Köszönöm.
Tudom, hogy ez kompromisszum, de szívesen meghozom.
Nem ezen múlik a boldogságom.

Abból indulunk ki ugye, hogy a szimmetrikus jeltovábbítás kevésbé érzékeny a környezetből felszedett zajokra, mint az aszimmetrikus. Ezzt elméletileg és objektíve is le lehet vezetni.
Ez egy mértéktartó, sok tapasztalaton alapuló szemlélet, csak azonosulni tudok vele, és másoknak is megfontolásra
Ennek azért nem lenne túl sok értelme, mert az eredmény rendszer és RCA,XLR kábel függő lenne. Tehát nem lenne általában érvényes igazság tartalma. Mindenkinek magának kell ezt tesztelni, a saját rendszerében, az általa elérhető (számbajövő) kábelekkel.
A bhajan és a kirtan mindenen jól szól
Volt itt már erről szó. Járatasabb szakik elmondták már, hogy elvileg miért /lehet/ előnyösebb az XLR - vissza lehet keresni - ha olvasok különböző készülék teszteket - erősítő, dac - ott is megemlítik, hogy XLR - el kicsit jobb a hang mint RCA - val.akvapark írta: ↑2024.06.19., szer. 08:51
Laikusként. A szimmetrikus kábelvezetés nem jelent elviekben semmilyen hangzásbeli előnyt. Arra lett kitalálva, hogy hosszú távoságon, zajmentesen lehessen elektromos jelt vezetni.
Ebből én azt a következtetést vonnám le, hogy házi használatra készült XLR összeköttetés, lehet: parasztvakítás.
Qrvára más, az egyik tömör a másik sodrott. Az Eichmann nem árnyékolt. És szerintem a 1990 ezüstözött réz (vagy nem). Annyit az Eichmann mellett, hogy kb fele akkora árkategóriában versenyzett. Az viszont mindkettőre igaz, hogy kevesen ismerik
Mer mindkettő tökéletes...kupecke írta: ↑2024.06.19., szer. 09:51Az erősítő egy Neukomm Audio Sytem CPA12-es, a dac Roksan K3. Mivel 2 usb bemenet is van rajta, természetesen usb kábelt is tudtam úgy összehellgatni, hogy mindkettő be van dugva, csak bemenetet váltok. Azonnal hallható a kábelek közötti különbség, az érdekes, hogy az említett összekötőknél szinte alig. Furcsa, furcsa. ( más eddigi öszzekötőknél hallottam...)
Szép volt.cables írta: ↑2024.06.19., szer. 10:12Nem.
A zaj elleni védekezésben az EMF, tehát a sugárzott zaj elleni védelmet a kábelgyárok túllihegik, jól hangzik, hogy az ő termékeik védettek ez ellen. Itt a topikban leírtam pár napja, hogy az én rendszeremben sajnos csak egymásra fektetve tudom vezetni az ÁRNYÉKOLAN RCA összekötőket és az ugyancsak árnyékolatlan hálózati és hangfal kábeleket. Semmi zaj nincs, nagyon jó a hang. Van olyan, főleg csöves rendszer, ahol árnyékolt RCA kell, de ott se kell XLR.
Rendszertechnikai szemlélettel ezeket a dolgokat érdemes figyelembe venni (magam évek óta szimmetrikus kábelezésű rendszereket használok otthon, többféle 3 utas aktív hangfallal és pár passzív prototípussal is manapság):supravox írta: ↑2024.06.19., szer. 09:44Laikusként...akvapark írta: ↑2024.06.19., szer. 08:51Laikusként. A szimmetrikus kábelvezetés nem jelent elviekben semmilyen hangzásbeli előnyt. Arra lett kitalálva, hogy hosszú távoságon, zajmentesen lehessen elektromos jelt vezetni.kupecke írta: ↑2024.06.18., kedd 14:48Kíváncsi lennék ki mit gondol az alábbiakról.
Eddig bármely kábel között tudtam különbséget tenni, még a filléres piros-fehér rca-k között is. Most megörültem, hogy lett egy olyan dac-om, melyen van xlr kimenet is ( erősítőn is van, de eddig nem volt használva, nem volt mivel). Korábban Anti barátomnál igen meggyőző különbséget hallotunk az xlr összeköttetést használva ( az enyémnél nagyságrendekkel nívósabb rendszeren). Kaptam meghallgatásra egy kb 20 éves, még talán soha be nem kötött xlr-t. Nem a "csodát" vártam, de hogy szinte semmi... Ha nagyon fülelem, figyelem nüansznyit "találok" de keresni kell. Ja, lényeges, a két összekötő kábel még anyagszerkezetében sem azonos. Saec SL 1990 rca, Eichmann Express 6 xlr.
Ebből én azt a következtetést vonnám le, hogy házi használatra készült XLR összeköttetés, lehet: parasztvakítás.
Ha hall is az ember különbséget, az a kábelek, csatlakozók minőségében rejlik.
Másik következtetésem, hogy az RCA-XLR átalakítok még feleslegesebbek.
De lehet, nincs igazam.![]()
Egy valódi szimmetrikus rendszerben rövidebb jelutaknál is jelentkezik a zajmentesebb átvitel.
Minél kevesebb a zaj annál többet hallunk a zenéből.
Ez elég egyszerű nem?
Erre nincs tipp uraim?
Nem.
Hát, nincsakvapark írta: ↑2024.06.19., szer. 08:51Laikusként. A szimmetrikus kábelvezetés nem jelent elviekben semmilyen hangzásbeli előnyt. Arra lett kitalálva, hogy hosszú távoságon, zajmentesen lehessen elektromos jelt vezetni.kupecke írta: ↑2024.06.18., kedd 14:48Kíváncsi lennék ki mit gondol az alábbiakról.
Eddig bármely kábel között tudtam különbséget tenni, még a filléres piros-fehér rca-k között is. Most megörültem, hogy lett egy olyan dac-om, melyen van xlr kimenet is ( erősítőn is van, de eddig nem volt használva, nem volt mivel). Korábban Anti barátomnál igen meggyőző különbséget hallotunk az xlr összeköttetést használva ( az enyémnél nagyságrendekkel nívósabb rendszeren). Kaptam meghallgatásra egy kb 20 éves, még talán soha be nem kötött xlr-t. Nem a "csodát" vártam, de hogy szinte semmi... Ha nagyon fülelem, figyelem nüansznyit "találok" de keresni kell. Ja, lényeges, a két összekötő kábel még anyagszerkezetében sem azonos. Saec SL 1990 rca, Eichmann Express 6 xlr.
Ebből én azt a következtetést vonnám le, hogy házi használatra készült XLR összeköttetés, lehet: parasztvakítás.
Ha hall is az ember különbséget, az a kábelek, csatlakozók minőségében rejlik.
Másik következtetésem, hogy az RCA-XLR átalakítok még feleslegesebbek.
De lehet, nincs igazam.![]()
Laikusként...akvapark írta: ↑2024.06.19., szer. 08:51Laikusként. A szimmetrikus kábelvezetés nem jelent elviekben semmilyen hangzásbeli előnyt. Arra lett kitalálva, hogy hosszú távoságon, zajmentesen lehessen elektromos jelt vezetni.kupecke írta: ↑2024.06.18., kedd 14:48Kíváncsi lennék ki mit gondol az alábbiakról.
Eddig bármely kábel között tudtam különbséget tenni, még a filléres piros-fehér rca-k között is. Most megörültem, hogy lett egy olyan dac-om, melyen van xlr kimenet is ( erősítőn is van, de eddig nem volt használva, nem volt mivel). Korábban Anti barátomnál igen meggyőző különbséget hallotunk az xlr összeköttetést használva ( az enyémnél nagyságrendekkel nívósabb rendszeren). Kaptam meghallgatásra egy kb 20 éves, még talán soha be nem kötött xlr-t. Nem a "csodát" vártam, de hogy szinte semmi... Ha nagyon fülelem, figyelem nüansznyit "találok" de keresni kell. Ja, lényeges, a két összekötő kábel még anyagszerkezetében sem azonos. Saec SL 1990 rca, Eichmann Express 6 xlr.
Ebből én azt a következtetést vonnám le, hogy házi használatra készült XLR összeköttetés, lehet: parasztvakítás.
Ha hall is az ember különbséget, az a kábelek, csatlakozók minőségében rejlik.
Másik következtetésem, hogy az RCA-XLR átalakítok még feleslegesebbek.
De lehet, nincs igazam.![]()
Én meg aztán laikus bölcsészként: állítólag vannak olyan készülékek, amelyeknek a belső felépítése is szimmetrikus, és vannak, amik nem, de azért raknak rá xlr csatlakozókat. A 2. típusban (szinte) biztosan igaz, hogy az xlr-nek semmi hangzásjavító szerepe nincs, csak az említett parasztvakítás. Nem tudni innen, hogy a szóban forgó erősítő és dac milyen.
Laikusként. A szimmetrikus kábelvezetés nem jelent elviekben semmilyen hangzásbeli előnyt. Arra lett kitalálva, hogy hosszú távoságon, zajmentesen lehessen elektromos jelt vezetni.kupecke írta: ↑2024.06.18., kedd 14:48Kíváncsi lennék ki mit gondol az alábbiakról.
Eddig bármely kábel között tudtam különbséget tenni, még a filléres piros-fehér rca-k között is. Most megörültem, hogy lett egy olyan dac-om, melyen van xlr kimenet is ( erősítőn is van, de eddig nem volt használva, nem volt mivel). Korábban Anti barátomnál igen meggyőző különbséget hallotunk az xlr összeköttetést használva ( az enyémnél nagyságrendekkel nívósabb rendszeren). Kaptam meghallgatásra egy kb 20 éves, még talán soha be nem kötött xlr-t. Nem a "csodát" vártam, de hogy szinte semmi... Ha nagyon fülelem, figyelem nüansznyit "találok" de keresni kell. Ja, lényeges, a két összekötő kábel még anyagszerkezetében sem azonos. Saec SL 1990 rca, Eichmann Express 6 xlr.
De! Megrendíti, mert nem találkoztam olyannal.supravox írta: ↑2024.06.17., hétf. 20:5340 éve 1984 volt.
Nem 1512.
A lényeg,hogy tele volt a piac szimmetrikus készülékekkel.
Vagy legalábbis volt rajtuk xlr csatlakozó.
Ebből nem nehéz kikövetkeztetni,hogy csak akadt szimmetrikus összekötőkábel.
De gondolom ez nem rendíti meg a kijelentésedet.
Nem kell ahhoz denevér fülűnek lenni ahhoz, hogy kihald a különbséget.... a sok év alatt gyakorlott lesz az ember füle és rááll a hangra... azért jó mindig ugyanazokon a zenéken netán filmrészleten tesztelni...tottyi írta: ↑2024.06.18., kedd 13:50Ezzel a kabelezessel en is igy voltam, hogy a rendszeremre semilyen hatssal nincsenek a kabelek amig ki nem csereltem az osszeset joval dragabbra mert sajnos nekunk "suketeknek" nagy kulonbseg kell, hogy meghalljuk a kabelcseret. Amig be nem tettem az utolso halozati kabelt is a renszerbe addig nem volt valtozas.
Sok evig csak en is hallgattam, hogy mirol beszelnek es azt gondoltam valami deneverfuluek hallhatjak csak a kulonbseget.
Akkor szerencsés helyzetben vagy, hogy a rendszered immunins a kábelekre, mindegy neki, hogy olcsók, vagy drágák ...earforce írta: ↑2024.06.18., kedd 10:22Általában én sem tapasztaltam amúgy ilyet, de én is és másik két nagyonakaromhallani akülönbségetmertcsakzezüstjóamitjapánkolostorbaáldottakmeg2x-típusú barátom is ugyanezt tapasztalta, szóval számomra ez az egész X-akta továbbra is. Emellett a rendszeremet nem tartom egy kis felbontású löttyedthangú kenegetős színezős valaminek ami nem hozná ki a legapróbb nüanszokat is.
Számít milyen kábelek voltak jónak mondva? Nem.
Akkor már bőven létezett, az 50-es évek óta használatos a szimmetrikus jelvezetés.
Nem akartam belemenni a részletek boncolgatásába, hogy miről ismerhető fel a hamisítvány - nem hívhatjuk klónnak, amin megtévesztésre alkalmas márkajelzés található - de ha már feldobtad azt a képet, nem csak nagyítással, hanem kicsinyítéssel is jól látható bibikre hívnám fel a figyelmet :