E?> "Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni."Tctronic írta: ↑2024.09.29., vas. 14:14Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni.
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 909
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 449
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2711
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni.
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13963
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 909
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 449
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Online
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13963
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
BYD ETP 3Vinkler írta: ↑2024.09.28., szomb. 18:56Nem tudom melyik elektromos autó ez, a VW csoportnál alapvetően nem adnak meg ilyen adatokat. Mindenesetre ez a 20% elég kevésnek tűnik.AAttila írta: ↑2024.09.26., csüt. 09:46Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?![]()
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13963
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem tudom melyik elektromos autó ez, a VW csoportnál alapvetően nem adnak meg ilyen adatokat. Mindenesetre ez a 20% elég kevésnek tűnik.AAttila írta: ↑2024.09.26., csüt. 09:46Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4641
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3170
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Variációk egy témára. 

MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Autós topik autósoknak
Ez már majdnem kisteherautó. Ennél az a prioritás többek közt, hogy nagy tömeget kell megindítani, tehát jobban bírja a terhelést.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Eleve felejtsd el az e-autót. :) Ha mindenáron töltögetni akarsz, akkor a Plug-in hybrid a jó választás szvsz.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lemmy9.1 2024.09.26., csüt. 10:38-kor.
Szerintem!
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2711
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
BYD ETM6 furgonnál találtam 30% -os érteket, talán nem megugurhatatlan a 24% de mindenképpen kérdezz utana.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
Azért írtam, hogy kérdezz rá a kereskedésben, hogy ezt mennyire bírja a vas.
De lutrizhatsz is, túlterhelés ellen mindegyik le van védve, + valószínű vízhűtéses az elektronika, az élettartamnak viszont tuti nem tesz jót.
Max eladod gari vége elött.
Ha használt gari nélküliben gondolkodsz, az oroszrulett, állandó emelkedőzéssel.
De lutrizhatsz is, túlterhelés ellen mindegyik le van védve, + valószínű vízhűtéses az elektronika, az élettartamnak viszont tuti nem tesz jót.
Max eladod gari vége elött.

Ha használt gari nélküliben gondolkodsz, az oroszrulett, állandó emelkedőzéssel.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Amikor Szegeden laktam (ott ugye nincsenek hegyek,amik igényelnék az erőt,nyomatékot) egy Honda Civic TypeR autóm volt. Az eddigi kedvencem, ami saját volt.
Re: Autós topik autósoknak
Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?
Re: Autós topik autósoknak
De, ha a gyártó azt mondja 20, akkor gyötörni fogod a 24-el, és várod a megerősítést egy hifi fórumon, hogy gyötörhesd?
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Igen,ezek az utcák az időjárási körülményektől is tudnak nehezek vagy megoldhatatlanok lenni. De itt most a legfontosabb, hogy egy elektromos autó fel tud-e menni. (aminek a kapaszkodása 20%)ELEX írta: ↑2024.09.25., szer. 22:2324%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
Online
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 276
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 736
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
24%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ELEX 2024.09.25., szer. 22:40-kor.
Re: Autós topik autósoknak
Sanszos, hogy nem véletlenül írják le.AAttila írta: ↑2024.09.25., szer. 14:33Sziasztok,
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Nehogy az emelkedő felénél leégjen a terheléstől.

Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
PUR-hab befúj....


AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Sziasztok,
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13963
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8899
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Műszerfal párna kiszerel...

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Műszerfal alatti zörgés az autószerelők rémálma.
Álltalában nem vállalós, elzavarós.
Álltalában nem vállalós, elzavarós.

Szerintem!
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Mi október végén megyünk megnézni a Ferrari múzeumot. Annyira vicces, hogy nem is engem érdekelt, hanem a 17 éves lányom forma1 imadata ihlette
Más: Nem tudtok egy szerelőt ajánlani aki kiszedné az anyósülés előtti légzsákot a műszerfalból és körbenézne alatta, hogy mi a szar nyikorog szegény kis nissanomon? Van jó autószerelőnk, de ezzel elkergetett.
Bár van szerszámom meg érzékem is, de én nem merek nekiállni, eldurrantom vagy ilyesmi aztán gtk lesz a kocsi

Más: Nem tudtok egy szerelőt ajánlani aki kiszedné az anyósülés előtti légzsákot a műszerfalból és körbenézne alatta, hogy mi a szar nyikorog szegény kis nissanomon? Van jó autószerelőnk, de ezzel elkergetett.
Bár van szerszámom meg érzékem is, de én nem merek nekiállni, eldurrantom vagy ilyesmi aztán gtk lesz a kocsi

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Autós topik autósoknak
Lehet. Én ott nem voltam. Olaszország nem az én világom. Nekem Angelholm-ba volt szerencsém eljutni valamikor 2016, 2017-ben. (Ha jól emlékszem.) No az brutális! Ott is volt "showroom". (Még a régi telephelyen a repülőtér mellett ... )Tctronic írta: ↑2024.09.23., hétf. 08:02Majd legközelebbDe ha jól látom nekik is van gyárlátogatási lehetőségük
![]()
https://pagani.modenatur.it/en/