Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5346
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Az első hiába érzelmes, kiállításon nem működik, mert erre szerintem nincs idő, mindenki zaklatott és siet a következő szobába, ilyesmi nem tudja ott megfogni az embereket, legfeljebb csak néhányat. Ezért mondtam, hogy egy túlzó rendszeren tenném be, ami kevésbé gazdagon, de sokkal nagyobb kontrasztokkal mutatja.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
Re: Általában a hifiről
ami eszembejutott, aki kiállításra megy és zenét kér, a dj-nek másodpercek alatt kell ezt lefuttatni agyban, beillik e a sztoriba, vagy sem, a kiállító kb 10-15perces blokokban tud gondolkodni, annyi idő alat kell eljutnia A-ból Z-be... Sose azon gondolkodik, mi a következő zeneszám. azon, hova kell elérnie, hogy megmutassa, amit igazán akar. félúton egy brutálisan erős érzelmeket felvonultató zeneszámhoz, nem fogja megtörni a sort, míg le nem tolja, amit akart. Ha ez megvolt és mágvárja mindenki türelemmel, egy kért muzsika segít is neki átgondolni a következő 15 percet 

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
amennyire a youtube videókról lehet hallani. bár mindkét esetben a lemez van feltöltve,vegyük validnak.
az elsőt hallgattam először... De kezdjük a 2-vel.
kellemes. szépenszóló zene. jó felvétel. a hangszert is jól hozza. De van benne egy kicsi zártság, arra ugyeltek, hogy hatásos legyen bármilyen szintű rendszeren. ahogy írtad. háttérnek is jó. Hasonló zenével szoktam melegíteni, csak Chopin zongorajátékkal. Sokszor én is hallgatom. csak úgy. pihenni, de ha jön valaki hifizni, azzal kezdek. Miért? egyrészt a rendszernek idő kell a merészebb darabokhoz, másrészt fokozni szoktam az izgalmat. Ez a zene erre tökéletes. Élő hangszerek, muzsika egysége, nyugi, stb... szerintem meg is veszem
a kérdés nem az, hogy melyiket nehezebb belőni, hanem jó helyen kopogtatsz, mi, hogy viselkedne, a 2. egy kiegyensúlyozottan szóló, vészes torzításoktól mentes p, kisebb rendszeren már képes lenyűgözni a hallgatóságot. ügyelni kell a húrok miatt a pontos sztereó beállítására, picit se lehet szellemképes és az izolációra, hogy azok a húrok szépen csengjenek, randa torzítások ne legyenek. Szerencsére. hangsugárzóigénye se vészes, nincs szükség nagy mélyekre, ami problémás lehetne és költségnövelő. Persze, a hangsugárzók izolációja is fontos, mert ha pici torzítás van, nem lesz OK. De megbocsátó, ha nem is lesz tökéletes. Kábeligénye a pont ma tárgyalt egyeres rézzel tovább fokkozza a húrok pontos megszólalását, ez nagy erőssége ezeknek a drótoknak. Tehát, ez a lemez egy bestBuy kiállítói lemez (lehet elő is fog kerülni, ha nem idén, majd jövőre, csak valaki kezdje el)
ehhez képest az első lemez más kávéház. Mérhetetlen nagy érzelmi információt tartalmaz, aminek a megjelenítése fontos, főleg, hogy baromi régi, állsztereó és nem is túl "éles". Az ilyen lemezek nálam azért jó két óra. mire előkerülnek. kell a fokozatosság. hogy aki ott ül, megértse a lépéseket és megértse. hogy ez már más szint. Egy ilyen lemezt, csak végletekig kihegyezett rendszeren mernék felrakni, egy 2A3 PSE-re gondolok (pl Souga). Ez a cső az érzelmi faktorok átadásában nagyon ott van, de a másik, amiért, az a hirtelen váltás, a baromi gyors és száraz dobbetétek miatt. Vszont ez a dob megint ad egy kanyart a sztorinak, mert ide olyan doboz kell, lehetőleg szélessávú, ami ezt is képes tolmácsolni. Kürthy nagy FAL-a képes erre. Meg tudja oldani egy Avantgarde is, de azt sokal nehezebb beállítani egy új közegben. Supertweeter közelező, de Kürthy FALában van. A kábelezés szigorúan Kondo ksl ezüst, minden ponton és izolálni kell. Ebben az esetben ez a lemez borzalmasan nagy érzelmi faktorral jelenik meg. Beállítása semmivel nem nehezebb, mint az elsőként vázolt rendszeré, kb ugyanannyi.
Ezt egy kiállításon be lehet állítani, viszont, ha csak úgy bedobom, nem biztos. hogy ül a hallgatóságnak. mi is történik, de azért sejtik. De ebben sokkal kisebb tapasztalatuk van, nem biztos. hogy értik, ez mennyire nehéz produkció, ráadásul ez magányos zene. nem lehet közben megbeszélni, hogy de szépen csengenek a húrok, ezt csak néma kussban lehet átélni.
mi történik, ha rendszert cserélünk? a második valamivel jobb lenne, de dícséretben a kis rendszeren is be lehet gyűjteni szinte ugyanennyit.
az elsőt nem merném betenni kisebb rendszerbe, de ha betenném, ott lényegesen nagyobb lenne a minőség esése, mint amivel 2-esé nőne a nagyban(de nem tenném). Otthoni körülmények között össze lehet rakni egy olyan rendszert olcsóban is, ahol élvezhető az 1es lemez, de igazából ez a lemez überhájend, mint amit Jenő (TJ) is belinkelt a csajjal.
a kettőt váltogatni egy rendszeren(a nagyon)? Szerintem nem ülne a közönségnek, mit művel az első.
Az második zene és annak megszólalása sokal közelebb áll az átlagos zenehallgató preferenciájához, tapasztalatához. így azt gondolom, arra voksolnának.
ki merném e állítani az első? persze... de ezt fel kel vezetni, ide el kel érni. Az ilyen produkció után szoktak a delikvensek ülni némán a kanapén és amikor lejár, még egy ideig révedtem néznek a semmibe.de van tovább. KEX élő felvétel... Lehet fokozni, de a KEX után, jöhet lazítani valami, mondjuk a 2-es lemez (feszkóból is megárt a sokkk)
nem egyszerű a kiállítók élete
bár, engem nem fenyeget
Re: Általában a hifiről
egy bátor ember legalább akadtsutemenyx írta: ↑2024.10.12., szomb. 23:00Amúgy ha már az volt a kérdés, hogy melyikre könnyebb rendszert installálni..
Szóval egy olcsóhifi, egyszólamú, túlzó rendszeren az első lesz érdekes, mert az alapvetően inkább finomsággal operáló darab azon kontrasztos és érdekes lesz, viszont a második meg hallgathatatlan, mert szilánkosra törik a szemgolyód és az egyszólamúság miatt inkább csak egy éles katyvasszá válik.
Egy szofisztikált rendszeren pedig bár az első finomsága szépen átjön, kiállítási körülmények közt mégsem lesz elég látványos. A második választékossága és gazdagsága viszont szépen fog működni rajta.
Szerintem.
Az elsőt egy egymillás b&w-n demóznám, a második viszont mehet az mbl-ekre.
Mellesleg azóta ez a Bach album megy. Szerintem ez háttérzenének is nagyon alkalmas.

