revox írta: ↑2024.02.16., pén. 11:06A rövidség általában igen, de enenk sokszor az is oka lehet,hogy a rövidebb nem lóg le a földre, vagy ide-oda. A KSL Vz esetén viszint nekem az 1méterestől a másfeles szikárabban, jobban szólt. jobban hasonlított a KSL LP-re.SoundMania írta: ↑2024.02.16., pén. 05:55Revoxnak, 5-tel lejjebbre....
Ez így már jobban érthető. És elfogadható persze hogy van aki gazdaságosabban megtalálja a számítását. Csak ez onnan már nem tekinthető végállomásnak, amikor ide benéz, hogy miről mit írnak, mi milyen, stb. Beleértve engem is.Amikor a AN vz-ket használtam szerethetőbb volt a hang. Most meg sokkal de sokkal jobb, csak az utolsó miliméter szinergia még nincs meg hogy megint tökéletesen az legyen.Ksl vz vagy AN vz, nincs nagy jelentősége. Főleg a többségnél, aki egyiket sem hallotta, pláne nem használja. És nekem inkább a rövid kábelek tetszenek jobban. Bárhol is.... Power, vagy sp, vagy ic.... Mindegy, mert mindenhol.
amúgy a végállomás akkor van meg, ha ezt érzi a user.
a másik oldalról nézve viszont, azt se helyeslem, ha valaki elítéli azt, aki "drága" kábeleket használ. biztos van azok között is olyan,ami nekem se kellene, de azt is tudom, van egy-két drágábbnak tartott madzagom, hogy azt nem tudom mással pótolni. Tévút, hogy azt a pénzt költsük jobb berendezésekre, mert való igaz, az eredőnk jobb lesz,de azt nem kapjuk meg,amit az un drága kábellel megkapunk. A készülékcsere nem azt eredményezi, amit a kábelcsere.
én azt gondolom, egy egészséges kompromisszum mindenkinek jó lehet és még a fórumos beszélgetéseket se veri nagyon nyakon, ha hasonlóan gondolkodunk általános rendszerszemlélet terén, legfeljebb más-más nagyságrendben éljük meg.
.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 484
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 95
Re: Általában a hifiről
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2024.02.19., hétf. 10:51Múlkor mesélted - a kábel rendsterelmélet kapcsán - hogy az Avantgarde a Kondo Niero - val és full AN - B - vel mennyivel jobb volt, mint a saját erőlködöjével és valami nem AN nagyon drága dróttal...revox írta: ↑2024.02.19., hétf. 09:16
Amúgy az AVantgarde a saját, pl Model5 erősítőjével jót mutat, csövekkel meg jófromán csak azokkal aminek hasonló kapcsolása van (PushPull, ha lehet minimális visszacsatolás). Lehet etetni SE csövesekkel és baromi jó lesz, de nem lesz minden zenén és hangerőn egyfromán jó (de ez az én bajom, más nem hallgat annyira elmebeteg zenéket, mint néha én). Ezek a dolgok, néhány meghallgatáson nem így jönnek le, de tartós együttélésen elkezd viszketni az ember segge. Nálam is feküdt a sarokban bő egy évig egy PSE 2A3, néha bekötöttem és jó volt, míg csendesen zenéltem, de ha meg akartam tolni, berogyott sajnos. De így jártam egy 6L6 SE-vel is, pedig abban több volt a kakaó, kb 18W. De ezt másnál is tapasztaltam, aki SE ampokkal hajtotta.
Vagy erre is vonatkozott, hogy csak halkan ?
Igen, egy szintig igaz ez. Ez úgy van,amíg el nem érsz egy bizonyos hangerőszintet (mondjuk az is elég magas azért, beszélgetni már nem lehet mellette, bőven meghaladja egy oldaalanként 2db 20centis méllyel ellátott doboz max hangerejét), addig csodásan működnek, utána jön a berogyás. aki értelmes zenére használja a Kondokat tölcsérrel(!!! mással nincs ilyen gond), annak nem lesz ilyen gondja. Ha ráguglizik valaki ,elég sok SE erősítős tölcsért fog találni. Amikor vettem a tölcséreket, 2A3 PP erősítőt használtam és jó volt, de csak 7 watt. Aztán egyszer, még HEShown megkergettük a DUO-t egy AA Model5+ erősítővel (ez az M5 gyári balck gates verziója ,ami direkt a tölcsérekhez készült) AB osztály 2x25W, de 1,5W tiszta A osztály. Frankie goes To Hollywood / Liwerpool koncert... összef*stam magam tőle (mint egy szabadtréi koncert az ötödik sorban és veseleverés), így elengedtem a csövezést és M5+ erősítőt vettem (PP févlezetős, a 47 Lab Gaincard inspirálta). Valamikor, 10-11 éve megint rámjött a csőbuzera, de nem nyert a fentiek miatt. De akkor azért csak vettem egy kisebb SE csövest, ha ingerem lenne. Aztán egyzer azt is eladtam... Pont Vikunya javasolta, hogy próbálni kellene az AN P1-et (PP), hátha, és bejött. Így sok év után, elindulva ezen a PushPull vonalon, megint csövezek a tölcsérekkel. Mondjuk, mrie ideértem, tök halkan hallgatok csak zenét, de jó tudni, hogy ott a tartalék

de ez itt nagyon OFF, mielőtt Sebi kigyomlálna. Inkább elhallgatok,de nem akarok szaladgálni a topicok között

