KLajos írta: ↑2024.10.09., szer. 10:18
revox írta: ↑2024.10.09., szer. 09:07
tudom, ez köztudott

de az is, hogy bő 25-30 éve megindult a "hifis zenék" paradigmaváltása. A mai ember már nem hangokat hallgat a nagy felbontású rendszerén, hanem hangszerek milyenségétől függetlenül, a művet.
Hát ugye negyvensok évvel ezelőtt az akkor sem minőségi kristályhangszedős Tesla lemezjátszón (legalább már sztereó volt) sem hangokat hallgattunk, hanem a zenét, amit Zappa, a van Halen, a Pink Floyd vagy éppen az ÁHZ lemezeiről szóltak.
Mára (az elmúlt úgy 20 évre gondolva) ez annyiban változott, hogy lényegesen jobb hangú, lényegesen lemezkímélőbb eszközzel hallgatjuk ugyanőket (és még sok mást azóta).
[/quote]
:-) segítek :-)
ez afféle irónia volt, tükröt állítva azon hullámnak, akik korábban kisajátítva néhány stílusnak a hájendet, mindenkit be akartak kényszeríteni egy kötött zenei világba. urambocsá azoknak, akik hatásvadász "hangszerhangokkal" demóztak, melyek, persze, hosszútávon rém fárasztóak tudnak lenni. Sajna, a rendszerváltás után ránkzuhanó katyvaszban a hifista azt se tudta, merre kapkodja a fejét és a hatásvadász rendszerek sokakat bevittek az erdőbe. Mára ezt simulni látom, de még van hova. És itt kerül képbe a forgalmazók és egyéb "kiemelt" emberek felelőssége.
történt egyszer, pár éve, amióta az árak duplájára nőttek, meghallgattunk egy rendszert. Nem tudom, akkor lehetett 30 milla kb, de ez még állványos hangsugárzó volt csak ennyiért. Nyafogott egy csaj, a tipikus gitárral, ami nem nagy baj, lehet azt is természetesen, de a csajomnak is feltűnt,hogy ez nem természetesen teszi. Annyit súgott ide: "ez összefosná magát egy kis Iggy poptól". és milyen igaza volt... (nem a hangnyomásra gondolt, a zene egységére)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu