Már a DeepL sem megbízható...



Már a DeepL sem megbízható...
Megragadom a lényeget, mielőtt valaki háborogni fog:
cables írta: ↑2024.06.21., pén. 16:39---
Nálam egy alsó kategóriás LP ágon (le se merem írni a hardvert) és egy felső kategóriásnak mondott Sony S7700 lejátszón ugyanazon erősítőn hallgattuk meg egy album két kiadását egy gyakorlott fülű vendéggel. Az LP az enyém a CDt ő hozta. Mindkettőnknek jobban tetszett az LP hang. A vendég, amikor azt kérdeztem, hogy mit érzett másnak a két hang között, a következőket mondta: Az LP hang valahogy "sűrűbb". Ez ugye nonszensz, de akkor a hallottak alapján, nagyon igaznak tűnt nekem is. Talán több részlet lett volna a helyes válasz. Dinamikában is az LP változat tűnt jobbnak mindkettőnknek.
rengeteg felvételem megvan CD,és LP-én is ahol "D" jelen van(volt) felvételkészitésnél...olyan is ahol a "D" jelen volt,de még a CD sehol sem volt (lásd pl. Ry Cooder "Bop till you drop")...én az LP-ét preferálom minden esetben,az én szerény rendszeremben,igaz nekem nincs, nem volt,és nem is lesz,sem CD100,sem Lurne a házam környékén-CB- írta: ↑2024.06.21., pén. 13:21Ezzel én nem teljesen értek egyet.
Általában az van, hogy egy alsó-közép kategóriájú CD játszót valóban lealáz egy átlagos lemezjátszó. Viszont elég sok a HA!
Mert sok digit masterelt LP van, és sok gyatra minőségő CD. Érdemes lenne tehát elhelyezni minőségi szintem az adott kiadványokat, esetleg azonos cég azonos kiadványait tesztelni.
Egy kedves fórumtársunk jóvoltából volt sokszor alkalmam felső kategóriánál is jobb CD játszót hallgatni, egy szintén űber tuningolt LP-vel (Philips CD-100 vs. Lurnier Air Tangent), és nagyon nem volt egyértelmű a kép. Az volt inkább egyértelmű, hogy modern, digital masterelt LP-t javarészt felesleges venni, mert akkor már ugyanaz jobb CD-ről, már eleve a zajtalansága, dinamikája miatt is.
Aztán azóta az is eldőlt, hogy egy agyontuningolt CD játékosnál is tud jobban szólni egy jó streamer :-)
Általában a CD és az LP másképpen van maszterelve, ezért nem igazán hasonlíthatók össze.Snipi írta: ↑2024.06.21., pén. 12:48Ha ez így van, ahogy beidézted Feri a hangmérnököt, akkor mitől van az, hogy ugyanaz az album lemezen sokkal jobban (mondjuk élőbben meg ilyesmi) szól mint CD-n? Van nagyon sok ilyen albumom, ami megvan mindkét formátumban, és mindig az LP a jobb. Van pár rendszerem, és ez mindegyiken így van. Egyszer hallottam (nem nálam) olyat, hogy jobban szólt ugyanaz a CD mint az LP, de ott kiderült, hogy a lemezjátszó beállításai nagyon el voltak tolva. Amint az helyre lett téve, ott is jobban szólt a hanglemez mint a CD. És nem vagyok benne biztos, hogy ez csak ízlés dolga lehet, mert bárkinek (akár "laikusnak" is) megmutattam, mindenki ugyanezt mondta.
Persze azt azért megjegyzem, hogy ritkán szoktam hasonlítgatni, és ha arra van mód/kedv/lehetőség, hogy ugyanazt a zenét CD-n hallgassam, azon is nagyon szívesen megteszem ezt.
Mondjuk azt tudom, hogy a CD sehol sincs a mai csúcs digitális hangrögzítéshez képest, de a beidézett hozzászólásban is CD-ről van szó, nem valami nagy felbontású digitális anyagról.
Most első körben vettem ma egy tanítható távirányítót, csak hogy kezelni tudjuk(még nem próbáltam ki), de azért nem adom fel, előbb-utóbb lesz hozzá egy gyári.
A video recorder hibátlanúl működik, de sajnos a beszerzett két távirányítók közűl egyik sem kommunikál vele.zoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 21:49De, lehet, de ilyesmivel nem szeretnék bíbelődni, inkább törekednék az "autentikusabb" megoldásra, ha lehet.
Amúgy érdekes a helyzet, igen, a Sony videóhoz kell a távirányító. Nyomozásom során arra jutottam, hogy a használt piacon a szóban forgó modellt(SLV-E1000), sokféle távirányitóval kínálják a gyárin kívül. Egyik sem utángyártott, vagy tanítható táv, hanem eredeti, Sony video távirányítók, ráadásul nagyon hasonlatosak a gyárihoz.
Sokféle távirányító készült akkoriban a videókhoz, de feltételezhetően mindegyikkel működik, ha adják hozzá.
A csavar a történetben, hogy maga a video még nincs itthon, jövő héten hozom haza, de közben már szereztem két távirányítót is, amik korban stimmelnek, nagyon hasonlatosak a gyárilag hozzá járó távirányítóhoz, de mégsem pontosan ugyanazok. A hírdetésekben fellelhető fotók alapján, pont ugyanilyen távirányítóval nem kínálják, mint amilyeneket nekem sikerült beszereznem. Tehát a kompatibilitás kipróbálására jövő hét csütörtökig várnom kell.
Ennek megelőzésére, ellenörzésére lenne, lett volna jó valami "adatbank", ahol megtudható mi, mivel kompatibilis.
Amivel gyárilag kijött távirányító, annak a pontos típusa RMT-V174, a használt piacon ezen kívül még vagy 4 másik típussal is kínálják, de pont egyik sem az, amilyeneket nekem sikerült beszereznem.
Amik nekem vannak, RMT-V167, ill. 187, bízom benne, hogy valamelyikkel, vagy mindkettővel működni fog, és az eltérő típusszámok csak a funkciók esetleges különbözőségére utal.
Köszönöm, ezt én is megtaláltam és le is töltöttem, ha már szert tettem egy ilyen készülékre. Innen tudtam meg, hogy gyárilag melyiket mellékelték hozzá.shany írta: ↑2024.06.16., vas. 08:02A készülékek "service manual"-ja mindig tartalmazza ezt az információt, pl.:zoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 09:41Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
Clipboard01.jpg
https://elektrotanya.com/sony_slv-e1000 ... nload.html
A készülékek "service manual"-ja mindig tartalmazza ezt az információt, pl.: https://elektrotanya.com/sony_slv-e1000 ... nload.htmlzoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 09:41Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
De, lehet, de ilyesmivel nem szeretnék bíbelődni, inkább törekednék az "autentikusabb" megoldásra, ha lehet.
Szerintem is, én csak egy elvi kijelentést tettem az alkatrészekről, amelyek bárhol, bármikor műszerrel megmérhetőek.Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel
Nem tudunk eszközt, alkatrészt önmagában, a rendszer egésze nélkül meghallgatni.Tctronic írta: ↑2024.06.09., vas. 19:14Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Akkor most jó vagy nem az erősítő? Más szemszögből vizsgálva, attól automatikusan jó lesz a hangja egy erősítőnek ha pl. minden hangsugárzót meghajt? Szóval mindkét szempont fontos, egyedi esetekben dől el kinek melyik a fontosabb. Szerintem.![]()
Később reagálok majd röviden arra amit írtál, de addig is megmondanád, hogy a képen látható, erősítőket általánosságban jól jellemző mérés alapján melyik erősítő szól jobban? A két mérés alapján? Mondjuk egy átlagos, 88-89 db/W/m érzékenységű, 4-6 ohm impedenciájú hangsugárzót feltételezve, ideálisan elhelyezve egy 25-30m"-es, átlagos bútorozottságú szobában?tunerman írta: ↑2024.06.09., vas. 18:34Kedves kaef2!
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.![]()
TJ.
Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.