Vajon a rendszertől, berendezéstől kell várni, hogy mindig valami "titokzatosat, különlegeset" produkáljon, vagy csak annyit kell és lehet elvárni tőle, hogy amennyiben az előadói és produkciós team tényleg valami "titokzatosat, különlegeset" rögzített, akkor azt közvetíteni tudja? Ha meg csak valamit átlagosat, akkor az átlagosan is szólaljon meg otthon.revox írta: ...nincs benne semmi titokzatos, különleges, egy normál hang...
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Mielőtt rányomtam. ráhallgattam a lemezre. amit este betettél másfél perc, az nyugis. De a lemez elején igen kalapál a csaj, van benne spiritusz. rilexes zenének szántam, lehet metál lesz belőle

lenyomva. mármint buy it now.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Paradoxonok Audiofiliában címmel. Kb 45 percben.
Re: Általában a hifiről
Erről is fog szólni a Hifi Shown az előadásom.GTomi írta: ↑2024.10.13., vas. 11:54Ami az eddigi időnként szinte parttalan vitákból/beszélgetésekből kiderült (újfent):
ízlések, preferenciák mind-mind különbözőek, (valószínűleg függ attól ki mit hozott otthonról, vagy élmények érték/érik), még mindig nincs meg az otthoni zenehallgatás minden igényét kielégítő Szent Grálja, és mint kiderült, nem csak a gonosz/antigonoszfőhősök hallgatnak komolynak mondott klasszikus zenét, macskát simogatva az ölükben.
Paradoxonok Audiofiliában címmel. Kb 45 percben.
Online
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ...igen, így szólt egy ex15k ML512 CD játszón, ami amúgy az ilyesmi lemezekből különösen szép dolgokat tud előcsalogatni...
...Aztán, mostanában előkerült...
...Egy másik forrás van már, (Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 -a szerk. megjegyzése) de alapvetően minden berendezés / drót cakkra ugyanaz...
...És nem akartam hinni a fülemnek. Valami audiofil meseország nyílt ki. Nem 'kellemesen' szól, hanem olyan brutál-q..vául jól, hogy majdnem kiszaladtam az utcára, kiabálva az embereknek, hogy jöjjenek, csoda történt, nem a Szűz Mária szállt le az égből, de valami majdnem hasonló történt...
Most hallom először, hogy az egyik manuál az bélhúros, a másik pedig 'tekert' bronzhúros. Most hallom először ezt a megdöbbentő hangi szépséget. Most hallom először, hogy mit akar ez a nő, és miért így játssza. Most hallom először, hogy kb. ilyen hangszere volt Bachnak otthon, ezen komponált, és lehet, sőt, biztos, hogy a Goldberg-variációk, vagy a H-moll mise ilyesmi hang-környezetben született. És nem nyugi. Hanem fejkapkodás, hogy melyik manuál, melyik húrsor szól épp, meg az a finom ál-trilla az ütem-végeken, ez a nő, ez fenomenális tényleg...

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Csak szólok, hogy van egy lemez, amiért majdnem a Nagy Falig elmentem, de meglett.Luxor Audio írta: ↑2024.10.13., vas. 09:25
Aki esetleg tegnap este ott volt a MÜPA-ban Francesco Tristano koncertjén, az megtapasztalhatta, milyen a műfajfüggetlen muzsika. Hősünk olyan lazasággal vezette előadása ívét egy szintetizátorral és samplerekkel megtámogatott zongorával a barokkból a modern technozenéig (tudom, ma már nem illik így nevezni) oda s vissza, hogy arra tényleg csak egy szót tudok mondani, zseniális. És érdekes módon a közönség is pont ennyire volt vegyes huszonévesektől a szépkorúakig, a buli végén pedig mindannyiuk lelkesen gratulált és éljenzett. Nem kicsit volt meglepő, ugyanakkor felemelő is. Van még remény.
Ő játszik rajta.
Egy night-clubban (értsd: kupleráj) vették fel.
Zongorából nálam erős referencia-felvétel.
Pedig Frescobaldi az egyik legkedvesebb szerzőm, (vigyázat, a zongora-kor előtt járunk), és ha valaki rosszul nyúl hozzá, a lemezét összevagdosom, és lehúzom a WC-n, ez a minimum...:)
youtu.be/jTFw4sWgAtY
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4986
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 668
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Re: Általában a hifiről
Ami az eddigi időnként szinte parttalan vitákból/beszélgetésekből kiderült (újfent):
ízlések, preferenciák mind-mind különbözőek, (valószínűleg függ attól ki mit hozott otthonról, vagy élmények érték/érik), még mindig nincs meg az otthoni zenehallgatás minden igényét kielégítő Szent Grálja, és mint kiderült, nem csak a gonosz/antigonoszfőhősök hallgatnak komolynak mondott klasszikus zenét, macskát simogatva az ölükben.
ízlések, preferenciák mind-mind különbözőek, (valószínűleg függ attól ki mit hozott otthonról, vagy élmények érték/érik), még mindig nincs meg az otthoni zenehallgatás minden igényét kielégítő Szent Grálja, és mint kiderült, nem csak a gonosz/antigonoszfőhősök hallgatnak komolynak mondott klasszikus zenét, macskát simogatva az ölükben.
