youtu.be/K5ULWMTaQoo

Malcolm Arnold szinte semennyire nincs benne a hazai zenei köztudatban. A legtöbben max. annyit tudnak róla, hogy ő szerezte a zenét a Híd a Kwai folyón. c filmehez. Szóval örömmel üdvözlöm mindazokat, akik nyitnak az irányába, pláne ilyen klassz előadással.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 22:02A téma provokatív, szerény, hozzá nem értő véleményem szerint nem dobozolható annyira, mint azt szeretnéd!Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 21:41Provokálsz.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 21:23
Vajon Mozart (a név tetszőlegesen behelyettesíthető) mennyire volt szennyezett napjainak "könnyűzenei megoldásaival"?
Egyáltalán, mennyire szennyeznek a könnyűzenei megoldások? Mason Bates idézett darabja például nem "szennyezett"?
Vajon a Beatles dalok kevésbé igényesek Schubert dalainál?
Hol a helye ebben a gondolatmenetben az avantgarde-nak? Akkor a bécsi iskola a maga idejében nem is volt komolyzene?
De ezen nem is akarok tovább rugózni, már jó ideje nem gondolok a zenékre komoly vs. könnyű kategóriákban.
Inkább egy friss lemezemről, Michael Collins-szal:
André Rieu is szívesen játssza a Heal the World c. szerzeményét. Gyönyörű példája egy alapvetően őszinte zene tökéletes kiüresítésének.
Szerintem félreértettél, de mindegy. (nemm az általad linkelt videóra utaltam).
Már egy ideje észrevettem, hogy a fórummotor összezavarodik a youtube tartalmaktól és a preview-ban már mást jelenít meg. Próbáld ki az alatta levő linken!
Azért Michael Jackson-ajánlót ne tegyél be te is ebbe a topikba
De azért elvezényli időnként a Fesztiválzenekar muzsikusaiból alakult histórikus csapatot!
A téma provokatív, szerény, hozzá nem értő véleményem szerint nem dobozolható annyira, mint azt szeretnéd!Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 21:41Provokálsz.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 21:23Vajon Mozart (a név tetszőlegesen behelyettesíthető) mennyire volt szennyezett napjainak "könnyűzenei megoldásaival"?Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 20:48Erősen szennyezettek napjaink könnyűzenei megoldásaival.
Egyáltalán, mennyire szennyeznek a könnyűzenei megoldások? Mason Bates idézett darabja például nem "szennyezett"?
Vajon a Beatles dalok kevésbé igényesek Schubert dalainál?Hol a helye ebben a gondolatmenetben az avantgarde-nak? Akkor a bécsi iskola a maga idejében nem is volt komolyzene?Sosztakovics írta: ...a komolyzene a szigorú szerkesztési elvekről és a mindenki által elfogadott és követett harmóniaszerkesztési szabályokról szól...
A másik fórumról tudhatod jól, hogy régizene témában kevésbé vagyok engedékeny. Savall is kimegy Lislevand koncertjéről. Ha neki eladod, hogy ez a lemez komolyzene, horribile dictu régizene, akkor megemelem a kalapomat előtted.chord_ írta: ↑2024.04.23., kedd 21:12Megírta a Saine Exupéry, hogy 'a szavak öltögetik ránk nyelvüket',
szóval, ezen nem fogunk összeveszni, alszunk nyugodtan, és nagyon sokan hallgatják a Folia Nova-t színvonalas komolyzeneként, sőt, régizeneként, erről jómagam is teszek valamennyit.:)
Amúgy, azt meg Örkény mondta, hogy 'a címre tessenek figyelni', vagyis a komolyzene egy másik közelítési rétege ott az orrunk előtt, mármint hogy 'komoly', hogy odafigyelnek, energiát fektetnek be, komolyan állnak az egész sztorihoz.
Mondjuk a te definíciód a szellemi teljesítményről, az jóval pontosabb és elegánsabb.
A 'crossover-szennyeződés' amúgy valóban az egyik legproblémásabb ezen a területen, mert nagyon jól mondod, csak nem jól észleled / érted, hogy 'benne kell maradni a rendszerben'. Ez a kulcs. Pl. ez az egész régizene lényege. A Sete Lagrimas azért nagyon jó, és azért emelkedik ki toronymagasan, mert ezt a lehetetlen küldetést teljesíti. Az fontos itt a megértéshez, hogy a régizene nem csupán 'szellemi' zene, mert ab ovo ilyen alapon minden zene akkor szellemi, nem?, hanem 'eszmei' zene, ami markáns különbség. Ha az eszmei kontinuitás megvan, akkor megáll a project a lábán.
Itt megvan. Ennyi a titok.
Provokálsz.juliush írta: ↑2024.04.23., kedd 21:23Vajon Mozart (a név tetszőlegesen behelyettesíthető) mennyire volt szennyezett napjainak "könnyűzenei megoldásaival"?Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 20:48Erősen szennyezettek napjaink könnyűzenei megoldásaival.
Egyáltalán, mennyire szennyeznek a könnyűzenei megoldások? Mason Bates idézett darabja például nem "szennyezett"?
Vajon a Beatles dalok kevésbé igényesek Schubert dalainál?Hol a helye ebben a gondolatmenetben az avantgarde-nak? Akkor a bécsi iskola a maga idejében nem is volt komolyzene?Sosztakovics írta: ...a komolyzene a szigorú szerkesztési elvekről és a mindenki által elfogadott és követett harmóniaszerkesztési szabályokról szól...
Vajon Mozart (a név tetszőlegesen behelyettesíthető) mennyire volt szennyezett napjainak "könnyűzenei megoldásaival"?Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 20:48Erősen szennyezettek napjaink könnyűzenei megoldásaival.
Hol a helye ebben a gondolatmenetben az avantgarde-nak? Akkor a bécsi iskola a maga idejében nem is volt komolyzene?Sosztakovics írta: ...a komolyzene a szigorú szerkesztési elvekről és a mindenki által elfogadott és követett harmóniaszerkesztési szabályokról szól...
Ez egy crossover kiadvány. A komolyzenével annyi a kapcsolata, hogy a szerzeményeket a régmúlt idők szerzőinek alkotásai ihlették. Amolyan hommage á kiadvány. A művek struktúrája, a hangszerelés, a nem akadémikus szerkesztési elvek és az ambient hangok egyértelműen a komolyzenétől való határozott elhatárolódását mutatja.chord_ írta: ↑2024.04.23., kedd 19:09Megkaptuk az útmutatót, felírtuk a füzetünkbe, és most válasznak megmutatjuk:Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 16:54
youtu.be/jSIPLtUQRL0
Próbálok rájönni, hogy ez album hogyan kerülhetett be a komolyzenei topikba. Ennyi erővel Michal Jacksont is hallgathatunk.
Mi különbözteti meg a vásári bóvlit a valódi értéktől? A minőség. Mitől lesz komolyzene a komolyzene? A minőségtől. A mesterségbeli tudástól és a vele párosuló tehetségtől. A benne fellelhető szellemi teljesítménytől.
Nem rossz közelítés, azt kell mondjam. Az utolsó mondat a kulcs.
Pont ezért, nem mindenkinek való.
Megkaptuk az útmutatót, felírtuk a füzetünkbe, és most válasznak megmutatjuk:Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 16:54
youtu.be/jSIPLtUQRL0
Próbálok rájönni, hogy ez album hogyan kerülhetett be a komolyzenei topikba. Ennyi erővel Michal Jacksont is hallgathatunk.
A Philip Glass-albuma a kedvenceim között van. Többször végighallgattam már. Nem tehetek róla...Sosztakovics írta: ↑2024.04.23., kedd 11:42A Philipp Glass lemeze egész korrekt lett, bár nem ő az egyedüli, aki vállalhatóan elő tudta adni azokat az etüdöket.
Mi különbözteti meg a vásári bóvlit a valódi értéktől? A minőség. Mitől lesz komolyzene a komolyzene? A minőségtől. A mesterségbeli tudástól és a vele párosuló tehetségtől. A benne fellelhető szellemi teljesítménytől. Mike Oldfield bár sokszor alkalmazza a Lully által feltalált szvit formát, nem tud komolyzenei minőséget felmutatni. Ránki György könnyűzenei alapot írt ehhez a jelenethez, és mégis komolyzene lett belőle.