A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
... A másik, hogy ezekben a műfajokban a folytonos monoton ütem átveszi a test felett az irányítást, mintha master clock lenne. Amellett, hogy ebbe is nagyon be tud zavarni az egyéb zaj, még az is van, hogy nagyban hozzájárul ehhez a reclock hatáshoz, ha fizikailag is érezhető ütést produkál a hangosítás.
Ez volt a Disco - zenék lényege is.
A felgyorsult pulzusszámhoz hasonlító ritmust nagy hangerővel hallgatva, miközben üti a mellkasod, volt valami eufórikus hatása.
Ezeknek a zenéknek a nagy része halkan hallgatva lényegében élvezhetetlenek.
Van belőle, nosztalgiából megtartottam belőlük pár tucatot, hát nem annyira a Quad világa...
No kigugliztam a Trio árát a három szubládával : 150 millió forint körül van.
Arra is csak akkor futna ha ... (inkább nem írom le mikor, mert utálom a politikát ... )
bőven elég egy pár Basshorn is... máris bentebb vagy
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Aranyos vagy, de én ezt inkább "lehallgató berendezéseknek" hívnàm
Mindennek van (alsó) határa!
TJ.
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Én tudok egy jobb definíciót (most jutott eszembe hallva amit hallok ) : a hifi az, amivel ha panelban vagy társasházban lakunk próbáljuk elnyomni, de legalább is kompenzálni a fölöttünk lakó egész napos zajongását, mert már agyfaszt kapunk a népművészeti tejtartó agyagedénytől ...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Snipi 2024.10.09., szer. 09:34-kor.
No kigugliztam a Trio árát a három szubládával : 150 millió forint körül van.
Arra is csak akkor futna ha ... (inkább nem írom le mikor, mert utálom a politikát ... )
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
definiálom én, mi sem könyebb: A hifi az, amin otthon -többnyire- zenét hallgatunk
Most gugliztam ki az a Magico aminek a képét Elex belinkelte 700.000 dodó. Annyiért már legyen is jó.
De gondolom a Trio azokkal a basszusládákkal is nagyon drága. Én azért maradnék a realitás talaján, és számomra 200-300 milliós hangsugárzó nem az. De még a 20 milliós se, bármennyire is szeretnék egy B&W 801 D4-et mondjuk. Ez van.
Amúgy Gábor a kérdésedre a válasz : igen. (Csak azóta 30 évet öregedtem ... )
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
Igen, jól "megmondtad", de ez nagyon nem a High Fidelity eredeti definiciója ...már hogy legalább a topik eredeti témájánál maradjunk.
TJ.
tudom, ez köztudott de az is, hogy bő 25-30 éve megindult a "hifis zenék" paradigmaváltása. A mai ember már nem hangokat hallgat a nagy felbontású rendszerén, hanem hangszerek milyenségétől függetlenül, a művet. Nyilván, ebből valahogy ki kell keveredni, mert mocsaras téma, de, ha azt nézem, hogy kereskedő vagy, vagy valami hasonló, még öngól is ezekkel a gondolatokkal kizárni egy vevőkört
Ha emlékszünk István Csontos mondatára a "merlines ízlésficamról" "Voltak, akik újjongva (tapsolva??? talán tapsolva) örültek és voltak, akik futva menekültek", ami a zenei sítlusok szokszínűségét jelentette és azt, hogy nem kizárólag Arthur Rubinstenit kell hallgatni, vagy demózni (bár azt én is kedvelem, de szigorúan korhű nyomaton,nyilván monó), hanem bármit, amit szeretsz. Egy, nevezzük high-end rendszernek, minden stíluson meg tudja mutatni magát. Minden stílusan vannak apró nűanszok, amit érdemes előcsalni a barázdából, pitekből, ki honnan akarja. Fenti haverom borzalmasan magasról tesz a régi értelemben vett hifis zenékre. 10-15 éve mondta, hogy van 800 Depeche Mode lemeze. Ez elképesztő, már-hogy egyáltalán ennyi létezik De ezen az elektronikus vonalon mocorog. Ettől benevezett Avanatgarde-ra és követte hifiben a régi iskolát, miszerint EliteRock+Excalibur, persze ezüsttel és Merlin táppal, Hana MC és 47Lab silver phono és most a Taket tweeter. Mit hozott nála? Mondtam neki, mutass egy lemezt, ami xar, sose hallgatod. elővette a White Stripes azonos című korongját. És jé, már-meg jó lett.