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ
Re: Általában a hifiről
Úgy tűnik, más a tapasztalatunk. Nem baj, talán a " riasztóan bizarr " jelződ tünt erősnek, de a kedvedért már meg is szerettem...Luxor Audio írta: ↑2024.10.13., vas. 09:25
Az én olvasatomban az általam idézett és inkriminált mondatrész azt sugallja, hogy aki megér egy tisztes életkort és addigra jó anyagi helyzetbe hozza magát, meg valamilyen (?) életvitelt gyakorol, az komolyzenét hallgat. Ez pedig szerintem egyáltalán nem így működik.
u.i.: Ahogy Zoli73 írta az imént, nem kell ám mindent cáfolni! Az ilyen véleményeknek meg kellene férniük egymást mellett.

Elex-nek ez a tapasztalata és az enyém is.
Az én korábbi ismerettségi körömben a klasszikus zene hallgatók - akik értik is - döntő többsége az idősebb generációt képviselik, CS.I. volt talán az egyetlen kivétel. Ez természetesen nem zárja ki, hogy ugyan az a generáció - talán személy szerint nem ugyanazok az emberek - eljár régi kedvenc kortársai - pl. Marillion - koncertjeire.
Ok, az anyagi vonatkozását vegyük ki belőle, nincsen bizonyíték se pro, se kontra...
Még kezdő hifis koromban volt egy kedves bácsi ismerősőm, aki Tesla NC440/Ortofon MC20, Vidi Cleopátra recefice és egy pár Videoton Enciklopédia hangszórócskán - amibe faragott valami jobb dómot - hallgatta óriási klasszikus gyűjteményét egy hatalmas nappaliban.
Az egész meg volt fejelve - talán már írtam egyszer - a padláson felállított 1m3 - es ládába beépített asszem két db. 40 centis lefelé sugárzó Beag mélynyomó. Nem tudom, hogy hozta össze, de fantasztikus hangot hozott ki ebből a mai szemmel nézve filléres setupból.
Még Pistát is átrángattam egyszer, hogy fülelje meg, gratulált is az öregnek, jókat beszélgettek, főleg a zenékről, amihez nem nagyon tudtam hozzászólni...
Nem cáfoltam semmit. Azt írtam, hogy nem baj, kinek a pap, kinek a papagáj.
Ez a magyar nyelv melyik értelmezése, vagy szabálya szerint kötözködés, vagy cáfolat ?
Online
Nem kell ezt erőltetni szerintem.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5030
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3283
Re: Általában a hifiről
Egy úriember ezt a szófosást érintette volna egy mondattal. Vagy még annyival sem.
Nem kell ezt erőltetni szerintem.
Csak a Marantz! :-D
Re: Általában a hifiről
Világos. Az az úriember, aki nem reagál az oldalnyi kellemetlenkedésekkel, oldalra rugdosásokkal teledűzdelt magyarázkodásodra. Egyébként nem úriember, hanem okos.
Én persze nem vagyok az, sem úriember, sem okos, mert azt találtam mondani, hogy " nem baj, kinek a pap, kinek a papagáj". / Ez volt a " kötözködés "/
És persze Te vagy az úriember, hiszen képtelen vagy egy kérdéskörből kikeveredni, kapaszkodsz bele, mint a borz, tudjuk...
Na, most kivételesen én leszek úriember, legyen - megint - a Tiéd az utolsó szó...

Ja, nem kötöZködtem az ízléseden.
Re: Általában a hifiről
Elég sokszor átélem, csak azt mormogom, ezt most hallani kellene mindenkinek. Aztán másnap felkelünk, megy az élet tovább

De megveszem :) youtubról is mutatja a potenciált.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Az én olvasatomban az általam idézett és inkriminált mondatrész azt sugallja, hogy aki megér egy tisztes életkort és addigra jó anyagi helyzetbe hozza magát, meg valamilyen (?) életvitelt gyakorol, az komolyzenét hallgat. Ez pedig szerintem egyáltalán nem így működik. A baráti köröm nagyjából beleillik a leírásba, legtöbbjüknek van némi köze a zenéhez, de elvétve akad köztük komolyzenét hallgató. A klasszikus műfajok kedvelői elsősorban koncertekre járnak, ezt láthatjuk, ha ellátogatunk a Zeneakadémiára, vagy a MÜPA-ba, a szimfonikus előadások nézőterén jellemzően idősebbek ülnek, többségüknek garantáltan nincs otthon hifi rendszere, nem is boldogulnának vele. Ezen a fórumon mindig megkapom a magamét miatta, de akkor is azt gondolom, hogy a zenehallgatásnak nem feltétele a komoly lejátszó rendszer. Ha valakinek csak ezzel működik, az nem feltétlenül a zenét hallgatja, ami persze nem hiba, élvezni ugye sokféle módon lehet. (Bocs!)Rock60 írta: ↑2024.10.12., szomb. 20:06Ez így együtt lehet, hogy riasztónak tűnik, de nézzük részleteiben. A komoly-zene kedvellők életkor-átlaga magasabb, mint a más műfajt kedvelőkké. Ezt meg lehet próbálni cáfolni, de minek ? / Ne magadból indulj ki./ Egy pipa.Luxor Audio írta: ↑2024.10.12., szomb. 18:38Hogy valaki "klasszikus zenét hallgat koránál, életvitelénél, anyagi helyzeténél fogva", az egy riasztóan bizarr indoklás és reményeim szerint ritka eset.
