Ez még laptopon hallgatva is nagyon ütős volt - nálam.

óóó, nincs itt semmi tyúkszem, csak felmerült benem, honan jön az az infó, ha valami tud hangos lenni, az mást nem tud. Biztos van ilyen is, látam én is már, de akad pár gyártó, ahol nagyjából mindenre gondolnak.chord_ írta: ↑2024.10.11., pén. 17:09
Na, tyúkszemre léptem.... bocsánat.
Nem tudom, mi lenne nálad az én lemezeimmel, 20+ éve találkoztunk, nem hinném, hogy az ízlésünk közelebb került; a fentiek is ezt mutatják. Ami van most a szobádban, biztos, hogy nem hallottam még pont olyan rendszert. Az aláírásodban lévő dolgokból, amiket hallottam, különféle helyeken, elszórtan, a sok év alatt, egyik sem varázsolt el, a Kondo-féle dolgokkal kifejezetten hadilábon vagyok/voltam.
Ill. volt egy pár év AN kitérőm, vittem a zászlaját is kicsit, pár dolgot hallottam, PQ-val pár hétig leveleztünk, elég jó fej, szóval, szép volt, jó volt, elmúlt, nem szidom, de most konkrétan már nekem nagyon kevés.
Az pedig, hogy a kiállítások alkalmával a hangosság-helyesség nagyobb szerepet kap, mint a tónushelyesség, és hogy az akusztikus zene egyre ritkább a porondon, a komolyzene meg szinte nulla, az azért sugall valamit a trendekről.
De minden, amit írok, egy magánvélemény, nem kell azt képzelni, hogy feltétlen igaz.
itt a hasonló, csak japán agylövés...Tctronic írta: ↑2024.10.11., pén. 15:50Egy kicsit kisebb verzióban szerintem még vállalható otthon is. Nem Western Electric driverekkel, de még így is tök jó.
youtu.be/AqhS3BA0BYQ
A pár napja beharangozott kérdőívben lesz erre vonatkozó kérdés is.
Ok...ELEX írta: ↑2024.10.11., pén. 21:31Azért egy kiállító nagyon nehéz helyzetben van a zeneválasztásnál. El kell döntenie, hogy mi a célja a kiállítással.Rock60 írta: ↑2024.10.11., pén. 21:10.....
Én szombaton voltam kint, 10 - 15 - ig és jó, ha 10% klasszikust füleltem összesen.
Sütinél, mikor a lemezjátszóra feltette a Tüzmadarat, a még üres székekre szinte berobbantak a folyósóról, " na végre " sóhajtással, hogy végre számukra is értékelhető műsort hallanak...
...És valljuk be, ezekre a drága berendezésekre a fizetőképes vevők a kiállításokon nagyon kis számban vannak és azok nagy része klasszikus zenét hallgat koránál, életvitelénél, anyagi helyzeténél fogva. És nem sznobságból, hanem mert őt az zökkenti ki a napi stresszből. Az ötvenes-hatvanas főorvos nem U2-t, Dream Theatert fog felrakni otthon egy nehéz nap után, hogy még jobban szétcincálja az idegeit. Legtöbbjük rendszeres koncertlátogató, opera bérlete, MÜPA bérlete van.
Erre csak címszavakban reagálnék.Rock60 írta: ↑2024.10.11., pén. 21:10Szerintem azért, mert így hallotta. Én is.
Nyilván, ha valaki valamit nem szeret, annak mennyíségét mindig sokallni fogja, ez abból is lemérhető, hogy a klasszikus zene 20% - os arányát bőven elegendőnek tartod.
Én közel sem. Véleményem szerint, a teljes repertoár minimum 30% - át kellene, hogy kitegye, a jazz szintén, a maradék 40 az összes többié.
Én szombaton voltam kint, 10 - 15 - ig és jó, ha 10% klasszikust füleltem összesen.
Sütinél, mikor a lemezjátszóra feltette a Tüzmadarat, a még üres székekre szinte berobbantak a folyósóról, " na végre " sóhajtással, hogy végre számukra is értékelhető műsort hallanak...
Azért egy kiállító nagyon nehéz helyzetben van a zeneválasztásnál. El kell döntenie, hogy mi a célja a kiállítással.Rock60 írta: ↑2024.10.11., pén. 21:10.....
