " funkciót.
Persze, ha rendszeresen használod, akkor úgy kell eljárni, ahogy Voyager javasolta, de hang szempontjából szerintem jobban járnál nélküle...
Az alábbi problémára mi lehet a megoldás?
Van egy Rotel RA-820AX erősítőm, ahol a tone kapcsoló vacakol: off állásban nem szól mind2 csatorna rendesen, csak az egyik, és a másik meg serceg.
Hosszas mozgatás után "megjavul", de amint bemeneti forrást váltok (pl aux helyett CD), akkor kezdi újra.
Többször fújtam már bele kontakt spray-t, de nem tűnik hatékony megoldásnak.
Köszönöm a tippeket
20241011_194148.jpg
20241011_194139.jpg
A kontakt spray használata (anélkül, hogy szétszednéd a kapcsolót) csak ideiglenesen oldja meg a problémát. Ilyen esetekben alaposabb tisztításra lehet szükség, amit a kapcsoló kiforrasztása és szétszedése nélkül nem lehet megfelelően elvégezni.
Ha érdekel, hogyan lehet ezt megoldani (és magad szeretnéd kivitelezni ezt), akkor szívesen elmagyarázom a folyamatot, de ha nem, akkor érdemes szakemberhez vinni a készüléket.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
A motoros potméter a motor nélkülihez képest semmivel nem szól rosszabbul -amennyiben pont ugyanolyan maga a potméter. Sajnos a logaritmikus karakterisztikával rendelekző potméterek bal/jobb csatorna együttfutása rendszerint nem valami jó, ráadásul a különböző hangerőállásoknál az eltérés sem egyforma, ez némiképp befolyással van a konzisztens sztereo térre. Ezt persze sokan nem veszik észre az ennél rendszerint sokkal többet rontó akusztikai környezet miatt. A relés, diszkrét ellenállás kapcsolós, aktív erősítés szabályzós és digitális hangerőszabályzásoknak nincs ilyen hátulütője, cserébe van más, ami változó módon és mértékben változtatja az előadás hangminőségét.
Az alábbi problémára mi lehet a megoldás?
Van egy Rotel RA-820AX erősítőm, ahol a tone kapcsoló vacakol: off állásban nem szól mind2 csatorna rendesen, csak az egyik, és a másik meg serceg.
Hosszas mozgatás után "megjavul", de amint bemeneti forrást váltok (pl aux helyett CD), akkor kezdi újra.
Többször fújtam már bele kontakt spray-t, de nem tűnik hatékony megoldásnak.
Azért azt nem árt tudni, hogy márpedig belezavar a hangba. Legyen szó motoros, nem motoros, legdrágább több százezer forintos potméteres, vagy akár relévezérelt ellenállás-létrával megoldott hangerőszabályzásról más mértékben és jelleggel, de beleszól a hangképbe. Szerencsére ezzel a mérnök urak is tisztában vannak, de kénytelenek a kompromisszimumra a felhasználói és az egyéb elvárások miatt. Még nagyobb szerencse, hogy nem azzal védekeznek, hogy visszaadják a diplomájukat, és más tevékenységbe fognak, mert sokan lennénk gondban, akik maguknak nem tudnak erősítőt építeni.
És ha már felmerült az Audio Analogue meg a Puccini. Emlékszem, amikor az első (nem távos) változattal a gyártó szinte berobbant, rögtön az audiofil élvonalba találva magát, mindenki be volt ájulva az erősítőjük hangjától, főleg az árához viszonyítva. Aztán jöttek a távos, meg erősebb változatok (Puccini-R, Puccini SE), amik valahogy nem lettek ugyanolyan sikeresek, és nem csak a magasabb árfekvésnek köszönhetően.
Én forgalmazom is, és ismerem is.
Kiváló hangú erősítő, egészen jó beépített Dac-al. Nehéz vas, nem sajnálták ki belőle az anyagot. A csomagolása is példás.
A hűtőbordák peremei élesek, vigyázni kell vele mozgatáskor.
Az igazi kérdés az az, hogy ennyi pénzből (akciós áron most 2 millió) milyen más opciók léteznek. És itt azért bejönnek már a képbe a prémium gyártók is pl. Sugden ANV-50, Luxman L-505uX II, McIntosh MA252, Audio Analogue Puccini, Heed Audio Lagrange S, Anthem STR Integrated, Hegel H390, Atoll IN400SE.
Műszaki érdeklődésű ember lévén én azért meg szoktam nézni a dolgok belsejét is
Na persze nagyobb részt a világhálón fellelhető képekre gondolok.
Itthon vagyok táppénzen és nézegetem ezeket amiket példaként felhoztál.
Sugen: szép, igényes, árgondolt belső.
anv50.jpeg
Luxman: nagyon szép, rendezett, finom Japán műszer.
505uxII.jpeg
AA Puccini: szép is igényes , rendezett belső.
Puccini.jpeg
Atoll IN400se: nagyon szép, katonás rend.
IN 400.jpeg
Hegel H390: Ehhhh... ez meg mi a sz@r??? Kábelek össze-vissza. Tiszta káosz az egész.
Lehet a világ összes dampig-faktora meg nulla torzítás, de ez belül egy kupac szemét. Mint amibe egy tizenéves hobbista belelapátol minden lomot amit az Urbán Elektronika készletkisöprésekor bevásárolt. Bocs Hegel, ez még csak meg sem hallgatnám...
390.jpeg
Tényleg lehet egy készüléket kinézetének alapján megítélni??? Kétlem... Nincs Hegel-em
Teljesen megítélni vagy elítélni természetesen nem lehet és a hangját sem lehet megjósólni.
Ez inkább egyfajta mutatója a műszaki igényességnek.
Ha egy mérnök nem fordít figyelmet a termék fizikai felépítésére, egyszersmind a kinézetére annak amit kiad a kezéből sorozatgyártásra akkor vajon mekkora gondot fordított annak működésére, esetünkben hangjára?
Belepakolt egy csomó kiváló specifikációval rendelkező alkatrészt majd a kapott rideg és vacak hangot lelkesedésből valamennyire hallgathatóvá állitgatják?
Ez nekem nem műszaki igényesség.
Olyan ez mint a távirányító kérdése.
Sok évvel ezelőtt az volt a mondás azoknál az erősítőknél amikhez nem volt táv, hogy anélkül jobban szól
Na kérem ha a tisztelt mérnök úr nem tudja megoldani, hogy a potméter mozgató motor kb 3-5v-os egyenfeszültsége abban a néhány másodpercben amikor állítjuk a hangerőt ne zavarjon bele a hangba, akkor tessék szíves lenni visszavinni a diplomát és a portán leadni.
De egy tranzisztorosnak nem kell szükségszerűen ocsmányul kinéznie.
Nem szükségszerű, ebben egyetértünk.
Csak azt mondom, hogy a szép rendezett belső kb. nem garancia semmire, erre többen hozhatnának fel példát.
Amit CB is említett, sokszor hasznosabb a jel minőségének megőrzése szempontjából, ha egy jobb dróton vezetjük, mint a nyákon.
Ha láttad volna Farkas Péter valamelyik korai erősítőjét belülről, elájultál volna.
Az nem csöves volt, hanem félvezetős és nagyrészt pontól - pontig forrasztott, és drótozott volt.
Szigetelés nélküli légvezetékek futottak keresztül - kasul benne, fogpiszkálóból készített póznák között kifeszítve...
Rémisztően nézett ki és brutál jól szólt.
Nyilván ez a topológia nem alkalmazható egy sorozatgyártású termék esetében. Ez inkább csak egy példa arra, hogy nem feltétele a hangminőségnek a tetszetős belső felépítés.
Az az eladhatóságnak a feltétele, és Te vagy a legjobb példa rá.
Akkor nagyjából ugyanarról beszélünk
Mint említettem vannak üdítő kivételek de azok inkább kis darabszámba előállított, kézműves darabok amiket vagy nem lehet megvásárolni a hosszú várólista okán, vagy eleve felejtős mivel vannak egy terméknek más egyéb hozzávalói is amiket egyszer már korábbak kiveséztünk (csomagolás, garancia, jótállás, szervizháttér...stb).
Egyetértek, azzal a feltétellel, hogy szerintem az Accuphase "meghalt a szépségben". Gyönyörű készülékek, de hangra sajnos sohasem tetszettek.
Zoli, ez teljesen egyéni preferencia és igény kérdése, tehát szubjektív. Semmi gond nincs azzal, ha Te így gondolod és tapasztaltad.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én forgalmazom is, és ismerem is.
Kiváló hangú erősítő, egészen jó beépített Dac-al. Nehéz vas, nem sajnálták ki belőle az anyagot. A csomagolása is példás.
A hűtőbordák peremei élesek, vigyázni kell vele mozgatáskor.
Az igazi kérdés az az, hogy ennyi pénzből (akciós áron most 2 millió) milyen más opciók léteznek. És itt azért bejönnek már a képbe a prémium gyártók is pl. Sugden ANV-50, Luxman L-505uX II, McIntosh MA252, Audio Analogue Puccini, Heed Audio Lagrange S, Anthem STR Integrated, Hegel H390, Atoll IN400SE.
Műszaki érdeklődésű ember lévén én azért meg szoktam nézni a dolgok belsejét is
Na persze nagyobb részt a világhálón fellelhető képekre gondolok.
Itthon vagyok táppénzen és nézegetem ezeket amiket példaként felhoztál.
Sugen: szép, igényes, árgondolt belső.
anv50.jpeg
Luxman: nagyon szép, rendezett, finom Japán műszer.
505uxII.jpeg
AA Puccini: szép is igényes , rendezett belső.
Puccini.jpeg
Atoll IN400se: nagyon szép, katonás rend.
IN 400.jpeg
Hegel H390: Ehhhh... ez meg mi a sz@r??? Kábelek össze-vissza. Tiszta káosz az egész.
Lehet a világ összes dampig-faktora meg nulla torzítás, de ez belül egy kupac szemét. Mint amibe egy tizenéves hobbista belelapátol minden lomot amit az Urbán Elektronika készletkisöprésekor bevásárolt. Bocs Hegel, ez még csak meg sem hallgatnám...
390.jpeg
Tényleg lehet egy készüléket kinézetének alapján megítélni??? Kétlem... Nincs Hegel-em
A csöves technikát ne soroljuk ide, mert azok teljesen más kategória. Azoknál a lábtól-lábig drótozás teljesen normális. De egy tranzisztorosnak nem kell szükségszerűen ocsmányul kinéznie. Jellemzően azért a gondosan megtervezett és igényesen kivitelezett készülékek a topplisták felső negyedében vannak. Persze vannak itt is kivételek de a Hegel sajnos nem az. Amiket eddig hallottam mind vacak volt. Attól, hogy valami drága és ridegen szól még nem hájend.
Teljesen egyetértek.
Nekem is nagyon fontos a rendezett,átgondolt,szemnek is szép "bélés".
A megelőlegezett bizalom záloga.
Ha egy készülékbelső kesze-kusza az nálam eleve kiesett a pixisből.
Bárhogy is szól.
Egyetértek azzal a nézettel, hogy a belső elrendezés és a tervezési logika jelentős szerepet játszhat a minőségi hangzás elérésében, de nem elengedhetetlen feltétele annak, hogy egy erősítő az adott felhasználó számára élvezhető hangzást nyújtson.
Mindazonáltal, ha a tervező továbbra is magas szintű igényességgel közelít a munkájához, akkor az esztétikus belső kialakításra való törekvés sem maradhat el, mindezt úgy, hogy közben a hangminőség szempontjai továbbra is elsődlegesek maradnak. Nem kívánok konkrét példákat említeni, de gondolhatunk olyan márkákra, mint például a Mark Levinson vagy az Accuphase, ahol a belső esztétika és a hangminőség kéz a kézben jár.
Speciel én nagyra értékelem a rendet és a makulátlan tisztaságot nemcsak a hangminőségben, hanem a készülékek belső felépítésében is. Viszont azzal sincs semmi problémám, ha valakinél ez nem elsődleges szempont, és gyakorlatilag mellékes tényezőnek tekinti.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”