A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
kb egy millából összerakok olyan új (!!!) rendszert, amin bármit lehet hallgatni. Nem lesz Trio, de van élményfaktor és ha a zene olyan, libabőr (pl Lou Reed koncerten a csellista csaj szólója). Az 1 milla a drótok miatt kérdéses, lehet 1,1 lenne a vége. Minden szinten meg lehet találni a megfelelő alternatívát.
Lehet, nem tudom, kicsit optimistának érzem ...
Az a szélessávú magyar doboz a központi eleme a rendszernek ?
a Quad is lejátsza, nem is rosszul, csak nem életnagyságban. olyan, mint a FAL egyutasom, amivel tegnap, míg a supertweeterét állítgattam (zárójel, nevetséges, 25ezres áron itt van pár nap alat franciaorazâgból, javaslom Neked is kipróbálni, Sokan használnak ESL-hez Townshendet, csak az nem 25 ezer, inkább 525),
Azt gondolom, ha a természetes megszólalást nézem, ezek viszik a pálmát. Ami szélessávú és nagyot is szól, az Kürthy két nagy paravánja.
Az életnagysággal nincsen gond - sőt - a terhelhetőséggel és maximális hangnyomással annál inkább, de ez nálunk nem okoz problémát.
Próbáltam tavaly egy ribbon supertweetert, nem jött be. Több lett a magas, de ocsmány hangja lett, elbaxta a középtartományt is, pedig 8000 körül kezdett csak cincogni...
Most vagy a hangszóró hangminősége, vagy a kábelezés, vagy a próbált gagyi kondenzátor volt a ludas, nem tudom, biztosan meg lehetett volna csinálni jobban is...
Az a Francia csoda, lehet hogy érdekelne. Lehet, nekifutok még egyszer a kérdésnek, nem mintha lenne hiányérzetem / szép / magasból.
Küldesz át róla valamit, ide, vagy oda ?
Az a 600 hangszórós Kürthy panel, amiről írtál a blogodban ?
rakom ide, bárkit érdekelhet.
ez nem szokványos tweeter. ez 20kHz-től indul és 150ig megy. Impedanciája 4kOhm , nem 8, mint a sima ribbonoké, így az erősítőd kimenete semmit nem érez belőle. érzékenysége 70dB, de ez pont elég,nem is kell belőle több. Nekem a nagyobb is van,ami állítható 100+ dB-ig, azt is 70-en használom a tölcsérekkel. ennyiért nyilván puritán és neked kell "bedobozolni", de eddig minden rendszeren csak hozott és főleg a közép és mélytartományt turbózza fel a lesugárzott felharmonikusokkal és persze az atmoszféra még áttekinthetőbb.
Christian már jó haver lett azóta, én azt mondom, nem kell smucikoskodni, mert japánból egy ezressel olcsóbban megjön,igaz másfél hónap alatt
sok egyéb ezzel fogllakozó próbálgatás van a webalpon, azt tudod olvasgatni. nincs recept, próbálgatni kell, de ha elkapod, örülni fogsz
ui: ha valakit Debrecenből érdekel, ne rendeljen,mert nekem most jön megint egy LIVE. abba a csomagba belefér és nincs postaköltséged (kb 12eur) ja,egy pm-et azért küldjön
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2024.10.09., szer. 10:51-kor.
Nem ezt írta, csak azt, hogy nem szükséges hozzá.
Nagyon nem ugyanaz
Mindegy, játék a szavakkal...
Nem szükséges hozzá, igen. Viszont jól jöhetnek ennek a műfajnak olyan színezések, amitől kifejezetten élvezhetőbb hallgatni, ugyan ez a színezés viszont más műfajoknak árt.
Fenntartom, hogy egy rendszer, nehezen birkózik meg UGYAN OLYAN minőségben különböző stílusokkal. Ezzel nem azt mondom, hogy nem tudnék én is meghallgatni otthon bármit is - tegnap Uriah Heep ment, feleségem csúnyán is nézett - de nem az fekszik legjobban a cuccnak.
Talán nem véletlenűl tartanak többen is több rendszert párhuzamosan, akár egy szobában is.
tudom, ez köztudott de az is, hogy bő 25-30 éve megindult a "hifis zenék" paradigmaváltása. A mai ember már nem hangokat hallgat a nagy felbontású rendszerén, hanem hangszerek milyenségétől függetlenül, a művet.
Hát ugye negyvensok évvel ezelőtt az akkor sem minőségi kristályhangszedős Tesla lemezjátszón (legalább már sztereó volt) sem hangokat hallgattunk, hanem a zenét, amit Zappa, a van Halen, a Pink Floyd vagy éppen az ÁHZ lemezeiről szóltak.
Mára (az elmúlt úgy 20 évre gondolva) ez annyiban változott, hogy lényegesen jobb hangú, lényegesen lemezkímélőbb eszközzel hallgatjuk ugyanőket (és még sok mást azóta).
[/quote]
:-) segítek :-)
ez afféle irónia volt, tükröt állítva azon hullámnak, akik korábban kisajátítva néhány stílusnak a hájendet, mindenkit be akartak kényszeríteni egy kötött zenei világba. urambocsá azoknak, akik hatásvadász "hangszerhangokkal" demóztak, melyek, persze, hosszútávon rém fárasztóak tudnak lenni. Sajna, a rendszerváltás után ránkzuhanó katyvaszban a hifista azt se tudta, merre kapkodja a fejét és a hatásvadász rendszerek sokakat bevittek az erdőbe. Mára ezt simulni látom, de még van hova. És itt kerül képbe a forgalmazók és egyéb "kiemelt" emberek felelőssége.
történt egyszer, pár éve, amióta az árak duplájára nőttek, meghallgattunk egy rendszert. Nem tudom, akkor lehetett 30 milla kb, de ez még állványos hangsugárzó volt csak ennyiért. Nyafogott egy csaj, a tipikus gitárral, ami nem nagy baj, lehet azt is természetesen, de a csajomnak is feltűnt,hogy ez nem természetesen teszi. Annyit súgott ide: "ez összefosná magát egy kis Iggy poptól". és milyen igaza volt... (nem a hangnyomásra gondolt, a zene egységére)
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
ezt nagyon sokáig lehetne boncolgatni tovább,és ezt a kérdést/felvetést nagyon sok oldalrol meg lehet közeliteni....a high fidelity definicóját,ma már a nagy highend gyártók többsége,rég meghágta,az esetek 95% de lehet 99%-ban,mert olyan dolgokat prezentálnak felénk,amelyet koncerten (nemamplifikált/ampifikált) soha nem fogunk tapasztalni...innét pontot tehetünk az elméleti kérdésekre...
vasárnap Nick Cave,a Papp Lászlóban,majd beszámolok milyen volt előben a "Wild God" amit a top Miramar studióban rögzitettek,"kiemelt állóhelyet" vásároltam ...majd csápolok
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal
a Quad is lejátsza, nem is rosszul, csak nem életnagyságban. olyan, mint a FAL egyutasom, amivel tegnap, míg a supertweeterét állítgattam (zárójel, nevetséges, 25ezres áron itt van pár nap alat franciaorazâgból, javaslom Neked is kipróbálni, Sokan használnak ESL-hez Townshendet, csak az nem 25 ezer, inkább 525),
Azt gondolom, ha a természetes megszólalást nézem, ezek viszik a pálmát. Ami szélessávú és nagyot is szól, az Kürthy két nagy paravánja.
Az életnagysággal nincsen gond - sőt - a terhelhetőséggel és maximális hangnyomással annál inkább, de ez nálunk nem okoz problémát.
Próbáltam tavaly egy ribbon supertweetert, nem jött be. Több lett a magas, de ocsmány hangja lett, elbaxta a középtartományt is, pedig 8000 körül kezdett csak cincogni...
Most vagy a hangszóró hangminősége, vagy a kábelezés, vagy a próbált gagyi kondenzátor volt a ludas, nem tudom, biztosan meg lehetett volna csinálni jobban is...
Az a Francia csoda, lehet hogy érdekelne. Lehet, nekifutok még egyszer a kérdésnek, nem mintha lenne hiányérzetem / szép / magasból.
Küldesz át róla valamit, ide, vagy oda ?
Az a 600 hangszórós Kürthy panel, amiről írtál a blogodban ?
Ergo, kijelenthetjük, hogy ezek szerint - szinte anyagiaktól függetlenül - NEM brillírozik egy rendszer sem minden műfajon egyformán.
