youtu.be/9V9FiqSGEaM
youtu.be/sCmegvP7P4o
A barokk kottagyűjtemények sokszor nélkülözik a szerző nevét. Ennek az az oka, hogy amikor a gyűjteménybe került az anyag, még mindenki számára evidens volt az alkotó személye, tehát értelme nem volt a fedlapra ráírni a nevét, amikor pedig kikopott a művészete a köztudatból, már senki nem emlékezett rá.
Nem tudom, hogy Xavérban mennyi a vallásos érzület, és tudom, hogy elcsépelt darab, de ezt az előadást számomra még akkor nem tudta még senki felülmúlni. Amikor egy orgonista nemcsak a hangszerrel, de az azt befogadó épülettel is eggyé válik.Sosztakovics írta: ↑2024.04.26., pén. 19:01Az orgonistákat könnyű felismerni. Kereszt van a nyakukban. Vallásos érzület nélkül nincs orgonálás. Nincs.
Szerencsére csak távoli hasonlóság.
ez n e k e m nem jó zene, semmilyen szempontból.chord_ írta: ↑2024.04.26., pén. 17:42Hát, folytatva a festmény-elemzést, Bartók után a kontraszt kissé riasztó, és nem az igényesség meg a 'szellemi tartalom kiteljesedésének' új, eleddig fel nem fedezett dimenziója által okozott sokk miatt...Sosztakovics írta: ↑2024.04.26., pén. 10:19Ezt a zenét próbáljuk elképzelni bármelyik hazai, orgonával rendelkező templomban! Azonnal elcsapnák a hívek a pléhbánost.
Hát, folytatva a festmény-elemzést, Bartók után a kontraszt kissé riasztó, és nem az igényesség meg a 'szellemi tartalom kiteljesedésének' új, eleddig fel nem fedezett dimenziója által okozott sokk miatt...Sosztakovics írta: ↑2024.04.26., pén. 10:19Ezt a zenét próbáljuk elképzelni bármelyik hazai, orgonával rendelkező templomban! Azonnal elcsapnák a hívek a pléhbánost.
Malcolm Arnold szinte semennyire nincs benne a hazai zenei köztudatban. A legtöbben max. annyit tudnak róla, hogy ő szerezte a zenét a Híd a Kwai folyón. c filmehez. Szóval örömmel üdvözlöm mindazokat, akik nyitnak az irányába, pláne ilyen klassz előadással.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 22:02A téma provokatív, szerény, hozzá nem értő véleményem szerint nem dobozolható annyira, mint azt szeretnéd!Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 21:41Provokálsz.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 21:23
Vajon Mozart (a név tetszőlegesen behelyettesíthető) mennyire volt szennyezett napjainak "könnyűzenei megoldásaival"?
Egyáltalán, mennyire szennyeznek a könnyűzenei megoldások? Mason Bates idézett darabja például nem "szennyezett"?
Vajon a Beatles dalok kevésbé igényesek Schubert dalainál?
Hol a helye ebben a gondolatmenetben az avantgarde-nak? Akkor a bécsi iskola a maga idejében nem is volt komolyzene?
De ezen nem is akarok tovább rugózni, már jó ideje nem gondolok a zenékre komoly vs. könnyű kategóriákban.
Inkább egy friss lemezemről, Michael Collins-szal: