Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4648
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3178
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
Elég kalandos úton nálam meg éppen mishow tunere van, útközben kicsit "túszul ejtettem", bánatomra nem felejtette el

Online
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5345
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Végre! Egy szép új rádió :) Xilop-nak hála!
Minihifi 2A3
Minihifi 2A3
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Szerintem is, én csak egy elvi kijelentést tettem az alkatrészekről, amelyek bárhol, bármikor műszerrel megmérhetőek.Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel
Ennyi, másról én nem ìrtam egy betűt sem.
(Nincs itt semmi szobaakusztika, hangváltó, damping factor, meg hasonló mindenféle más iderángatott téma)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
Re: Általában a hifiről
Nem tudunk eszközt, alkatrészt önmagában, a rendszer egésze nélkül meghallgatni.Tctronic írta: ↑2024.06.09., vas. 19:14Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Akkor most jó vagy nem az erősítő? Más szemszögből vizsgálva, attól automatikusan jó lesz a hangja egy erősítőnek ha pl. minden hangsugárzót meghajt? Szóval mindkét szempont fontos, egyedi esetekben dől el kinek melyik a fontosabb. Szerintem.![]()

Csakis egy hangrendszerben. Ez a felvetésem lényege.
Vagyis muszáj a szubjektivitást (amit a megszólalás általunk történő értékelése jelent) is idekeverni.

Re: Általában a hifiről
Később reagálok majd röviden arra amit írtál, de addig is megmondanád, hogy a képen látható, erősítőket általánosságban jól jellemző mérés alapján melyik erősítő szól jobban? A két mérés alapján? Mondjuk egy átlagos, 88-89 db/W/m érzékenységű, 4-6 ohm impedenciájú hangsugárzót feltételezve, ideálisan elhelyezve egy 25-30m"-es, átlagos bútorozottságú szobában?tunerman írta: ↑2024.06.09., vas. 18:34Kedves kaef2!
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.![]()
TJ.


- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Akkor most jó vagy nem az erősítő? Más szemszögből vizsgálva, attól automatikusan jó lesz a hangja egy erősítőnek ha pl. minden hangsugárzót meghajt? Szóval mindkét szempont fontos, egyedi esetekben dől el kinek melyik a fontosabb. Szerintem.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Kedves kaef2!
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.
TJ.
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.

TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Pontosabban a saját magunk által felállított mércéhez képest jól szól. (Magunknak jó) Ez nem jelenti automatikusan, hogy másnak is. Biztosan lesz egy kisebb-nagyobb halmaz akinek tetszik, de mindenkinek biztos hogy nem.
A hifiben az a legjobb, hogy mindenki maximálisan személyre tudja szabni, ha pénze és ideje engedi. Mert mindenki mást keres az otthoni zenehallgatásban, ugyanúgy ahogy az életben is. Sőt saját magunk számára is lehet többfajta jó hang, ezért sem ritka ha valaki akár több rendszert birtokol vagy épít. Mindegyikben lehet valami, ami jobb-szebb mint a másikban ami szintén a szívünk csücske.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
tunerman írta: ↑2024.06.09., vas. 17:26chord_ írta: ↑2024.06.09., vas. 17:02És ti, konsrtuktőrök, mivel tudnátok alátámasztani olyan dolgokat, amivel konkrétan dolgoztok? Műszakilag értelmesen? pl. a tápkábelek viselkedését...? Csatlakozókét? Dróthossz-anomáliák? Függesztések? Trafó hangkülönbségek?
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Maradok a saját beírásom szövegénél:
Mint az idézetben olvasható - "A BEKÖVETKEZŐ VÁLTOZÁSOKAT MŰSZEREKKEL KI LEHET MÉRNI" - , tehát az alkatrészek zaját és a különféle keletkező torzításokat. Részemről ez egy objektív, igazolható kijelentés volt...ennyi, aki többet akar, annak ott a DIY erősítő topik, lehet mélyebbre ásni.Minden passzív és aktív elektronikai alkatrész ami bekerül a zenei jefolyam útjába az ront a hangzáson.
Ezeket a bekövetkező változtatásokat műszerekkel is ki lehet mérni, de nem itt van a helye, hogy erről tovább értekezzem
viewtopic.php?f=28&t=1043
viewtopic.php?f=28&t=52905
TJ.
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2024.06.09., vas. 17:02És ti, konsrtuktőrök, mivel tudnátok alátámasztani olyan dolgokat, amivel konkrétan dolgoztok? Műszakilag értelmesen? pl. a tápkábelek viselkedését...? Csatlakozókét? Dróthossz-anomáliák? Függesztések? Trafó hangkülönbségek?
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Maradok a saját beírásom szövegénél:
Mint az idézetben olvasható - "A BEKÖVETKEZŐ VÁLTOZÁSOKAT MŰSZEREKKEL KI LEHET MÉRNI" - , tehát az alkatrészek zaját és a különféle keletkező torzításokat. Részemről ez egy objektív, igazolható kijelentés volt...ennyi, aki többet akar, annak ott a DIY erősítő topik, lehet mélyebbre ásni.Minden passzív és aktív elektronikai alkatrész ami bekerül a zenei jefolyam útjába az ront a hangzáson.
Ezeket a bekövetkező változtatásokat műszerekkel is ki lehet mérni, de nem itt van a helye, hogy erről tovább értekezzem
viewtopic.php?f=28&t=1043
viewtopic.php?f=28&t=52905
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
Online
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Re: Általában a hifiről
És ti, konsrtuktőrök, mivel tudnátok alátámasztani olyan dolgokat, amivel konkrétan dolgoztok? Műszakilag értelmesen? pl. a tápkábelek viselkedését...? Csatlakozókét? Dróthossz-anomáliák? Függesztések? Trafó hangkülönbségek?
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14008
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8953
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
Ez a show, nem “az” a show.

Erről majd később lesz meg infó!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A saját tézisemet osztottam meg, amit nem szándékozom megvitatni a részedről tanúsított hangnemben, ha már eleve azzal kezded, hogy "értelmetlen". Nekem így tanították az elektromosságot és az elektroakusztikát is, és az elmúlt 35 évben nálam jól működött ez a fajta látásmód. Máig a fülemben cseng a villamosságtan professzor egyik első mondata, miszerint "az áramvezeték működése nem csereszabatos a vízcsőével, az elektromos áramköré pedig a vízvezeték hálózatéval". Azóta rengetegszer megtapasztaltam (ezen a fórumon is), hogy az emberek bizony hasonlónak képzelik őket, tehát jogos volt a prof intelme.
De hogy legyen min rágódni, esetleg tessék a készülékek egymáshoz illesztésére gondolni, miként hat mondjuk a végerősítő és előerősítő viszonya a végeredményre. Vagy a készülékre, ami az egyik helyen letaglózóan jól szerepel, máshol meg csalódást kelt. De említhetem a passzív hangsugárzók hangszóróit és keresztváltóját is, amiktől szintén nem függetleníthető a végerősítő működése, hiába van a jelútban előrébb. Esetleg azon alkatrészek, eszközök is megérnek némi megfontolást, amiken nem is halad át hasznos jel (pl. alátétek, állványok, készülékházak). Akusztikai visszacsatolás? Gerjedések? A kábelek kérdését nem merem bedobni, mert attól szokásosan elszabadul a bolondéria. Legyen helyette inkább a zenehallgató előítéletei és ízlése, amik szintén a zenehallgatás élményének fő alkotóelemei, pedig ezeken sem halad át elektromos és akusztikai jel, egyfajta hálózati sidechaint-t (oldalágat?) alkotnak, mégis a folyamat részesei és a legnagyobb (vélemény) különbségek okozói.
Ez így még igencsak felületi kapirgálás, de nagyon hosszú hozzászólást kellene írnom ahhoz, hogy kifejtsem a témát. Néhány előadáson fel fog merülni témaként az őszi kiállításokon, ott lesz rá elegendő idő.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Igaz lehet amire már többször felhívták figyelmedet - mintha kevernéd a dolgokatLuxor Audio írta: ↑2024.06.09., vas. 12:26...Hogy pár hete néhány méterről figyelhettem Riccardo Muti és a chicagoi szimfonikusok összjátékát (ami szintén egy tipikus komplex rezgőkör, nem egy lineáris gyártósor, ahogy a HiFi rendszerek sem azok a beépített alkatrészek számától függetlenül :-) ), ...

A koncerteken valóságos, komplex hangulati kapcsolatok alakulnak ki a zenészek között, és a hallgatóság írányában is - ez vitán felül áll, ezért az élményért járunk koncertekre.
Viszont amire Te korábban beírtad a "komplex rezgőkör" meghatározásodat az az otthoni lejátszó rendszerre vonatkozott:
Ez már egy műszakilag értelmetlen meghatározás volt, nem is támasztottad alá semmilyen szakmai tanulmánnyal, ok-okozati összefűggéssel.Én a lejátszó rendszerre egy komplex rezgőkörként tekintek, amin minden alkatrész hangol valamilyen irányban és mértékben.
Ami teljességgel érthető is, amit rá lehet mondani egy koncertre - az a szöveg nem megy el az otthoni lejátszó HiFi rendszere.

TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15715
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10999
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Az emberek nagy részét nem kell megvezetni, ezt nagy hatékonysággal elvégzik önmagukon, ám közben örömüket lelik a folyamatban, így reklamációnak, kritikának nincs helye. Kérdőre vonni, hogy a másik miért élvez úgy, ahogy tud, erősen öncélú és felesleges agresszió.
Szó szerint értve és minden offenzíva nélkül mondva szórakoztató számomra olvasni az elmúlt 2-3 nap termését és nagyon tanulságosnak érzem, ahogy ismét megviláglott, mennyire mást jelent számunkra ez a hobbi és az otthoni zenehallgatás. A Kaef által leírt privát célok nálam is érvényesek, de kiegészülnek annyival, hogy nekem otthon, de még az autóban ülve is gyakran van koncertélményem, szoktam csápolni, léggitározni is, persze csak mikor senki sem látja.
De ezt a fajta élményt nem tudom egy lapon említeni a valódi koncertélménnyel, mert ott - legalábbis nálam - a megszólalás csak egyetlen paraméter a sok közül (már ha nem dolgozom). Legalább ilyen hangsúlyt kap a hangulat, az atmoszféra, a társaság és persze a fellépő művészek. Hogy pár hete néhány méterről figyelhettem Riccardo Muti és a chicagoi szimfonikusok összjátékát (ami szintén egy tipikus komplex rezgőkör, nem egy lineáris gyártósor, ahogy a HiFi rendszerek sem azok a beépített alkatrészek számától függetlenül :-) ), vagy John Medeski és Felix Pastorius játékát, akivel pár szót is sikerült váltani a csodás hangszeréről...
Ezekhez fogható élményben otthon nem reménykedhetek, akármilyen hypercuccot is raknék össze. Talán ezért nem érdekelt soha a High-End és elégszem meg az erős HiFi cuccokkal, mert hozzák azt, amire otthon vágyom. Ha annál többre támad étvágyam, azt már nem otthon keresem meg, részemről ilyen önvezetéssel kerülöm el az önmegvezetést.
Re: Általában a hifiről
a magas van alulvágva axxem egy kondival, az talán pont fent van a posztban,ahogy lóg a drót végén.Rock60 írta: ↑2024.06.09., vas. 11:26Revox
Ha jól emlékszem, azt írtad a Nagy Fal blogodban, hogy a nagy membránról le lett nyisszantva a magas tartomány, a szupertweeterről - ami nem 300 ezer, mint a gagyi Townshend- meg le van kaszálva minden, kb. 10 khz alatt.
Akkor ez mitől egy utas szélessávú ?
Ez így simán két utas, nem ?
Tudnál feltenni képeket róla ?
de félreértések elkerülése végett, az irodalom szélessávúnak hívja azt a hangsugárzót (mi meg egyszerűsítve egyutasnak, mert főleg az szokott lenni), ami önmagábn lesugározza a hallható spektrumot,váltókal nem buzerálva azt a hangtartományt,amire a fülünk érzékenyebb. a Tamás FALában a C90-es driverek vannak, ami kb 16kHz-ig visz át. lehet, csak 14 (nem emléxem xámokra, régen volt), bár kb 40 fölött eddig hallunk. ki szokták egészíteni egy magassal, ami e fölött dolgozik, aztán már ízlés dolga, kap e még supertweetert is. a helyes kifejezés a szélessávú, de ha egyutast mondunk. se nyúlunk nagyon mellé. amúgy nem sokat fotóztam, tartottam a drótokat. Tomi meg forasztott. Clarinet meg röhögött, hogy majd csak füstöl egyet az egész
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Revox
Ha jól emlékszem, azt írtad a Nagy Fal blogodban, hogy a nagy membránról le lett nyisszantva a magas tartomány, a szupertweeterről - ami nem 300 ezer, mint a gagyi Townshend
- meg le van kaszálva minden, kb. 10 khz alatt.
Akkor ez mitől egy utas szélessávú ?
Ez így simán két utas, nem ?
Tudnál feltenni képeket róla ?
Ha jól emlékszem, azt írtad a Nagy Fal blogodban, hogy a nagy membránról le lett nyisszantva a magas tartomány, a szupertweeterről - ami nem 300 ezer, mint a gagyi Townshend

Akkor ez mitől egy utas szélessávú ?
Ez így simán két utas, nem ?
Tudnál feltenni képeket róla ?
Online
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5345
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
“az a jó hifi, ami jól szól”
Meg amelyik egyáltalán szól, és nem szervizelni kell hetente.
Meg amelyik egyáltalán szól, és nem szervizelni kell hetente.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
azon gondolkodtam. a lenti KF szösszenet igen jól példázza, hogy nincs aranyszabály, mi fog jól szólni. ezt az is jól példáza, évtizedek óta megfér egymás mellett a Kondo és a 47Lab pl, holott, na... építkezésben elég más világ, ahogy Feri említett rendszerei is.(vagy, ahigy a monumnetális méretű tölcsérek és a 8centis egyutas)
szerintem adjuk vissza a terepest a srácoknak, hadd keressék és fejtsék meg a hifi titkait, mert az úgyis addig kérdőjeles, míg maguk rá nem ébrednek, mi is az. de egy dolgot tudok mondani: az a jó hifi, ami jól szól
szerintem adjuk vissza a terepest a srácoknak, hadd keressék és fejtsék meg a hifi titkait, mert az úgyis addig kérdőjeles, míg maguk rá nem ébrednek, mi is az. de egy dolgot tudok mondani: az a jó hifi, ami jól szól

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
egy okkal több. hogy menjünk sórakaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 10:12
Már az őszi hifi új hifi kiállításra készülődve, egy új szélessávú prototípussal kisérletezgetve, együttélve éppen, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van éppen otthon egy Gauss Audio Optheron (Mos - Fet), egy dual-dual mono hazai D osztályú (2x 200W + 2x800W), a nagy Pass Labs Xs előfokról és az EMM Labs NS1/DA2 streamer/DAC-ról hajtva:
És lett egy szintén hazai 211-es is (2x35W), a hozzá méltó csöves előfokkal:
A 3 erősítő + 2 előfok (+ Falcon LS3/5a, egy Danley és egy Neumann KH310 aktív hangsugárzó) minden kombinációja nagyon más hangzást eredményez....
Akit érdekel a saját, szubjektív benyomásom is röviden a sokadalomról, az Off mögott találja.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Már az őszi hifi új hifi kiállításra készülődve, egy új szélessávú prototípussal kisérletezgetve, együttélve éppen, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van éppen otthon egy Gauss Audio Optheron (Mos - Fet), egy dual-dual mono hazai D osztályú (2x 200W + 2x800W), a nagy Pass Labs Xs előfokról és az EMM Labs NS1/DA2 streamer/DAC-ról hajtva:revox írta: ↑2024.06.09., vas. 09:45persze, ez az értelmes zenehallgatásnekem volt egy korszakom. amikor, ha rockot hallgatam, rockkoncertet akartam a szobába. meg is tettem, de 25Wattal. Sok avantgarde+kondo rendszer belövést csináltam régebben. köztük triókat is, ami azért egy szerencsésebb megoldás, mint a "kisebbek", de a zene áramlása mellett mindig volt számomra egy olyan valami, amit nem tudtam megfogalmazni és akkor került képbe az Avanatgarde Model5+ erősítő, ami nem tudott Kondo lenni, de meglett az a másik fele, amit hiányoltam. Aztán már van 30wattos PP, feedbackes Kondo. Ebben sajna nincs ezüst kimenő, elvileg kilágyulna idővel,... de ez hasonlóan kezeli a tölcséreket, mint a saját erősítője, és azért hozza a kondoi muzikalitást.


És lett egy szintén hazai 211-es is (2x35W), a hozzá méltó csöves előfokkal:



A 3 erősítő + 2 előfok (+ Falcon LS3/5a, egy Danley és egy Neumann KH310 aktív hangsugárzó) minden kombinációja nagyon más hangzást eredményez....
Akit érdekel a saját, szubjektív benyomásom is röviden a sokadalomról, az Off mögott találja.
Re: Általában a hifiről
a tölcsérek nagyréstt ilyen rendszerűek. 8méteres tölcsér kellen az alsó oktáv mechanikai erősítéséhez, az meg szintén nem életszerűTctronic írta: ↑2024.06.09., vas. 09:13A nagyon kis teljesítményű erősítőknek is lehet létjogosultsága. Az Avantgarde-nál is érzik, hogy egy ilyen erősítők a nagyon jó közép és magas tartományuk mellett, nagy háromutas hangfal mély sugárzóját (még ha tölcsére akkor sem) nem tudják meghajtani rendesen. Ezért jött létre az Avantgarde Mezzo. Itt a mélysugárzót saját beépített érősítővel (+DSP) hajtják, de e-mellett a közép és magas sugárzó tölcséres részét már akár egy említett 1,5 Wattos erősítővel is ki lehet szolgáni. (170 Hz-28KHz)
Véleményem szerint ez egy nagyon jó ötlet és kialakítás, valószínűleg nagyon jó hangminőséget tud produkálni (Ha van hozzá egy mondjuk 1,5 Wattos szuper csöves)

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
persze, ez az értelmes zenehallgatáskaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 09:12Nálam az Avantgarde Triok mellett 2 aktív REL Studio szub dolgozott a kb 30m2-es lakótelepi magas földszinti szobában.revox írta: ↑2024.06.08., szomb. 22:37abban a posztban megépült egy olyan szélessávú, ami azóta se született... de ez csak azért érdekes. hogy amit említesz. nem biztos. hogy igaz kenne, 1,5Watt jól hangzik, meg olyan májerség, de valójában még a 100dB érzékenységhez se használható korlátlanul. ha meg elmegyünk pl Avanatgardeozni, a 7-10watt is kevés a teljes boldogsághoz. mellesleg régen sok PSE erősítővel (főleg Kondo) próbáltam tölcséreket. de igazából mindig a sajját erősítőjével (AA Model5+) éreztem a tökéletes illesztettséget. (2x25W, PP, félvezető, AB osztály, minimális visszacsatolással. gondolom, a szub miatt). Jómagam sose tudtam megbarátkozni feltétel nélkül a tölcsér+ SE csövesekkel, de a 1,5Watt is addig jó, hiába 100+ dB verziótól függően, amíg esti, zsenge zenehallgatásra használod. Bááár, lehet arra se. nálam pl volt 18Watt SE is, az is betérdelt elég hamar. Xal az az 1,5 Watt igen erős kompromisszum lenne, bármit kötsz elé. Nálam most PP kapcsolás hajta a tölcsért. 2x30Watt kb, A osztály, minimális visszacsatolás, mint a gyári erősítője, csak csöves és több benne az ezüst. Egyszer már volt PP 2A3 erősítőm (the FIRST) és az nem rogyott meg a tölcsérektől, de a 7,5Watt a 102dB-hez is kevés volt. vagyis jobb hozzá a PP 25-30 Watt... Valójában ritkán kell nagyobb hangnyomás, mint amit a 1,5W tud ilyen érzékenység mellett, de nem baj, ha a lehetőség ott van a rendszebenröviden: 1,5wattos Kondo erősítő nem életszerű. de semmilyen erősítő nem az 1,5wattal. persze, szerintem...
A Trió basszus tölcsére az un szferikus tölcsér kialakítás miatt 90 Hz-en, 6 dB meredekséggel ejtette a mélyeket, vagyis nem kellett mellé egy felüláteresztő szűrő, ebből a szempontból könnyű volt a szubbal az integrálás (más szempontból meg nehéz).
Vagyis a 1,5W-nak nem kellett mélysugárzással sokat bajlódnia, azt elintézte a két REL szub.
Akkoriban (és otthoni zenehallgatás esetében ez azóta sem sokat változott) az érdekelt, hogy nekem kedves és kellemes tonalitással, jó dinamikával szólaljon meg az a pár ezer cd, ami volt, benne közel 2 ezer progresszív rock zenével. Az un részletek, meg felbontás, meg tér már akkor sem igazán izgatott fel, sokkal jobban érdekelt a zene "folyékonysága", ritmikájának, hangszíneinek, szólamainak reprodukálása). Nem érdekelt sem a koncerthangerő, sem az ún koncertélmény reprodukálása, az un valósághűség sem, csak azt szerettem volna elérni, hogy szeressem, amit hallok, a szomszédok és persze a család, két kicsi gyerekkel, erős zavarása nélkül (lakótelepi lakás!). Persze akkor már évek óta csináltam saját DSD koncertfelvételeket is, enyém volt a régióban az első dCS DSD-t is tudó A/D konverter (és egy speciális DAT magnó, amin ment a DSD rögzítés), tehát lett volna felvétel, amin a valósághűséget is kipróbálhatom, de inkább az eseményrögzítés érdekelt már akkor is (mint most a My Reel Club esetében).
Erre a 1,5W tökéletesen elég volt és a 6W-os Kageki sem a hangerejével vagy dinamikájával, részleteivel volt "jobb" vagy inkább tetszett nekem jobban, hanem a ritmikai finomságaival, és a már említett "folyékonyságával", amikor az ember agya már nagyon várja a következő hangjegyet, amitől igazán jó zenét hallgatni.
Anno Csontos István nagyon szerette volna, ha megveszem az Ő Ongakuját és Ő meg a Kagekit. El is hozta az Ongakut hozzám, meghallgattuk és aztán megállapítottuk, hogy az én körülményeim közepette nem tetszett egyikünknek sem jobban, mint a 45-ös.

amúgy ezek a megrogyások a tölcsérekkel, SE erősítővel, egyszer nekem TJ magyarázta. mitől vannak, de vissza nem tudnám mondani, de a 7wattos Neirok is sorba letérdeltek, ha elkezdtem abnormális módon kergetni. De mondom, ez nem normális zenehalgatás már, de én csóró gyerek vagyok, ha ennyit pénzt ki kell köhögni hifiért, tudjon elmebeteg is lenni, ha kb évente egyszer úri kedvem mégis úgy tartaná

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Érteni vélem, amit írsz, némi kiegészítést tennék csak hozzá.chord_ írta: ↑2024.06.09., vas. 08:26Mindenki az élményt keresi a hifizésben.kammerer írta: ↑2024.06.08., szomb. 23:15
De az is következetlenség, hogy egy bevallottan hibásan - megengedem, metaforikusan - használt szóalakot ("jobban szól...") hibásan továbbhasználva olyasmit írsz, hogy "ami miatt az élmény túlnő a valós koncertélményen". Én azt mondtam erre, hogy ez más élmény. Más. Ez az élmény nem a "valós koncertélményre" vonatkozik, hanem a hifizésre önmagára, éppen mint a hifi olyan szélsőértéke, amely éppen a valóságos élménytől függetlenedik, ahogy írtam, helyettesíti azt. Nem hozzá-adott érték, hanem más érték - ha(!) érték. Nem túlnő a valós koncertélményen, hanem más irányba nő. Más élmény. Nem hozzáadottérték élmény.
Hogy úgy mondjam, hozzáadott-torzítás élmény, höhö.
Akad, aki ezt kizárólag az élőzene-hasonlatossághoz kapcsolja.
Részemről - én biztosan többet akarok.:)