EV relé, kismegszakító, mérők

Akkor ez volt a szabvány 1982 ben, tudom most már más, de nem piszkáljuk

Azért bízok benne, a bejövő 3x10mm2 alu az először a pecsétzáras 20A-es kismegszakítóra megy, utána fogyasztás mérő és azután lehet közvetlenül az AVK/FI relé. Aztán jöhetnek az ágak szerinti/lakás elosztó kismegszakítók/olvadók.
Ha már villámvédelem blog-ot linkeltél, akkor egy fontos információ közlést kifelejtett az író.
Nyilván semmi értelme egy köztes helyre egy rősebb biztosítékot beszerelni, nincs is tervemben ilyet tenni.b4xter írta: ↑2024.08.13., kedd 23:36Ha az ösvény előtt jóval (a betápnál) 10 és 16 amperes kismegszakítók vannak nálad (és 3x16 A jön be egyébként is), ahogy írod, akkor utánuk mégis mennyi értelme volna betenni 25 vagy 32 amperes olvadóbiztosítékokat? Túláram esetén az olvadóbiztosítékok SOHA nem olvadnának le, az előttük lévő (és egyébként sokkal gyorsabban reagáló) kismegszakítók végeznék el a munkát.zoli73 írta: ↑2024.08.13., kedd 20:56Nálunk semmi különleges nincs, 3x16A jön be, ez van egy kapcsolótáblán három megközelítőleg egyenlő részre elosztva, 12db kismegszakítóval(vagyis egy helyett van az olvadóbiztosíték, és tartója). Ezek a kismegszakítók 10, és 16 Amperesek, attól függően, hogy lámpákhoz, konnektorokhoz, vagy valami készülékhez(pl. tűzhely) mennek.
Ha az ösvény előtt jóval (a betápnál) 10 és 16 amperes kismegszakítók vannak nálad (és 3x16 A jön be egyébként is), ahogy írod, akkor utánuk mégis mennyi értelme volna betenni 25 vagy 32 amperes olvadóbiztosítékokat? Túláram esetén az olvadóbiztosítékok SOHA nem olvadnának le, az előttük lévő (és egyébként sokkal gyorsabban reagáló) kismegszakítók végeznék el a munkát.zoli73 írta: ↑2024.08.13., kedd 20:56Nálunk semmi különleges nincs, 3x16A jön be, ez van egy kapcsolótáblán három megközelítőleg egyenlő részre elosztva, 12db kismegszakítóval(vagyis egy helyett van az olvadóbiztosíték, és tartója). Ezek a kismegszakítók 10, és 16 Amperesek, attól függően, hogy lámpákhoz, konnektorokhoz, vagy valami készülékhez(pl. tűzhely) mennek.
Az olvadó biztiknek és kismegszakítóknak is van oldási karakterisztikája. Ezt illik hozzá igazítani a felhasználási körülményekhez. Egyszerűsítve a gyors lökőáramokhoz és állandósult tartós áramhoz.
Miért is szabvány ellenes a 25A vagy 32A biztosítás? Ezt nem értem.istvan01 írta: ↑2024.08.13., kedd 18:37Schuko konnektor maximum 16A árammal terhelhető, ezért túláram-zárlat védelem nem lehet 16A-nél több. Ez akkor is érvényes, ha egy biztosítóról indított leágazásra több, párhuzamosan kötött konnektor is van. 25A, 32A biztosítás nem csak szabvány ellenes, hanem tűzveszélyes is.
Nálunk semmi különleges nincs, 3x16A jön be, ez van egy kapcsolótáblán három megközelítőleg egyenlő részre elosztva, 12db kismegszakítóval(vagyis egy helyett van az olvadóbiztosíték, és tartója). Ezek a kismegszakítók 10, és 16 Amperesek, attól függően, hogy lámpákhoz, konnektorokhoz, vagy valami készülékhez(pl. tűzhely) mennek.hodyka írta: ↑2024.08.13., kedd 19:47Nem tudom milyen hálózat van nálatok, de bejövő fázison fázisokon lévő kismegszakító értéke a meghatározó
Ha 20 Amperos a kismegszakító csak kisebbet tehetsz utána, ha helyette akarsz akkor, az ottani szolgáltató bizonyos összegért cseréli nagyobbara, meg ha bírja a hálózat
Ahogy Istvánnak is írtam, már több hobbittárstól hallottam erről az "anomáliáról", hogy a tuning biztosítékok nem bírják azt az értéket, ami rájuk van írva. Nálam csak egy prosztó egyszerű, villamossági boltban kapható biztosíték van az ösvény elején(még), de még semmi probléma nem volt vele. Feltételezem, hogy nálad azért nem átlagos terhelés van az indításkor, ha megesett egy ilyen baki, de inkább vesszen a bizti, mint bármi más.wittao írta: ↑2024.08.13., kedd 18:25Fura dolog ez a “tuning biztositekos” dolog, mert mondjuk 3A egy normalbol OK, a tuningbiztositekot meg kiveri a keszulek, 4A teljesen rendben van.
Valamit “buveszkednek” a gyartok ezekkel, en mar sokszor jartam igy es mastol is hallottam a tuningbiztositekbol egy merettel nagyobbat vesznek.
16A Supreme3-asom elszallt peldaul a napokban, szokasomtol eltero modon egyszerre inditottam mindent. Nem hittem volna h. sok lesz, de az lett.
Ugyhogy valoszinu nagy teljesitmenyu vegfokok egy rendszerben 2-4db eseten el tudom kepzelni, hogy 25A verziot rak valaki.
Én is így tudom, és ezért is nem tettem be erősebb biztosítékot.istvan01 írta: ↑2024.08.13., kedd 18:37Schuko konnektor maximum 16A árammal terhelhető, ezért túláram-zárlat védelem nem lehet 16A-nél több. Ez akkor is érvényes, ha egy biztosítóról indított leágazásra több, párhuzamosan kötött konnektor is van. 25A, 32A biztosítás nem csak szabvány ellenes, hanem tűzveszélyes is.zoli73 írta: ↑2024.08.13., kedd 17:20Szép napot mindenkinek!
Sokan használnak a tápösvény elején kismegszakító helyett, olvadóbiztosítekot, a megfelelő foglalatban, ez általában 10x38mm méretű biztosíték.
Én is ilyet használok, és tényleg jobb hangot biztosít, mint a kismegszakító.
A korábban használt kismegszakító 16A-es volt, így azt láttam jó megoldásnak, ha az olvadóbiztosíték is szintén 16A-es.
Viszont látok hírdetni, kimondottan ösvény elejére ajálva 25A-es, sőt 32A-es, 10x38mm olvadóbiztosítékot.
Csak én gondolom, hogy ezek túl erősek, és nem védik hatékonyan a rábízott hálózatot? Vagy ösvény esetén máshogy kell méretezni, és ezek használhatók, a korabban 16A-re méretezett hálózatban?
Köszönöm!
Schuko konnektor maximum 16A árammal terhelhető, ezért túláram-zárlat védelem nem lehet 16A-nél több. Ez akkor is érvényes, ha egy biztosítóról indított leágazásra több, párhuzamosan kötött konnektor is van. 25A, 32A biztosítás nem csak szabvány ellenes, hanem tűzveszélyes is.zoli73 írta: ↑2024.08.13., kedd 17:20Szép napot mindenkinek!
Sokan használnak a tápösvény elején kismegszakító helyett, olvadóbiztosítekot, a megfelelő foglalatban, ez általában 10x38mm méretű biztosíték.
Én is ilyet használok, és tényleg jobb hangot biztosít, mint a kismegszakító.
A korábban használt kismegszakító 16A-es volt, így azt láttam jó megoldásnak, ha az olvadóbiztosíték is szintén 16A-es.
Viszont látok hírdetni, kimondottan ösvény elejére ajálva 25A-es, sőt 32A-es, 10x38mm olvadóbiztosítékot.
Csak én gondolom, hogy ezek túl erősek, és nem védik hatékonyan a rábízott hálózatot? Vagy ösvény esetén máshogy kell méretezni, és ezek használhatók, a korabban 16A-re méretezett hálózatban?
Köszönöm!
Köszönöm a válaszokat, szép munka, gratulálok !
Vagyok én, csak nagyon nehéz időszakom van/volt mostanában. Már válaszoltam is az előbb.
A háromeres kábel teljes átmérője 10 mm. Erenként 2,5 mm2.gomolalaci írta: ↑2024.05.06., hétf. 20:2310 mm? Azt hogyan lehet bekötni egy elosztóba vagy konnektorba? Már a 4 nmm-es is bajos....
Jupiter 5N pamut borítású 28awg vastagságú ezüst és jupiter 6N cyro kezelt pamut borítású 28awg vastag réz kábelt próbáltam hangfalon belül.istvan01 írta: ↑2024.04.25., csüt. 13:12Ha készülékek közelében hallod, tapasztalod a felsorolt kábel mechanikus csillapítás borítás hatását, akkor az működik távolabb, ösvényen is. Azzal a változással, hogy minél távolabb van a kábel szakasz a készüléktől, a hatás is csökken.d_dok írta: ↑2024.04.25., csüt. 12:13Sziasztok!
A tápösvénynél érdemes valamilyen csillapítást/elcsatolt használni? Pl. textil- vagy lenborítást a kábel, vagy a gégecső köré?
Pl.: https://www.audiophonics.fr/en/cotton-s ... -5289.html
https://www.allights.hu/creative-cables ... 114596?utm
Nálam a padlón futna a vezeték, kis része a falban.
Én mostanában tapasztaltam hangfal belső kábelezésben a teljesen csupasz, csak pamut textil borítású ezüst drót hangzását. Azt mondom, ennyire finom tiszta hangzást kábeltől még nem hallottam. Pedig kék vérű ezüst kábeleim vannak. Ha a textil borítás műanyag, teflon köpenyen kívül van, ezt is teszteltem, ott már szinte semmit nem hoz a csak pamut borításúhoz képest.
Sajna, ezt 230V AC kábelhez nem lehet, nem biztonságos használni.
10 mm? Azt hogyan lehet bekötni egy elosztóba vagy konnektorba? Már a 4 nmm-es is bajos....