nyomjátok a drótokat, én túl sokat nem tudok róluk, amit tudok, azok is elég leszűkültek a gyártókat tekintve, és a főcsapást elég jól kiveséztük.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Múlkor mesélted - a kábel rendsterelmélet kapcsán - hogy az Avantgarde a Kondo Niero - val és full AN - B - vel mennyivel jobb volt, mint a saját erőlködöjével és valami nem AN nagyon drága dróttal...revox írta: ↑2024.02.19., hétf. 09:16
Amúgy az AVantgarde a saját, pl Model5 erősítőjével jót mutat, csövekkel meg jófromán csak azokkal aminek hasonló kapcsolása van (PushPull, ha lehet minimális visszacsatolás). Lehet etetni SE csövesekkel és baromi jó lesz, de nem lesz minden zenén és hangerőn egyfromán jó (de ez az én bajom, más nem hallgat annyira elmebeteg zenéket, mint néha én). Ezek a dolgok, néhány meghallgatáson nem így jönnek le, de tartós együttélésen elkezd viszketni az ember segge. Nálam is feküdt a sarokban bő egy évig egy PSE 2A3, néha bekötöttem és jó volt, míg csendesen zenéltem, de ha meg akartam tolni, berogyott sajnos. De így jártam egy 6L6 SE-vel is, pedig abban több volt a kakaó, kb 18W. De ezt másnál is tapasztaltam, aki SE ampokkal hajtotta.
Vagy erre is vonatkozott, hogy csak halkan ?
Re: Kábelezzünk
csak kedvet elvenni, az avocado is 3000EUR, de szerintem drágulni fog.
AZ SPz-t beárazni úgy van értelme, ha olyan helyre tesszük tápnak, ahova kell az ezüst. Pl egy avantgarde rendszerben ha mindenhol Avocado van, a szuboknál lehet csalni egy kis SPz-vel. oda még a régi SPX is elég, hogy a nemesfém-balansz beálljon és akkor egyből többet ér. Amúgy az AVantgarde a saját, pl Model5 erősítőjével jót mutat, csövekkel meg jófromán csak azokkal aminek hasonló kapcsolása van (PushPull, ha lehet minimális visszacsatolás). Lehet etetni SE csövesekkel és baromi jó lesz, de nem lesz minden zenén és hangerőn egyfromán jó (de ez az én bajom, más nem hallgat annyira elmebeteg zenéket, mint néha én). Ezek a dolgok, néhány meghallgatáson nem így jönnek le, de tartós együttélésen elkezd viszketni az ember segge. Nálam is feküdt a sarokban bő egy évig egy PSE 2A3, néha bekötöttem és jó volt, míg csendesen zenéltem, de ha meg akartam tolni, berogyott sajnos. De így jártam egy 6L6 SE-vel is, pedig abban több volt a kakaó, kb 18W. De ezt másnál is tapasztaltam, aki SE ampokkal hajtotta. Az Avanatgarde egy érdekes állatfaj, nagyrészt gyűlölöd, míg be nem áll rendesen, de az nem kevés idő
A kábelezése még egy szép történet, annyiból szerencsés, hogy a trikábel réz megbocsátó, nem ordít egyből ezüstért. Saját amppal meg jól elvan akár réz kábelrendszerben is. Van egy olyan elméletem, ami lehet hibás, de amit rézdróttal fejlesztettek, ott nem lesz mindig az ezüst überalles.
Már megint a csúcsokat döngetjük
de ettől azt gondolom, egy olcsó, de homogén kábelezés, vélhetően eredőben jobbat hoz, mint az összes bestBuy megvétele -eltérő gyártótól és filozófiától- és mixelése.
ja,mi éri az árát? szerintem egyik se, minden túlárazott, de rá vagy kényszerítve. egy módon lehet védekezni, sose próbálod ki
AZ SPz-t beárazni úgy van értelme, ha olyan helyre tesszük tápnak, ahova kell az ezüst. Pl egy avantgarde rendszerben ha mindenhol Avocado van, a szuboknál lehet csalni egy kis SPz-vel. oda még a régi SPX is elég, hogy a nemesfém-balansz beálljon és akkor egyből többet ér. Amúgy az AVantgarde a saját, pl Model5 erősítőjével jót mutat, csövekkel meg jófromán csak azokkal aminek hasonló kapcsolása van (PushPull, ha lehet minimális visszacsatolás). Lehet etetni SE csövesekkel és baromi jó lesz, de nem lesz minden zenén és hangerőn egyfromán jó (de ez az én bajom, más nem hallgat annyira elmebeteg zenéket, mint néha én). Ezek a dolgok, néhány meghallgatáson nem így jönnek le, de tartós együttélésen elkezd viszketni az ember segge. Nálam is feküdt a sarokban bő egy évig egy PSE 2A3, néha bekötöttem és jó volt, míg csendesen zenéltem, de ha meg akartam tolni, berogyott sajnos. De így jártam egy 6L6 SE-vel is, pedig abban több volt a kakaó, kb 18W. De ezt másnál is tapasztaltam, aki SE ampokkal hajtotta. Az Avanatgarde egy érdekes állatfaj, nagyrészt gyűlölöd, míg be nem áll rendesen, de az nem kevés idő

Már megint a csúcsokat döngetjük

ja,mi éri az árát? szerintem egyik se, minden túlárazott, de rá vagy kényszerítve. egy módon lehet védekezni, sose próbálod ki

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Acro igen réz. Spz kicsit jobb csak nála powernek. Mondjuk max 150-et érne hang alapján de akkor már nagyon sokat mondtam. De az írt áraid alapján 2m akkor 1500-2000 euro/2méteres szál. Ennyiből majdnem kijön Avocado és Spz-t téped ki mert annyival jobb az Avocado.revox írta: ↑2024.02.18., vas. 21:36az Acrolinket nem ismerem. Az réz? Bár 100ért gondolom, az. Itt mindig az a kérdés, hova kell betenni. a kisebb rendszerembe nem tennék SPz-t tápnak, de szinte vétek ilyenre elvagdosni. de pl egy full ezüst kábelrendszerbe már megérné,ha nincs más, de nem lesz Avocado. de mára az SPz is elég drága lett, ráadásul csak konfekcionálva kapható. 2x2m alsó hangon 3-4000EUR új áron, passz. Régebben egyszer vettem, de csak egy szettett és spz jumpereket az Avantgardehoz (valahova bekötöttem, már nem emlékszem, magasat vagy közepet és onnan jumperekkel vittem tovább). de akkor az Avanatgarde erősítővel használtam. 5 perc után futva szedtem ki, annyira nem illett a rendszerbe, ill a réz trikábel összességében jobb választásnak bizonyult, kiegyenlítettebb hangot eredményezett. Azóta van másik erősítő, egy próbát megérne, de 3 szett az fogós projekt.
amúgy az "olcsó AN mindehova" megoldások nem annyira vészesek, ha mindehol az van. A BMC, mikor vette a Triot Basshornokal, úgy rémlik. AN-B drótok mentek hozzá. Párszor demóztuk azt a cuccot, teljesen rendben volt B-vel is. Ellenpólus a TMP ANT-ra épülő rendszerek. De pl nekem az AN-L AN rendszebe se igazán tetszett, pedig az elvileg a B litze verziója. A B-nek szép, teljes hangja volt, ha az volt a hangfaldrót és táp, az L meg ehhez képest mechanikusabb, "konzervebb" volt. De ezek a megoldások komolyabb rendszerekbe addig életképesek. míg be nem próbálsz egy jobbat![]()
na. akkor Vz... Volt a régi, amitől a KSL Vz kicsit szikárabb. pörgősebb, amuzikalitás megőrzés melett. a VzII csak a szigeteésben tér el, selyemszigetelést kapott, ahogy a VC II is. A hangja nagyon nem tér el. A-B teszt megmutatná, nekem nagyon nem tűnt másnak. a VC később datálható réz madzag. Itt nIpyitottak a rezes irányba. Amikor vettem VC-t, volt egy 3 méteres Vx-em, még a 20 szálas, ami jobb volt 3m, mint 1 méteresen, de a VC maradt meg. Jó, energikus hangú drót, de a ksl Vz azért jobb. Amúgy a Vx azért drágult. mert 20, majd 27, majd 31 szálas lett. A 31-es már egy komolyabb hangú drót, gyors, szimár, már olyan nagyezüstös.
mi volt még? LP, LPz,.. Az elég jól le lett írvaTalán az első LP, amire csak az van írva: KSL, talán picit jobb,de nincs ordító difi. Az LS41 szerigem nekwm már ki fog maradni... 3600EUR... Azért a pár szálért én már nem pattogok. Avocado is jó, de óvatosan vele, mert ha egy van, jelez, hogy máshova is kellene az ezüst...
Ismerek Avantgarde sugárzót. Tudom mikor és hogy szól ha jól.... Hát nem az olcsó drótokkal. Csak minimum Vz-vel meg Spx vagy Spz-vel! Meg nem tranyós erősítőkkel! Ha csak az lenne hozzá, kár Avantgarde-ozni! De ha van hozzá minden jó, megcsinálja az élő színpadot a szobádban.
A használt Vx meg többi is sokat drágult.... :(
De még így is Vz éri meg az árát....
Re: Kábelezzünk
az előbb merült a kütyü, így ezt csak odadobtam, de talán több van benne. maradjunk csak a ksl-nél, mostanában úgyis az az elérhető. szóval van az LP, ami szikár,mint a rosseb, de az ezüst minden erényével felruházva. ha ezt veszem egy alapnak, ehhez képest a Vz (ezüst) kicsit alul tömörebb, dúsabb, a VC (réz) pedig hasonlóan száraz, de kisebb a felbontása. tonalitásban a Vc jobban hasonlít az LP-hez, míg a Vz felbontása jobb. Így a két madzag eltérő helyeken domboríthat. Kicsit lomhább hangú rendszerbe a Vc jobb választás, de semleges rendszerben a Vz. A zenehallgatási szokásokban lehet még eltérés. a Vc kimondottan jól kezeli a nagytömegű zenét (pl nagyzenekar, üstdobbal, vagy a könnyűzenei koncerteket, rockot stb...) kimondottan hangosan, vagy a rendszer tudásának határán. Továbbá azt figyeltem meg, a Vc baromi jól illeszti a félvezetős elektronikákat, talán ebből is fakad, hogy baromi nagy hangerőn se esik szét a sztereó. Egyaránt elvan olcsóbb, vagy drágább partnerekkel. bár ez a Vz-ről is elmondható. Ha nekem kellene választanom, nálam mindenképp az ezüst klappol, és a papírforma, árképzés is azt mondja, az a jobb, de a Vc-vel se csinál rossz boltot, aki megveszi. Arra emlékszem, amikor megjelent, haveri körben pikk-pakk felvásároltuk az első adag raktárkészletet. Még arra emléxem, egyik este Billy Idolt hallgattunk afféle fél-unplugged... Storytellers, vagy hasonló című koncertsorozat volt a VH1-on, kiadták CD. kicsit megküldtük. Másnap a szomszéd kérdezte: mostmár gitároroztok is?

ami még kimaradt: természzetesen. az SPz baromi jó hangfalkábel, de nem fog minden rendszerbe illeszkedni. így csak próbalehetőséggel vállaja be, aki szemezgt vele.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
az Acrolinket nem ismerem. Az réz? Bár 100ért gondolom, az. Itt mindig az a kérdés, hova kell betenni. a kisebb rendszerembe nem tennék SPz-t tápnak, de szinte vétek ilyenre elvagdosni. de pl egy full ezüst kábelrendszerbe már megérné,ha nincs más, de nem lesz Avocado. de mára az SPz is elég drága lett, ráadásul csak konfekcionálva kapható. 2x2m alsó hangon 3-4000EUR új áron, passz. Régebben egyszer vettem, de csak egy szettett és spz jumpereket az Avantgardehoz (valahova bekötöttem, már nem emlékszem, magasat vagy közepet és onnan jumperekkel vittem tovább). de akkor az Avanatgarde erősítővel használtam. 5 perc után futva szedtem ki, annyira nem illett a rendszerbe, ill a réz trikábel összességében jobb választásnak bizonyult, kiegyenlítettebb hangot eredményezett. Azóta van másik erősítő, egy próbát megérne, de 3 szett az fogós projekt.
amúgy az "olcsó AN mindehova" megoldások nem annyira vészesek, ha mindehol az van. A BMC, mikor vette a Triot Basshornokal, úgy rémlik. AN-B drótok mentek hozzá. Párszor demóztuk azt a cuccot, teljesen rendben volt B-vel is. Ellenpólus a TMP ANT-ra épülő rendszerek. De pl nekem az AN-L AN rendszebe se igazán tetszett, pedig az elvileg a B litze verziója. A B-nek szép, teljes hangja volt, ha az volt a hangfaldrót és táp, az L meg ehhez képest mechanikusabb, "konzervebb" volt. De ezek a megoldások komolyabb rendszerekbe addig életképesek. míg be nem próbálsz egy jobbat
na. akkor Vz... Volt a régi, amitől a KSL Vz kicsit szikárabb. pörgősebb, amuzikalitás megőrzés melett. a VzII csak a szigeteésben tér el, selyemszigetelést kapott, ahogy a VC II is. A hangja nagyon nem tér el. A-B teszt megmutatná, nekem nagyon nem tűnt másnak. a VC később datálható réz madzag. Itt nIpyitottak a rezes irányba. Amikor vettem VC-t, volt egy 3 méteres Vx-em, még a 20 szálas, ami jobb volt 3m, mint 1 méteresen, de a VC maradt meg. Jó, energikus hangú drót, de a ksl Vz azért jobb. Amúgy a Vx azért drágult. mert 20, majd 27, majd 31 szálas lett. A 31-es már egy komolyabb hangú drót, gyors, szimár, már olyan nagyezüstös.
mi volt még? LP, LPz,.. Az elég jól le lett írva
Talán az első LP, amire csak az van írva: KSL, talán picit jobb,de nincs ordító difi. Az LS41 szerigem nekwm már ki fog maradni... 3600EUR... Azért a pár szálért én már nem pattogok. Avocado is jó, de óvatosan vele, mert ha egy van, jelez, hogy máshova is kellene az ezüst...
amúgy az "olcsó AN mindehova" megoldások nem annyira vészesek, ha mindehol az van. A BMC, mikor vette a Triot Basshornokal, úgy rémlik. AN-B drótok mentek hozzá. Párszor demóztuk azt a cuccot, teljesen rendben volt B-vel is. Ellenpólus a TMP ANT-ra épülő rendszerek. De pl nekem az AN-L AN rendszebe se igazán tetszett, pedig az elvileg a B litze verziója. A B-nek szép, teljes hangja volt, ha az volt a hangfaldrót és táp, az L meg ehhez képest mechanikusabb, "konzervebb" volt. De ezek a megoldások komolyabb rendszerekbe addig életképesek. míg be nem próbálsz egy jobbat

