Rock60 írta: ↑2024.09.30., hétf. 20:08
Viszik, viszik, de ha a " normális " autók arányát összehasonlítjuk a fentiekkel, láthatjuk, hogy az előzőekből még most is sokkal több fogy, mint a városi terepjárókból.
Ha erről az Európában domináns mennyiség forgalmáról lemond a Ford, az brutális veszteséget jelent.Szerintem.
Az aktuális európai személyautó eladások 54-56 %-a SUV és ha hozzácsapjuk a crossovereket is, ez a két kategória határozottan uralja a piacot. Eredetileg hobbi terepjárónak indult, mostanra tágas, magas építésű, nagy csomagterű személyautót jelent, de lassan már mindent besorolnak ezekbe a csoportokba.
A Ford minden területen visszavonul, pár hete az elektromos autók tervezését lassították be, helyezték hátrébb. A legnépszerűbb, legjobban keresett személyautó és haszongépjárművek között egyetlen Ford gyártmány sincs jelenleg, pedig pár éve még dobogósak voltak sok országban, nálunk is. Lassan váltottak, drágán, sok modellnél veszteséggel termelnek, fejlesztésben is elszaladt mellettük a világ. Van náluk baj bőven, de a döntéseiket kívülről laikusként nem lehet reálisan megítélni. Legalábbis én nem próbálnám meg a konyhaasztal mellől hétpróbás gazdasági szakemberek és dollármilliárdok felett diszponáló vezetők lépéseit véleményezni. De annyi talán kijelenthető, hogy ha leépítenek egy rosszul működő üzletágat, ez nem veszteséget jelent.
Javaslom, ne csináljunk megint autós topikot itt!