amennyire a youtube videókról lehet hallani. bár mindkét esetben a lemez van feltöltve,vegyük validnak.
az elsőt hallgattam először... De kezdjük a 2-vel.
kellemes. szépenszóló zene. jó felvétel. a hangszert is jól hozza. De van benne egy kicsi zártság, arra ugyeltek, hogy hatásos legyen bármilyen szintű rendszeren. ahogy írtad. háttérnek is jó. Hasonló zenével szoktam melegíteni, csak Chopin zongorajátékkal. Sokszor én is hallgatom. csak úgy. pihenni, de ha jön valaki hifizni, azzal kezdek. Miért? egyrészt a rendszernek idő kell a merészebb darabokhoz, másrészt fokozni szoktam az izgalmat. Ez a zene erre tökéletes. Élő hangszerek, muzsika egysége, nyugi, stb... szerintem meg is veszem

a kérdés nem az, hogy melyiket nehezebb belőni, hanem jó helyen kopogtatsz, mi, hogy viselkedne, a 2. egy kiegyensúlyozottan szóló, vészes torzításoktól mentes p, kisebb rendszeren már képes lenyűgözni a hallgatóságot. ügyelni kell a húrok miatt a pontos sztereó beállítására, picit se lehet szellemképes és az izolációra, hogy azok a húrok szépen csengjenek, randa torzítások ne legyenek. Szerencsére. hangsugárzóigénye se vészes, nincs szükség nagy mélyekre, ami problémás lehetne és költségnövelő. Persze, a hangsugárzók izolációja is fontos, mert ha pici torzítás van, nem lesz OK. De megbocsátó, ha nem is lesz tökéletes. Kábeligénye a pont ma tárgyalt egyeres rézzel tovább fokkozza a húrok pontos megszólalását, ez nagy erőssége ezeknek a drótoknak. Tehát, ez a lemez egy bestBuy kiállítói lemez (lehet elő is fog kerülni, ha nem idén, majd jövőre, csak valaki kezdje el)
ehhez képest az első lemez más kávéház. Mérhetetlen nagy érzelmi információt tartalmaz, aminek a megjelenítése fontos, főleg, hogy baromi régi, állsztereó és nem is túl "éles". Az ilyen lemezek nálam azért jó két óra. mire előkerülnek. kell a fokozatosság. hogy aki ott ül, megértse a lépéseket és megértse. hogy ez már más szint. Egy ilyen lemezt, csak végletekig kihegyezett rendszeren mernék felrakni, egy 2A3 PSE-re gondolok (pl Souga). Ez a cső az érzelmi faktorok átadásában nagyon ott van, de a másik, amiért, az a hirtelen váltás, a baromi gyors és száraz dobbetétek miatt. Vszont ez a dob megint ad egy kanyart a sztorinak, mert ide olyan doboz kell, lehetőleg szélessávú, ami ezt is képes tolmácsolni. Kürthy nagy FAL-a képes erre. Meg tudja oldani egy Avantgarde is, de azt sokal nehezebb beállítani egy új közegben. Supertweeter közelező, de Kürthy FALában van. A kábelezés szigorúan Kondo ksl ezüst, minden ponton és izolálni kell. Ebben az esetben ez a lemez borzalmasan nagy érzelmi faktorral jelenik meg. Beállítása semmivel nem nehezebb, mint az elsőként vázolt rendszeré, kb ugyanannyi.
Ezt egy kiállításon be lehet állítani, viszont, ha csak úgy bedobom, nem biztos. hogy ül a hallgatóságnak. mi is történik, de azért sejtik. De ebben sokkal kisebb tapasztalatuk van, nem biztos. hogy értik, ez mennyire nehéz produkció, ráadásul ez magányos zene. nem lehet közben megbeszélni, hogy de szépen csengenek a húrok, ezt csak néma kussban lehet átélni.
mi történik, ha rendszert cserélünk? a második valamivel jobb lenne, de dícséretben a kis rendszeren is be lehet gyűjteni szinte ugyanennyit.
az elsőt nem merném betenni kisebb rendszerbe, de ha betenném, ott lényegesen nagyobb lenne a minőség esése, mint amivel 2-esé nőne a nagyban(de nem tenném). Otthoni körülmények között össze lehet rakni egy olyan rendszert olcsóban is, ahol élvezhető az 1es lemez, de igazából ez a lemez überhájend, mint amit Jenő (TJ) is belinkelt a csajjal.
a kettőt váltogatni egy rendszeren(a nagyon)? Szerintem nem ülne a közönségnek, mit művel az első.

ki merném e állítani az első? persze... de ezt fel kel vezetni, ide el kel érni. Az ilyen produkció után szoktak a delikvensek ülni némán a kanapén és amikor lejár, még egy ideig révedtem néznek a semmibe.de van tovább. KEX élő felvétel... Lehet fokozni, de a KEX után, jöhet lazítani valami, mondjuk a 2-es lemez (feszkóból is megárt a sokkk)
nem egyszerű a kiállítók élete


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5346
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Amúgy ha már az volt a kérdés, hogy melyikre könnyebb rendszert installálni..
Szóval egy olcsóhifi, egyszólamú, túlzó rendszeren az első lesz érdekes, mert az alapvetően inkább finomsággal operáló darab azon kontrasztos és érdekes lesz, viszont a második meg hallgathatatlan, mert szilánkosra törik a szemgolyód és az egyszólamúság miatt inkább csak egy éles katyvasszá válik.
Egy szofisztikált rendszeren pedig bár az első finomsága szépen átjön, kiállítási körülmények közt mégsem lesz elég látványos. A második választékossága és gazdagsága viszont szépen fog működni rajta.
Szerintem.
Az elsőt egy egymillás b&w-n demóznám, a második viszont mehet az mbl-ekre.
Mellesleg azóta ez a Bach album megy. Szerintem ez háttérzenének is nagyon alkalmas.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
Re: Általában a hifiről
ez egy érdekes játék. megvárom,ki, hogy voksol 

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5346
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Na a második szuper, az szerintem valóban működik! Az első egy kiállításon szerintem kevésbé.chord_ írta: ↑2024.10.12., szomb. 21:47Mondjuk, csak így messziről, ez jutott eszembe hirtelen:
Vicces is, meg tanulságos is lenne egyszer valami 'retrográd' klasszikus zenei blokk. Valami olyanra gondolok, hogy párosával mutatni dolgokat, néhányat. OK, a komolyzenét mondjuk itt a 3% kedveli, de pl. ezt a Jethro Tull-t, azt meg a 70% ismeri. (Na jó, 50%)
youtu.be/N2RNe2jwHE0
Aztán, ez után, megmutatni az eredetit. (ami maga is egy másik átdolgozás)
youtu.be/C350TGnCKSg
Azt kellene elérni valahogyan, hogy a másodiknál a tónus-bőség, meg a két manuál váltogatása, ami miatt különleges ez a felvétel, az átjöjjön. Ha átjön, akkor ráfigyelnek, hogy deq..vajólszól, mert hifisón vagyunk, aztán ráfigyelnek magára a zenére is.
Kicsit veszélyes, mert ha nem fog átjönni, mert nem egyszerű ám, akkor az első lesz érdekes csak.
De az sem akkora nagy baj.
Aztán még néhány ilyen párost találni.
Amúgy, a fenti vita-sorra is ez pont jó példa.
Vajon melyikre nehezebb installálni egy rendszert?
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
Mondjuk, csak így messziről, ez jutott eszembe hirtelen:
Vicces is, meg tanulságos is lenne egyszer valami 'retrográd' klasszikus zenei blokk. Valami olyanra gondolok, hogy párosával mutatni dolgokat, néhányat. OK, a komolyzenét mondjuk itt a 3% kedveli, de pl. ezt a Jethro Tull-t, azt meg a 70% ismeri. (Na jó, 50%)
youtu.be/N2RNe2jwHE0
Aztán, ez után, megmutatni az eredetit. (ami maga is egy másik átdolgozás)
youtu.be/C350TGnCKSg
Azt kellene elérni valahogyan, hogy a másodiknál a tónus-bőség, meg a két manuál váltogatása, ami miatt különleges ez a felvétel, az átjöjjön. Ha átjön, akkor ráfigyelnek, hogy deq..vajólszól, mert hifisón vagyunk, aztán ráfigyelnek magára a zenére is.
Kicsit veszélyes, mert ha nem fog átjönni, mert nem egyszerű ám, akkor az első lesz érdekes csak.
De az sem akkora nagy baj.
Aztán még néhány ilyen párost találni.
Amúgy, a fenti vita-sorra is ez pont jó példa.
Vajon melyikre nehezebb installálni egy rendszert?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4667
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3191
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Izléseken természetesen nem lehet vitatkozni, de nem, a mondandómat nem érted, és el sem akarod fogadni, hogy más út is van.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5346
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Hát nekem is az lett volna a tippem, hogy Tatabánya sok Nakamichivel. Nem nagyon van további ötletem.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
Az ártatlanok behálózására végtelen óvatosság és ügyesség szükséges.
Hogy miért? ezt magamban Dr. K.H.G. effektusnak neveztem el.
Örkény valami hihetetlen humorral és zsenialitással fogta meg a dolog lényegét:
In memoriam Dr. K.H.G.
- Hölderlin ist ihnen unbekannt? - kérdezte dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.
- Ki volt az? - kérdezte a német őr.
- Aki a Hyperion-t írta - magyarázta dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni. - A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?
- Kik ezek? - kérdezte az őr.
- Költők - mondta dr. K. H. G. - Schiller nevét sem ismeri?
- De ismerem - mondta a német őr.
- És Rilkét?
- Őt is - mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte dr. K. H. G.-t.
Ez olyan, mint valami nagyon jó koan, nem?
Mert valóban, itt valaki fentebb mondta is, hogy a külső nyomásra a pszichénk valami részben tisztázott / tisztázatlan ok miatt szeret úgy reagálni, hogy 'csak azért sem', a szlengben van a legjobb szó erre, a 'dafke'.
A komolyzene az 'magaskultúra', ezen kár vitázni, ez így van. Akkor is, ha nem.:)
Sajnos pont ez az elitista attitűd automatikusan generálja a támadást saját maga ellen. A leghatásosabb támadások meg pont azok, amelyek a gyenge pontjait érik: hogy sokszor unalmas, közönségidegen, elválasztó, igen, elitista, meg néha egyenesen riasztó.
És félelmetes mennyiségű sz@r komolyzenei felvétel van. Meg olyan előadó, aki jobb lett volna, ha inkább más szakmát választ. Ezekkel találkozni pl. egy kritikus / fogékony korban, az gáz.
És annyi korszak, meg mű, meg szerző, hogy alig-alig lehet eligazodni.
Akkor, mi a megoldás?
Hát, nem egyszerű.
Szerintem abba a vékonyka fonálba érdemes kapaszkodni, hogy jó zenéket hallgatni, tájékozottnak lenni dolgokban, az egyszerűen 'sikk'. A komolyzenénél is pont ez van.
(Amúgy a vulkánkutatónál is pont ez van. Hogy csillogó szemmel, lelkesen magyaráz tökidegen dolgokat, hogy a 'piroklasztikumok', meg a 'magnitúdó', meg a 'fragmentáció', meg hogy a Vezúv miért volt akkora cumi 79-ben, aztán otthon meg azt vesszük észre, hogy aznap este a vulkáni explóziós indexeken spekulálunk...)
Szóval, a belső meggyőződést kell felkelteni valahogy. Ez kívülről, direkte, a zeneiskolában sem megy nagyon túl jól, itt is erősen kérdéses lenne.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
revox egy dolgot tanult meg, hifi rendszerek elemeit párosítani és installálni. nyilván a merlinben sokat segített, hogy nagyon komoly cuccokkal játszhatott, ahol a "nagy" rendszereken megtanulta, mit keresen a kicsikben. zenei irányultság? teljesen műfajfüggetlen, de csak egyszerű hallgató (és néha kütyüző, bevallottan. Most. igaz, semmi szükség rá, 3 eltérő rendszerű, kábelezésű hangkarral szerelt lemezjátszóval szórakoztatja magát. Miért? csak úgy)
de, amiért elkezdtem ezt írni:
a korábbi napokban parázs vitát kiváltó stílusháború egy félreértelmezésből fakadhat. nem a zenék "szakmai" bonyolultságára céloztam. amikor a rockzene bonyolultságát feszegettem, hanem a hifi rendszerekre gyakorolt hatását; szerencse, hogy a kés nem került elő
szóval. ha egy rendszert installálunk, amikor már élvezhető és értelmezhető pl a komolyzene, ott sokszor a rockzene még elvérzik (nem a hangnyomást keresve, csak a spéci sztereóképet és lehető-legkevesebb torzítást, elérhető zenei maximumot) még nem tökéletes az install. Nos, én pusztán erről meséltem, de ebből legalább kikerekedett egy többoldalas sorozat, ami különféle zenei stílusok hátterét kezdte feszegetni
metálról áttérőknek a Négy Évszakot tudom javasolni, Fabio Biondi dirigálásával. (mivel korhú hangszerelés, csemballó is lesz). Ettől nem értek a zenéhez, csak high end shown ezzel hecceltük a népet. mi ez? Metallica
youtu.be/IAchApJtXOE
Re: Általában a hifiről
ehhh. revox nem ért a rockzenéhez, de főleg semilyen zenéhez. Nem ért az elektronikához. lövése sincs, mitől "szól" egy erősítő.
revox egy dolgot tanult meg, hifi rendszerek elemeit párosítani és installálni. nyilván a merlinben sokat segített, hogy nagyon komoly cuccokkal játszhatott, ahol a "nagy" rendszereken megtanulta, mit keresen a kicsikben. zenei irányultság? teljesen műfajfüggetlen, de csak egyszerű hallgató (és néha kütyüző, bevallottan. Most. igaz, semmi szükség rá, 3 eltérő rendszerű, kábelezésű hangkarral szerelt lemezjátszóval szórakoztatja magát. Miért? csak úgy)
de, amiért elkezdtem ezt írni:
a korábbi napokban parázs vitát kiváltó stílusháború egy félreértelmezésből fakadhat. nem a zenék "szakmai" bonyolultságára céloztam. amikor a rockzene bonyolultságát feszegettem, hanem a hifi rendszerekre gyakorolt hatását; szerencse, hogy a kés nem került elő

szóval. ha egy rendszert installálunk, amikor már élvezhető és értelmezhető pl a komolyzene, ott sokszor a rockzene még elvérzik (nem a hangnyomást keresve, csak a spéci sztereóképet és lehető-legkevesebb torzítást, elérhető zenei maximumot) még nem tökéletes az install. Nos, én pusztán erről meséltem, de ebből legalább kikerekedett egy többoldalas sorozat, ami különféle zenei stílusok hátterét kezdte feszegetni

metálról áttérőknek a Négy Évszakot tudom javasolni, Fabio Biondi dirigálásával. (mivel korhú hangszerelés, csemballó is lesz). Ettől nem értek a zenéhez, csak high end shown ezzel hecceltük a népet. mi ez? Metallica

youtu.be/IAchApJtXOE
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Nem talált, langyos...
Süti , Arzachel ?
Re: Általában a hifiről
Ez így együtt lehet, hogy riasztónak tűnik, de nézzük részleteiben.Luxor Audio írta: ↑2024.10.12., szomb. 18:38
Hogy valaki "klasszikus zenét hallgat koránál, életvitelénél, anyagi helyzeténél fogva", az egy riasztóan bizarr indoklás és reményeim szerint ritka eset.
A komoly-zene kedvellők életkor-átlaga magasabb, mint a más műfajt kedvelőkké.
Ezt meg lehet próbálni cáfolni, de minek ? / Ne magadból indulj ki./ Egy pipa.
Idősebb emberek életvitelével, temperamentumával melyik zenei stílus harmonizál jobban ? Wagner és Bach, vagy Metallica és Marillion ? Még egy pipa.
Tételezzük fel, hogy a klasszikus zene reprodukálásához jobb - ezért drágább - hifi szükségeltetik, mint a többihez, de ezt többen cáfolják. / Én erre szavaznék./
Ötödik X - en túl remélhetőleg jobb anyagi helyzetben van a földi halandó, mint a harmadik X környékén. Legyünk nagyvonalúak, ez így együtt minimum fél pipa.
2.5 pipa, nem annyira bizarr indoklás ez...

