Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
Amikor Szegeden laktam (ott ugye nincsenek hegyek,amik igényelnék az erőt,nyomatékot) egy Honda Civic TypeR autóm volt. Az eddigi kedvencem, ami saját volt.
Re: Autós topik autósoknak
Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?
Online
Re: Autós topik autósoknak
De, ha a gyártó azt mondja 20, akkor gyötörni fogod a 24-el, és várod a megerősítést egy hifi fórumon, hogy gyötörhesd?
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Igen,ezek az utcák az időjárási körülményektől is tudnak nehezek vagy megoldhatatlanok lenni. De itt most a legfontosabb, hogy egy elektromos autó fel tud-e menni. (aminek a kapaszkodása 20%)ELEX írta: ↑2024.09.25., szer. 22:2324%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 280
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 746
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
24%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ELEX 2024.09.25., szer. 22:40-kor.
Online
Nehogy az emelkedő felénél leégjen a terheléstől.
Re: Autós topik autósoknak
Sanszos, hogy nem véletlenül írják le.AAttila írta: ↑2024.09.25., szer. 14:33Sziasztok,
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Nehogy az emelkedő felénél leégjen a terheléstől.

Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
PUR-hab befúj....


AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Sziasztok,
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Műszerfal párna kiszerel...

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Autós topik autósoknak
Műszerfal alatti zörgés az autószerelők rémálma.
Álltalában nem vállalós, elzavarós.
Álltalában nem vállalós, elzavarós.

Szerintem!
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Mi október végén megyünk megnézni a Ferrari múzeumot. Annyira vicces, hogy nem is engem érdekelt, hanem a 17 éves lányom forma1 imadata ihlette
Más: Nem tudtok egy szerelőt ajánlani aki kiszedné az anyósülés előtti légzsákot a műszerfalból és körbenézne alatta, hogy mi a szar nyikorog szegény kis nissanomon? Van jó autószerelőnk, de ezzel elkergetett.
Bár van szerszámom meg érzékem is, de én nem merek nekiállni, eldurrantom vagy ilyesmi aztán gtk lesz a kocsi

Más: Nem tudtok egy szerelőt ajánlani aki kiszedné az anyósülés előtti légzsákot a műszerfalból és körbenézne alatta, hogy mi a szar nyikorog szegény kis nissanomon? Van jó autószerelőnk, de ezzel elkergetett.
Bár van szerszámom meg érzékem is, de én nem merek nekiállni, eldurrantom vagy ilyesmi aztán gtk lesz a kocsi

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Autós topik autósoknak
Lehet. Én ott nem voltam. Olaszország nem az én világom. Nekem Angelholm-ba volt szerencsém eljutni valamikor 2016, 2017-ben. (Ha jól emlékszem.) No az brutális! Ott is volt "showroom". (Még a régi telephelyen a repülőtér mellett ... )Tctronic írta: ↑2024.09.23., hétf. 08:02Majd legközelebbDe ha jól látom nekik is van gyárlátogatási lehetőségük
![]()
https://pagani.modenatur.it/en/
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Majd legközelebb


https://pagani.modenatur.it/en/
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
És Maranello és Santha Agata d' Bolognese között "félúton" ott van még Casterfranco Emiglia is.
És hogy ott mi van? Museo Horacio Pagani.
(Az talán még kisebb de ... )
És hogy ott mi van? Museo Horacio Pagani.

Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13982
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8930
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Találkoztunk kint pár komoly autóval. Egy egész komoly turizmus épült ezekre az autós utazásokra.Alex_Aston írta: ↑2024.09.21., szomb. 07:47Porshe + Transzfogaras.
Mi kellhet még?![]()
https://totalcar.hu/magazin/szerelem/20 ... turbolyuk/
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13162
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6189
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Autós topik autósoknak
Autópálya díj fizetési alternatívák:

Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Igaz.


"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Re: Autós topik autósoknak
A híres Masareti. Van olyan, hogy valamit egy életen keresztül rosszul olvasol.
De Maserati lesz az.

De Maserati lesz az.