Idősebb emberek életvitelével, temperamentumával melyik zenei stílus harmonizál jobban ? Wagner és Bach, vagy Metallica és Marillion ? Még egy pipa.
Tételezzük fel, hogy a klasszikus zene reprodukálásához jobb - ezért drágább - hifi szükségeltetik, mint a többihez, de ezt többen cáfolják. / Én erre szavaznék./
Ötödik X - en túl remélhetőleg jobb anyagi helyzetben van a földi halandó, mint a harmadik X környékén. Legyünk nagyvonalúak, ez így együtt minimum fél pipa. 2.5 pipa, nem annyira bizarr indoklás ez...Egyáltalán nem az.
A Marillion ritkán jár mifelénk, nekem is csak Amszterdamban sikerült látni őket élőben. Kapaszkodj meg, a közönség átlagéletkora 60 év körül volt, tehát még nálam is idősebbekből állt a méretes tömeg, ami szerintem harmonizál a zenekar korával, életútjával és múltjával, meg a lassan félszázat számláló albumaikkal.
Aki esetleg tegnap este ott volt a MÜPA-ban Francesco Tristano koncertjén, az megtapasztalhatta, milyen a műfajfüggetlen muzsika. Hősünk olyan lazasággal vezette előadása ívét egy szintetizátorral és samplerekkel megtámogatott zongorával a barokkból a modern technozenéig (tudom, ma már nem illik így nevezni) oda s vissza, hogy arra tényleg csak egy szót tudok mondani, zseniális. És érdekes módon a közönség is pont ennyire volt vegyes huszonévesektől a szépkorúakig, a buli végén pedig mindannyiuk lelkesen gratulált és éljenzett. Nem kicsit volt meglepő, ugyanakkor felemelő is. Van még remény.
u.i.: Ahogy Zoli73 írta az imént, nem kell ám mindent cáfolni! Az ilyen véleményeknek meg kellene férniük egymást mellett.
Re: Általában a hifiről
Ezért van az, hogy míg 2es lemez szinte bármivel vonza a hallgatóságit, addig az 1est nagyon ki kellene hegyezni, hogy ott tartsa az embereket. De ez nem lehetetlen. Ha úzleiti célokat nézek a 2es tűnik jobb választásnak, de valójában azzal csak azt érem el, hogy megdicsérik a rendszert, de hazaérve azt mondják, ezt az enyém is tudja. De, ha kapnak egy aranylövést, már aki értelmezi, mi zajlott le, hazamegy és szekercét ragad. Vevő sok eséllyel a nagyra egyik táborból se lesz, de ha egy lesz, az a másodikból.sutemenyx írta: ↑2024.10.13., vas. 07:54Az első hiába érzelmes, kiállításon nem működik, mert erre szerintem nincs idő, mindenki zaklatott és siet a következő szobába, ilyesmi nem tudja ott megfogni az embereket, legfeljebb csak néhányat. Ezért mondtam, hogy egy túlzó rendszeren tenném be, ami kevésbé gazdagon, de sokkal nagyobb kontrasztokkal mutatja.
Kis rendszeren viszont azok számára is elérhetővé válik ez a zene(2), akik csak ennyit akarnak, tudnak megfizetni.
Na, most jól leleleplzük a kiállítók milyen manipulatív népek

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Nem kell velem egyet érteni, de lehet a hozzászólásaimat ignorálni is, nem muszáj mindent kommentálni.
Ha már Chord kollégát szóba hoztad, biztosra veszem, hogy Ő sem ért velem egyet, de van olyan uriember, hogy tiszteletben tartja a véleményem, és nem kezd el gyerekesen civakodni, kötöszködni ízléseken, magánvéleményeken.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4650
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3179
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Nézd, azzal semmi probléma nincs, hogy a kettőnk zenei ízlésében, és rendszerépítési elméletében szinte semmi átfedés nincs, de azt nem értem, hogy miért kell folyton, szinte minden hozzászólásom után az orrom alá dörgölnöd, hogy nekem mennyire nincs igazam. Itt kinek van igaza? Kinek kell, hogy igaza legyen?Rock60 írta: ↑2024.10.13., vas. 08:53Szerinted, mi a rossebet nem lehet megérteni egy oldalnyi litániában, részletekbe menően szétszálazva, hogy Te mit miért utálsz és miért tartod unalmasnak ???
/ Mondjuk én nem engedném meg magamnak, hogy mások kedvelt hangszerét, zenei preferenciáit cikizzem és leírjam, hogy az milyen unalmas, borzalmas és fülsértő, mert KIT ÉRDEKEL ? Elárulom, legjobb esetben SENKIT. /
De az én vagyok.
Elolvastuk, megértettük, gondoltuk, amit gondoltunk.
Disztingváltam és csak annyit válaszoltam a sirámaidra, hogy kinek a pap..., de Neked láthatóan ez is sokkk volt.
Kíváncsi lennék, mit válaszolt volna pl. Chord,nem véletlenűl semmit...
Nem kell velem egyet érteni, de lehet a hozzászólásaimat ignorálni is, nem muszáj mindent kommentálni.
Ha már Chord kollégát szóba hoztad, biztosra veszem, hogy Ő sem ért velem egyet, de van olyan uriember, hogy tiszteletben tartja a véleményem, és nem kezd el gyerekesen civakodni, kötöszködni ízléseken, magánvéleményeken.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
A probléma itt csak annyi, hogy ez a 2. lemez, énszerintem kissé veszélyes.revox írta: ↑2024.10.13., vas. 00:20
az elsőt hallgattam először... De kezdjük a 2-vel.
kellemes. szépenszóló zene. jó felvétel. a hangszert is jól hozza. De van benne egy kicsi zártság, arra ugyeltek, hogy hatásos legyen bármilyen szintű rendszeren. ahogy írtad. háttérnek is jó. Hasonló zenével szoktam melegíteni, csak Chopin zongorajátékkal. Sokszor én is hallgatom. csak úgy. pihenni, de ha jön valaki hifizni, azzal kezdek. Miért? egyrészt a rendszernek idő kell a merészebb darabokhoz, másrészt fokozni szoktam az izgalmat. Ez a zene erre tökéletes. Élő hangszerek, muzsika egysége, nyugi, stb... szerintem meg is veszem![]()
a kérdés nem az, hogy melyiket nehezebb belőni, hanem jó helyen kopogtatsz, mi, hogy viselkedne, a 2. egy kiegyensúlyozottan szóló, vészes torzításoktól mentes p, kisebb rendszeren már képes lenyűgözni a hallgatóságot. ügyelni kell a húrok miatt a pontos sztereó beállítására, picit se lehet szellemképes és az izolációra, hogy azok a húrok szépen csengjenek, randa torzítások ne legyenek. Szerencsére. hangsugárzóigénye se vészes, nincs szükség nagy mélyekre, ami problémás lehetne és költségnövelő. Persze, a hangsugárzók izolációja is fontos, mert ha pici torzítás van, nem lesz OK. De megbocsátó, ha nem is lesz tökéletes. Kábeligénye a pont ma tárgyalt egyeres rézzel tovább fokkozza a húrok pontos megszólalását, ez nagy erőssége ezeknek a drótoknak. Tehát, ez a lemez egy bestBuy kiállítói lemez (lehet elő is fog kerülni, ha nem idén, majd jövőre, csak valaki kezdje el)
ehhez képest az első lemez más kávéház. Mérhetetlen nagy érzelmi információt tartalmaz, aminek a megjelenítése fontos, főleg, hogy baromi régi, állsztereó és nem is túl "éles". Az ilyen lemezek nálam azért jó két óra. mire előkerülnek. kell a fokozatosság. hogy aki ott ül, megértse a lépéseket és megértse. hogy ez már más szint.
...
Miért?, mert kézben fogva, egy olcsó dupla Naxos, az audiofil kiadványoktól ez annyira messze esik, hogy majdnem az átellenes félteke. Ja, és nálam ez másolt lemez, egy 16×-an kiírt Verbatim Vinyl CDR-re. (250HUF). De persze, rögtön kiderül, hogy azért 'nem rossz' a felvétel, (így, kissé ereszkedő / megbocsátó hangsúllyal), és ez egy alapvetően kellemes zene, háttérnek pl. sokan fogják szeretni. Én is így gondolkodtam, és főleg azért, mert így szólt, szépen, helyesen, finoman, igen, így szólt egy ex15k ML512 CD játszón, ami amúgy az ilyesmi lemezekből különösen szép dolgokat tud előcsalogatni. Ment a polcra szépen, a poros, ritkán hallgatott területekre.
Aztán, mostanában előkerült. Miért?, egyszerű, mert virágot locsoltam a polc felett, és pár csepp víz rácsöppent a legfelső CD-re. Gyorsan kivettem, letöröltem, mert Bach, OK, de azért nagy mester volt, ez tény, ennyire azért én is tisztelem. Aztán, betettem, ha már a kezemben volt.
Egy másik forrás van már, de alapvetően minden berendezés / drót cakkra ugyanaz. A szőnyeg is, meg a Bach-szájhúzásom is.
És nem akartam hinni a fülemnek. Valami audiofil meseország nyílt ki. Nem 'kellemesen' szól, hanem olyan brutál-q..vául jól, hogy majdnem kiszaladtam az utcára, kiabálva az embereknek, hogy jöjjenek, csoda történt, nem a Szűz Mária szállt le az égből, de valami majdnem hasonló történt...
Most hallom először, hogy az egyik manuál az bélhúros, a másik pedig 'tekert' bronzhúros. Most hallom először ezt a megdöbbentő hangi szépséget. Most hallom először, hogy mit akar ez a nő, és miért így játssza. Most hallom először, hogy kb. ilyen hangszere volt Bachnak otthon, ezen komponált, és lehet, sőt, biztos, hogy a Goldberg-variációk, vagy a H-moll mise ilyesmi hang-környezetben született. És nem nyugi. Hanem fejkapkodás, hogy melyik manuál, melyik húrsor szól épp, meg az a finom ál-trilla az ütem-végeken, ez a nő, ez fenomenális tényleg.
Aztán jött a hifis valóság. Két olyan helyen jártam azóta ezzel a lemezzel, ahol jó a hang nagyon. Az egyik, az nem az én ízlésem, de a csembaló, az nagyon jól szól. A másik, az kicsit hasonló hang, BBC vonal, de minden nagyobb, csöves erősítő mindkét helyen.
És nem volt csoda. Nem. Finoman, jól szóltak, akár egy kiállításra is ki merném őket tenni a $100k társulatba, de egyszerűen nem volt ott az a hangi tónus-varázslat.
És, az egyik helyen Tidal-ról ment. Ahol előtte egy olyan Monteverdi megszólalást hallottam, hogy kalapomat megemeltem, komolyan. Utána, ez meg sehogyan-szürkén-átlagosan szólt.
Nehéz szakma a miénk...:)
P.S.
Úton van az eredeti CD természetesen.
Sajnos Angolországból jön, itt ülök, a lemez meg egy raktárban, a vámmal b@szakodnak...
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Általában a hifiről
Szerinted, mi a rossebet nem lehet megérteni egy oldalnyi litániában, részletekbe menően szétszálazva, hogy Te mit miért utálsz és miért tartod unalmasnak ???
/ Mondjuk én nem engedném meg magamnak, hogy mások kedvelt hangszerét, zenei preferenciáit cikizzem és leírjam, hogy az milyen unalmas, borzalmas és fülsértő, mert KIT ÉRDEKEL ? Elárulom, legjobb esetben SENKIT. /
De az én vagyok.
Elolvastuk, megértettük, gondoltuk, amit gondoltunk.
Disztingváltam és csak annyit válaszoltam a sirámaidra, hogy kinek a pap..., de Neked láthatóan ez is sokkk volt.
Kíváncsi lennék, mit válaszolt volna pl. Chord,

Online
Én biztosan nem ilyen demót csináltam volna ezekkel a dobozokkal, de évi egy-két ezer pár eladása, mint eredmény, azt jelenti, hogy ők jobban tudják mi kell a népeknek, mint én. Jobban ismerik a potenciális vásárlókat, mint a gyártók többsége úgy tűnik és ez a fajta célirányos demó egy olyan sajátosság, amit érdemes lenne megérteni és megtanulni, ha valaki eladni is akar, nem csak demózni.
Re: Általában a hifiről
A tavaszi Kii Audio (Muzix) demón tapasztalhattam meg, hogy milyen az, amikor a demonstrátor "lenyűgöző" demót akar csinálni. Olyan zenéket játszott kizárólag Tidalról, amik első 2 perce lenyűgöző volt, hangos, nagy dinamikai kontrasztokkal. Viszont textúrák, finomságok, szofisztikáltság nélkül, ámde legalább őrült hangosan és soha nem hosszabban, mint 2 perc. Az első látogatói csoport ismert hazai hangmérnökökből állt és le voltak nyűgözve ettől. Mondhatni, megkajálták. A délutáni hifista csoport is, még az éppen a BJC-ben dolgozó ifjú Kurtág György is. Aki a kiállítás végén rendelt is egy párat a kisebbik Kii-ből.sutemenyx írta: ↑2024.10.13., vas. 07:54Az első hiába érzelmes, kiállításon nem működik, mert erre szerintem nincs idő, mindenki zaklatott és siet a következő szobába, ilyesmi nem tudja ott megfogni az embereket, legfeljebb csak néhányat. Ezért mondtam, hogy egy túlzó rendszeren tenném be, ami kevésbé gazdagon, de sokkal nagyobb kontrasztokkal mutatja.
Én biztosan nem ilyen demót csináltam volna ezekkel a dobozokkal, de évi egy-két ezer pár eladása, mint eredmény, azt jelenti, hogy ők jobban tudják mi kell a népeknek, mint én. Jobban ismerik a potenciális vásárlókat, mint a gyártók többsége úgy tűnik és ez a fajta célirányos demó egy olyan sajátosság, amit érdemes lenne megérteni és megtanulni, ha valaki eladni is akar, nem csak demózni.
Online
A két szoba egyikében a Harbeth M40.3 hangsugárzókból lesz 4 db, a második legnagyobb Electrocompaniet végfokokkal hajtva, közvetlenül a Merging Anubis ADC/DAC analóg kimeneteiről hajtva, mivel Kishonti István demózza majd a 4 csatornás (Kobakos) felvételeit, amiknek többsége klasszikus zene. Lesz közöttük Requiem, Mahler nagy szimfónia, Shakespeare szonettek megzenésítve, 4 zongorás felvétel, csupa különlegesség - mind utómunka nélkül, azt lejátszva, amit a mikrofonok továbbítottak a rögzítők felé.
Vagyis én nagyon örülnék továbbra is, ha éreznél abban kihívást, hogy kiterjeszd a blogod hatását (aminek magam is rendszeres olvasója vagyok) az előadás irányába is.
Hátha így sokakban, ha belső meggyőződés nem is, de legalább a kíváncsiság ki tudna alakulni.
Az én klasszikus zenei kiváncsiságom és szeretetem a Vass Andrási Gyurival közösen kitalált és csinált miskolci egyetemi hifi klubból ered, amit 1984-ben indítottunk el és pár éven keresztül a nyári szünetben még jártunk vidéki könyvtárakba is, hogy beszélgessünk az igényes zenehallgatásról, felpakolva Gyuri erősítőit, B77-et és a Celestion SL600 dobozait.
Valami ilyesminek érezném a Te közreműködésedet is a kiállításon.
Re: Általában a hifiről
Szokásos módon lesz az ADM-nél operaénekes, aki élőben lép fel és énekelget kicsit. Az Ő előadására rácsatlakozni a Tiéddel, nagyon izgalmas kísérlet lehetne. Akár vele közösen is. Akár csak a blogod legolvasottabb darabjait felhasználva. A mai hifisták többsége nem akar tájékozott lenni feltétlenül, inkább csak ismerni szeretne valakit akit tájékozott helyette is (influenszere). A többség nem tudja azt sem megitélni, mit jelent a jó minőségű klasszikus zenei előadás és hangfelvétel.chord_ írta: ↑2024.10.12., szomb. 21:03Az ártatlanok behálózására végtelen óvatosság és ügyesség szükséges.
Hogy miért? ezt magamban Dr. K.H.G. effektusnak neveztem el.
Örkény valami hihetetlen humorral és zsenialitással fogta meg a dolog lényegét:
In memoriam Dr. K.H.G.
- Hölderlin ist ihnen unbekannt? - kérdezte dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.
- Ki volt az? - kérdezte a német őr.
- Aki a Hyperion-t írta - magyarázta dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni. - A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?
- Kik ezek? - kérdezte az őr.
- Költők - mondta dr. K. H. G. - Schiller nevét sem ismeri?
- De ismerem - mondta a német őr.
- És Rilkét?
- Őt is - mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte dr. K. H. G.-t.
Ez olyan, mint valami nagyon jó koan, nem?
Mert valóban, itt valaki fentebb mondta is, hogy a külső nyomásra a pszichénk valami részben tisztázott / tisztázatlan ok miatt szeret úgy reagálni, hogy 'csak azért sem', a szlengben van a legjobb szó erre, a 'dafke'.
A komolyzene az 'magaskultúra', ezen kár vitázni, ez így van. Akkor is, ha nem.:)
Sajnos pont ez az elitista attitűd automatikusan generálja a támadást saját maga ellen. A leghatásosabb támadások meg pont azok, amelyek a gyenge pontjait érik: hogy sokszor unalmas, közönségidegen, elválasztó, igen, elitista, meg néha egyenesen riasztó.
És félelmetes mennyiségű sz@r komolyzenei felvétel van. Meg olyan előadó, aki jobb lett volna, ha inkább más szakmát választ. Ezekkel találkozni pl. egy kritikus / fogékony korban, az gáz.
És annyi korszak, meg mű, meg szerző, hogy alig-alig lehet eligazodni.
Akkor, mi a megoldás?
Hát, nem egyszerű.
Szerintem abba a vékonyka fonálba érdemes kapaszkodni, hogy jó zenéket hallgatni, tájékozottnak lenni dolgokban, az egyszerűen 'sikk'. A komolyzenénél is pont ez van.
(Amúgy a vulkánkutatónál is pont ez van. Hogy csillogó szemmel, lelkesen magyaráz tökidegen dolgokat, hogy a 'piroklasztikumok', meg a 'magnitúdó', meg a 'fragmentáció', meg hogy a Vezúv miért volt akkora cumi 79-ben, aztán otthon meg azt vesszük észre, hogy aznap este a vulkáni explóziós indexeken spekulálunk...)
Szóval, a belső meggyőződést kell felkelteni valahogy. Ez kívülről, direkte, a zeneiskolában sem megy nagyon túl jól, itt is erősen kérdéses lenne.
A két szoba egyikében a Harbeth M40.3 hangsugárzókból lesz 4 db, a második legnagyobb Electrocompaniet végfokokkal hajtva, közvetlenül a Merging Anubis ADC/DAC analóg kimeneteiről hajtva, mivel Kishonti István demózza majd a 4 csatornás (Kobakos) felvételeit, amiknek többsége klasszikus zene. Lesz közöttük Requiem, Mahler nagy szimfónia, Shakespeare szonettek megzenésítve, 4 zongorás felvétel, csupa különlegesség - mind utómunka nélkül, azt lejátszva, amit a mikrofonok továbbítottak a rögzítők felé.
Vagyis én nagyon örülnék továbbra is, ha éreznél abban kihívást, hogy kiterjeszd a blogod hatását (aminek magam is rendszeres olvasója vagyok) az előadás irányába is.
Hátha így sokakban, ha belső meggyőződés nem is, de legalább a kíváncsiság ki tudna alakulni.
Az én klasszikus zenei kiváncsiságom és szeretetem a Vass Andrási Gyurival közösen kitalált és csinált miskolci egyetemi hifi klubból ered, amit 1984-ben indítottunk el és pár éven keresztül a nyári szünetben még jártunk vidéki könyvtárakba is, hogy beszélgessünk az igényes zenehallgatásról, felpakolva Gyuri erősítőit, B77-et és a Celestion SL600 dobozait.
Valami ilyesminek érezném a Te közreműködésedet is a kiállításon.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5345
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Az első hiába érzelmes, kiállításon nem működik, mert erre szerintem nincs idő, mindenki zaklatott és siet a következő szobába, ilyesmi nem tudja ott megfogni az embereket, legfeljebb csak néhányat. Ezért mondtam, hogy egy túlzó rendszeren tenném be, ami kevésbé gazdagon, de sokkal nagyobb kontrasztokkal mutatja.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
ami eszembejutott, aki kiállításra megy és zenét kér, a dj-nek másodpercek alatt kell ezt lefuttatni agyban, beillik e a sztoriba, vagy sem, a kiállító kb 10-15perces blokokban tud gondolkodni, annyi idő alat kell eljutnia A-ból Z-be... Sose azon gondolkodik, mi a következő zeneszám. azon, hova kell elérnie, hogy megmutassa, amit igazán akar. félúton egy brutálisan erős érzelmeket felvonultató zeneszámhoz, nem fogja megtörni a sort, míg le nem tolja, amit akart. Ha ez megvolt és mágvárja mindenki türelemmel, egy kért muzsika segít is neki átgondolni a következő 15 percet 

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
egy bátor ember legalább akadtsutemenyx írta: ↑2024.10.12., szomb. 23:00Amúgy ha már az volt a kérdés, hogy melyikre könnyebb rendszert installálni..
Szóval egy olcsóhifi, egyszólamú, túlzó rendszeren az első lesz érdekes, mert az alapvetően inkább finomsággal operáló darab azon kontrasztos és érdekes lesz, viszont a második meg hallgathatatlan, mert szilánkosra törik a szemgolyód és az egyszólamúság miatt inkább csak egy éles katyvasszá válik.
Egy szofisztikált rendszeren pedig bár az első finomsága szépen átjön, kiállítási körülmények közt mégsem lesz elég látványos. A második választékossága és gazdagsága viszont szépen fog működni rajta.
Szerintem.
Az elsőt egy egymillás b&w-n demóznám, a második viszont mehet az mbl-ekre.
Mellesleg azóta ez a Bach album megy. Szerintem ez háttérzenének is nagyon alkalmas.

amennyire a youtube videókról lehet hallani. bár mindkét esetben a lemez van feltöltve,vegyük validnak.
az elsőt hallgattam először... De kezdjük a 2-vel.
kellemes. szépenszóló zene. jó felvétel. a hangszert is jól hozza. De van benne egy kicsi zártság, arra ugyeltek, hogy hatásos legyen bármilyen szintű rendszeren. ahogy írtad. háttérnek is jó. Hasonló zenével szoktam melegíteni, csak Chopin zongorajátékkal. Sokszor én is hallgatom. csak úgy. pihenni, de ha jön valaki hifizni, azzal kezdek. Miért? egyrészt a rendszernek idő kell a merészebb darabokhoz, másrészt fokozni szoktam az izgalmat. Ez a zene erre tökéletes. Élő hangszerek, muzsika egysége, nyugi, stb... szerintem meg is veszem

a kérdés nem az, hogy melyiket nehezebb belőni, hanem jó helyen kopogtatsz, mi, hogy viselkedne, a 2. egy kiegyensúlyozottan szóló, vészes torzításoktól mentes p, kisebb rendszeren már képes lenyűgözni a hallgatóságot. ügyelni kell a húrok miatt a pontos sztereó beállítására, picit se lehet szellemképes és az izolációra, hogy azok a húrok szépen csengjenek, randa torzítások ne legyenek. Szerencsére. hangsugárzóigénye se vészes, nincs szükség nagy mélyekre, ami problémás lehetne és költségnövelő. Persze, a hangsugárzók izolációja is fontos, mert ha pici torzítás van, nem lesz OK. De megbocsátó, ha nem is lesz tökéletes. Kábeligénye a pont ma tárgyalt egyeres rézzel tovább fokkozza a húrok pontos megszólalását, ez nagy erőssége ezeknek a drótoknak. Tehát, ez a lemez egy bestBuy kiállítói lemez (lehet elő is fog kerülni, ha nem idén, majd jövőre, csak valaki kezdje el)
ehhez képest az első lemez más kávéház. Mérhetetlen nagy érzelmi információt tartalmaz, aminek a megjelenítése fontos, főleg, hogy baromi régi, állsztereó és nem is túl "éles". Az ilyen lemezek nálam azért jó két óra. mire előkerülnek. kell a fokozatosság. hogy aki ott ül, megértse a lépéseket és megértse. hogy ez már más szint. Egy ilyen lemezt, csak végletekig kihegyezett rendszeren mernék felrakni, egy 2A3 PSE-re gondolok (pl Souga). Ez a cső az érzelmi faktorok átadásában nagyon ott van, de a másik, amiért, az a hirtelen váltás, a baromi gyors és száraz dobbetétek miatt. Vszont ez a dob megint ad egy kanyart a sztorinak, mert ide olyan doboz kell, lehetőleg szélessávú, ami ezt is képes tolmácsolni. Kürthy nagy FAL-a képes erre. Meg tudja oldani egy Avantgarde is, de azt sokal nehezebb beállítani egy új közegben. Supertweeter közelező, de Kürthy FALában van. A kábelezés szigorúan Kondo ksl ezüst, minden ponton és izolálni kell. Ebben az esetben ez a lemez borzalmasan nagy érzelmi faktorral jelenik meg. Beállítása semmivel nem nehezebb, mint az elsőként vázolt rendszeré, kb ugyanannyi.
Ezt egy kiállításon be lehet állítani, viszont, ha csak úgy bedobom, nem biztos. hogy ül a hallgatóságnak. mi is történik, de azért sejtik. De ebben sokkal kisebb tapasztalatuk van, nem biztos. hogy értik, ez mennyire nehéz produkció, ráadásul ez magányos zene. nem lehet közben megbeszélni, hogy de szépen csengenek a húrok, ezt csak néma kussban lehet átélni.
mi történik, ha rendszert cserélünk? a második valamivel jobb lenne, de dícséretben a kis rendszeren is be lehet gyűjteni szinte ugyanennyit.
az elsőt nem merném betenni kisebb rendszerbe, de ha betenném, ott lényegesen nagyobb lenne a minőség esése, mint amivel 2-esé nőne a nagyban(de nem tenném). Otthoni körülmények között össze lehet rakni egy olyan rendszert olcsóban is, ahol élvezhető az 1es lemez, de igazából ez a lemez überhájend, mint amit Jenő (TJ) is belinkelt a csajjal.
a kettőt váltogatni egy rendszeren(a nagyon)? Szerintem nem ülne a közönségnek, mit művel az első.

ki merném e állítani az első? persze... de ezt fel kel vezetni, ide el kel érni. Az ilyen produkció után szoktak a delikvensek ülni némán a kanapén és amikor lejár, még egy ideig révedtem néznek a semmibe.de van tovább. KEX élő felvétel... Lehet fokozni, de a KEX után, jöhet lazítani valami, mondjuk a 2-es lemez (feszkóból is megárt a sokkk)
nem egyszerű a kiállítók élete


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5345
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Amúgy ha már az volt a kérdés, hogy melyikre könnyebb rendszert installálni..
Szóval egy olcsóhifi, egyszólamú, túlzó rendszeren az első lesz érdekes, mert az alapvetően inkább finomsággal operáló darab azon kontrasztos és érdekes lesz, viszont a második meg hallgathatatlan, mert szilánkosra törik a szemgolyód és az egyszólamúság miatt inkább csak egy éles katyvasszá válik.
Egy szofisztikált rendszeren pedig bár az első finomsága szépen átjön, kiállítási körülmények közt mégsem lesz elég látványos. A második választékossága és gazdagsága viszont szépen fog működni rajta.
Szerintem.
Az elsőt egy egymillás b&w-n demóznám, a második viszont mehet az mbl-ekre.
Mellesleg azóta ez a Bach album megy. Szerintem ez háttérzenének is nagyon alkalmas.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
ez egy érdekes játék. megvárom,ki, hogy voksol 

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5345
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Na a második szuper, az szerintem valóban működik! Az első egy kiállításon szerintem kevésbé.chord_ írta: ↑2024.10.12., szomb. 21:47Mondjuk, csak így messziről, ez jutott eszembe hirtelen:
Vicces is, meg tanulságos is lenne egyszer valami 'retrográd' klasszikus zenei blokk. Valami olyanra gondolok, hogy párosával mutatni dolgokat, néhányat. OK, a komolyzenét mondjuk itt a 3% kedveli, de pl. ezt a Jethro Tull-t, azt meg a 70% ismeri. (Na jó, 50%)
youtu.be/N2RNe2jwHE0
Aztán, ez után, megmutatni az eredetit. (ami maga is egy másik átdolgozás)
youtu.be/C350TGnCKSg
Azt kellene elérni valahogyan, hogy a másodiknál a tónus-bőség, meg a két manuál váltogatása, ami miatt különleges ez a felvétel, az átjöjjön. Ha átjön, akkor ráfigyelnek, hogy deq..vajólszól, mert hifisón vagyunk, aztán ráfigyelnek magára a zenére is.
Kicsit veszélyes, mert ha nem fog átjönni, mert nem egyszerű ám, akkor az első lesz érdekes csak.
De az sem akkora nagy baj.
Aztán még néhány ilyen párost találni.
Amúgy, a fenti vita-sorra is ez pont jó példa.
Vajon melyikre nehezebb installálni egy rendszert?
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
Mondjuk, csak így messziről, ez jutott eszembe hirtelen:
Vicces is, meg tanulságos is lenne egyszer valami 'retrográd' klasszikus zenei blokk. Valami olyanra gondolok, hogy párosával mutatni dolgokat, néhányat. OK, a komolyzenét mondjuk itt a 3% kedveli, de pl. ezt a Jethro Tull-t, azt meg a 70% ismeri. (Na jó, 50%)
youtu.be/N2RNe2jwHE0
Aztán, ez után, megmutatni az eredetit. (ami maga is egy másik átdolgozás)
youtu.be/C350TGnCKSg
Azt kellene elérni valahogyan, hogy a másodiknál a tónus-bőség, meg a két manuál váltogatása, ami miatt különleges ez a felvétel, az átjöjjön. Ha átjön, akkor ráfigyelnek, hogy deq..vajólszól, mert hifisón vagyunk, aztán ráfigyelnek magára a zenére is.
Kicsit veszélyes, mert ha nem fog átjönni, mert nem egyszerű ám, akkor az első lesz érdekes csak.
De az sem akkora nagy baj.
Aztán még néhány ilyen párost találni.
Amúgy, a fenti vita-sorra is ez pont jó példa.
Vajon melyikre nehezebb installálni egy rendszert?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek