Vinkler írta: ↑2024.09.09., hétf. 11:15
Azért ez így csúsztatás. Ha jól emlékszem a fejlesztési csomagra, 180 Milliárd EUR-t különített el a VW, melyből az egyharmadát 60 milliárd EUR-t csoportosított át a "hagyományos" belső égésű motorok fejlesztésére.
Továbbra is az elektromos hajtást fejlesztik elsősorban, csak kevésbé elvakultan, mint a legutóbbi pár évben. Érdemes megnézni és helyükön kezelni a számokat. Nem feltétlenül hanyatlásról van szó (az EU autópiaca is bővült tavaly 14 %-ot), hanem az elektromos hajtás felfutása kevésbé bombasztikus, mint várták pl. a Tesla sikere alapján. A médiában nagyon buta írások jelennek meg, amik az iparág végét emlegetik. Tény, hogy a tradicionális autógyártók kicsit bealudtak, máshonnan nézve a kínaiak léptek nagyon gyorsan. Ki fog ez szépen simulni, átrendeződik a pakli és mindenki megtalálja a helyét.
Egy akkora konszern, mint a VW, nem tud megszűnni, maximum átalakul és azt gyártja, amit el tud adni. Lehet, hogy nem is autókat fognak készíteni pár évtized múlva, de egyelőre rá vannak kényszerítve, nem feltétlenül a saját döntésük, ami zajlik. Két nagy német gyárban is leépítéseket akartak meglépni, hogy olcsóbb legyen a gyártás, így a végtermék is, de a szakszervezet nem engedte. Másrészt az EU is komoly nyomást gyakorol a gyártókra (meg a vásárlókra) pl. a durva határidőkkel és kvótákkal, márpedig ritkán sül ki jó abból, ha a politika beavatkozik a piaci folyamatokba.
Szerintem már eldőlt, hogy a hagyományos hajtást leváltja az elektromotor, csak az bizonytalan még, a váltás mikor és milyen gyorsan zajlik le. A dízel már nagyon visszaszorult, de benzinmotoros autóból még mindig többet adnak el, mint tisztán elektromos hajtásúból. De ha egy kalap alá vesszük a hibrideket, plugineket és a nagy akkus típusokat, ezekből fogyott a legtöbb már tavaly is Európában, harmadával többet adtak el belőlük, mint 2022-ben. A világ legnagyobb autó piacán, Kínában pedig már nagyon nehéz nem elektromos autót eladni. Szóval nem kell minden kattintásvadász bulvárcikknek bedőlni.
u.i.: Pl. a
HVG online éppen most tett ki egy cikket azzal a címmel, hogy nem fogynak az elektromos autók idehaza, miközben 15 %-kal többet adtak el belőlük, mint tavaly. És ugye sokan csak a címet olvassák, aztán már adják is tovább a hülyeséget.