Megkötött költségvetésből meg pláne nem.
kb egy millából összerakok olyan új (!!!) rendszert, amin bármit lehet hallgatni. Nem lesz Trio, de van élményfaktor és ha a zene olyan, libabőr (pl Lou Reed koncerten a csellista csaj szólója). Az 1 milla a drótok miatt kérdéses, lehet 1,1 lenne a vége. Minden szinten meg lehet találni a megfelelő alternatívát.
Ergo, kijelenthetjük, hogy ezek szerint - szinte anyagiaktól függetlenül - NEM brillírozik egy rendszer sem minden műfajon egyformán.
Megkötött költségvetésből meg pláne nem.
Nem ezt írta, csak azt, hogy nem szükséges hozzá.
Nagyon nem ugyanaz
tudom, ez köztudott de az is, hogy bő 25-30 éve megindult a "hifis zenék" paradigmaváltása. A mai ember már nem hangokat hallgat a nagy felbontású rendszerén, hanem hangszerek milyenségétől függetlenül, a művet.
[/quote]
Hát ugye negyvensok évvel ezelőtt az akkor sem minőségi kristályhangszedős Tesla lemezjátszón (legalább már sztereó volt) sem hangokat hallgattunk, hanem a zenét, amit Zappa, a van Halen, a Pink Floyd vagy éppen az ÁHZ lemezeiről szóltak.
Mára (az elmúlt úgy 20 évre gondolva) ez annyiban változott, hogy lényegesen jobb hangú, lényegesen lemezkímélőbb eszközzel hallgatjuk ugyanőket (és még sok mást azóta).
A rock zenei megszólalás autentikusságához nem feltétlenül azok az erények kellenek, amiért pár tíz milliót elkölt az ember hifire.
A nagyon drága audio rendszerek gazdái a több tízmilliós kategóriában általában az un "részletgazdagság" és "felbontás", esetleg a "simaság" (egyik sem zenei tulajdonság btw) oltárán szeretik leginkább a sok pénzt feláldozni.
Az autentikus rock zenei reprodukcióhoz ezek teljességgel szükségtelenek.
Ergo, kijelenthetjük, hogy ezek szerint - szinte anyagiaktól függetlenül - NEM brillírozik egy rendszer sem minden műfajon egyformán.
Megkötött költségvetésből meg pláne nem.
... A másik, hogy ezekben a műfajokban a folytonos monoton ütem átveszi a test felett az irányítást, mintha master clock lenne. Amellett, hogy ebbe is nagyon be tud zavarni az egyéb zaj, még az is van, hogy nagyban hozzájárul ehhez a reclock hatáshoz, ha fizikailag is érezhető ütést produkál a hangosítás.
Ez volt a Disco - zenék lényege is.
A felgyorsult pulzusszámhoz hasonlító ritmust nagy hangerővel hallgatva, miközben üti a mellkasod, volt valami eufórikus hatása.
Ezeknek a zenéknek a nagy része halkan hallgatva lényegében élvezhetetlenek.
Van belőle, nosztalgiából megtartottam belőlük pár tucatot, hát nem annyira a Quad világa...
No kigugliztam a Trio árát a három szubládával : 150 millió forint körül van.
Arra is csak akkor futna ha ... (inkább nem írom le mikor, mert utálom a politikát ... )
bőven elég egy pár Basshorn is... máris bentebb vagy
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Aranyos vagy, de én ezt inkább "lehallgató berendezéseknek" hívnàm
Mindennek van (alsó) határa!
TJ.
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Én tudok egy jobb definíciót (most jutott eszembe hallva amit hallok ) : a hifi az, amivel ha panelban vagy társasházban lakunk próbáljuk elnyomni, de legalább is kompenzálni a fölöttünk lakó egész napos zajongását, mert már agyfaszt kapunk a népművészeti tejtartó agyagedénytől ...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Snipi 2024.10.09., szer. 09:34-kor.
No kigugliztam a Trio árát a három szubládával : 150 millió forint körül van.
Arra is csak akkor futna ha ... (inkább nem írom le mikor, mert utálom a politikát ... )
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Most gugliztam ki az a Magico aminek a képét Elex belinkelte 700.000 dodó. Annyiért már legyen is jó.
De gondolom a Trio azokkal a basszusládákkal is nagyon drága. Én azért maradnék a realitás talaján, és számomra 200-300 milliós hangsugárzó nem az. De még a 20 milliós se, bármennyire is szeretnék egy B&W 801 D4-et mondjuk. Ez van.
Amúgy Gábor a kérdésedre a válasz : igen. (Csak azóta 30 évet öregedtem ... )
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
tudom, ez köztudott de az is, hogy bő 25-30 éve megindult a "hifis zenék" paradigmaváltása. A mai ember már nem hangokat hallgat a nagy felbontású rendszerén, hanem hangszerek milyenségétől függetlenül, a művet. Nyilván, ebből valahogy ki kell keveredni, mert mocsaras téma, de, ha azt nézem, hogy kereskedő vagy, vagy valami hasonló, még öngól is ezekkel a gondolatokkal kizárni egy vevőkört
Ha emlékszünk István Csontos mondatára a "merlines ízlésficamról" "Voltak, akik újjongva (tapsolva??? talán tapsolva) örültek és voltak, akik futva menekültek", ami a zenei sítlusok szokszínűségét jelentette és azt, hogy nem kizárólag Arthur Rubinstenit kell hallgatni, vagy demózni (bár azt én is kedvelem, de szigorúan korhű nyomaton,nyilván monó), hanem bármit, amit szeretsz. Egy, nevezzük high-end rendszernek, minden stíluson meg tudja mutatni magát. Minden stílusan vannak apró nűanszok, amit érdemes előcsalni a barázdából, pitekből, ki honnan akarja. Fenti haverom borzalmasan magasról tesz a régi értelemben vett hifis zenékre. 10-15 éve mondta, hogy van 800 Depeche Mode lemeze. Ez elképesztő, már-hogy egyáltalán ennyi létezik De ezen az elektronikus vonalon mocorog. Ettől benevezett Avanatgarde-ra és követte hifiben a régi iskolát, miszerint EliteRock+Excalibur, persze ezüsttel és Merlin táppal, Hana MC és 47Lab silver phono és most a Taket tweeter. Mit hozott nála? Mondtam neki, mutass egy lemezt, ami xar, sose hallgatod. elővette a White Stripes azonos című korongját. És jé, már-meg jó lett.
De érdemes benézni a 10 kedvenc lemezem topicba. Nem tudtam,hogy létezik, nem is tudom, hol találod, én is véletlenül találtam meg. 5-ből 4 embernél pl előkerül a Depeche Mode, vagy valami holdudvara. Mennyire reprezentatív? Azt nem tudom, de azt látom, hogy vannak "hifisták", akik merik vállalni a zenei irányultságukat (aminek én pl roppantmód örülök) és nem mennek a klisék után.
ezen a (kb 20 éves)videón, ha türelemmel végignézed, nem tudom, hány percnél jön, de ott az üzenet az Aphex Twinnel. Ne futva menekülj, örülj
az a baj,beskatúlyáztad magad a komolyzene egy spéci szegmensébe,ahol valóban nincs szükség hangoskodásra,ezt a részét megértem,magam is vlszinű igy járnék el...egy Keith Jarrett "Melody at night with you",Oregon "Distant hills",vagy "Winter light",Muddy Waters"Folk singer" nem igazán igénylik a hangoskodást,de mi van egy Keith Jarrett "Survivor's suite",Muddy Waters "After the rain" felvételeknél,itt már a hangerő emlekedés jelenség kezd jelentkezni (nekem legalább is),és még nem léptük meg a Metallica,ZZ Top,Led Zeppelin,Deep Purple stb.szinteket...
Nincs itt semmi beskatulyázódás.
Akusztikus-zene-hallgatás van, ez a nagy híres skatulya. És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás. Egy Led Zeppelin koncert-feeling, az legjobb esetben visszaadja az eleve kierősített zenét?? Miféle tónushelyességről beszélhetünk itt vajon? Milyen az, amikor jól szól egy elektromos gitár? Vagy egy gépi dob? Hogy rezeg a belsőd? Ez lenne a zenehallgatás Mekkája?
Persze, a torzítatlan nagy hangerő az kell. És ahogy ballagunk fölfelé a Wattokban, úgy egyre sz@rabb erősítőkbe lehet belebotlani, és pl. szépen búcsút lehet inteni az alapvetően finom hangú SE kapcsolásoknak...
A 'lány gitárral', halkan, az ezerszer, tízezerszer nehezebb hifis feladat.
Egy barokk nagyoperát is könnyebb helyesen visszaadni, mint egy érzékeny pengetőst egy igazi jó énekessel.
Nyilván, 'in selected theatres only'.
Amúgy, a kiállításon, inkább egyfajta fordított 'beszakadás' volt megfigyelhető. Amikor azon a kb. öt helyen, ahol véletlenül előfordult komolyzene, a sok tuf-tuf után hirtelen bejött valami akusztikus dolog, és ne adj'Isten egy piánó rész, ami éppen nem ordított 112dB-el, akkor a hangok hirtelen beszürkültek, elpunnyadtak, olyan 'furcsák' lettek a rengeteg üvöltő dobgép meg gépi ciripelés meg elektromosgitár-nyúzás után...
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
... A lényeg a "jelenlét érzet", vagy legalább is annak illúziója, és ehhez nekem nem kell nagy hangerő. De ezt már szerintem unásig leírtam ... Nembaj, leírom még egyszer, mert jólesik ...
Nem baj! Írd le nyugodtan, ha neked így esik jól a zenehallgatás.
Csak ne beszéljünk "jelenlét érzet"-ről.
Vagy te akkor soha az életben nem voltál még nagyzenekari koncerten, bigband vagy fúvós zenekari előadáson, nem hallottad, hogy akár egy szál zongora mekkora dinamikával/hangnyomással tud megszólalni vagy akár egy mesterhegedű. (a hangosított koncerteket most hagyjuk)
Ha te otthon csak nyomokban szeretnéd visszakapni ezek jelenlét érzetét, ahhoz sajnos a dinamika csúcsokban extrém magas hangnyomásra van szükség. Ha megelégszünk a dinamika tartomány beszűkítésével, lefaragásával, ez magával vonja, hogy nem kapjuk meg a "jelenlét érzetet", csak annak nagyon távoli leképezését. Egy kellemes háttérzenévé degradálódik a zenekar produkciója.
Nekem elég ha át vagyok verve. Vagyis én úgy érzem mintha ...
De ezt már kb. 100-szor leírtam. De nem várhatom el, hogy minden hülyeségre emlékezzen bárki is amiket leírtam.
mert a hifihatárőrség ott áll a front end interkonnektjének a végén és kirendeli a sorból a rockzenei elektronokat Azért ez az elmélet gyökereiben veri pofán az egész sztorit. Ezt én máshogy látom: Minden zene hangokból ál. hogy a zene, milyen hangok eredője, egy dolog. de a hifi vigye, amit kel, aztán majd amikor megszólal a hangszóró, ott rendeződik zenévé. Vinkler említete, hogy lexarja milyen csokoládé. én azt gondolom, a hifi is xarja le és tegye a dolgát..
Tom Waits régi manus. a Ti generációtokat kevésbé érintette meg, mert olyan undergrunder, nem klasszikus rockzene. javallom a swordfishtrombones albumot, aztán ott kiderül, mit érdemel
A nagyon drága audio rendszerek gazdái a több tízmilliós kategóriában általában az un "részletgazdagság" és "felbontás", esetleg a "simaság" (egyik sem zenei tulajdonság btw) oltárán szeretik leginkább a sok pénzt feláldozni.
Az autentikus rock zenei reprodukcióhoz ezek teljességgel szükségtelenek.
Legalább egy tucat Tom Waits CD és lemez van a birtokomban, a Pennában 14 évig dolgozva, nem volt olyan kiállítás vagy komolyabb demó, ahol ne játszottunk volna közülük, a Swordfishtromobone-t is
Tedd hozzá hogy "szerintem".
Ez még feszesebb, ami következik. Egy hete, ezzel a lemezzel "adtam el" (értsd, havernak megmutattam és "nekem is kell") egy majd félmillás supertweetert. Nyilván hülye és süket, neki ez nem dukál
Mi több, mint 10 évig hangosítottunk klasszikus zene és jazz mellett a progresszív metálig bezárólag rock és elektronikus zenét is anno a Pennában. A hétvégi audio expon bemutatott itt "hóbagoly" névre keresztelt aktív hangsugárzót egy olyan magyar fiú tervezte, aki high-end hangosító hangsugárzókat is tervez több, mint egy évtizede és a hangsugárzóit a híresebb, nagyobb német és osztrák klubok használják. Mivel rock zenét autentikusan nem lehet hangosítás nélkül koncerten eljátszani, ezért úgy hiszem ezek releváns tapasztalatok, amiket, ha valaki megért szuper, ha nem, az sem nagy baj.