Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5338
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2871
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Mellesleg szerintem nem is annyira hitvita, vagy legalábbis nem kéne annak lennie. Magam részéről az a konklúzió, hogy ami eredetileg analóg felvétel volt, azt analóg lejátszórendszeren lehet legjobban meghallgatni, ami pedig digitális volt eredetileg, azt meg digitálison. -Ez amúgy elég logikus is-. Feltételezve, hogy mind az analóg, mind a digitális rendszer hasonlóan magas minőségű.
A probléma, és a vitának a hit része szerintem abból adódik, hogy legtöbbször nem azonos szintű láncokkal van valakinek tapasztalata, és főleg nem ugyanazzal a felvétellel.
Ilyen formában valóban jó lehetőség ugyanazt az anyagot meghallgatni A és B változatban, ezért is éltem ezekkel a lehetőségekkel. Buzdítanék is rá, hogy aki teheti, próbálja.
A probléma, és a vitának a hit része szerintem abból adódik, hogy legtöbbször nem azonos szintű láncokkal van valakinek tapasztalata, és főleg nem ugyanazzal a felvétellel.
Ilyen formában valóban jó lehetőség ugyanazt az anyagot meghallgatni A és B változatban, ezért is éltem ezekkel a lehetőségekkel. Buzdítanék is rá, hogy aki teheti, próbálja.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5338
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2871
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nemtudom ki számít aktív szószólónak, kb egy éve még biztos rám lehetett húzni, de én pl előrendeltem a mostani BJPP LP-t is, digitálisan is kértem a mintákből, valoszinüleg a végleges digitális albumból is fogok kérni, illetve megvettem az előző “összehasonlítós” CD kiadványt is, ami a Planets dupla CD album volt. Benne az egyik lemezen a belenyúlásmentes felvétellel, másik lemezen a Tidalosított változattal.Aszpirin írta: ↑2024.06.26., szer. 09:56Feri, szerintem Te tudod a legjobban, hogy a digitális kontra analóg egy hitvita, és a hitviták parttalanok és értelmetlenek, ezért nem érdemes sem megnyitni, sem kiprovokálni az új fejezetét ennek a soha véget nem érő cicaharcnak. Tudom, itt tévhiteket akartál eloszlatni, régebb én is próbáltam, de feladtam.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 09:37A történelmi hűség kedvéért megjegyezném, hogy habverés nem volt, én idéztem egy posztot pár napja, Steve Hoffmanntól a Facebookon, aki egyike azon kevés hangmérnököknek, akinek még a Miles Davis Kind Of Blue mesterszalagját is szivesen odaadja a jogtulajdonos, mert tudja, hogy értő kezekbe kerül.
Megjegyezném, hogy jól csináljátok a kiadványaitokkal, mert mindkét tábor megkapja amit szeretne, igen jó minőségben.
Kár, hogy az itteni legaktívabb szószólók között szinte senki nem él ezzel a lehetőséggel.
Mostanában nemigen szólok hozzá semmihez, mert meguntam, hogy 3-4év alatt ugyanazok a témák mennek repeatben egymásután, így aztán buktam az aktív szószólói státuszomat. Ezt csak azért kívántam jelezni, hogy azért van aki korábban az analóg vs digitális vitához aktívan hozzászólt ÉS élt azzal a lehetőséggel, amit a Feriék produkálnak.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
Innen is látszik milyen járatlan vok a streaming világban...
Re: Általában a hifiről
Ok, nyilván hülye kérdés volt.Luxor Audio írta: ↑2024.06.27., csüt. 18:44
Szorozd fel azzal a pár fillérrel, amit a szolgáltatók fizetnek egy-egy meghallgatásért!
Innen is látszik milyen járatlan vok a streaming világban...
Online
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3879
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4971
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
ELEX írta: ↑2024.06.23., vas. 15:01
Igen, ennek ékes bizonyítéka Krausz Ferenc 20.000.000.000.- Ft-os állami kutatási támogatása, a szegedi lézerközpont létrehozása......mindez Covid, világválság, háborús hisztéria, migrációs válság, idióta EU szankciós időkben, ami miatt az egekbe szöktek az energia árak és ezzel együtt az infláció (és nem csak nálunk!)..... amikor azért büntetnek minket, mert nem engedjük be az európai keresztény világ elpusztítására ránk szabadított hordákat.
Nem biztos, hogy Európa szisztematikus leépítése nálunk kezdődik.......
Online
Re: Általában a hifiről
A "reklámozás" kapcsán még egy megjegyzés.
A kifogásolt pár poszt hazai zenészek és hazai hangmérnök által, közösségi finanszírozással készített audiofil LP-ről, szalagról szól, annak kapcsán, hogy a lehető "leganalógabb" módon készült, de elérhető digitálisan is. Így azért került említésre pont most, mert analóg/digitális diskurzus folyt és ráadásul éppen most jelenik meg az album is.
Tehát nem eszközökről írtam.
Így senki eszközök gyártásával, értékesítésével kapcsolatos érdekeit nem sértem.
Ha jól sejtem én vagyok az egyetlen audiofil (LP, szalag) kiadó jelen az egész fórumon (akivel ráadásul lehet kommunikálni, megválaszolok minden kérdést, ismereteimtől tellő módon).
Az ominózus kiadvány azért lehet érdekes azoknak is, akik az eszközök miatt járnak ide, mert azon kevés felvétel egyike, amiről lehet tudni, hogyan készült, hol álltak a zenészek, hol volt a mikrofon, megvan analóg és digitális formátumban is. Még azt is meg lehetett tudni, hogy meddig volt kivezérelve a szalag vagy a DSD rögzítő. Ráadásul ott lehetett ülni pár méterre a zenészektől, és kb 60-70 ember ott is ült. Szerintem ezek az információk hasznosak és segíthetnek az útjukat keresőknek abban, hogy a rendszerüknek, eszközeiknek, fejlesztésüknek a hangját valamilyen ismert hangzási referencia mentén jobban megérthessék - ehhez persze meg kellene venni az albumot vagy le lehet tölteni az ingyenes mintákat is. Ami által esetleg esélyük lesz jobb döntésekkel, kevesebb pénzt feleslegesen elkölteni.
A hifizés nagy paradoxona, hogy általában semmit nem tudunk a felvételeink alkotói által jóváhagyott hangzásáról és mégis így szeretnénk megállapítani: valósághű-e a zongora.
Biztosan vannak, akik emlékeznek, hogy már 2018-ban is ingyenes stúdió látogatásokat szerveztem itt is, azért, hogy megérthesse mindenki, aki kiváncsi, mi történik a stúdióban és közvetlen közelről lehessen megtudni, hogyan készülnek a felvételek illetve akár kérdezni is Matók István hangmérnöktől. Vagyis az a vágy, hogy tudatosabbak legyenek a zenehallgatók és ehhez segítséget adjak, nem újkeletű, tart, már egy jó ideje.
Ennyi a történet, nem több. Többek jószándékának, önzetlenségének segítségével, közösségi finanszírozással, a Djabe által kitaposott utat használva, Égerházi Attilával közösen, sikerült kiadni egy audiofil LP-t.
Én erre büszke vagyok, örülök neki és hálás vagyok érte minden közreműködőnek.
Azokat, akik szerint ennek nincs helye itt, kérem jelentsenek az adminoknak, vagy egyszerűen görgessenek tovább.
A kifogásolt pár poszt hazai zenészek és hazai hangmérnök által, közösségi finanszírozással készített audiofil LP-ről, szalagról szól, annak kapcsán, hogy a lehető "leganalógabb" módon készült, de elérhető digitálisan is. Így azért került említésre pont most, mert analóg/digitális diskurzus folyt és ráadásul éppen most jelenik meg az album is.
Tehát nem eszközökről írtam.
Így senki eszközök gyártásával, értékesítésével kapcsolatos érdekeit nem sértem.
Ha jól sejtem én vagyok az egyetlen audiofil (LP, szalag) kiadó jelen az egész fórumon (akivel ráadásul lehet kommunikálni, megválaszolok minden kérdést, ismereteimtől tellő módon).
Az ominózus kiadvány azért lehet érdekes azoknak is, akik az eszközök miatt járnak ide, mert azon kevés felvétel egyike, amiről lehet tudni, hogyan készült, hol álltak a zenészek, hol volt a mikrofon, megvan analóg és digitális formátumban is. Még azt is meg lehetett tudni, hogy meddig volt kivezérelve a szalag vagy a DSD rögzítő. Ráadásul ott lehetett ülni pár méterre a zenészektől, és kb 60-70 ember ott is ült. Szerintem ezek az információk hasznosak és segíthetnek az útjukat keresőknek abban, hogy a rendszerüknek, eszközeiknek, fejlesztésüknek a hangját valamilyen ismert hangzási referencia mentén jobban megérthessék - ehhez persze meg kellene venni az albumot vagy le lehet tölteni az ingyenes mintákat is. Ami által esetleg esélyük lesz jobb döntésekkel, kevesebb pénzt feleslegesen elkölteni.
A hifizés nagy paradoxona, hogy általában semmit nem tudunk a felvételeink alkotói által jóváhagyott hangzásáról és mégis így szeretnénk megállapítani: valósághű-e a zongora.
Biztosan vannak, akik emlékeznek, hogy már 2018-ban is ingyenes stúdió látogatásokat szerveztem itt is, azért, hogy megérthesse mindenki, aki kiváncsi, mi történik a stúdióban és közvetlen közelről lehessen megtudni, hogyan készülnek a felvételek illetve akár kérdezni is Matók István hangmérnöktől. Vagyis az a vágy, hogy tudatosabbak legyenek a zenehallgatók és ehhez segítséget adjak, nem újkeletű, tart, már egy jó ideje.
Ennyi a történet, nem több. Többek jószándékának, önzetlenségének segítségével, közösségi finanszírozással, a Djabe által kitaposott utat használva, Égerházi Attilával közösen, sikerült kiadni egy audiofil LP-t.
Én erre büszke vagyok, örülök neki és hálás vagyok érte minden közreműködőnek.
Azokat, akik szerint ennek nincs helye itt, kérem jelentsenek az adminoknak, vagy egyszerűen görgessenek tovább.
Online
A csúcstartó dalokat több milliárdszor játszották, jazz műfajban Frank Sinatra Fly Me To The Moon trackje a legnépszerűbb közel 700 millió lejátszással.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... ng_records
Re: Általában a hifiről
98 streaming szolgáltatónál a 60e lejátszás valamivel több, mint egy év alatt nem sok, sajnos. Főképpen, hogy a többsége Spotifyról jött és egy-két ázsiai szolgáltatótól, akik a legkevesebbet fizetik.
A csúcstartó dalokat több milliárdszor játszották, jazz műfajban Frank Sinatra Fly Me To The Moon trackje a legnépszerűbb közel 700 millió lejátszással.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... ng_records
Online
Ez egy kb 3-4 hónappal ezelőtti screenshot, most éppen maintenance van és a Dashboard nem működik, ezért nem tudok újat csinálni.
Re: Általában a hifiről
A CD Baby a disztributor, mivel ők semmilyen módon nem keletkeztetnek a nagyobbak közül szerzői jogi jellegű terheket, a nagyobbak közül. Ők az első háromban vannak a disztributorok között, akikkel beszéltem kicsi európai és amerikai kiadókkal, mindenki őket ajánlotta, ezért választottam őket.vlaca írta: ↑2024.06.27., csüt. 19:16Hi! Ezek a számok furák. Nekem van fent pár trackem több streamingen, most ránéztem, kb. 2700 meghallgatás 8 dollárt “termelt”.(Kifizetés 50dollártól indul. Egy ingyenes netes “kiadó”-nál van.)kaef2 írta: ↑2024.06.27., csüt. 15:29Írtam egy hosszú posztot, de nem küldtem el.alto írta: ↑2024.06.27., csüt. 13:48
Koscsó Feri ezzel a kiadói tevékenységgel lényegében egy missziót teljesít, ami üzleti szempontból nemigazán értelmezhető. Az eladott fizikai zenehordozók jó esetben épphogy fedezik a felvételkészítés és a kiadás költségeit. Így szerintem igazán megengedhetünk neki itt némi "reklámot".
Az online streaming platformok esetén még rosszabb a helyzet. Mesélte nekem múltkorjában, hogy szinte az összes létező streaming platformra feltette Juhász Gábor Planets albumát. Fél év után meg is érkezett az ebből származó első jogdíjkifizetés, amin osztozik a kiadó és a zenészek. Azt magamtól is sejtettem, hogy rétegzenék online streameléséből nem lehet meggazdagodni, de mégis megdöbbentem az arcpiritóan alacsony összegen.
Az említett album egy év alatt, 98 streaming szolgáltatónál, 60e feletti meghallgatás számmal 27 dollárt termelt.
De számlázni csak 150 dollár elérésekor lehet.
Lehet hogy nálatok a kiadó/terjesztő gázsija a magas?![]()
Ez egy kb 3-4 hónappal ezelőtti screenshot, most éppen maintenance van és a Dashboard nem működik, ezért nem tudok újat csinálni.

- vlaca
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:57
- Értékelés: 323
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Hi! Ezek a számok furák. Nekem van fent pár trackem több streamingen, most ránéztem, kb. 2700 meghallgatás 8 dollárt “termelt”.(Kifizetés 50dollártól indul. Egy ingyenes netes “kiadó”-nál van.)kaef2 írta: ↑2024.06.27., csüt. 15:29Írtam egy hosszú posztot, de nem küldtem el.alto írta: ↑2024.06.27., csüt. 13:48Koscsó Feri ezzel a kiadói tevékenységgel lényegében egy missziót teljesít, ami üzleti szempontból nemigazán értelmezhető. Az eladott fizikai zenehordozók jó esetben épphogy fedezik a felvételkészítés és a kiadás költségeit. Így szerintem igazán megengedhetünk neki itt némi "reklámot".gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
Az online streaming platformok esetén még rosszabb a helyzet. Mesélte nekem múltkorjában, hogy szinte az összes létező streaming platformra feltette Juhász Gábor Planets albumát. Fél év után meg is érkezett az ebből származó első jogdíjkifizetés, amin osztozik a kiadó és a zenészek. Azt magamtól is sejtettem, hogy rétegzenék online streameléséből nem lehet meggazdagodni, de mégis megdöbbentem az arcpiritóan alacsony összegen.
Az említett album egy év alatt, 98 streaming szolgáltatónál, 60e feletti meghallgatás számmal 27 dollárt termelt.
De számlázni csak 150 dollár elérésekor lehet.
Lehet hogy nálatok a kiadó/terjesztő gázsija a magas?

Linn Majik DS/Mimik/Pekin>Linn Majik Kontrol>
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15690
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10974
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Valóban fontos küldetés...
De mikor napi szinten látsz valamit (csak e topikban egy hónap alatt 21 alkalommal, meg szinte az összes FB csoportban ugyanez), akkor azért felmerülhet a kérdés, hogy esetleg túl van tolva a bicikli. OK, magánügy, ne szóljunk bele egymás dolgába, de mi lenne, ha a fórum másik 16 céges támogatója veled és velem együtt hasonló tempóban tolná. A világ egyik legmenőbb kerékpáros fóruma lehetne az AVX.
Szorozd fel azzal a pár fillérrel, amit a szolgáltatók fizetnek egy-egy meghallgatásért!
Online
Online
Az említett album egy év alatt, 98 streaming szolgáltatónál, 60e feletti meghallgatás számmal 27 dollárt termelt.
De számlázni csak 150 dollár elérésekor lehet.
Re: Általában a hifiről
Írtam egy hosszú posztot, de nem küldtem el.alto írta: ↑2024.06.27., csüt. 13:48Koscsó Feri ezzel a kiadói tevékenységgel lényegében egy missziót teljesít, ami üzleti szempontból nemigazán értelmezhető. Az eladott fizikai zenehordozók jó esetben épphogy fedezik a felvételkészítés és a kiadás költségeit. Így szerintem igazán megengedhetünk neki itt némi "reklámot".gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
Az online streaming platformok esetén még rosszabb a helyzet. Mesélte nekem múltkorjában, hogy szinte az összes létező streaming platformra feltette Juhász Gábor Planets albumát. Fél év után meg is érkezett az ebből származó első jogdíjkifizetés, amin osztozik a kiadó és a zenészek. Azt magamtól is sejtettem, hogy rétegzenék online streameléséből nem lehet meggazdagodni, de mégis megdöbbentem az arcpiritóan alacsony összegen.
Az említett album egy év alatt, 98 streaming szolgáltatónál, 60e feletti meghallgatás számmal 27 dollárt termelt.
De számlázni csak 150 dollár elérésekor lehet.
Online
Az online streaming platformok esetén még rosszabb a helyzet. Mesélte nekem múltkorjában, hogy szinte az összes létező streaming platformra feltette Juhász Gábor Planets albumát. Fél év után meg is érkezett az ebből származó első jogdíjkifizetés, amin osztozik a kiadó és a zenészek. Azt magamtól is sejtettem, hogy rétegzenék online streameléséből nem lehet meggazdagodni, de mégis megdöbbentem az arcpiritóan alacsony összegen.
Re: Általában a hifiről
Koscsó Feri ezzel a kiadói tevékenységgel lényegében egy missziót teljesít, ami üzleti szempontból nemigazán értelmezhető. Az eladott fizikai zenehordozók jó esetben épphogy fedezik a felvételkészítés és a kiadás költségeit. Így szerintem igazán megengedhetünk neki itt némi "reklámot".gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
Az online streaming platformok esetén még rosszabb a helyzet. Mesélte nekem múltkorjában, hogy szinte az összes létező streaming platformra feltette Juhász Gábor Planets albumát. Fél év után meg is érkezett az ebből származó első jogdíjkifizetés, amin osztozik a kiadó és a zenészek. Azt magamtól is sejtettem, hogy rétegzenék online streameléséből nem lehet meggazdagodni, de mégis megdöbbentem az arcpiritóan alacsony összegen.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3720
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 860
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Általában a hifiről
En ezt nem ertem, ilyen irasokkal kellene, hogy tele legyen a forum es meg ha reklam is lenne az azert is jo mert aki meg szeretne venni legalabb tud rola. A szegyen az, hogy meg neked kell magyarazkodnod.kaef2 írta: ↑2024.06.27., csüt. 09:26Tudomásom szerint direkt vágott lemez és élőben, utómunka nélkül felvett szalag kettő jelent meg az elmúlt kb 30 évben.Rock60 írta: ↑2024.06.27., csüt. 07:16Én örülök ezeknek az infóknak, még ha van is egy hajszálnyi reklám feelingje.gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs![]()
Különben is, ha jól sejtem, majdnem minden kiadvány már régen " elővételben " elkelt, úgy hogy különösebben reklámozni sem kell.
De mi az az MRC ?![]()
Az egyik a Djabe Art In Tone albuma, a másik az említett BJPP LP és szalag, olyan amit részben a vásárlók finanszíroztak az előrendeléssel, meg egy sem, ez lehet az első valószínűleg. Anno hasonló kiadványokat a Hungaroton is csak kisérleti céllal, belső használatra készített, ahogy ezt Selmeczi Imitől megtudtam pár hete.
Ha erről nem lehet úgy írni, egy aktuális analóg/digitális diskurzus kapcsán, hogy ne a "reklám" jusson az emberek eszébe, akkor nem érdemes semmilyen műszaki, zenei újdonságról, innovációról írni általában sem ezen a platformon, amit bárki is gyárt vagy árul idehaza.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
Online
Érdeklődve várjuk bármilyen fejleményről az újabb beszámolóidat.
Ugyanakkor a mai világban annyira ritka az ilyen karitatív jellegű szemlélet, hogy nem csoda, ha valakinek a megfelelő háttérismeret nélkül automatikusan a reklám és az üzlet jut eszébe bármilyen magasabb szintű tevékenység láttán.
Re: Általában a hifiről
Dehogynem lehet, legtöbbünk nevében állíthatom, hogy hálásak vagyunk ezért a sok érdekes infóért és persze a kiadványokért.kaef2 írta: ↑2024.06.27., csüt. 09:26
Ha erről nem lehet úgy írni, egy aktuális analóg/digitális diskurzus kapcsán, hogy ne a "reklám" jusson az emberek eszébe, akkor nem érdemes semmilyen műszaki, zenei újdonságról, innovációról írni általában sem ezen a platformon, amit bárki is gyárt vagy árul idehaza.
Érdeklődve várjuk bármilyen fejleményről az újabb beszámolóidat.
Ugyanakkor a mai világban annyira ritka az ilyen karitatív jellegű szemlélet, hogy nem csoda, ha valakinek a megfelelő háttérismeret nélkül automatikusan a reklám és az üzlet jut eszébe bármilyen magasabb szintű tevékenység láttán.
Online
Az egyik a Djabe Art In Tone albuma, a másik az említett BJPP LP és szalag, olyan amit részben a vásárlók finanszíroztak az előrendeléssel, meg egy sem, ez lehet az első valószínűleg. Anno hasonló kiadványokat a Hungaroton is csak kisérleti céllal, belső használatra készített, ahogy ezt Selmeczi Imitől megtudtam pár hete.
Ha erről nem lehet úgy írni, egy aktuális analóg/digitális diskurzus kapcsán, hogy ne a "reklám" jusson az emberek eszébe, akkor nem érdemes semmilyen műszaki, zenei újdonságról, innovációról írni általában sem ezen a platformon, amit bárki is gyárt vagy árul idehaza.
Re: Általában a hifiről
Tudomásom szerint direkt vágott lemez és élőben, utómunka nélkül felvett szalag kettő jelent meg az elmúlt kb 30 évben.Rock60 írta: ↑2024.06.27., csüt. 07:16Én örülök ezeknek az infóknak, még ha van is egy hajszálnyi reklám feelingje.gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs![]()
Különben is, ha jól sejtem, majdnem minden kiadvány már régen " elővételben " elkelt, úgy hogy különösebben reklámozni sem kell.
De mi az az MRC ?![]()
Az egyik a Djabe Art In Tone albuma, a másik az említett BJPP LP és szalag, olyan amit részben a vásárlók finanszíroztak az előrendeléssel, meg egy sem, ez lehet az első valószínűleg. Anno hasonló kiadványokat a Hungaroton is csak kisérleti céllal, belső használatra készített, ahogy ezt Selmeczi Imitől megtudtam pár hete.
Ha erről nem lehet úgy írni, egy aktuális analóg/digitális diskurzus kapcsán, hogy ne a "reklám" jusson az emberek eszébe, akkor nem érdemes semmilyen műszaki, zenei újdonságról, innovációról írni általában sem ezen a platformon, amit bárki is gyárt vagy árul idehaza.
Online
Különben is, ha jól sejtem, majdnem minden kiadvány már régen " elővételben " elkelt, úgy hogy különösebben reklámozni sem kell.
De mi az az MRC ?
Re: Általában a hifiről
Én örülök ezeknek az infóknak, még ha van is egy hajszálnyi reklám feelingje.gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs

Különben is, ha jól sejtem, majdnem minden kiadvány már régen " elővételben " elkelt, úgy hogy különösebben reklámozni sem kell.
De mi az az MRC ?

Online
Őszintén sajnálom. Biztosan van blokkolási lehetőség a fórumon, bátran blokkolj.
Tök mindennapos dolog idehaza gondolom, amikor megjelenik egy 45-ös fordulatú LP, ami szalagról,élőben felvéve, utómunka nélkül készül. Az is biztosan mindennapos, hogy egy ilyen album kiadója hajlandó kommunikálni is a kiadványról, arról hogy hogyan készült.
Bocs, ha azt hittem, hogy ez érdekes lehet, például ha már ennyi szó esett az analóg - kontra digitális témában.
Amúgy az MRC nevet nem tudom, hogy 2-3-nál többször írtam le itt egyáltalán az elmúlt egy hónapban, az aláírásomban megjelenik az tény, de majd kiveszem illetve javaslom ne az aláírást olvasgasd.
Re: Általában a hifiről
Ezt gondolod?gomolalaci írta: ↑2024.06.26., szer. 20:35Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
Őszintén sajnálom. Biztosan van blokkolási lehetőség a fórumon, bátran blokkolj.
Tök mindennapos dolog idehaza gondolom, amikor megjelenik egy 45-ös fordulatú LP, ami szalagról,élőben felvéve, utómunka nélkül készül. Az is biztosan mindennapos, hogy egy ilyen album kiadója hajlandó kommunikálni is a kiadványról, arról hogy hogyan készült.
Bocs, ha azt hittem, hogy ez érdekes lehet, például ha már ennyi szó esett az analóg - kontra digitális témában.
Amúgy az MRC nevet nem tudom, hogy 2-3-nál többször írtam le itt egyáltalán az elmúlt egy hónapban, az aláírásomban megjelenik az tény, de majd kiveszem illetve javaslom ne az aláírást olvasgasd.
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 925
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 361
- Tartózkodási hely: Szada
Általában a hifiről
Kikapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
Vajon miért érzem úgy, hogy ez a topik már csak kaef2 és a MRC reklámozásáról szól?
Lehet bennem van a hiba? Nem zárható ki! Akkor bocsánat!
Bekapcs
A gondolkodás nem megerőltető...
Re: Általában a hifiről
MInd Eriknél mind Lodovicnál fel lehet fedezni erőteljes afrikai motívumokat, Ferdi Lance-éknál meg erőteljes francia-holland-belga népzenei behatások vannak. De szerintem zenei stílusokról felesleges okfejteni, mert ki ezt mondja, ki azt.
Online
Juhász Gábor a nemzetközileg is talán legismertebb jazz gitárosaink egyike.
https://juhaszgabor.eu/lemezek.html
Érdemes meghallgatni pár albumát, a Juhász Gábor Trió (Karosi Júliával, Tony Lakatossal) közösen kiadott Planets dupla CD-je például minden streaming szolgáltatónál fent van. Magam is osztottam meg belőle két tracket is nagy felbontásban is az elmúlt hónapok során, mert ugye volt némi közöm a kiadáshoz.
A BJPP album meghallgatása azért is izgalmas (még ha az ember esetleg azt gondolja, hogy nem szereti a jazzes világzene műfaját), mert két mikrofonnal készült, pár méterről, semmilyen dinamikai korlátozás/hamisítás nem volt és mert nem volt benne utómunka sem egyáltalán. Nincs a szólamonkénti eq-zással audiofilre simogatva, nincsenek az első sorokban hallható arányok megváltoztatva, nincs neki zengetett tere, vagyis minden olyasmi hiányzik belőle, amitől szokás elájulni egy rövid demón. Mondhatni ez egy anti-Stockfisch kiadású album.
Ha valakinek van olyan jó a rendszere, hogy a leghangosabb részeket 95dB feletti hangosságúra tudja beállítani, akkor tényleg azt fogja hallani amit az első sorokban ülők hallottak. Itt a halk részek nagyon halkak, a hangos részek nagyon hangosak, ahogy élőben is megesett. Ami dinamikát a Nagra megengedett 38-as sebességen, az benne van a felvételben, és a 45-ös fordulaton ez szépen át is jön, a két lemezoldal kb 29 perc, ami kényelmesen ráfért, különösebb trükközés nélkül.
Van a lemezen valami olyan "élőség", spontaneitás, amit manapság egyre ritkábban hallani a felvételekből és ami engedi a zenészeket szárnyalni. A fiúk hosszabban játszottak, mint megbeszéltük, elvitte őket a lendület és így kifutott a szalag pár perccel korábban, mint ahogy a koncert végetért. A szalagról digitalizált DSD256 kiadásban pár hét múlva majd bónusz track-ként benne lesz a digitálisan felvett teljes hosszúságú utolsó track is.

Re: Általában a hifiről
A felsoroltak nem igazán világzenei művészek szerintem, inkább a jazz elektronikusabb, itt-ott talán fúziósnak is mondható részéhez tartoznak.Snipi írta: ↑2024.06.26., szer. 15:40A Besh o Drom-ot ismerem/ismertem rég óta. Juhász Gábort nem ismerem.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 14:502. A Besh o DroM azért már vagy 25 éve világsztár és Juhász Gábornak is, mint jazz gitárosnak van vagy 50-60 különböző kiadványa és több évtizedes zenei múltja. Ők azért nem olyan nagyon ismeretlenek. Ráadásul többször is letölthetővé tettem mintákat a felvételekből dsd-ben is, pcm-ben is, nem olyan nagyon zsákbamacska igy ez az album. :)
Én amúgy a jazzes világzenéhez sorolom mondjuk a Saint Germain-t, vagy mondjuk a Garde du Nord-ot, és mondjuk Erik Truffaz-t is akiket imádok, de pl. olyat is amit egyszerűen nem bírok elviselni. Azokat inkább nem nevezném meg, nem is biztos, hogy meg tudnám, mert meghallgatom, nem tetszik és onnantól nem is érdekel.
Nekem ez a zene nem igazán tetszik, és nálam mindig is fontosabb maga a zene mint a hangminőség. Nem is vettem soha csak azért egy lemezt mert jól szól, ha nem tetszik a zene. Amik vannak (mert van elég sok) azokat mind apámtól örököltem. Persze az "örökségemben" is vannak piszok jól szóló és szuper zenéket tartalmazó lemezek - és szerencsére ebből van sokkal több - amik ma már beszerezhetetlenek, vagy ha igen akkor csillagászati összegekért. (Pl. 70-es, 80-as évek-beli eredeti USA nyomású Telarc LP-k.)
Juhász Gábor a nemzetközileg is talán legismertebb jazz gitárosaink egyike.
https://juhaszgabor.eu/lemezek.html
Érdemes meghallgatni pár albumát, a Juhász Gábor Trió (Karosi Júliával, Tony Lakatossal) közösen kiadott Planets dupla CD-je például minden streaming szolgáltatónál fent van. Magam is osztottam meg belőle két tracket is nagy felbontásban is az elmúlt hónapok során, mert ugye volt némi közöm a kiadáshoz.
A BJPP album meghallgatása azért is izgalmas (még ha az ember esetleg azt gondolja, hogy nem szereti a jazzes világzene műfaját), mert két mikrofonnal készült, pár méterről, semmilyen dinamikai korlátozás/hamisítás nem volt és mert nem volt benne utómunka sem egyáltalán. Nincs a szólamonkénti eq-zással audiofilre simogatva, nincsenek az első sorokban hallható arányok megváltoztatva, nincs neki zengetett tere, vagyis minden olyasmi hiányzik belőle, amitől szokás elájulni egy rövid demón. Mondhatni ez egy anti-Stockfisch kiadású album.
Ha valakinek van olyan jó a rendszere, hogy a leghangosabb részeket 95dB feletti hangosságúra tudja beállítani, akkor tényleg azt fogja hallani amit az első sorokban ülők hallottak. Itt a halk részek nagyon halkak, a hangos részek nagyon hangosak, ahogy élőben is megesett. Ami dinamikát a Nagra megengedett 38-as sebességen, az benne van a felvételben, és a 45-ös fordulaton ez szépen át is jön, a két lemezoldal kb 29 perc, ami kényelmesen ráfért, különösebb trükközés nélkül.
Van a lemezen valami olyan "élőség", spontaneitás, amit manapság egyre ritkábban hallani a felvételekből és ami engedi a zenészeket szárnyalni. A fiúk hosszabban játszottak, mint megbeszéltük, elvitte őket a lendület és így kifutott a szalag pár perccel korábban, mint ahogy a koncert végetért. A szalagról digitalizált DSD256 kiadásban pár hét múlva majd bónusz track-ként benne lesz a digitálisan felvett teljes hosszúságú utolsó track is.


Re: Általában a hifiről
A Besh o Drom-ot ismerem/ismertem rég óta. Juhász Gábort nem ismerem.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 14:502. A Besh o DroM azért már vagy 25 éve világsztár és Juhász Gábornak is, mint jazz gitárosnak van vagy 50-60 különböző kiadványa és több évtizedes zenei múltja. Ők azért nem olyan nagyon ismeretlenek. Ráadásul többször is letölthetővé tettem mintákat a felvételekből dsd-ben is, pcm-ben is, nem olyan nagyon zsákbamacska igy ez az album. :)
Én amúgy a jazzes világzenéhez sorolom mondjuk a Saint Germain-t, vagy mondjuk a Garde du Nord-ot, és mondjuk Erik Truffaz-t is akiket imádok, de pl. olyat is amit egyszerűen nem bírok elviselni. Azokat inkább nem nevezném meg, nem is biztos, hogy meg tudnám, mert meghallgatom, nem tetszik és onnantól nem is érdekel.
Nekem ez a zene nem igazán tetszik, és nálam mindig is fontosabb maga a zene mint a hangminőség. Nem is vettem soha csak azért egy lemezt mert jól szól, ha nem tetszik a zene. Amik vannak (mert van elég sok) azokat mind apámtól örököltem. Persze az "örökségemben" is vannak piszok jól szóló és szuper zenéket tartalmazó lemezek - és szerencsére ebből van sokkal több - amik ma már beszerezhetetlenek, vagy ha igen akkor csillagászati összegekért. (Pl. 70-es, 80-as évek-beli eredeti USA nyomású Telarc LP-k.)
Online
2. A Besh o DroM azért már vagy 25 éve világsztár és Juhász Gábornak is, mint jazz gitárosnak van vagy 50-60 különböző kiadványa és több évtizedes zenei múltja. Ők azért nem olyan nagyon ismeretlenek. Ráadásul többször is letölthetővé tettem mintákat a felvételekből dsd-ben is, pcm-ben is, nem olyan nagyon zsákbamacska igy ez az album. :)
Re: Általában a hifiről
1. Igen.Snipi írta: ↑2024.06.26., szer. 14:211 : szerintem először mindenkinek a "legnagyobb" ismeretlennel kell valamennyire tisztába jönni : saját magával. Ha ez megvan, egy lépéssel előbbre vagyunk a hifi terén is.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 14:101 : ... a hifizés még mindig maga a nagy ismeretlen és még nagyon sok mindent nem tudunk arról, hogy mit miért is szeretünk és az, hogy mi szeretjük mit jelenthet a másiknak.
2 : Ami persze nem baj, lehet, hogy csak az itteni aktív többség nem szereti a jazzes világzenét.
2 : azért ez a "jazzes világzene" elég tág fogalom. Pl. nekem van olyan amit imádok, de van olyan is amitől futkos a hideg a hátamon. Ez akkor a legszembetűnőbb, ha egy előadónál van ilyen. Nevet nem mondanék ... magyar.![]()
2. A Besh o DroM azért már vagy 25 éve világsztár és Juhász Gábornak is, mint jazz gitárosnak van vagy 50-60 különböző kiadványa és több évtizedes zenei múltja. Ők azért nem olyan nagyon ismeretlenek. Ráadásul többször is letölthetővé tettem mintákat a felvételekből dsd-ben is, pcm-ben is, nem olyan nagyon zsákbamacska igy ez az album. :)
Re: Általában a hifiről
1 : szerintem először mindenkinek a "legnagyobb" ismeretlennel kell valamennyire tisztába jönni : saját magával. Ha ez megvan, egy lépéssel előbbre vagyunk a hifi terén is.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 14:101 : ... a hifizés még mindig maga a nagy ismeretlen és még nagyon sok mindent nem tudunk arról, hogy mit miért is szeretünk és az, hogy mi szeretjük mit jelenthet a másiknak.
2 : Ami persze nem baj, lehet, hogy csak az itteni aktív többség nem szereti a jazzes világzenét.
2 : azért ez a "jazzes világzene" elég tág fogalom. Pl. nekem van olyan amit imádok, de van olyan is amitől futkos a hideg a hátamon. Ez akkor a legszembetűnőbb, ha egy előadónál van ilyen. Nevet nem mondanék ... magyar.

Online
Ha valamiről általában próbálom az olvasókat meggyőzni, leginkább az, hogy legyenek nyitottak mindenre.
Főképpen arra, hogy nincsenek mindenkire és mindenféle környezetre érvényes általános igazságok.
Azért tartottunk a tavalyi hifi shown 17 előadást, meg 6 mini koncertet és 0 eszközdemót, vagy tesztet, hogy megpróbáljuk elmondani a látogatóknak, a hifizés még mindig maga a nagy ismeretlen és még nagyon sok mindent nem tudunk arról, hogy mit miért is szeretünk és az, hogy mi szeretjük mit jelenthet a másiknak.
A kiállításon felvett zenék közül az első a most megjelent LP (és szalag), remélem még kettőt ki tudunk majd legalább adni. 130-an rendelték elő és fizették ki a kiadvány árát hónapokkal ezelőtt és vártak türelemmel. Habár nem figyeltem erre, de most, hogy említed, nem tünt fel, hogy az előrendelők közül bárki is részese lenne az itteni beszélgetéseknek aktívan (elnézést, ha mégis).
Ami persze nem baj, lehet, hogy csak az itteni aktív többség nem szereti a jazzes világzenét.
Re: Általában a hifiről
Könyveket lehetne írni annak a 3 mondatnak a kapcsán, amit írsz. Nem is egyet.Aszpirin írta: ↑2024.06.26., szer. 09:56Feri, szerintem Te tudod a legjobban, hogy a digitális kontra analóg egy hitvita, és a hitviták parttalanok és értelmetlenek, ezért nem érdemes sem megnyitni, sem kiprovokálni az új fejezetét ennek a soha véget nem érő cicaharcnak. Tudom, itt tévhiteket akartál eloszlatni, régebb én is próbáltam, de feladtam.kaef2 írta: ↑2024.06.26., szer. 09:37A történelmi hűség kedvéért megjegyezném, hogy habverés nem volt, én idéztem egy posztot pár napja, Steve Hoffmanntól a Facebookon, aki egyike azon kevés hangmérnököknek, akinek még a Miles Davis Kind Of Blue mesterszalagját is szivesen odaadja a jogtulajdonos, mert tudja, hogy értő kezekbe kerül.
Megjegyezném, hogy jól csináljátok a kiadványaitokkal, mert mindkét tábor megkapja amit szeretne, igen jó minőségben.
Kár, hogy az itteni legaktívabb szószólók között szinte senki nem él ezzel a lehetőséggel.
Ha valamiről általában próbálom az olvasókat meggyőzni, leginkább az, hogy legyenek nyitottak mindenre.
Főképpen arra, hogy nincsenek mindenkire és mindenféle környezetre érvényes általános igazságok.
Azért tartottunk a tavalyi hifi shown 17 előadást, meg 6 mini koncertet és 0 eszközdemót, vagy tesztet, hogy megpróbáljuk elmondani a látogatóknak, a hifizés még mindig maga a nagy ismeretlen és még nagyon sok mindent nem tudunk arról, hogy mit miért is szeretünk és az, hogy mi szeretjük mit jelenthet a másiknak.
A kiállításon felvett zenék közül az első a most megjelent LP (és szalag), remélem még kettőt ki tudunk majd legalább adni. 130-an rendelték elő és fizették ki a kiadvány árát hónapokkal ezelőtt és vártak türelemmel. Habár nem figyeltem erre, de most, hogy említed, nem tünt fel, hogy az előrendelők közül bárki is részese lenne az itteni beszélgetéseknek aktívan (elnézést, ha mégis).
Ami persze nem baj, lehet, hogy csak az itteni aktív többség nem szereti a jazzes világzenét.