Szerintem!
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Lamborghini 2. Ezt még meg szeretném mutatni, mert egy-két zenei vonatkozású dolog is volt a múzeumban:
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Lamborghini. Őszinte leszek szerintem élőben még sosem láttam, jó alkalom volt hogy szemügyre vegyem közelebbről. A múzeum és a gyár elhelyezkedése nagyon furcsa, mikor mentem alsórendű út, mezőgazdasági terület körös-körül. Mikor megláttam (eléggé észrevehető, már már szürreális az átlagos, falusias környezetben elhelyezkedő épület, üveg tolókapuval) túl is mentem rajta, megfordultam mivel az udvaron álltak autók azt hittem belül lehet parkolni, de nem csak akik ott dolgoznak. Kicsit lehangoló hogy az út túloldalán valami ipari épület melletti lepukkant mellékutcában kellett parkolni....
Maga a múzeum nem nagy de szép, színvonalas, a márkához méltó , két szintes kb 15 autóval. Na de milyen autókkal! A jegyvásárlásnál a szokásos honnan érkeztél, Magyarországról egy magyar "Köszönöm szépen" volt a válasz. Nem volt magyar, lehet csak betanult dolog és 50 nyelven tudja ezt de jópofa volt.
A lényeg gyönyörű autók, hihetetlen formával kb derékig értek nekem. Sajnos soha nem fogom megtudni, hogy beférek-e mert egy sem volt nyitható (többi helyen sem) és megérinteni sem lehetett őket (máshol sem).
Egy-két fotó innen is:
Maga a múzeum nem nagy de szép, színvonalas, a márkához méltó , két szintes kb 15 autóval. Na de milyen autókkal! A jegyvásárlásnál a szokásos honnan érkeztél, Magyarországról egy magyar "Köszönöm szépen" volt a válasz. Nem volt magyar, lehet csak betanult dolog és 50 nyelven tudja ezt de jópofa volt.
A lényeg gyönyörű autók, hihetetlen formával kb derékig értek nekem. Sajnos soha nem fogom megtudni, hogy beférek-e mert egy sem volt nyitható (többi helyen sem) és megérinteni sem lehetett őket (máshol sem).

Egy-két fotó innen is:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2024.09.21., szomb. 16:32-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
Igazán tartalmas kikapcsolódás. Gratulálok 

- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Szóval szombaton lezavartam kényelmesen a két Ferrari múzeumot, vasárnapra hagytam a Lamborghinit. De a sors közbeszólt. Modenában a Ferrari múzeumot keresve mit látok az egyik épület tetején : Mazareti. Mi a sz@r, ez is itt van? Nosza visszafelé jövet megközelítettem a gyárat azonnal rákerestem van-e múzeumuk. Sajnos nekik nincs viszont vagy egy u.n show room ahova be lehet menni regisztráció után és ami még szuperebb lehet regisztrálni factory tour-ra is. Piszok szerencsém volt mert pont azon a hétvégén Modena környékén valami turisztikai promo volt és Masareti-ék is csatlakoztak hozzá.
A lényeg a show-room on kívül sikerült beregisztrálnom és részt vennem egy gyárlátogatáson is. (Van nekik máskor is ilyen bárki mehet csak jó előre le kell foglalni a weboldalukon, annyiban volt szerencsém hogy konkrétan másnapra volt helyem) Itt szerelik össze az MC20 sportkocsijukat.
Sajnos fotókat tilos volt benn csinálni a gyárban ezt megmondták előre hogy szigorúan veszik, meg hétvége lévén a gyártósor is állt, de így is baromi érdekes volt. Gyártósor, motor összeszerelő sor, fényező sor, és fejlesztő részleg. Angol nyelvű vezetéssel 7-e voltunk összesen. Azt kell tudni, hogy a Masareti MC20 ból napi 6(!) db készül. Minden db kizárólag megrendelésre. Többször kihangsúlyozták, hogy szoros az együttműködés a Ferrarival és hogy mennyi mindent köszönhetnek nekik. (Talán egy V8 motort kaptak tőlük anno, amit aztán tovább fejlesztettek. +amikor a Masareti bajban volt a Ferrari segített nekik)
De amin az állam leesett, hogy a fejlesztő részlegen az egyik teremben volt jó pár autó, mindenféle. A sarokban letakarva egy Koenigsegg. Az idegenvezető hölgy elmondta, hogy teljesen megszokott hogy kibérelnek egy autót (jelen esetben egy Koenigsegg-et) és hónapokon át tesztelik. Ha kell szét-összeszerelik(!) Gondoltam hogy van ilyen, de nyíltan kimondva még sosem hallottam. Azt azért hozzátette, hogy a Masareti és a Koenigsegg nem egy ligában játszanak. (A jobbtól sose szégyen tanulni
) Szóval a szerencsének köszönhetően életem egyik legjobb 40 EUR befektetése volt.
Egy-két kép a Masaretiről.
folyt köv...
A lényeg a show-room on kívül sikerült beregisztrálnom és részt vennem egy gyárlátogatáson is. (Van nekik máskor is ilyen bárki mehet csak jó előre le kell foglalni a weboldalukon, annyiban volt szerencsém hogy konkrétan másnapra volt helyem) Itt szerelik össze az MC20 sportkocsijukat.
Sajnos fotókat tilos volt benn csinálni a gyárban ezt megmondták előre hogy szigorúan veszik, meg hétvége lévén a gyártósor is állt, de így is baromi érdekes volt. Gyártósor, motor összeszerelő sor, fényező sor, és fejlesztő részleg. Angol nyelvű vezetéssel 7-e voltunk összesen. Azt kell tudni, hogy a Masareti MC20 ból napi 6(!) db készül. Minden db kizárólag megrendelésre. Többször kihangsúlyozták, hogy szoros az együttműködés a Ferrarival és hogy mennyi mindent köszönhetnek nekik. (Talán egy V8 motort kaptak tőlük anno, amit aztán tovább fejlesztettek. +amikor a Masareti bajban volt a Ferrari segített nekik)
De amin az állam leesett, hogy a fejlesztő részlegen az egyik teremben volt jó pár autó, mindenféle. A sarokban letakarva egy Koenigsegg. Az idegenvezető hölgy elmondta, hogy teljesen megszokott hogy kibérelnek egy autót (jelen esetben egy Koenigsegg-et) és hónapokon át tesztelik. Ha kell szét-összeszerelik(!) Gondoltam hogy van ilyen, de nyíltan kimondva még sosem hallottam. Azt azért hozzátette, hogy a Masareti és a Koenigsegg nem egy ligában játszanak. (A jobbtól sose szégyen tanulni

Egy-két kép a Masaretiről.
folyt köv...
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
A maranellói múzemról pár kép:
Esetleg egy-két ajándék a shop-ból:
SF90 féktárcsa 1300Eur:
Kormány kerék : 3900Eur
Egyik hely ahol bérelni lehetett próbára Ferrarikat. 5-6 helyet láttam akik ezzel foglalkoztak:
Esetleg egy-két ajándék a shop-ból:
SF90 féktárcsa 1300Eur:
Kormány kerék : 3900Eur
Egyik hely ahol bérelni lehetett próbára Ferrarikat. 5-6 helyet láttam akik ezzel foglalkoztak:
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Egy kis élménybeszámoló, kedvcsináló, ajánló. (Kicsit hosszú lesz)
Múlt hétvégén feleségem utazott Olaszországba Formigine-be, (egy kiállításra saját hobbijának hódolva, de egyben kiállítóként) kérte kísérjem el, először repülővel mentünk volna, de aztán mivel a távolság nem volt veszélyes kb 1000 km, javasoltam inkább autóval menjünk. Mindenképpen előnyösebb volt, mindjárt több cuccot tudott pakolni
Mondtam hogy én elkísérem, segítek pakolni stb, de majd szétnézek inkább a környéken nem fogok egész nap mellette ücsörögni.
Amikor szétnéztem mik is vannak a környéken mindjárt nagyobb kedvel mentem
:
Modena : Enzo Ferrari múzeum
Maranello: Ferrari múzeum.
Sant 'Agata Bolognese: Lamborghini múzeum.
Plusz egy meglepetés (Kicsit később)
Mindez kb 50 km-en belül!
Két Ferrari múzeum nem messze van egymástól (pár euroért kérhető busz transzfer). A modenai múzeum inkább a Ferrari közúti palettáját mutatja be és Enzo F.-an állít emléket (volt látványos vetítés is) a maranelloi (itt van a gyár is) inkább a motorsportra van kihegyezve. Nem túl nagy egyik sem (1-2 óra alatt lehet végezni vele) de nagyon színvonalas, nagyon tetszett hogy testközelből lehet megnézni őket. Élőben , körbejárba számomra nagyon gyönyörűek voltak, nem vagyok nagy rajongó de a Dytona SP3 nagyon bejött. Minden szögből, minden négyzet-centimétere egyszerűen hibátlan. Aki kedvet kapott az Maranelloban a múzeum mellett több cég is foglalkozik Farrari "teszt vezetéssel" jöttek mentek a Ferrarik az utakon. Maranellóban és környékén egy kör kb 120 EUR. Zárt pályán 600-700 Eur-tól. Az azért tudni kell, hogy az olaszoknál iszonyatosan sok telepített trafipax van. Pályán kb 10-30 km-enként, autóutakon 5-10 km-enként. Plusz pályák egy részén átlagsebesség mérés is van! Na nem is száguldozik senki. Vaze-l mentem, de lehet így is belefutottam párba (ez még majd kiderül). Szóval nem éltem a tesztvezetéssel , 80-90-el gurulni egyszerűen vicces ezekkel az autókkal.
Pár szokásos gyenge modenai kép ízelítőnek: Folyt. köv.....
Múlt hétvégén feleségem utazott Olaszországba Formigine-be, (egy kiállításra saját hobbijának hódolva, de egyben kiállítóként) kérte kísérjem el, először repülővel mentünk volna, de aztán mivel a távolság nem volt veszélyes kb 1000 km, javasoltam inkább autóval menjünk. Mindenképpen előnyösebb volt, mindjárt több cuccot tudott pakolni

Amikor szétnéztem mik is vannak a környéken mindjárt nagyobb kedvel mentem

Modena : Enzo Ferrari múzeum
Maranello: Ferrari múzeum.
Sant 'Agata Bolognese: Lamborghini múzeum.
Plusz egy meglepetés (Kicsit később)
Mindez kb 50 km-en belül!
Két Ferrari múzeum nem messze van egymástól (pár euroért kérhető busz transzfer). A modenai múzeum inkább a Ferrari közúti palettáját mutatja be és Enzo F.-an állít emléket (volt látványos vetítés is) a maranelloi (itt van a gyár is) inkább a motorsportra van kihegyezve. Nem túl nagy egyik sem (1-2 óra alatt lehet végezni vele) de nagyon színvonalas, nagyon tetszett hogy testközelből lehet megnézni őket. Élőben , körbejárba számomra nagyon gyönyörűek voltak, nem vagyok nagy rajongó de a Dytona SP3 nagyon bejött. Minden szögből, minden négyzet-centimétere egyszerűen hibátlan. Aki kedvet kapott az Maranelloban a múzeum mellett több cég is foglalkozik Farrari "teszt vezetéssel" jöttek mentek a Ferrarik az utakon. Maranellóban és környékén egy kör kb 120 EUR. Zárt pályán 600-700 Eur-tól. Az azért tudni kell, hogy az olaszoknál iszonyatosan sok telepített trafipax van. Pályán kb 10-30 km-enként, autóutakon 5-10 km-enként. Plusz pályák egy részén átlagsebesség mérés is van! Na nem is száguldozik senki. Vaze-l mentem, de lehet így is belefutottam párba (ez még majd kiderül). Szóval nem éltem a tesztvezetéssel , 80-90-el gurulni egyszerűen vicces ezekkel az autókkal.
Pár szokásos gyenge modenai kép ízelítőnek: Folyt. köv.....
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."