-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1097
- Csatlakozott: 2022.02.01., kedd 20:29
- Értékelés: 123
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4667
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3191
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Olvasva itt a hozzászólásokat, nekem az rajzolódik ki, hogy aki itt leírta/leírja a történetét a komolyzenével való kapcsolatáról, azok valójában mindig is szimpatizáltak vele, csak kellett valami indíttatás, rávezetés, élmény ahhoz, hogy elinduljon ezen az úton.
Olyat még senki sem írt, hogy ki nem állhatta a komolyzenét, de valamilyen okból megkedvelte.
Bevallom, én nem szeretem(jobb kifejezés, hogy ki nem állhatom) a komolyzenét, műfaji, művészi értékét elismerem, de nem tudok semmiféle olyan behatást elképzelni, aminek a hatására nyitni tudnék e műfaj felé. Nagyjából a világból ki lehetne üldözni vele, mérhetetlenül unalmas, vontatott, mindemellett sok esetben irritáló, idegesítő, de semmilyen formában nem szórakoztató a számomra. Csak fészkalódom, ha komolyzenét kell hallgatnom.
Vannak hangszerek amiknek a hangja kimondottan irritál, ilyen például a hegedű, mintha az idegeimet húznák, e miatt nem szeretem a Jazz-ben pl. Jean-Luc Ponty, vagy Deseő Csaba fémjelezte zenéket, és e miatt nem szeretem a népzenét sem.
A szóló zongorajátékot mérhetetlenül unalmasnak tartom, imádom a Jazz-t, de ezért pl. Keith Jarrett-et nem hallgatok, ellenben egy Jazztrio, vagy kvartett tagjaként nagyon szeretem a zongorát.
Valahogy nekem a komolyzene, "komolyságról", koncentrációról, önfegyelemről, stb. szól, mintsem felhőtlen kikapcsolódásról, szórakozásról, élvezetrő.
Fiatal koromban semmivel sem volt kevesebb kapcsolatom a komolyzenével, mint a ma kedvelt stílusokkal(Jazz, Blues, Rock, Prog. Rock, világzene, filmzene, stb.), pedig azokat sem hallgattam akkor, de valahogy mindig is idegenkedtem a komolyzenétől. Mindig úgy tekintettem rá fiatalon, hogy ez "öregemberzene", és talán idősebb koromra megszeretem, de legalábbis érdeklődni fogok iránta. Egy hét múlva leszek 51 éves, de nem érzem, hogy egy hajszálnyit is közeledtem volna a komolyzenéhez az elmúlt 35 évben, amit zenehallgatással, hifizéssel töltöttem.
Végül egy "történet" a múlt heti Audi Exporól. Ülünk az egyik szobában, Jazz-t hallgatunk, minden szék foglalt, 2-3 embert áll is. Vége a zeneszámnak, majd a demozó megkérdezi, " mit szeretnének hallgatni?" A mellettem ülő 60' úr azt mondja " Vagnert, jaj nem, ez csak vicc volt!" Erre a hátsó sorból megszólal valaki, hogy "de igen, Ő szívesen hallgatná!" A demozó belemegy, el is indítja. Nekem a következő játszódik le a fejemben, "na, már csak ez hiányzott, pedig ez a rendszer tetszik, még jó lett volna hallgatni, valami nekem tetsző zenével, de mindegy, 2-3 percig azért kitartok, ennyivel megtisztelem az urat, aki kérte és a demozót, ne gondolják, hogy a komolyzene űzött ki a szobából." Elindult a felvétel(fogalmam sincs mi volt az), az álló 2-3 ember sarkon fordult, és további két ülő hallgató is kiment. Kb. 1 perc is eltelt a lejátszó készülék kijelzőjén, de még nem hallatszott semmi, a kiállító oda is kérdezett a kollégájának, hogy "nem indítottad el?" "De, csak ez így kezdődik." Eltelt további fél perc, és felsejlett valami "prüttyögés" a háttérbe, de nekem itt elfogyott a türelmem, nem vártam ki az előzetesen "kialkudott" 2-3 percet sem, és kimentem, további három hallgatózó kíséretében.
Köszönöm a figyelmet!
Olyat még senki sem írt, hogy ki nem állhatta a komolyzenét, de valamilyen okból megkedvelte.
Bevallom, én nem szeretem(jobb kifejezés, hogy ki nem állhatom) a komolyzenét, műfaji, művészi értékét elismerem, de nem tudok semmiféle olyan behatást elképzelni, aminek a hatására nyitni tudnék e műfaj felé. Nagyjából a világból ki lehetne üldözni vele, mérhetetlenül unalmas, vontatott, mindemellett sok esetben irritáló, idegesítő, de semmilyen formában nem szórakoztató a számomra. Csak fészkalódom, ha komolyzenét kell hallgatnom.
Vannak hangszerek amiknek a hangja kimondottan irritál, ilyen például a hegedű, mintha az idegeimet húznák, e miatt nem szeretem a Jazz-ben pl. Jean-Luc Ponty, vagy Deseő Csaba fémjelezte zenéket, és e miatt nem szeretem a népzenét sem.
A szóló zongorajátékot mérhetetlenül unalmasnak tartom, imádom a Jazz-t, de ezért pl. Keith Jarrett-et nem hallgatok, ellenben egy Jazztrio, vagy kvartett tagjaként nagyon szeretem a zongorát.
Valahogy nekem a komolyzene, "komolyságról", koncentrációról, önfegyelemről, stb. szól, mintsem felhőtlen kikapcsolódásról, szórakozásról, élvezetrő.
Fiatal koromban semmivel sem volt kevesebb kapcsolatom a komolyzenével, mint a ma kedvelt stílusokkal(Jazz, Blues, Rock, Prog. Rock, világzene, filmzene, stb.), pedig azokat sem hallgattam akkor, de valahogy mindig is idegenkedtem a komolyzenétől. Mindig úgy tekintettem rá fiatalon, hogy ez "öregemberzene", és talán idősebb koromra megszeretem, de legalábbis érdeklődni fogok iránta. Egy hét múlva leszek 51 éves, de nem érzem, hogy egy hajszálnyit is közeledtem volna a komolyzenéhez az elmúlt 35 évben, amit zenehallgatással, hifizéssel töltöttem.
Végül egy "történet" a múlt heti Audi Exporól. Ülünk az egyik szobában, Jazz-t hallgatunk, minden szék foglalt, 2-3 embert áll is. Vége a zeneszámnak, majd a demozó megkérdezi, " mit szeretnének hallgatni?" A mellettem ülő 60' úr azt mondja " Vagnert, jaj nem, ez csak vicc volt!" Erre a hátsó sorból megszólal valaki, hogy "de igen, Ő szívesen hallgatná!" A demozó belemegy, el is indítja. Nekem a következő játszódik le a fejemben, "na, már csak ez hiányzott, pedig ez a rendszer tetszik, még jó lett volna hallgatni, valami nekem tetsző zenével, de mindegy, 2-3 percig azért kitartok, ennyivel megtisztelem az urat, aki kérte és a demozót, ne gondolják, hogy a komolyzene űzött ki a szobából." Elindult a felvétel(fogalmam sincs mi volt az), az álló 2-3 ember sarkon fordult, és további két ülő hallgató is kiment. Kb. 1 perc is eltelt a lejátszó készülék kijelzőjén, de még nem hallatszott semmi, a kiállító oda is kérdezett a kollégájának, hogy "nem indítottad el?" "De, csak ez így kezdődik." Eltelt további fél perc, és felsejlett valami "prüttyögés" a háttérbe, de nekem itt elfogyott a türelmem, nem vártam ki az előzetesen "kialkudott" 2-3 percet sem, és kimentem, további három hallgatózó kíséretében.
Köszönöm a figyelmet!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5346
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nakabánya jó volt :)
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15724
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
12 évesen - Ének-zene óra, érzéketlenül érdektelen énektanár, nyekergő lemezjátszóról talán Vivaldi négy évszakból valamelyik tétel, elfojtott kuncogás, kínos percek. Orosz csasztuskák, kötelező éneklés mutálás idején. Utáltam.
17 évesen - Kollégiumi zenekari próbára beesik egy fura szaxofonos, belefúj, lehengerel. Micsoda? Zenei főiskola??? Az első képzett zenésztárs. Lazításként klasszikusokkal skálázik, elég érdekes, de inkább vicces.
20 évesen - Főiskolai bálokon játszunk a szaxissal. Meghív a vizsgaelőadására. Kamarazenekar, fura arcok zakóban rengeteg pattanással. Sehol egy bőrdzseki. Ezek miért kopaszodnak 22 évesen??? Feszengés, brutálisan jó hangzás. Mi volt ez? Mozart.
24 évesen - Zongorista élettárs, kottahegyek, karmester após, muzsikus família. Vasárnap családi ebéd zenész vendégekkel az irreális méretű asztal körül. Kaja után zenehallgatás, beszélgetés, viták, intelligencia, érthetetlen szakkifejezések. Monó Unitra mindenegyben lemezjátszó. Légvezénylés. No HiFi, no sztereó. Mi is az a ZENE?
28 évesen - Hangmérnök suli. Felejtsd el a zenei stílusokat, címkézéseket! Megtanulom. Zenekari hangszerelés klasszikus partitúrák alapján. Nem egyszerű, de állati izgalmas.
40 évesen - Pécsi művészeti karon hangtechnikát tanítok zenészeknek. Elképesztően érdekes beszélgetések, nagy tanulságok, utolsó falak ledöntése.
Részemről nagyjából így. Nem volt köze a HiFi-hez, igazából ma sincs. Élőben szippantott be. A zenét nem osztom műfajok szerint, de eleinte keveset ismertem, ezért keveset hallgattam, mert senki nem mutatta meg a többit. Minden korszakomban megvoltak a kedvenceim Mozarttól a Metallicaig. Nagyon szűk ösvénynek érzem, ha valaki csak "egyfajta" muzsikát hallgat, de nyilván nem tilos ez sem. Hogy valaki "klasszikus zenét hallgat koránál, életvitelénél, anyagi helyzeténél fogva", az egy riasztóan bizarr indoklás és reményeim szerint ritka eset.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Luxor Audio 2024.10.12., szomb. 18:45-kor.
Re: Általában a hifiről
De, ne szomorkodj, mert most már egy hordozható rádión, vagy az autóban is tudok Chopint vagy Mahlert hallgatni...juliush írta: ↑2024.10.12., szomb. 17:53
Szomorúan olvasom ezt a vissza-visszatérő tézist, miszerint a jobb minőségű rendszerre van szükség a komolyzene megkedveléséhez. Bár jómagam is konzervzenén keresztül találkoztam először vele, de a leghatékonyabb módnak új területek felfedezésére, sőt korábban nem értett és/vagy elviselhetetlennek tartott darabokba, műfajokba történő belehabarodásnak az ÉLŐ KONCERTET tartom!!! Semmi sem pótolhatja a hatását és alapjaiban átírja azt, hogy otthon mit is hallok!

Az idézett rész második felével tökéletesen egyetértek. Számomra sajna nem járható út, mert egyedűl nincsen kedvem elmenni, a családot meg nem érdekli...
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Ez jó volt.:))Röviden összefoglaltad a hifis történelmet.Ahogy aztán az ember fia megérkezik a Quad ESL-hez már nem lesz gond komolyzenét hallgatni...nekem legalább is.Rock60 írta: ↑2024.10.12., szomb. 17:26Nagyon örülök a kérdésednek.tottyi írta: ↑2024.10.12., szomb. 10:32
En arra lennek kivancsi, hogy aki a klasszikus zenet szereti az hogyan jutott arra, hogy neki az tetszik es ami fontis, hogy hany evesen szerette meg ezt a zenet. En membegyszer probaltam hallgatni de nekem nem sokat mond az a fajta zene sajnos. Van-e olyan aki pl 30 + eves koraban dontott ugy vagy szerette meg a klasszikust teljesen onszantabol es nem bolt kulso befojas vagy segitseg, hogy hogyan is lehet azt a fajta stilust megkedvelni. Mert aki megtudja mondani, hogy epp melyik "verzio" szol az nem keves idot toltott a zenemu megismeresevel.![]()
![]()
Nem szoktam teljes hozzászólásokat idézni, de annyira őszinte érdeklődésű és válaszért kiálltó minden sorod, hogy nem akartam kihagyni belőle egyet sem.
Biztos mindenkinek meg van a maga története, hogy keveredett bele ebbe a gyönyörű hobbiba, és hogy vált - vagy nem vált - a klasszikus zene hódolójává.
Hadd mondjam el az én történetemet.
Előre bocsájtom, hogy megközelítőleg sem nevezném magam komoly zene szakértőnek, arról már régen lekéstem. Sőt, még a pop/rock zenékhez sem értek különösebben - mint pl. dixie - chicken, revox, fapaci, vagy még mások is...
Kb. '85 - öt írtunk, mikor nálam még a disco - zene volt a fő csapásvonal, míg egy Pioneer tuner adásvétele kapcsán a korábbi tulaj meg nem mutatta csaknem ember magasságú DIY építésű JBL dobozaiból, Akkufázis erősítőbél és Thorens TD 320 - ból álló rendszerét. Jazzt hallgatott és némi klasszikust, közte Bartókot is. Nem kicsit esett le az állam a tapasztalt hangtól, neki meg attól, hogy nem szaladtam ki rögtön a világból, mikor feltette Bartókot...Rajta keresztül ismertem meg TJ barátunkat, akinél Nakabányán meghallgathattam Altec hangfalait, Akkufázissal, nagy Teka lemezjátszóval kergetve. / Gary Burton, Chick Korea, Pat Metheny, Vollenveider / Óriási élmény volt.
Tulajdonképpen e két új ismerettségem hatására indultam el a japán kommerszhez képest komolyabb hifi rögös útján, komolyzenei ismerettségem és érdeklődésem lényegében még nulla volt.
Nem sokkal később egy hifis összejövetelen találkoztam egy max. korombeli fiatalemberrel, aki itthoni gyártású Danka hangfalakkal próbálkozott, valami kölcsönbe kapott erősítő előtt Towshend Rock I. lemezjátszója forgott. Ami a legmegdöbbentőbb volt viszont számomra, hogy huszonpárévesen már 2500 lemeze volt, annak több, mint a fele klasszikus, a többi jazz és rock...Pontosan tudta, hogy melyik művet, melyik zenekarral, melyik karmesterrel érdemes és melyikkel muszáj megvenni, tudása már akkor letaglózó, minden műfaj terén egy lexikon volt.
Tehát zene - és irodalom ismerettel nem állt hadilábon, de a készülékekkel voltak gondjai. Hifije finomítási kísérletei rendre zsákutcába futottak, egy kereskedőnél sem hallott olyat, amiért szívesen pénzt adott volna. Gondolta, Ő sem hülyébb a többinél, megalapította gyorsan a Merlin Audio-t... A többit már tudjátok.
Az egyik kérdésedre itt a válasz.
Ahogy fentebb olvashattuk, sokunkat, köztük engem is a hangminőség javulása révén tudott a klasszikus zene megszólítani.
Nem volt rá olyan fülem/ízlésem, hogy a gyatrább hangzású készüléken hallgatva megszeressem a komoly zene összetett, néha valóban unalmasnak tűnő dallamait. Nekem ehhez szükségem volt a jobb képességű rendszerre és arra, hogy ha nem volt kedvem, legyen valaki, aki szelíd erőszakkal rávegyen, hogy " de, ezt hallgasd meg, addig nem mehetsz haza."
Mint minden, ez is egy tanulási folyamat, legtöbbünknek szüksége van ehhez a jó hifire, az iránymutatásra, legtöbbünk így működik, nagyon keveseknek adatik meg, hogy már nagyon fiatalon, táskarádión, hordozható kazettásmagnón hallgatva is, zsigerből tudja, mi a valóban értékes, mi a jó...

Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Online
Tegnap volt a Müpában a londoni Royal Philharmonic Orchestra koncertje olyan darabokkal, amelyek tökéletesen alkalmasak arra, hogy behúzzák az embert ebbe a világba: Dvorák Karnevál nyitánya, Liszt A-dúr zongoraversenye és Bartók fenomenális Zenekari concertója (a tökéletes belépő Bartók világába). Nem hiszem, hogy bármelyik komolyzenétől idegenkedő fórumtársunk úgy ment volna haza, hogy ne próbálta, sőt kívánta volna otthon, saját rendszerén is valamelyik darabot meghallgatni...ha nem az összeset! Aztán kiderül, hogy Liszt írt egy másik zongoraversenyt, meg a Haláltáncot, a Dvorák lemezen a Karnevál mellett ott figyel az "Új világ", vagy a 8. szimfónia, és már gurul is a lejtőn!
Re: Általában a hifiről
Szomorúan olvasom ezt a vissza-visszatérő tézist, miszerint a jobb minőségű rendszerre van szükség a komolyzene megkedveléséhez. Bár jómagam is konzervzenén keresztül találkoztam először vele, de a leghatékonyabb módnak új területek felfedezésére, sőt korábban nem értett és/vagy elviselhetetlennek tartott darabokba, műfajokba történő belehabarodásnak az ÉLŐ KONCERTET tartom!!! Semmi sem pótolhatja a hatását és alapjaiban átírja azt, hogy otthon mit is hallok!Rock60 írta: ↑2024.10.12., szomb. 17:26...Ahogy fentebb olvashattuk, sokunkat, köztük engem is a hangminőség javulása révén tudott a klasszikus zene megszólítani.
Nem volt rá olyan fülem/ízlésem, hogy a gyatrább hangzású készüléken hallgatva megszeressem a komoly zene összetett, néha valóban unalmasnak tűnő dallamait. Nekem ehhez szükségem volt a jobb képességű rendszerre és arra, hogy ha nem volt kedvem, legyen valaki, aki szelíd erőszakkal rávegyen, hogy " de, ezt hallgasd meg, addig nem mehetsz haza." ...
Tegnap volt a Müpában a londoni Royal Philharmonic Orchestra koncertje olyan darabokkal, amelyek tökéletesen alkalmasak arra, hogy behúzzák az embert ebbe a világba: Dvorák Karnevál nyitánya, Liszt A-dúr zongoraversenye és Bartók fenomenális Zenekari concertója (a tökéletes belépő Bartók világába). Nem hiszem, hogy bármelyik komolyzenétől idegenkedő fórumtársunk úgy ment volna haza, hogy ne próbálta, sőt kívánta volna otthon, saját rendszerén is valamelyik darabot meghallgatni...ha nem az összeset! Aztán kiderül, hogy Liszt írt egy másik zongoraversenyt, meg a Haláltáncot, a Dvorák lemezen a Karnevál mellett ott figyel az "Új világ", vagy a 8. szimfónia, és már gurul is a lejtőn!

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Nagyon örülök a kérdésednek.tottyi írta: ↑2024.10.12., szomb. 10:32
En arra lennek kivancsi, hogy aki a klasszikus zenet szereti az hogyan jutott arra, hogy neki az tetszik es ami fontis, hogy hany evesen szerette meg ezt a zenet. En membegyszer probaltam hallgatni de nekem nem sokat mond az a fajta zene sajnos. Van-e olyan aki pl 30 + eves koraban dontott ugy vagy szerette meg a klasszikust teljesen onszantabol es nem bolt kulso befojas vagy segitseg, hogy hogyan is lehet azt a fajta stilust megkedvelni. Mert aki megtudja mondani, hogy epp melyik "verzio" szol az nem keves idot toltott a zenemu megismeresevel.![]()

Nem szoktam teljes hozzászólásokat idézni, de annyira őszinte érdeklődésű és válaszért kiálltó minden sorod, hogy nem akartam kihagyni belőle egyet sem.
Biztos mindenkinek meg van a maga története, hogy keveredett bele ebbe a gyönyörű hobbiba, és hogy vált - vagy nem vált - a klasszikus zene hódolójává.
Hadd mondjam el az én történetemet.
Előre bocsájtom, hogy megközelítőleg sem nevezném magam komoly zene szakértőnek, arról már régen lekéstem. Sőt, még a pop/rock zenékhez sem értek különösebben - mint pl. dixie - chicken, revox, fapaci, vagy még mások is...
Kb. '85 - öt írtunk, mikor nálam még a disco - zene volt a fő csapásvonal, míg egy Pioneer tuner adásvétele kapcsán a korábbi tulaj meg nem mutatta csaknem ember magasságú DIY építésű JBL dobozaiból, Akkufázis erősítőbél és Thorens TD 320 - ból álló rendszerét. Jazzt hallgatott és némi klasszikust, közte Bartókot is. Nem kicsit esett le az állam a tapasztalt hangtól, neki meg attól, hogy nem szaladtam ki rögtön a világból, mikor feltette Bartókot...Rajta keresztül ismertem meg TJ barátunkat, akinél Nakabányán meghallgathattam Altec hangfalait, Akkufázissal, nagy Teka lemezjátszóval kergetve. / Gary Burton, Chick Korea, Pat Metheny, Vollenveider / Óriási élmény volt.
Tulajdonképpen e két új ismerettségem hatására indultam el a japán kommerszhez képest komolyabb hifi rögös útján, komolyzenei ismerettségem és érdeklődésem lényegében még nulla volt.
Nem sokkal később egy hifis összejövetelen találkoztam egy max. korombeli fiatalemberrel, aki itthoni gyártású Danka hangfalakkal próbálkozott, valami kölcsönbe kapott erősítő előtt Towshend Rock I. lemezjátszója forgott. Ami a legmegdöbbentőbb volt viszont számomra, hogy huszonpárévesen már 2500 lemeze volt, annak több, mint a fele klasszikus, a többi jazz és rock...Pontosan tudta, hogy melyik művet, melyik zenekarral, melyik karmesterrel érdemes és melyikkel muszáj megvenni, tudása már akkor letaglózó, minden műfaj terén egy lexikon volt.
Tehát zene - és irodalom ismerettel nem állt hadilábon, de a készülékekkel voltak gondjai. Hifije finomítási kísérletei rendre zsákutcába futottak, egy kereskedőnél sem hallott olyat, amiért szívesen pénzt adott volna. Gondolta, Ő sem hülyébb a többinél, megalapította gyorsan a Merlin Audio-t... A többit már tudjátok.
Az egyik kérdésedre itt a válasz.
Ahogy fentebb olvashattuk, sokunkat, köztük engem is a hangminőség javulása révén tudott a klasszikus zene megszólítani.
Nem volt rá olyan fülem/ízlésem, hogy a gyatrább hangzású készüléken hallgatva megszeressem a komoly zene összetett, néha valóban unalmasnak tűnő dallamait. Nekem ehhez szükségem volt a jobb képességű rendszerre és arra, hogy ha nem volt kedvem, legyen valaki, aki szelíd erőszakkal rávegyen, hogy " de, ezt hallgasd meg, addig nem mehetsz haza."
Mint minden, ez is egy tanulási folyamat, legtöbbünknek szüksége van ehhez a jó hifire, az iránymutatásra, legtöbbünk így működik, nagyon keveseknek adatik meg, hogy már nagyon fiatalon, táskarádión, hordozható kazettásmagnón hallgatva is, zsigerből tudja, mi a valóban értékes, mi a jó...
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4966
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2671
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
pont az ellenkezőjét veszem észre (egy pár embernél),tisztelet a kivételnek...istvan01 írta: ↑2024.10.12., szomb. 15:33Feri, ez nagyon nem így működik, vagyis egy-egy előadás, mi és hogy a komoly zenében, nem ez a módja. Amit lentebb chord leírt, hogy jut el mezei emberek azon csoportja klasszikus műfaj kedvteléséhez, akiket hifiseknek nevezünk,100%-osan egyet értek. Azzal eltéréssel, hogy klasszikus műfaj annyira széles és sokféle, sokkal nagyobb palettájú, mint a pop-rock-jazz, nem szükségszerű szektálódni. Ott toleranciára is nevel a sokféleség.kaef2 írta: ↑2024.10.12., szomb. 12:26Habár a HIfi Shown csak, mint ADM Audio partner leszek jelen a nagy fehér aktív hangsugárzókkal, de esetleg meg tudnám beszélni velük, hogy a szobáik valamelyikében adjanak Neked egy órát és tarthatnál egy "Bevezetés klasszikus zene hallgatásába" című előadást. Lesz CD játszó, streamer, file lejátszási lehetőség és eléggé jó hangúnak mondható rendszerek a két szobában. Én biztosan végigülném.

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Néha kellene feszegetni a határokat.istvan01 írta: ↑2024.10.12., szomb. 15:33Feri, ez nagyon nem így működik, vagyis egy-egy előadás, mi és hogy a komoly zenében, nem ez a módja. Amit lentebb chord leírt, hogy jut el mezei emberek azon csoportja klasszikus műfaj kedvteléséhez, akiket hifiseknek nevezünk,100%-osan egyet értek. Azzal eltéréssel, hogy klasszikus műfaj annyira széles és sokféle, sokkal nagyobb palettájú, mint a pop-rock-jazz, nem szükségszerű szektálódni. Ott toleranciára is nevel a sokféleség.kaef2 írta: ↑2024.10.12., szomb. 12:26Habár a HIfi Shown csak, mint ADM Audio partner leszek jelen a nagy fehér aktív hangsugárzókkal, de esetleg meg tudnám beszélni velük, hogy a szobáik valamelyikében adjanak Neked egy órát és tarthatnál egy "Bevezetés klasszikus zene hallgatásába" című előadást. Lesz CD játszó, streamer, file lejátszási lehetőség és eléggé jó hangúnak mondható rendszerek a két szobában. Én biztosan végigülném.
Mivel ezt még nem próbáltuk, nem tudom, hogy működne-e, az a gyanúm, hogy megpróbálni érdemes lenne.
Csupán személyes bátorság kérdése.