Én szombaton voltam kint, 10 - 15 - ig és jó, ha 10% klasszikust füleltem összesen.
Sütinél, mikor a lemezjátszóra feltette a Tüzmadarat, a még üres székekre szinte berobbantak a folyósóról, " na végre " sóhajtással, hogy végre számukra is értékelhető műsort hallanak...
Szerintem azért, mert így hallotta. Én is.
Aki fogott már a kezében elektromos gitárt, az tapasztalhatta, hogy van ott rezonálás bőven még úgy is, ha nem kapcsoljuk be az erősítőt. Ha nem lenne, nyilván nem készítenének olyan sokféle anyagból ilyen hangszert, márpedig mindegyik más eredményt ad, hacsak nem torzítjuk szénné a jelet, vagy szabadítunk rá egy effekt cunamit, mert olyan esetben a hang szempontjából tényleg mindegy a gitár kialakítása, csak vezérlő funkciót lát el.chord_ írta: ↑2024.10.11., pén. 14:00Én is szeretem, hogy ekkora lendülettel véditek az elektromos gitárt.
...
Nincs, vagy elenyésző a hangszertest-rezonancia.
...
Ez is a neve, 'elektromos gitár', nem? Ezen keresünk akusztikus felharmonikusokat??
...
Részemről amúgy OK, szeretem azt, aki kiáll a kedvenc hangszeréért.
Nem értem miért hozakodsz elő már sokadjára azzal, hogy a kiállításokon már alig van akusztikus zene, komolyzene meg semmi?chord_ írta: ↑2024.10.11., pén. 17:09Na, tyúkszemre léptem.... bocsánat.revox írta: ↑2024.10.11., pén. 14:42mi is? már a Hifi oltárán?
azt gondolod, ha egy rendszeren képes megszólalni kellő méretben egy rockkoncert, ott más nem tud megszólalni? mert nekem valami ilyesmi tűnik ki soraidból.
meséld már el, szerinted pl nálam, hogy szólalna meg egy általad kedvelt lemez. milyen mértékben lennél elégedett az élményfaktorral, szerinted hol lehetne javítani rajta.
ha erre nem fogsz (tudsz) reagálni ,minden eddigi bejegyzésed tekinthető semmisnek, mert eddig minden arról szólt, hogy más koordinátarendszerben űzöd a sportot. engem érdekel, hogy is van ez ill. ezt miből gondolod. Mert amúgy én egy általánosan elfogadható, alsóközepes allrounder rendszert látok az aláírásodban, ami bármely háztartásban megfordulhat (ez nem azt jelenti,hogy xar, csak azt,hogy nincs benne semmi titokzatos, különleges, egy normál hang). De lehet az aláírás csak a megtévesztést szolgálja![]()
köszi![]()
Nem tudom, mi lenne nálad az én lemezeimmel, 20+ éve találkoztunk, nem hinném, hogy az ízlésünk közelebb került; a fentiek is ezt mutatják. Ami van most a szobádban, biztos, hogy nem hallottam még pont olyan rendszert. Az aláírásodban lévő dolgokból, amiket hallottam, különféle helyeken, elszórtan, a sok év alatt, egyik sem varázsolt el, a Kondo-féle dolgokkal kifejezetten hadilábon vagyok/voltam.
Ill. volt egy pár év AN kitérőm, vittem a zászlaját is kicsit, pár dolgot hallottam, PQ-val pár hétig leveleztünk, elég jó fej, szóval, szép volt, jó volt, elmúlt, nem szidom, de most konkrétan már nekem nagyon kevés.
Az pedig, hogy a kiállítások alkalmával a hangosság-helyesség nagyobb szerepet kap, mint a tónushelyesség, és hogy az akusztikus zene egyre ritkább a porondon, a komolyzene meg szinte nulla, az azért sugall valamit a trendekről.
De minden, amit írok, egy magánvélemény, nem kell azt képzelni, hogy feltétlen igaz.
Pont a lényegre tapintottál.Alex_Aston írta: ↑2024.10.11., pén. 14:52
Eltekintve attól, hogy bizonyára letaglozó hangot tud produkálni, ilyet valaki betesz a nappaliba?
Úgy gondolom, ehhez nagyon elvakult hifi b*zinak kell lenni, hogy ilyeneket betegyen az ember a lakásába, vagy antiszociális remetének.
Max valami játszó házba a kert végében tudnám elképzelni, vagy a főúri kastély egyik nagy szobájában.
De persze nem vagyok olyan helyzetben, hogy ezen kelljen agyaltam, csak hangosan gondolkodok, ne vegyétek kérlek támadásnak.![]()
Na, tyúkszemre léptem.... bocsánat.revox írta: ↑2024.10.11., pén. 14:42mi is? már a Hifi oltárán?
azt gondolod, ha egy rendszeren képes megszólalni kellő méretben egy rockkoncert, ott más nem tud megszólalni? mert nekem valami ilyesmi tűnik ki soraidból.
meséld már el, szerinted pl nálam, hogy szólalna meg egy általad kedvelt lemez. milyen mértékben lennél elégedett az élményfaktorral, szerinted hol lehetne javítani rajta.
ha erre nem fogsz (tudsz) reagálni ,minden eddigi bejegyzésed tekinthető semmisnek, mert eddig minden arról szólt, hogy más koordinátarendszerben űzöd a sportot. engem érdekel, hogy is van ez ill. ezt miből gondolod. Mert amúgy én egy általánosan elfogadható, alsóközepes allrounder rendszert látok az aláírásodban, ami bármely háztartásban megfordulhat (ez nem azt jelenti,hogy xar, csak azt,hogy nincs benne semmi titokzatos, különleges, egy normál hang). De lehet az aláírás csak a megtévesztést szolgálja![]()
köszi![]()
Nyilván ezek nem a nappaliba valók, de én látom magam előtt azt a kétállásos garázsból, vagy istálóból átépített/kialakított zeneszobát, ahol tökéletes helyük volna.Alex_Aston írta: ↑2024.10.11., pén. 14:52Eltekintve attól, hogy bizonyára letaglozó hangot tud produkálni, ilyet valaki betesz a nappaliba?
Úgy gondolom, ehhez nagyon elvakult hifi b*zinak kell lenni, hogy ilyeneket betegyen az ember a lakásába, vagy antiszociális remetének.
Max valami játszó házba a kert végében tudnám elképzelni, vagy a főúri kastély egyik nagy szobájában.
De persze nem vagyok olyan helyzetben, hogy ezen kelljen agyaltam, csak hangosan gondolkodok, ne vegyétek kérlek támadásnak.![]()
Eltekintve attól, hogy bizonyára letaglozó hangot tud produkálni, ilyet valaki betesz a nappaliba?
mi is? már a Hifi oltárán?
2019 München: a belinkelt rendszer - egyszerűen zseniális.
Én is szeretem, hogy ekkora lendülettel véditek az elektromos gitárt.Luxor Audio írta: ↑2024.10.11., pén. 08:34
... Ez a hangszer felhangtartalmát tekintve egyáltalán nincs bezárva, rendkívül szabad mozgásteret ad a muzsikusnak és ezt néhányan képesek ki is használni. Ők hozzák létre azt a hangot, amit néhány pengetett hang alapján magabiztosan felismerünk és a nevükkel azonosítunk, ez pedig logikusan nem lenne lehetséges egy zárt színezettségű hangszernél. Ugye nem kell névsorolásba kezdenem?....
hmm... lehet jobb lett volna linkelni... most nézegettem a kommneteket és talátlam egy ilyet. Ez azért részben összecseng azzal, amit emlegettél többször, de azzal is, hogy a kisebb rendszer, ha jól van válogatva, igaz, BONSAI módon, képes megszólalni a 8 cm is. Ha még nem az igazi, nem lesz meg a harmónia és a keményebb stíluson ez jobban kiütközik. bár Neked válaszoltam, nem teljesen erre válasz, csak úgy.kaef2 írta: ↑2024.10.11., pén. 08:49A zenei és a "megszólalási" energiák furcsa kombinációjáról beszélek, ez a lényege:revox írta: ↑2024.10.11., pén. 01:52az emlegetett zene energiája nem ez. erővel bír, egyetlen gitárhúr lassú és halk megpendítése is. de mondhatok egy megrezdülő zongorahúrt is, óvatosan, halkan is. ha ismered az einstürzende/silence is sexi albumot, az elején meggyújtanak egy gyufát, azzal egy cigarettát, majd beleszívnak. Ebben a rövid mozdulatsorban olyan energiák lakoznak, ami azonnal hat a hallgatóra. ez más mint a nyers paraszterő, ami a nagy hangnyomásból fakad (de. ha lehalkítjuk, kiderül, hogy a király meztelen)kaef2 írta: ↑2024.10.10., csüt. 21:54
A kiváló hangosító dobozok feláldoznak valamit az audiofilek által vágyott simaság, melegség oltárán, de átengedik a zenében lévő energiákat, ritmikát. Lásd bármely Pink Floyd, David Gilmour, Peter Gabriel, stb koncert, amelyek bármelyike életreszóló élmény lehet, teljesen más módon, ahogy egy high-end audio hangsugárzó. A nyers energiával, amit a testünk rezgésein dolgozunk fel, nem hagy annyi teret a hallójárati érzékelésünk (és agyunk) működésének, mint amit otthon általában a velőt rázó szubok hiján és a sokkal kevesebb mozgatott levegő miatt megélhetünk.
amit emlegetsz, arra a megoldás. a nagyfelbontású, nagyon hangos rendszer. de az energiák megéléséhez ez nem elengedhetetlen, sőt...
"A nyers energiával, amit a testünk rezgésein dolgozunk fel, nem hagy annyi teret a hallójárati érzékelésünk (és agyunk) működésének, mint amit otthon általában a velőt rázó szubok hiján és a sokkal kevesebb mozgatott levegő miatt megélhetünk."
Köszönöm az ajánlást! No de ez számodra rockzenekari hangszerelés? Láttunk már rockzenészek keze alatt csembalót, de olyankor ők maguk kiléptek a műfaj kereteiből. A Yes igen gyakran megtette és ezzel teremtették meg egy új műfaj (?) alapjait. Hogy az még rockzene-e, annak eldöntését a címkegyárosokra bízom.KLajos írta: ↑2024.10.11., pén. 09:37Figyelmedbe ajánlom a Yes (már amennyiben neked a Yes, mint progrock rocknak számít) Tormato c. lemezét. Wakeman éppen csembalózik: https://www.youtube.com/watch?v=HOS86MCi29c
Figyelmedbe ajánlom a Yes (már amennyiben neked a Yes, mint progrock rocknak számít) Tormato c. lemezét. Wakeman éppen csembalózik: https://www.youtube.com/watch?v=HOS86MCi29cLuxor Audio írta: ↑2024.10.11., pén. 08:34Viszont csembalót én még soha nem hallottam rockzenekarban, ami számomra logikus (anti)jelenség, merthogy a számodra (is) gyönyörködtető felhangtartalmából nagyjából semmit nem hallanánk rockzenei hangszerelésbe ültetve.
A 'vékonyfalú iskola' pedig pont abból a BBC kutatásból nőtt ki, ami a férfi szpíkerhang beszéd-érthetőségét volt hivatva növelni. Ez pedig éppen pontosan a tónushelyességet jelentette. Így a beszéd-közép-spektrumú hangszerek, mint a viola da gambák meg a cselló, meg a zongora, rendkívül sokat nyertek ezen a területen. Ez már jó régen volt; sok új és nagyon jó megoldás is felbukkant azóta, amelyek teljesen másképp kezelik ezt a problémát, de a hatás mindmáig erős,, olyannyira, hogy erre a régi 'BBC hangra' rá lehet gyógyulni, nem kicsit...:) Valahogy a hangszertestek vékonyságával analóg a történet, ami pszichésen még fokozza az élvezetet.kaef2 írta: ↑2024.10.11., pén. 08:46
Miközben tökéletesen igaz és fontos, amit írsz, az a furcsa, hogy ha a leirt konstrukciós elvek igazán mindenhatóak lennének, akkor például a stúdió monitorok, vagy a hangosító hangsugárzók, szubok esetében is használnák őket, de nem igazán használják. Pedig ott sokkal nagyobb teljesítmények és rezgések is előfordulnak. A Hifiben sem mindenki, lásd Harbeth, Spendor, Audio Note vonalat, ahol a dobozrezgéseket is beépítik a hangzásba és nem jellemző rájuk az elől keskeny hátrafelé mély kialakítás vagy az oldalirányú mélysugárzók beépítése.