De érdemes benézni a 10 kedvenc lemezem topicba. Nem tudtam,hogy létezik, nem is tudom, hol találod, én is véletlenül találtam meg. 5-ből 4 embernél pl előkerül a Depeche Mode, vagy valami holdudvara. Mennyire reprezentatív? Azt nem tudom, de azt látom, hogy vannak "hifisták", akik merik vállalni a zenei irányultságukat (aminek én pl roppantmód örülök) és nem mennek a klisék után.
ezen a (kb 20 éves)videón, ha türelemmel végignézed, nem tudom, hány percnél jön, de ott az üzenet az Aphex Twinnel. Ne futva menekülj, örülj
az a baj,beskatúlyáztad magad a komolyzene egy spéci szegmensébe,ahol valóban nincs szükség hangoskodásra,ezt a részét megértem,magam is vlszinű igy járnék el...egy Keith Jarrett "Melody at night with you",Oregon "Distant hills",vagy "Winter light",Muddy Waters"Folk singer" nem igazán igénylik a hangoskodást,de mi van egy Keith Jarrett "Survivor's suite",Muddy Waters "After the rain" felvételeknél,itt már a hangerő emlekedés jelenség kezd jelentkezni (nekem legalább is),és még nem léptük meg a Metallica,ZZ Top,Led Zeppelin,Deep Purple stb.szinteket...
Nincs itt semmi beskatulyázódás.
Akusztikus-zene-hallgatás van, ez a nagy híres skatulya. És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás. Egy Led Zeppelin koncert-feeling, az legjobb esetben visszaadja az eleve kierősített zenét?? Miféle tónushelyességről beszélhetünk itt vajon? Milyen az, amikor jól szól egy elektromos gitár? Vagy egy gépi dob? Hogy rezeg a belsőd? Ez lenne a zenehallgatás Mekkája?
Persze, a torzítatlan nagy hangerő az kell. És ahogy ballagunk fölfelé a Wattokban, úgy egyre sz@rabb erősítőkbe lehet belebotlani, és pl. szépen búcsút lehet inteni az alapvetően finom hangú SE kapcsolásoknak...
A 'lány gitárral', halkan, az ezerszer, tízezerszer nehezebb hifis feladat.
Egy barokk nagyoperát is könnyebb helyesen visszaadni, mint egy érzékeny pengetőst egy igazi jó énekessel.
Nyilván, 'in selected theatres only'.
Amúgy, a kiállításon, inkább egyfajta fordított 'beszakadás' volt megfigyelhető. Amikor azon a kb. öt helyen, ahol véletlenül előfordult komolyzene, a sok tuf-tuf után hirtelen bejött valami akusztikus dolog, és ne adj'Isten egy piánó rész, ami éppen nem ordított 112dB-el, akkor a hangok hirtelen beszürkültek, elpunnyadtak, olyan 'furcsák' lettek a rengeteg üvöltő dobgép meg gépi ciripelés meg elektromosgitár-nyúzás után...
engedd el légyszives ezt a szentelvizes megközelitést,sokan nem evezenek Veled egy csónakban ...mindenki úgy élvez ahogyan tud,és jól esik neki..a Te pénzed Te szórakozásod,én pénzem,én szórakozásom....
... A lényeg a "jelenlét érzet", vagy legalább is annak illúziója, és ehhez nekem nem kell nagy hangerő. De ezt már szerintem unásig leírtam ... Nembaj, leírom még egyszer, mert jólesik ...
Nem baj! Írd le nyugodtan, ha neked így esik jól a zenehallgatás.
Csak ne beszéljünk "jelenlét érzet"-ről.
Vagy te akkor soha az életben nem voltál még nagyzenekari koncerten, bigband vagy fúvós zenekari előadáson, nem hallottad, hogy akár egy szál zongora mekkora dinamikával/hangnyomással tud megszólalni vagy akár egy mesterhegedű. (a hangosított koncerteket most hagyjuk)
Ha te otthon csak nyomokban szeretnéd visszakapni ezek jelenlét érzetét, ahhoz sajnos a dinamika csúcsokban extrém magas hangnyomásra van szükség. Ha megelégszünk a dinamika tartomány beszűkítésével, lefaragásával, ez magával vonja, hogy nem kapjuk meg a "jelenlét érzetet", csak annak nagyon távoli leképezését. Egy kellemes háttérzenévé degradálódik a zenekar produkciója.
Nekem elég ha át vagyok verve. Vagyis én úgy érzem mintha ...
De ezt már kb. 100-szor leírtam. De nem várhatom el, hogy minden hülyeségre emlékezzen bárki is amiket leírtam.
mert a hifihatárőrség ott áll a front end interkonnektjének a végén és kirendeli a sorból a rockzenei elektronokat Azért ez az elmélet gyökereiben veri pofán az egész sztorit. Ezt én máshogy látom: Minden zene hangokból ál. hogy a zene, milyen hangok eredője, egy dolog. de a hifi vigye, amit kel, aztán majd amikor megszólal a hangszóró, ott rendeződik zenévé. Vinkler említete, hogy lexarja milyen csokoládé. én azt gondolom, a hifi is xarja le és tegye a dolgát..
Tom Waits régi manus. a Ti generációtokat kevésbé érintette meg, mert olyan undergrunder, nem klasszikus rockzene. javallom a swordfishtrombones albumot, aztán ott kiderül, mit érdemel
A nagyon drága audio rendszerek gazdái a több tízmilliós kategóriában általában az un "részletgazdagság" és "felbontás", esetleg a "simaság" (egyik sem zenei tulajdonság btw) oltárán szeretik leginkább a sok pénzt feláldozni.
Az autentikus rock zenei reprodukcióhoz ezek teljességgel szükségtelenek.
Legalább egy tucat Tom Waits CD és lemez van a birtokomban, a Pennában 14 évig dolgozva, nem volt olyan kiállítás vagy komolyabb demó, ahol ne játszottunk volna közülük, a Swordfishtromobone-t is
Tedd hozzá hogy "szerintem".
Ez még feszesebb, ami következik. Egy hete, ezzel a lemezzel "adtam el" (értsd, havernak megmutattam és "nekem is kell") egy majd félmillás supertweetert. Nyilván hülye és süket, neki ez nem dukál
Mi több, mint 10 évig hangosítottunk klasszikus zene és jazz mellett a progresszív metálig bezárólag rock és elektronikus zenét is anno a Pennában. A hétvégi audio expon bemutatott itt "hóbagoly" névre keresztelt aktív hangsugárzót egy olyan magyar fiú tervezte, aki high-end hangosító hangsugárzókat is tervez több, mint egy évtizede és a hangsugárzóit a híresebb, nagyobb német és osztrák klubok használják. Mivel rock zenét autentikusan nem lehet hangosítás nélkül koncerten eljátszani, ezért úgy hiszem ezek releváns tapasztalatok, amiket, ha valaki megért szuper, ha nem, az sem nagy baj.
A rock zenei megszólalás autentikusságához nem feltétlenül azok az erények kellenek, amiért pár tíz milliót elkölt az ember hifire.
mert a hifihatárőrség ott áll a front end interkonnektjének a végén és kirendeli a sorból a rockzenei elektronokat Azért ez az elmélet gyökereiben veri pofán az egész sztorit. Ezt én máshogy látom: Minden zene hangokból ál. hogy a zene, milyen hangok eredője, egy dolog. de a hifi vigye, amit kel, aztán majd amikor megszólal a hangszóró, ott rendeződik zenévé. Vinkler említete, hogy lexarja milyen csokoládé. én azt gondolom, a hifi is xarja le és tegye a dolgát..
Tom Waits régi manus. a Ti generációtokat kevésbé érintette meg, mert olyan undergrunder, nem klasszikus rockzene. javallom a swordfishtrombones albumot, aztán ott kiderül, mit érdemel
A nagyon drága audio rendszerek gazdái a több tízmilliós kategóriában általában az un "részletgazdagság" és "felbontás", esetleg a "simaság" (egyik sem zenei tulajdonság btw) oltárán szeretik leginkább a sok pénzt feláldozni.
Az autentikus rock zenei reprodukcióhoz ezek teljességgel szükségtelenek.
Legalább egy tucat Tom Waits CD és lemez van a birtokomban, a Pennában 14 évig dolgozva, nem volt olyan kiállítás vagy komolyabb demó, ahol ne játszottunk volna közülük, a Swordfishtromobone-t is
Tedd hozzá hogy "szerintem".
Ez még feszesebb, ami következik. Egy hete, ezzel a lemezzel "adtam el" (értsd, havernak megmutattam és "nekem is kell") egy majd félmillás supertweetert. Nyilván hülye és süket, neki ez nem dukál
A rock zenei megszólalás autentikusságához nem feltétlenül azok az erények kellenek, amiért pár tíz milliót elkölt az ember hifire.
mert a hifihatárőrség ott áll a front end interkonnektjének a végén és kirendeli a sorból a rockzenei elektronokat Azért ez az elmélet gyökereiben veri pofán az egész sztorit. Ezt én máshogy látom: Minden zene hangokból ál. hogy a zene, milyen hangok eredője, egy dolog. de a hifi vigye, amit kel, aztán majd amikor megszólal a hangszóró, ott rendeződik zenévé. Vinkler említete, hogy lexarja milyen csokoládé. én azt gondolom, a hifi is xarja le és tegye a dolgát..
Tom Waits régi manus. a Ti generációtokat kevésbé érintette meg, mert olyan undergrunder, nem klasszikus rockzene. javallom a swordfishtrombones albumot, aztán ott kiderül, mit érdemel
A nagyon drága audio rendszerek gazdái a több tízmilliós kategóriában általában az un "részletgazdagság" és "felbontás", esetleg a "simaság" (egyik sem zenei tulajdonság btw) oltárán szeretik leginkább a sok pénzt feláldozni.
Az autentikus rock zenei reprodukcióhoz ezek teljességgel szükségtelenek.
Legalább egy tucat Tom Waits CD és lemez van a birtokomban, a Pennában 14 évig dolgozva, nem volt olyan kiállítás vagy komolyabb demó, ahol ne játszottunk volna közülük, a Swordfishtromobone-t is
A rock zenei megszólalás autentikusságához nem feltétlenül azok az erények kellenek, amiért pár tíz milliót elkölt az ember hifire.
mert a hifihatárőrség ott áll a front end interkonnektjének a végén és kirendeli a sorból a rockzenei elektronokat Azért ez az elmélet gyökereiben veri pofán az egész sztorit. Ezt én máshogy látom: Minden zene hangokból ál. hogy a zene, milyen hangok eredője, egy dolog. de a hifi vigye, amit kel, aztán majd amikor megszólal a hangszóró, ott rendeződik zenévé. Vinkler említete, hogy lexarja milyen csokoládé. én azt gondolom, a hifi is xarja le és tegye a dolgát..
Tom Waits régi manus. a Ti generációtokat kevésbé érintette meg, mert olyan undergrunder, nem klasszikus rockzene. javallom a swordfishtrombones albumot, aztán ott kiderül, mit érdemel
Életemben nem jöttem ki általam fizetett koncertröl,de megtettem (mivel céges bulink volt),a nemrég a Puskásban megtartott Coldplay-röl,mert fülsértően hangos volt (II koncert)...
Sajnos az a helyzet, hogy valami általam nehezen felfoghattó okból iszonyatosan túlhangosítják idehaza a blues/rock/metál/stb elektronikus zene koncerteket. Szabadtéren is, zárt térben is. (Tisztelet a NAGYON ritka kivételnek.)
Talán jön majd egy-két hangosító mester, és elmondja, hogy erre miért van szükség...
A legnagyobb vicc, hogy pl. a nagyobbik keresztfiamék, aki a feleségével együtt gyakorlott koncertjárók, spéci passzíív füldugókkal mennek a koncertekre, hogy élvezhető hangerőn hallják azokat. Hollandiában én magam láttam egy koncerthelyszínen ilyen füldugókat árusító automatát. Az Airpods Pro Mk2-esek "Transparency" üzemmódja (ami alapesetben pont a zajkioltás ellentettje) is állítólag tökéletesen alkalmas a túlhangosított koncertek egészségre kevésbé ártalmas hangerőn élvezésére.
Azt, hogy ezt a helyzetett meg lehetne oldani a hangnyomás néhány necibelle való visszavételével, látszólag már senkit nem érdekel.
Trance/Techno/Drum&Bass témakörben ez abszolút szükséges, több okból. Az egyik, hogy semminek, de tényleg semminek ne legyen esélye bezavarni a zenébe. Sokszor 10dB-lel halkabb zene mellett már hajlamosak az emberek üvöltve beszélgetni, ami rohadt zavaró annak, aki benne szeretne lenni a zenében teljesen. A másik, hogy ezekben a műfajokban a folytonos monoton ütem átveszi a test felett az irányítást, mintha master clock lenne. Amellett, hogy ebbe is nagyon be tud zavarni az egyéb zaj, még az is van, hogy nagyban hozzájárul ehhez a reclock hatáshoz, ha fizikailag is érezhető ütést produkál a hangosítás.
Szoval igen, kell füldugó, az Alpine pl gyárt direkt erre a célra, nagyon jól működnek.
És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás.
Egyébiránt nekem a tesztzenéim között szerepel Metallica (One) és elektronikus zene is (Daft Punk Random Access Memories).
Meglepődnél, mennyi rendszert fektet meg az előbb említett 2 zene.
Számít az instrumentális zene, a szimfonikus zenekar...
Számomra egy rendszer akkor jó, ha mindezt közvetíteni tudja, úgy, ahogy nekem tetszik. Ha valamelyik nem megy, az a rendszer nem jó.
Elméletileg igazad lenne.
De.
Nem mindenkinek fussssa 20 - 40 milliós mindenevő rendszerre.
A kompromisszumosabb kategória tulajának bizony érdemes a zenei preferenciái szerint hangolnia/választania a rendszerét.
Miért kellene tudnia a cumónak pl. a fülsiketítő rock-ot hitelesen tolmácsolnia, ha a büdös életben nem hallgatnék olyat, de emiatt a műfaj miatt le kellene mondanom pl. a Quad zseniálisan muzikális középtartományáról - amire a Metallikának nincsen olyan nagy szűksége.
Szóval de, van olyan, hogy egy rendszernek az egyik stílus fekszik, a másik meg kevésbé.
Attól az még nagyon megfelelhet a gazdijának.
a Quad is lejátsza, nem is rosszul, csak nem életnagyságban. olyan, mint a FAL egyutasom, amivel tegnap, míg a supertweeterét állítgattam (zárójel, nevetséges, 25ezres áron itt van pár nap alat franciaorazâgból, javaslom Neked is kipróbálni, Sokan használnak ESL-hez Townshendet, csak az nem 25 ezer, inkább 525), ledaráltam egy Lou Reed, egy Tankcsapda és egy Doors koncertet. Bonsai rocckoncert, de az arányok rendben vannak és az egyutasok, vagy panelek természetessége finom tud ám lenni. Azt gondolom, ha a természetes megszólalást nézem, ezek viszik a pálmát. Ami szélessávú és nagyot is szól, az Kürthy két nagy paravánja. Nem olyan dögös. mint egy Avantgarde, de iszonyat nagy igazságot beszél. Spec, én azt próbálom leutánizni, ami nyilván 100%-ban nem lehetséges, de valami hasonlót ki lehet hozni a buliból.
És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás.
Egyébiránt nekem a tesztzenéim között szerepel Metallica (One) és elektronikus zene is (Daft Punk Random Access Memories).
Meglepődnél, mennyi rendszert fektet meg az előbb említett 2 zene.
Számít az instrumentális zene, a szimfonikus zenekar...
Számomra egy rendszer akkor jó, ha mindezt közvetíteni tudja, úgy, ahogy nekem tetszik. Ha valamelyik nem megy, az a rendszer nem jó.
Elméletileg igazad lenne.
De.
Nem mindenkinek fussssa 20 - 40 milliós mindenevő rendszerre.
A kompromisszumosabb kategória tulajának bizony érdemes a zenei preferenciái szerint hangolnia/választania a rendszerét.
Miért kellene tudnia a cumónak pl. a fülsiketítő rock-ot hitelesen tolmácsolnia, ha a büdös életben nem hallgatnék olyat, de emiatt a műfaj miatt le kellene mondanom pl. a Quad zseniálisan muzikális középtartományáról - amire a Metallikának nincsen olyan nagy szűksége.
Szóval de, van olyan, hogy egy rendszernek az egyik stílus fekszik, a másik meg kevésbé.
Attól az még nagyon megfelelhet a gazdijának.
Az autentikus, dögös rock zenei reprodukció nem igazán a 20-40 milliós rendszerek terepe.
Van egy ismerősömnek egy komplett Danley hangosító cucca (SH100, SH-LPM), szubbal (TH-28), 12 csatorna AB osztályú erősítővel (MC2 Audio), egy rakás AT és Telefunken mikrofonnal, Yamaha keverővel, effektekkel, stb, egy blues zenekar használta kb 5 alkalommal. Olyan 13-15 millió lehett újkorában, most alig használtan töredék pénzen árulja. Nincs az a hifi rendszer, ami tudja azt a megszólalást, mondjuk Dream Theatre, King Crimson, Steely Dan, és elektronikus zene vonalon, még 20-40 millióért sem, amit ez a cucc meg igen. Jazzen is jó, még big banden is, és még klasszikus nagy zenekaron is hallgatható, de nem az már nem az erőssége. Modern keverésű, maszterelésű hangos zenék is jól szólnak rajta, ideértve a kommersz pop zenét, persze csak akkor ha valakinek az jön be.
A rock zenei megszólalás autentikusságához nem feltétlenül azok az erények kellenek, amiért pár tíz milliót elkölt az ember hifire.
És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás.
Egyébiránt nekem a tesztzenéim között szerepel Metallica (One) és elektronikus zene is (Daft Punk Random Access Memories).
Meglepődnél, mennyi rendszert fektet meg az előbb említett 2 zene.
Számomra egy rendszer akkor jó, ha mindezt közvetíteni tudja, úgy, ahogy nekem tetszik. Ha valamelyik nem megy, az a rendszer nem jó. És hiába takaróznak azzal, hogy én csak a szögletes, fehér csokoládét szeretem, ezért ilyen a rendszer, mert azt tudja, akkor el kell oszlatni ezt a tévhitet, mert valójában azt sem tudja, csak azt hiszik, hogy tudja.
Ez így azt gondolom teljesen jó álláspont.
Yello-nak is van pár száma szvsz (pl. Takla Makan 2009-ből) amikre azt gondolom rendesen megmutatná egy rendszer hiányosságait a rengeteg részlet, effekt miatt. De lehet tévedek.
Rega Brio - CA DacMagic 200M + TMP táp - PC/PaulPang/Audirvana - Revox B226 - Hivox 3 utas zárt monitor
HiDiamond D3 hfkábel - HiDiamond D3 rca - IsoTek Premier/Initium/Hivox tápkábelek - Oyaide Neo usb a-b - QED QE6200 koax - Audioquest Forest RJ/E Ethernet - ifi LAN iSilencer
És a többség akusztikus zenét hallgat a drága cuccain, nem pedig Metallicát.
Elektromos zenére kb. felesleges ez a nagy hifis kínlódás.
Egyébiránt nekem a tesztzenéim között szerepel Metallica (One) és elektronikus zene is (Daft Punk Random Access Memories).
Meglepődnél, mennyi rendszert fektet meg az előbb említett 2 zene.
Számít az instrumentális zene, a szimfonikus zenekar...
Számomra egy rendszer akkor jó, ha mindezt közvetíteni tudja, úgy, ahogy nekem tetszik. Ha valamelyik nem megy, az a rendszer nem jó.
Elméletileg igazad lenne.
De.
Nem mindenkinek fussssa 20 - 40 milliós mindenevő rendszerre.
A kompromisszumosabb kategória tulajának bizony érdemes a zenei preferenciái szerint hangolnia/választania a rendszerét.
Miért kellene tudnia a cumónak pl. a fülsiketítő rock-ot hitelesen tolmácsolnia, ha a büdös életben nem hallgatnék olyat, de emiatt a műfaj miatt le kellene mondanom pl. a Quad zseniálisan muzikális középtartományáról - amire a Metallikának nincsen olyan nagy szűksége.
Szóval de, van olyan, hogy egy rendszernek az egyik stílus fekszik, a másik meg kevésbé.
Attól az még nagyon megfelelhet a gazdijának.
, a sok tuf-tuf után hirtelen bejött valami akusztikus dolog, és ne adj'Isten egy piánó rész, ami éppen nem ordított 112dB-el, akkor a hangok hirtelen beszürkültek, elpunnyadtak, olyan 'furcsák' lettek a rengeteg üvöltő dobgép meg gépi ciripelés meg elektromosgitár-nyúzás után...
lehet szimplân csak xar zenét tettek be, ahogy gépzenében is van értelmezhető és kacat, ez ugyanígy él a hangszeres zenére is. a kortárs művészek sokszor hiába elektronikus hangokkal mahinálnak, mégis érdekesebb zenét alkotnak. Nálam is sokszor előfordul, ha jön valaki. pl David Sylvian után mutogathatok bármit, az a csávó olyat tol rád, utána egy közérthető hangszeres zene fődunalom, nincs benne akkora érték, nem köt le.
persze, nem állítom, hogy a kiállításon ez volt, de, akár...
.....Én már nem járok zárt térbe rock koncertre, .....
Ne zárd ki magad nagyon sok élményből!
Számomra a legjobb és legjobban hangosított zárt téri koncertje Nick Mason Saucerful of Secrets koncertje volt Bécsben.
Káprázatos volt a koncert és a hang is. Olyan éteri tisztasága volt a hangnak hihetetlen sebességgel, impulzusokkal, dinamikával, amit addig és azóta se hallottam zárt térben.
Itthon Chick Corea utolsó budapesti koncertje feledhetetlen számomra. A végén a színpad szélén hasaltunk, előttem 2 m-re játszottak a zenészek, a végén masíroztak és örömzenéltek.
Corea első koncertjén vagy 45 éve voltam szintén Budapesten. Az első sorokból élveztem a zenéjét.
2005. Keszei -Korog- Krisztián. Duo Omega, az akkor új Avantgarde Model5+ erősítővel hajtva, de elé volt kötve illesztés miatt a Final Lab csöves táppal (a csövek,amik látszanak) hajtott előfoka. Funk Vector lemezjátszó, Schröder karral és ZYX hangszedő, 47Lab Phono Cube, Kondo ksl ezüst kábelek.
jól emlékszem rá, mert hajnal kettőkor itt szembesültem azzal, mit művel ez a cucc, ha igazán odapörkölünk neki (Skopkó Tomi haverommal). Frenkie Goes to Hollywood / Liverpool koncertlemez... (aki nem ismeri, tipp) warriors of the wasteland... ezzel nyit... megálltt bennünk az ütő Reggel Istvánban is.. "revox bazzmeg, ne nyomd tovább!!". ... "nyugi, bírja"
zárójel: izgulok, az asszony gyakorol az új lemezjátszóján... Doors este van... vagy a 3. lemez van fent ha olcsó MM, akkor is. de majd belejön. régen stabilan kezelte, csak nem volt ekkora forgó tömeg a régi lemezjátszóján (Goldring gr2)