na. akkor Vz... Volt a régi, amitől a KSL Vz kicsit szikárabb. pörgősebb, amuzikalitás megőrzés melett. a VzII csak a szigeteésben tér el, selyemszigetelést kapott, ahogy a VC II is. A hangja nagyon nem tér el. A-B teszt megmutatná, nekem nagyon nem tűnt másnak. a VC később datálható réz madzag. Itt nIpyitottak a rezes irányba. Amikor vettem VC-t, volt egy 3 méteres Vx-em, még a 20 szálas, ami jobb volt 3m, mint 1 méteresen, de a VC maradt meg. Jó, energikus hangú drót, de a ksl Vz azért jobb. Amúgy a Vx azért drágult. mert 20, majd 27, majd 31 szálas lett. A 31-es már egy komolyabb hangú drót, gyors, szimár, már olyan nagyezüstös.
mi volt még? LP, LPz,.. Az elég jól le lett írva

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Persze hogy jónak tartod őket az árukért, ha nem ismersz mást. De egyrészt az olcsók annyira gyengék/semmit nem csinálók/adók még, hogy már senkinek nem ajánlanék ilyeneket. (ide tartozik az is persze, hogy egy ilyen jobb kábel még olcsóbb rendszerekben is nagy javulást okoz, csak ezt kevesen próbálják ki, ezért nen is tudják vagy értik meg) Másrészt a drágább megoldásoknál (továbbra is a hangfaldrótból power kábeleknél maradva még) pl kb 100 ezerért egy Acrolink power kábel nem sokkal rosszabb mint egy Ksl spz-t bekötve, ami kb 4x drágább és ennyiért már nagyon sokkal jobb hangú powert kábelt is találni. Az Perssimon - t meg Avocado - t saját árkategóriájában érdemes hasonlítani, mert ahogy ezek szerint te is tapasztaltad sokkal sokkal jobbak mint hangfaldrótokat használva.revox írta: ↑2024.02.18., vas. 18:16a maguk árán jók azok, de míg egy ksl spc 1,5m kanóc tápnak vásárolva utolsó ára 75e volt. addig egy réz ACC, Permision (?) 400ezer ft nagyságremben, ha nem több és nincs kisebb tápdrótja pl a Kondonak. AN-B 1,5m általában 15e szokott lenni. nemrég a Fostexhez használt tmp ant erősítőbe dugtuk be és ott, a szintjén döbbeneteset tolt a hangon, nem 15ezer forintnyit, de nem is 150, többet. De ezt nem lehet versenyeztetni a 400ezres ACc-vel, de még a legolcsóbb Tiglonnal se, ami mára megüti kb a 300at szintén, De az tény, hogy az eredendően tápdrótnak készülő madzagok ezt jobban tudják, de olyan hájpot kapot a tápdrót jelenség, lassan a legdràgáb madzag lesz. Nálam működik gyári is és hangfaldrótos is, a neki megfelelő helyen. Az sem elhanyagolható, amikor ezek a tápolások beindultak. még nem nagOpyon voltak eredendően, kifejezetten tápdrótok. A KSL pl megjelent 2000-ben kb. Akkor még nem volt Kondo tápdrót, de amikor lett is, csak ACz ezüst, ami nem volt olcsó. Igaz, az SPc eredendően a házimozis rétegnek készült, de bevállt zenére is. tejaóisten... 2000 régen volt...SoundMania írta: ↑2024.02.18., vas. 16:55Ez nekem csak azért volt furcsa, mert sok helyről azt hallottam hogy pl B milyen jó powernak, pl spc milyen jó IC-nek. Én meg amikor kipróbáltam nem tetszett amit hallottam. Csak én ezt akkor már le is írtam.revox írta: ↑2024.02.18., vas. 15:31hú, ezekhez asztali PC kell, ennyit nem tudok telón írnide reggel megoldom. egyelőre nem látok olyan madzagot a felsoroltak és kérdésben érintettek között, ami ne lett volna.
SM-nek csak gyorsban: a dedikált tápdrótokhoz képest a hangfaldrótból csináltak valóban elmaradnak![]()
![]()
És ami még ezért furcsa, más miért nem hallotta ezt már akkor? Nem hallott még jobbat és becsapta (magát) (is) azzal hogy máshogy szól? Na mindegy ez régen volt. Azóta tudom hol a határ a jó és nem igazán jó között és tudom hol mikor mennyi a hatása. Itt meg a többiek nagy része csak hüledezik.... :)
jut eszembe, van an spx-ből is tápom... karföldelő madzagok voltak, aztán feldugóztamde jön rajta az ezüst "hang". Amikor ez még nagyon kicsike cipőben járt, az spx-ből voltak gyártva a tápdrótok. Talán a táp volt az utolsó drót, amit be tudott emelni a hifis társadalom. ismerjük a "min jön Paksról" jelenséget, improvizálni kellett a már akkor is "hívőknek"
bocsm ha vannak elírások, ennyit nem látok át rendesen... már jojózik a szemem
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Ezt már nem tudom. A Vz-vel kiszálltam az AN uk kábelekből. Mivel az Vz japán volt. Egyelőre nincs lehetőség még csak meghallgatbi sem Sootto-t így marad még ami van az biztos. De ha lépni kellene, elsőként továbbra is Kondot próbálnék, mert nagyon zenét kap vele az ember.Rock60 írta: ↑2024.02.18., vas. 18:22Amennyit Vikunya mestertől hallottam, a KSL VZ - vel szemben a KSL VZ II már nem Kondo tervezési filozófia mentén készült. Nagyon jó, de egy kicsit más jellegű hang, fennt egy kicsit kerekítettebb is.SoundMania írta: ↑2024.02.18., vas. 15:09Nem úgy volt, hogy AN Vz, Ksl Vz, Ksl Vz ll?
Vc-ket nem ismerem. De a Ksl spc-t ( a régi árnyékolatlant) hallottam 1x-2x AN V mellett. A V jobban tetszett valamivel.
Más alkalommal pedig KSL Vz mellett, olyasmi volt nagyon, mint a KSL Vz, csak mindenben kevesebbet tudott. Kb az árak arányában.... A nagyobbak (LP, LPz) meg olyanok, mint amikor elszabadul minden. Nem érzel többé korlátot dinamikában, felbontásban, természetességben, hangtisztaságban, semmiben.... Csak ennyit tudok. De már van még újabb, LS-41....
Én nem hallottam, de úgy tűnik, hogy nem jobb, mint az eredeti KSL VZ.
Ami a csúcs, és az LPZ - nél is jobb állítólag egy kicsit, az a PQ féle AN Sootto.
Hangszóró kábelből a Vz méltó párja meg az SPX. Itt a KSL spz-t amikor hallgattuk, nem/sem hallottuk jobbnak.
Re: Kábelezzünk
Amennyit Vikunya mestertől hallottam, a KSL VZ - vel szemben a KSL VZ II már nem Kondo tervezési filozófia mentén készült. Nagyon jó, de egy kicsit más jellegű hang, fennt egy kicsit kerekítettebb is.SoundMania írta: ↑2024.02.18., vas. 15:09Nem úgy volt, hogy AN Vz, Ksl Vz, Ksl Vz ll?
Vc-ket nem ismerem. De a Ksl spc-t ( a régi árnyékolatlant) hallottam 1x-2x AN V mellett. A V jobban tetszett valamivel.
Más alkalommal pedig KSL Vz mellett, olyasmi volt nagyon, mint a KSL Vz, csak mindenben kevesebbet tudott. Kb az árak arányában.... A nagyobbak (LP, LPz) meg olyanok, mint amikor elszabadul minden. Nem érzel többé korlátot dinamikában, felbontásban, természetességben, hangtisztaságban, semmiben.... Csak ennyit tudok. De már van még újabb, LS-41....
Én nem hallottam, de úgy tűnik, hogy nem jobb, mint az eredeti KSL VZ.
Ami a csúcs, és az LPZ - nél is jobb állítólag egy kicsit, az a PQ féle AN Sootto.
Re: Kábelezzünk
a maguk árán jók azok, de míg egy ksl spc 1,5m kanóc tápnak vásárolva utolsó ára 75e volt. addig egy réz ACC, Permision (?) 400ezer ft nagyságremben, ha nem több és nincs kisebb tápdrótja pl a Kondonak. AN-B 1,5m általában 15e szokott lenni. nemrég a Fostexhez használt tmp ant erősítőbe dugtuk be és ott, a szintjén döbbeneteset tolt a hangon, nem 15ezer forintnyit, de nem is 150, többet. De ezt nem lehet versenyeztetni a 400ezres ACc-vel, de még a legolcsóbb Tiglonnal se, ami mára megüti kb a 300at szintén, De az tény, hogy az eredendően tápdrótnak készülő madzagok ezt jobban tudják, de olyan hájpot kapot a tápdrót jelenség, lassan a legdràgáb madzag lesz. Nálam működik gyári is és hangfaldrótos is, a neki megfelelő helyen. Az sem elhanyagolható, amikor ezek a tápolások beindultak. még nem nagOpyon voltak eredendően, kifejezetten tápdrótok. A KSL pl megjelent 2000-ben kb. Akkor még nem volt Kondo tápdrót, de amikor lett is, csak ACz ezüst, ami nem volt olcsó. Igaz, az SPc eredendően a házimozis rétegnek készült, de bevállt zenére is. tejaóisten... 2000 régen volt...SoundMania írta: ↑2024.02.18., vas. 16:55Ez nekem csak azért volt furcsa, mert sok helyről azt hallottam hogy pl B milyen jó powernak, pl spc milyen jó IC-nek. Én meg amikor kipróbáltam nem tetszett amit hallottam. Csak én ezt akkor már le is írtam.revox írta: ↑2024.02.18., vas. 15:31hú, ezekhez asztali PC kell, ennyit nem tudok telón írnide reggel megoldom. egyelőre nem látok olyan madzagot a felsoroltak és kérdésben érintettek között, ami ne lett volna.
SM-nek csak gyorsban: a dedikált tápdrótokhoz képest a hangfaldrótból csináltak valóban elmaradnak![]()
![]()
És ami még ezért furcsa, más miért nem hallotta ezt már akkor? Nem hallott még jobbat és becsapta (magát) (is) azzal hogy máshogy szól? Na mindegy ez régen volt. Azóta tudom hol a határ a jó és nem igazán jó között és tudom hol mikor mennyi a hatása. Itt meg a többiek nagy része csak hüledezik.... :)
jut eszembe, van an spx-ből is tápom... karföldelő madzagok voltak, aztán feldugóztam


bocsm ha vannak elírások, ennyit nem látok át rendesen... már jojózik a szemem
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Ez nekem csak azért volt furcsa, mert sok helyről azt hallottam hogy pl B milyen jó powernak, pl spc milyen jó IC-nek. Én meg amikor kipróbáltam nem tetszett amit hallottam. Csak én ezt akkor már le is írtam.revox írta: ↑2024.02.18., vas. 15:31hú, ezekhez asztali PC kell, ennyit nem tudok telón írnide reggel megoldom. egyelőre nem látok olyan madzagot a felsoroltak és kérdésben érintettek között, ami ne lett volna.
SM-nek csak gyorsban: a dedikált tápdrótokhoz képest a hangfaldrótból csináltak valóban elmaradnak![]()
![]()
És ami még ezért furcsa, más miért nem hallotta ezt már akkor? Nem hallott még jobbat és becsapta (magát) (is) azzal hogy máshogy szól? Na mindegy ez régen volt. Azóta tudom hol a határ a jó és nem igazán jó között és tudom hol mikor mennyi a hatása. Itt meg a többiek nagy része csak hüledezik.... :)
Re: Kábelezzünk
hú, ezekhez asztali PC kell, ennyit nem tudok telón írni
de reggel megoldom. egyelőre nem látok olyan madzagot a felsoroltak és kérdésben érintettek között, ami ne lett volna.
SM-nek csak gyorsban: a dedikált tápdrótokhoz képest a hangfaldrótból csináltak valóban elmaradnak


SM-nek csak gyorsban: a dedikált tápdrótokhoz képest a hangfaldrótból csináltak valóban elmaradnak


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Nem úgy volt, hogy AN Vz, Ksl Vz, Ksl Vz ll?
Vc-ket nem ismerem. De a Ksl spc-t ( a régi árnyékolatlant) hallottam 1x-2x AN V mellett. A V jobban tetszett valamivel.
Más alkalommal pedig KSL Vz mellett, olyasmi volt nagyon, mint a KSL Vz, csak mindenben kevesebbet tudott. Kb az árak arányában.... A nagyobbak (LP, LPz) meg olyanok, mint amikor elszabadul minden. Nem érzel többé korlátot dinamikában, felbontásban, természetességben, hangtisztaságban, semmiben.... Csak ennyit tudok. De már van még újabb, LS-41....
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2821
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
VZ II és a sima régebbi VZ (Vagy nevezzük VZ I) között mi a különbség? Továbbá a KSL VCII hogy viszonyul a VZ-khez? Köszi.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Szerintem nem az AN kábelek nem háklisak, hanem "csak véletlenül" te csak leginkább ilyeneket használtál és még a készülékek is "csak" neked tetszők voltak.revox írta: ↑2024.02.17., szomb. 19:09megvan a csapat![]()
az AN ezüst nem a Navon hibáit hozta ki. van ilyen dolog is, de alapvetően az AN-ek emlékeim szerint ennyire nem nyűgösek, igaz, nagyon nem tetsző készülékbe sose kötöttem be. Ami meg tetszik, ott működtek. Sajna régen voltak már kisebb ezüstjeim, így fakul az emlék. Most van egy olyan szériás AN-S, ami kb reprezentálja a kisebb szériákat, de ez annyira régi, a kábel még nincs kiöntve azzal a habosítottnak tűnő "valamivel", cserébe kb Vx20 szintű hangja van.
Ez az S, ha betettem a kis rendszerbe, ahol mindent ksl rézre, ill Tiglonra cseréltem, kicsit fullad. Valahogy beszorul a hangja. nem futja ki magát, fedett a megszólalás. ugyanez a kábel a nagy rendszerben tökéletesen kifutja magát, csak nincs olyan felbontása, mint a magasabb szintű ezüstnek (de nem fullad). A kanyar a sztoriban, előte, míg Townshend Isoldát használtam hangfalkábelnek, az hiába réz, azzal passzolt (a minapi FAL videón még ez a konfig). Trane kolllégától vettem ide egy Hitcahi SAX102-es madzagot (réz) amivel kinyílt a hangja.
Amit SM ír, az az igazság. nincs tapasztalatom túl sok kábellel, főleg az újakkal. Nekem amikor beállt a Kondo vonal, nem nagyon volt motivációm nézelődni, keresgetni, így nem is tettem. Néha megtaláltak ezzel-azzal, de nem mindig azt hallottam, amilyen lábjegyzettel kaptam. Pl amit jobb felbontásként kaptam, az nálam 47Lab Shigarakit csinált a hangból (egyszerüsített, kompresszált?), ami jó, csak az nekem visszalépés. Öreg vagyok már kockáztatni, inkább tejelek és megvan a lelki béke
Bááár, nemrég a Trane Hitachi tippje bevált... Jól illeszkedik a ksl spc vonalba.
Mondjuk ami nekem is feltűnt, mocskos drágák lettek a kábelek(bár, mi nem). És az tűnt fel, majd minden gyártónál sokal nagyobb lett a tápdrótok választéka és persze a megítélése. Pl a Tiglon weblapon a kábelek között már a powerCord az első menüpont. Jóformán előlépett "legfontosabb" kábelnek és az áruk is így alakult...
Ettől még akadnak hasonló kábelek, soroltál is párat.... Ezeken kívül is biztos van, de ezeket tudjuk hogy azok és ismerjük.
AN kábeleket nem ismerem ennyire hogy melyik qssc milyen meg melyik S olyan mint egy Vx, de amiket hallottam, piros C, sötétebb szürke S nekem felejtős.. V már komolyabb szint, szerintem az első, amit széleskörűen lehet/lenne érdemes használni/ajánlani. Vx nekem csak egy jobb verziójú V. Nem túl rossz, de már nagyon drága. Vz már majdnem bárhova/bármilyen szinten megállja a helyét. Ksl meg a maradék helyeken is már.... Aztán ha sikerűl majd mást /jobbat is hallani, tovább lehet finomítani a besorolást. De eddig Vz-nél sem hallottam mást ami jobb csak a Ksl LP/Lpz....
Ez pl egy Heed rendszerben is már jelentősen jobb hangot csinál mint a Vz, pedig a Vz ott szintén eddig nem talált ellenfélre.
Power kábelt az Avocado - t még meghallgatnám. A többi AN kábel nekem ide nem tetszik, vagy inkább pontosabban, nem elég jó.
Re: Kábelezzünk
megvan a csapat
az AN ezüst nem a Navon hibáit hozta ki. van ilyen dolog is, de alapvetően az AN-ek emlékeim szerint ennyire nem nyűgösek, igaz, nagyon nem tetsző készülékbe sose kötöttem be. Ami meg tetszik, ott működtek. Sajna régen voltak már kisebb ezüstjeim, így fakul az emlék. Most van egy olyan szériás AN-S, ami kb reprezentálja a kisebb szériákat, de ez annyira régi, a kábel még nincs kiöntve azzal a habosítottnak tűnő "valamivel", cserébe kb Vx20 szintű hangja van.
Ez az S, ha betettem a kis rendszerbe, ahol mindent ksl rézre, ill Tiglonra cseréltem, kicsit fullad. Valahogy beszorul a hangja. nem futja ki magát, fedett a megszólalás. ugyanez a kábel a nagy rendszerben tökéletesen kifutja magát, csak nincs olyan felbontása, mint a magasabb szintű ezüstnek (de nem fullad). A kanyar a sztoriban, előte, míg Townshend Isoldát használtam hangfalkábelnek, az hiába réz, azzal passzolt (a minapi FAL videón még ez a konfig). Trane kolllégától vettem ide egy Hitcahi SAX102-es madzagot (réz) amivel kinyílt a hangja.
Amit SM ír, az az igazság. nincs tapasztalatom túl sok kábellel, főleg az újakkal. Nekem amikor beállt a Kondo vonal, nem nagyon volt motivációm nézelődni, keresgetni, így nem is tettem. Néha megtaláltak ezzel-azzal, de nem mindig azt hallottam, amilyen lábjegyzettel kaptam. Pl amit jobb felbontásként kaptam, az nálam 47Lab Shigarakit csinált a hangból (egyszerüsített, kompresszált?
), ami jó, csak az nekem visszalépés. Öreg vagyok már kockáztatni, inkább tejelek és megvan a lelki béke
Bááár, nemrég a Trane Hitachi tippje bevált... Jól illeszkedik a ksl spc vonalba.
Mondjuk ami nekem is feltűnt, mocskos drágák lettek a kábelek(bár, mi nem). És az tűnt fel, majd minden gyártónál sokal nagyobb lett a tápdrótok választéka és persze a megítélése. Pl a Tiglon weblapon a kábelek között már a powerCord az első menüpont. Jóformán előlépett "legfontosabb" kábelnek és az áruk is így alakult...

az AN ezüst nem a Navon hibáit hozta ki. van ilyen dolog is, de alapvetően az AN-ek emlékeim szerint ennyire nem nyűgösek, igaz, nagyon nem tetsző készülékbe sose kötöttem be. Ami meg tetszik, ott működtek. Sajna régen voltak már kisebb ezüstjeim, így fakul az emlék. Most van egy olyan szériás AN-S, ami kb reprezentálja a kisebb szériákat, de ez annyira régi, a kábel még nincs kiöntve azzal a habosítottnak tűnő "valamivel", cserébe kb Vx20 szintű hangja van.
Ez az S, ha betettem a kis rendszerbe, ahol mindent ksl rézre, ill Tiglonra cseréltem, kicsit fullad. Valahogy beszorul a hangja. nem futja ki magát, fedett a megszólalás. ugyanez a kábel a nagy rendszerben tökéletesen kifutja magát, csak nincs olyan felbontása, mint a magasabb szintű ezüstnek (de nem fullad). A kanyar a sztoriban, előte, míg Townshend Isoldát használtam hangfalkábelnek, az hiába réz, azzal passzolt (a minapi FAL videón még ez a konfig). Trane kolllégától vettem ide egy Hitcahi SAX102-es madzagot (réz) amivel kinyílt a hangja.
Amit SM ír, az az igazság. nincs tapasztalatom túl sok kábellel, főleg az újakkal. Nekem amikor beállt a Kondo vonal, nem nagyon volt motivációm nézelődni, keresgetni, így nem is tettem. Néha megtaláltak ezzel-azzal, de nem mindig azt hallottam, amilyen lábjegyzettel kaptam. Pl amit jobb felbontásként kaptam, az nálam 47Lab Shigarakit csinált a hangból (egyszerüsített, kompresszált?


Mondjuk ami nekem is feltűnt, mocskos drágák lettek a kábelek(bár, mi nem). És az tűnt fel, majd minden gyártónál sokal nagyobb lett a tápdrótok választéka és persze a megítélése. Pl a Tiglon weblapon a kábelek között már a powerCord az első menüpont. Jóformán előlépett "legfontosabb" kábelnek és az áruk is így alakult...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Általában a hifiről
Ha egy készüléknek nincsenek ugyan nagy kvalitásai, de nagyon zavaró hibái sem, akkor szerethetőbb lesz mint olyanok amik ugyan nagyot mutatnak, de van durván zavaró hibája is van. Ráadásul ez sokára derülhet ki ha nem szemfüles a tulaja.Rock60 írta: ↑2024.02.17., szomb. 11:16Úgy tűnik, hogy a klasszisokkal jobb kábel nem csak a készülék pozitívnak vélt képességeit képes az átlagnál jobban érvényre juttatni, hanem annak hibáit, fogyatékosságait is a képünkbe vágja.revox írta: ↑2024.02.17., szomb. 07:54
Lehetett érteni, de erről beugrott egy általános jelenség, ami igaz bármely hifi komponensre, persze: szerintem. De a legnagyobb HIBA, ha egy inkább "kevedebbet mutatós" készüléket egy "többet mutatóval" akarunk kiegyensúlyozni. A 22ezres Navon azért tud jó lenni, mert mindene keveset mutat (elektronika, hangszórók,tyúkbelek), de azt legalább egyformán -gyengén- teszi. Régebben volt egy tévéokosítóm. A Navonnak van egy line in bemenete. Nagybüszkén bekötöttem az "okost" AN-S ezüsttel és nemigazán volt jó. Kicserèltem a keravill drótra és beállt a rend :)
A Navonban abból meg ugyi, mégis csak több van...
Nem pont a Navonra gondolva, de egy érdekességre hívta fel a figyelmemet Vikunya mester.
Nem bármelyik jó drót - még márkán belül sem - olyan megbocsájtó, meg bárhova igáslónak használható joker, mint a Vz. Talán azért emlegeti SM is annyit.
Azt mondja, hogy pl. a VX sokkal inkább - az általad is fontosnak tartott - rendszerben mutatja meg a kvalitásait, érdemes mindenhol használni, hogy kifussa magát, ötletszerűen berakva ide - oda nem biztos, hogy kvalitásának megfelelően működik.
Vz meg azért sokkal jobb kábel mint a Vx. De más gyártóknál is kb csak a csúcsmodell az ami tud is valamit komolyat mutatni. Bár úgy veszem észre, mostanában még az sem. Vagy legalábbis nagyon elmaradnak a (bár leginkább korban is régebbi) csúcsmodellek mögött ár/minőség viszonyban.
Felvetődik a kérdés, mi történt akkor az elmúlt időszakban, ha régen is tudtak jó kábeleket is csinálni. Csak annyi történt, hogy drágábban kapunk rosszabbat? Szomorú!
Re: Általában a hifiről
Úgy tűnik, hogy a klasszisokkal jobb kábel nem csak a készülék pozitívnak vélt képességeit képes az átlagnál jobban érvényre juttatni, hanem annak hibáit, fogyatékosságait is a képünkbe vágja.revox írta: ↑2024.02.17., szomb. 07:54
Lehetett érteni, de erről beugrott egy általános jelenség, ami igaz bármely hifi komponensre, persze: szerintem. De a legnagyobb HIBA, ha egy inkább "kevedebbet mutatós" készüléket egy "többet mutatóval" akarunk kiegyensúlyozni. A 22ezres Navon azért tud jó lenni, mert mindene keveset mutat (elektronika, hangszórók,tyúkbelek), de azt legalább egyformán -gyengén- teszi. Régebben volt egy tévéokosítóm. A Navonnak van egy line in bemenete. Nagybüszkén bekötöttem az "okost" AN-S ezüsttel és nemigazán volt jó. Kicserèltem a keravill drótra és beállt a rend :)
A Navonban abból meg ugyi, mégis csak több van...

Nem pont a Navonra gondolva, de egy érdekességre hívta fel a figyelmemet Vikunya mester.
Nem bármelyik jó drót - még márkán belül sem - olyan megbocsájtó, meg bárhova igáslónak használható joker, mint a Vz. Talán azért emlegeti SM is annyit.
Azt mondja, hogy pl. a VX sokkal inkább - az általad is fontosnak tartott - rendszerben mutatja meg a kvalitásait, érdemes mindenhol használni, hogy kifussa magát, ötletszerűen berakva ide - oda nem biztos, hogy kvalitásának megfelelően működik.
Re: Általában a hifiről
Lehetett érteni, de erről beugrott egy általános jelenség, ami igaz bármely hifi komponensre, persze: szerintem. De a legnagyobb HIBA, ha egy inkább "kevedebbet mutatós" készüléket egy "többet mutatóval" akarunk kiegyensúlyozni. A 22ezres Navon azért tud jó lenni, mert mindene keveset mutat (elektronika, hangszórók,tyúkbelek), de azt legalább egyformán -gyengén- teszi. Régebben volt egy tévéokosítóm. A Navonnak van egy line in bemenete. Nagybüszkén bekötöttem az "okost" AN-S ezüsttel és nemigazán volt jó. Kicserèltem a keravill drótra és beállt a rend :)Rock60 írta: ↑2024.02.17., szomb. 07:17Revox írta :
" A hiba az én értelmezésemben egy olyan jelenség a hifiben, ami hozzáad, főleg torzításokra gondolok. A hiányosság, ami ott kellene legyen, de nincs ott, de legalább nem zavar, Egyéni preferencia, kit, mi idegesít jobban, engem az első. "
_________________
100 % - ban egyetértek. A " Vz sem hibátlan " megfogalmazás valóban nem találó..
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Revox írta :
" A hiba az én értelmezésemben egy olyan jelenség a hifiben, ami hozzáad, főleg torzításokra gondolok. A hiányosság, ami ott kellene legyen, de nincs ott, de legalább nem zavar, Egyéni preferencia, kit, mi idegesít jobban, engem az első. "
_________________
100 % - ban egyetértek. A " Vz sem hibátlan " megfogalmazás valóban nem találó..
" A hiba az én értelmezésemben egy olyan jelenség a hifiben, ami hozzáad, főleg torzításokra gondolok. A hiányosság, ami ott kellene legyen, de nincs ott, de legalább nem zavar, Egyéni preferencia, kit, mi idegesít jobban, engem az első. "
_________________
100 % - ban egyetértek. A " Vz sem hibátlan " megfogalmazás valóban nem találó..
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Általában a hifiről
Aha, már értem, szóval akkor erre gondoltál...revox írta: ↑2024.02.16., pén. 23:17az interkonnektekre pl ez majd minden esetben igaz, de a hangfaldrót, vagy a táp már okozhat meglepeltést. legjobb, ha minden ezüstSoundMania írta: ↑2024.02.16., pén. 16:23Revoxnak megint.....az 5-tel alábbihoz.
Mire gondolsz, hogy rendszerben kell gondolkodni a Kondo ezüstökkel?Eddig bárhova tettem, olcsó rendszerekben is, durván javított a hangon! Nem csak a sajátjaival hozzák a kvalitásaikat.
ELEX elég jól átgondolt rendszert vázolt nemrég. egy Souga(ami maga is ful ezüst belül) körbe lett véve szinte mindehol ezüsttel és meg is lett az eredménye.
Láttam már olyan mixet(ezüst, réz vegyítve), hogy jobban járt a rendszer, ha kidobáltuk az ezüstöt és réz ment a helyére (ha már nem volt kilátás full ezüstre átállni).
egyébként ez a nemösszeillés inkább később derül ki, amikor már megemésztettük a hirtelen javulást. jellemzően, ha nem jól keveredik a réz az ezüsttel, kicsit fojtott a hang.
Re: Általában a hifiről
az interkonnektekre pl ez majd minden esetben igaz, de a hangfaldrót, vagy a táp már okozhat meglepeltést. legjobb, ha minden ezüstSoundMania írta: ↑2024.02.16., pén. 16:23Revoxnak megint.....az 5-tel alábbihoz.
Mire gondolsz, hogy rendszerben kell gondolkodni a Kondo ezüstökkel?Eddig bárhova tettem, olcsó rendszerekben is, durván javított a hangon! Nem csak a sajátjaival hozzák a kvalitásaikat.

ELEX elég jól átgondolt rendszert vázolt nemrég. egy Souga(ami maga is ful ezüst belül) körbe lett véve szinte mindehol ezüsttel és meg is lett az eredménye.
Láttam már olyan mixet(ezüst, réz vegyítve), hogy jobban járt a rendszer, ha kidobáltuk az ezüstöt és réz ment a helyére (ha már nem volt kilátás full ezüstre átállni).
egyébként ez a nemösszeillés inkább később derül ki, amikor már megemésztettük a hirtelen javulást. jellemzően, ha nem jól keveredik a réz az ezüsttel, kicsit fojtott a hang.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Általában a hifiről
Revoxnak megint.....az 5-tel alábbihoz.
Mire gondolsz, hogy rendszerben kell gondolkodni a Kondo ezüstökkel?Eddig bárhova tettem, olcsó rendszerekben is, durván javított a hangon! Nem csak a sajátjaival hozzák a kvalitásaikat.
Mire gondolsz, hogy rendszerben kell gondolkodni a Kondo ezüstökkel?Eddig bárhova tettem, olcsó rendszerekben is, durván javított a hangon! Nem csak a sajátjaival hozzák a kvalitásaikat.
Re: Általában a hifiről

van ez is, az isRock60 írta: ↑2024.02.16., pén. 12:30
Revox
Azokra a Keravill - madzagokra gondolsz ?
Na,ja. Asszem sikerült rendesen besétálnom a saját csapdámba.
Próbálom ugyebár kiváltani a dac előtt vendégeskedő Vz - t, hogy visszadughassam a phonóba, de egyre reménytelenebbnek tűnik a dolog.
Egyre magasabb polcról próbáltam ki digi coax darabokat és még azt sem mondhattam, hogy saját jogon önmagukban nem tetszettek, sőt, közvetlen összehasonlításban bizonyos paraméterekben - sávszélek - jobbak is voltak talán - rámutatva, hogy a Vz sem hibátlan - de összeségében hosszabb távon, középtartományukat tekintve meg azonnal, kiderült, hogy hallgathatatlanok a Vz - hez képest.
Az olyan mélységig von be a zene lényegébe, amihez a többinek köze nincsen.
Mindezt úgy, hogy a legtudorabbak szerint analóg kábelnek sokkal jobb, mint digitnek.
Asszem az lesz, hogy széthúzom a Vz - t, a fele megy a helyére a phonóba, a másik fele meg hol ott, hol a dac előtt teljesít majd szolgálatot, oszt jónapot !

Ami a Vz-t illeti ás a sávszéleket, nem vagyok benne biztos, hogy van sávszélproblémája. A note, vagy kondo ezüstök viszonylag "egyenesen" szólnak, valamitől elég jó a febontás, az un színmélység. Pl az alső regiszterben érintett hangszerek esetén ez úgy nyilvánul meg, hogy nem lesz kiemelten erős az alja, de pl egy basszgitár, vagy cselló/bőgőjáték sokkal játékosabb, sokkal több hangszínt megszólaltva válik teljesebbé. Sok kábel ezt a tartományt elnagyolva, kevesebb színben mutatja meg, de ez egyfajta dinamikakompresszíónak tűnik inkább nekem, ami oda vezet,hogy a halkabb hangokat is felhangosítja, így azok összességében hangosabbak lesznek, ami attraktívabbnak tűnik. Nyilván ez a Vz, ahogy semmi más, ez se tökéletes és még házon belül is van tőle "nagyobb" kábel, aminek a hangja még szikárabb, még eszköztelenebb. (tudom, a "kábel hangja", vagy "nemhangja", röviden hangja

ja igen... a hiba szó.. nehéz megfogni, mi a hiba és mi a hiányosság. a hiba az én értelmezésemben egy olyan jelenség a hifiben, ami hozzáad, főleg torzításokra gondolok. a hiányosság,ami ott kellen legyen,de nincs ott, de legalább nem zavar. Egyéni pereferencia, kit, mi idegesít jobban, engem az első.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu